RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Общ форум | Chit-chat => Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby => Темата е започната от: 760mm в 30 Октомври 2010, 11:06:03
-
Хванаха ме на тясно Американците! Развозвам си ето това по макета им (http://www.eurorailhobbies.com/item_pics/Brawa/t3_BR45402.jpg) и ме питат - за какво е това на покрива, сигурен съм, казва човека, че има причина, ама не я знам - е па и аз не зная? Помагайте :)
-
Светлине, братята хамериканци би трябвало да знаят за какво е този вагон
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/ef/BN_caboose%2C_Eola_Yard%2C_1993.jpg/300px-BN_caboose%2C_Eola_Yard%2C_1993.jpg)
и за какво му е чучката. Същото е и при този багажен вагон. Да има възможност персоналът да наблюдава целостта на влака.
http://en.wikipedia.org/wiki/Caboose (http://en.wikipedia.org/wiki/Caboose)
-
Относно американския опашкарски вагон имаше филмче по Дискавъри за една голяма катастрофа и там обесняваха че човека одзад едва ли не трябва да следи и сигналите.Малко трудно си мисля че ще е с тяхните километрични влакове.
Аз доста време се чудя на нещо което даваха по едно друго филмче по Дискавъри а именно че при американците въздухопровода не е на принципа на европеиските влакове което много ме учуди.При нашите влакове скъсването на влака съответно червата двете части спират веднагически.Именно затова и Спирачката се нарича ИНДИРЕКТНА.
На филма с американския влак дадоха че поради разкачане на червата влака неможе да задържи което супер много ме изуми.
Това което разбирам само сега е че това устройство което се вижда в Уикипедията закачено за червото спомага на машиниста да изпуска дистанционно въздух и така се елеминира този вагон
Относно вишката при наще вагони-доколкото аз знам преди години началника на влака е бил длъжен да следи сигналите по пътя и затова е тази вишка която към 70те години е заместена с издаден отстрани прозорец.Някъде към края на 80те отпада отговорноста началник влака да следи сигналите и това е премахнато когато вагоните влизат на ревизия.За последните който споменавам още могад да се видят по дековилката на фургоните.
-
Американците знаят за кабуса, но се изненадаха и споделиха, че за пръв път виждат това на пътнически влак. Явно именно за километричните им влакове (товарни) е нормално; но не и за експресните пътнически влакове?
-
И американците използват автоматични спирачки, но са безстепенни, като при руснаците. Това при тях е необходимост заради километричните и тежки влакове.
Ролята на фургона на опашката (caboose) е в него да има човек, следящ за изпаднали вагони, загрети букси и т. н. проблеми по влака. Човекът следи и проходимостта на главния въздухопровод (вместо съкратена проба) и охранява влака отзад при спиране на открит път.
-
Точно! И точно затова ме питаха - Кабус има на дългите товарни влакове, какъвто един къс пътнически влак не е - но, защо тогава на багажния вагон има елемент за подобрено виждане от персонала?
-
(http://railwaymodeling.com/gallery/albums/userpics/10749/vl13.jpg)
Както ти писах началник влака до преди години беше задължен да следи сигналите по пътя като за целта са направени тези "наблюдателници".Ето с какви са заменени през 70те години в страни.Сега вече е освободен от това задължение и се премахват и тез страничните.
(http://bgphoto.net/photos/37794/o634182884792373750.jpg)
Ето тук на задния прозорец на фургона който е определен за началник влака също е така макар и слабо да се вижда.В каютата пък на първия е имало говорителки.
-
Щом е Аврамово, вярвам на всичко, дето кажеш ;) Явно в Америка, обаче, не е било така?
-
Наблюдателниците на багажните вагони са служели за следното, кога началник влака си запали лулата, дима да се издига нагоре и да не бие на очи! :drinks:
-
Наблюдателниците на багажните вагони са служели за следното, кога началник влака си запали лулата, дима да се издига нагоре и да не бие на очи! :drinks:
това е и аз съм сигурен :lol:
-
(http://bgphoto.net/photos/37794/o634248620642446250.JPG)
Най накрая отидох и заснех един багажен вагон преправен на отопляр.Ето наблюдателница 5та епоха.
-
(http://bgphoto.net/photos/37794/o634248620642446250.JPG)
Най накрая отидох и заснех един багажен вагон преправен на отопляр.Ето наблюдателница 5та епоха.
в този случай наблюдателницата е направена за да е удобно да се стреля с лък.
-
в този случай наблюдателницата е направена за да е удобно да се стреля с лък...
...по диви лебеди, майки с деца и селянина с колелото. :haha:
-
Според мен вагонът е предопределен за влакчетата София-Перник през ЗФ, но понеже дойде дезирото и е останал само като идея.
-
Не е идея!Всички фургони бяха така.