RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм

Макетиране и техники на макетирането | All about layouts => Имам нужда от помощ при макетирането | Need help with layouts => Темата е започната от: 760mm в 10 Април 2010, 00:35:25

Титла: Е няма почистване!!!
Публикувано от: 760mm в 10 Април 2010, 00:35:25
Колеги, моля за помощ! И моля, не махайте темата веднага, имам нужда от помощ и съм ядосан, това е вече месец и повече! Имам една елипса в стаята си с една стрелка в средата - като я почистя вечерта, до сутринта край! Влака спира по завоите, а на стрелката - почти винаги, дори след като току-що съм я почистил! Писна ми вече!!!!! Искам да мога нормално да си пусна железницата и да си върви плавно и готино, аман от прекъсване! Релсите ли са куци, някаква техника ли има на почистване, твърде прашна ли е стаята, ама чак пък за 10 часа да се скапва, аман вече! Как си решавате този проблем? Не мисля, че на всеки макет е така, на всеки 6-12 часа да тярбва основно почистване...
Титла: Re:Е няма почистване!!!
Публикувано от: TheJackal в 10 Април 2010, 07:36:19
Здравей! Теми за този проблем доста във форума! Погледни тук:

1. http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,1839.0.html
2. http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,43.0.html
3. http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,118.0.html
4. http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,87.0.html

Ако се поразровиш, ще намериш и още ред теми писани по въпроса който те вълнува! ;D

Титла: Re:Е няма почистване!!!
Публикувано от: Adrian в 10 Април 2010, 09:09:57



сигурно има проблем с токо-предаването ; що не пуснеш доп.захр.точки при стрелката ?
Титла: Re:Е няма почистване!!!
Публикувано от: gts.best в 10 Април 2010, 09:21:50
Освен релсите се почистват и колосите на локомотивите........
Титла: Re:Е няма почистване!!!
Публикувано от: zazo в 10 Април 2010, 18:43:12
Какви са релсите? Ако са от старото П-образно пико или по-старите профилни, които се окисляват в един момента е напълно нормално.
Титла: Re:Е няма почистване!!!
Публикувано от: 760mm в 11 Април 2010, 20:47:16
Релсите са Роко, Т-образно. Тока си върви ок преди и след стрелката, но точно там не върви (сапа се супер бързо?). Локовете им чистя колоосите и токоснемателите. Направо е мистика.
Титла: Re:Е няма почистване!!!
Публикувано от: toniemi в 11 Април 2010, 21:03:58
Цитат на: 760mm link=topic=2378.msg39344#msg39344 date=1271008036
Релсите са Роко, Т-образно. Тока си върви ок преди и след стрелката, но точно там не върви (сапа се супер бързо?). Локовете им чистя колоосите и токоснемателите. Направо е мистика.
Проблемът е в стрелката!
Титла: Re:Е няма почистване!!!
Публикувано от: 760mm в 11 Април 2010, 21:11:15
Предполагам го - но не разбирам какво може да не и е наред! Моля за съвет.
Титла: Re:Е няма почистване!!!
Публикувано от: Best Ripper в 11 Април 2010, 21:21:12
Сменяй локомотивите...
Титла: Re:Е няма почистване!!!
Публикувано от: toniemi в 11 Април 2010, 21:29:59
Цитат на: 760mm link=topic=2378.msg39347#msg39347 date=1271009475
Предполагам го - но не разбирам какво може да не и е наред! Моля за съвет.
Чрез метода на елиминиране.Пускаш локомотива и той спира на стрелката.С едниният край на едно кабелче правиш контакт с релсата след стрелката и с другият край допираш до езика или друга част на стрелката,пред колелата на локомотива,щом локомотива при допира тръгне,значи този участък на стрелката не получава ток.За всеки участък е предвидено да има ток,дори и на езика.При различните посоки той си взима ток от релсата до която е допрян.Разгледай внимателно стрелката и си я оправи.Друг е въпроса че ,никой свестен локомотив не закъсва на стрелка,освен късите джуниорски,щото той винаги стъпва с някой от колелата си и извън стрелката и винаги стъпва на участъци с ток.Може не на всичките ти колела да работи токоснемането.
Успех!
Титла: Re:Е няма почистване!!!
Публикувано от: optron в 11 Април 2010, 22:19:42
Зацапване казваш ... А като почистиш, проблемът маха ли се?
Мене ако питаш, пълна профилактика на стрелката и ако е необходимо, подсилване на езиците и контактите им чрез реле - някой беше писал за това във форума, поразтърси се.
Профилактика и на локомотивите - колоосите, токоснемателите, тяговата установка и т.н. Това в случай, че не си го правил скоро ...

ПП: Много нерви хабиш, така ще си развалиш удоволствието от хобито! Защо според теб никой не работи нещо, което му е хоби? ;) На мен като не ми се получава нещо или не мога да реша проблем, излизам на разходка или лягам да спя. По някое време ми хрумва решение. По преценка, се консултирам с някого, който знам, че разбира повече от мен, ама със спокоен разговор.
Животът е кратък - безсмислено е да го изразходваш в яд и ярост! ;)
Титла: Re:Е няма почистване!!!
Публикувано от: 760mm в 12 Април 2010, 14:33:37
Оптрон : Прав си. Дано намеря решение. Езика и аз съм го подозирал, че е корозирал отстрани и не се долепя добре при право положение, при което не се захранва правилно. Ще се мъча по метода на Тони (Тони:мерси много за изчерпателния отговор), пък ще видим. То, като ти спира влака или "насича" несъмнено се разваля крайно удоволствието от хобито.
Титла: Re:Е няма почистване!!!
Публикувано от: 760mm в 28 Ноември 2010, 08:15:24
Ей, богу!!! Върви влакчето и като стигне до стрелката - ВРРРМ!!! Прекъсва и се засилва до бога след това! Ебаси тея стрелки, бесен съм бе, ей! В България се мъчех с една на Роко от старите им релси - сега - чисто нова геолайн - същото!!!!!!! Какво правим?!?!?!? От четири часа буквално бърша като луд с един парцал, с кърпи, със спирт, чистя локомотива - не! дойде "дявола на развалената стрелка" и забравяш!!!!!

Какво правим сега? Е писна ми бе! ИСкам да си карам влакчето и да ме радва :( :( :( :( :(
Титла: Re:Е няма почистване!!!
Публикувано от: br185 в 28 Ноември 2010, 14:53:12
Ето какво съм направил аз. За да си подсигуря стабилна електрическа връзка между отделните елементи на стрелката съм ги свързал с тънки проводници:
(http://photo-zona.net/images/user61395/album18327/large/1290947841_jmov6205_Picture021.jpg)
(http://photo-zona.net/images/user61395/album18327/large/1290947833_pxfw3773_Picture023.jpg)
За да стане това трябва да се разреже с макетен нож пластмасовата траверсна скара. В случая съм използвал тънки проводници които са част от лентов кабел. Удобни са за работа тъй като са с малко общо сечение и са твърди което дава възможност след огъване да запазят формата си. Така след монатажа на стрелката едва се забелязват, а след полагане на баласта напълно ще се скрият. Проблеми с този начин на свързване може да има единствено на англииските стрелки защото там връзките са доста.