RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models => Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели | Creation, repairs and tuning up models => Темата е започната от: toniemi в 07 Ноември 2010, 10:04:20
-
Поръчах си незадвижен локомотив 46 на БДЖ ,освен заради финансите,и заради това че при мен влаковете са с аналогово задвижване.По същата причина си поръчах и незадвижен Булмаркет,който с не-много усилия си задвижих сам. http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,2251.0.html
Сега пристъпвам към задвижване и на 46та серия.Ще ви държа в течение на процеса.
Още щом извадих машината от кутията и завъртях едната колоос,останах втрещен! :wacko: :wacko: :wacko:
Всички колооси на талигата се завъртяха.Това означаваше само едно,вътре е бъкано от зъбни колелца.
ГОЛЯМО БЛАГОДАРЯ НА АКМЕ ЗА ТОЗИ ЖЕСТ :hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :hi:
Спестиха ми доста работа,сега дори и няма да разглобявам талигите :yes:
Не зная дали тези зъбни колелца са оставени и по другите незадвижени машини :mda:
(http://media.snimka.bg/7539/021332483-big.jpg)
(http://media.snimka.bg/7539/021332486-big.jpg)
За да ги задвижа ,ще използвам отново червячета от братята китайци,лагерчета ,карданчета и моторчета.На талигите ,под блендите ще закрепя и токоснемащите пластинки.
(http://media.snimka.bg/7539/021332488-big.jpg)
Като понапредна,ще пускам още снимки.
-
Извинете ме моля,за закъснението,но ми отне 6 часа да задвижа този локомотив :hi:.
Сложих червяче,моторче,токоснемащи,карданче и др.
Изработих лагерчета от пълнител за химикалка,навих хартиено тиксо и уплътних леглата,после малко каноколит и готово.Пропилих синьото капаче за да пасне,така се откри глетка към червячето и възможност да се смазва.
Ето снимки:
(http://media.snimka.bg/7540/021336129-big.jpg)
(http://media.snimka.bg/7540/021336131-big.jpg)
(http://media.snimka.bg/7540/021336132-big.jpg)
Монтирах талигите.
(http://media.snimka.bg/7540/021336133-big.jpg)
(http://media.snimka.bg/7540/021336134-big.jpg)
Монтирах токоснемащи
(http://media.snimka.bg/7540/021336135-big.jpg)
Вижте,обърнал съм колелцата,даде ми на късо!
(http://media.snimka.bg/7540/021336136-big.jpg)
Затворена талига
(http://media.snimka.bg/7540/021336137-big.jpg)
Моторче от 118ка,кардани самоделка,и зъбни колела в които се чупят карданите,нещо като каре на автомобил.Просто не разполагам с нищо по-добро в момента :(
(http://media.snimka.bg/7540/021336138-big.jpg)
Ако не ви харесва,ето ви старите ми :lol:
(http://media.snimka.bg/5357/016968404-big.jpg)
Два клипа на задвижването
Само долнището
http://www.youtube.com/watch?v=YqarG6Hlalg
Сега с коша
http://www.youtube.com/watch?v=FsUv45ouSIc
-
Малееее Тони как си я разчепатил,заболя ме сърцето. :suicide_fool:
-
Малееее Тони как си я разчепатил,заболя ме сърцето. :suicide_fool:
Нали видя на клиповете,сглобил съм я ;D
Твоята незадвижена машина има ли на талигите зъбни колела?
-
Тони маладец!!! :drinks:
-
Моята има. Иначе доста ръмжи - иначе кефи. :good:
-
Моята има. Иначе доста ръмжи - иначе кефи. :good:
За ръмженето,то е от макета.Просто кофти резонира,така се чува и Булмаркета,но на сбирката като го пусках на модулите,беше напълно безшумен.
-
Това е чудесно. :)
-
Имам една незадвижвана, която се надявам докато съм жив да си е на витрина.
Смятам че затова се правят незадвижваните модели.Иначе мойти уважения към маестро Тони. :hi:
-
Имам една незадвижвана, която се надявам докато съм жив да си е на витрина.
Смятам че затова се правят незадвижваните модели.Иначе мойти уважения към маестро Тони. :hi:
Да ,така е,аз само попитах,дали и твоята има зъбни колела в талигата.Може да провериш,като завъртиш едното,дали се въртят и другите две!
-
Забелязах че локомотива не се вписва в малкия радиус 880 на пико,а в по-голямият,трудно :(
Ще трябва да пиля блендите и коша :diablo:
Трябваше да ме попитат тези другари от АКМЕ,щях да им дам акЪл. :good: :haha: :haha: :haha:
-
Ей опасен си!!! Яд ме е чак че като съм идвал в клуба и на Терасата не съм могъл да се запозная с теб.
:hi: :hi: :hi:
-
Маестро,Брависимо :yahoo: :clapping: :clapping: :clapping: :clapping: :clapping: :clapping: :clapping: :clapping: :clapping: :clapping: :clapping: :clapping:
-
Тони, за пореден път доказа своята изобретателност и сръчност!!! :good: :good:
Справил си се екстра с задачата и резултата е налице!!! :hi: :hi:
-
Prognosis пасти да яде! Тонка мога ли дам една задвижена да я напревиш незадвижена?
-
Prognosis пасти да яде! Тонка мога ли дам една задвижена да я напревиш незадвижена?
Изпусни я ,без да искаш,от високо,гаранция,няма да е задвижена :lol: :lol: :lol:
Разбира се че може,дай я :spiteful:Трябват ми оригиналните части :spiteful:
-
Тони не бързай - има някой особености които и пречат да се вписва в по-малките радиуси.
Нещо чух освен за разменени кабини (кош) че трябва да се внимава и талигите как са...както и някой други детайли. Разменят ли се става трудно...
Тези дето продължават да се "борят" ;) с дребните, но от значение неща да напишат тук кое как става.
Някой започнаха суперосването, те ще кажат кое и как...надявам се.
Доколкото разбрах , машината е перфектна и ако се направи всичко както трябва,
не би трябвалио да има никакве проблеми.
;D ;D ;D
-
Машината се вписва без проблем дори и на 440 мм. пиковски радиус, щом при тебе излиза значи има някакъв друг проблем. Аз се преборих и с куплунг шахтата, сега вече тегли без да изхвърля вагоните, но пробата беше без коша с буферите, така, че още не мога окончателно да кажа ще я бъде ли или не. Мойта машина в момента е на части, тия дни като я завърша, ще пусна и малко снимки с нещата, които съм преработвал и допълвал :drinks:
-
И аз подтвърждавам, че машината се вписва и в по-малки радиуси безпроблемно. Пробвах с R2 на PIKO, което е радиус 421мм и няма никакви проблеми. Разбира се куплунга към първия вагон е от стандартните , а не курц.
-
И моята вече се вписва в 440.Пилнах това-онова и стана ;D
Все пак моята бе незадвижена,не знам има ли значение!?
-
И моята вече се вписва в 440.Пилнах това-онова и стана ;D
Все пак моята бе незадвижена,не знам има ли значение!?
Сега може вече да се вписва и на по малък радиус.Проблема би в това че,задната част на блендите на всяка талига-към центъра на лока,опираше в коша,а предната не.При завой на 440 задната част допираше първа ,предната не,получаваше се напрежение и някой от колелата се повдигаха във въздуха.Самият локомотив също леко се надигаше ;DМного внимателно разгледах конструкцията,сравних с книжката,нищо не бе сбъркано.Просто конструктивен недостатък.Как реших проблема!Обръщайки лока с колелата на горе, забелязах че при сглобено положение,между блендите и колелата има просвет около 2 мм.Реших да го обера.За тази цел разделих двете части на блендите и отрязах от мъжкото и женското краче по малко,след като ги събрах остана съвсем малък просвет.Така двете половинки на блендата се прибраха една към друга.Тази част от блендата,която допираше до коша също и свалих по около 1 мм с пилене.И последното което ми пречеше ,бяха щангите и техните стойки,тези които от едната страна на коша сочат напред,а от другата,към неговият център.Внимателно,с нагряване ги изкривих леко навън,защото опираха в лагерните капачки на колоосите.Така постигнах пълна свобода на вписване и в радиус 440,дори и има аванс.
Друго нещо което промених от вчера,бе да заменя Пиковското моторче с две от електрическо огледало от автомобил.По едно за талига.Недостатъка на Пиковското , бе в малката мощност,ниски обороти и шум.Сега локомотива стана по-бърз,по-мощен и по-безшумен.Като цяло останах изключително доволен :yes: ;D :good:
Дано съм бил полезен!
-
Ей попиляхте я!Чеушеско ше се обърне в г..ба.
За мен това ще си е един сувенир форева!
-
Това с моторчетата от електрическо огледало си е идея, и то много добра! :good:
-
Браво
Как ти идват тия идеи?Тези от A.C.M.E.биха те взели за конструктор :hi: :clapping:
-
Браво
Как ти идват тия идеи?Тези от A.C.M.E.биха те взели за конструктор :hi: :clapping:
Тонката им отказа, ;) малко плащат!!!!!!!!!!
-
Браво
Как ти идват тия идеи?Тези от A.C.M.E.биха те взели за конструктор :hi: :clapping:
То принципа на задвижване е почти еднакъв навсякъде.Според конструкцията си избирам и начина на задвижване.