RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Общ форум | Chit-chat => Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby => Темата е започната от: TANO в 18 Ноември 2009, 16:18:53
-
Здравейте!
Отдавна съм я намислил тая тема, но все не оставаше време да я започна. И всъщност докато се наканя, присъдата върху първият беше изпълнена, и той от 5 месеца вече е покойник. Става дума за гара Побит камък. Тук ще представя осигурителната и инсталация.
Става дума за МКЦ (Микрокомпютърна централизация) тип JZSD 770. Системата е разработка на датската фирма DSI през 1980 г. , а е произведена от шведската фирма Ериксон, и функционира в 2 гари в БДЖ (Побит Камък и Септември) от началото на 1987 г. Всъщност тези 2 гари така и си останаха единствените в БДЖ с компютърни централизации.
Както се вижда от първите 5 снимки дежурният ръководител общува със системата посредством клавиатура и видеодисплей. Този на снимката обаче не е оригиналният. Коловозното развитие на гарата се изчертава със светлосини ивици. Вижда се положението на стрелките и сигналите, заетостта на релсовите вериги и някои помощни индикации.
(http://picbg.net/u/24294/22932/370609.jpg)
(http://picbg.net/u/24294/22932/370610.jpg)
(http://picbg.net/u/24294/22932/370611.jpg)
(http://picbg.net/u/24294/22932/370612.jpg)
(http://picbg.net/u/24294/22932/370613.jpg)
Влаковите маршрути се очертават със зелено, маневрените - с бяло. Съответният влаков (маневрен) светофор също свети зелено (бяло). На следващите 4 снимки имаме входен маршрут с прохлъзване от страна Вакарел, Същият м-т допълнен до транзит към Елин Пелин, и един маневрен м-т от Ч1.
(http://picbg.net/u/24294/22932/370614.jpg)
(http://picbg.net/u/24294/22932/370615.jpg)
(http://picbg.net/u/24294/22932/370616.jpg)
(http://picbg.net/u/24294/22932/370617.jpg)
Следващите 4 снимки са просто опит да хвана образа на екрана по добре (никога не съм казвал, че съм добър фотограф)
(http://picbg.net/u/24294/22932/370618.jpg)
(http://picbg.net/u/24294/22932/370619.jpg)
(http://picbg.net/u/24294/22932/370620.jpg)
(http://picbg.net/u/24294/22932/370621.jpg)
Това е аварийният пулт за управление. Той се ползва само при повреда в компютърната част и не представлява неин пълен заместител. От него могат да се обръщат само стрелки в индивидуално управление и да се отварят поканителните сигнали на входните светофори.
(http://picbg.net/u/24294/22932/370622.jpg)
(http://picbg.net/u/24294/22932/370623.jpg)
Тук Сашо е сглобил една поредица от снимки, в която се вижда преминаването на влак по път1 от Елин Пелин към Вакарел.
(http://picbg.net/u/24294/20464/359343.gif)
Преминаваме към релейното помещение. На следващите 9 снимки са компютърните шкафове. Няма да ги описвам подробно кой как се казва и какви точно функции изпълнява. Все пак ще кажа, че цялата логическа работа по контрола на гарата, подреждането на маршрутите, проверката и контрола на условията за безопасност, изработването на заповедите към обектите (стрелки, сигнали и бариери), контрола на релсовите вериги и визуализацията на обектите при чиновника се пада на тях. Тук са и шкафовете на диспечерската централизация, чрез които гарата се управлява от диспечерският център в София (за него по подробно по нататък)
(http://picbg.net/u/24294/22932/370624.jpg)
(http://picbg.net/u/24294/22932/370625.jpg)
(http://picbg.net/u/24294/22932/370626.jpg)
(http://picbg.net/u/24294/22932/370627.jpg)
(http://picbg.net/u/24294/22932/370628.jpg)
(http://picbg.net/u/24294/22932/370629.jpg)
(http://picbg.net/u/24294/22932/370630.jpg)
(http://picbg.net/u/24294/22932/370631.jpg)
(http://picbg.net/u/24294/22932/370632.jpg)
Стигаме до релейните групи. Тук те изпълняват само проверка на коректността на заповедта от компютърната част, както и фунцийте на непосредствено управление и контрол на обектите. От техни контакти се взима и информацията за състоянието на обектите и се подава към компютърната част за визуализация чрез диодна матрица. Затова и релетата са толкова малко - само 2 реда стативи. Третият е за автоблокировката
(http://picbg.net/u/24294/22932/370633.jpg)
(http://picbg.net/u/24294/22932/370634.jpg)
(http://picbg.net/u/24294/22932/370635.jpg)
(http://picbg.net/u/24294/22932/370636.jpg)
(http://picbg.net/u/24294/22932/370637.jpg)
(http://picbg.net/u/24294/22932/370638.jpg)
Ето и няколко общи снимки. Всичко е снимано на 29 Май, три дена преди екзекуцията на гарата.
(http://picbg.net/u/24294/22932/370639.jpg)
(http://picbg.net/u/24294/22932/370640.jpg)
(http://picbg.net/u/24294/22932/370641.jpg)
(http://picbg.net/u/24294/22932/370642.jpg)
Това е изходният сигнал от 4-ти коловоз страна Вакарел. Преди 17 години точно от него свалих мерките, при направата на моите светофори в къщи. Не съм си и помислял тогава, че някога тази гара ще бъде закрита.
(http://picbg.net/u/24294/22932/370643.jpg)
(http://picbg.net/u/24294/22932/370644.jpg)
(http://picbg.net/u/24294/22932/370645.jpg)
Това някога беше водната кула
(http://picbg.net/u/24294/22932/370646.jpg)
И така, засега толкова. При интерес от ваша страна мога да напиша и още - стига да питате. :hi:
[/qu
-
В една друга тема се обсъждат размерите на светофорите. Дали ще можеш там да дадеш някои и друг размер?
-
Поздравления!!!
И за най-младият ръководител движение! ;)
Сега като е закрита гара Побит камък , какво става там?
Влаковете преминават транзит (тия дето са спирали де...) ясно, а ще ли я разглобяват , или ще я консервират (или там както се казва зв такъв случай).
Ако дадеш чертежчето на светофорите , цял форум кще ти се радва :drinks: ;) :clapping:.
Кои са другите две гари преминали в небитието??? :(
-
Сега не ми остана повече време, в петък ще напиша още няколко думи. За мерките на светофорите - трябва да си намеря чертежчетата, иначе няма проблем. Между другото някога си мислех да ги правя по поръчка, ама май мина това време. Много са пипкави и отнемат време, пък аз напоследък хич го нямам. Но при интерес мога да се напъна и да ги направя. Само, че наистина ще трябва силно да се напъна за да намеря време и тогава от напъването да не Зема нещо друго да свърша :yes:
-
Да чертежите , и ще си направим "за всички които го пожелаха"!!!
И за теб дори !!! :pleasantry:
:drinks: :drinks: :drinks:
-
Незнам в какъв смисъл казвате "закрита гара".Гарата до вчера си работеше съвсем нормално ;D,спират си само пътнически влакове както винаги до сега през последните 20-25 години.Зная го добре,защото там се намира вилата ми и през ден съм там
:drinks: :drinks: :drinks:
-
Е, това, че пътническите влаци спират на дадено място не значи, че това място е гара. На тях им се случва понякога да спират и на спирките. А Побит Камък в момента е точно това - спирка.
Още няколко думи за МКЦ. Като функционални възможности тя не е по различна от МН-70 и Руска блочна. Системата е с маршрутизирани и немаршрутизирани маневри и посекционно освобождаване на маршрутите. Това, което е в повече е, че компютъра помни всички команди и промени в състоянието на обектите в последните 2 часа и това може да се разпечата и да се ползва за проверка при аварии и катастрофи.
Какво е състоянието в момента - инсталацията не е напълно изключена и функционира като разделен пост. Стрелките са заковани за правите, а сигналите и релсовите вериги на отклонителните коловози са изключени. До една година обаче всичко ще бъде извадено и ще замине за резервни части в г. Септември.
Каква е ползата за вас - и по специално за компютърните маниаци? От снимките може да видите какво трябва да има на екрана, ако решите да управлявате макетите си с компютър
Е засега толкова, ако няма повече интерес другата седмица ще представя следващият смъртник
-
Баси финала... :swoon:
Първо преди години (мноого ) виадукта , сега гарата ...очаквайте скоро ...железниците!!!
Назад към първобитно общиният век!!! :pleasantry:
Мдааа, дай още снимки ако имаш , от тази гара и сградата , въобще всичко което се сетиш за нея - поне при нас да остане в някаква форма... :sarcastic: :(
пп.И тълковен речник за лаици (като мен) на тема:
МРЦ
МН-70
Рускатта блочна поне ми намеква нещо ;) :blush2:
и всички тия съкращения , щото не са ми (ни) много ясни ...май... :blush2:
Пък както казва Жоро - ние ще си водим записки ...
-
Я, абе гледам, че са ме повишили в чин Full member. Та да питам - още колко гари трябва да закрият и да ги представя тук, та да получа следващото повишение? :unsure:
-
Повишението е само на база "брой публикации", явно си минал 100 :bb2:
-
А после има и Hero member, тъй че трябва да си по-активен. ;)
-
Е, то не зависи от мен, ама както е тръгнало, ако го закрият БДЖ-то с тия около 350 гари и ги представя тук не Hero member ами направо някоя генералска нашивка трябва да ми дадете. Кат на бат, Бойко.
-
Виждам, че Сашо ми е качил снимките, значи е време да ви представя вторият смъртник, очакващ изпълнението на смъртната си присъда.
Става дума за диспечерската централизация тип ЧДЦ66 на участъка София - Карлово, позната още и като Де-це-то
Това е общ поглед на работното място на влаковите диспечери:
(http://picbg.net/u/24294/20464/380488.jpg)
(http://picbg.net/u/24294/20464/380489.jpg)
Панорамното табло, снимано по-отблизо на сектори:
(http://picbg.net/u/24294/20464/380490.jpg)
(http://picbg.net/u/24294/20464/380494.jpg)
(http://picbg.net/u/24294/20464/380495.jpg)
(http://picbg.net/u/24294/20464/380496.jpg)
Системата има две еднакви работни места. Всяко от тях може да управлява всички гари, но за удобство участъка е разделен на 2 кръга - Илиенци - Златица и Пирдоп - Карлово.
(http://picbg.net/u/24294/20464/380498.jpg)
Това е командният панел, чрез който се подават командите към гарите. Принципа на въвеждането им е изключително прост. Всяка една команда се въвежда с последователно натискане на 3 бутона.
(http://picbg.net/u/24294/20464/380499.jpg)
Това е панела за свръзки. Вижда се обаче, че този не е оригиналният.
(http://picbg.net/u/24294/20464/380500.jpg)
Общ поглед върху индикацийте от една гара, в случая г. Антон
(http://picbg.net/u/24294/20464/380501.jpg)
Следват две анимации. Първата е на г. Пирдоп. Виждаме едно пътническо влакче да минава през гарата посока Карлово
(http://picbg.net/u/24294/20464/359344.gif)
Същото влакче снимано да влиза на главният коловоз в следващата гара - Антон
(http://picbg.net/u/24294/20464/359345.gif)
И още малко снимки:
(http://picbg.net/u/24294/20464/380502.jpg)
(http://picbg.net/u/24294/20464/380503.jpg)
(http://picbg.net/u/24294/20464/380504.jpg)
Тук сме вече при енергодиспечера.Това е подсистемата за управление на разединителите на фидерите захранващи автоблокировката. Голяма част от това табло вече не функционира.
(http://picbg.net/u/24294/20464/380505.jpg)
(http://picbg.net/u/24294/20464/380506.jpg)
(http://picbg.net/u/24294/20464/380507.jpg)
(http://picbg.net/u/24294/20464/380508.jpg)
(http://picbg.net/u/24294/20464/380509.jpg)
Това е схемата на разединителите по контактната мрежа. Те не се управляват от тук. Това е само схема начертана на пластмасови пана
(http://picbg.net/u/24294/20464/380510.jpg)
(http://picbg.net/u/24294/20464/380511.jpg)
Вече сме в релейното помещение. За всяка гара си има по един релеен шкаф, както и апаратура обща за всички гари. Тук ще попитам ако някой се е уплашил от моите 48 релета на домашната ми инсталация, какво ще кажете за тези, които по проектната документация са 3012 без да се брои безконтактната апаратура, поставена също тук в щепселни блокове
(http://picbg.net/u/24294/20464/380512.jpg)
(http://picbg.net/u/24294/20464/380513.jpg)
Поглед отблизо към релетата тип КДРШ - ще рече кодово диспечерско реле щепселно. Това са обикновени релета от непърви клас надеждност, които се използват и за наборните схеми на гаровите МРЦ.
(http://picbg.net/u/24294/20464/380514.jpg)
(http://picbg.net/u/24294/20464/380515.jpg)
(http://picbg.net/u/24294/20464/380516.jpg)
(http://picbg.net/u/24294/20464/380517.jpg)
И накрая захранващите стативи:
(http://picbg.net/u/24294/20464/380518.jpg)
-
Още няколко думи за ЧДЦ66. Системата е руска. Първоначалната разработка е от 1959 г. През 1966 г. е модернизирана, като безконтактната апаратура(транзистори, генератори и др.) е поставена в щепселни блокове за по лесен монтаж и замяна при повреда. От този тип е и нашата, която функционира официално от 1972 г. Принципа на телеуправление (ТУ) и телесигнализация (ТС) се състои в изработване, предаване и приемане на групи честоти между централния пост и гарите по обикновена двупроводна линия. Сигнал ТУ се състои от 19 импулса, съставени от 4 честоти в диапазона 500 - 800 херца с адресна и управляваща част, и обща продължителност 1,25 сек. Сигнал ТС е с 21 импулса с 4 честоти в диапазон 1650 - 2550 херца с адресна и информационна част и продължителност 0, 46 сек.
Почти всички гари в у-ка с изключение на Златица, Обединена и крайните за у-ка Илиенци и Карлово са съоръжени с МРЦ тип Руска блочна за малки гари. Тази централизация, както и всички други типове централизации у нас се надявам да мога някога да представя в отделна тема. Номера е да успея да събера материал, защото за някои от тях все още нямам снимки.
Междугарията в участъка бяха съоръжени с ЧКАБ - Числово - Кодова автоблокировка, също руска система.
Какво е положението в момента. Поради пълното ограбване на захранващите фидери на ЧКАБ в целия софийски район чак до Златица, както и ограбване на апаратурата на ЧКАБ в момента целия у-к до Златица е съоръжен с АБ с броячи на оси. Проблема е, че повечето прелези не са обвързани с тях, а това, както и някои други проблеми са основната пречка гарите да не се управляват от централният пост. Някои от тях в момента дори не се виждат на панорамното табло. Преди време имаше акция за частична модернизация на гарите изразяваща се в замяната на импулсните релсови вериги с броячи на оси. Това се осъществи само в г. Макоцево, след което работата нещо умря. Преди година се заговори за закриване на системата и замяната и със съвременна компютърна система от която у-ка може само да се наблюдава, без да могат да се управляват гарите. Поради липса на средства и това умря, но и нищо не се прави за възстановяването на тази ситема. А на нея не и трябва много за да изкара и още 37 години - толкова колкото е работила и досега. Така, че образно казано главата и е на дръвника, но брадвата в момента е тъпа, а няма пари да се закупи точило.
Това, както и някои други подробности, които няма да споменавам ме карат да си мисля, че в скоро време ще използват брадвата така, както си е ненаточена и от системата ще останат само ... тези снимки.
-
Тази тема се позабави малко, но ето, че дойде време и за третият подсъдим, за когото е поискана смъртна присъда. За сега обаче такава все още не е произнесена.
Става дума за диспечерската централизация София - Пловдив, позната още като КСАУДВ /Комплексна система за автоматизирано управление на движението на влаковете/
Първо представям подсистемата за управление на влаковото и маневрено движение в участъка със заводско означение TI 30/11 и MIN30. Това е работното място на влаковите диспечери.
(http://picbg.net/u/24294/21004/408216.jpg)
(http://picbg.net/u/24294/21004/408217.jpg)
(http://picbg.net/u/24294/21004/408218.jpg)
Следват няколко снимки на панорамното табло, снимано последователно на части
(http://picbg.net/u/24294/21004/408219.jpg)
(http://picbg.net/u/24294/21004/408220.jpg)
(http://picbg.net/u/24294/21004/408221.jpg)
(http://picbg.net/u/24294/21004/408224.jpg)
(http://picbg.net/u/24294/21004/408225.jpg)
(http://picbg.net/u/24294/21004/408226.jpg)
(http://picbg.net/u/24294/21004/408227.jpg)
(http://picbg.net/u/24294/21004/408228.jpg)
(http://picbg.net/u/24294/21004/408229.jpg)
Ето и три анимации, на Вакарел, Побит Камък и Елин Пелин. Снимките ги правих миналия Май, затова Побит Камък тук все още се вижда като гара
(http://picbg.net/u/24294/20464/359340.gif)
- 13-anim-Vakarel.gif - 1373 KB
(http://picbg.net/u/24294/20464/359341.gif)
- 14-anim-PobitKamyk.gif - 795 KB
(http://picbg.net/u/24294/20464/359342.gif)
- 15-anim-ElinPelin.gif - 1600 KB
Това е тест на индикаторите на една гара, в случая Елин Пелин
(http://picbg.net/u/24294/21004/408230.jpg)
Показаното на следващите 2 снимки вече не съществува, затова качвам сканирани снимки от старо списание. Това бяха двете главни работни места и помощното работно място /в средата/. От главните работни места, съоръжени с монитори и специализирани клавиатури се даваха команди за влаково и маневрено движение, състоянието в гарите се виждаше с пълни подробности на мониторите, а влаковете се движеха с автоматични програмни маршрути, въведени предварително в паметта на системата. Помощното работно място е с ограничени функционални възможности - само за влакови команди и въвеждане номерата на влаковете
(http://picbg.net/u/24294/21004/408264.jpg)
Ето и изображение от една гара - в случая Казичене. Коловозното развитие е очертано с бяло, вижда се положението на стрелките, влаковите маршрути се очертават със зелен, а маневрените с жълт цвят
(http://picbg.net/u/24294/21004/408265.jpg)
Следва продължение
-
Ето я и подсистемата за управление на контактната мрежа и захранването на автоблокировката със заводско означение TI 30 E. Това е работното място на енергодиспечера.
(http://picbg.net/u/24294/21004/408231.jpg)
(http://picbg.net/u/24294/21004/408232.jpg)
Следват снимки на панорамното табло. Първите 2 са на разединителите в гарите
(http://picbg.net/u/24294/21004/408239.jpg)
(http://picbg.net/u/24294/21004/408240.jpg)
Ето един секционен пост. Той разделя 2 съседни подстанции - в случая СП Кзч разделя ТП Вакарел и Илиянци
(http://picbg.net/u/24294/21004/408241.jpg)
Това е схемата на тягова подстанция Вакарел
(http://picbg.net/u/24294/21004/408248.jpg)
(http://picbg.net/u/24294/21004/408249.jpg)
И още малко снимки
(http://picbg.net/u/24294/21004/408250.jpg)
(http://picbg.net/u/24294/21004/408251.jpg)
(http://picbg.net/u/24294/21004/408252.jpg)
Работното мято на енергодиспечера. Извинявам се за прекрасната снимка на монитора
(http://picbg.net/u/24294/21004/408253.jpg)
(http://picbg.net/u/24294/21004/408254.jpg)
И малко снимки от апаратната зала. Няма смисъл да описвам подробно всеки шкаф, направих тези снимки по-скоро за историята, защото скоро това може и да го няма повече.
(http://picbg.net/u/24294/21004/408255.jpg)
(http://picbg.net/u/24294/21004/408256.jpg)
(http://picbg.net/u/24294/21004/408257.jpg)
(http://picbg.net/u/24294/21004/408258.jpg)
(http://picbg.net/u/24294/21004/408259.jpg)
(http://picbg.net/u/24294/21004/408260.jpg)
(http://picbg.net/u/24294/21004/408261.jpg)
И накрая телеграфната уредба за връзка на апаратурата с гаровите комплекти
(http://picbg.net/u/24294/21004/408263.jpg)
-
Още няколко думи за КСАУДВ. Системата е разработка на словенската фирма ISKRA. Проектирането и монтажа започват през 1982 г. , с-мата е включена частично през 1986, а се води в официална експлоатация от 1988 г. Гарите в у-ка са съоръжени с МН-70 с изключение на Побит Камък и Септември, които са с МКЦ. И двата типа централизации вече съм ги представял, така, че имате известна представа за тях. Междугарията са с автоблокировка с проходни сигнали тип АБ-77 - българска разработка, но с известно руско потекло.
Системите са реализирани на базата на 8-битовия микропроцесор на Моторола. Централният пост комуникира с гарите посредством телеграфна апаратура и сигнали с честотна модулация. Всяка гара е на отделна честота в диапазона от 480 до 2640 херца със стъпка през 240 херца. Същността на телеуправлението се състои в това, че с изпращането на командата от ЦП в конкретната гара се задействат 2 релета, които имитират натискането на бутоните от пулта на дежурния ръководител. От тук нататък МРЦ поема изпълнението на командата, така както и ако гарата е на местно управление.
Какво е положението в момента - влаковата подсистема е почти кастрирана - двете главни работни места са демонтирани поради невъзможност за по нататъшната им поддръжка, което значи, че команди от ЦП повече не могат да се дават. Това я превръща от система за управление и контрол на влаковото и маневрено движение в у-ка, само в система за телеконтрол. Енергосистемата в момента работи, макар и там да има някои по дребни проблеми.
Какво предстои - в пространството се носят един-два несигурни слуха за частична или пълна модернизация в неопределено бъдеще, както и множество по сигурни и по вероятни слухове за пълно закриване на системата. Какво ще стане не е ясно, но бъдещето на тази система, най- малкото в този и вид е меко казано несигурно.
С това мисля да приключа. Надявам се поне на 10 човека да им е било любопитно и интересно и дано за в бъдеще има по малко поводи за допълване на темата с нови осъдени. :hi:
-
Не знам, може да бъркам, но винаги съм се чудел, как немците още ползват семафорните уредби, нищо, че са от зората на миналия век. А ние имам чувството, че сме обсебени от вопющото желание да рушим нещо, преди да сме го заменили с друго по-добро и по-ЕВТИНО. :fool:
-
Стояне, това не само че ми е интересно , но е и май единственото място в БГ, където има такава (подробна при това) тема.Нищо че тук сме преди всичко моделен форум...
Жалко, че тези слухове обикновенно се пускат , когато там където се взимат решенията , вече има такова...Тоест най-вероятно някой "специалист" който си няма понятие от системата , вече е "професионално преценил" , че е най-лесно вместо да се поддържа, въстанови или както се надяваш - модернизира системата - пак казвам "най-лесно" е да се унищожи и да се консумират парите от този акт, както и парите за "внедряването" (стар соц.израз) на ултрамодерните вносни системи които ще вършат същата работа.
А комисионните са за ....всички знаем как става...
Благодаря , че макар и с такова заглавие , направи тази тема - все нещо ще ни остане от тях...
:hi: :hi: :hi:
-
Ех Стояне, Стояне точно тези ли снимки намери да качиш? Ако ме види Директора, че гледам телевизия в 08:55ч - ще ме уволни!
-
ГАРА ПОБИТ КАМЪК ИЗОБЩО НЕ Е ЗАКРИТА
-
Всяка заповед е предпоследна.
КСАУДВ обаче приключи жизнения си път.
-
Всяка заповед е предпоследна.
КСАУДВ обаче приключи жизнения си път.
И сега всяка гара самостоятелно ли се управлява? :cray: :cray: :cray:
-
Да ти завиди човек за активността с въпросите напоследък. Хващаш ме неподготвен, но така и така си ъпнал темата, та да драсна няколко реда.
Побит Камък се подготвя за окончателно закриване през май тази година. Влаковата подсистема на КСАУДВ я погребахме миналия август. Всички гари се управляват самостоятелно. В момента все още работи Енергосистемата, но само до тягова подстанция Белово. Частта от Септември до Пловдив я батисаха през октомври. Щото в Пловдив щели да правят друга. Само дето още не са я започнали, но това изобщо не е от значение. Диспечерската на 3-та линия също изживява последните си дни. На централно управление са гарите от Пирдоп до Карлово, но в момента, в който започнат да сменят импулсните релсови вериги с броячки веднага ще и дръпнат шалтера. А това ще е скоро.
Още една гара умря - Подуене Разпределителна или така наречения ГАЦ (Гърбична автоматична централизация). За съжаление така и не се вдигнах да я снимам докато беше жива. Вече разкостиха автоматиката, а там имаше доста какво да се види, на някои от вас щеше да им е интересно.
Всъщност има и още един мъртвец - това е професионалната ми кариера като железничар. И нея я няма вече :cray: Но няма страшно - завинаги ще си остана все същия висок, синеок блондин с татуирано "БДЖ" под лявата мишница :yes:
Амин!
-
От известно време задавам много въпроси че релсите на макета вече са готови и сега се стремя да го направя максимално близо до реалността.А това за 3-та линия ме втрещи :angry2: :shout: :angry2:Жалко за хубавата диспечерска централизация :angry2: :shout: :suicide:
-
Каква разсипия! Тези хора не разбраха ли че само с рушене не става?! Тано, искрено ти съчувствам, човеко! Докарваш го на майтап, но кой знае какво ти е в душата...
-
А това за 3-та линия ме втрещи :angry2: :shout: :angry2:Жалко за хубавата диспечерска централизация :angry2: :shout: :suicide:
Едно време като работеше цялата и движението беше натоварено, влаковете се гонеха в пакети и прехвърчаха през 5 мин.
Интересно беше нощем като се движиш с товарен влак от Карлово към София в пакет с още 3 влака. Спираш на Христо Даново за среща, преди теб на съседния коловоз е спрял предния влак и гледаш как от баира се нижат няколко влака в обратната посока на по 5 мин един от друг (там се вижда линията на няколко км нагоре). Задните два влака от твоя пакет са спрели на Иганово. След срещата, докато се изниже първия влак, та да тръгнеш и ти след него, третия влак (този зад теб) вече тръгва от Иганово и така пак се движите в пакет. Случвало се е даже да спрем на входния светофор на Копривщица и отзад в тунела да се вижда прожектора на задния влак, който е спрял на предишния проходен светофор.
А ръководителите-движение дремят в гарите и никой не ги закача, всичко се управлява от диспечера.
После откраднаха автоблокировката, заедно с проходните светофори...
Имаше емоции и по 1-ва линия... В едно разписание, един бърз влак трябваше да изпревари пътнически на Вакарел и диспечера предварително програмираше КСАУДВ да ги срещне там автоматично. Когато пътническия закъснееше, бързия го настигаше и вместо да го изпревари на първата гара или по необчаен път (за което трябва да се намеси диспечера), си го следваше на блок-участък до Вакарел, където ставаше автоматичната среща. На спирка Живково, която е малко след проходния светофор, пътническия докато е спрял, бързия почти го настигаше - на по-малко от 500 м зад него.
-
... Всъщност има и още един мъртвец - това е професионалната ми кариера като железничар. ...
Леле, Стоянчо, щом и тебе те махнаха, не знам вече какво да си мисля за БДЖ-то :( ...
-
Леле, Стоянчо, щом и тебе те махнаха, не знам вече какво да си мисля за БДЖ-то :( ...
Всъщност сам се махнах, но и в известен смисъл трябваше да го направя. Отвори ми се възможност за нова професионална кариера и сега съм на 20 м. под земята. В една много дълга дупка. На дърти години, остриган нула номер новобранец на 2 дена служба. Всичко наново, но може пък да е за добро. По принцип всички така казват, пък ще видим дали е вярно. Наздраве :drinks:
-
Всъщност има и още един мъртвец - това е професионалната ми кариера като железничар...
:( Жалко...
А и някога кипящите от живот гари сега няма живо пиле... но ми е интересно да разнищим точно откъде се е пулучило това спиране на жп живота и замиране на наште железници... :(
-
Rizar, предполагам си чувал за безработицата и обезлюдяването на цели региони в страната ни. Едно време имаше постановление на другаря Тодор Живков - 22 постановление за заселването на Странджа - Сакар. И новите съвременни технологии доведоха до това. :(
-
новите съвременни технологии доведоха до това.
А и като гледам няма никакви средства отпускани от държавата за жп- то. :( Откраднати там 800 вагона "незнайно" къде отишли... Дано всичко се възтанови, по- скоро... да не "отива на кино" бъларското. :(
-
Между другото осъдените на смърт са вече четирима.БДЖ мислела да се откаже от товарните превози и да ги предаде на частните превозвачи.Така напоследък се говори и пише. :diablo:
-
""""....13 яну 2012, 15:56, 927 прочитания
Йоанис Гейвелис: Опитваме се да побутваме ж.п. проектите
Експертът за България в новия еврофонд Connecting Europe обяснява идеите за обща европейска ж.п. мрежа.
ЖП транспортът в Европа страда от липса на достатъчно свързаност и перспектива, смята Европейската комисия. Само 20 от основните летища в ЕС например имат връзка с жп линии. Такава връзка имат и само 35 от пристанищата.
Ето защо, за да достигне 80% ръст на тези превози до 2050 г., тя възнамерява до 2030 г. да свърже всички държави в ЕС по няколко основни коридора (виж инфографиката). За тази цел ще бъдат необходими 500 млрд. евро, от които 250 млрд. - до 2020 г. Повечето от тези пари ще дойдат от бюджетите на големите страни в Западна Европа, а новите страни членки ще имат нов приоритет в следващия програмен период: да оползотворят 10 млрд. евро, които ще бъдат изтеглени от оперативните програми и ще бъдат включени в нов, специален фонд - Connecting Europe.
Как това ще се отрази на България "Капитал" попита отговарящия за страната ни в новия фонд.
Как новият фонд ще повлияе върху парите за новите страни членки?
- В него ще има 10 млрд. евро, които ще бъдат извадени от Кохезионния фонд и ще бъдат сложени в новия фонд. Тази сума ще бъде специално отделена за държавите, които подлежат на кохезионна помощ. Процедурите ще са подобни, съфинансирането ще е на същия максимален процент, просто тук страните ще се състезават за финансиране на жп проектите си. Проектите за енергийните и телекомуникационните връзки имат отделен бюджет. Не би трябвало България например да загуби нито лев, защото тя ще има възможност да получи всички пари, които иска, ако проектите й бъдат одобрени.
Ако България обаче се провали в кандидатстването по тези проекти, ще загуби парите?
- Ако се провали напълно - да. Но това са много проекти в цялата страна.
Но в жп сферата тя се проваля засега...
- Но ситуацията се подобрява. Мисля, че има достатъчно проекти - и от Кулата, и до Турция. 80 - 85% от парите в този фонд ще отидат за основните коридори, в които влизат повечето от важните за България проекти. Българските власти, министър Ивайло Московски в частност, бяха много активни в общото усилие да се създаде новата карта на жп линиите в Европа. България има късмета да бъде в ядрото на новата мрежа, където попадат повечето важни за нея проекти.
България не може да разчита на транспортни потоци през територията си, ако не изгради качествени връзки, особено с Турция. А със Западна Европа, като минимум с Виена и Братислава. Тук можете да разчитате и на Румъния, която също има голям интерес от това. Тоест проектите, които могат да бъдат финансирани, са Видин - София - турската граница (с връзка към Бургас), София - гръцката, сръбската и македонската граница.
Не трябваше ли според първоначалния план комисията да контролира тези свързващи проекти?
- Правилата на кохезионния фонд и структурните фондове са същите, не ги променяме. Променяме леко условията за кандидатстване, но правителствата остават основните изпълнители.
Тогава кое ще е различното - контролът?
- Не задължително. Не бих казал, че досега контролът е лош. Забелязвам, че експертите от "Регионално развитие" идват по-често, отколкото трябва в България - опитват се да настояват, да побутват, да движат проектите. Целта е друга - да се сложи фокус върху жп коридорите и трансграничните линии, за да не се стига до сегашните варианти, в които се отпускат пари за жп коридор, а в края на краищата, ако проектът не тръгне, те се трансформират до малък път например.
Няма поточна линия за жп проекти, които да са готови, особено в областта на трансграничните коридори. Тъй като подготвянето на такива проекти отнема 2-3 години, ни се иска първите да започнат да се подават през 2015 г. Тези 10 млрд. ще бъдат за жп мрежата. И тъй като интересът на България е същият, няма разминаване.
Една от целите е свързването на летища с жп мрежата. Това ще включва ли например финансиране на софийското метро до летището, за да се свърже с гарата?
- Не съм сигурен. Ако бъде сметнато за необходима връзка, тази линия може и да подлежи на финансиране от този фонд, но не мога да кажа отсега.
.................""""""""""""""""4
(http://www.capital.bg/shimg/zx620_1744556.jpg)
Линка към статията на в.Капитал.
http://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2012/01/13/1744540_ioanis_geivelis_opitvame_se_da_pobutvame_jp_proektite/
-
Вече има някакво раздвижване - доскоро се говореше за закриване на линията Левски - Троян, а сета се отпускат средства - направиха ремонт на нашата гара, нова дограма, измазаха я, боядисаха, в стаята на дежурния ръководител гледам нов климатик....
Комшията, който е ръководител движение каза, че са с някакви европейски пари тези ремонти. :good:
-
Има гари на които са правени ремонти и след това са закрити - тъй, че могат да си я закрият по всяко време.
-
Има гари на които са правени ремонти и след това са закрити - тъй, че могат да си я закрият по всяко време.
Ако не се лъжа такова беше положението с гара Невша.Ремонтираха я и я закриха.
-
От новия график ще има и нови смъртни присъди.
По непотвърдени сведения гарите Свежен(моята слабост) , Шивачево и най-вероятно Тракия ще попаднат под сатъра на Сивия Кардинал . :angry:
-
http://www.bgstroitel.com/article/preview/id/3323/
-
У нас изоставените гарови сгради така ги "модернизират":
(http://www.railfaneurope.net/pix/bg/station/misc_B/stop_briast.jpg)
Уви! :(