RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models => Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели | Creation, repairs and tuning up models => Темата е започната от: toniemi в 28 Септември 2010, 20:13:42
-
Не знам дали някой от вас е забелязал,но от доста време правя самоделки в БДЖ :haha: :haha: :haha:
http://toniemi2.snimka.bg/?user,albums -доста са :good:
Винаги съм закъсвал за задвижващи талиги,но винаги съм намирал изход :thank_you: :thank_you: :thank_you:
Те сега вече ,наистина закъсах :yes: :( :(
Подготвил съм си 4 коша за 04 серия
(http://media.snimka.bg/7016/020287151-big.jpg)
(http://media.snimka.bg/7296/020848101-big.jpg)
Имам намерение да си отлея поне 4-5бр , 06 серия-заводският кош :spiteful:
Поне 3-4 46 серия,това си е глад за задвижване ;D
Добре че някой подметна за тоз красив сайт -
http://www.hollywoodfoundry.com/
Викам си,окам си,крещя си-че я ли съм най-тъп,я да си ги направя сам :yes: :good: :good: :clapping: :clapping: :clapping:
Започнах с тези на четворката :good:
Начертах си нещо простичко,дадох в работата да ми резнат 20бр за опити.
Още на първото четене обаче :spiteful:,реших да направя подобрения ,за тях утре!
Та какво намислих.
(http://media.snimka.bg/7278/020810676-big.jpg)
Набих центърчета,ламарината изкривих и колелцата турИх ;D
(http://media.snimka.bg/7278/020810680-big.jpg)
(http://media.snimka.bg/7278/020810684-big.jpg)
Блендата на четворката
(http://media.snimka.bg/7278/020810685-big.jpg)
...колелцата турИх и за задвижването помислИх
(http://media.snimka.bg/7278/020810689-big.jpg)
(http://media.snimka.bg/7278/020810691-big.jpg)
Идеята ми бе да имитирам талигата на 110,118 ,120серии ,по начин на задвижване,с осичка, две червячета,зъбни колелца и моторчето отгоре на талигата.И по този проект рязах ламаринките.После реших да послушам китайските братя и да сложа моторчето вертикално,като червячето да върти директно колелцето.Това е най-просто,но трябва две моторчета за двете колелца на талигата.Работата става,изпробвано е!Всички Китайски играчки са така направени :lol: :good:Преди години и аз така си задвижих една мотриска
(http://media.snimka.bg/5357/016968740-big.jpg)
(http://media.snimka.bg/5357/016968745-big.jpg)
На втората снимка личи зъбното колело.
Другата ми идея е,като задвижа едното колелце,другото да приема движение чрез ремъче :yes: :good:
Тук влизам в непозната зона!Не знам продават ли се такива малки ремъчета и ролки ,до 10мм външен диаметър.
Мислих и измислих,мога да си врътна на струг,от тефлон ролчици,а за ремъче да използвам О пръстен за хидравлика 1-2мм в диаметър.
Давайте идеи за ремъчета и ролки :give_heart:
Утре продължавам....
-
O - пръстен, но не трябва ли да е и малко разтеглив поне или така както е твърд ще го разпънеш някак си, като ремък с обтяжна ролка, като при колите
-
Преди съм купувал ремъци за касетофони - има доста размери.Имаше.Отдавна не съм търсил, а както ни е известно, касетофоните се изгубиха почти като динозаврите - внезапно.А иначе относно ремъчните шайби - пак може да се ползват или от видеокасетофони или от обикновени касетофони, но трябва да се смъкне от оста на моторчето - там е с най - малък диаметър и ми се струва подходяща. :good:
-
O - пръстен, но не трябва ли да е и малко разтеглив поне или така както е твърд ще го разпънеш някак си, като ремък с обтяжна ролка, като при колите
Пробвал съм,достатъчно е еластичен.
-
Все още навсякъде се продават комплекти от пръстени, ремъци, фрикции и зъбни колела, както за касетофони така и за видеоапаратура, във всички магазини с резервни части за електрониката. Пулсатор (в студентски град), Квазер (на Екзах Йосиф - м/у пожарната и Халите), Ами Корд (на поп Богомил - една пряка от Лъвов мост към халите), или при "японеца" (срещу японското посолство зад кино Изток").
Комплектите са от 5 до 10 лв. Продават и по отделно частите с различни размери и диаметри - по1 до 2 лв на брой.
О-пръстена е за уплътнение, докато тези части са си предвидени да работят точно така - еластичността им е поне 2/3 години непроменяща се. Има плоски, кръгли, трапецовидни, зъбни и всички останали...
;D
-
Тази вечер нямам време,но набързо сглобих талига ,да видите идеята.Ако не стане с едно моторче и ремъчна предавка,ще ползвам две моторчета на талига.И аз още не знам!
(http://media.snimka.bg/7290/020834567-big.jpg)
(http://media.snimka.bg/7290/020834573-big.jpg)
(http://media.snimka.bg/7290/020834577-big.jpg)
(http://media.snimka.bg/7290/020834581-big.jpg)
-
Обаче заради преводното отношение, струва ми се че тези талиги ще стават повече, за "Хикари-109" от линия Шинкансен в Япония....Ти скоростно трасе на макета имаш ли?
;) :hi: :lol: :lol: :lol:
-
Ееееее, супер става!!! :good:
Явно идеите на prognosis са ти повлияли положително и творчески!
Няма ли да му дойдат много - 4 двигателчета на един локомотив??
Не ли по-добре, всяка талига да има само един двигател който да задвижва едната ос.
(така както си го направил на първата снимка)
А как ще закрепиш двете талиги:
Към някаква основа, която да се свързва с корубата ли??
Защото мисля, че това също е важно като конструкция и изпълнение... :hi:
-
Ето и триосните,за 06 серия
(http://media.snimka.bg/7309/020873807-big.jpg)
(http://media.snimka.bg/7309/020873810-big.jpg)
(http://media.snimka.bg/7309/020873813-big.jpg)
-
06 за мен няма ли да има :resent: :resent: ;D
-
Недостатък на ремъчните предавки е, че те натоварват тенденциозно механизмите в лагеруващите точки.
За двуосните талиги ми идва дена идея - може да поставиш "паразитно" зъбно колело между червяка и свободната колоос. По този начин това колело ще обърне посоката на въртене и двете колооси ще се въртят в една и съща посока.
Ако ще изглежда твърде грозно, тогава може да поставиш свободен червяк при свободната колоос (тоест, червякът да е без двигател) и да го задвижваш чрез ремък или зъбни колела от двигателя. Този вариант можеш да приложиш и при триосните талиги.
-
Недостатък на ремъчните предавки е, че те натоварват тенденциозно механизмите в лагеруващите точки.
За двуосните талиги ми идва дена идея - може да поставиш "паразитно" зъбно колело между червяка и свободната колоос. По този начин това колело ще обърне посоката на въртене и двете колооси ще се въртят в една и съща посока.
Ако ще изглежда твърде грозно, тогава може да поставиш свободен червяк при свободната колоос (тоест, червякът да е без двигател) и да го задвижваш чрез ремък или зъбни колела от двигателя. Този вариант можеш да приложиш и при триосните талиги.
За сега не работя по този вариант.
-
Преправих някой неща и се спрях на този вариант.
(http://media.snimka.bg/7430/021115569-big.jpg)
(http://media.snimka.bg/7430/021115570-big.jpg)
А и имам още работа по кошовете
(http://media.snimka.bg/7430/021115571-big.jpg)
(http://media.snimka.bg/7430/021115572-big.jpg)
-
Охооо, тука взе да става сериозно положението!!!
Тони, да не започваш масово производство??? :spiteful:
Фирма Т.О.Н.И. може и да се окаже конкуренция на А.С.М.Е... :pleasantry:
Поздравявам те за усърдието и майсторлъка!!! :good: :clapping:
Давай все така! :hi: :hi:
-
Охооо, тука взе да става сериозно положението!!!
Тони, да не започваш масово производство??? :spiteful:
Фирма Т.О.Н.И. може и да се окаже конкуренция на А.С.М.Е... :pleasantry:
Поздравявам те за усърдието и майсторлъка!!! :good: :clapping:
Давай все така! :hi: :hi:
Не!Старите четворки и шестици от вилата ги свалих и на тяхно място ще кача тези.По една четворка и шестица получиха децата и с голям кеф ги бутат по техният си макет ;D
-
А колеленцата от кво направи :unsure:
-
А колеленцата от кво направи :unsure:
Те са от вагони :yes: