RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Макетиране и техники на макетирането | All about layouts => Имам нужда от помощ при макетирането | Need help with layouts => Темата е започната от: nilfe в 14 Февруари 2010, 10:29:58
-
Здравейте, в процес на изясняване съм още, преди да започна с макета. Та въпросът ми е следният: Някой има ли идея как могат да се управляват стрелките на Флайшман под масата (равнината на макета). Има ли механизъм, който може да се монтира под масата (освен конрадският - в случая е неприложим защото разпробиването на подвижната траверса почти е невъзможно без риск от счупване. Пък и флайшманските стрелки имат метална подложка отдолу, което налага още по-сложни манипулации със съмнително качество), и да ги движи. Отгоре на масата да се монтира само латерната.
-
Не съм запознат с тези стрелки, но:
Подвижната траверса не стърчи ли отстрани? Мисля, че там може да се измисли някакво куплиране с машинката. Дай малко снимки.
-
Гледах снимки на тия стрелки и стрелям малко във въздуха, но си мисля, че ноха могли да се управлават с конрадски механизми, чрез удължаване на подвижната траверса и цялата дандания да се случва отсрани където трябва да е фенера.
-
Не подвижната траверса въобще не се подава от призмата и е много финна за пробиване. От друга страна лосчето към задвижващият модул стърчи навън но също е много финно за пробиване или някакво преустройство. Слагам малко снимки за да добиете представа. Купешката латерна на Флайшман влиза е отвор отстрани на призмата и комуникира с подвижната траверса.
Флайшман Профи с задвижващ модул
(http://media.snimka.bg/5584/017422403-big.jpg)
Флайшман Профи без модул
(http://media.snimka.bg/5584/017422461-big.jpg)
Латерна за Флайшман Профи
(http://media.snimka.bg/5584/017422404-big.jpg)
(http://media.snimka.bg/5584/017422812-big.jpg)
(http://media.snimka.bg/5584/017422811-big.jpg)
Въпроса ми е има ли някакъв друг вариан освен конрадския. Или някой има ли идея как да се преоборудва такава стрелка.
-
Абе аз се чудех какво е това латерна, пък то имали предвид лантерна хората ... ;D
Така, значи - мисля, че с нещо залепено за подвижната траверса ще стане. Идеята ми е като не стърчи отстрани, да го направим да стърчи. Хубавото е, че детайлът, който ще се добави може да го направиш с каквато форма и каквито отвори ти трябват.
Трик: От един колега от форума научих начин за фино пробиване - с нагорещен кламер. ;)
-
Трик: От един колега от форума научих начин за фино пробиване - с нагорещен кламер. ;)
За какво с нагорещен кламер,като има свредла по 0.4мм ,0.3 мм :good:
-
...Абе аз се чудех какво е това латерна...
Laterne f, -n - фенер, улична лампа.
-
...Абе аз се чудех какво е това латерна...
Laterne f, -n - фенер, улична лампа.
Имаш да вземаш!
А сега провери на английски как е. Освен това има българска дума "латерна" и тя обозначава музикален инструмент. Поради това не можах да свържа латерната със ЖП-транспорта. Справка - тълковния речник.
-
Имаш да вземаш!
А сега провери на английски как е. Освен това има българска дума "латерна" и тя обозначава музикален инструмент. Поради това не можах да свържа латерната със ЖП-транспорта. Справка - тълковния речник.
[/quote]
Уважаемият съфорумец optron ще трябва да ме извини, Явно не съм прочел добре наименованието на английски:
http://www.fleischmann.de/nc/produkte/spur_h0/profi_gleis.html?mod=single&catid=8534&singleViewID=6438&page=5 (http://www.fleischmann.de/nc/produkte/spur_h0/profi_gleis.html?mod=single&catid=8534&singleViewID=6438&page=5)
-
Не виждам да помагате на човека, а само си чешите езиците... :on_the_quiet:
Преди време когато имах само ръчни стрелки съм ги превключвал със сивите релетата на 16 в.
Релето беше монтирано до стрелката и свързано с тел, огъната от кламер.
Релето може да се скрие под някоя къщичка.
На снимката съм показал примерното разположение:
(http://img97.imageshack.us/img97/2913/strelkairele.th.jpg) (http://img97.imageshack.us/i/strelkairele.jpg/)
Ако ви бях питал дали това може да стане, какво ли щяхте да отговорите...
Сега по темата:
Релето от "Конрад" е предвидено за монтаж под макета.
Закрепването му, няма да ти е проблем.
Свързването му със стрелката е по деликатната работа.
След като латерната на Флайшман влиза в отвор отстрани на призмата и комуникира
с подвижната траверса, можеш да разпробиеш отдолу латерната и там да се свърже релето.
Така няма да се вижда остта на релето и с тази латерна ще стои като истинско.
Ако не ти се слагат тези латерни, а не можеш да направиш отвор,
тогава залепи отдолу предварително подготвено паченце с отвор за релето.
Може да е от пластмаса и с "канаколит" или друго лепило ще го залепиш.
Ако можеш да сложиш снимка отдолу на стрелката ще е най добре...
-
Варианта с латерната не е приложим, защото ако се вгледате в снимката ще забележите, че не тя мести стрелката, а подвижната траверса благодарение на усилието от електромагнитният превключвател бута лостчето на латерната в едната посока и съответно пружинката и го връща обратно. Вчера ровейки се из нета открих това като решение препоръчано от Флайшман:
http://www.fleischmann.de/fileadmin/user_upload/betriebsanleitungen_pdf/BA_9421.pdf Верно решение е, но е доста трудно за изпълнение, защото трябва да се оформят легла за всяко едно задвижване на стрелките в плота на макета. Предполагам трябва да се използва някаква фреза.
-
Здравей, виж този линк:
http://houmrovyvlaky.bluehost.cz/Galerie/SK/page008.htm
Надявам се да помогна. :)
-
Не виждам да помагате на човека, а само си чешите езиците... :on_the_quiet:
Преди време когато имах само ръчни стрелки съм ги превключвал със сивите релетата на 16 в.
Релето беше монтирано до стрелката и свързано с тел, огъната от кламер.
Релето може да се скрие под някоя къщичка.
На снимката съм показал примерното разположение:
(http://img97.imageshack.us/img97/2913/strelkairele.th.jpg) (http://img97.imageshack.us/i/strelkairele.jpg/)
Ако ви бях питал дали това може да стане, какво ли щяхте да отговорите...
Сега по темата:
Релето от "Конрад" е предвидено за монтаж под макета.
Закрепването му, няма да ти е проблем.
Свързването му със стрелката е по деликатната работа.
След като латерната на Флайшман влиза в отвор отстрани на призмата и комуникира
с подвижната траверса, можеш да разпробиеш отдолу латерната и там да се свърже релето.
Така няма да се вижда остта на релето и с тази латерна ще стои като истинско.
Ако не ти се слагат тези латерни, а не можеш да направиш отвор,
тогава залепи отдолу предварително подготвено паченце с отвор за релето.
Може да е от пластмаса и с "канаколит" или друго лепило ще го залепиш.
Ако можеш да сложиш снимка отдолу на стрелката ще е най добре...
То и ти не виждам да му отговаряш конкретно, ами с някакви стари твой изпълнения...
Кажи сега как си ги направил, и въобще дали стават за Флайшман джаджите му.
Проблема , да няма смислен отговор , както ти смяташ, е че до сега никой не е имал такъв проблем, с тези части, от тази фирма.Предполагам...
За това и отговорите на хората са по общи - всеки споделя своя опит или начина как би го решил той самият.Твоят отговор също е такова предположение, защото явно и ти си го правил по друг начин и с друга фирма-чаркове...
За такива като теб , казват "га стана сиган- га ти почмерне задника"
Това в рамките на шегата.За да не се нагнетява атмосферата тук излишно (че някой само това чакат... :spiteful:)
:lol: :lol: :lol:
Да се надяваме че колегата ще си избере най-оптималното решение и ще сподели после опита си с тезо чаркове!?
;D ;D ;D
-
Сега забелязвам, че отстрани на стрелката има едно лостче за задвижване. При теб има ли нещо такова? Моля, ако ти е възможно, покажи снимки от долната страна на стрелките.
-
Ето снимка от долната страна на стрелката.
(http://media.snimka.bg/5622/017499986-big.jpg)
-
Мисля, че ако обърнеш лостчето според инструкциите, постнати малко по-рано в тази тема, ще можеш да го ползваш за целта.А ако му се махне чопчето, ще остане отвор, който може и да улесни свръзката с машинката. Оттам нататък са вариантите, описани на различни места във форума.
-
Ако можеш да пробиеш дупка в пластмасата, можеш да ползваш спокойно ей това задвижване:
http://www.conrad.de/ce/de/product/219998/Weichenantrieb-mit-Umschaltung
За 10 броя си на 4.95Е парчето.
А изводът е, че релсовия път е Тилиг Елит 83, другото е...
-
През последните 4-5 дни монтирах механизмите на Конрад на общо 5 флайшмански стрелки, и съм много доволен от резултатите.
Разпробивам лост4ето на стрелката с бургия 1мм, изрязвам дъговиден отвор в плота и монтирам механизъма. Единствената особеност е, 4е механизамът се монтира ПЕРПЕНДИКУЛЯРНО на релсата, т.е. успоредно на траверсата.
-
Дай малко снимки.