RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Общ форум | Chit-chat => Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby => Темата е започната от: liro4605 в 04 Ноември 2010, 13:11:00
-
Имах някаква идея сам за себеси да го правя това нещо по линийте по който пътувам поне.
(http://bgphoto.net/photos/37794/o634244724316196250.jpg)
Гарата е Бургас
(http://bgphoto.net/photos/37794/o634244724426352500.jpg)
Тзи коя ли ще е ? :pardon:
(http://bgphoto.net/photos/37794/o634244724481040000.jpg)
Апък по този начи мога да ви наснима набързо на цялото пловдивско управление.
Това е в стаята на диспечера.Там мога и гара по гара да ги снимам.
Вижте още тук http://bgphoto.net/Photos.aspx?UserId=37794&AlbumId=137006
Само кажете и ги почвам ;D .
-
Ето това е да имаш "пета колона" по железниците... ;D Снимаш всичко от къде гърбо... :drinks:
-
Имах някаква идея сам за себеси да го правя това нещо по линийте по който пътувам поне.
(http://bgphoto.net/photos/37794/o634244724316196250.jpg)
...
Аз също (поне в два проекта - но остана само "резервния") но се оказа че този тип управление не се харесва тук... :on_the_quiet:
...
Само кажете и ги почвам ;D .
Ми казваме де... :hi: :hi: :hi:
Или както казва Венци - петата колона е ценна не само че е " в гръб " , но и че знае какво точно ни вълнува моделистите.
;D ;D ;D
-
Дълго мислих къде да пусна следното "Готово е проучването за жп възел Бургас". Реших, че в тази темата може. Ето и текстта:
Дружество по ЗЗД "Евротранспроект 2010" с водещ изпълнител "Евротранспроект" завърши работата по техническата помощ за развитие на жп възел Бургас.
Проектът се финансира от програма ИСПА със средствата, спестени от първоначално обявените търгове за проучване на жп обектите София - Пловдив, Пловдив - Бургас, София - Перник - Радомир, София - Горна Оряховица - Мездра. В същата група е и проектът за Кюстендил - Гюешево, жп възел София, Пловдив - Михайлово, сигнализацията на жп възел Бургас.
Проектът ще бъде включен в резервния списък на оперативна програма "Транспорт" за този програмен период, защото след завършването му лесно може да бъде подготвена апликационна форма за кандидатстване за еврофинансиране. За съфинансиране може да се разчита на Световната банка или Европейската инвестиционна банка. Според предложения от изпълнителя вариант С-етап 1 инвестиционната стойност на проекта е 33 967 965 лв.
В железопътния възел се включват различен тип гари с различно предназначение, като общата дължина на възела е 15 м. Той започва от гара Долно Езерово, следва разделен пост Лозово, гара Разпределителна, гара Владимир Павлов и гара Бургас. В зоната на пристанище Бургас също има жп коловози, които са разделени на две: Бургас-изток и Бургас-запад. Те са в по-голямата си част на територията на пристанището, отколкото на територията на железниците.
Има жп клонове в южната индустриална зона, която почти не работи. От гара Владимир Павлов има жп линия, която минава през града, покрай плажа и води до Сарафово.
Втори вариаонт предвижда ремонт на съществуващите коловози и запазване на технологията на действие на жп възела - правят се капиталовложения, но нищо от процеса на работа не се осъвременява.
Третият вариант променя работата в целия възел. Целта е влаковете, които обслужват пристанището, да бъдат ускорени. Там има основно контейнерни и блок-влакове, за които е необходима преработка. Другата цел е да се намали движението на влаковете и затова предложенията на проектантите са за осъвременяване на пристанищната инфраструктура. Всичките препоръки са съобразени с пристанище Бургас и бъдещия контейнерен терминал, както и с проекта "Супер Бургас". В гарата се влиза с 25 км в час, а до гара Владимир Павлов се възстановява скоростта от 130 км в час. Преустройването на гара Владимир Павлов е такова, че да има преки връзки с пристанището. Корекция има и за локомотивите, които отиват в депо или излизат оттам, като идеята е да се съкрати времето за маневриране. При силен трафик има интензивна маневрена дейност на гара Владимир Павлов, а в целите на разработката е влаковете да не правят маневри, а да влизат директно в гарите.
Според втория етап на този вариант е добавено допълнително развитие, свързано с желанието на общината да има крайградска железница, като част от проекта "Супер Бургас". Така трасето, което от Владимир Павлов се отправя към Сарафово, ще направи и връзка с летището. Прелезът на сега съществуващата железница към Поморие в бургаската морска градина (към хотел "Парк") ще бъде премахнат, като железният път се качи на горно ниво. Това в проекта не е направено, само е показано, че е възможно. Жп гара Владимир Павлов ще бъде реорганизирана и в нея ще се включат нови коловози.
Пак по желание на общината се предвижда вариант скоростният трамвай да достигне и отдалечения квартал "Меден рудник". Според разработвания Общ устройствен план южната индустриална зона няма да остане индустриална, ще се превърне в офис територия, така че до нея също е добре да има градска железница, чието трасе ще е успоредно на пътя, минаващ през блатата. Тъй като в тази зона има два пътни надлеза (двата подхода към пътния възел Бургас - Созопол - "Меден рудник"), преминаването на железницата ще бъде добре премислено.
Публикацията е от брой 418, 12 - 14 ноември, 2010 год., вестник "ФАКТОР" - Бургас
-
Такива проекти ме грабват.Но като знам че това е поредния ПРОЕКТ и нищо повече :fie:.Аз лично знам за поне 7-8такива за възела в Бургас от 1990г насам.
Някога когато са се реформирали повечето гари и централизаций(визирам периода 1980-1989) ,в района на Бургас е било прекалено претоварено за да се извърши какъвто и да е по сериозен ремонт.Затова и повечето гари там са си с "МеРеЦе на ръце" или казано ръчни стрелкови обръщатели.
Инсталацията на гара Дружба си е направо МРЦ само дето няма електрически обръщатели.Има си контрол на стрелките,очертаване на маршрутите,но си се въртят на ръка.
-
:scratch_ones_head:
(http://rol-bg.com/new/images/stories/Proekti/fakulteto/Snimka4_1.jpg)
http://rol-bg.com/new/index.php?option=com_content&view=article&id=75%3A2009-10-17-16-40-49&catid=38&Itemid=57
Можете да запазите файлове с чертежи за по-подробно разглеждане.
Приложени Файлове: File Описание File size
Напречно сечение на тунела Разрез на проектирания тунел в напречна равнина 136 Kb
http://rol-bg.com/new//images/stories/attachments//075_Napr_razr.pdf
Ситуация в план Ситуационно решение в план с временна организация на движението и ПБЗ част 99 Kb
http://rol-bg.com/new//images/stories/attachments//075_PBZ_VOD-Model.pdf
Тунелен портал Конструктивно решение в изкоп: тунел изпълнен по открит способ 106 Kb
http://rol-bg.com/new//images/stories/attachments//075_Portal.pdf
Надлъжен профил Надлъжно решение с план на отместванията по ос и ниво 332 Kb
http://rol-bg.com/new//images/stories/attachments//075_Sit_RW_[4]-Model.pdf
Шумоизолираща стена Над порталите на конструирания тунел изграждане на шумоизолираща стоманобетонова стена 2222 Kb
http://rol-bg.com/new//images/stories/attachments//075_stena.pdf
;D ;D ;D
-
Тук са всички чертежи и ПДФ-и от проектираните реконструкции и рехабилитации на тази фирма по нашата железопътна мрежа.
http://rol-bg.com/new/index.php?option=com_content&view=article&id=52&Itemid=57
:thank_you: ;D
(http://rol-bg.com/new/plugins/content/mavikthumbnails/thumbnails/400x108-images-stories-Proekti-Snimka3l.jpg)
гара Дупница
(http://rol-bg.com/new/plugins/content/mavikthumbnails/thumbnails/600x236-images-stories-Proekti-depo_ruse-SIT_1-Model.jpg)
депо Русе
Полиграфснаб в София - промишлен клон на гара Пионер.
(http://rol-bg.com/new/plugins/content/mavikthumbnails/thumbnails/600x188-images-stories-Proekti-gara_pioner-Snimka1.jpg)
-
Въхххх таз тема я бях позабравил :( !
(http://bgphoto.net/photos/37794/o634244724714165000.jpg)
(http://bgphoto.net/photos/37794/o634244724747290000.jpg)
Гара Стара Загора-пътническа и разпределителна+депото
(http://bgphoto.net/photos/37794/o634244724780102500.jpg)
Светосхемно табло в пост на гара Ямбол страна гара Завой
(http://bgphoto.net/photos/37794/o634276788637381250.jpg)
Светосхемно табло гара Волуяк
(http://bgphoto.net/photos/37794/o634276788738318750.jpg)
Светосхемно табло гара Черна гора
(http://bgphoto.net/photos/37794/o634276788789568750.jpg)
Светосхемно табло гара Змейово
(http://bgphoto.net/photos/37794/o634276788911131250.jpg)
Светосхемно табло гара Карнобат пътническа разпределителна +3разделни поста
(http://bgphoto.net/photos/37794/o634276788949256250.jpg)
Светосхемно табло гара Пловдив
-
Този надпис "Нареди ли на прелеза?" съм го виждал на много места и ми е много интересна ролята му?
-
На моят волан в колата съм си залепил подобна като функция лепенка : "КОЛАН!!"
-
На моят волан в колата съм си залепил подобна като функция лепенка : "КОЛАН!!"
В зимния период може да добавиш - "ФАРОВЕ"
-
На сървъра на главната директория е качен файл със схеми на жп пътища от бившия СССР. Документът е на руски език.
Изпратено от Best Ripper
-
Надписа "нареди ли на прелеза" се поставя в случайте когато има такъв с ръчни бариери с цел да ти напомня дали си наредил на прелезопазача да го спусне преди да се даде изход на влака.
Също така се използва в случай че прелеза е автоматичен но е зависим от изходния сигнал-тогава за целта се изпраща стрелочник( ако няма прелезопазач)и трябва да се нареди на него да го охрани.
-
Не си зададох правилно въпроса. Нещо което често се забравя ли е това, че има бележка, защото човека на пулта върши и доста други неща и ако за всяко има бележка, рискува пулта да заприлича на мониторите на нашите каки от търговския отдел. :haha:
-
Не е нещо, което често се забравя, а нещо, което в никакъв случай не бива да се забравя.
Има и много други такива неща, но характера им е такъв, че не се пропускат лесно и нямат нужда от специлно напомняне.
Докато изпащане на влак с редовен изход без да е осигурено движението му не е възможно (или е трудно да стане случайно), изпращане на влак без да е наредено на прелезопазача на ръчен прелез е напълно възможно и много опасно.
-
Когато прелеза е ръчен е ясно, че трябва да се нареди с телефонограма на прелезопазача да го охрани. Друг е въпроса, че гаровите прелези (било то ръчни или автоматични ) така или иначе са обвързани с осигурителната техника в гарата по такъв начин, че ако не са спуснати бариерите не може да се отвори редовен влаков или маневрен сигнал. Това важи и за междугаровите прелези близо до гара, които ако не са задействани не може да се отвори изходен сигнал. При автоматични прелези в нормална ситуация на прелезопазача не се нарежда нищо. Напомнителния характер на тази табела влиза в сила когато има повреда в осигурителната техника или автоматиката на прелеза. Тогава влаците се движат с писмено нареждане ( обр. ІІ-А ) връчено от чиновника на лок. машинист, а маршрутите се нареждат ръчно и се нарежда на прелезопазачите да охраняват прелезите ( в зависимост от характера на повредата) като отговорността за безопасността на движението се поема от чиновника. Има и пломбиран бутон за изолиране на обвръзката м/у прелеза и ОТ, който се ползва пак при някой повреди и в този случай също трябва да се нареди на прелезопазача с телефонограма. Бре, много дълго стана това - спирам.
-
Когато прелеза е ръчен е ясно, че трябва да се нареди с телефонограма на прелезопазача да го охрани.
Че то останали ли са още такива прелези?
-
Не само, че са останали, ами са и много.
В това влизат и прелези с електрически бариери, но управлявани ръчно от прелезопазач.
-
Когато прелеза е ръчен е ясно, че трябва да се нареди с телефонограма на прелезопазача да го охрани.
Че то останали ли са още такива прелези?
По четвърта линия в участъка Горна Оряховица-Русе поне половината прелези са такива. Не мога да покажа снимки, но мога да изброя някой от тях:
-на 150-200м след изхода на гара Горна в посока Русе;
-преди спирка Раданово (при движение в посока Русе);
-два прелеза разположени преди и след гара Полски Тръмбеж;
-на изходните стрелки на гара Бяла (при движение в посока Русе);
-в междугарието Долапите-Русе има ръчнозадвижван прелез изграден на пресечната точка на жп линията с третокласен път свързващ Долапите с първокласен път Е85 (Велико Търново-Русе).
-
(http://bgphoto.net/photos/37794/o634286242789265000.jpg)
(http://bgphoto.net/photos/37794/o634286243192546250.jpg)
(http://bgphoto.net/photos/37794/o634286243508640000.jpg)
(http://bgphoto.net/photos/37794/o634286243531140000.jpg)
(http://bgphoto.net/photos/37794/o634286243559421250.jpg)
(http://bgphoto.net/photos/37794/o634286243580827500.jpg)
(http://bgphoto.net/photos/37794/o634286243602390000.jpg)
(http://bgphoto.net/photos/37794/o634286243625202500.jpg)
(http://bgphoto.net/photos/37794/o634286243643796250.jpg)
(http://bgphoto.net/photos/37794/o634286243665046250.jpg)
(http://bgphoto.net/photos/37794/o634286243685515000.jpg)
(http://bgphoto.net/photos/37794/o634286243805671250.jpg)
(http://bgphoto.net/photos/37794/o634286243842546250.jpg)
(http://bgphoto.net/photos/37794/o634286243861921250.jpg)
(http://bgphoto.net/photos/37794/o634286243880358750.jpg)
(http://bgphoto.net/photos/37794/o634286243900202500.jpg)
(http://bgphoto.net/photos/37794/o634286243918171250.jpg)
(http://bgphoto.net/photos/37794/o634286243938015000.jpg)
(http://bgphoto.net/photos/37794/o634286243956296250.jpg)
(http://bgphoto.net/photos/37794/o634286243975046250.jpg)
(http://bgphoto.net/photos/37794/o634286243995046250.jpg)
(http://bgphoto.net/photos/37794/o634286244015983750.jpg)
Схемата е без схема на база Калояновец
(http://bgphoto.net/photos/37794/o634286244142546250.jpg)
(http://bgphoto.net/photos/37794/o634286244090827500.jpg)
Тази част от голямата схема е бившата Сточна гара която вече е разтурена.
Общо взето това са всички гари в участъка Пловдив-Карнобат без гарите Зимница и Церковски.
-
Невероятно!!!
Темата ти Миро (liro) става и за заглавие "В помощ на моделистта"!!!
:hi: :hi: :hi: :hi:
Изкуши ме да те питам нещо (и съответно да пиша тук):
Случайно да имаш някъде ... :search: схемата на бившата софийска гара "Сердика"?
То едва ли има някаква вероятност, но понеже страшно ме вълнува и събирам всички материали за нея, ще те помоля
ако имаш нещо (каквото и да е ...дори преразказани спомени от колеги) да го споделиш с мен.
:hi: :hi: :friends: :clapping: :clapping:
-
Колега Лиро, би ли дал гара Карнобат в по-едър мащаб - ако е същата големина снимка, да е поне от 2 части, или направо обща снимка, но с повече пиксели, че не се вижда много добре най-дясната част, която ме интересува.
Тенкс!
-
Някой случайно да има гаровото разпределение на Варненската гара, и на лок депото с въртящата маса.
-
Съжалявам за закъснението,но все пак ето:
(http://bgphoto.net/photos/37794/o634301966314507500.JPG)
Така добре ли е?
-
...
Така добре ли е?
Супер е, вече се вижда коя стрелка каква е!! Мерси!
Тая гара май е единствената у нас с двойни трасета в 2 посоки, други има ли, не се сещам?
-------------
А на глухите коловози горе само преди 15 години, колко парни локомотиви имаше ......
... в това число и 2 от лодките с най-големи номера и сини табели - 15.275 или 274, а може да е бил също и 267 ...
-
;D Гара София.2но към Подуене,Подуене разпределителна ,Волуяк,София север,Захарна фабрика.
-
Колеги, а някой случайно да има скица на коловозното развитие на гара Разград и гара Търговище? Благодаря предварително. :drinks:
-
Мдаааа... :scratch_ones_head:
...датата е 01.07.2011...
...гарата е Франкфурт...
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/cd/Frankfurt_Hbf_Gleise.jpg)
...файла е в PDF...
...интересното е след 5-та стр!!!
http://www.deutschebahn.com/site/bahn/de/geschaefte/infrastruktur__schiene/netz/netzzugang/dokumente/Bahnhof/SNB/F/FF__NBS.pdf
... схема на коловозното развитие...
...заедно със сигнализацията...
...има дори дължината на всеки (номериран) коловоз в метри!!!
ПРиятно "четене"!!! ;)
-
Хайлелебожкеле... :swoon:
-
да ви споходи такъв макет да правите.... :)
-
Ако имах кинтите на Бил Гейтс и живот на шотландски боец със сигурност щях да направя такъв макет, даже и заедно с Франкфурт-разпределителна, която я няма в таз брошура..........
Или пък по-лесно да купя НКЖИ - готов макет в М1:1.
-
От 100 години насам промените са незначителни ...
-
„Неотложен ремонт на железния път и съоръжения в района на локомотивно депо Русе”
http://rol-bg.com/new//images/stories/attachments//074_Snimka1.pdf
Обект: „Проект за жп връзка на складова база на „ПОЛИГРАФСНАБ”АД в гр.София
с жп гара Подуене, без ползване коловозите на гара Пионер”
http://rol-bg.com/new//images/stories/attachments//076_Papirsnab4-Model_crop.pdf
Рехабилитация на жп линия София – Владая - Кулата
от км. 5+300 до км. 6+700 в междугарието Захарна фабрика - Горна баня
и изграждане на предпазно съоръжение;
http://rol-bg.com/new/index.php?option=com_content&view=article&id=75%3A2009-10-17-16-40-49&catid=38&Itemid=57
„Отводнителни и укрепителни съоръжения /водосток и канавки/
от км 38+000 до км 38+600 в междугарието Бели извор - Криводол
по 7-ма железопътна линия, в района на ЖП секция Враца”
http://rol-bg.com/new//images/stories/attachments//098_Gen%20Plan%20Vodostok.pdf
http://rol-bg.com/new//images/stories/attachments//098_GEO-Krivodol.pdf
http://rol-bg.com/new//images/stories/attachments//098_Sit-Krivodol.pdf
Всичко от "„РОЛПЛЮС” ООД
железопътни инфраструктурни обекти и геодезически измервания
http://rol-bg.com/new/
;D ;D ;D
-
Към тази тема ще добавя:
Коловозно развитие на гара Варна
http://i39.tinypic.com/2bad06.jpg
Коловозно развитие на гара Димитровград
http://i44.tinypic.com/25jclxf.jpg
-
(http://www.architecture.com/HowWeBuiltBritain/Images/Victorian/comingOfRailways/Newcastle%20railway%20station_530x803.jpg)
-
Адри,това е гърловина да си е*е мамата!Коя е тази гара?
-
Newcastle railway station
Нюкясъл , Англия
-
Адри представи си какво ще е в oldcastle ;D, ужас, впечатляващо, със сигурност са повечко диспечерите.
-
Абе, ШЪ знаете и нашата не е по-проста:
Централна гара София... някъде в далечината:
(http://www.railwaymodeling.com/photogallery/stations/c.g.sofia/CGara2.jpg)
;)
-
(http://static.panoramio.com/photos/original/30978254.jpg)
(http://foto-fans.de/fotoalbum/albums/eisenbahnen/ice_bahnhof_montabaur_maik_filou__57_.jpg)
-
Цюрих:
(http://media.snimka.bg/5475/017205116-big.jpg?r=0)
-
Коловозно развитие на гара Самуил:
http://i40.tinypic.com/21wqqo.jpg
http://i41.tinypic.com/9lhc8l.jpg
-
Коловозно развитие на гара Самуил:
http://i40.tinypic.com/21wqqo.jpg
http://i41.tinypic.com/9lhc8l.jpg
РУКЗ?
:mda:
-
До колкото знам гара София има най-голямото коловозно развитие на балканите. :blink:
-
Възможно е.Има над 40 коловоза.Поне така знам...
-
Букурещ е с по-голямо развитие.
А София няма 40 коловоза. 26 заедно с гаражните и глухите.
-
Бившата Подуене Разпределителна държеше някакъв рекорд доколкото знам с 52 коловоза.
-
Защо бивша Подуене разпределителна?
-
Защото настоящата е далеч от въпросния рекорд след закриването на средния район (с 32 коловоза).
Въпрос на време е източният район също да финишира като няма влакове, а с него и гарата като цяло.
Връзките за локомотивно и хладилно депо могат да станат като клонове от Пд-пътническа. В Пдр товаро-разтоварна дейност няма, действащи клонове също няма, а снабдяването на Сфт вече става от Искър и Илиянци.
Така ще станат ненужни връзките Сф - Пдр, Сфт - Пдр, Пдр - Ик и Бир - Пдр и изобщо ще има много промени по ЖП възел София.
-
Бившата Подуене Разпределителна държеше някакъв рекорд доколкото знам с 52 коловоза.
Аз залагам на Горна Оряховица триажна...
-
Тошко ти говориш за в бъдеще време за Триажна,в момента гарата си работи и не е никаква бивша.
-
Не работи изобщо.
Нито един товарен влак не минава от там вече, средния район е изтърбушен, липсва ГАЦ-а...
В момента на линия е само източния район, но полезна дейност в него не се извършва - само рязане и изкарване на трошките от коловозите.
И разбира се преминават локомотиви от и за депо Подуене.
-
Тошко,нали знаеш какво значи "бивша"-нещо което е било,гарата не е закрита та да е БИВША,има си началник гара,чиновник на източния район,чиновник на западния,има си стрелочници.Приказките от тук на татък мисля,че са абсолютно безсмислени.
-
Съвсем вярно - гарата все още се води действаща.
-
Може ли някой да покаже коловозното развитие на гара Белово?
-
http://www.wikimapia.org/#lat=42.2155697&lon=24.0180252&z=18&l=0&m=b (http://www.wikimapia.org/#lat=42.2155697&lon=24.0180252&z=18&l=0&m=b)
Ако това помага
-
Или това?
(http://picbg.net/u/24294/21004/408226.jpg)
-
Малко встрани от горното питане, но да напомня, че в стария сайт все още седят доста схеми на развития на бг гари, любезно предоставени ни навремето от Венци (Best Ripper):
http://2007.railwaypassion.com/?cid=270
-
Благодаря за помощта!
-
Още една снимка на Белово няма да навреди, нали?
(http://media.snimka.bg/s1/1665/029574599-big.jpg?r=0)
-
Няма да навреди - напротив помага още повече. :good:
-
Може ли някой да покаже снимка на МРЦ на Калояновец и Михайлово.
Благодаря предварително!
-
(http://isgwww.cs.uni-magdeburg.de/pelo/sa/sa2/galleryA/hbfmd/hbfmd.gif)
(http://www.wenner.net/suche/G/Wien_Situations_Plan_Bahnhofes_Kaiser_Ferndinand_Nordbahn_Bahnhof_Nordwest_Nordbahnstra%C3%9Fe_Grundriss_Kohlehofen;00022907.jpg)