RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Главен форум | Main forum => Железопътен моделизъм | Railway modelling => Темата е започната от: anubis в 29 Август 2010, 20:32:45
-
интересно клипче,обърнете внимание 17:43 мин.,за нещо свързано с БГ-парната тракция...
http://www.youtube.com/watch?v=HlzN-XS1LNU
-
Оо ще чакаме с нетърпение! :)
-
С други думи има шанс да изкарат 01.22 на модел ли? :swoon: :spiteful:
-
Май да! (http://www.fulgurex.ch/bilder/h0/bdz/br01-22/2253.jpg) :) Ето и сайта: http://www.fulgurex.ch/en/index.html :yes:
-
май ДА :scratch_ones_head: ама ако до сега не съм имал проблеми с жената то излезе ли такъв модел направо ще ма пратят да спя на релсите :fie:кат си го зема
ако това стане ще е похвално че най накрая се обръща внимание и на българската тракия от големите фирми производителки на макети
в сайта даден по горе пише и че ще са 2 машини 01.18 и 01.22 :yahoo:
-
П.П. за 01 - на 1000% съм сигурен, че я правят защото 01.22 е продадена в Швейцария и ще се възстановява. Ако не беше там - нямаше да има модел.
-
П.П. за 01 - на 1000% съм сигурен, че я правят защото 01.22 е продадена в Швейцария и ще се възстановява. Ако не беше там - нямаше да има модел.
ми да им продадем по една машина от всички български серии щом такъв бил начина да ни обърнат внимание :pleasantry: и тогава ще има и файтъри и 46 и 42 и всичко що ни иде наум :dance1: :dance1: :dance1: май са размечтах много :pardon:
-
Мда - размечта се.. То 42 (а и доста други серии) няма за нас ние ще продаваме - не така. :D
-
Поразгледах в нета за цени на модели на Fulgurex... главата ме заболя, а аналгинът не помага... :swoon:
http://www.rittech.ch/en/mod_H_en.htm
-
ама пише че тези модели са колекционерски и въпреки всичко сета на митропа от 2 вагона е 828лв което ще рече на вагон по 414лв ...dispatcher... тея вагони от злато ли са за тея пари мое се вземе цял сет на роко :spiteful:
-
От FULGUREX отговориха, че моделът на нашата 01-ца ще се предлага най-рано в края на 2011г. От сега е рано да кажат каква ще е цената, но ще се ориентираме по ценорасписа на другите им модели, който вече са изпратили.
(http://www.fulgurex.ch/bilder/h0/bdz/br01-22/2253.jpg)
"В следствие на световната криза през 1930г. се сключва търговско споразумение между България и Швейцария. То предвижда да се произведат и изпитат в Швейцария шест локомотива за БДЖ. Това са били най-мощните локомотиви строени и изпитвани до тогава в Швейцария. Договорът е предвиждал локомотивите да се изплатят на бартер с български тютюни. От там идва и името на локомотива - "Табаклок". Даже в рекламна кампания са били приканвани пушачите да ползват "ориенталски" тютюн, за да бъдат върнати инвестициите по-скоро."*
Явно швейцарците имат добра историческа памет и не са забравили за сделката "локомотиви срещу тютюн", като сега гордо заявават, че и днес на пазара им има български цигари!
FULGUREX ще предложи следните модели на пазара:
Кат. Nr. 2253 БДЖ BR 01.18 в заводски вид черен
Кат. Nr. 2253/1 БДЖ BR 01.18 епоха II 1935 черен
Кат. Nr. 2253/2 БДЖ BR 01.22 епоха III/IV музеен зелен
Повече информация ще има, когато пристигнат каталогът и ценорасписът.
________________________________
*Превод от страницата на FULGUREX.
-
Хм, направо се изкушавам, въпреки че е БДЖ. :blush2:
-
Трепа4!!! :yahoo:
Това ще си го купя дори в НО!!!!
:yes: ;D ;D ;D
-
Според груби сметки цената ще е над 3500 лв. на модел. :drinks:
-
Кво му плащаш ?!!! :spiteful:
Продавам 10 Лади и готово... :bb: :angel:
-
Цената е важна, но модела е по-важен! Тъй че вече събирам стотинки от закуски и като са готови другарите от фирма Фулгурех, модела ще трябва да го имам. Няма да е лошо, ако някой е на ясно с графика за производство да информира, за да сме наясно кога да пускаме заявката! Май по-интересното е, че една от машните ще е с царския герб от 1935, или поне това разбирам от френския на сайта! Ако бъркам някой да ме поправи!
Може би няма да е лошо предвид високите цени, за някакъв вид лизинг или нещо друго подобно. Не знам обаче дали тази фирма има такава практика.
-
Имайки в предвид цените на FULGUREX, и аз започвам от сега да събирам от закуски, че и от десерти ;D
Още е много рано да се кажат подробности по плащане, изпълнение и т.н. Хубавите работи бавно стават, а честно казано, не съм и мечтал, че една такава фирма ще прави любимата на много от нас машина.
-
И аз съм на закуски и стотинки... ще събереме след няколко години.
-
Списък с желаещи 01.хх:
Кат. Nr. 2253 БДЖ BR 01.18 в заводски вид черен - 0
Кат. Nr. 2253/1 БДЖ BR 01.18 епоха II 1935 черен - 0
Кат. Nr. 2253/2 БДЖ BR 01.22 епоха III/IV музеен зелен - 2
-
Ша са вталите, ей :)
-
Пишете ме и мен за един 01.22 в зелено. Но ще потвърдя на 100% след като науча цената.
-
Ето малко цени за справка
http://www.reynaulds.com/catalog/dept_881.aspx
като гледам цената му май няма да е под 2000 долара
-
.............Хубавите работи бавно стават, а честно казано, не съм и мечтал, че една такава фирма ще прави любимата на много от нас машина.
Любима или не според мен трябва се изкупи от нас. Въпроса е дали ще стигне като бройки или не?! :diablo: :diablo:
-
бих участвал с 1 музеен , но след като видя цената ,
щото прогнозите ви преминават границата на хобито и отиват в територията на болестно състояние ;)
-
По-скоро бих участвал в обир на швейцарска банка... :dance1: За да си го купя с техните пари... :haha: Цените са чисто малоумие, погледнато отвсякъде... :fool: Това е цената на същия модел в Spur1 - и то на най-добрите модели - с пълна цифровизация и динамичен пушек...
-
Почвам да пускам тото... :spiteful:
-
3000-4000 лв найстина са адски много пари за модел... но все пак серия 01.... Абе бих си го взел. :)
-
Именно. В Германия и в Швейцария надали има някой, който да даде толкова за локомотив в Н0. Тук е просто абсурд. По-добре да се говори с нашите много добри приятели от A.C.M.E. Ще го направят на доста по-сносна цена. А след още един успех подобно на серия 46, току-виж се навили да ни направят например и серия 04.
-
Напротив, за швейцарците този локомотив е повод единствено и само за гордост, национална гордост от постигнатото и съм сигурен, че ще бъде изкупен от местни колекционери до бройка!
-
Имах честта, така да се каже, да обиколя Швейцария от Лихтенщайн, през Цюрих, Люцерн, Берн, Женева, Веве, Монтрьо, та чак до Лозана. Общото ми впечатление е, че хоби-магазините са доста кът, ако не ги знаеш предварително къде са, за разлика от Германия или Австрия. Не можах да разбера защо. За сравнение във Виена, пътувайки с трамвая по Рингщрасе, без особено да се заглеждам "нацелих" поне 15 магазина. Гледам също, че фирмата работи и с Бемо. От тях поне имам преки впечатления. Но догодина, като ида в Германия и видя въпросните модели на живо, ще мога да си съставя мнение за тази фирма. Само със снимки не става. Но с оглед спесификата на нашия пазар, би следвало моделът да се направи от някой по-масов производител, за да има файда. Все пак доходите не са като в Швейцария. Наглостта "като не ви оттърва, събирайте салфетки" не искам да я коментирам.
-
Ще е много скъп модел, няма спор! И ще е по джоба на малцина и в това няма спор. Но... да го погледнем от добрата му страна - предстои да излезе на пазара модел на един от най-хубавите ни парни локомотиви, при това произведен от месингова фирма. И ако това не е новина, здраве му кажи! :)
-
Ще е много скъп модел, няма спор! И ще е по джоба на малцина и в това няма спор. Но... да го погледнем от добрата му страна - предстои да излезе на пазара модел на един от най-хубавите ни парни локомотиви, при това произведен от месингова фирма. И ако това не е новина, здраве му кажи! :)
Това е пьтя, истината и ...живота!
Без салфетки няма да се мине...но това все пак е "FULGUREX"!!!!!!!! :hi:
Идеята на Владо е много навременна! :good:
:clapping: :clapping: :clapping:
-
Ехеее, та за 2 бонбона ще си взема такъв модел - http://www.fashion.bg/fashion-images/hr_hlebarova01.jpg
...пък ако ще да е за една нощ само...пак си струва. :spiteful:
Ако е над 300 кинта - не го ща, и без това не ми е в администрацията, а както виждам, черният ще е втора епоха.Зеленият не ме кефи, не ми изглежда естествено. :music:
-
Тоя модел горе ще ти смъкне много повече от цената за лока, тъй че внимавай какво си пожелаваш... :dirol:
-
Да не говорим, че кой знае къде се извършва производството та ако ще и която и да е фирма да е..Ако някой твърди, че се правят в Швейцария, да ходи да ги разправя тия работи на баба ми. Колкото известните ножчета всъщност са "швейцарски". То и Бемо-то уж беше такова, ама друго се оказа после. Не сме вчерашни, че да не знаеме, че от години хамалска работа в развитите държави не се извършва. Да не го правят от волфрам случайно? А салфетки със сигурност нема да има. Всъщност може да има под формата на опаковъчен материал, но за нещо друго - абсурд.
-
За тези съм на 200% сигурен, че няма ала-бала - всичко се прави hand made и съм почти сигурен, че производството не е изнесено в "дръпнатите" страни. Извинявай, но при цена от 2500 $, да произвеждаш нещо некачествено си е чиста проба измама. Тези фирми не биха си позволили лукса да го правят!
-
Приемам доводите ти, но през последните години не можеш да си представиш какви ядове ги брах точно с продукцията на "скъпи", "мастити", "с голям престиж" и с незнам колко годишни традиции фирми. И най-важното колко мангизи хвърлих на вятъра......И то не един и два пъти. Затова докато въпросния продукт не се тества и скъса от "каране" в реални условия, никакво доверие, та каквато и да е фирмата и колкото и да струва. Компютърът ми за 4 бона, произведен от една от най-"претенциозните" фирми нерядко дава недопустими ядове, в отделни случаи дори ми е идело да го тресна в земята. :angry: Между другото разгледах какви пътнически вагони предлага фирмата - на пръв поглед са горе-долу на нивото на норвежката NMJ или примерно на http://www.ade-eisenbahn-modelle.de/ (http://www.ade-eisenbahn-modelle.de/) Но такава цена за Н0 е абсолютно безумие откъдето и да го погледнем. Или 1000 лева за вагон, който не струва повече от 150, хайде 200 евро.
-
Тоя модел горе ще ти смъкне много повече от цената за лока, тъй че внимавай какво си пожелаваш... :dirol:
Не само 2 бона и половина ами и ще закриеш колекцията и ще посещаваш молове и сезонни намаления денонощно :dance1: :dance1: :dance1:
-
Приемам доводите ти, но през последните години не можеш да си представиш какви ядове ги брах точно с продукцията на "скъпи", "мастити", "с голям престиж" и с незнам колко годишни традиции фирми. И най-важното колко мангизи хвърлих на вятъра......И то не един и два пъти. Затова докато въпросния продукт не се тества и скъса от "каране" в реални условия, никакво доверие, та каквато и да е фирмата и колкото и да струва. Компютърът ми за 4 бона, произведен от една от най-"претенциозните" фирми нерядко дава недопустими ядове, в отделни случаи дори ми е идело да го тресна в земята. :angry: Между другото разгледах какви пътнически вагони предлага фирмата - на пръв поглед са горе-долу на нивото на норвежката NMJ или примерно на http://www.ade-eisenbahn-modelle.de/ (http://www.ade-eisenbahn-modelle.de/) Но такава цена за Н0 е абсолютно безумие откъдето и да го погледнем. Или 1000 лева за вагон, който не струва повече от 150, хайде 200 евро.
Нямам намерение да те убеждавам в обратното, а само ще споделя, че на една от срещите "Ден на отворените врати" един многоуважаван член на Клуба донесе едно нюню (двуосно мъниче) вагонче на месингова фирма. Е, нямаше такава изработка просто - прецизно до най-малкия детайл. Просто не беше истина! Затова вече като чуя за тези т. нар. месингови фирми, се отнасям с нужното уважение и внимание към всеки техен продукт. Дет' се вика: Нека ме боли! ;)
-
аве уважение не уважение за 3 бона трябва от злато да го правят не от месинг може да са много детайлни ама все пак сме в българия не го забравяйте за някой това е годишна заплата каво няма да ядете една година ли :haha:
-
аве уважение не уважение за 3 бона трябва от злато да го правят не от месинг може да са много детайлни ама все пак сме в българия не го забравяйте за някой това е годишна заплата каво няма да ядете една година ли :haha:
С това съм съгласен отвсякъде! Не ни е по джоба, в това две мнения няма.
-
Приемам доводите ти, но през последните години не можеш да си представиш какви ядове ги брах точно с продукцията на "скъпи", "мастити", "с голям престиж" и с незнам колко годишни традиции фирми. И най-важното колко мангизи хвърлих на вятъра......И то не един и два пъти. Затова докато въпросния продукт не се тества и скъса от "каране" в реални условия, никакво доверие, та каквато и да е фирмата и колкото и да струва. Компютърът ми за 4 бона, произведен от една от най-"претенциозните" фирми нерядко дава недопустими ядове, в отделни случаи дори ми е идело да го тресна в земята. :angry: Между другото разгледах какви пътнически вагони предлага фирмата - на пръв поглед са горе-долу на нивото на норвежката NMJ или примерно на http://www.ade-eisenbahn-modelle.de/ (http://www.ade-eisenbahn-modelle.de/) Но такава цена за Н0 е абсолютно безумие откъдето и да го погледнем. Или 1000 лева за вагон, който не струва повече от 150, хайде 200 евро.
Нямам намерение да те убеждавам в обратното, а само ще споделя, че на една от срещите "Ден на отворените врати" един многоуважаван член на Клуба донесе едно нюню (двуосно мъниче) вагонче на месингова фирма. Е, нямаше такава изработка просто - прецизно до най-малкия детайл. Просто не беше истина! Затова вече като чуя за тези т. нар. месингови фирми, се отнасям с нужното уважение и внимание към всеки техен продукт. Дет' се вика: Нека ме боли! ;)
В тоя ред не мисли, винаги съм искал да търкалям поне 1 такъв модел. От това което съм гледал, мога определено да кажа, че тоя тип модели са по-скоро бижута от колкото моделни играчки. Но ... цените.... ах тея цени... те това ме държеше далече от този тип модели. До сега. Пускането в производство обаче на БГ парен локомотив от месингова фирма е събитие, което е нещото, дето ще ме накара да не купя нищо друго в следващите няколко години(и без това напоследък позагубих интерес и хъс). Но единицата от 1935г е нещо дето не е за изпускане!!
-
Това е, кеф цена няма.
Никой не се е занимавал с макети, за да знае колко време и труд трябват за да стане от нищо нещо.
Като работех като макетчик, ни трябваха 2 седмици, за да направим макет на нищо и никаква яхта,
при това стационарен, не действащ, а бяхме 7-8 човека.
Крайната цена беше доста повече от 3500лв...
-
...
В тоя ред не мисли, винаги съм искал да търкалям поне 1 такъв модел. От това което съм гледал, мога определено да кажа, че тоя тип модели са по-скоро бижута от колкото моделни играчки. Но ... цените.... ах тея цени... те това ме държеше далече от този тип модели. До сега. Пускането в производство обаче на БГ парен локомотив от месингова фирма е събитие, което е нещото, дето ще ме накара да не купя нищо друго в следващите няколко години(и без това напоследък позагубих интерес и хъс). Но единицата от 1935г е нещо дето не е за изпускане!!
То4но щото е БДЖ-модел -------това е МОДЕЛА!!!!
Салфетки - да оплакваме останалите модели и моделки ;) , а цената ще ни се струва огромна, докато пишем името на страната си с малка буква...
До сега само можеше да ме4таем за наша парна серия на модел, но това е номер едно и в БДЖ в мащаб 1/1!!!!!!!!!!!!
:good: :ok: :clapping: :good: :clapping: :ok: :yahoo: :yahoo: :yahoo:
Сьбирам си пари и купувам без замисляне!!!!!!!!
-
Чувствам как наближава момента на "Великото разпродаване" :good:
-
Приемам доводите ти, но през последните години не можеш да си представиш какви ядове ги брах точно с продукцията на "скъпи", "мастити", "с голям престиж" и с незнам колко годишни традиции фирми. И най-важното колко мангизи хвърлих на вятъра......И то не един и два пъти. Затова докато въпросния продукт не се тества и скъса от "каране" в реални условия, никакво доверие, та каквато и да е фирмата и колкото и да струва. Компютърът ми за 4 бона, произведен от една от най-"претенциозните" фирми нерядко дава недопустими ядове, в отделни случаи дори ми е идело да го тресна в земята. :angry: Между другото разгледах какви пътнически вагони предлага фирмата - на пръв поглед са горе-долу на нивото на норвежката NMJ или примерно на http://www.ade-eisenbahn-modelle.de/ (http://www.ade-eisenbahn-modelle.de/) Но такава цена за Н0 е абсолютно безумие откъдето и да го погледнем. Или 1000 лева за вагон, който не струва повече от 150, хайде 200 евро.
Нямам намерение да те убеждавам в обратното, а само ще споделя, че на една от срещите "Ден на отворените врати" един многоуважаван член на Клуба донесе едно нюню (двуосно мъниче) вагонче на месингова фирма. Е, нямаше такава изработка просто - прецизно до най-малкия детайл. Просто не беше истина! Затова вече като чуя за тези т. нар. месингови фирми, се отнасям с нужното уважение и внимание към всеки техен продукт. Дет' се вика: Нека ме боли! ;)
В тоя ред не мисли, винаги съм искал да търкалям поне 1 такъв модел. От това което съм гледал, мога определено да кажа, че тоя тип модели са по-скоро бижута от колкото моделни играчки. Но ... цените.... ах тея цени... те това ме държеше далече от този тип модели. До сега. Пускането в производство обаче на БГ парен локомотив от месингова фирма е събитие, което е нещото, дето ще ме накара да не купя нищо друго в следващите няколко години(и без това напоследък позагубих интерес и хъс). Но единицата от 1935г е нещо дето не е за изпускане!!
След придобиване на първия си месингов модел, започваш да гледаш на масовото производство като на ширпотреба, изработена от еднорък пиян китаец с Паркинсон и глаукома :wacko:. И Флайшман, и Роко, и Трикс, и особено Брава са много детайлни :clapping:, но...Просто няма място за сравнение. Всяка стотинка, дадена за такъв локомотив си струва :good:. Не забравяйте и колекционерската му стойност - с годините цената му расте по обясними причини. Т.е. винаги можеш да си вземеш парите. И не на последно място - тръпката да притежаваш :yahoo:модел, от който са емитирани 50 бр. в света, е невероятна - нали едно от удоволствията на хобито е да се изфукаш ;D ;)
-
Сьбирам си пари и купувам без замисляне!!!!!!!!
Пламене,ще ми дадеш ли да си отлея 2-3броя ;D
-
Сьбирам си пари и купувам без замисляне!!!!!!!!
Пламене,ще ми дадеш ли да си отлея 2-3броя ;D
за мен въпросът е решен, Тонката ша ми отлееее :dance1: :dance1: :dance1:
-
Чувствам как наближава момента на "Великото разпродаване" :good:
Хайде, почвайте! ;D ;D ;D
Отсега потривам лапи... :spiteful: Може и на килограм, правете и промоции... :on_the_quiet:
-
Честно казано мойто лично и неангажиращо мнение е, че тези които не биха дали тези пари - не са достатъчно запалени хобисти. :good:
-
Предполагам визираш феновете на БДЖ.
-
Визирам всички - все пак това е една голяма част от Българската история.
-
Малкия,айде стига глупости.После ще ядеш история.
Просто си чешеш езика :hi: :hi: :hi:
-
Запаленият моделист ще си го направи сам,запаленият колекционер ще си го купи,на всяка цена ;D
Друг е въпроса че цената е БЕЗУМНА за Български хобист,при тези заплати.Но винаги има изключения за всичко :good:
-
Аз казах, че мнението ми е лично и неангажиращо - ама хайде добре - чеша си езика. :mda:
-
:yes: :yes: :yes: :good:
Хаха грешка на езика -чешеш клавиатурата :spiteful:
-
гроздето на високооооооооооооо та киселоооооооо! да е жив и здрав Ла Фонтен. :dance1: :dance1: :dance1:
-
Честно казано мойто лично и неангажиращо мнение е, че тези които не биха дали тези пари - не са достатъчно запалени хобисти. :good:
Значи и аз се числя към групата на недостатъчно запалените.И слава богу.Е, поне неангажиращо. :spiteful:
-
С удоволствие бих си го взел, дори и в трите варианта, но интуицията ми подсказва, че парите може да стигнат и за нито един. Абе, както са казали - поживем - увидим... доживем 2011 - узнаем.
-
Извинявайте, че ви се меся, ама вие така или иначе сте наплескали 4 от 5 страници с офтопик, та след като ги изчетох (с идеята да разбера какво толкова се е случило), май и моят коментар по темата няма да е много по-различен.
Гледам - то не бяха полемики, не би спорове, не би чудо. И знаете ли какво се сетих - една добре позната реплика на герой от звездния състав на Союзмультфильм, който вие би трябвало да познавате далеч по-добре от мен, а именно: "Ребята, давайте жить дружно". Най-хубавото ще е, когато всички свикнем с простичката идея да си мерим според собствения аршин и да не си плюем един на друг по паничките. Един има пари, не ще да го купува - хубаво, негов си е избора. Друг няма пари, ама и да не яде, пак ще го купи - пак си е негово решение. Кои сте вие, че да кажете, че единият се стискал или, видиш ли, не бил достатъчно запален, а другият бил малоумен прахосник?! Всеки си носи собствената тиква на раменете, няма нужда да си давате един на друг път в живота - че не само това, ами и да си подмятате разни иронични намеци и т.н.... Сума хора са се изредили в тая тема за 2-3 дена и на всеки някой друг му е крив. А фактът е, че щом такава фирма е решила да прави български лок, можем само да се радваме - и точка по въпроса.
Изобщо - по дяволите, това е хоби. Идеята му е да радва, а не да е поредното поле за спорове... уж. И пак сори за офтопика, ама не се сдържах.
-
Всичкият коментар идва в следствие репликите "от какво толкова е направен, че е толкова скъп?", "златен ли е?" и т.н., типично по български.
И типично по български ако ние сме от другата страна на барикадата ще имаме съвсем друго виждане. Т.е. по български мерим с аршина, с който ни устройва.
Интелигентният човек би трябвало да може да погледне извън капаците, ограничаващи собствения му мироглед.
-
Всичкият коментар идва вследствие репликите "от какво толкова е направен, че е толкова скъп?", "златен ли е?" и т.н., типично по български.
И типично по български ако ние сме от другата страна на барикадата ще имаме съвсем друго виждане. Т.е. по български мерим с аршина, с който ни устройва.
Интелигентният човек би трябвало да може да погледне извън капаците, ограничаващи собствения му мироглед.
:good:
-
На истина няма какво да делим...
...dispatcher...
Важното е изцяло наш модел на парен локомотив!!!
:yahoo: :yahoo: :yahoo:
-
Ами това, че един ще си го купи, а друг - не, смятам не прави единият по - голям моделист от другия.Пък и какво значение има кой е по - голям?!Аз специално, не се занимавам с хобито за да съм "голям" или да се доказвам на някого от вас - доказал съм се в други области, поне така твърдят хората.Правя го за собствено удоволствие и винаги ще е така - в момента, в който хобито спре да ме радва, а започва да ме натоварва, веднагически го захвърлям.Е, не вярвам това да стане. :hi:
-
Ами това, че един ще си го купи, а друг - не, смятам не прави единият по - голям моделист от другия.Пък и какво значение има кой е по - голям?!Аз специално, не се занимавам с хобито за да съм "голям" или да се доказвам на някого от вас - доказал съм се в други области, поне така твърдят хората.Правя го за собствено удоволствие и винаги ще е така - в момента, в който хобито спре да ме радва, а започва да ме натоварва, веднагически го захвърлям.Е, не вярвам това да стане. :hi:
:good: :good: :good:
-
Гиргинов да направи един списък с членовете на клуба, които са съгласни да дадат по някой лев и да се купи като собственост на клуба.
Просто за да го има в България. Аз също ще участвам, нищо, че не съм член.
Време има предостатъчно за да се организира това.
-
Вече го предложих на клубните членове! Дано се приеме и ще организираме нещата.
-
Аз не бих си го купил - по дяволите, това чудо струва колкото колата ми. Евентуално ако междувременно спечеля от тотото - с най-голямо удоволствие, но към момента ми е много отвъд възможностите на джоба. А ако изключим финансовия момент - няма кк да не се радвам, че наш локомотив (и то не кой да е, а един от най-емблематичните) ще бъде изработен от такава фирма. А за личната си колекция - ще го прежаля; все пак не ми е в епохата :on_the_quiet:
-
Гиргинов да направи един списък с членовете на клуба, които са съгласни да дадат по някой лев и да се купи като собственост на клуба.
Просто за да го има в България. Аз също ще участвам, нищо, че не съм член.
Време има предостатъчно за да се организира това.
:good: :good: :good: :hi:
Това е то4но в десетката!!!!!!!
А ако намерим и истински бизнесмени да помогнат ... :scratch_ones_head:
-
Ай сега бизнесмени, не е необходимо това. И сами можем.
-
Малко повече информация за модела.
Днес говорих с господин Хуфшмид от Фулгурекс и той бе любезен да даде следната информация.
Модела ще излезе в края на 2011 година, ще бъдат произведени общо 200 бройки от трите варианта
около 180 от тях ще са с ESU декодери и 20 ще останат аналогови.
За сега няма определена цена, но той каза, че ще бъде някъде около 2300 долара.
Попитах го къде правят моделите и той отговори, че всички елементи се произвеждат в Швейцария,
а моделите се сглобяват в Южна Корея под стриктното наблюдение на хора от фирмата.
Човека спомена, че има доста колектори които се интересуват от модела и затова те са решили да го произведат, така че които ще купува да започва да събира пари от сега.
-
..........Днес говорих с господин Хуфшмид от Фулгурекс и той бе любезен да даде следната информация.
.........200 бройки от трите варианта..............
дай повече инфо ако имаш. са съжаление доста лимитирана серия. е ми ще купуваме по един по два кой колкото душа му иска. някой да драсне малко инфо и интересни факти за лока. :hi: :hi:
-
Railwaymodeling:
http://tabaklok.railwaymodeling.com/index_bg.html
Историческа справка част 1: http://tabaklok.railwaymodeling.com/history1_bg.html
Историческа справка част 2: http://tabaklok.railwaymodeling.com/history2_bg.html
Историческа справка част 3: http://tabaklok.railwaymodeling.com/history_bg.html
И официалният сайт на проекта Tabklok:
http://www.tabaklok.ch/
-
В
годините около Първата Световна Война за бързи и пътнически влакове
БДЖ използва локомотивите от типа 1-4-0 (известни като серия 17,
тогава все още серия 800) До 1925 са доставени общо 74 локомотива
от тази серия. През 1928 година една от машините е тежко
катастрофирала и в Главна й.p. работилница в София предприемат не
само възтановяване, но и една сериозна реконструкция, с удължаване
на котела, монтиране на паропрегревател, монтиране на задна едноосна
талига и някои други подобрения. Новият локомотив е вече тип 1-4-1 и
получава номер 8001 (от 1936 година 18.01), работата му в БДЖ е
много сполучлива. Намерението на БДЖ е да поръча такъв тип
локомотиви. Но получава нещо много по-добро! През 1930 година
фабриката HANOMAG в Хановер доставя 3 броя бързоходни локомотива тип
1-4-1 изпълнени по новото кoнструктивнo оформление (както немските
"EINHEITS" локомотиви). Тези машини получават номера
8002, 8003 и 8004 в БДЖ, и променят коренно обликът на парните
локомотиви в България! През 1931 са доставени следващите 10 броя с
номера от 8005 до 8014, този път от полската фабрика КШАНОВ.
Разликата с машините на HANOMAG е, че парният дом е изнесен малко
по-напред. От 1936 година серията 8000 е вече 01, с изключение на
локомотив 8001, чиято нова серия е 18.01. Последната партида
локомотиви пристигат през 1935 година направо с новите си серийни
номера. Десетте машини доставени през 1935 са два броя от
BORSIG-БЕРЛИН, два броя оt HENSCHELL-KASSEL и шест броя от
ВИНТЕРТУР-Швейцaрия. Това са първите локомотиви на БДЖ строени в
Швейцaрия, и в същото време най-големите и най-мощни машини,
които ВИНТЕРТУР е строила до момента. Швейцарското дружество е
поело строителството на тези локомотиви като въпрос на огромна чест
и престиж!!!
По-конкретно става дума за локомотивите
с номера 01.18, 01.19, 01.20, 01,21, 01.22 и 01.23. Всички те са
работили през по-голямата част от експлоатационният си живот в
софийското депо обслужвайки международни, бързи и пътнически
влакове.
През 1988 година 01.23 е възтановена
като действащ музеен парен локомотив.
Наскоро 01.22 бе откупена обратно от
Швейцарскта фирма за да бъде възтановена за техния музей.
Фактът, че фирма като FULGUREX
проявява интерес за производство на модел е може би най-голямата
новина в областта на й.p.моделизма свързан с БДЖ.
Забележете, че не става дума за
локомотив, който е работил и в България, а за един ИЗЦЯЛО БЪЛГАРСКИ
ЛОКОМОТИВ, който е ПОСТРОЕН САМО И ЕДИНСТВЕНО ЗА БДЖ!!! Тук се
получава много добро преплитане на интереси- от една страна
интересът на швейцарците към тези машини, които са огромно
постижение за свеийцарското локомотивостроене от 30те години, и от
друга страна интересът на българите-за пръв път се очаква
производство на български парен локомотив, при това един от
най-красивите и най-българските локомотиви!!!
-
От FULGUREX отговориха, че моделът на нашата 01-ца ще се предлага най-рано в края на 2011г. От сега е рано да кажат каква ще е цената, но ще се ориентираме по ценорасписа на другите им модели, който вече са изпратили.
(http://www.fulgurex.ch/bilder/h0/bdz/br01-22/2253.jpg)
"В следствие на световната криза през 1930г. се сключва търговско споразумение между България и Швейцария. То предвижда да се произведат и изпитат в Швейцария шест локомотива за БДЖ. Това са били най-мощните локомотиви строени и изпитвани до тогава в Швейцария. Договорът е предвиждал локомотивите да се изплатят на бартер с български тютюни. От там идва и името на локомотива - "Табаклок". Даже в рекламна кампания са били приканвани пушачите да ползват "ориенталски" тютюн, за да бъдат върнати инвестициите по-скоро."*
Явно швейцарците имат добра историческа памет и не са забравили за сделката "локомотиви срещу тютюн", като сега гордо заявават, че и днес на пазара им има български цигари!
FULGUREX ще предложи следните модели на пазара:
Кат. Nr. 2253 БДЖ BR 01.18 в заводски вид черен
Кат. Nr. 2253/1 БДЖ BR 01.18 епоха II 1935 черен
Кат. Nr. 2253/2 БДЖ BR 01.22 епоха III/IV музеен зелен
Повече информация ще има, когато пристигнат каталогът и ценорасписът.
________________________________
*Превод от страницата на FULGUREX.
Веднага изникват няколко важни въпроса-
1. Каква е разликата между варианти 1 и 2? Нали в крайна сметка локомотивът в заводски вид (1935 година) е същият при доставката за БДЖ (пак през 1935 година)!
2. Дали през 1935 година локомотив 01.18 е бил черен? Доколкото съм чел книгите на инж. Деянов, машините от тази доставка пристигат боядисани по цветовата схема на БДЖ и с монтирани всички табели по новото серийно означение на БДЖ (1936 година)!
3. Защо локомотив 01.22 е обявен за музеен в епохи 3-та и 4-та? Както знаем музеен локомотив е 01.23, и то чак от 1988 година! А 01.22 замина за Швейцaрия едва миналата година (епоха 6)!
4. Не е ли НАЛОЖИТЕЛНО фирмата Фулгурех да изучи подробно историята на тези 6 локомотива, за да направи моделът наистина достоверен? (Поне цветовете и табелите)
-
След всичко писано до тук и подробните разяснения на Сaprycorn, имам един въпрос, макар за някой да предизвика и смях: Този локомотив е Български, но не наподобявали серия BR 41 в колоосната формула 1 - 4 - 1?
-
И понеже имаше много коментари относно цените на Фулгурех, въпросът ми е дали не биха могли да предлoжат Баузац модел на 01? Някои от "месинговите" фирми (например WEINERT) предлага всичките си модели освен фабрично сглобени, и като комплекти за сглобяване на около 2 пъти по-ниска цена.
-
След всичко писано до тук и подробните разяснения на Сaprycorn, имам един въпрос, макар за някой да предизвика и смях: Този локомотив е Български, но не наподобявали серия BR 41 в колоосната формула 1 - 4 - 1?
В Европа, а и по света има десетки локомотивни серии с колоосна формула 1-4-1, и със сигурност всяка една от тях наподобява повече или по-малко на немската 41. Но ако сравним само няколко параметъра на едната и на другата серия, веднага разбираме, че имат огромни разлики!
-
Предварително се извинявам за отклонението от темата ,но няма ли някаква възможност този локомотив да се призведе по поръчка на форума от друг производител подобно на серия46 ако се намери такъв производител веднага поръчвам една бройка :drinks:
-
Дори и да стане така - пак не ще да е по - евтин от 400-500 лева, предполагам.Все пак е парен локомотив и изработката му е по - трудоемка.Ако щеш и на матрицата. :hi:
-
01.22 замина за Швейцария доста по-отдавна от миналата година- а именно преди 5 години. 01.22 е музеен експонат в Швейцария.
-
01.22 замина за Швейцария доста по-отдавна от миналата година- а именно преди 5 години. 01.22 е музеен експонат в Швейцария.
Пак не се връзват нещата! Ако 01.22 е заминал за Швейцaрия през 2005, то епохата трябва да е 5/6 а не 3/4 както пише! Ако пък моделът е епоха 3/4, то няма начин да е музеен локомотив в Швейцaрия!
-
аз искам да благодаря на Ясен, за коментара и да обърна внимание на всички, че темата е крайно време да бъде насочена изцяло към локомотива и модела. а пък коментарите ще се купува ли или не колко струва и тн да минат на заден план.
-
01.22 замина за Швейцария доста по-отдавна от миналата година- а именно преди 5 години. 01.22 е музеен експонат в Швейцария.
Пак не се връзват нещата! Ако 01.22 е заминал за Швейцaрия през 2005, то епохата трябва да е 5/6 а не 3/4 както пише! Ако пък моделът е епоха 3/4, то няма начин да е музеен локомотив в Швейцaрия!
Локът си го водят в епохата в която е работил , няма логика да го водят 5/6 !
-
Ясене за епохата на музейните ве4е ти изясниха. :yes:
Другото - всьщност се води 4ерен защото е бил много красиво оксидиран - още нещо което го отли4ава много, освен 4е е 4исто бьлгарски! :clapping:
Дорян е то4ен - в понеделник ще метна тук вси4ко което имам за БДЖ-01!
;D
-
FULGUREX ще предложи следните модели на пазара:
Кат. Нр. 2253 БДЖ BR 01.18 в заводски вид черен
Кат. Нр. 2253/1 БДЖ BR 01.18 епоха II 1935 черен
Кат. Нр. 2253/2 БДЖ BR 01.22 епоха III/IV музеен зелен
Момчета, прочетете внимателно този текст! Според мен и трите каталожни номера са дадени "едно към кесиме" без да се прецизират нещата! Както се знае 01.18 пристига в България в края на 1935 година (ноемви или декември) в "ЗАВОДСКИ ВИД", т.е кат. номера 2253 и 2253/1 би трябвало да са напълно еднакви! При това големият въпрос е дали през 1935 българските локомотиви са били черни, или вече са били зелени??? Почти на 99,9% съм убеден, че по това време са зелени! А колкото до 01.22, той или е в редовна експлоатация в епохи 3 и 4, или е музеен в епохи 5 и 6, но не може и двете едновременно сучетани в един модел!?!
-
Ясене, имаше една друга тема започната от мене, точно за цветовете на парните ни машини от предишните периоди, особенно от преди комунизма.
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,1669.0.html (http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,1669.0.html)
Та там мисля че бях споменал, че по всичко личи че масовото оцветяване преди преврата на 9-ти септември, както и доста дълго време след това голямата част от машните са били черни с тук таме червено, досущ както е била австрийската тракция по това време(изключвайки периода DRG, когато австрийските машини са били боядисвани по немски тертип. Тъй, че мисля, черното е най-вероятния цвят с който са идвали машините. Отгоре на всичко черното се поддържа много по-лесно от колкото добре познатата ни зелено-бяло-червена шарения. Верно, че тези цветове са от знамето ни, но за съжаление това е най-лошата цветова комбинация за парен локомотив( изключвайки някои други аборигенски тракции, които съм виждал).
За съжаление онази тема остана без продължение и в края на краищата без решение на това какви са били цветовете на нашите машини през годините. За съжаление нито имам достъп до БДЖ, нито до локомотивно стопанство, нито до каквито и да е архиви, а както знаем в България няма нищо по-секретно от архивите на БДЖ. Просто там е цялата национална сигурност на страната, особенно за периоди от преди 60-70-100г назад.
Пак в онази тема бях изнамерил една цветна снимка(верно не беше с перфектно качество) на влак с две лодки, които бяха абсолютно черни с тук таме червено по тях. Това само като потвърждение на гореказаното.
Освен това, почти съм сигурен че швейцарците пазят документацията за машините от времето на произоводството им, тъй че се надявам, наистина да видим един парен локомотив с царския герб от онова време. На мен лично ще ми е първата машина с истинска окраска и означения съгласно оня преиод, към които имам изключителен афинитет. Кой знае може пък тогава да съм бил в предишен живот и да съм се занимавал точно с това ;D. Жалко само че не помня, аджеба как точно бяха боядисани машините :mda:
-
Пак не съм сигурен, че са били черни. Може би инж. Димитър Деянов би ни осветил по-въпроса.
Помните ли моделът в 1/10 на лок 07.01 (малко по-късно 05.01), изработен от КРУП и подарен на Цар Борис III. Доколкото помня този модел беше със зелена кабина, зелени крила, зелен тендер (без въглищарника) и черна ходова част. Като се има предвид, че КРУП е построил и петте машини от серията, то явно моделът е боядисан точно както оригинала.
Но така или иначе имаме нужда от консултация по този въпрос с Димитър и Стефан Деянови.
-
Разгледах моделите на Стефан Деянов, по-точно 46.01, 11.01 и 46.20, всичките от времето, когато са доставени и 01.18-23, и изпълнени във вариант с царския герб (2-ра епоха). Цветовата схема е същата, както и след 9-ти септември- черно/зелено/червено.
http://www.railwaypassion.com/?cid=80
-
Да, Г-н Деянов може би е най-информиран по въпроса. Друг въпрос е, че в договора за строителство на въпросните машини, цветовете са упоменати изрично или в самия договор или като някакъв анекс към него. А аз съм сигурен че договора се пази(тъй като е бил част от междудържавна сделка за бартер), но не знам как да стигнем до него.
Въпросът определно ме интересува и се надявам най-накрая да се намери решението му!
Ето ти пак няколкото цветни снимки за това че зеленото не е задължително, при това доста години след девети(димитровчетата на капака на димната камера :) )
(http://www.eltatech.com/upload/Cvetove_na_modeli/46_03.jpg)
(http://www.eltatech.com/upload/Cvetove_na_modeli/scan00422.jpg)
Нямам представа, кой и как е решавал цветовите комбинации, но явно е вложено доста "творчество" през годините ;D.
-
За двете "лодки" имам следното обяснение:
В периода 1956-1964 година БДЖ купува на старо общо 190 локомотива серия 15.00 от ГДР, Чехословaкия и СССР. Твърде вероятно е тези машини да са влезнали в експлоатация без да са боядисвани по схемата на БДЖ, дори табелите с експлоатационните им номера не бяха по стандарта на БДЖ, а представляваха малки емайлирани табели (такива табели и днес могат да се видят на някои от машините в Калояновец)
Колкото до 46.03, от тази гледна точка на снимката, единствено предната част от водните резервоари би трябвало да е зелена. Макар че аз не виждам какъв е цвета, но поне се вижда че е различен от този на капака на димната камера(а той е със сигурност черен).
-
На оригиналната снимка на 46-цата си се вижда че водните резервоари са си черни.
Обърни внимание на следната снимка:
(http://www.eltatech.com/upload/Cvetove_na_modeli/46.jpg)
Тука ще видиш че 46.20 е синьо-зеленикава на тендера, а 46.07 си черна от всякъде ;D
Аз точно затова ти показвам тази снимка, защото през годините водните резервоари са били ту сини, ту черни ту зелени. Това имах в предвид и като казах че е влагано :pleasantry:творчество :pleasantry:. Учудващо е ако няма каквато и да е документация по въпроса в БДЖ. В края на краищата БДЖ е продънена каца от относително скоро, а преди и след войната е било най-престижната държавна фирма, тъй че не може да не е писано някъде нещо по въпроса. Как обаче може да се издири тази информация не знам. В края на краищата в нашата мила родина докладите на ДАНС са общо достояние, но оцветяването на локомотивите ни от преди 60-70г е въпрос на :pleasantry:висша :pleasantry: секретност.
-
Във всеки случай имаме налице една абсолютно парадоксална ситуация- месингова фирма е на път да произведе чисто български парен локомотив, а никoй не знае със сигурност в какви цветове е бил този локомотив при доставката му?!?
-
Какво му обсъждате на този чайник толкова,хората са достатъчно интелигентни за да проучат въпроса. :good:
Който после си го купи и нещо не му хареса,ще му го боядисам.Имам и боички и четки,споко :lol: :lol: :lol:
-
Във всеки случай имаме налице една абсолютно парадоксална ситуация- месингова фирма е на път да произведе чисто български парен локомотив, а никoй не знае със сигурност в какви цветове е бил този локомотив при доставката му?!?
Абсолютно си прав!!!! Остава ни надеждата, че швейцарците знаят какво правят, и може би най-добре знаят какви са били цветовете. Все пак те са и производителите на оригинала!
-
Няма нищо синьо. Машините са били единствено зелени и черни. В случая на снимката на 46.20 - и планината на заден план ли е синя ? Просто с такъв цвят е излезнала снимката - а машината си е зелена.
-
Няма нищо синьо. Машините са били единствено зелени и черни. В случая на снимката на 46.20 - и планината на заден план ли е синя ? Просто с такъв цвят е излезнала снимката - а машината си е зелена.
Ц, съгласно някои информации от хора работили в депо СФ около ВСВ 46-ците са били сини в някой момент.
Не знам за планината, ама дърветата зад машината вероятно са си зелени, пък :pleasantry:зеленото :pleasantry: на машината няка си не е в тоя нюанс... ама знам ли? Докато не го видим черно на бяло написано, нищо не е меродавно.
-
Просто зеленото по машината е избеляло - в момента 44 086 е розова - но 44-та серия винаги е била червена, никога не е била розова.
-
За "Баба меца" упорито се появява твърдениято, че в някакъв момент са били боядисани сини. Досега категорично доказателство за това аз не съм срещал, освен една пощенска марка, обаче не е ясно дали рисунката отговаря на истината или иде реч за печатарска грешка. Гадаенето за цветовете по-снимки е безнадеждно, особено за ранни цветни фотографии. По-надеждно може да се съди за цветовете по-черно бели снимки, има си методи за анализ, но пак крайно прецизна информация не може да се получи. От друга страна аз вече съм убеден, че е имало доста машини, които дълго време не са били боядисани, според цветовата схема на БДЖ, особено такива купени втора ръка. Въпроса е много интересен, обаче без информация от официални документи, скоро яснота няма да има. А вече конкретни серии и машини , кога и как са били пребоядисвани ми се вижда загубена кауза.
-
Видях, че има няколко желаещи само за третия (музеен) вариант. Според мен, ще е добре, ако в България успее да остане поне един от всеки вариант, за да не ги гледаме другите само от снимки копирани от някой швейцарски форум. Всеки купувач си решава сам за себе си естествено - просто една идея.
-
Видях, че има няколко желаещи само за третия (музеен) вариант. Според мен, ще е добре, ако в България успее да остане поне един от всеки вариант, за да не ги гледаме другите само от снимки копирани от някой швейцарски форум. Всеки купувач си решава сам за себе си естествено - просто една идея.
ето значи имаме още един, който ще си вземе локомотив. а каква е разликата между това да гледаш в швейцарски или български форум снимки? радостта е еднаква.
-
Видях, че има няколко желаещи само за третия (музеен) вариант. Според мен, ще е добре, ако в България успее да остане поне един от всеки вариант, за да не ги гледаме другите само от снимки копирани от някой швейцарски форум. Всеки купувач си решава сам за себе си естествено - просто една идея.
Не се притеснявай! За този с царския герб от 1935 има поне един мераклия, така че ще можеш да видиш машинката и на живо вероятно ;D! Поне ще се изясни най-после с какви цветове са били машините при пристигането им.
-
То специално за този локомотив струва ми се е ясно с какви цветове са били - в албума на Д.Деянов е написано няколко изречения. Поне аз от там знам, че швейцарските са били черни, или по точно котела е бил матово черен, защото за по-голяма красота не е бил боядисван, а тъмно оксидиран(стоманено черно).Едва по-късно, вече в България през годините (предполагам след първите ремонти) са били боядисани.
Колкото до "Баба Меца" или БДЖ-46 серия (парна!) имам цветна снимка където наистина е синя с отенъци към зелено. Но пак няма гаранции, дали не е от качеството на снимката, тъй като е поизбеляла и останалите цветове на нея стоят малко неестествено. Все си мисля, че е крайно време да се направи някакъв албум с всичко по въпроса (само снимков материал) щото само в България няма още такъв.
Аз имам автентична черно бяла снимка на "Баба Меца" , направена на 1 септември 1939 година на гара Сараньово която съм готов да предоставя на изразилият желание да уреди (и заплати :scratch_ones_head:) анализа с технологиите на криминалистиката. Правено е за български самолети, защо да не се направи и за локомотиви!?
Обаче е доста трудно, да не говорим, че самият процес на обработка (компютърно е всичко) се оказва доста трудоемък...При това бяха ползвани изключителни "връзки" в системата на МВР. Но принципно не е невъзможно.
Може би трябва да се потърсят и външни подобни (извън България) начини за такъв анализ. Жалко че на конференцията няма да присъстват (както се очакваше де) някой хора които държат в себе си оскъдните исторически данни по въпроса....
;D
-
ето значи имаме още един, който ще си вземе локомотив.
Харесва ми оптимизма ти. :)
а каква е разликата между това да гледаш в швейцарски или български форум снимки? радостта е еднаква.
Ще може да се види и на живо. А пък дори и да може да се види само на снимки, в българските форуми ще има сигурно поне сто снимки на модела от почти всеки възможен ъгъл, а в чуждите - не се знае колко и с какво качество.
Аз, като българин, ще съм по-радостен, ако и трите варианта ги има в България. :give_heart:
-
Видях, че има няколко желаещи само за третия (музеен) вариант. Според мен, ще е добре, ако в България успее да остане поне един от всеки вариант, за да не ги гледаме другите само от снимки копирани от някой швейцарски форум. Всеки купувач си решава сам за себе си естествено - просто една идея.
Идеята е добра, но и цената на лока е добра и по-скоро желаещите да си го закупят ще се водят от собствените си нужди, а не от общите, като ще вземат за себе си точно това, което искат да имат. Компромиси с цени от сорта на четирицифрени суми трудно се правят и това е разбираемо.
-
Да, напълно съм съгласен, аз затова и писах, че всеки сам си решава. :good: За втори път - в случая споделям една идея - нищо повече.
-
За втори път - в случая споделям една идея - нищо повече.
Няма лошо! Нали точно затова съществува това място - да споделяме идеи, мисли и т.н. ;)
-
Нещо интересно. Фулгурекс ми писаха, че ще пуснат БДЖ 01 в края на 2013-та година. Цената ще е "около"... 1900 евро.
-
Пиши им ,че след 21.12.2012 това няма особено значение :drinks:
-
Пиши им ,че след 21.12.2012 това няма особено значение :drinks:
:lol: :lol: :lol: :lol:
Така и няма да доживеем месингов БДЖ модел, а аз толкова се надявах, докато света свършва, аз да си пуф-пафкам единичката напред назад..
-
Нещо много сурова "глобата" за бъдещите собственици на техния модел ...
-
Еми като казаха около - дано е надолу, а не нагоре. Че това са си 4 хил лв. Явно ще се тегли заем. :D
-
аве ти жълт сняг ли си ял... 3 заема :
http://www.fulgurex.ch/modelle/h0/tabaklok/tabaklok.html
-
аве ти жълт сняг ли си ял... 3 заема :
http://www.fulgurex.ch/modelle/h0/tabaklok/tabaklok.html
E ? :)
-
За съжаление, дълго още няма да сме интересни като пазар. И малкото неща които се правят са с много зор :(
-
Нас не ни пускат да влезем, в селото, ние искаме в поповата къща. :lol: Колко "ширпотреб" модела на български локомотиви имаме, че и за месингови имаме претенции? 46-та серия с триста зора и то само благодарение на това, че същата машина е широко разпространена и в други държави. Аз например си мечтая някой ден да имаме модел на серия 04 със звук, и не само аз сигурно, ама всички знаеме, че само с мечтите ще си останем. Белким да не съм прав.
Колкото до 4-те хил лева. И друг път сме казвали, че има начин да станат много по-малко - примерно 300-400 евро. И той е като локомотивът бъде закупен в разфасовано състояние, на части и човек да си го сглоби лека-полека сам. Като гледам какви чудеса са сътворили доста колеги от форума, сглобяването от типови части надали ще бъде сериозен проблем за тях при положение, че отливките са читави, тоест изчислени както трябва. Още като бях в малките класове, работейки основно с имаше едни метални конструктори "Мусала", а и скоро, като си слагам разни допълнителни джиджавки по моделите от онези в пликчетата установих, че с метални чарколяци се работи доста по-лесно, отколкото с пластмасови. За работа с дребосъците са необходими единствено часовникарски инструменти - пинсети и т.н, които много лесно могат да се набавят. Те са със специално покритие, така че да не драскат прозрачните и други по-плоски детайли. А пък ако се смяташ за толкова несръчен и негоден за "пипкава" работа, все ще се намери някой колега по хоби или часовникар да ти помогне. Часовникарите и без това сега са го закъсали, понеже делът на ръчните часовници намалява заради мобилните телефони и други уреди с вграден часовник. Стига, пак казвам, отливките да са хубави, което не можах да преценя гледайки моделите на въпросната фирма във Виена, но пък имаха много голям брой изкривени дребни чаркове - с теслата ли са работили, не мога да ги разбера. Да не говорим, че за 2 хил евро може да се вземе едромащабен месингов модел, което е в пъти по-добре от Н0. Той пък още по-лесно, поради по-големите детайли, може да бъде сглобен самостоятелно.
-
Нещо интересно. Фулгурекс ми писаха, че ще пуснат БДЖ 01 в края на 2013-та година. Цената ще е "около"... 1900 евро.
Цената наистина кърти! Диаманти ли има или лагеруването е в рубинени лагери, като на съветските часовници не знам. В тая криза отделянето на такова количество финикийски знаци в България ще е невероятно преживяване.
Все пак се успокоявам, че с тая изменчива икономическа ситуация, дотогава въпросната фирма може да е история, и така ние ще си останем само с дерзанията.... :haha:
-
Цената е ясно, че "не струва", но за мен по-интересно би било, кой какъв вариант на лока би си избрал?!
-
Аз несъмнено бих избрал този вариант:
(http://railwaymodeling.com/gallery/albums/userpics/10860/01_23-Podkova.jpg)
;)
-
Който и да изберат, винаги ще има недоволни.. На кого цветът няма да му хареса, на кого епохата, на кого ребордите, на кого щангите, на кого, че е парен... :victory:
-
Аз ще взема BDZ BR 01.18 machine bulgare / bulgarische Maschine1935, при условие че го произведът. Ех мераци!
-
Само че точно на тоя номерът ще е 01.22, а не 01.23 ...
-
Така е! Само изразих предпочитания за цвят, без да ме интересува номера. Не че ще отделя 1900 евро за модел... при положение, че си имам 14.41... А като му сменя и тези грозни колела с огромни бандажи съвсем... ;)
-
Странното в случая с тоя вариант е, че това ще е модел на музеен локомотив, който все още не е възстановен, т.е. не се знае със сигурност в коя епоха точно ще бъде пресъздаден оригинала, може да е зелен като на снимката дето са дали, но може да ни изненадат и с някакъв друг вариант.
-
Всичко е възможно! Моите очаквания обаче са, да се съобразят с разцветката на музейните ни локомотиви пета-шеста епоха. Но... ще поживеем, ще видим! :)
-
Аз съм за Ablieferungszustand :)
до тук няма изненади - трима души, 3 мнения
-
Аз съм за Ablieferungszustand :)
до тук няма изненади - трима души, 3 мнения
Според мен няма да има 4-то мнение по производствени причини! :yahoo:
-
Темата тръгва с бързи крачки към тази http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,3247.0.html :haha:
-
Какво се случва тук - ще има ли табакера ?
-
Порових се в сайта на Fulgurex, но за съжаление не открих нашата "Нула" в каталога им за 2012-2013, нито в раздела им за НО модели, което... знаем какво значи - пак ще разчитаме на собствени бицепси, за да имаме БГ модели. Тъжно, но факт!
-
Порових се в сайта на Fulgurex, но за съжаление не открих нашата "Нула" в каталога им за 2012-2013, нито в раздела им за НО модели, което... знаем какво значи - пак ще разчитаме на собствени бицепси, за да имаме БГ модели. Тъжно, но факт!
Защо ли не се учудвам изобщо.. Не знам само защо някои хора се взимат толкова на сериозно... :no: И мешат мечти с рИалности... ;)
-
Порових се в сайта на Fulgurex, но за съжаление не открих нашата "Нула" в каталога им за 2012-2013, нито в раздела им за НО модели, което... знаем какво значи - пак ще разчитаме на собствени бицепси, за да имаме БГ модели. Тъжно, но факт!
Защо ли не се учудвам изобщо.. Не знам само защо някои хора се взимат толкова на сериозно... :no: И мешат мечти с рИалности... ;)
Аз за момента мога да предложа 2 БГ локомотива ама ако обявя цени и всички които толкова желаят ще се разбягат като ощипани
-
Беше нормално да се вземем "толкова на сериозно" и да помечтаем предвид сериозността на фирмата оповестила намерението си да прави бг модел. В личен план, не че ако беше излязъл, щях да си го взема, но признавам си, приятно пофантазирах... И това е част от хобито ни! ;D
п.п. Според мен тази тема за момента се изчерпа като съдържание и може би няма да е зле да бъде заключена от админите.
-
Ако бъдещите 50-100 г. са момент, нека така да бъде.... :haha: :lol: :lol:
-
Порових се в сайта на Fulgurex, но за съжаление не открих нашата "Нула" в каталога им за 2012-2013, нито в раздела им за НО модели, което... знаем какво значи - пак ще разчитаме на собствени бицепси, за да имаме БГ модели. Тъжно, но факт!
Защо ли не се учудвам изобщо.. Не знам само защо някои хора се взимат толкова на сериозно... :no: И мешат мечти с рИалности... ;)
Аз за момента мога да предложа 2 БГ локомотива ама ако обявя цени и всички които толкова желаят ще се разбягат като ощипани
намирисва ми на баузатс :yes:
-
Порових се в сайта на Fulgurex, но за съжаление не открих нашата "Нула" в каталога им за 2012-2013, нито в раздела им за НО модели, което... знаем какво значи - пак ще разчитаме на собствени бицепси, за да имаме БГ модели. Тъжно, но факт!
Защо ли не се учудвам изобщо.. Не знам само защо някои хора се взимат толкова на сериозно... :no: И мешат мечти с рИалности... ;)
Аз за момента мога да предложа 2 БГ локомотива ама ако обявя цени и всички които толкова желаят ще се разбягат като ощипани
намирисва ми на баузатс :yes:
Няма да са баузац - тотално сглобени
-
мен друго ми стана интересно пък и понеже знаете давам глупави идеи наскоро Иво пусна тема за месинговите модели
та идеята ми е защо до сега не е имало поне проект за изработка на фотоец кит на наш локомотив евтино е що годе лесно
за проектиране
въпреки че аз вече гледам в друга посока :
http://s362974870.onlinehome.us/forums/air/index.php?showtopic=232787&st=160
-
...
FULGUREX ще предложи следните модели на пазара:
Кат. Nr. 2253 БДЖ BR 01.18 в заводски вид черен
Кат. Nr. 2253/1 БДЖ BR 01.18 епоха II 1935 черен
Кат. Nr. 2253/2 БДЖ BR 01.22 епоха III/IV музеен зелен
...
Елементарно, Уатсън! Нали за да стане един модел, трябва първо да стане неговият оригинал !?!
А той още не е:
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,3957.0.html (http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,3957.0.html)
Или има и друг начин ?!
-
май тук се получи малко miscommunication
идеята бе друга калио ама имах предвид нашенски те правен от българи за българи ама както и да е докато достигнем до развитието на чехите примерно ще мине доста време