RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Общ форум | Chit-chat => Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby => Темата е започната от: Mixy в 05 Май 2010, 14:42:20
-
в-к СЕГА: БДЖ ще трябва да слага електромери във влаковете (http://www.segabg.com/online/new/articlenew.asp?issueid=5778§ionid=3&id=0000603).
Това наша приумица ли е или е нормална европейска и световна практика? И не е ли по-лесно и ефективно да се монтират електромери в съоръженията, които захранват контактната мрежа?
-
Според специалисти това щяло да доведе до поне 20% икономия на ел. енергия за дружествата. Тъй че явно има своята логика това.
-
ЗДРАВЙ ТЕ! Сьорьженията които захранват контактната мрежа се наричат ТЯГОВИ ПОДСТАНЦИИ.Сьщите се захранват от републикантският прьстен,който е с напрежение 110kv,трансформират го на 25kv и от там с фидери се захранва контактната мрежа. С построяването на т.подстанция се монтират електромери и по техните показания се плаща на НЕК.
-
Само дето това е някаква малоумщина - защото в момента всяка една електрическа тягова единица на БДЖ си има електромери които отчитат изразходваната електро енергия, а дезирата и върнатата в контактната мрежа чрез рекуперация.
-
И не е ли по-лесно и ефективно да се монтират електромери в съоръженията, които захранват контактната мрежа?
Такива електромери има. Проблемът е, че от една контактна мрежа черпят ток както държавни, така и частни локомотиви.
-
Съдейки по описанията в темата е ясно, че колегите тук не са запознати със световната практика, всеки един от локомотивите да има електромер. Това е нормална световна практика, тъй като по цял свят по една и съща инфраструктура се движат както държавни,така и частни компании и правилата на играта трябва да са ясни.
До момента такива електромери имаше само в една част от БДЖ локовете, а в нашите са си сложени още през 80-те. Тъй като старите не бяха одобрен тип(което е причина да се цакат и пари за одобрение) за нас бе по-лесно да ги сменим с нови.
електромерите са двупосочни, като отчитат ползваната електроенергия, както и рекуперацията (тоест произведения и върнат ток в контактната мрежа). По този начин става честно определяне на разходите между превозвачите, а не както сега един плаща, друг пие.
Ако БДЖ имах електроери на всичките си локомотиви отдавна щяха да са фалирали. Сега една сериозна част им се разпределя между частните компании и НКЖИ. От друга страна НКЖИ ползват много ел.енергия за подгрев на стрелките и технологично оборудване поради което и тяхното отчитане не е много вярно. Затова е най-добре да се сложат електромери (кавито по света отдавна има) и всеки да си плаща само за ползвното. Това е конкуренция!
-
И както пише БДЖ 43 не е проблем контактната мрежа, независимо че е една. Ние си плащаме и то като попове, а БДЖ?!?!?!
Проблема е че хайванчетата са много, цица.. е една, всички сучат, ама само някои хранят дойката! :nono: електромери за всички, ясни правила и всеки да си носи кръста.
Сега съм в австрия и се наслаждавам на едни тауруси и перфектна организация на движението.
Весели празници на всички!
-
Аз не се сещам за електрически ТПС на БДЖ, който да няма електромер. :)
-
Софииските 32 са повечето без електромери.
-
Мерси на всички за поясненията. Сега вече "стоплих" за какво иде реч - нещо като с парното и топломерите - всички се топлят, но накрая само "балъците" с топломерите плащаме сметката. :)