RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Макетиране и техники на макетирането | All about layouts => Имам нужда от помощ при макетирането | Need help with layouts => Темата е започната от: 760mm в 14 Февруари 2010, 00:39:52
-
Здравейте,
Куплерите (куплунзи?) на локомотива ми (бр290 на Роко) са с една идея (половин мм) по-високо разположени от тези на всички вагони. Всички вагони се закачат безпроблемно; но локомотива не се закача (т.е. се - с мъка) към кой да е вагон. Как могат да се настроят тези неща?
-
Логично е куплунзите на локомотивите да са малко по - високи, все пак те са теглещите в цялото звено на един влак. Огъни ги леко и работата ще стане, само внимавай да не ги изкъртиш от леглата.:)
-
Колеги, БЕСЕН СЪМ на тоя лок! По-високи са да - няма огъване; говорим за стандартните куплери на РОКО - масата е пластмасова, само пиридвижката дето пада отгоре е от метал. Вадих ги, гледах тая пуста шахта - няма никаква врътка или чалъм да се регулира - това е ФАЛИТ! Аз адски обичам маневрената дейност (+ като единствена възможна на моят "макет" 1.38м х 0.24м) - какво е решението? Искам като дам лок-а с умерено-бавна скорост в права да ЗАКАЧА 100/100 вагона а не два от 15 пъти и да се налага да го засилвам нереалистично бързо и да избива вагоните от линията и ПАК ДА НЕ СЕ ЗАКАЧАТ!!!!!!
Да добавя - чета в гугъл за куплери - но намирам все за някакви "КАДЕЕ" куплери и "КНЪКЪЛ" куплери, нищо за този "КУРЦ". От къде идва "КУРЦ" и как се изписва и защо го няма никъде освен в този форум :diablo:
-
Защо търсиш в Гугъл?! Те още не правят влакчета. Кат. №40270 за 4бр. и 40271 за 50бр. от каталога на РОКО разбира се! В БГ веднага ги получаваш в магазина на Жоро. А, ако слушаш мога да ти дам за проба. Проблема ти според мен обаче не е в куплунзите, а в неравности по пътя. Освен това за тази маневрена дейност по-важно е разкачането, а не закачането. Ти как ги разкачаш?
-
В такъв случай просто доближавай локомотива до вагоните буфер до буфер и ги закачи на ръка леко.Те и истинските влакове ги закачват на ръка. Така ще си и по-близо до реализма.
-
Разкачам ги с прът (отвертка); това съм го приел до някъде, макар, че чета и за такива, които се разкачат посредством магнити, поставени на линията.
Но и закачането е проблем, когато не става направо никога. "курц" куплунзите закачат ли се лесно?
-
Разкачам ги с прът (отвертка); това съм го приел до някъде, макар, че чета и за такива, които се разкачат посредством магнити, поставени на линията.
Но и закачането е проблем, когато не става направо никога. "курц" куплунзите закачат ли се лесно?
Обикновено да - и то доста по-лесно от останалите куплунзи.
-
Колеги, БЕСЕН СЪМ на тоя лок!
За да те отърва от мъките те,готов съм да го приема като дарение за детският макет :spiteful: :spiteful: :spiteful:
-
Тонка, по-скоро може скоро да се подаряват роковски куплери - от ГЛУПАВИТЕ :diablo:
-
Първо - не ми е ясно, от къде дойде тая нова дума "куплер". Общоприетата дума е "куплунг". Вярно, идва от немския, но и повечето технически термини в нашето хоби са от там.
Второ - защо трябва да превръщаме в инфарктна драма чисто технически проблем. Светльо, до колкото предполагам, твоите вагони са от старото Пико. Ако е така, приеми, че височината на Роковската машина е вярната, а тази на куплунзите на вагоните - не. Тогава юстирай нивото на вагоните, към това на локомотива. Това поне става лесно. :yes: