RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Общ форум | Chit-chat => Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby => Темата е започната от: 760mm в 08 Ноември 2010, 10:17:25
-
Става дума за комплекта на Anubis, който той много мило позволи да карам в Elmhurst Model Railroad Club. Как правилно да се подредят следните вагони в смесен влак, отговарящ на 3-та епоха? Имаме:
Лок BR 05 с кабина отпред
-Пътнически вагон 1-2-3-та класа (като 1-ва е по средата; това ме очудва - първокласниците е трябвало да преминават през 3-та и 2-ра класа за да стигнат до местата си?)
-Пътнически вагон 3-та класа
-Багажен вагон с бутка отгоре (за началник влака да следи пътя)
-Товарен вагон платформа
-Товарен вагон, превозващ метална ролка с хармоника
Как да се подредят?
-
BR 05 с кабина отпред
-Багажен вагон
-Пътнически вагон 1-2-3-та класа
-Пътнически вагон 3-та класа
-накрая товарните
Не знам пътничските каква епоха са (1/2/3 предполага II-ра епоха), но товарните май не си пасват с 05-цата
-
1-ва класа е задължително по средата на влака, защото тогава винаги спира пред приемното здание.
За да се качват в 1-ва класа пътниците просто си ползват вратите на вагона!
Защо ги пращаш да обикалят влака като гламави!???!!!! :haha: :haha: :haha:
Ако има вагон-ресторант и той е там, до 1-вата класа, именно за да не обикалят влака първокласните пътници.
За другото - другите...тази тема е по-рядко, но все пак обсъждана и тук някъде...
;D ;D ;D
-
Пач - последно Жоро прав ли е, или 1-ва класа трябва да е след трета?
Пътническите са преди товарните, за да може да се ползва фридмановото нали?
Добре, но се чудя - багажния нали има кабинка за персонала тип кабус - не трябва ли това да е като цяло на края на влака при липса на товарен вагон с бутка/вишка?
Имало ли е такива смесени влакове?
И защо първата класа е в средата между 3-та и 2-ра?
-
...И защо първата класа е в средата между 3-та и 2-ра?
1-ва класа е задължително по средата на влака, защото тогава винаги спира пред приемното здание.
...
Ти четеш ли въобще!?
-
Имам предвид следното:
По този начин построен влака, първата класа не е в средата на целия влак (3 пътнически и два или повече товарни); но се сещам; че идеята е да е в средата на пътническата част.
Но по-интересното, имах предвид, самият вагон като единица е построен смесен 3-1-2-ра класа с врати само при 3-та и 1-ва - това ме озадачи. При авария 3-та и 2-ра класа ще духнат, а първа класа са най необлагодетелствани - освен това - трябва да минават през втора или трета класа при качване и слизане?
-
И - трябва ли задължително да има кабинка накрая на влака (тип кабус)?
Хайде, разкажете. Аз пък монтирам едно интересно филмче с 05 в момента.
-
Сега чак обърнах внимание на края в заглавието на темата. 3-та епоха.
Да започнем с локомотива:
- 05 003 е работил в този вид, с кабината напред, относително кратко време. От пускането му в екплоатация през 1937г. до свалянето на аеродинамичната обшивка и обръщането на машината с комина напред през 1945г. През 1958г. машината е бракувана. Тъй че, този локомотив има смисъл да се кара само и единствено във 2-ра епоха.
- Както вече предположих, вагоните са сигурно в DRG, тях спокойно можеш да ги караш с 05 003, но пак във 2-ра епоха. Ако те са в трета, не са връзват по време с локомотива.
- товарни вагони във влак от този ранг - експресен, по начало не се возят. Просто тяхната конструкция не е била предвидена за високи скорости. А и този с хармониката в най-добрия случай е от епоха 3b, тоест малко преди 4-та.
1-ва класа е задължително по средата на влака, защото тогава винаги спира пред приемното здание.
Това твърдение е до някъде вярно, но само в случаите когато приемното здание е в средата на гарата. То не би било вярно за челни гари и такива, които са с приемно здание не в средата на гарата. В германските железници подредбата обиновенно е: багажен/пощенски; 2-ра класа; 1-ва(1/2)класа, ресторант; следват 2-класни вагони и накрая спални. Защо 1-класният вагон е по-близо до локомотива? С оглед комфорта на пътниците. Не е веднага след локомотива(в случая е парен) и пушекът и саждите не дразнят толкова. Страничното клатене е по-малко от всеки следващ към опашката на влака вагон. Масата на вагоните след него също играе стабилизиращ ефект.
В случаят с 1/2/3 класа, 1-ва е в средата на вагона пак за по-добър комфорт, Не е едно и също да пътуваш в купетата над талигите или в средата на вагона. Там тракането на наставите е по-тихо. Местоположението на 1-вата класа няма нищо общо с безопаснастта при екстренно напускане на вагона.
-
... а първа класа са най необлагодетелствани - освен това - трябва да минават през втора или трета класа при качване и слизане?
Хак да им е !!!! Щепътуват комфортно , А !!!!!!!
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Мисля че Жоро :buba: :rtfm: :punish: :buba:, те е упътил съвсем точно!
;D ;D ;D
-
Ей заради тези знания ще купувам от Жоро като се върна :good:
-
Ей заради тези знания ще купувам от Жоро като се върна :good:
:thank_you: :buba:
-
Ами да, знанията, разказани с мерак правят хобито много по-интересно и интелектуално занимание от чистото купуване на модели и сгради ;)
-
С този подвижен състав може да подредиш някаква примерна композиция във ВТОРА ЕПОХА, но не и в ТРЕТА! Както Жоро каза, лок. 05 003 е с обърната кабина само до пролетта на 1945 година, след това котелът е обърнат с комина напред и кабината назад, свалена е аеродинамичната обшивка и локомотива добива съвсем нормален стандартен вид. В този вид посреща краят на войната (краят на втора епоха).
Колкото до вагоните, товарните Нямат място в бързият (експресният) влак, какъвто е очевидно влака, теглен от 05 003!
Остават ти само багажния вагон, комбинирания 1/2/3 класа и накрая 3 та класа! Но всичко това е ВТОРА ЕПОХА!
По-подробно за серия 05 може да прочетеш тук:
http://www.railwaypassion.com/?cid=243&NewsId=72
-
За мен,лично, темата е много интересна. Та бих искал да питам следното ( без да съм сигурен,че вече не е писано по въпроса).Как би изглеждала композиция 4-та епоха със следните вагони: два 2-ра класа, по един 1-ва, 1/2-ра, ресторант и багажен ?
-
багажен--> 2-ра --> 1-ва --> ресторант-->1/2-ра--> 2-ра
според мен (аз така си ги и редя + тоалетните откъм задната част, тоест коридорите да грледат към приемното здание)
-
Логиката в подреждането на пътнически влак е следната:
В средата на композицията е 1 ва класа (или вагона от най-високата класа), за да може а спира точно срещу приемноно здание на гарите. До него е вагон-ресторанта (или вагон-бюфета) ако има такъв, с цел той да бъде най-удобен за пътниците от най-високата класа!
Пред и зад тази група (1-ва класа-ресторант) са разположени второкласните (третокласните) вагони, които обикновено са равен брой отпред и отзад.
Непосредствено до локомотива са пощенският и багажният вагон (пощенският е задлжително ОТПРЕД). Това са най-уязвимите вагони при евентуална катастрофа, те не возят пътници, затва са най-отпред.
На опашката на влака се закачват кушет-вагоните и спалните вагони, обратно на багажния и пощенския, те са най-малко уязвими при катастрофа, затова са последни в композицията!
-
А това за коридора да е към сданието важи ли?
Ако да, имам следния проблем - вагона, който е смесен - 2-1-3-та класа; разбирам, че трябва да се построи така, че втора да е към локомотива, а трета да гледа назад. Но при това положение коридора ми се явява от страната противоположна на приемното сдание?
И още нещо - багажния вагон с "вишка", тя не е ли предвидена за да е най-отзад? Явно не... А кой пази опашката на влака?
-
Не знам от къде черпи информация за подреждането на пътническите влакове моят приятел Ясен, но явно е подведен. Една кратка разходка до централна гара ще покаже, че местоположението на първокласният вагон е по-близо до началото на влака. Други източници за подредбата са разписанията на влаковете(говоря за Германия), където освен часовете на тръгване, пристигане и гарите по маршрута, са описани и реда на композираните вагони във влака. Често явление в немските железници е в една композиция да пътуват повече от един вагон 1-ва класа. Това са вагони(1-ва и 2-ра класа), които на разделни гари биват откачвани и продължават в състава на влак с направление различно от останалите вагони в първоначалната композиция.
Освен това както всички знаем, пътническите влакове спират пред знак "П", представляващ полугръг с вписана буква П и би било доста трудно на бригадите да спират с 1-вокласния вагон точно пред приемната сграда. И кое е по-важно - да пътуваш комфортно няколко часа или да изминеш 20-30м в повече до приемната сграда? :yes:
-
Коридорът към зданиеto е спорен момент, понеже на всяка гара приемното здание е от различна страна! Има логика всички вагони да са обърнати с коридора на една страна, но практически е много трудно за изпълнение, тъй като е необходимо всеки вагон да мине през обрщателя, за да заеме необходимата страна.
Не знам защо си решил, че смесеният вагон 1/2/3 класа трябва да е с втората класа към локомотива?
Багажният вагон пътува на опашката на влака само, когато липсва възможност (а понякога и желание) за маневра в крайната гара. Но принципно ТРЯБВА да бъде в началото!
-
A дали пък разликата в подредбата на вагоните при Яско и Жоро не идва и от разликата в Епохите, които визират ;)
-
Не знам от къде черпи информация за подреждането на пътническите влакове моят приятел Ясен, но явно е подведен. Една кратка разходка до централна гара ще покаже, че местоположението на първокласният вагон е по-близо до началото на влака. Други източници за подредбата са разписанията на влаковете(говоря за Германия), където освен часовете на тръгване, пристигане и гарите по маршрута, са описани и реда на композираните вагони във влака. Често явление в немските железници е в една композиция да пътуват повече от един вагон 1-ва класа. Това са вагони(1-ва и 2-ра класа), които на разделни гари биват откачвани и продължават в състава на влак с направление различно от останалите вагони в първоначалната композиция.
Освен това както всички знаем, пътническите влакове спират пред знак "П", представляващ полугръг с вписана буква П и би било доста трудно на бригадите да спират с 1-вокласния вагон точно пред приемната сграда. И кое е по-важно - да пътуваш комфортно няколко часа или да изминеш 20-30м в повече до приемната сграда? :yes:
Споменатата от мен подредба не касае частните случаи, в които влака се разделя, и част от вагоните продължават в друго направление...
Вероятно не на място см използвал израза ТОЧНО ПРЕД ПРИЕМНОТО 3ДАНИЕ. Да, може разбира се първикласният вагон да спре 20-30 или 50 метра встрани от приемното здание, но не и на края на перона(или извън него)в случай, че 1 ва класа е непосредствено до машината, или на опашката на влака. :)
-
Подредбата не е обвързана с епохите, О Императоре! В днешно време липват 3-та и 4-та класа, но правилата са същите. :yes:
-
Вероятно не на място см използвал израза ТОЧНО ПРЕД ПРИЕМНОТО СДАНИЕ.
И настъпи мир и съгласие :friends: :ok:
-
A дали пък разликата в подредбата на вагоните при Яско и Жоро не идва и от разликата в Епохите, които визират ;)
Всъщност моите наблюдения са от средата на 70-те години в БДЖ. Тогава бъзите влакове по главните линии се движеха в следния състав:
Поща> Багажен> 2-ра> 2-ра> 2-ра> 2-ра(непушачи и майки с деца)> 1-ва> Ресторант> 2-ра> 2-ра> 2-ра> 2-ра (дневна композиция)
Поща> Багажен> 2-ра> 2-ра> 2-ра> 2-ра-бюфет> 1-ва> 2-ра> 2-ра> Кушет> Спален> Спален (нощна композиция)
8 броя 2-ра класа за дневните и 6 броя 2-ра класа за нощните (от тях единият комбиниран с бюфет)
При пътническите влакове по главните линии състава беше по-прост:
Багажен> 2-ра> 2-ра> 2-ра> 2-ра> 2-ра> 2-ра
-
Доколкото знам разположението на коридорите, не зависи от приемното сдание, тъй като то за всяка гара е от различна страна, а от сезона. През зимата влака се реди, така че купетата да получават повече слънце, а лятото през по-голямото време да са на сянка.
За мястото на първата класа ако съдя по снимки, явно и двата принципа са следвани в определени моменти, но точна зависимост кога да е в началото и кога в края не откривам, но си мисля, че има общо с пенсионирането на парната тяга, как и с дължината на влака.
-
Някъде съм чел, че нареждането на вагоните се нарича "Трета маневра". Търсих, но не открих нещо конкретно за нея.
-
Намерих нещо и то познайте къде - в нашия форум - http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,312.msg11986.html#msg11986 (http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,312.msg11986.html#msg11986)
-
Грешката е моя за коридорите - Зазо е прав - свързано е със сезоните.(за БДЖ - гарантирано в книгите на Деянов)
Знака "П" който описва Жоро в БДЖ означава края на перона и именно за това се слага, защото от него до средата на влака има определено отстояние от примената сграда.
Вярно е само обаче за така наречените "блок-влакове" и разбира се, че не се отнася за сборните, дето се разделят на Бойчиновци например.
Няаблюденията на Ясен са много точни (и Деянов така ги описва), но да не забравяме, че това е сигурно за БДЖ.
За другите администрации не е ясно.
Теснолинейният, тук не е "оня" континент и при нас не е прието по този начин да се следи за целостта на влака, така че тези вагони рядко са на опашката му.
;D ;D ;D
Павка ама това сме го хортували на 7-ма стр- а сега е чак 19-та!!!!!
Кой ти чете внимателно и подробно!!!! :sarcastic: :sarcastic: :sarcastic:
:lol: :lol: :lol: :lol:
-
Така наречената "Трета маневра" е обръщала посоката на вече подредена композиция, а тук дебатът е за подреждането на композицията.
Имам спомен от края на 70-те години-едно разписание на експресния влак "Синият Дунав" (София-Русе-София), където освен часовете на тръгване и пристигане, беше дадена и схемата, по-която се композира влака от София за Русе и схемата от Русе за София.
Сега малко встрани от темата. По това време въпросният експресен влак беше първият, боядисан в цветове ,различни от стандартното тъмно зелено, а именно тъмно/светло синьо с белите крила! Във всяко купе и в първа и във втора класа имаше килим и пердета, в коридорите също текстилна пътека. В багажния вагон имаше радио възел, от който се излъчваше програма във влака. А през 1979 в този влак беше въведена една много луксозна за времето услуга-резервиране на такси от влака (за тези, които слизат на централна гара София)
А в края на 80-те, на опашката на експресния влак "Янтра Експрес" (София-Горна Оряховица-София) закачваха един кино-вагон. Преправен второкласен вагон на салон с осем реда седалки по три места и пътека в единия край. В дъното кино-екран и всички прозорци затъмнени. Времепътуването от София до Горна Оряховица беше 4 часа, 2 от които минаваха неусетно в кино-вагона.
Такива спомени нахлуват в главата ми от отминалите времена...
-
Поща> Багажен> 2-ра> 2-ра> 2-ра> 2-ра(непушачи и майки с деца)> 1-ва> Ресторант> 2-ра> 2-ра> 2-ра> 2-ра (дневна композиция)
Аз си спомням ,че вагона за майките с деца винаги!!!.. беше вторият второкласен след багажния. В първия -първото купе беше служебно –за кондукторите и началник влака.
-
Абсолютно си прав за първото купе в първия второкласен/служебното/.Аз имах честа да пътувам в него след една нелепа случка с //успиване// от Бургас за Шумен с връзка на Карнобат за Комунари /влак Пловдив-Варна/ и на Комунари /с връзка за Шумен/влак Комунари - Каспичан.Просто след качването на Карнобат се успахме и кондуктора ни събуди с думите крайна гара Варнаааа.След кратък разговор с началник влака за Шумен ни настаниха във въпросното купе със същите билети /Бургас -Шумен/.Голям резил! ;D
-
Много интересна дискусия! И последно, все пак, вагонът 3-1-2-ра класа как се реди - с трета назад, или с трета напред?
-
Няма значение как е обърнат вагона.
-
Да не забравяме, че в крайна сметка, че ти си шефа и като ти е кеф можеш и да буташ първата класа отпред - нека изгине класовият враг най - бързо и сигурно. :lol: :lol: :lol:
В крайна сметка и това му е хубавото на хобито ни - всеки си го прави както му харесва. :good:
-
Поща> Багажен> 2-ра> 2-ра> 2-ра> 2-ра(непушачи и майки с деца)> 1-ва> Ресторант> 2-ра> 2-ра> 2-ра> 2-ра (дневна композиция)
Аз си спомням ,че вагона за майките с деца винаги!!!.. беше вторият второкласен след багажния. В първия -първото купе беше служебно –за кондукторите и началник влака.
Грешиш приятелю, вагонът за майки с деца беше четвърти от второкласните, непосредствено пред групата 1-ва класа-ресторант. Логиката на тази подредба е идентична- при спиране в гарата, този вагон да бъде максимално близо до приемното здание. :)
Мога да подкрепя това твърдение като открия детската си колекция от влакови билети. По онова време брат ми беше бебе и нашите билети за запазени места бяха все в 4-ти вагон.
-
Пак повтарям, че споменатата подредба се отнася за бързи влакове по глани линии. По клоновете можеха да се видят доста странни композиции. Например по линията Плевен-Черквица влака беше съставен от три второкласни вагона, като и трите бяха от съвсем различен сорт- един купеен ВКАЖ, един купеен ТАТРА и един безкупеен тип "В".
По линията Левски-Свищов композицията съдържаше 3 или 4 безкупейни второкласни вагона, един първа класа-оригинален немски вагон от 1929 година и ДВУОСЕН багажен вагон на ГАНЦ. Този влак през май 1979 се теглеше от парен локомотив серия 15! Тогава за последен път видях парен локомотив в редовна експлоатация!
Друга странна композиция, която съм виждал е пътническия влак Горна Оряховица-Златарица, влакът се състоеше от един единствен безкупеен второкласен вагон, теглен от серия 55.
И най-фрапантната композиция беше по линията Ямбол-Елхово- ДМВ серия 18, но без двигател-теглеше се от серия 06.
-
Каприкорна помни уникални неща. Защо не направиш една статия със спомени за различни линии и влакове? Значи за последен път в БДЖ се е ползвала парна тяга в редовна експлоатация 1979-та?
-
През ония години доста интересно ставаше и в посока Кулата. В случай, че влакът беше за Гърция, а това се отнасяше поне за два от четирите ежедневни чифта в това направление, към Кулата продължаваха само фургонът и гръцкият вагон. Той обикновено беше смесен първа/втора класа, производство на завода в Познан - Полша, по-рядко ГДР-ски Бауцен, също смесен, но ми се е случвало и изцяло първокласен такъв. Както и БДЖ вагон, но задължително ГДР-ски, не Дряновски. Тогава кой-знае колко пътуващи за Гърция нямаше, но въпросният вагон почти винаги по празници пращеше по шевовете, тъй като беше единствен от/за Кулата. Всичко останало се откачваше на Ген. Тодоров и заминаваше за Петрич. Но тези вагони бяха поне няколко класи над кокошарниците 47-а серия а в добавка първокласните купета бяха игнорирани от кондукторите и съответно там можеше да се сяда и с обикновен билет. На Кулата четворката, заедно с фургона се откачваше, идваше гръцкият Алщом и се закачаше за самичкия вагон – много добре си го спомням, бръмчеше като самолет, не че четворките не шумяха, но това минаваше всякакви граници.
-
Е-е-ех, четворка...!
-
През ония години доста интересно ставаше и в посока Кулата. В случай, че влакът беше за Гърция, а това се отнасяше поне за два от четирите ежедневни чифта в това направление, към Кулата продължаваха само фургонът и гръцкият вагон. Той обикновено беше смесен първа/втора класа, производство на завода в Познан - Полша, по-рядко ГДР-ски Бауцен, също смесен, но ми се е случвало и изцяло първокласен такъв. Както и БДЖ вагон, но задължително ГДР-ски, не Дряновски. Тогава кой-знае колко пътуващи за Гърция нямаше, но въпросният вагон почти винаги по празници пращеше по шевовете, тъй като беше единствен от/за Кулата. Всичко останало се откачваше на Ген. Тодоров и заминаваше за Петрич. Но тези вагони бяха поне няколко класи над кокошарниците 47-а серия а в добавка първокласните купета бяха игнорирани от кондукторите и съответно там можеше да се сяда и с обикновен билет. На Кулата четворката, заедно с фургона се откачваше, идваше гръцкият Алщом и се закачаше за самичкия вагон – много добре си го спомням, бръмчеше като самолет, не че четворките не шумяха, но това минаваше всякакви граници.
Вярно, че имаше само един гръцки вагон в тази композиция. ГДР-ския не го помня, но полския го помня много добре, от същата конструкция имахме голямо количество пощенски вагони. Тези пощи стояха гарирани на София-Север през 1993, преди да бъдат бракувани.
През 1979 аз съм видял за последен път парен локомотив в редовна експлоатация, а доколкото си спомням от книгите на Деянов, експлоатацията на парни локомотиви в България приключва през 1980.
-
Да, почти винаги гръцкият вагон беше полски, много рядко ГДР-ски, но се случваше.....През ония години се дъргасах до Кулата и обратно кажи-речи веднъж на две седмици, първо с родителите, а после баща ми като си купи кола самичък, като това самостоятелното почна на осмата ми година, след като завърших първи клас поради абсолютната невъзможност да пътувам с кола....И така докато пораснах....Нашите полски фургони всъщност бяха смесени - освен фургонната част имаха и по четири нормални купета, но с решетки отвътре - не помня да са пускали редовни пътници с тях, а са ползвани само от кондукторите или за превозване на пандизчии. Виждал съм такъв фургон няколко пъти на влака Истанбул-Мюнхен. Първи клас учех в онова даскало до гара Обеля и всяко голямо междучасие въпросният влак профучаваше покрай мен, тоже с четворка.....Но гръцките вагони бяха с коренно различно вътрешно оформление, за повечето екстри да не говорим - като например лампички за четене, разпъващи се седалки.....Но гърците и те като нас не пазят, за съжаление....с годините ги занемариха тотално, дори веднъж майка ми щеше да ми счупи главата...Прибирам се от село някъде началото на май с една чисто нова бяла тениска, която от седалката на гръцкия вагон беше станала отзад черна...после беше невъзможно да се изпере и отиде на боклука ;D
-
Дали пък не стана време да се заформи една темичка със заглавие "Спомени от моето пътуване с влак" :good:
Не че нещо, ама на Светлин влака му се композира преди 3 страници ;D
Императоре, ти на какво мнение си?
-
Аз съм навит ;)
-
Бе то тук и заглавието не е вярно, щото се разминаха вагоните с епохата :scratch_ones_head:
...ама е важно и интересно с тези спомени!
:music: :music: :music:
-
Изчетох темата и установих, че тя може да са изчерпи с не повече от 4-5 поста. Ама явно писателите са повече от читателите, а бисерите са в изобилие.
В последните 70-80 години (за преди не знам) съществува ежегодно издавана с всеки нов ГДВ една служебна книжчица, наречена ПКВ (план за композиране на влаковете), в която е описан състава и подредбата на всички редовни бързи, пътнишки и смесени влакове. Таз книжка допреди 10 години имаше задължителен характер, като от тогава насам добива все по-пожелателен успоредно с нарастващия недостиг на вагони.
Та по таз книжка зад машината са прикачат първо пощата, след нея фургона (ако ги има по ПКВ). Съображението е, че първо пощата от съображения за сигурност няма челни врати, второ че канцеларията на н-к влака е във фургона, а н-к влака трябва да стои в началото на влака максимално близко до машината, за да може машинистът безпогрешно да възприема подаваните сигнали. А-вагонът са прикача приблизително по средата на състава (като изключим служебните вагони), до него, без значение отпред или отзад, са туря кръчмата. На опашката са кушетите и спалните. Когато имаше вагон "за майки с деца и бременни до 3 г" (не е грешка, на няколко табели съм го срещал точно тъй изписано), той са поставяше 3-ти, 4-ти или 5-ти. Идеята е А-вагонът да са установява максимално близо до приемното здание, а спалните могат да са далеч, тъй като от тях има най-малко качване-слизане в междинните гари. За всички останали вагони е без значение как ще са подредени. А дали А-то ще застане пред приемното здание много зависи от дължината на състава - при 4 вагона А-то ще е 2-ро или 3-то, докато при 15-вагонен състав то ще е 6-то, 7-мо или 8-мо. Като са добави евентуално фургон и/или поща, отива още по-назад. А по нар. 58 пътническите състави са установяват в гара тъй, че челната буферна греда на машината да са изравни с полукръглия знак "П", от което следва, че 1-та класа може да застане къде ли не.
Знам, че на времето вагоните в състава са били обръщани тъй, че лятно време купетата да са обърнати към по-сенчестата страна по маршрута, а зимно време обратно. Но туй правило е изоставено още през 50-те години поради нарастване на пътникопотока, броя на влаковете, и от там липса на време за такива сложни маневри. От тогава си спомням, че всеки вагон беше обърнат както доде, а по-късно в ПКВ не съм срещал никъде такова изискване.
Още нещо: само в състава на пътнишки влакове на дълги разстояния (Сф-Ва, Сф-Бс, Сф-Вн, Р-Дг) са предвиждаше А-вагон. Също тъй пощи возеха почти изклюбително бързите влакове, с изключение на направленията, по които са движеха само пътнишки. Фургони возеха всички влакове без КПВ.
-
Или както се казва: дойде горският и ни изгони от гората :punish:
Обаждат се тука нек'ви :blink:
-
Най-лошото на тая подредба бе, че коридорът на вагона първа класа се превръщаше в една гадна пешеходна алея на половината влак към и от вагон-кръчмата, което ти убиваше цялото удоволствие от стоенето по прозорците в коридора... :hi: Навремето при пътуване през деня откарвах прав в коридора поне половината път от София до морето... Един път даже ми вадиха некви стружки от окото... :pardon:
Трамвайка, къв недостиг на вагони има в БДЖ-то бре? То има ли нещо за превозване? Напоследък гледам разни пътнически влакове с по 2-3 вагона, пряко сили тук-там по 6-7, по изключение лятото докъм 10-12... Навремето рядко имаше под 10 вагона влак... Да не би да връщат пътници поради липса на вагони??? :blink:
-
Има недостиг и то голям, и непрекъснато увеличаващ се. Огромен брой пътнишки вагони стоят поради изтекли срокове на ревизии, МПР, ГПР, ПР,СР, КР, липса на резервни части и т.н. Същото е дереджето и при товарните, само дето с тях БДЖ все по-малко има какво да вози. Новите-стари и прескъпи вагони 97-ма серия непрекъснато дават дефекти и все има някои от тях в ремонт. А остане ли един вагон седмица извън движението - край с него. Циганта го напада и за броени часове заприличва на скелет.
За изпълняването на влаковете са правят какви ли не челни стойки за да са осигури някакъв вагонен минимум. Писаното в ПКВ има силата на пожелания от коледна картичка или късметче от кафе "Лаваца". Телеграмите за извънредно увеличаване на състави по празници и отпускарски сезони много често са неизпълними - като ти пишат да дадеш 2 допълнителни към 6-те редовни вагона на влак ХХХХ, а ти имаш недостиг от 10 вагона, какво да закачиш? Тогава са прави следния фокус - редовния състав на влака са намалява от 6 на 4 вагона, и ето ти двата допълнителни на лице. Влакът пак си е с 6 вагона, документите са изрядни, а на драгите пътници дупе да им е яко, да са тъпчат като сардели. Като не им уйдисва, да ходят на автобуса. После рев, че пътниците намаляват.
С товарните превози същото - явява са товародател, иска да превози нещо от гара А до В, ти му отказваш че нямаш вагони или в най-добрия случай му приемаш поръчката за след 3 месеца и му даваш космическа цена, той отива при камионджиите, а ти ревеш че нямаш клиенти.
-
В тази връзка си спомням зората на демокрацията около 1991 година, когато шофьорите на първите частни автобуси се примъкваха до касите на централна гара и почти шепнешком предлагаха на пътниците АВТОБУС ЗА ДУПНИЦА или АВТОБУС ЗА ПАЗАРДЖИК...
Скоро май ще трябва локомотивните машинисти да обикалят около централната автогара с оферта ВЛАК ЗА БУРГАС...
-
Аз искам да разкажа за друг фокус на БДЖ с който увеличават състава на влака.Преди време с майка ми парувахме за Бургас от Пловдив с нощния влак София-Бургас.Взехме си билет на който пишеше, че местата са ни в 6-ти вагон.Преди като сам пътувал с този влак знам че на гара Пловдив закачат допълнителен вагон в който са местата на тези който се качват от Пловдив.Тази вечер обаче бяха направили следния номер:до табелката на която пише 5-ти вагон накой с тебешир беше нарисувал цифрата 6, т.е. пети вагон беше и шести.Добре че имаше места в другите вагони, иначе штехме да пътуваме прави до Бургас.И после се чудим защо има отлив от пътници от БДЖ.
-
Колкото и да е тъжно и неприятно е факт, че в момента БДЖ е една абсолютно порнографска и циркаджийска ж.п. администрация, докарана до това дередже не от автобусите, а от собственото си ръководство и чиновници, пърдальоващи (искам да кажа хайлазуващи) по цял ден на Вазов 3, за което получават огромни, без кавички заплати. В добавка въпросните високоплатени "висши" хаймани допълнително си докарват доста тлъсти неофициални хонорари от автобусната мафия срещу условието да се правят все по-неадекватни и калпави разписания, плюс намалени до минимум състави и калпави вагони. После защо няма пътници, вагони, резервни части и т.н. С една дума БДЖ всячески се стремят точно да изгонят колкото се може повече пътници към автобуса, превръщайки ползването на услугите и в самоубийство. На всичкото отгоре тая паплач получава огромни субсидии от нашите данъци....Вече единственото решение е да се отнеме лиценза на БДЖ за превози, те да се поемат от един или няколко други оператори, такива в Европа бол, а съгласно директива на Европейската комисия релсите са "отворени", тоест всеки ж.п. превозвач има право да вози пътници и/или товари на територията на ЕС. Примерно България Рейл или нещо от сорта. И така БДЖ ще иде в небитието, където отдавна и е мястото.....Отровителят Кремиковци най-после ритна камбаната, ред е на БДЖ и повече такива дондуркани бебета да няма.....Ако погледнем назад в историята, ще видим, че точно когато директор на БДЖ стана чичо Дунча, сегашен шеф на БЖК, влаковете бяха орязани до безобразие, след това получи огромно разпространение автобусният транспорт, преди това с малки изключения бяха фирмички с по два - три дарака. При сегашната ситуация само абсолютен катил може да подкрепя и оправдава БДЖ...Сега надявам се стана ясно защо нема вагони. А тия "некви" от собствения си джоб доброзорлем финансират тая пародия на железници.....
Както тръгна, по-добре би било темата да се кръсти "минало и настояще на БДЖ". Щото бъдеще не виждам...
-
Да се върнем на темата:
Понеже все пак говорим за немски, а не БДЖ влак...
Имам пруският влак на Флайшман 4898 (1-ва епоха), а там грешка няма как да има, щото шваби са го правили, а и вагоните са номерирани.
Подредбата е следната:
1. багажен вагон
2. вагон 1/2/3 класа №1, като 1-ва е до вагон ресторанта, т.е. 3-то класните купета са непосредствено зад багажния
3. вагон ресторант
4. вагон 3-та класа №2
5. вагон 3-та класа №3
6. спален вагон №4
-
Хайде да подновим темаата.Харесал съм си ей тоз вагон ,http://www.roco.cc/produkteshop/uebersicht/detail/cat/716/pr/schlafwagen-t2s-der-sbb.html
и бих желал да питам по-знаещите ,той в каква композиция фигурира ?
-
вагонът (http://www.roco.cc/produkteshop/uebersicht/detail/cat/716/pr/schlafwagen-t2s-der-sbb.html)