RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Макетиране и техники на макетирането | All about layouts => Имам нужда от помощ при макетирането | Need help with layouts => Темата е започната от: zazo в 18 Август 2010, 11:51:20
-
По-точно въпроса ми е за Пико А глайс номер 55224
(http://piko.de/piko_bilder/55224.jpg)
Ползва ли някой точно такава и какви са му впечатленията. Трябва да реша дали да ползвам такава или обикновена кръстачка пак Пико А глайс 55240
(http://piko.de/piko_bilder/55240.jpg)
Опасенията са ми че с английските стрелки движението никога не е задоволително, а мястото на което ще се намира ще бъде трудно достъпно и дерейлиранията ще бъдат сериозен проблем. От друга страна ако е със стрелка, а не кръстачка се увеличават възможните маршрути и движението става по-интересно.
-
Новото производство дава много добри резултати, независимо от кой производител е. Имаш грешни впечатления (може би) защото всъщност английската стрелка си е върхът на сладоледа (визия и възможности).
Ако се опасяваш може би си вземи такава , но с външни езици (тип Beseler) щото е по-дълга и с по приятни радиуси.
Или пък си вземи една за проби и според твойте наблюдения - прекрои (за кой ли път :spiteful:) макета.
:hi: :haha: :haha: :haha:
При всички положения щом ще е на трудно достъпно място, просто трябва да имаш прецизност при полагането и и после ...шапка на тояга!!! ;)
;D ;D ;D
-
Благодаря на УВАжаемия г-н ТТопалов, но да ти спестя едно разкарване - "Беселер"-а го отмъкна един виден наш представител в Китай. Има обаче нормална (с вътрешни езици) на промоционална цена от 69.00лв. Мисля, че е твойта :buba:
-
Айде сега някой от тримата да ме осветли що е то беселер, аджеба.
-
Ми то така не става. Първо кажи какво ще почерпиш, па тогава...
-
Те тая те е "Беселер", демек с външни езици
(http://www.tillig.com/bi-shop/85391.jpg)
А тая е обикновенна 15° с вътрешни езици
(http://www.tillig.com/bi-shop/85390.jpg)
-
Не се колебай, няма никакви проблеми със преминаването на подвижен състав.Имам такава на Пилз, използвана и старо производство със външни езици и съм я сглабял пробно - съвпада с моят Тилиг Стандарт с малко находчивост.Всичкият подвижен състав си преминава без произшествия - дори съм бутал вагони по нея, което по мое наблюдение най - често води до дерайлиране..А удобството откъм маневри е безспорно. :good:
-
Tillig Elite, това са релсите, Пико е възможно най лошия избор, материалът им е някаква сплав с доста лоша проводимост, също лесно се зацапва.
-
Въпрос към Адри и Сaprycorn. Какво им е на английските стрелки ?
Английската стрелка е нож с две остриета- от една страна е много атрактивна и пести място, но от друга представлява изключително сериозно изпитание за парни локомотиви с "деликатна" колоосна формула (например 1-5-0; 1-5-1 И т.н.)
-
Мда.. Но при по-ниска скорост трябва да няма проблеми... слагайте намаления. :D
-
И мене ме интересува това, което попита KRAKOMOBILA, дали при по - ниски скорости би било проблем преминаването през английска стрелка, защото си взех за бъдещият макет и възнамерявам да я използвам. :(
-
И мене ме интересува това, което попита KRAKOMOBILA, дали при по - ниски скорости би било проблем преминаването през английска стрелка, защото си взех за бъдещият макет и възнамерявам да я използвам. :(
Точно "английска" ли си си взел?
Или е тъй наречената "beseler" - тоест онова руско чудо, което представлява английска разтеглена стрелка с външни езици (за разлика от вътрешните при английската) и дъговидни релси в геометричното "междуосие" на цялото разклонение.
Всъщност Ясене, а твойте какви са ?
Щото в ТТ 1-5-0 си преминават и през обикновенната английска, без деликатност!!!
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,2633.msg45203.html#msg45203
-
Конкретно в моя случай става дума за Fleischmann-Profi. Проблема е, че техните английски стрелки имат твърде малък радиyс на отклонението, колко точно не се знае, самият производител умишлено не споменава нищо по въпроса. Но дори да се абстрахираме от малките радиyси и да гледаме английската стрелка като обикновена кръстачка, то преминаването на какъвто и да е подвижен състав през нея е съпроводено с голямо тропане, друсане и подскачане.
-
E вие ако минавате с някакви огромни скорости е съвсем нормално. В реалните железници по отклонението на английска стрелка не се минава със 130, а с 40, а понякога и по-малко. :)
-
Конкретно в моя случай става дума за Fleischmann-Profi. Проблема е, че техните английски стрелки имат твърде малък радиyс на отклонението, колко точно не се знае, самият производител умишлено не споменава нищо по въпроса. Но дори да се абстрахираме от малките радиyси и да гледаме английската стрелка като обикновена кръстачка, то преминаването на какъвто и да е подвижен състав през нея е съпроводено с голямо тропане, друсане и подскачане.
От кой модел са ти стрелките?
№1 - английска стрелка.
(http://piko.de/piko_bilder/55224.jpg)
- твойте " Fleischmann-Profi"
(http://www.eurorailhobbies.com/item_pics/Fleischmann/t4_FL-6164.jpg)
№2 - "beseler"
(http://www.tecnomodel-treni.it/img_big/15068-0.jpg?t=1286886607)
Тоест според мен , ти си сложил обикновенна английска стрелка , и от там разочарованието ти...нищо че се води "Профи" всъщност е далеч от профито...
-
Това май е по-скоро за тук .... :scratch_ones_head:
Конкретно в моя случай става дума за Fleischmann-Profi. Проблема е, че техните английски стрелки имат твърде малък радиyс на отклонението, колко точно не се знае, самият производител умишлено не споменава нищо по въпроса. Но дори да се абстрахираме от малките радиyси и да гледаме английската стрелка като обикновена кръстачка, то преминаването на какъвто и да е подвижен състав през нея е съпроводено с голямо тропане, друсане и подскачане.
От кой модел са ти стрелките?
№1 - английска стрелка.
(http://piko.de/piko_bilder/55224.jpg)
- твойте " Fleischmann-Profi"
(http://www.eurorailhobbies.com/item_pics/Fleischmann/t4_FL-6164.jpg)
№2 - "beseler"
(http://www.tecnomodel-treni.it/img_big/15068-0.jpg?t=1286886607)
Тоест според мен , ти си сложил обикновенна английска стрелка , и от там разочарованието ти...нищо че се води "Профи" всъщност е далеч от профито...
:yes: ;D ;D ;D
-
Първите две в кой мащаб са?!
-
Наистина тази на Флеишман не изглежда много профи. Тази на Тилиг е много подобна на тези от Централна гара София. :good:
-
Първите две в кой мащаб са?!
№1 - "Пико А - релси" (HO)
№2 - "Флайшман-Профи"(HO)
последната е на "Тилиг-НО-Елит"(HO)
Иначе и двата вида се правят от "Тилиг" и за ТТ.
Кат.№№ 83 300 ---- 166мм (английска)
----------83 391 ---- 209 мм (beseler)
-
Аз имам седем-осем Флайшман Профи английски стрелки. След коментара тук седнах да направя малко експерименти. С по-старите стрелки работата е по-сложна. Трябва да се отворят и почистят контакторите от окис, също така и мостчетата да се разбутат за по-добър контакт. Мислех, че при по-новите стрелки проблем няма да има, но там се наложи същата операция. От общо 9 стрелки (леви и десни) без проблем сработиха 3 броя, като за новите си мислех, че няма да имам проблем, но зависи как са съхранявани. Смея да твърдя, че в 100% от случаите проблем се оказва лошият контакт на пластините вътре в стрелката. Това, че влака се клати и друса като преминава през тях, то това се наблюдава само при чисто нови стрелки. Изглежда старите са "улегнали" от употреба.
-
Грешка.Моето е двоен бретел. :blush2:
Нищо де, ако някой има опит с подобно чудо - нека сподели.На "Тилиг" от старите, забравих как се казваха.А, сетих се - Pilz.С външни езици е. :hi:
-
№1 - "Пико А - релси" (HO)
№2 - "Флайшман-Профи"(HO)
Ужасяващи са, особено втората!!! Отначало реших, че са N.
Тези в ТТ са много по-сполучливи.
-
Грешка.Моето е двоен бретел. :blush2:
Нищо де, ако някой има опит с подобно чудо - нека сподели.На "Тилиг" от старите, забравих как се казваха.А, сетих се - Pilz.С външни езици е. :hi:
Тоест твойта би трябвало да е "beseler" щом е с външни езици - за останалото - виж по нагоре снимките и сам си отговори на въпроса (или качи твоя снимка тук на този двоен бретел - каквото и да значи това... :scratch_ones_head:).
Правилото е - в средата двете "криви" релси ако имат пресечни точки - значи е обикновенна английска.
Но ако няма пресечни точки - значи е тип "beseler" (след малко ще кача скица... :scratch_ones_head:)
(http://picbg.net/u/16413/40512/483172.jpg)
Тук както съм отбелязал двете дъговидни трасета се ПРЕСИЧАТ...тоест обикновенно английско разклонение!
(http://picbg.net/u/16413/40512/483171.jpg)
...докато тук (не съм отбелязал, че снимката е защитена от драскане) НЕ СЕ ПРЕСИЧАТ ...тоест това е руско разклонение "beseler"!
№1 - "Пико А - релси" (HO)
№2 - "Флайшман-Профи"(HO)
Ужасяващи са, особено втората!!! Отначало реших, че са N.
Тези в ТТ са много по-сполучливи.
И аз така смятам (особено Флайшманската - то така и не разбрах защо Ясен се спря на тази система?), но ...шшшшшшт....тихооооо...че ще "обвинят" чеТТата в предубеденост!!! ;)
:lol: :lol: :lol:
Впрочем, Тилиг за сега май прави най-добрата релсова система! :scratch_ones_head:
Тая на Пико А-система също струва ми се че е добра (заради Т-профила) но май въобще нямат такива "сложни" разклонения ...Всъщност, имат обаче тройно равнобедрено, което мноооого ми харесва (може би щото Тилиг пък нямат)... :scratch_ones_head: :on_the_quiet:
Така или иначе това са двете системи според мен на върха на класацията...при условие , че за другите знам само от вас или сиреч коствено.... :angel:
;D ;D ;D
-
Ето това е въпросният бретел:
(http://img203.imageshack.us/img203/4108/74611885.jpg) (http://img203.imageshack.us/i/74611885.jpg/)
С четири външни езика е.Дали ще дерайлират парните с по - сложна колоосна формула?Пускал съм вагони по него, но не си падам по овалите на земята, а на холната масичка ще ми е трудно да сглобя нещо за изпитване. ::)
-
Нема такова понятие "най-добра релсова система" или ако щете най-добро каквото и да било. Всичко си има предимства и недостатъци и трябва да се избере според конкретния случай и предпочитания. Аз също съм с Флайшман Профи и се чудя, след като към обикновените стрелки - нормални и в крива, нямам абсолютно никакви забележки, толкова ли не могат да направят читава английска стрелка? Даваме им един чертеж със съответните параметри, радиуси и прочие и я правят. Ясен, ако държи на готова баластова призма какво да избере - Гей-О-[*цензурирано*]-та на Роко ли? Дето като мине влак по тях трещи като Чавдарка или Сговнич по разнебитен селски път? Кога най-накрая ще спрат този технически брак от производство. Освен по-нормалното движение, другото хубаво при Флайшман е безпроблемното движение на по-старо производство локомотиви и вагони, каквито при Ясен бол. Пиковщините всъщност са словенско, "Механ"-ско творение - скоро сравнявах две стрелки от стартови сетове на двете фирми и се оказа, че си приличат като две капки вода.
-
Ето това е въпросният бретел:
(http://img203.imageshack.us/img203/4108/74611885.jpg) (http://img203.imageshack.us/i/74611885.jpg/)
Нищо не се вижда...
какво му е двойното?
Струва ми се, че са обикновенни английски разклоненията... :scratch_ones_head:
:sarcastic: :sarcastic: :sarcastic:
Разбира се, че има по-добрата релсова система...най-малкото защото на Тилиг например с еднакво качество са и обикновенните разклонения, и английските..., дори бих казал че и "баузатц" ("сглоби си сам") серията им е с такова качество, че дори посредствен моделист да се сдобие с добър резултат.
Не хваля само Тилиг, но кажете и за другите системи (който има наблюдения).
Пък дори и по това да видиш как им е направен стартовия сет на дадена фирма, пак можеш да си направиш заключение, защото добрата релсова система не се влияе от материала и качеството, както при "профи", така и при "новобранеца".
Разлика има ли освен в цена и предлаганото - не ставаааа!
По какво се различават вагоните от стартов сет и "нормалните"????
Липсата на всички детайли, надписи и подобни "екстри". Но ако се различават по конструктивни особености (както при разклоненията) или дори материала за направата - не ставааааа!!!!
Свършиха времената когато стартовите сетове се правеха от оцветена пластмаса тип "полупрозрачен найлон". Сега стартовете сетове просто нямат накачулени всички детайли и надписи и това е единственото което ги отличава от "батковците"
Доколкото си спомням, Ясен беше разочарован от Флайшман и обикновенните разклонения, защото му се наложи да си дооправя езиците на всичките. А не че си е купил "стартов"-ви сетове с разклонения.
Може и за това да му тропа на "англичанката" - нея май не посмя да я пипа...
;D ;D ;D
Христо , ако се вгледаш по-горе ;)как съм очелтал на двата вида разклонения областите, ще разбереш , че твойте са си "чисти англичанки" ;D
И въобще ти на кое казваш "външни езици"????? :blink:
-
Пиковщините всъщност са словенско, "Механ"-ско творение - скоро сравнявах две стрелки от стартови сетове на двете фирми и се оказа, че си приличат като две капки вода.
Към днешна дата това е абсолютна глупост, може и да слагали в някакъв момент еднакви релси в стартови сетове, но piko A gleis, няма нищо общо с релсите на механо.
-
Ами на пластмаските, които се движат напред - назад, сменяйки посоката на самата стрелка.Може и аз да греша... :blush2:
Ама са ми четири и са отвъншна страна.Всъщност, моята стрелка е същата като тази на снимката, но и от ляво е както е тази от дясно.Понеже съм на работа и нямам възможност да я снимам, та съм избрал за пример подобна, от макета на Вимер.Както е видно, по моята могат да се разминат два влака като при нормално двойно трасе, освен това има останалите функции на обикновената английска стрелка :hi:
-
Казах вече - ако имаш "разделителна" релса между двете сърца, те това Е "beseler".
Тази от снимката има празно място м/у двете сърца - значи е обикновенна английска.
Всъщност точно тази разделителна релса при "беселер"-а я прави още по-добра, защото обикновенно е с два/три пъти по-голям радиус на отклонение в сравнение с обикновенната "англичанка".
Това освен че е основно предимство, предполагам и допринася за "тропането" в по-малка (при беселера) и по-голяма степен при "англичанката".
То дори и само визуално да преброиш на коя колко пъти една колоос има съприкосновение със релси, сърца и езици и ще стане ясно защо едната трополи като стадо мустанги, а другата е доста по-умерена в звука - само се изпуска една тенджера със болотове на пода... :angel: :haha: :haha: :haha:
;D ;D ;D
ПП.Мамка му...толкова се вкараааме в анализи, че ако не беше със стандартна дължина (за ТТ = 166 мм) до сега да бях заменил заплануваните на макета ми англичанки само със беселер-ки... (за ТТ=209 мм) :blush2: :angel:
Това е още едно задължително условие - англичанката освен по радиус (по-малън) се различава от беселер-ката и по дължина----пак е по-малка.... ;)
ЧеТТник Шопалов - не се кикоти в бекграунда!!! :angry: ;)
:lol: :lol: :lol:
-
Ето това е въпросният бретел:
(http://img203.imageshack.us/img203/4108/74611885.jpg) (http://img203.imageshack.us/i/74611885.jpg/)
Това е обикновен бретел. Нищо по-специално и страшно - четири стрелки и едно кръстовище. На снимката две от стрелките са кръстовидни (английски), но това е частен случай за максимално пестене на място.
Не бъркайте бретела с английска стрелка!
-
Това е ясно, но Христо бретела му ще е (или май Е) с английски (или беселер) стрелки та за това хортуваме.
Но така и не разбрах - "двоен бретел"!?!?!!!????
То май си е един модел? :scratch_ones_head:
;D ;D ;D
-
Ако колегата ХРИСТО е стъргал, рязал, пилил и заварявал... ОК, може и такъв да е! Но едва ли някой продава!!! такъв! Аз съм замислил нещо подобно, ама със сигурност няма да е с английски, а ще бъде с РУСКИ двойно кръстати стрелки :spiteful: тип БЕСЕЛЕР. :drinks:
-
(http://www.24chasa.bg/Images/Cache/Image_219477_6.jpg)
Червен бряг
(http://www.foto.bg/data/4999/a_tracks_in_railway_station_Cherven_briag1.jpg)
а това е случая на Христо ? ->(http://www.foto.bg/data/4999/strelkite.jpg)
-
Ако колегата ХРИСТО е стъргал, рязал, пилил и заварявал... ОК, може и такъв да е! Но едва ли някой продава!!! такъв! Аз съм замислил нещо подобно, ама със сигурност няма да е с английски, а ще бъде с РУСКИ двойно кръстати стрелки :spiteful: тип БЕСЕЛЕР. :drinks:
Ако говориш за бретел с четири разклонения и кръстовище (както го описа Тодор :hi:) отдавна се произвежда и продава от Тилиг в ТТ!!!
Не знам каква му е цената при Жоро, но в бея всяка седмица е на 79 евро :wacko:.
Виж ако е с подобрение (подобрен бретел - BG) с две от който и да е модел разклонения обсъждани тук - това си е вече суперско изпълнение!!!
;D ;D ;D
ПП.Май някой не е разбрал, че тук обсъждаме не бретела, а два вида по-сложни от обикновенните разклонения - английското и беселера...То и темата така си се казва. :dirol:
-
Червен бряг
(http://www.foto.bg/data/4999/a_tracks_in_railway_station_Cherven_briag1.jpg)
а това е случая на Христо ? ->(http://www.foto.bg/data/4999/strelkite.jpg)
Това, което Адри показва е английска класическа на първата снимка и бретел на втората...
Айде сега някой да метне снимка и на беселер 1:1 в български участък и да имаме вече много снимки по темата! :drinks:
-
.......
Но така и не разбрах - "двоен бретел"!?!?!!!????
.....
Аз също искам да питам каква е разликата между бретел и двоен бретел. Дали има въобще такава.
Според мен когато има възможност за преминаване от едната линия към другата, но само в едната посока (ес образно) - е бретел, а когато има възможност от двете посоки на движение на влака да се смени линията (две ес образни) е двоен бретел.
Така ли е?
-
Бретела е две S-ови връзки една върху друга (това на втората снимка).
Двоен бретел като понятие няма.
Кръстовидна стрелка с радиус на отклонението 300 м и външни езици на гара Луковит: http://bgrail.info/photos/14.11.2009-Teteven/IMG_2151.JPG
-
...
Айде сега някой да метне снимка и на беселер 1:1 в български участък и да имаме вече много снимки по темата! :drinks:
Ето чеТТник :pioneer: :pioneer: :pioneer:
(http://picbg.net/u/16413/40512/483333.jpg)
Това е разклонение "BESELER" - на гара Захарна фабрика!!!
:yes: ;D
Май си изкарах за една бира!? :drinks:
-
Снимките ,които показвам ,са на Saruman , locforum :)
Червен бряг :
(http://media.snimka.bg/4871/015996802-big.jpg)
-
И аз за това говорех... красота с езици... вече темата със снимки е запълнена... няма какво повече да се покаже по заглавието...
Оттук насетне следват коментари за грехове и тегоби на подвижния състав върху тези съоръжения в мащаби 1:160, 1:120, 1:87 и т.н.
А професионалистите да се изкажат за движението на мащаб 1:1 през тези съоръжения! Моля!
Определено при тази с външните езици скоростта е по-висока от другите!
За участвалите в снимките- бира, за другите- картофи!
Благодарности за снимките на: Адриан (и Саруман), Тошко и Пламен!
-
В мащаб 1:1 скоростта е 90 км/ч по права и 40 км/ч по отклонение и при двата модела.
Тези с вътрешните езици са по-евтини, по-разпространени, заемат по-малко място, създават по-малко проблеми, заради по-малкото и по-прости кръстовини. Имат някои елементи, които са взаимозаменяеми с обикновените стрелки с радиус 190 м (езиците, контрарелсите, острите кръстовини). Всяка четворка езици се задвижва от общ обръщателен апарат. Недостатък - малък радиус на отклонението (190 м).
Тези с външните езици са (много) по-скъпи, по-екзотични, по-големи, с повече и по-сложни кръстовини, нестандартни езици и контрарелси. При централизирано управление изискват отделен обръщателен апарат за всяка двойка езици. Единствената полза е големият радиус на отклонението - 300 м и затова се полагат на места, където преминават пътнически влакове. По правилник всички стрелки, по които преминават пътнически влакове в отклонение трябва да са с радиус не по-малко от 300 м с оглед на комфорта при пътуване.
-
Ами понеже ми беше неточна снимката и при това не беше на моята стрелка, ето и снимка на това, с което разполагам:
(http://img827.imageshack.us/img827/5616/88573686.jpg) (http://img827.imageshack.us/i/88573686.jpg/)
Та това как се казва според вас? Държа да подчертая, че е изцяло фабрично - нищо не съм рязал и не съм свързвал, а и си личи, че друг преди мен също не е правил подобни фокуси (не съм го купил ново).Аз го мисля за бретел, а и някой би ли могъл да сподели опит с движението на подвижен състав по подобно чудо?
Гледам, не са му много остри завоите - отдолу пише Pilz и V 15 градуса Х 30 градуса, което ми е малко неясно.Симетрична е напълно, а веднъж е 15, пък едновременно с това и 30 градуса?! :unsure:
-
Ами понеже ми беше неточна снимката и при това не беше на моята стрелка, ето и снимка на това, с което разполагам:
Та това как се казва според вас? ......Гледам, не са му много остри завоите - отдолу пише Pilz и V 15 градуса Х 30 градуса, което ми е малко неясно.Симетрична е напълно, а веднъж е 15, пък едновременно с това и 30 градуса?! :unsure:
Ице, това си е класически бретел откъдето и да го погледнеш :ok:
150 е ъгъла на отклонение на стрелката, а 300 е ъгъла на кръстовината! Затова пише и двете числа!
Поздрави!
-
На снимката която беше качил от работата си пак е бретел, на който две от разклоненията (тези от дясно) бяха изпълнени с англииския вариант.
...или за да се уточнят нещата:
Английско разклонение:
(http://www.foto.bg/data/4999/a_tracks_in_railway_station_Cherven_briag1.jpg)
Разклонение "Beseler":
(http://picbg.net/u/16413/40512/483333.jpg)
Класически бретел:
(http://img827.imageshack.us/img827/5616/88573686.jpg)
"Английски" бретел:
(http://img203.imageshack.us/img203/4108/74611885.jpg)
Бретел "Beseler":
(http://img203.imageshack.us/i/74611885.jpg/)
Снимките ще ги обновя по-късничко...
;D
-
Хм.. ;D Тука стана малко като: Открийте 4-те разлики и се обадете на 1399/2.40 с ДДС/,и ще спечелите уикенд за двама във В.Търново/23.10.-24.10/ :pleasantry: :haha:
-
що бе , Грег , стана приятен лаф - поне 2-3 ма научиха нещо ;)
-
що бе , Грег , стана приятен лаф - поне 2-3 ма научиха нещо ;)
O-o-o, аз лично съм от тия 2-3ма -със сигурност ми беше интересно и реших за мене да избера "beseler",ако ми позволят обстоятелствата и т.н. и т.н. ;)
Хм.. ;D Тука стана малко като: Открийте 4-те разлики и се обадете на 1399/2.40 с ДДС/,и ще спечелите уикенд за двама във В.Търново/23.10.-24.10/ :pleasantry: :haha:
п.п.This is joke, men :pleasantry:
-
Постарах се да обясня приликите и разликите поне по два (че и три) начина...
Който разбрал...разбрал...останалите да четат малко повече и да разглеждат по-обстоятелствено снимките.
Повече от това, би прераснало в научен труд на тема
"Какво е английско разклонение, има ли почва в нечий ум и колко пъти влака прави трака-трак,
като преминава през него?!"
:hi:
-
Разклонение тип "Беселер" - жп трасето към входа на пътническа жп гара Видин с поглед от надлеза на бул Панония.
(http://upload-pictures.info/image-4EA1_4C36FC2F.jpg)
(http://upload-pictures.info/image-482F_4C36FE44.jpg)
(http://upload-pictures.info/image-401F_4C605C6E.jpg)
-
pach , струва ми се че нещо си се объркал... :unsure:
Тези снимки според мен са за темата:
"Основни похвати в макетирането" - Баластиране :pleasantry: :spiteful: :)
-
Абе не е ли това двоен бретел?Туй бестселър ли е :haha:, беселер ли, за пръв път го чувам, баси. :blink:
-
Абе не е ли това двоен бретел?Туй бестселър ли е :haha:, беселер ли, за пръв път го чувам, баси. :blink:
Ицеееееее.........не се сърди ама тази тема заради теб я създадохме и ...описахме (виж предните страници поне) обаче ....ти ни разбиваш с този въпрос.....направо на изходна позиция ни връщаш...
ти поне преди четеше......
:(
-
Приличат си функционално, но като геометрия са съвсем различни неща.
За хората с не дотам добро въображение ето картинка.
Ляво английска(беселер), дясно двоен бретел:
(http://picbg.net/pubpic/63/3E/197aa2835a96633e.jpg)
Стандартна английска стрелка:
(http://www.behr-mobile.eu/images/elite%2085390.jpg)
Английска стрелка тип "беселер":
(http://www.behr-mobile.eu/images/elite%2085391.jpg)
-
Приличат си функционално, но като геометрия са съвсем различни неща.
За хората с не дотам добро въображение ето картинка.
Ляво английска(беселер), дясно двоен бретел:
........
Според Тодор (bdz43) това е бретел, а "двоен бретел" няма такова понятие.
-
То и единична и двойна английска стрелка би трябвало да няма, ама всъщност има:
(http://www.behr-mobile.eu/images/elite%2085396.jpg)
А това тогава какво е:
(http://picbg.net/pubpic/F5/41/8e20ea91ff3ef541.jpg)
Друг е въпроса дали се ползва в действителността, иначе по макетите го има.
-
От тази перспектива съм се заблудил.Недоглеждане :blush2:.Чукча писател, не читател. ;D
-
(http://bgphoto.net/photos/37794/o634314089042146250.JPG)
(http://picbg.net/pubpic/F5/41/8e20ea91ff3ef541.jpg)
Явно се ползва и в мащаб 1:1 :yes:
Ха-ха!Нали някои неща идат от "француския" у нас(много от надписите по гарите си стоят още и на френски "chef de gare" например), та "бретел" на френски е тиранти. :haha:
-
И сега последно кое какво е?
-
(http://i59.servimg.com/u/f59/11/39/37/50/gare_e11.jpg)
Това чудо е за 150км/ч в отклонение :swoon:
За бретела понеже е чуждица излиза че всяко едно преминаване от път в път е бретел,един вид излиза че и S e бретел.А когато е двойно преминаване,е двоен бретел.Но у нас как се е утвърдило незнам.Тълкуватели и тълкувания много.
Или в пълен превод от френски:
вариант1-ж.п. стрелкови елемент съставен от два пресичащи се диагонала с противоположна посока, осъществяващ връзката между два съседни пътя
вариант2-част от мъжкото облекло съставено от две еластични ленти преминаващи през раменете и кръстосани на гърба, слущещи за придържане на паналона(има и дамски за придържане на килотите :haha:)
-
Щото по нагоре е написано, че таков дзвер "двоен бретел" нема...
-
Но у нас как се е утвърдило незнам.Тълкуватели и тълкувания много.
Излагам това,което е стигнало до мен.