RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм

Главен форум | Main forum => Железопътен моделизъм | Railway modelling => Темата е започната от: zazo в 22 Юни 2010, 12:25:29

Титла: Вагонооткачвачки.
Публикувано от: zazo в 22 Юни 2010, 12:25:29
Ще ми се малко да обсъдим и това приспособление. Ползвате ли и бихте ли ползвали? Какви и как ги разполагате? Аз лично не съм попадал на актуални продукти, а старите са ми много грубовати. А за симулиранте на маневрена дейност ми се вижда добра идея.
Титла: Re:Вагонооткачвачки.
Публикувано от: EMPEROR в 22 Юни 2010, 12:44:49
Аз лично не съм им фен... Да хубаво е недиректна намесата при маневри от страна на задмишковото устройство... но както каза доста са грубовати. По-скъп, но ефикасен начин ми се виждат електромагнитните куплунги с декодер, но като знам че не си фен на дигиталното управление, май май друг вариант не остава...
Титла: Re:Вагонооткачвачки.
Публикувано от: pavel75 в 22 Юни 2010, 12:56:42
Аз гледах едно на Роко. Не ми се видя чак толкова грубовато, но само на снимка съм го виждал
Титла: Re:Вагонооткачвачки.
Публикувано от: pach в 22 Юни 2010, 12:56:54
Има и среден вариант, който впрочем го обсъждахме в някоя от съботите на клуба...май в чеТТата стана въпрос... :scratch_ones_head:

Електромагнит, чиято котва повдига кръгче изрязано от траверсната скара, заедно със съответното баластиране - останалото е като при фабричните откачвачки.
При добро баластиране в неработно положение не си личи дори къде е точно кръгчето, та се налага да се слагат съответните знаци като при фабричните откачвачки - там трябва да спреш това което искаш да се разкачи.

Дигиталните автосцепки са перфектни, по-друга причина - позволяват разкачване буквално където и когато пожелаеш, просто защото не са обвързани с инфраструктурата (тоест не са по коловозите) а са монтирани на това което искаш да откачиш.

Но на мен ми се виждат прекалено скъпи, макар че бих си сложил такива ако имам малък изпипан макет с малка гара (2/3 коловоза) и две/три четири композиции, които са ...например от първа епоха, щото там визията е от значение , за перфектна работа и кефа по такъв малък макет (или подвижна диорама ако щете) с малоброен подвижен състав е от друго естество. Всъщност част от този кеф е в дълговременната изработка на всеки детайл по него.Аз им се кефя, но предпочитам да са на фото... :nyam:

Но на среден и по-голям макет не бих си сложил цифровизирани автосцепки, защато накарая ще се объркам кое ( и на кой адрес) за какво е... :sarcastic: :scratch_ones_head:
 ;D ;D ;D

ПП.Това със самоделните електромагнитни откачвачки съм го избрал за моя макет.
Титла: Re:Вагонооткачвачки.
Публикувано от: zazo в 22 Юни 2010, 13:11:07
Цитат на: EMPEROR link=topic=2528.msg43045#msg43045 date=1277199889
...но като знам че не си фен на дигиталното управление, май май друг вариант не остава...

Хаха, изпуснал си, докато беше в "почивка". Пречупих се и аз, няма връщане назад, а кефа да "надуеш" свирката е несравним.

Това с електромагнитния куплунг ми харесва, като за една две маневрени машини, но не решава проблема ако искаш да разкачиш влака по средата.
Титла: Re:Вагонооткачвачки.
Публикувано от: Gervasii в 22 Юни 2010, 13:38:19
за код 80 и 100 в НО на Weinert

(http://media.snimka.bg/6536/019326561-big.jpg) (http://gervasii.snimka.bg/trifon-zarezan/ciii.510708.19326561)
Титла: Re:Вагонооткачвачки.
Публикувано от: EMPEROR в 22 Юни 2010, 14:03:21
Цитат на: zazo link=topic=2528.msg43052#msg43052 date=1277201467
Хаха, изпуснал си, докато беше в "почивка". Пречупих се и аз, няма връщане назад, а кефа да "надуеш" свирката е несравним.

Това с електромагнитния куплунг ми харесва, като за една две маневрени машини, но не решава проблема ако искаш да разкачиш влака по средата.

Лилиииииииииии верно съм те изпуснал!  :blink:  :good:
Да така е, върши работа предимно при локомотив-вагони... на определен брой машини (или всички, ако си чичко-паричко), но елиминира зависимостта от конкретни разкачвателни точки по макета, както каза Пламен.
Титла: Re:Вагонооткачвачки.
Публикувано от: pavel75 в 22 Юни 2010, 14:10:04
Нека и Владо си каже, но веднъж на неговия макет пробвахме такъв куплунг. Когато влака е в наклон въпросният куплунг "изпускаше" и вагона се разкачваше самоволно. Така, че и това може да не е идеалното решение.
Титла: Re:Вагонооткачвачки.
Публикувано от: pach в 22 Юни 2010, 14:12:01
Това дето Дорян го показва е ВАГОНОИЗХВЪРГАЧКА, такава има например на Горна Баня , монтирана на спасителния коловоз - тук обаче става въпрос за откачвачки... :hi:
Топалов, не е нужно с отверка да бъркаш, има макети в първа епоха които си управляват разклоненията чисто ръчно и абсолютно механично - с едни ръчки с топки накрая , монтирани под макета ... Та може би имат и нещо подобно за разкачване на вагони, но то пак е свързано с определени точки (обикновенно в края им) на коловозите.

Впрочем Зазко, ако ти е само да надуваш свирката, вчера ровейки се в едни стари френски списания (тук Gervasii май ще помага) за електроника от 2001 г. си намерих и електронна схема за имитация на дизелов двигател на локомотив, предназначена за аналогово управление.
Обвързана е само със големината на захранващото напрежение (респективно скороста на модела) и е елементарна да се направи, подобно на звуковите генераторчета за парни локомотиви от още по - стари времена.
Тоест остава и една свирка да намерим  и ...не ти трябва DCC!!! :spiteful: :haha:
 :lol: :lol: :lol:

ПП.
Вагоно откачвачка - средство за разкачване на вагони.
Вагоно отбивачка - средство за спиране на вагоните в края на глух коловоз.
Вагоно извъргачка - средство предизвикващо дерайлиране на вагони, при спасителни коловози или подобни .
(тук п рофесионалистите да кажат, но съм запомнил от тях май , че става с ДО 40 км/час - при по висока скорост май няма да се спре от "ровенето по траверси и баластра" и ще направи голяма беля...)
Титла: Re:Вагонооткачвачки.
Публикувано от: nilfe в 22 Юни 2010, 14:14:37
Ето ви пример за откачвачка на Флайшман профи. Елементарна е и лесно управляема, както ръчно, така и дигитално. Не е необходимо да нагласяш вагона точно на определено място. Преминавайки композицията над нея първата сцепка автоматично се разкача. Може да се ползва и моментно (ел задвижените) с натискане на бутон, но площа за откачане е голяма и не е необходима прецизност на позиционирането.

Ръчна версия

(http://media.snimka.bg/6536/019326938.jpg)
(http://media.snimka.bg/6536/019326949.jpg)
(http://media.snimka.bg/6536/019326959.jpg)

Ел версия

(http://media.snimka.bg/6536/019326967.jpg)
Титла: Re:Вагонооткачвачки.
Публикувано от: pach в 22 Юни 2010, 14:22:42
Нил, въпроса е че Зазо не харесва такъв сорт съоръжения, защото са едрички и се виждат, тоест "загрозяват пейзажа", още повече че такива съоръжения в действителната инфраструктура няма.
Момчета прави ли ви впечатление, че Зазо пита за табелки по номерата на маневрите на Централна гара, сега пита за откачвачки...на къде ли се е запътил!?!?!!!!
 :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Титла: Re:Вагонооткачвачки.
Публикувано от: pavel75 в 22 Юни 2010, 14:32:05
Цитат на: pach link=topic=2528.msg43064#msg43064 date=1277205762
...........Момчета прави ли ви впечатление, че Зазо пита за табелки по номерата на маневрите на Централна гара, сега пита за откачвачки...на къде ли се е запътил!?!?!!!!
 

Да не е той спечелилият джакпота и да прави макет на Централна гара?
Титла: Re:Вагонооткачвачки.
Публикувано от: Gervasii в 22 Юни 2010, 14:32:44
даааааааа вагоноизхвъргачка е объркал съм се  :hi:
Титла: Re:Вагонооткачвачки.
Публикувано от: zazo в 22 Юни 2010, 15:42:58
Да тези на флайшман ги знам, точно тях и подобните имах предвид че са грубички. Май наистина няколко куплунга ще си взема и толкоз.
Титла: Re:Вагонооткачвачки.
Публикувано от: nilfe в 22 Юни 2010, 15:53:25
Абе грубички ама са доста ефтин вариант. Втора употреба са без пари.