RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Общ форум | Chit-chat => Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby => Темата е започната от: n_sirakov в 22 Юли 2010, 08:41:01
-
http://www.vbox7.com/play:988d8e57
дано да ви е интересно :)
-
Хехе.. докъде е стигнала механизацията.. като си спомня в старите каубойски филми как ковяха с клинци релсите... :sarcastic: Тук останах с впечатлението, че май сменят само траверсите или се лъжа? :pardon:
-
В щатите и сега ги коват като на старите филми.
Това съвсем не е върха на механизацията.
Тук наистина само сменят траверсите, но не е проблем и релсите да се сменят по същата технология.
-
Бих се учудил искрено, ако прехвалените US тъпаци са сменили нещо за един век... Освен шумотевица, реклама, фойерверки и т.н. Но да сменят наистина технология - забрави... Но иначе са най-великите... бушмени... :dance1: Преди 2-3-4 месеца гледах случайно за една катастрофа на американските сребърни влакове - и там си личеше: 1. Скапана поддръжка на релсовия път 2. Релсите бяха на дървени траверси и ковани с клинци, не малка част от които имаха съвсем видим луфт! Вива ЮСА! :sarcastic:
-
Бих се учудил искрено, ако прехвалените US тъпаци са сменили нещо за един век... Освен шумотевица, реклама, фойерверки и т.н. Но да сменят наистина технология - забрави... Но иначе са най-великите... бушмени... :dance1: Преди 2-3-4 месеца гледах случайно за една катастрофа на американските сребърни влакове - и там си личеше: 1. Скапана поддръжка на релсовия път 2. Релсите бяха на дървени траверси и ковани с клинци, не малка част от които имаха съвсем видим луфт! Вива ЮСА! :sarcastic:
Имай предвид, че ако това са релси из пустините или из прериите, то дървото се е консервирало от климата и просто е икономически несъобразно да се сменят при добро състояние. Такива релсови пътища има из Африка и Индия. Траверсите им са положени още по времето на колонизаторите на тези части от света и си стоят така и до днес.
-
Колега, айде недей да приказваш смехорийки. Точно това /тия клинци и траверси/ ги определиха като една от основните причини за катастрофата - бяха избили и линията се беше усукала... Те от такава "икономическа несъобразност" американците не искат да подпишат от 20 г. световната конвенция за ограничаване на вредните емисии /щот не могат да покрият просто изискванията с техните велики технологии от преди век/. А да се сравняват ЖП линиите на САЩ с тези на Индия е меко казано нелогично... По същата твоя логика и в Испания би трябвало да карат на технология от онова време /защото е топло и сухо/, ама дали? :hi: Всичко си опира до едно - евтини, некачествени, стари материали и технологии през 21 век! Трябва да е възможно най-евтино, за да ти го продават с възможно най-голяма печалба.
-
Дървени траверси се използват и в най-развитите железници, но релсите не са заковани с крампони за траверсите. Американските железници и в други подобни отношения са крайно примитивни.
-
Вчера гледах филм за хАмериканските високоскоростни влакове,по някоя от програмите,там стана дума точно за този проблем.Над 70% от линиите са им на дървени траверси.Дори и високоскоростният влак се движил само до 240км/ч.
-
240 км/ч.?????? Абсурд!!! Тони, сори, ама нещо си сбъркал цифрите... Белята не е толкова в дървените траверси, колкото в закрепването на линиите към тях.. плюс нивелирането на трасето, междуосието, износването на линиите... Не знам някъде влак да има проблеми, ако всичко това се следи, спазва и овреме подменя и ремонтира... :drinks:
-
Очевидно е, че по железен път, закован на ръка с крампони на прогнилите траверси, такива скорости са немислими, обаче не всичките им линии са толкова трагични.
В по-цивилизованите райони има и хубав железен път, а за скоростни влакове се строят съвсем нови линии.
-
Да, за лошото състояние на линиите им мога да се съглася. Преди месец трябваше да пътувам от Бостън то Чикаго. Естествено си дойде решението пътуването да се осъществи с влак. От Бостън до Албани, което е столицата на щата Ню Йорк линията беше много зле. На места влака се движеше в продължение на часове с 30-40 км/ч, а максималната скорост достигаше 100. Едва след Албани започнаха скорости от 140 км/ч. Иначе не мога да не призная, че влака беше много удобен (а не беше някой от специалните им влакове като Ацела експрес например); беше си прост бомбардиер, но вътре има много място за краката пред всяко кресло, лампи отгоре, контакти по два на всяка двойка седалки, раздават възглавничка, до Албани имаше вагон-бюфет; а там събраха два влака - този от Бостън и влака от Ню Йорк, в който имаше и вагон-ресторант. То стана един влак, поне 35 вагона. Естествено, вечерях във вагон-ресторанта да го пробвам.Приятни маси, с покривки и хубави прибори, високи цени и приятно меню. Чудесен залез гледах, докато хапвах. Като цяло останах доволен от пътуването.
Само едно ще кажа накрая - природата не може да се сравни с нашата, нито миризмата при тоалетната я има, нито потракването на траверси се чува във влака, нито се качват етноси, не се слуша високо музика от три места във вагоните, кондукторите са кротки и възпитани. Но всичко това да ви кажа ми липсва. Луда работа. Обичам България!
-
Само едно ще кажа накрая - природата не може да се сравни с нашата, нито миризмата при тоалетната я има, нито потракването на траверси се чува във влака, нито се качват етноси, не се слуша високо музика от три места във вагоните, кондукторите са кротки и възпитани. Но всичко това да ви кажа ми липсва. Луда работа. Обичам България!
Ето кой ще реши проблема с етносите - да натоварим за износ в щатите! Тъкмо ще им е гъчкано във влаковете(естествено, приходите на железниците ще са същите, а разходите за поддръжка ще се качат поне петорно :spiteful:) :pleasantry:
-
http://gb.bahnorama.com/ondemand/play.php/vid,606,Track_renewal__fully_mechanized Едно филмче по темата.С един такъв влак за 1година могат да станат чудеса.Ама австрийците са си номер едно в жълтата техника :good:
-
300метра в час! :swoon: :bb: :wild:
-
Незнам номер едно ли са ама са страшни :hi: