RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Общ форум | Chit-chat => Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby => Темата е започната от: Mixy в 28 Май 2010, 13:32:01
-
Има ли останали някъде в Европа парни локомотиви в редовна експлоатация (не за атракция)? Ако не, знае ли някой къде е бил и кога е спрян (заменен с друга тяга) последния влак, теглен с парен локомотив?
-
Май има още, ако не се лъжа, в Сърбия гледах снимки на маневрен парен локомотив в действие. А иначе извън Европа със сигурност има в Китай. Там си ги джиткат успешно и днес.
-
и в САЩ....
-
Така е и нещо повече - в Китай си имат и завод който все още ги произвежда!
-
В САЩ мисля, че няма! Наскоро гледах по някой от научните канали за последния останал действащ атракционен парен локомотив в САЩ. Едно животно, не е истина, дълго колкото две Баби Меци, че и отгоре. Красавец та знае ли се. Но коментарите бяха категорични - последният останал динозавър от онази епоха.
-
Така е и нещо повече - в Китай си имат и завод който все още ги произвежда!
Това, защото производството им е евтино или защото парната тяга им е по-рентабилна (имат много въглища)?
-
...Това, защото производството им е евтино...
Сигурно заради това. :)
А, иначе в Германия има доста парни машини, всички на частни сдружения или музеи, които извършват пътувания с редовни, а не само с атракционни влакове. В повечето случаи това са товарни такива.
Това е любимият ми филм с такова пътуване(в случай, че не си го мернал вече)
http://www.youtube.com/watch?v=0VY0gED_TGo (http://www.youtube.com/watch?v=0VY0gED_TGo)
2500 тона...найс..А! :buba:
Напиши Plandampf в youtube и се наслаждавай
-
До колкото ми е известно и съм гледал документални филми, 90% от ж.п. транспортта на "Черния континент" - Африка е с парна тяга, особенно южната част на континентта. Северната част - Средиземноморието е много добра ж.п. инфраструктурата - Алжир, Тунис и Мароко, разполагат със скоростни влакове, все пак са френски колонии. :)
-
...
Това е любимият ми филм с такова пътуване(в случай, че не си го мернал вече)
http://www.youtube.com/watch?v=0VY0gED_TGo (http://www.youtube.com/watch?v=0VY0gED_TGo)
2500 тона...найс..А! :buba:
...
Верри найсссс ... много отчетлива разлика за 3-цилиндровия и 2-цилиндровия локомотив на време 7:30 мин. :good: