RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Общ форум | Chit-chat => Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby => Темата е започната от: mill в 02 Февруари 2008, 18:17:49
-
Днес водих децата да се повозим на железницата и направих малко клипчета ;D :D
http://vbox7.com/play:55d57d6b http://vbox7.com/play:08020a83
http://vbox7.com/play:6eef0bfd
http://vbox7.com/play:a327359e
http://vbox7.com/play:77d65234
Извинявам се качеството,но обещавам че ще направя тея дни едно клипче по цялото трасе,с камерата ,не с телефона !
Това е една от емблемите на Пловдив ;)
-
Здравей mill'
Къде се намира това чудо в града на тепетата. Аз често идвам в пловдив и сега от теб разбирам за тази железница. По времето на детските асамблеи имаше такава железница и в София, но какво стана с нея нямам идея. Хъбаво забавление си имате , дано да го запазят за дълги години да има да се радват децата.
-
Намира се на 2 спирки от централна гара в посока т.н."Коматевски възел".На спирката срещу гарата с автобуси 12,29,222,26,16,20 слизате не на следващата ,а на последващата спирка.А пеш за 15мин .сте там.Има една гола поляна и зад нея се вижда тепето.Там който и да попитате ще ви посочи къде е железницата.
В понеделник и вторник почива .В другите дни работи от 10.00 до 16.00ч. След обед знам със сигурност влакчето тръгва от гара"Пионер" в 13.00,14.00,15.00,16.00ч.
Аз я помня от детските си години и беше супер тогава .Който имаше 6-и в училище -даваше дежурство на железницата-кондуктор,машинист,на прелеза. ;DИстински вагони като на теснолинейка,локомотива беше обозночен с БДЖ .Работи до 1990г. след което почти я бяха разграбили и разбили трасето.Тази година я възстановиха и от 22.09.07г. отново радва пловдивчани.
http://web.railfriends.org/DetskaJeleznica/index.html -ето историята на железницата.
-
Линкове за „детски” железници
Auenseebahn - http://www.auenseebahn.de/
Höhenpark Killesberg Stuttgart - http://killesberg-kleinbahn.de/Fahrzeuge/fahrzeuge.html
Kölner „Tivoli-Park“ -http://www.geocities.com/joachimbiemann/pb/lilip.htm
Dresdner Parkeisenbahn - http://de.wikipedia.org/wiki/Dresdner_Parkeisenbahn
Liliputbahn Prater - http://de.wikipedia.org/wiki/Liliputbahn_Prater
Erhaltene Lokomotiven Krauss (381 mm) - http://www.werkbahn.de/eisenbahn/lokbau/museum/pres_krauss.htm
Erhaltene Lokomotiven Krauss-Maffei (381 mm) - http://www.werkbahn.de/eisenbahn/lokbau/museum/pres_km.htm
Erhaltene Lokomotiven Krupp(381 mm) - http://www.werkbahn.de/eisenbahn/lokbau/museum/pres_krupp.htm
-
Знаете ли колко се радвам да го видя в движение това влакче, със сменени врати и прозорци е, като че ли са от PVC, старите бяха дървени, имаше кондуктор, чешмата на гарата работеше, а на спирка "Снежанка" раздаваха захрни петлета - супер време ех,, :), а зимата надничах под вратата на тунела за да видя дали е добре :), луда работа. Супер. Браво на хората, които са направили това, което аз изживях като малък, за да могат сега другите деца да имат подобни моменти. 100х :D
-
Страхотна железница ;D Да са живи и здрави хората, които все пак са се хванали и са я възстановили! Направо ми се прииска да хвана моите дечурлига и да се разходим до Пловдив :)
-
Линкове за „детски” железници
Auenseebahn - http://www.auenseebahn.de/
Höhenpark Killesberg Stuttgart - http://killesberg-kleinbahn.de/Fahrzeuge/fahrzeuge.html
Kölner „Tivoli-Park“ -http://www.geocities.com/joachimbiemann/pb/lilip.htm
Dresdner Parkeisenbahn - http://de.wikipedia.org/wiki/Dresdner_Parkeisenbahn
Liliputbahn Prater - http://de.wikipedia.org/wiki/Liliputbahn_Prater
Erhaltene Lokomotiven Krauss (381 mm) - http://www.werkbahn.de/eisenbahn/lokbau/museum/pres_krauss.htm
Erhaltene Lokomotiven Krauss-Maffei (381 mm) - http://www.werkbahn.de/eisenbahn/lokbau/museum/pres_km.htm
Erhaltene Lokomotiven Krupp(381 mm) - http://www.werkbahn.de/eisenbahn/lokbau/museum/pres_krupp.htm
Тези абсолютно приличат на нашата пародия ;D
-
Линкове за „детски” железници
Auenseebahn - http://www.auenseebahn.de/
Höhenpark Killesberg Stuttgart - http://killesberg-kleinbahn.de/Fahrzeuge/fahrzeuge.html
Kölner „Tivoli-Park“ -http://www.geocities.com/joachimbiemann/pb/lilip.htm
Dresdner Parkeisenbahn - http://de.wikipedia.org/wiki/Dresdner_Parkeisenbahn
Liliputbahn Prater - http://de.wikipedia.org/wiki/Liliputbahn_Prater
Erhaltene Lokomotiven Krauss (381 mm) - http://www.werkbahn.de/eisenbahn/lokbau/museum/pres_krauss.htm
Erhaltene Lokomotiven Krauss-Maffei (381 mm) - http://www.werkbahn.de/eisenbahn/lokbau/museum/pres_km.htm
Erhaltene Lokomotiven Krupp(381 mm) - http://www.werkbahn.de/eisenbahn/lokbau/museum/pres_krupp.htm
Тези абсолютно приличат на нашата пародия ;D
Не мога да определя доколко детското влакче в Пловдив е пародия и кое на кое прилича – нямам опит с пародиите; но би било добре по другите градове също да има по едно такова за дечурлигата. Да имаш инвеститорски намерения?
-
Подобна железница в Буда&Пеща
http://www.gyermekvasut.com/english.html (http://www.gyermekvasut.com/english.html)
-
Не знам за този баровец дето каза е емблемата на града ни е пародия обаче аз имам най готините спомени от моето детство с това детско влакче и така се зарадвах когато го пуснаха отново. Може би те е яд че не е твое лично влакче А??? Не би трябвало да обиждаш така труда на хората и още повече дори и малкото щастие на децата ни. Ако си достатъчно ограничен може да ми опонираш >:( >:( >:( >:( >:(
Тези влакчета в Будапеща ги използват за разходкапо хълмовете и през уикендите всички семейства се качват на тях и си избират места за пикник. Мнооо са готини и приятни имах възможността да ги използвам.
-
Вие Пловдивчани много се засягате на тема "Градат ми", не трябва да е така, човека е изразил мнение.
-
Не знам за този баровец дето каза е емблемата на града ни е пародия обаче аз имам най готините спомени от моето детство с това детско влакче и така се зарадвах когато го пуснаха отново. Може би те е яд че не е твое лично влакче А??? Не би трябвало да обиждаш така труда на хората и още повече дори и малкото щастие на децата ни. Ако си достатъчно ограничен може да ми опонираш >:( >:( >:( >:( >:(
Тези влакчета в Будапеща ги използват за разходкапо хълмовете и през уикендите всички семейства се качват на тях и си избират места за пикник. Мнооо са готини и приятни имах възможността да ги използвам.
благородна завист ме обзе...винаги съм си мечтал за зъбчата алпийска железница нагоре по Витоша :( щях да се качвам всеки свободен ден ...някъде на пикник
-
Не става въпрос за засягането на темата "град", а аз това че просто така се изразява мнение за олимпииски труд на хората които са го построили. Все пак там са се хвърляли много средства от фонда на БДЖ за поддръжка и ремонт и продължават да се хвърлят. Повечето от нас които са израстнали с тази железница много страдаха и въздишаха в зората на шибаната нова демокрация когато това произведение на изкуството беше постоянно трошено и разграбвано от лумпени и недоносчета които не могат да различат майките си от динозаври камо ли да опазят едно от красивите и полезни неща завещани от предният строй. Разбира се станахме и свидетели на кавги между БДЖ и градската управа на кого собственост влакчето, имаше и частни интереси естествено за пари /тайничко се надявхме да го купи външен инвеститор за да го облагороди и развие/ но не се получи. Накрая БДЖ надделя и го възроди отново. Хвала на железничарите, поклон до земята момчета. Въпроса е докога ще го опазим от набезите на гореспоменатите лумпени. Ако имах достатъчно средства щях да му направя подходящата реклама в интернет но за съжаление съм обикновен човек като всички в този форум. И накрая какво по екологично средство за разходка и забавление на тепе което е обявено за защитена екологична територия от влакче на батерии. Боли ме като всеки който има малко гражданска съвест и съзнание за това че се рушат такива неща безконтролно и никой не им обръща внимание. Това е начина да влезем в Европа, с гражданско самосъзнание а не със засягания на тема ГРАД.
-
Не знам за този баровец дето каза е емблемата на града ни е пародия обаче аз имам най готините спомени от моето детство с това детско влакче и така се зарадвах когато го пуснаха отново. Може би те е яд че не е твое лично влакче А??? Не би трябвало да обиждаш така труда на хората и още повече дори и малкото щастие на децата ни. Ако си достатъчно ограничен може да ми опонираш >:( >:( >:( >:( >:(
Тези влакчета в Будапеща ги използват за разходкапо хълмовете и през уикендите всички семейства се качват на тях и си избират места за пикник. Мнооо са готини и приятни имах възможността да ги използвам.
И съм тъп, и прост, и съм ограничен, и съм бил на детската железница от момента на подготовката на трасето, поставянето на първата траверса, строежа на тунела, естакадата, гарите, сигнализацията, и съм един от първите записали се пионерчета за обучение за машинист на локомотива, оня първия.... Изобщо, цялото ми свободно време тогава минаваше или на пасарелката в локомотивното депо на гара Пловдив, или на детската железница. Еми такъв съм не мога да си изкривя мнението щото на теб така ти харесва. Аз нямам желание да отнемам забавлението на детето ти, но бих искал моето да се качи на нещо по-истинско. Така и направих, но на 1100 км от Пловдив в северозападна посока. Щом си ходил в Будапеща на въпросното съоръжение и ти е направило впечатление, значи все пак си намерил разлика, и си толкова баровец колкото и аз. Жалко че нищо не си разбрал от това което съм написал. Искрено се надявах, че като започна възстановяването, ще направят локомотива поне да не е с баркасна визия, и поне да е с дизелов двигател, обаче не би. Беше избран най-лесния начин. Стига с тая екология. Нито германците, нито австрийците са по-малко еколози, за да допуснат в техните паркови железници и дизелови и парни локомотиви. Ами да го бяха направили с горивни клетки тогава, хем супер екологично, а можеше и в Гинес да влезем.
Изобщо, спора ни е безсмислен, защото е пост фактум.
-
Верно е че железницата в Будапеща е по истинска и в Германия е по истинска но спора е принципен какво като лока е с визия на Баркас, нали съществува и работи а това за нашите стандарти е много на високо. На колко места в българия е реализиран подобен проект който да действа до момента. И понеже всичко опира до пари или държавна субсидия кой дава пари за децата-никой. Мислиш ли че детето не ме пита защо на влакчето му машните са като истински а на това в парка не са. Ми едно от любимите му места за разходка е гарата и то е достатъчно наблюдателно за да свери разликите. Но все пак се радва. Та преми моите извинения за това ако съм те засегнал по някакъв начин но главната идея е: ясно че няма да се развие като по-истинско, но поне да се запази и това което има да се обазаложим ли за колко време ще го поругаят?
-
Железницата доколкото знам принадлежи на община и град Пловдив, а не на БДЖ, на БДЖ е само локомотивчето (дори не съм сигурен и за него, но ремонта на локомотивчето се извърши от БДЖ, но по трасето БДЖ не е пипало), визията на Барказ и мен ме дразни, какво е станало с локомотив 94-01 ?
-
Верно е че железницата в Будапеща е по истинска и в Германия е по истинска но спора е принципен какво като лока е с визия на Баркас, нали съществува и работи а това за нашите стандарти е много на високо. На колко места в българия е реализиран подобен проект който да действа до момента. И понеже всичко опира до пари или държавна субсидия кой дава пари за децата-никой. Мислиш ли че детето не ме пита защо на влакчето му машните са като истински а на това в парка не са. Ми едно от любимите му места за разходка е гарата и то е достатъчно наблюдателно за да свери разликите. Но все пак се радва. Та преми моите извинения за това ако съм те засегнал по някакъв начин но главната идея е: ясно че няма да се развие като по-истинско, но поне да се запази и това което има да се обазаложим ли за колко време ще го поругаят?
Сакън, недей, тоя бас ще го загубим и двамата. Но принципно, след година-две, като се скапят акомулаторите, резултатът ще е същия, освен ако някой не ги купи предизборно. А доколкото разбрах е имало хора които са предлагали истински дизелов локомотив. Принципно си прав, че друг такъв проект в България няма, но проблемът е че като правим нещо винаги го правим половинчато, къде от мързел къде от липса на пари, къде от двете заедно. Аз помня за колко време построиха цялата железница и видях колко време отне да се възстанови. Двете неща просто са несравними.
Браво на детето ти. Дори и дете е схванало причината за спора ни, но какво да правиш? В България ние възрастните никога не се опитваме да се поставим на тяхно място. Ако хората възстановили локомотива, го бяха направили, то може би сега нямаше да има за какво да говорим. Пък като толкова държат на тоя баркас(имам само лоши спомени от това МПС), да му бяха турили една дизелова генераторна група и готово. Така и не схванах какъв е тоя зор с акомулаторите. Ние дори моделните си влакове не ги задвижваме на батерии, а те няколко тона желязо го карат на батерии. А тресето на железницата е толкова красиво....Жалко.
-
В кърджали също има Детска железница и се тегли от минен локомотив. А този в Пловдив батерийте вече му дават фира.
-
В кърджали също има Детска железница и се тегли от минен локомотив. А този в Пловдив батерийте вече му дават фира.
А, точно за това става въпрос. А колко лесно можеше да се реши въпросът с двигател от мотокар с хидросъединител, или дизел генераторна група. Сега да видим кой и как и от къде ще отдели 10 000лв, за нов акомулатор.
-
Не спорете като лаици...Не съм го виждал след въстановката , ама я пресметнете колко струва един дизел , обучение за експлоатация , персонал за управление , резервни части за подръжка , самата подръжка , нафтата и друго каквото се сетите по двигател с вътрешно горене...
А сега по същите точки нанесете цени и експлоатация на акумулатори...
Едното е в пъти по-просто не само като устройство но и като себестойност и подръжка , и персонал и т.н. и т.н.
Е сега мисля вече е ясно що е "Баркас" е не истински локомотив. Навремето това е създавано за детска железница и е проаектирано да е такава , а вие искате да я сравнявате с атракционните или колекционерски железници за маниаци ...
То вярно , че за нас казват , че сме се родили със средно образование , ама ако продължим лафа , тия сега са направо с дистанционно висше и не само семестриално.Вече трудно може да мине за детска - направо си е историческа екзотика от онова време.добре че в страната ни има не само лумпени...
Ако някой се заеме не само в пред изборно политиканстване , със сърце и душа , то колко му е да се поръча едно уникално локомотивче в частния завод в Русе - и готово .Но българите още не сме узрели за това...или поне така си мислим...насаждано от политиците ни! >:(
-
Батерийте дадоха фира още в средата на март. :(.От двете страни вратите на локомотивчето вече са сгънати,казаха ,че при гараж в тунела ги закачили и ще ги оправят,ама кой знае.Сега за Великден може и да тръгне ...А първия локомотив който беше,наистина мясаше на такъв.Ама и сега не е лошо.Само дето и два месеца не можа да върви,големи пукотевици пак имаше-тръгва,откриха го....
Бе Фелибето не е вече това което беше.Баси и кметовете и чудото -осраха го и го превърнаха в дълбока провинция.Само чалга клубове и магазини-тип 1 лев .Пошлотия до шия ???
-
Не спорете като лаици...Не съм го виждал след въстановката , ама я пресметнете колко струва един дизел , обучение за експлоатация , персонал за управление , резервни части за подръжка , самата подръжка , нафтата и друго каквото се сетите по двигател с вътрешно горене...
А сега по същите точки нанесете цени и експлоатация на акумулатори...
Едното е в пъти по-просто не само като устройство но и като себестойност и подръжка , и персонал и т.н. и т.н.
Е сега мисля вече е ясно що е "Баркас" е не истински локомотив. Навремето това е създавано за детска железница и е проаектирано да е такава , а вие искате да я сравнявате с атракционните или колекционерски железници за маниаци ...
То вярно , че за нас казват , че сме се родили със средно образование , ама ако продължим лафа , тия сега са направо с дистанционно висше и не само семестриално.Вече трудно може да мине за детска - направо си е историческа екзотика от онова време.добре че в страната ни има не само лумпени...
Ако някой се заеме не само в пред изборно политиканстване , със сърце и душа , то колко му е да се поръча едно уникално локомотивче в частния завод в Русе - и готово .Но българите още не сме узрели за това...или поне така си мислим...насаждано от политиците ни! >:(
Не мога да се съглася. Един дизел генератор подходящ за състава едва ли щеше да е повече от 10000лв. При това дизелите с обикновенни помпи, могат да карат практически вечно стига да се отремонтирват да речем през 10г. От експлоатационна гледна точка дизела ще гори нафта само когато е в движение, докато акомулаторите се саморазреждат, особенно като поостареят. Освен това акомулаторът е по принцип капризно устройство- не обича нито топло нито студено, тока на зареждане е много важно да се спазва, непрекъснато се следи за нивото на електролита и трябва да се долива, да не говорим че при зареждане се отделя Н2, а пък зареждането е в тунел. Лошото е че със скапване на акомулаторите по малко от 10м след пускането си това съоръжение вероятно пак ще спре, а какво ще последва всички знаем. Дано да отделят пари за нов акомулаторен блок, освен ако някой все пак не се замисли малко и не седне да направи някои сметки и да се прекрати веднъж за винаги с това задвижване.
Ей на тука има един който би могъл да е подходящ
(http://argo-market.com/ProductPhotos/Generators/th_Kipor%20KDE%2016-19STA3.JPG)
http://argo-market.com/ViewProduct.aspx?id=98 (http://argo-market.com/ViewProduct.aspx?id=98)
Струва 11000 лв. Колко ли струва един нов комплект акомулатори, и колко пъти в годината ще се сменя. Ей това са интересни въпроси, които май никой не се замисля.
-
Батерийте дадоха фира още в средата на март. :(.От двете страни вратите на локомотивчето вече са сгънати,казаха ,че при гараж в тунела ги закачили и ще ги оправят,ама кой знае.Сега за Великден може и да тръгне ...А първия локомотив който беше,наистина мясаше на такъв.Ама и сега не е лошо.Само дето и два месеца не можа да върви,големи пукотевици пак имаше-тръгва,откриха го....
Бе Фелибето не е вече това което беше.Баси и кметовете и чудото -осраха го и го превърнаха в дълбока провинция.Само чалга клубове и магазини-тип 1 лев .Пошлотия до шия ???
Абсолютно си прав!
-
Батерийте дадоха фира още в средата на март. :(.От двете страни вратите на локомотивчето вече са сгънати,казаха ,че при гараж в тунела ги закачили и ще ги оправят,ама кой знае.Сега за Великден може и да тръгне ...А първия локомотив който беше,наистина мясаше на такъв.Ама и сега не е лошо.Само дето и два месеца не можа да върви,големи пукотевици пак имаше-тръгва,откриха го....
Бе Фелибето не е вече това което беше.Баси и кметовете и чудото -осраха го и го превърнаха в дълбока провинция.Само чалга клубове и магазини-тип 1 лев .Пошлотия до шия ???
Много жалко, ако съсипят железницата отново; до следващите местни избори има доста време, кой знае какво ще остане до тогава. Дано пък стане чудо и го запазят. Ама дето имаше един афоризъм: "Преди време се надявахме на чудо. Сега разчитаме на чудо." А за града – май така е на всякъде. Тотална деградация... Но да не изпадаме в офтопик.
-
Не спорете като лаици...Не съм го виждал след въстановката , ама я пресметнете колко струва един дизел , обучение за експлоатация , персонал за управление , резервни части за подръжка , самата подръжка , нафтата и друго каквото се сетите по двигател с вътрешно горене...
А сега по същите точки нанесете цени и експлоатация на акумулатори...
Едното е в пъти по-просто не само като устройство но и като себестойност и подръжка , и персонал и т.н. и т.н.
Е сега мисля вече е ясно що е "Баркас" е не истински локомотив. Навремето това е създавано за детска железница и е проаектирано да е такава , а вие искате да я сравнявате с атракционните или колекционерски железници за маниаци ...
То вярно , че за нас казват , че сме се родили със средно образование , ама ако продължим лафа , тия сега са направо с дистанционно висше и не само семестриално.Вече трудно може да мине за детска - направо си е историческа екзотика от онова време.добре че в страната ни има не само лумпени...
Ако някой се заеме не само в пред изборно политиканстване , със сърце и душа , то колко му е да се поръча едно уникално локомотивче в частния завод в Русе - и готово .Но българите още не сме узрели за това...или поне така си мислим...насаждано от политиците ни! >:(
Не мога да се съглася. Един дизел генератор подходящ за състава едва ли щеше да е повече от 10000лв. При това дизелите с обикновенни помпи, могат да карат практически вечно стига да се отремонтирват да речем през 10г. От експлоатационна гледна точка дизела ще гори нафта само когато е в движение, докато акомулаторите се саморазреждат, особенно като поостареят. Освен това акомулаторът е по принцип капризно устройство- не обича нито топло нито студено, тока на зареждане е много важно да се спазва, непрекъснато се следи за нивото на електролита и трябва да се долива, да не говорим че при зареждане се отделя Н2, а пък зареждането е в тунел. Лошото е че със скапване на акомулаторите по малко от 10м след пускането си това съоръжение вероятно пак ще спре, а какво ще последва всички знаем. Дано да отделят пари за нов акомулаторен блок, освен ако някой все пак не се замисли малко и не седне да направи някои сметки и да се прекрати веднъж за винаги с това задвижване.
Ей на тука има един който би могъл да е подходящ
(http://argo-market.com/ProductPhotos/Generators/th_Kipor%20KDE%2016-19STA3.JPG)
http://argo-market.com/ViewProduct.aspx?id=98 (http://argo-market.com/ViewProduct.aspx?id=98)
Струва 11000 лв. Колко ли струва един нов комплект акомулатори, и колко пъти в годината ще се сменя. Ей това са интересни въпроси, които май никой не се замисля.
Гледаш едностранно на нещата - само за дизела пишеш , а аз казах да направиш съпоставка м/у него и електротягата.
Цената за въвеждане в екплоатация , барабар с ремонта на баркасчето е под 3000 лв , а ти отпускаш само за дизеловия двигател 10 000 , ами останалото.Много по евтино е да поддържаш един "електрокар" на релси , отколкото един истински , макар и малък дизелов локомотив!
Нещо сметките не излизат обаче...
Колкото до чалгата , това е само видимото и то ще отмине.И политиците ни ще го издухат накрая...
Има хора и хора в страната ни .
Едните от години само се оплакват , и чакат някой друг да свърши работата .
Другите от години са разбрали ,че трябва да се оправят сами и вече са много по напред от чакащите.
Тези вторите дори почнаха тук и там и най-вече без политиците , да обръщат внимание не само на насъщния си хляб , и въпреки че не са по-богати от преди , вече отделят пари и за татковината ни.Ако не вярвате - посетете Музея на авиацията до Пловдив.Там на входа ще ви посрещне самолет въстановен изцяло с парите и доброволния труд на хора от втората група...
-
Спомням си когато присъствах на откриването на детската железница. Мисля, че беше през 79 или 80 г. Тогава ако знаете в какъв вид беше, като нова - направо не можете да си представите. В другите градове у нас само могат да си мечтаят за такава атракция. Всичко беше поръчково от Чехия. А тази синя лъскава машина направо не стъпваше на земята. Просто радост за сетивата. И така беше няколко години подред - псичко се поддържаше и стопанисваше добре, докато не дойде демокрацията. Тогава всичко баталяса. И тревяса и се разграби. Хубава беше тази идея да се посъживи тепето с железницата на него, но стария й блясък вече го няма. Добре, че имах възможност, като дете да се повозя на нея.
-
Я сега тая тема да я поизтупам от прахта ... :)
Интересува ме дали тази детска железница още функционира? Идеята ми е да направя забавлителен уикенд за моята "трупа" и това влакче определено ме заинтригува. Въпросът ми е дали си струва да я посетим.
-
Функционира.
-
Я сега тая тема да я поизтупам от прахта ... :)
Интересува ме дали тази детска железница още функционира? Идеята ми е да направя забавлителен уикенд за моята "трупа" и това влакче определено ме заинтригува. Въпросът ми е дали си струва да я посетим.
Да, работи!Цена на билета 1.00лв. Разписание на влаковете от гара "Пионер" - 10.00,10.30,11.00 и така до 16.30ч.Всички влакове са бързи ;D,т.е. не спират на спирка "Снежанка".
От централна гара се стига с автобуси 12,16,26,29,222,маршрутки -1 и 2 ,на спирката срещу гарата.Слиза се на 2-та спирка,без да броите тази от която сте се качили.Има един парк,тревна площ,минавате през нея и се вижда железницата.А пеша за 10мин сте там :yes:
-
Да, работи си. Само дето аз съм карък! ;D Колкото пъти дойда в Плавдив все нещо се е случило или проверяват траверсите, или оправят локомотива, нещо пребойдисват, с две думи не съм се возил, но поне ми разрешиха да мина пеша по цялото трасе и да се кача на локомотива. Локомотива е абсолютно същия като тези на Бургаските солници, с тази разлика, че трасето е доста по-голямо. :yes:
-
Да, работи си. Само дето аз съм карък! ;D Колкото пъти дойда в Плавдив все нещо се е случило или проверяват траверсите, или оправят локомотива, нещо пребойдисват, с две думи не съм се возил, но поне ми разрешиха да мина пеша по цялото трасе и да се кача на локомотива. Локомотива е абсолютно същия като тези на Бургаските солници, с тази разлика, че трасето е доста по-голямо. :yes:
А ти да не си бургазлия ?
-
Да, от Бургас съм. Ако си и ти давай да се срешаме на по :drinks: ;D!
-
Аз пък не съм забелязал някаква прилика между този локомотив и тези в Бургаските солници, освен ако са сменили локомотива през последните месеци.
-
Вагоните не съм ги виждал никога, локомотива беше боядисан в синьо с бели ленти. Това беше през лятото на 2008 година. За това казвам, че си приличат с тези на солниците, само разлика в окраската. На солниците е спорно да се разбере какъв е бил основният цвят. Сега са нещо между сиво - черно или тъмно зелено, доста омаслено от мръсотия и какво ли не. Ако нещо е било временно сложено там или проби, няма от къде да знам.
-
Това е вида откакто влакчето се движи:
http://bgrail.info/photos/07.02.2009-Sf-Po/DSC09724.JPG
Преди беше както го описваш синьо с бяла ивица и преседя към 2 години насред депо Пловдив.
-
Хм, интересно. Възможно е и аз да бъркам нещо с годините, да ли е 2008 или 2007 края на май - началото на юни. А този "Баркас" от тогава ли си е?
-
Още от преди си е. Навремето е имало дизелче, но са го сменили с баркаса.
-
(http://bgphoto.net/photos/37794/o634140218920642500.jpg) (http://bgphoto.net/photos/37794/o634140218886267500.jpg) (http://bgphoto.net/photos/37794/o634140218322830000.jpg) (http://bgphoto.net/photos/37794/o634140218297205000.jpg) (http://bgphoto.net/photos/37794/o634140218293923750.jpg) (http://bgphoto.net/photos/37794/o634140218290798750.jpg) (http://bgphoto.net/photos/37794/o634140218281111250.jpg)
Чесно казано преди по си ми харесваше сега е супер детско.Като пионери ни водеха там да дежурим от училищата по ред.Обаче беше само за отличници ;D .На всеки се даваше длъжност. Кондуктор,билетопродавач,дежурен ръководител,говорител.Говорител беше най яко щото се возиш при чичко машинист.Но преди по си мясаше на влак сега е некво "дисни влакче" :pardon:.Идеята някога беше да стига до върхът на тепето но...Добре че добри чичковци железничари го възстановиха все пак.Локомотива беши така оглозган.Все едно някой да мине на макета и да изрежа кабелите после върви се оправяй.Ако имаш схеми добре ама тук и това липсваше.
Ама оригинала къв е готин малко наподобява 04та. :)
А незнам дали знаете че има такава и в Кърджали.
:pioneer: ХАХАХА нещо много подходящо :pioneer:
-
За кърджалийската железница знам. Тя не функционира понастоящем. А исторически, кърджалийската е първа. ;)
-
Снощи даваха уникални кадри от откриването на железницата.Цветни с първия и локомотив и в разцветка приличаща на истински влак.
Малко чужд опит по темата.
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d5/Kratovo-2005-strelochnik.JPG)
И това е само депото :scratch_ones_head:
Ще се постарая да намеря репортажа.
-
За кърджалийската железница знам. Тя не функционира понастоящем. А исторически, кърджалийската е първа. ;)
За радост това вече е невярна информация. Специално съм направил тема за нея тук http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,3388.0.html
-
Детската железница на Пловдив, с която много пловдивчани свързват ранните си години, навремето е била една от най-големите атракции на Младежкия хълм. "Атракционното пътуване започва от гара Пионер, която е съоръжена с просторен перон, два коловоза и изходни светофори.
Напускайки гарата, влакчето набира скорост. По пътя си то преминава през мост, построен над пешеходна алея, охраняем железопътен прелез с бариери и един тунел с дължина около 20 м, който служи и като депо.
След тунела, преминаването през който е едно от най-приятните изживявания за пътуващите, започва изкачване. Тук трасето е построено под формата на цифрата шест.
Веднага следва спирка Снежанка, на която влакчето има няколко минути престой. След това пътуването продължава към крайната гара Панорама.
Докато трае маневрата с влаковия локомотив, пътниците имат възможността да се насладят на неповторимата природа на тепето и да хвърлят поглед към панорамата на града.
След извършване на маневрата и проба на спирачките, влакчето отново се отправя към гара «Пионер», за да поеме следващите си пътници", разказва спомените си от детското влакче инж. Марин Топчийски в сп. "Железопътен транспорт" през 1996 г.
Железницата "Знаме на мира" в Пловдив е последната експлоатирана у нас, а
първата е била построена в Кърджали през 1962 I. Първата копка на съоръжението в Пловдив е била направена на 21 април 1979 г. по проект на "Трансстрой" и под ръководството на инж. Васил Янков и от ЖПУ- Пловдив.
Строителството се прави с доброволен труд на ученици и студенти в чест на 35-годишнината от детската организация "Септемврийче" и годината на провеждане на детската асамблея"Знаме на мира". Релсите са взети от закритата през 1954 г. жп линия Кочериново-Рилски манастир, която е била построена от частни предприемачи в началото на XX в.
И сега може да се прочете годината върху релсите -1923 г. Вагоните от Кочериново също били докарани в Пловдив. Трасето е било положено за 156 дни, като общата му дължина е 960 м. Наложило се да се дълбаят скалите на Младежкия хълм, да се прокопава 50-метров тунел.
Забележително е, че въпреки мащабните строителни работи, не е било отсечено нито едно дърво от резервата. Общата стойност на релсите и прилежащата инфраструктура е била 270 000 лв. На 23 септември 1979 г.
железницата е официално открита. Детското влакче е било с три пътнически вагона. Максималната му скорост е била 8,5 км/ч. Години наред то превозвало деца и било основната атракция за тях през уикендите в града. През 1992 г. съоръжението е спряно, а мястото запустява, обрасва в бурени и затъва в боклуци.
Гарите се превръщат в свърталище на скитници и наркомани. Властите заключват влакчето в тунел, а вандали разбиват нееднократно металната решетка на бункера. През есента на 2004 г. асоциация "Приятели на железопътния транспорт" стартира кампания за ремонт и възстановяване на детската железница по повод 25-годишнината от пускането й в движение.
Ентусиастите изпращат писма до шефовете на 30 водещи фирми в Пловдивско и ги канят да се включат във възстановяването на железницата. Започва и подписка в подкрепа на възстановяването на атракцията, която събира парафите на 1528 пловдивчани.
Хората от инициативния комитет изтеглят влакчето на буксир от бункера и го откарват за оценка на щетите в Локомотивно депо-Пловдив. Изчисляват, че ще са нужни 300 000 лв., за да тръгне отново железницата. Събирането на средствата се оказва дълга сага.
През 2005 г. Общинският съвет в Пловдив решава да отпусне 93 000 лева, към които да се прибавят и едни 78 000 лв. от програма "Красива България". Останалите пари трябва да даде Социалното министерство.
Градът обаче е отрязан,от програмата за разкрасяване и опитът да се осигурят средствата се оказва неуспешен. Два месеца по-късно крадци успяват да изтеглят вагоните от бункера и да откраднат детайлите от цветни метали по тях. Година по-късно общинските съветници отпускат от бюджетния излишък 233
439 лева за ремонт на влаковата композиция и на железния път.
Около 70 000 лева от парите отиват само за възстановяването на локомотива. С друга част от сумата членовете на инициативния комитет успяват да подобрят системите за електрозахранване и сигнализация, да ремонтират гарите и спирките. Влакчето е пребоядисано и изрисувано с герои от приказките. Направен е и капитален ремонт на жп линията. Локомотивът е снабден с батерии, които позволяват целодневното му ползване в продължение на над 3 години.
Новото трасе е дълго 1090 м.
Макар че първоначалните идеи да се удължи релсовият път, да се изгради паркинг, да се възстанови и картингпистата в подножието на Младежкия хълм се провалят, на 22 септември 2007 г. детската железница официално отново е пусната в експлоатация.
На откриването се стича буквално целият град, а децата са придружени от родителите си, които искат да си припомнят детството. Влакчето е с капацитет 50 места, композирано е от локомотив и три вагона. Прави по 5 курса на ден.
Тази година отново се наложи детската железница да бъде ремонтирана. Неотдавна екип от 15 души монтира новата тягова батерия, купена с бюджетни пари от общината. Акумулаторът задвижва влаковата композиция и превозва пътниците. Новата батерия ще бъде зареждана само веднъж на денонощие и е достатъчно мощна, за да се изпълняват общо шест курса на ден. Продължителността на една обиколка е 25 минути. Цената на билета е 1 лев, а децата до 10г. трябва да пътуват с придружител.
Източник: Вестник Десант, Бургас - стр. 33