RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм

Общ форум | Chit-chat => Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby => Темата е започната от: Tramway в 30 Декември 2010, 17:31:18

Титла: Парен локомотив 03.12
Публикувано от: Tramway в 30 Декември 2010, 17:31:18
Информационното затъмнение по ремонта на 03.12 не е по наша вина. Трудно е омазани до уши, държейки гаечни ключове, ракети и други инструменти, ежедневно да правим снимки и да ги качваме. Все пак сме направили някоя и друга снимка.
Ето кратък разказ в картинки как върви работата по машината. Извинявам са за лошото качество на снимките.

Тъй изглеждаше 03.12 преди започването на ремонта:

(http://www2.mediafire.com/imgbnc.php/87ea1988d545468e2a0d6140c239d073db6d01134dfeac6d7508804672e20fd94g.jpg) (http://www3.mediafire.com/imgbnc.php/ace572e3fc95a74912273047f94692553ef5863a657dc9f29cf5b545cbe4fb9f4g.jpg)
(http://www1.mediafire.com/imgbnc.php/324c80a5ff4865204db679fc87b73be73195120599b77c53d376f0a1652b69d94g.jpg) (http://www2.mediafire.com/imgbnc.php/6ac8c6ae9647bd01edcc1d88cf8a0e2ff97b030ab07cdc6cf7bae5b300750fd64g.jpg)
(http://www1.mediafire.com/imgbnc.php/34e40354740bb62824db214ea0706c914772de61963a8754149175aba50aa3dc4g.jpg) (http://www1.mediafire.com/imgbnc.php/3485240bba0a0b4ebbb84af5d69df6140f5f54b57b2fc932aff144ef01619a254g.jpg)
(http://www3.mediafire.com/imgbnc.php/93f39d55483a96941155019ec879c916af292eb3a5827bd112ae61cac836b6634g.jpg) (http://www2.mediafire.com/imgbnc.php/74007cb40043e7e04baed43fbbc98e39f14d31dccd2545a671e35a5693cbbbc14g.jpg)
(http://www3.mediafire.com/imgbnc.php/9f11f59c72038e78dfc404b44e35378d60171c79955ff807978bf0f5ebd286c24g.jpg)

След издаването на дългоочакваната заповед за възстановяването й, в януарския студ на 2009г машината видя слънце след 35 годишен престой в здрача на дизелов цех 2.

(http://www2.mediafire.com/imgbnc.php/66e9465262a4da48e6ce6315a8cf4e4c92ab7e255d6a830387980e4c0e1427c14g.jpg) (http://www0.mediafire.com/imgbnc.php/012a94e84175ea29ec4e485ce9b7c959a54e5cff82ba96e8f9c6007dc3334cdd4g.jpg)

И отново на тъмно, вече в парния цех и без тендер.

(http://www3.mediafire.com/imgbnc.php/b19dd299f1466c80aa9b99d4b54707f153504157fc66597544ddc2db81128ace4g.jpg)

Започва демонтажа на детайли.

(http://www3.mediafire.com/imgbnc.php/cbb341d2826d620b07be175b1d7b28570e1fe35a4946c0fb8ae22bd60cd245084g.jpg) (http://www4.mediafire.com/imgbnc.php/f95229a98d484f7d1be06bd368df4bf8925bcb643c91f7070c85d99c175d329e4g.jpg)
(http://www0.mediafire.com/imgbnc.php/083b121be7b087a1048b34fa2d79ed972bcb719f5bec603ac6bd002494a55de14g.jpg)

Някои от тях са възстановяват в домашни условия.

(http://www.mediafire.com/imgbnc.php/092fe08f53c0292e82a14908a81cba380b2fa418d7483ad01ea3f65a86ae8bdf4g.jpg) (http://www2.mediafire.com/imgbnc.php/7d495893cd67bbc98c4d9b71b09d0d348534f2a8efe0e4a8ab5746ccfcfd85bd4g.jpg)
(http://www3.mediafire.com/imgbnc.php/be6c4f518e65263f4aac45154d66b35afe61001a5cd642c42222cd85533c09364g.jpg) (http://www4.mediafire.com/imgbnc.php/ed7a4289e79bcf031c421b839cdc109e6e8c411274fcc2c8e3e926c9ed6602764g.jpg)
(http://www4.mediafire.com/imgbnc.php/d6d3dc61350bdd696b9b4a06e0b5217610b7fc9d1028202022f1ae90f770faf84g.jpg) (http://www4.mediafire.com/imgbnc.php/ff0a45fba03acfc3e47c0f24439c49d28ba97cfc03bd4fce97eb4551569547fc4g.jpg)
(http://www.mediafire.com/imgbnc.php/1b2edf3c4e7a09ef916e68ac2164225ed9615f01511d7b94035ea743392c14aa4g.jpg)

Чак през пролетта на 2010г започна истинския ремонт. Машината е закарана пред дизелов цех 1 и разсъблечена. Започва стъргането на ръжда и боя и миене с пароструйка.

(http://www1.mediafire.com/imgbnc.php/496fb57fab6bcfa428023466880b189c56f6bb69d1f9c1b634c459fc810d62184g.jpg) (http://www4.mediafire.com/imgbnc.php/f46548b36ec96e9c5b1d98d6a7dea99f0322c3dc5bd385965a04c40775baa3ba4g.jpg)
(http://www4.mediafire.com/imgbnc.php/fa64d49ec08aea0e2bc6620c6261bd328fb727aa3b829b4a51163dfb8e32e86c4g.jpg) (http://www.mediafire.com/imageview.php?quickkey=1i3qoq0z9db9iiv&thumb=4) (http://www4.mediafire.com/imgbnc.php/dafaf8a872aa1d043a1d4c2430dafddb0c460d058bfdcbbf9d7eb52c8fcb29ad4g.jpg) (http://www.mediafire.com/imageview.php?quickkey=5yi831man26pwm1&thumb=4)

Дотук със събарянето. Започва изграждане. Машината е вкарана в цеха.

Направена е специална платформа за да може да се завари кръпка на мястото на изрязаното парче от котела за металографско изследване и якостни изпитания.

(http://www2.mediafire.com/imgbnc.php/5fa34006c7d15b03f9eb66636076bc3f52a46784006f8d082ff525ae7a659d874g.jpg) (http://www1.mediafire.com/imgbnc.php/2a8ded69378f7ce626ebc57b7886024a62189849f19f5ed4f8b0918b7e0df5e94g.jpg)

През дупката са виждат котелните тръби – чисто нови са!

(http://www3.mediafire.com/imgbnc.php/9a11600f235ab8e874da629b90e99152eac15eb74345947115fa420efa081b934g.jpg) (http://www2.mediafire.com/imgbnc.php/88bcb84c8e20a08978402bb790850bd4d45c96edb3f9074cdd28a3c04b6e13214g.jpg)

Буталата са извадени от цилиндрите. Пръстените са нови, работната повърхност на цилиндрите обточена, няма хлабини, няма корозия. След КР машината въобще не е вървяла.

(http://www3.mediafire.com/imgbnc.php/97a680270ba028e2d124c465265f046d9f2d46fefbf32d526d8dda35b3a03ee34g.jpg) (http://www4.mediafire.com/imgbnc.php/dc6da6d1716a4742e69cf8e17aca33e023d4644e41f3b6475bab482b41e75c694g.jpg)

Някои елементи от обшивката са изчукват и изправят, други са изработват нови.

(http://www4.mediafire.com/imgbnc.php/dd66b9f1d3595bcdc2eb40cdc05734025f599814b7cb7d384389da4b6168b6874g.jpg) (http://www1.mediafire.com/imgbnc.php/29f13ec3a9c7c4b7a6be67b977c55e2f4bbe67cb5a9a0ad032ded7448b4348ac4g.jpg)

Подновяват са детайли от арматурата

(http://www4.mediafire.com/imgbnc.php/f2907cb46fe9d6e4a7b038ac20c1f60958341b5da6f43dfb85be59dc90866ce04g.jpg) (http://www3.mediafire.com/imgbnc.php/9e26c4260a2660aec68321ea7b91bd117cec2dea9d7c6f9fc6e85a0e7c39da074g.jpg)

Спирачните цилиндри

(http://www4.mediafire.com/imgbnc.php/e29875be9ca21d975da46403da3d1e4fa76a2650d6146ef6643eda9ab7d8bcd34g.jpg) (http://www4.mediafire.com/imgbnc.php/f9d7f365c792a42bcbc0bf96015781d9959f0cac334ab893414acd62e5d890194g.jpg)

Динамото и челния прожектор.

(http://www3.mediafire.com/imgbnc.php/b12ad22b76d87111dd5eaa192a64f8d82640f1db2f9c7061882cc895607a48a84g.jpg) (http://www1.mediafire.com/imgbnc.php/11591570d5874fae0b7224b0f827697a65bd84e1e14124f81aac12d88530c0734g.jpg)
(http://www3.mediafire.com/imgbnc.php/921d33d9ad2f866c08eb6b96ab2410d5d43025e6cb9e7427053287cf2a0971fc4g.jpg) (http://www3.mediafire.com/imgbnc.php/aaef17c1f23c0384e9595e0a3558aede8f25d889f51c710a64975950693ed2284g.jpg)

Кноровата помпа е ревизирана, изпробвана и готова за качване. Зад нея са готовите прегревателни елементи.

(http://www1.mediafire.com/imgbnc.php/40c92bc8477405655e48341b8ca5aa49997b1915e7aa8b6b211da9087a9b4d3c4g.jpg)

Пещта отвътре. Сводът има нужда от подмазване тук-там.

(http://www4.mediafire.com/imgbnc.php/e457ac3125c3937a85f4b2f60256d19e986b1a5b60121d03728321851d9592e24g.jpg) (http://www4.mediafire.com/imgbnc.php/e2fd403f6c1cf8b9c7dffbddb6049cee7a9729c68f52f42b352421100fbecd124g.jpg)

Будката и крилата са остъргани грубо и закарани пред парния цех за пясъкоструене заедно с тендера.

(http://www0.mediafire.com/imgbnc.php/0752702b33d2843b2f6390dbd2260ccb290a4a36ecbeb053d01a0eb3f59dac634g.jpg)

Ето я изпясъкоструена и готова за кърпене и друга тенекиджийска работа. С пясък са минати и крилата, обшивките и други ламаринени части.

(http://www3.mediafire.com/imgbnc.php/95c3fba5a4175a275ac12f52906ed49cc61f6bcbbf660cebb674318a087c77504g.jpg) (http://www3.mediafire.com/imgbnc.php/ac542219d246961b133b408addf81aead2436da0a715cf15f1f3558d96ac16034g.jpg)
(http://www4.mediafire.com/imgbnc.php/fd96da3f01268bc79cd999c02d13fb6bcb4cdefae772315979719aea3cf7f35b4g.jpg) (http://www1.mediafire.com/imgbnc.php/2d2a6e75275dbdcc4353e2b0b75aaca77c6746dc6212adb7a7c7fe6ce2b7c9c24g.jpg)

Всичко туй беше свършено до средата на юли 2010г. Следва продължение.
Титла: Re:Възстановяване на локомотив 03.12
Публикувано от: refil в 30 Декември 2010, 17:49:25
 :hi: :hi: :hi: :hi: :yahoo: :yahoo: :yahoo:
Очаквам продължението с нетърпение.
Успех и спорна работа !!! :clapping: :clapping: :clapping:
Титла: Re:Възстановяване на локомотив 03.12
Публикувано от: Adrian в 30 Декември 2010, 19:15:05


наистина - респект !
Титла: Re:Възстановяване на локомотив 03.12
Публикувано от: KRAKOMOBILA в 30 Декември 2010, 19:36:52
Какви са липсите ? И какви процедури предстоят да се извършат ?
Титла: Re:Възстановяване на локомотив 03.12
Публикувано от: anubis в 30 Декември 2010, 21:26:02
Желая ви от все сърце успех в начинанието! Работата наистина е доста, но ще очакваме напролет новата радост!
Титла: Re:Възстановяване на локомотив 03.12
Публикувано от: mill в 30 Декември 2010, 23:19:28
Поклон момчета :hi: :give_rose: .Успех!
Титла: Re:Възстановяване на локомотив 03.12
Публикувано от: CaLLlo в 30 Декември 2010, 23:26:42

Благодарение обаче на "35 годишния здрач на дизелов цех 2", тоя локомотив стана най-запазеният от всички във всяко отношение! Що не можа да побере и още някоя машинка 10-ка, 11-ка, 12-ка, или 46-ца!?!
Титла: Re:Възстановяване на локомотив 03.12
Публикувано от: KRAKOMOBILA в 31 Декември 2010, 09:38:32
36.10 и 48.04 също са толкова запазени.  :)
Титла: Re:Възстановяване на локомотив 03.12
Публикувано от: Vlado в 31 Декември 2010, 10:31:15
Евала, Емо! Искрено си пожелавам другата година къде средата й (дано и по-рано), да й видя пушека нейде из страната! А дано!
Успех във възстановяването и чакаме още снимки, ей! Не се отпускай!  ;)  :good:
Титла: Re:Възстановяване на локомотив 03.12
Публикувано от: hristo_t в 31 Декември 2010, 10:45:38
Браво!!!! :good:
Титла: Re:Възстановяване на локомотив 03.12
Публикувано от: CaLLlo в 31 Декември 2010, 13:32:45
Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=2886.msg51508#msg51508 date=1293781112
36.10 и 48.04 също са толкова запазени.  :)

А дано, но надали!
Щом са ги изкарали навън ... не им трябва много за да цъфнат ...

36.10 беше най-добре да си остане зад заварените врати на Синдел, но вече не е там,
а 48.04 беше достатъчно добре прибран в "Аквариума", но и той гледам вече е изкаран на двора.

Така локомотиви не се пазят!
Титла: Re:Възстановяване на локомотив 03.12
Публикувано от: emilchaushev в 31 Декември 2010, 13:40:14
Жестокота... направо се разтапям
Титла: Re:Възстановяване на локомотив 03.12
Публикувано от: KRAKOMOBILA в 31 Декември 2010, 13:44:15
Цитат на: CaLLlo link=topic=2886.msg51515#msg51515 date=1293795165
Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=2886.msg51508#msg51508 date=1293781112
36.10 и 48.04 също са толкова запазени.  :)

А дано, но надали!
Щом са ги изкарали навън ... не им трябва много за да цъфнат ...

36.10 беше най-добре да си остане зад заварените врати на Синдел, но вече не е там,
а 48.04 беше достатъчно добре прибран в "Аквариума", но и той гледам вече е изкаран на двора.

Така локомотиви не се пазят!
48.04 е в депо София от доста време вече. На открито е и вече е започнало демонтирането на разни части което не е добре...
36.10 е в депо Варна и е затворена в хале - пази се тъй, че за нея няма проблеми.

 За възстановяване мисля, че 36.10 ще е много добре да се направи... но 48.04 за жалост надали ще бъде възстановена тъй като няма за какво да се ползва (няма и въздушна спирачка).
Титла: Re:Възстановяване на локомотив 03.12
Публикувано от: Tramway в 31 Декември 2010, 14:14:44
Снимки ще има - туй което сме свършили от юли до декември също е шо-годе запечатано и ще го покажа. Просто не мога наведнъж да кача всичко, щото трябва избирам и да сортирам измежду стотици снимки. Освен туй на 09.01 заминавам и пак са гмуркам в 3-ката, след което пак ще има визуален отчет на свършеното. Надявам са до Великден или Гергьовден да й драснем клечката. На товарната проба всички сте добре дошли да са повозите, опушите и наснимате!

А 36.10 си е цяла-целеничка във Ва и за месец, че и по-малко е готова.
Другите много перспективни машини са 15.17 (Ас) и 16.27 (Клц).

Но сега да не си отклоняваме вниманието от 03.12. Чакайте нов репортаж.
Весела Нова Година! Наздраве :drinks:! Пийте по едно вино и за машината, че да върви по-мазно!
Титла: Re:Възстановяване на локомотив 03.12
Публикувано от: refil в 31 Декември 2010, 15:33:46
Цитат на: Tramway link=topic=2886.msg51520#msg51520 date=1293797684
Весела Нова Година! Наздраве :drinks:! Пийте по едно вино и за машината, че да върви по-мазно!


Ако трябва и по дамаджанка ще изпием-щом е за машината  :pleasantry: :pleasantry: :pleasantry: :drinks: :drinks: :drinks:
Титла: Re:Възстановяване на локомотив 03.12
Публикувано от: evrokoma в 01 Януари 2011, 18:36:44
 :hi: браво и очаквам да видя следващия отчет :drinks: а за пробите горна не ми е чак толкова далече :yahoo:
Титла: Re:Възстановяване на локомотив 03.12
Публикувано от: Vlado в 06 Януари 2011, 10:11:28
От Railwaymodeling:

(http://railwaymodeling.com/gallery/albums/userpics/10061/03-12_i_07-91.JPG)

(http://railwaymodeling.com/gallery/albums/userpics/10061/03-12_budka1.jpg)

(http://railwaymodeling.com/gallery/albums/userpics/10061/03-12_armatura_2.jpg)

 :good:
Титла: Re:Възстановяване на локомотив 03.12
Публикувано от: Vlado в 06 Януари 2011, 14:15:25
И още от Локфорума:

(http://lokforum.com/gallery/albums/userpics/10004/03-12_tabeli.jpg)

(http://lokforum.com/gallery/albums/userpics/10004/03-12_spira4ki.jpg)

(http://lokforum.com/gallery/albums/userpics/10004/03-12_manometri.jpg)

(http://lokforum.com/gallery/albums/userpics/10004/03-12_armatura1.jpg)

Евала, Емо! Прави се с мерак. Личи си!
Титла: Re:Възстановяване на локомотив 03.12
Публикувано от: zazo в 06 Януари 2011, 14:43:15
Цитат на: Vlado link=topic=2886.msg51866#msg51866 date=1294316125
И още от Локфорума:

(http://lokforum.com/gallery/albums/userpics/10004/03-12_tabeli.jpg)

Евала, Емо! Прави се с мерак. Личи си!

Евала наистина. Едно голямо браво на хората участващи във възстановяването. Не можете да си представите, колко много ме зарадва тази снимка, с този герб.  :clapping:  :clapping:  :clapping:
Титла: Re:Възстановяване на локомотив 03.12
Публикувано от: Vlado в 06 Януари 2011, 15:07:45
И още две снимки от Railwaymodeling:

(http://railwaymodeling.com/gallery/albums/userpics/10061/03-12_GO1.jpg)

(http://railwaymodeling.com/gallery/albums/userpics/10061/03-12_direktna_spira4ka.jpg)

Е-е-е-е-х, хубаво е, когато виждаш възраждането на нещо толкова ценно и исторически значимо за БДЖ, че и изобщо за страната ни!  :good:
Титла: Re:Възстановяване на локомотив 03.12
Публикувано от: CaLLlo в 06 Януари 2011, 18:26:29
Цитат на: zazo link=topic=2886.msg51867#msg51867 date=1294317795
Цитат на: Vlado link=topic=2886.msg51866#msg51866 date=1294316125
И още от Локфорума:

(http://lokforum.com/gallery/albums/userpics/10004/03-12_tabeli.jpg)

Евала, Емо! Прави се с мерак. Личи си!

Евала наистина. Едно голямо браво на хората участващи във възстановяването. Не можете да си представите, колко много ме зарадва тази снимка, с този герб.  :clapping:  :clapping:  :clapping:

Дааа, у нас много трудно се случват нормалните неща - например да видиш истинския герб (макар и царски, но все пак български) на истинския локомотив, а толкова е лесно просто да кажеш истината.

Самият герб най-вероятно е правен, едвали някой е дъръзнал да скрие такъв атрибут от народната власт, НО другото което много ме радва е, че и останалите табели също са истинските - не са поръчвани като при другите музейни машини; истински са и фабричните табели от първата страница на темата.
Титла: Re:Възстановяване на локомотив 03.12
Публикувано от: zazo в 06 Януари 2011, 18:39:55
Всъщност е настоящия герб на България, но пак е по-добре от разни други измислици.
Титла: Re:Възстановяване на локомотив 03.12
Публикувано от: liro4605 в 06 Януари 2011, 22:37:01
Тук само едно бих казал:
-По делата ще ги познаете!

 :hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :hi:
Титла: Re:Възстановяване на локомотив 03.12
Публикувано от: anubis в 07 Януари 2011, 03:42:42
Като гледам колко са пипнати  детайлите, тази машина ще е Майбаха сред  парните локомотиви у нас. Браво на  Емо и всички, които влагат душата си за да оживее и този красавец!
Титла: Re:Възстановяване на локомотив 03.12
Публикувано от: IKAR в 07 Януари 2011, 10:39:41
Понеже стана въпрос за табелите. В немалко случаи се е налагало да бъдат поръчвани, защото оригиналните "случайно" изчезват след посещения на групи от чужденци с цел разглеждане на локомотивите. Предполага се, че биват откраднати от безсъвестни служители за пари по поръчка на някои от чужденците, които явно проявяват голям интерес към такива уникални табели. А те са наистина уникални, няма спор. При серия 01 например заводските табели са единствените изцяло на български език в цялата довоенна история на БДЖ. А и след това май само Шкодите и Ганцовете, за последните не съм сигурен, са с табели на български. Повече няма да коментирам, да не вземе да дойде горският и да ни подпука.
Титла: Re:Възстановяване на локомотив 03.12
Публикувано от: Tramway в 07 Януари 2011, 12:33:43
Да внеса малко яснота: на български са написани табелките на всички машини, мотриси и мотрисни гарнитури, строени по поръчка на БДЖ, а именно серии 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 10 (парни), 10 (ДМВ), 11, 17, 18, 19, 22, 23, 30, 31, 32, 33, 36, 41, 42, 43, 44/45, 46 (парни), 46 (електрически), 48, 51, 52, 55, 61, 75, 76, 77, 81 (дизели), 81 (мотриси), 82 (дизели), 82 (мотриси), 50076, 60076. Табелите за местодомуване са правени и монтирани у нас при зачисляване в съответните депа.
Гербовете за 03.12 са съвременни и са отляти от бронз в завода за цветни метали в Долна Оряховица, като за модел използвахме пластмасов герб, който купихме от фирма "LB Божинов" - София, и за който платихме 180 лв. За отливките в Д.О. взеха по 30 лв. Не са хубави, грапави са, опитвахме да ги позагладим с дискови четки и кичана шайба с шлайфпаста, но бронзът поради много малкия си коефициент на триене трудно са подава на шлайфане. Но каквито са - такива. Повече от туй не можем.
Номерните, фирмените и указателните табели са си оригиналните, които изчистихме и лъснахме. Липсваха само фирмената табела от обшивката на левия цилиндър (при някой ремонт навремето като са сменяли ламарината са изхвърлили старата заедно с табелата) и "Въздушна спирачка Кноръ съ допълнителна спирачка и обръщат. кранъ" от долния винкел на будката отдясно, но направихме отливки от оригиналните в Търново. И тъй като те са алуминиеви (както и всички останали табели без номерните на серии 03 и 11) са лъснаха идеално.
Титла: Re:Възстановяване на локомотив 03.12
Публикувано от: Tramway в 02 Февруари 2011, 20:09:41
Ето малко снимки от хода на ремонта в периода 08.2010 - 01.2011г. Не са качествени, но набързо, на тъмно и с мръсни ръце толкова можах. Макар и да имам голямо желание, нямам достатъчно време да давам подробно обяснение за всичко. Ако имате въпроси, питайте.
http://www.mediafire.com/?q8y5a6hokxkdb#0,2
http://www.mediafire.com/?xf7cmx72m8oce#0,2
http://www.mediafire.com/?65bd2ddy7zla8#0,2
http://www.mediafire.com/?gez28qyjuvlds#0,2
Титла: Re:Възстановяване на локомотив 03.12
Публикувано от: pach в 03 Февруари 2011, 09:08:21
Цитат на: Tramway link=topic=2886.msg53648#msg53648 date=1296670181
Ето малко снимки от хода на ремонта в периода 08.2010 - 01.2011г. Не са качествени, но набързо, на тъмно и с мръсни ръце толкова можах. Макар и да имам голямо желание, нямам достатъчно време да давам подробно обяснение за всичко. Ако имате въпроси, питайте.
http://www.mediafire.com/?q8y5a6hokxkdb#0,2
http://www.mediafire.com/?xf7cmx72m8oce#0,2
http://www.mediafire.com/?65bd2ddy7zla8#0,2
http://www.mediafire.com/?gez28qyjuvlds#0,2


НЕВЕРОЯТНО!!!
 :hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :hi:
Страхотно!!!
Хиляди благодарности бате Емо!!!!!
Браво на българите работили (и работещи) по машината!!!
 :clapping: :clapping: :clapping:

Специални благодарности за споделените снимки!!!!
 :hi: :hi: :hi:
Всички са надлежно записани, направени в PDF-файл...и въобще това стана една от най-пълните ми папки с български локомотив.!!!!!!!!!
Всичките снимки са правени (явно) професионално и могат спокойно да бъдат в "помощ на моделистта"!!!!
Такива подробни снимки на рамата са направо умопомрачителни!!!!
Както и няколкото погледа с изглед от горе - нещо което много рядко се намира,
 а пък за наша парна машина си е ПЪРВОТО!!!!!

...и един малък ( за сега) въпрос - къде точно се намира табелката със списъка за мазането?
Имате ли конструктивните чертежи по които да работите (и сте работили) или разчитате само на личен опит????
Страхотни сте!!!!
Дай имената на хората вложили сърцата си във въстановяването на този прекрасен локомотив!!!
Вие всички го заслужавате!!!!
(впрочем това е от значение и за софийската въстановка на БДЖ-05...
който има достъп до тази информация да не се стиска
 и да я сподели - хората поне това са заслужили!!!!)

Толкова ме зарадва с тези снимки, както и с въстановяването на тази красива машина,
че не знам как ще те черпя като се видим!!! :drinks: :drinks: :drinks: :drinks:

Ако имаш такива албуми и за самия тендер,
ще е едно чудесно допълнение на папката са надпис

"БДЖ-03.12"!!!!


Още веднъж - БЛАГОДАРЯ!!!!
 :hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :hi:
Титла: Re:Възстановяване на локомотив 03.12
Публикувано от: Vlado в 03 Февруари 2011, 10:27:28
Цитат на: Tramway link=topic=2886.msg53648#msg53648 date=1296670181
Ето малко снимки от хода на ремонта в периода 08.2010 - 01.2011г. Не са качествени, но набързо, на тъмно и с мръсни ръце толкова можах. Макар и да имам голямо желание, нямам достатъчно време да давам подробно обяснение за всичко. Ако имате въпроси, питайте.
http://www.mediafire.com/?q8y5a6hokxkdb#0,2
http://www.mediafire.com/?xf7cmx72m8oce#0,2
http://www.mediafire.com/?65bd2ddy7zla8#0,2
http://www.mediafire.com/?gez28qyjuvlds#0,2


На мен нещо не искат да ми се отварят. Е, ще трябва да изчакам по добри времена (бърз интернет)...  :spiteful:
Титла: Re:Възстановяване на локомотив 03.12
Публикувано от: evrokoma в 03 Февруари 2011, 10:39:26
Цитат на: Tramway link=topic=2886.msg53648#msg53648 date=1296670181
Ето малко снимки от хода на ремонта в периода 08.2010 - 01.2011г. Не са качествени, но набързо, на тъмно и с мръсни ръце толкова можах. Макар и да имам голямо желание, нямам достатъчно време да давам подробно обяснение за всичко. Ако имате въпроси, питайте.
http://www.mediafire.com/?q8y5a6hokxkdb#0,2
http://www.mediafire.com/?xf7cmx72m8oce#0,2
http://www.mediafire.com/?65bd2ddy7zla8#0,2
http://www.mediafire.com/?gez28qyjuvlds#0,2


 :hi: :thank_you: на всички влагащи труд и сърце за тези машини :good:
Титла: Re:Възстановяване на локомотив 03.12
Публикувано от: Vlado в 03 Февруари 2011, 11:01:29
Специални благодарности на Пламен, че ми осигури възможност да видя снимките от Емо!  :hi:

Евала, Емо! Златни ръце и златно сърце. Успех в бъдещата работа! :hi:
Титла: Re:Възстановяване на локомотив 03.12
Публикувано от: Tramway в 03 Февруари 2011, 12:32:47
Еййй, стига четки, ушите ми пламнаха! Стараем са да го прави тъй, че на нас да ни хареса. А ние сме големи маханджии и трудно ни харесва.

Ето част от парната бригада. По-нататък ще си направим групова снимка и ще дам пълните имена с ЕГН-тата и банковите сметки.

1.   Алберт Иванов – главен ръководител на проекта
2.   Емил Стрезов – инж. по парни машини, електроника и всичко останало
3.   Росен Тодоров – шлосер, механик по инжектори, кнорови и мазилни помпи
4.   Никифор Стоянов – шлосер, механик по фина арматура и всичко останало
5.   Петър Марков – шлосер, тенекиджия и заварчик
6.   Йордан Досев – шлосер и тенекиджия
7.   Йордан и Ивайло – братя-близнаци, шлосери
8.   Стефан – инж.-шлосер
9.   Цветан – шлосер по талиги

Фамилиите на последните ще дам допълнително

От ляво надясно: Росен, Ивайло, Алберт
(http://www4.mediafire.com/imgbnc.php/f1eaa18697241121318060413bfd8a4ec1e5447260215221ae9f9db6ddc6b9554g.jpg)

От ляво надясно: Ивайло, Емил, Алберт, Данчо
(http://www2.mediafire.com/imgbnc.php/8c52ad6d23ec223dc4ab12f4af25e015c92ae2531c1afe173658696de78ad4674g.jpg)

Петър Марков
(http://www2.mediafire.com/imgbnc.php/81051ee2a53af786017948cd375fc9bb8b7178335b71c0efd7f05841b014fbd94g.jpg)

Йордан Досев
(http://www3.mediafire.com/imgbnc.php/bdb18be670264252d8066c4910b5ecb3cb6f6dbd9dba4b4ee4e5504e016196034g.jpg)

Цветан (в будката)
(http://www2.mediafire.com/imgbnc.php/53f69a6bd2b868904da4504e433f57ed43b0cf6905b9ee21e13c98b87d7d00014g.jpg)

От ляво надясно: Петър Марков, Данчо, Стефан
(http://www1.mediafire.com/imgbnc.php/3e693c2c14ad8c890597b3e70383fd983299d6f260bf0d0f44d17b1c14f91ee54g.jpg)

Алберт Иванов
(http://www0.mediafire.com/imgbnc.php/01952826d3b3130724446420e756db3b1adb256083dc8a7e62ae127ed2c86bec4g.jpg)

Емил Стрезов
(http://www2.mediafire.com/imgbnc.php/81b5f173f2339462bfc51d4b6d69b6e88c6db529d5ddc0a1ed8db124b11171774g.jpg) (http://www3.mediafire.com/imgbnc.php/a010dd2131f594501620e3061bef97d100d218b1aba85814af5d42291e3c77604g.jpg)

Ивайло и Данчо
(http://www0.mediafire.com/imgbnc.php/06fa50e5ab46e38ee19e261f992c8f16a743492b1c0de9c5a923dc222c21787b4g.jpg)

Росен Тодоров
(http://www1.mediafire.com/imgbnc.php/19fd1d12949b3b898f768a9b62f092381425a9319056262503be0de82ffb670c4g.jpg)

Никифор Стоянов
(http://www1.mediafire.com/imgbnc.php/2accb399738a2168b366a9862189b5b8abcbe3e2439ffcbc4396568f2187a2864g.jpg)

Част от бригадата по време на петъчния анализ
(http://www0.mediafire.com/imgbnc.php/017637f06f9a06e1c51874ba1332332b45500bae7cfb7d65c4f14437c9b06a704g.jpg) (http://www1.mediafire.com/imgbnc.php/484b31a3dbae388cd0c1f08a6e032ed5e759cad038b301cd2a823fec31dcaa984g.jpg)


На въпроса къде са намира табелката с местата за мазане – на челото на котела, отдясно на долната мазилна помпа.
Дали имаме чертежи – имаме, но освен шатунния лагер всичко останало правим с опит, знания и творчество (мерси, мерси, няма нужда от аплодисменти).
Титла: Re:Възстановяване на локомотив 03.12
Публикувано от: XRISTO в 03 Февруари 2011, 12:40:32
Цитат на: Tramway link=topic=2886.msg53684#msg53684 date=1296729167
7.   Йордан и Ивайло – братя-близнаци, шлосери

Ха - ха, имаше нужда от това пояснение.В началото си помислих че е някакъв фотомонтаж на един и същи човек.  :lol:
Шапка ви свалям, направо сте уникални!Не става дума за четки, просто е очевидно - единствените в българия сте вие!  :hi: :hi: :hi:
Титла: Re:Възстановяване на локомотив 03.12
Публикувано от: gzo в 03 Февруари 2011, 16:52:29
Чичко Стрезов се е подал от дупката точно както чичко Снегов от "Топло"   :haha:

(http://photo-zona.net/images/user57562/album22585/large/1296744696_huvz5534_ch.Strezov.Snegov.jpg)

Моите уважения към цялата бригада  :hi: Достоен труд !
Титла: Re:Възстановяване на локомотив 03.12
Публикувано от: KRAKOMOBILA в 06 Февруари 2011, 19:01:29
Междо другото - на снимките явно никой не забеляза един интересен гост в Депо Горна Оряховица.
 Номерът му е - 92 53 0 651005-6. Или иначе казано br 232 на Румънския DB Shenker. Интересно какво е правел тук.
Титла: Re:Възстановяване на локомотив 03.12
Публикувано от: TheJackal в 06 Февруари 2011, 19:12:18
Имам едно питане относно 03.12: "Колоостната формула локомотива е 4-8-2 или 2-4-1, на кой локомотив в немската тракция отговаря?" :)
Титла: Re:Възстановяване на локомотив 03.12
Публикувано от: KRAKOMOBILA в 06 Февруари 2011, 19:20:47
На никой.  :)
Титла: Re:Възстановяване на локомотив 03.12
Публикувано от: Сaprycorn в 07 Февруари 2011, 00:58:27
Цитат на: TheJackal link=topic=2886.msg53857#msg53857 date=1297012338
Имам едно питане относно 03.12: "Колоостната формула локомотива е 4-8-2 или 2-4-1, на кой локомотив в немската тракция отговаря?" :)
Има все пак един локомотив в Германия, който е със същата колоосна формула 2-4-1! Това е локомотив 08 1001. Всъщност локомотивът е френски и по време на Втората Световна Война попада в Германия като военен трофей. Повече за този локомотив четете тук: http://www.railwaypassion.com/?cid=243&NewsId=75
Титла: Re:Възстановяване на локомотив 03.12
Публикувано от: Tramway в 07 Февруари 2011, 10:39:42
Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=2886.msg53853#msg53853 date=1297011689
Междо другото - на снимките явно никой не забеляза един интересен гост в Депо Горна Оряховица.
 Номерът му е - 92 53 0 651005-6. Или иначе казано br 232 на Румънския DB Shenker. Интересно какво е правел тук.
Лятото дойде с изгорели ТД и повреди в дизела. ТД бяха пренавити и монтирани много бързо и от тогава вече 5 месеца се чака собственикът да достави бутала и сегменти. И за да не стои навън че да я оберат, я натикаха в парния цех с което блокираха единствения свободен коловоз и нормалния достъп до банята и клозета.
Цитат на: TheJackal link=topic=2886.msg53857#msg53857 date=1297012338
Имам едно питане относно 03.12: "Колоостната формула локомотива е 4-8-2 или 2-4-1, на кой локомотив в немската тракция отговаря?" :)
Виж тук:
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,2969.0.html
Титла: Re:Възстановяване на локомотив 03.12
Публикувано от: KRAKOMOBILA в 07 Февруари 2011, 11:01:04
Това значи ли, че още е в Го ?
Титла: Re:Възстановяване на локомотив 03.12
Публикувано от: Tramway в 07 Февруари 2011, 11:13:51
Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=2886.msg53898#msg53898 date=1297069264
Това значи ли, че още е в Го ?
Да. И по 5 пъти на ден я псуваме. Не знам обаче кой ще плаща за охраняван гараж....
Титла: Re:Възстановяване на локомотив 03.12
Публикувано от: bdz43r в 14 Април 2011, 18:46:27
(http://bgrail.info/photos/14.04.2011-GO-0312/_IMG_4602.JPG) (http://bgrail.info/photos/14.04.2011-GO-0312/IMG_4602.JPG) (http://bgrail.info/photos/14.04.2011-GO-0312/_IMG_4601.JPG) (http://bgrail.info/photos/14.04.2011-GO-0312/IMG_4601.JPG)
Да ни е честита! Днес към 11:44 направи първата си разходка на собствен ход от 40 години.
Без да преувеличавам, машината е като извадена от изложба. Сигурно и като е напуснала завода не е била толкова изпипана. За сега страда от учудващо малко и незначителни детски болести, които са неизбежни.
Повече снимки след 22:30.
Титла: Re:Възстановяване на локомотив 03.12
Публикувано от: Сaprycorn в 14 Април 2011, 18:56:10
 :clapping: :clapping: :clapping: :hi: :hi: :hi: :give_heart:
Страхотна е станала!!!!
Титла: Re:Възстановяване на локомотив 03.12
Публикувано от: KRAKOMOBILA в 14 Април 2011, 18:59:42
Мноооооого красива! Кога ще е пробата ?
Титла: Re:Възстановяване на локомотив 03.12
Публикувано от: TheJackal в 14 Април 2011, 19:04:08
Супер! Поздравления за хората, който са помогнали в това начинание! :hi:
Титла: Re:Възстановяване на локомотив 03.12
Публикувано от: refil в 14 Април 2011, 19:07:46
 :hi: :hi: :hi: :hi: на целия екип
Титла: Re:Възстановяване на локомотив 03.12
Публикувано от: bdz43r в 14 Април 2011, 19:10:16
Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=2886.msg57591#msg57591 date=1302796782
Кога ще е пробата ?
Вторник скоростна, Сряда товарна, но всичко е предпоследно.
Титла: Re:Възстановяване на локомотив 03.12
Публикувано от: CaLLlo в 14 Април 2011, 19:27:13

Браво на Трамвая & Компания !!!  :hi: :hi:

  А и тия снимки са страхотни !!!  :hi: :hi:
Титла: Re:Възстановяване на локомотив 03.12
Публикувано от: bdz43r в 14 Април 2011, 23:20:58
http://bgrail.info/photos.php?mode=show_album&id=206
Титла: Re:Възстановяване на локомотив 03.12
Публикувано от: KRAKOMOBILA в 15 Април 2011, 08:20:24
Браво Тошко - добре си отразил събитието. Тройката е чудесна - браво на Алберт и бригада.  :good:
Титла: Re:Възстановяване на локомотив 03.12
Публикувано от: widowmaker в 15 Април 2011, 08:38:51
 :hi: :hi: :hi:
Браво на вас!
 :clapping: :clapping: :clapping:
Титла: Re:Възстановяване на локомотив 03.12
Публикувано от: pach в 15 Април 2011, 08:51:30
Страхотно!!!!
Просто нямам думи да изразя радостта си!!!
 :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo:
Целия офис се събра пред монитора ми и всички много се радват,
 че благодарение на тези всеотдайни хора, има още един възстановен
български парен локомотив!!!
 :clapping: :clapping: :clapping: :clapping: :clapping: :clapping:
Нямам съмнение, че ще мине пробите безпроблемно!!!
Желая успех и безаварийна експлоатация!!!

Тодоре, както винаги твойте снимки са правени професионално. :ok:
Записах си ги всичките - нещо повече...довечера като чета отново за този локомотив,
и пише "Friedman" - ще виждам на снимките и за какво става въпрос и как изглежда.
Целият албум е много добър помощник и за моделиста!!!
Благодаря!
 :hi: :hi:
Титла: Re:Възстановяване на локомотив 03.12
Публикувано от: Vlado в 15 Април 2011, 09:23:12
Стра'отно!  :dance1: :dance1: :dance1:  :good:
Титла: Re:Възстановяване на локомотив 03.12
Публикувано от: zazo в 15 Април 2011, 10:56:52
Браво!!! Страхотнено, дет се казва. Браво и на Тодор за снимките.  :victory:
Титла: Re:Възстановяване на локомотив 03.12
Публикувано от: toniemi в 15 Април 2011, 17:41:54
 :good: :good: :good: :good:
Цитат на: zazo link=topic=2886.msg57616#msg57616 date=1302854212
Браво!!! Страхотнено, дет се казва. Браво и на Тодор за снимките.  :victory:
:good: :good: :good: :good: :good:
Титла: Re:Възстановяване на локомотив 03.12
Публикувано от: bdz43r в 15 Април 2011, 17:55:33
Товарна проба в Сряда на влак 40112, донякъде и обратно.
Имайте предвид все пак, че всичко е предпоследно.
Титла: Re:Възстановяване на локомотив 03.12
Публикувано от: KRAKOMOBILA в 16 Април 2011, 04:36:21
Цитат на: bdz43r link=topic=2886.msg57649#msg57649 date=1302879333
Товарна проба в Сряда на влак 40112, донякъде и обратно.
Имайте предвид все пак, че всичко е предпоследно.
Дано това е последното.
Титла: Re:Възстановяване на локомотив 03.12
Публикувано от: anubis в 16 Април 2011, 06:04:22
Чудеса се случват не само по Коледа!
Респект към Емил и бригадата на Алберт :hi:
Титла: Re:Възстановяване на локомотив 03.12
Публикувано от: topalov в 16 Април 2011, 09:21:07
Поздравления към Емо и Алберт (може би и Станимир), поздравления към всички знайни и незнайни войни борили се за красотата на тази машина! РЕСПЕКТ, момчета!  :hi: :hi: :hi:
Титла: Re:Възстановяване на локомотив 03.12
Публикувано от: nilfe в 16 Април 2011, 09:32:09
Тя е станала по-хубава от нова тая "бракма". Стра'отно. Голям Гъзмет имаме, че ви има момчета.  :hi:  :hi:  :hi:
Титла: Re:Възстановяване на локомотив 03.12
Публикувано от: frosthero в 16 Април 2011, 14:40:25
в горна оряховица ли се намира ?
Титла: Re:Възстановяване на локомотив 03.12
Публикувано от: KRAKOMOBILA в 16 Април 2011, 14:52:14
Да.  :)
Титла: Re:Възстановяване на локомотив 03.12
Публикувано от: frosthero в 16 Април 2011, 15:51:29
че аз къде съм спал  :lol:
Титла: Re:Възстановяване на локомотив 03.12
Публикувано от: evrokoma в 17 Април 2011, 14:23:00
Поклон пред трудът ви момчета :hi:
Желая на машината много безаварийни километри :drinks:
Титла: Re:Възстановяване на локомотив 03.12
Публикувано от: optron в 17 Април 2011, 22:47:36
Цитат на: frosthero link=topic=2886.msg57680#msg57680 date=1302958289
че аз къде съм спал  :lol:
Съдейки по диалога, някъде наблизко си спал и си го проспал ...   :on_the_quiet: :haha:
Титла: Re:Възстановяване на локомотив 03.12
Публикувано от: bdz43r в 24 Април 2011, 06:22:12
Утре ще има втори опит и ако е сполучлив - товарна проба на 26-ти (Вторник) на влак 40112/40105 ГО - Русе и обратно.
Титла: Re:Възстановяване на локомотив 03.12
Публикувано от: KRAKOMOBILA в 25 Април 2011, 01:03:35
Оказва се, че днес няма да има проба.
Титла: Re:Възстановяване на локомотив 03.12
Публикувано от: Best Ripper в 25 Април 2011, 12:57:30
Нормално, все пак днес е почивен ден...  ;)
Титла: Re:Възстановяване на локомотив 03.12
Публикувано от: sim в 26 Април 2011, 08:30:54
Последно кога е пробата? И кои влакове?
Титла: Re:Възстановяване на локомотив 03.12
Публикувано от: Best Ripper в 27 Април 2011, 22:39:53
Локомотивът имал пак проблеми с блендата, довеждащ до изхвърляне на вода от котела в цилиндрите... Товарната проба е планирана за събота... засега.
Титла: Re:Възстановяване на локомотив 03.12
Публикувано от: pach в 10 Май 2011, 13:14:25
Най-после една добре, умно и стилно написана статия по тема която силно ни вълнува и засяга.
Позволявам си да я прехвърля тук от сайта на "ОптимаСпринт - Троян"
http://www.optitroyan.net/?p=2880

Цитат
Романтика по релси сред царски лукс под пара от Левски през Ловеч до Троян

Публикувано от Красимира Коларова на май 2nd, 2011


(http://www.optitroyan.net/wp-content/uploads/2011/05/4.jpg)
За огромна радост на всички – малки, големи и още по-големи приятели на железницата- бригадири, строители, ветерани, железничари, граждани и гости на региона от долината на р. Осъм, на 5 май британска група железопътни туристи ще пътува по ж. п. линията Левски-Ловеч-Троян със специален туристически влак, съставен от най-луксозните вагони (личните вагони на членовете на последното Българско монархическо семейство) от бившия „царски влак”, возен от парен локомотив. По предварителна информация, новобрачната кралска двойка – техни превъзходителства Принцът на Уелс и Херцог на Кеймбридж Уйлям и Херцогиня Катрин, няма да са сред пътниците, за съжаление.

(http://www.optitroyan.net/wp-content/uploads/2011/05/5.jpg)
Влакът ще се тегли от нововъзстановения за движение със собствена сила действащ музеен парен локомотив № 03.12 от музейната колекция „Железопътно наследство” на „БДЖ” ЕАД, домуващ в Локомотивно депо – Горна Оряховица. Заложеното официално разписание за движение на специалния влак е както следва: Левски – тр. 15.00; Ловеч – пр. 16.42/ тр. 17.45; Троян – пр. 19.16/ тр. Обратно 21.20. Възможни са известни корекции в хода на „светското мероприятие”. По време на движението ще се реализират фотопаузи със спиране на състава, слизане на туристи, връщане на заден ход и заснемане на движението на влака от феновете. Такива са предвидени на: гара Летница 15.10-15.30; сп. Умаревци 16.01-16.31; РП Абланица 18.10-18.25, сп. Лешница 18.42-18.47 и сп. Ломец 18.53.18.58. Интересното е, че възстановяването на локомотива приключи с успешната приемателна пътна проба на 30.04.2011 г., като обслужи чифт редовни пътнически влакове по направлението Г. Оряховица – Русе и обратно.

(http://www.optitroyan.net/wp-content/uploads/2011/05/zawodska_snimka.jpg)
Практически първото му атракционно пътуване ще бъде именно това на 05.05.2011 г. до Троян. Любопитен исторически факт е, че точно този локомотив през август 1943 г. обслужва траурния влак, пренесъл тленните останки на последния действащ Български монарх Цар Борис III от София до Кочериново по пътя им към Светата Рилска обител. Ако към това добавим и вагоните от състава на влака – личните вагон-салони на самия монарх, на Царица Йоана и на Принц Кирил, то определено композицията добива изключителна и завършена историческа стойност на истински Царски влак.

(http://www.optitroyan.net/wp-content/uploads/2011/05/2.jpg)
Пикантна подробност е, че според някои не потвърдени данни, именно с вагон № S52, невръстния Симеон и царицата напускат територията на новообявената тогава Народна Република. Към това можем да отбележим, че машината е изключително импозантна, масивна и внушителна, с характерни за своето време и представителни черти и облик. Според много познавачи, тя е може би една от най-красивите парни локомотиви в цялата история на БДЖ. Още повече, че локомотивът е възстановен от горнооряховци с вещина и мерак в детайли и с изключителна прецизност, като резултатът е все едно че е излязъл току-що от заводските врати, а не е почти 70-годишен ветеран. Поклон и адмирации пред резултата от труда им, защитил за сетен път традицията и славата на града им като пулсиращо железопътно сърце на родината. Машината е трицилиндрова, тип „Drilling” и се движи под пара с характерен звук от „отсечките” на парата, като това внася допълнителна фамозност и неописуемо усещане от преживяваното удоволствие при пътуването с нея, особено на фона на живописния ландшафт в това зелено пролетно време и с много разцъфнали дървета. Нашите железници предлагат и организират по желание и при различни поводи туристически, атракционни, демострационни, кинематографични, представителни, бизнес и юбилейни пътувания с „Експрес Носталгия” по различни маршрути и графици, изготвени по желание на заявителя, даващи възможност да се усети лукса и комфорта на миналото в днешни дни. В състава на влака се включват луксозни вагони както от бившия „царски влак” (известен като „Корона” експрес), така и от правителствения влак на дългогодишния пръв държавен и партиен ръководител Тодор Живков (известен като „Витоша” експрес). Влаковете се возят вече с пет различни възстановени действащи музейни парни локомотиви за нормално междурелсие и с един за теснолинейно. Добрата новина за феновете на железниците и на историята, е че се работи по възстановяването на още парни локомотиви.
 
(http://www.optitroyan.net/wp-content/uploads/2011/05/chertev_obst_wid.jpg)

Кратка историческа справка за локомотива:

 Машината е произведена през далечната военна 1942 г. от престижната немска фирма „HENSCHELL&SOHN” GmbH– гр. Касел, като част от серия от 12 единици, закупени за нуждите на нашите железници. Локомотивите от тази серия са предназначени за обслужване на бързи и пътнически влакове по нашите главни ж. п. линии. Те са с изключително съвършена за времето си конструкция, парна машина тип „Drlling” и отлични технически възможности. Основният експлоатационен живот на машините преминава в обслужване на бързи и пътнически влакове по тракционните рамена Г. Оряховица – Плевен и Г. Оряховица – Шумен (Варна), като домуват в локомотивно депо Горна Оряховица. В редовната си, над 30-годишна експлоатация, показват стабилна и завидна работоспособност и добри тракционни и динамични качества и само въвеждането на новите видове (дизелова и електрическа) тяги, водят до тяхното ранно извеждане от експлоатация. Локомотив № 03.12 е запазен за музейни цели и се съхранява десетилетия в депо Г. Оряховица. След оценяването на значението на атракционнните пътувания от страна на ръководството на железниците, и основно след неуморния, тежък и продължителен труд на колектив-реставратори от Локомотивно депо – Г. Оряховица, начело с пламенните радетели на идеята Алберт Иванов и Емил Стрезов, локомотива е възстановен, като действащ музеен експонат преди само броени дни.
(http://www.optitroyan.net/wp-content/uploads/2011/05/1.jpg)
 

Кратка справка за вагоните:

Луксозният влак “Корона експрес” се състои от вагони, произведени специално за цар Борис III, царица Йоана и принц Кирил през 1938 год. в Германия. Запазено е автентичното обзавеждане от преди Втората световна война. Със съвършените си динамично-ходови качества, влакът осигурява максимален комфорт при пътуване.

Вагон № 51 52 98 10 050-1 Личен вагон на Цар Борис ІІІ. Вагонът разполага с просторна спалня, кабини за личните прислужници на Царя, както и три служебни кабини. В едната част, вагонът разполага със салон са срещи, съвещания и хранене.

Вагон № 51 52 98 10 051-9 Личен вагон на Царица Йоанна. По оборудване, вагонът не се различава съществено от личния вагон на Цар Борис III-ти, с някои малки разлики.

Вагон № 51 52 98 10 052-7 Личен вагон на Принц Кирил. Вагонът разполага със салонче за срещи и хранене, лична спалня на Принца, служебни и битови помещения.

В последно време, атракционните пътувания по нашите железници са в своебразен „Ренесанс”. В медиите и в обществото като цяло, доби популярност движещия се по редовно разписание чифт крайградски пътнически влакове София – Банкя и обратно, возен от действащите музейни парни машини №№ 01.23 и 05.01 (също нововъзстановената) от депо София. Пускането им предизвика небивал фурор и изявен интерес на много Софиянци и гости на столицата, някои нарочно пропътували стотици километри за да почувстват сред мириса на пара и пушек дъхът на историята, за да се върнат в младежките си години или за да сбъднат детски блян. Така и малчуганите могат да видят, а и пипнат нещо наистина стойностно, истински влак, като излязъл от детските книжки, откъсвайки се от насажданата повсеместно „джип-мотор-чалга-барби-силикон-фейшън-метро-рамбо-супермен” култура. Е, ние живущите по протежението на ж. п. линията до Троян и нашите гости, имаме поредния щастлив шанс, да се почувстваме едновременно столичани и също така да срещнем историята, при това аристократично, луксозно и вълнуващо.

Атракционното пътуване на 05.05.2011 г. няма да е първото, а напротив – поредното в последните 5 години, очертаващо на световната туристическа карта ж. п. гара Троян, като жалон в маршрута на съвременните нашенски, а в същност Европейски „Ориент” експреси. Дефакто, стремежът и приоритетите на туристите, на туроператорските фирми, на железопътната администрация и на общините са композирани на един коловоз, в едно направление и семафора е отворен.Разбира се, това става възможно и поради съхраняването на ж. п. линията до Троян. Със следващото туристическо ж. п. пътуване, както и с редовното пътническо и товарно движение по линията, на фона на тежката икономическа, инфраструктурна и енергийна обстановка, все по-ярко се доказват на практика предимствата за всички на железопътния транспорт в миналото, сега и в бъдеще – сигурност, надежност, безопасност, организация и ред, комфорт, ефективност, икономичност на атрактивни цени. С това, разбира се ще расте и нашата обща отговорност не само по съхраняването на тази наша „врата към света” и „кръвоносна артерия” (колкото банално, толкова много по-вярно), но и по нейното поддържане, усъвършенстване и развитие. Дано скоро да се разминават влаковете под градския парк на Троян.Атракционното пътуване с парна тяга в предпразничния ден, осъществявано от нашите железници, допълнително ще допринесе за всеобщото приповдигнато празнично настроение на жителите и на гостите в региона на задаващия се, един от най-светлите и най-тачени, наши всенародни празници – Гергьовден- каза инж. Георги Стайковски, който е голям почитател на железниците и познавач на тяхната история.

Красимира Коларова

 :hi: :clapping: :clapping: :clapping:

В сайта на Троянци може да се гласува за статията  - нека да подкрепим такъв род публикации!!! :drinks:
http://www.optitroyan.net/?p=2880
Титла: Re:Възстановяване на локомотив 03.12
Публикувано от: Tramway в 10 Май 2011, 14:15:05
Мисля, че от заглавието на темата вече може да са махне думата "възстановяване". Машината е възстановена, премина изпитанията, сертифицирана е и въведена в експлоатация считано от дата 02.05.2011г.
Титла: Re:Възстановяване на локомотив 03.12
Публикувано от: KRAKOMOBILA в 10 Май 2011, 14:53:39
Да ни е жива и здрава и милиони километри по разбития ни железен път и пожелавам.  :)
Титла: Re:Възстановяване на локомотив 03.12
Публикувано от: pach в 10 Май 2011, 15:03:50
Цитат на: Tramway link=topic=2886.msg59411#msg59411 date=1305026105
Мисля, че от заглавието на темата вече може да са махне думата "възстановяване". Машината е възстановена, премина изпитанията, сертифицирана е и въведена в експлоатация считано от дата 02.05.2011г.

Това ако искаш можеш сам и ти да го направиш (без намесата на модератор)
- в първия пост промени заглавието (тъй като ти си почнал темата и технически само ти можеш да я промениш)
и ще стане цялата тема с ново заглавие.
Поздравления за всеотдайните труд и любов с които тази машина отново е ЖИВА!!
 :clapping: :clapping: :clapping:!
Титла: Re:Възстановяване на локомотив 03.12
Публикувано от: Tramway в 10 Май 2011, 16:24:18
Началото:

(http://www4.mediafire.com/imgbnc.php/d2a13f1f57fb30e53121040e306ca4f52aa71c13296efc9e1453d3f7e9e6a3375g.jpg)

И краят:

(http://www1.mediafire.com/imgbnc.php/3cfbda8ff0d075d5a25e83b4c1aee29c1b5afd13ade6e6ef6e10e40e7a4396835g.jpg)
(http://www3.mediafire.com/imgbnc.php/9e4bfb76a6886126e55d9705d5adafdbee67c43aee7fcb7a53b15d6eccee25865g.jpg)
(http://www4.mediafire.com/imgbnc.php/ff508b9eca6e869ed2a51a1a60e80432cb3cd484b3cd49fd70bf8bc9ffff69155g.jpg)

Трудът, поне за част от бригадата, хич не беше комунистически.....
Титла: Re:Възстановяване на локомотив 03.12
Публикувано от: KRAKOMOBILA в 10 Май 2011, 16:26:02
Хаха - ще ви се да е краят... това е баш началото.  :good:
Титла: Re:Възстановяване на локомотив 03.12
Публикувано от: Tramway в 10 Май 2011, 16:35:51
Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=2886.msg59425#msg59425 date=1305033962
Хаха - ще ви се да е краят... това е баш началото.  :good:
Имам предвид края на ремонта на таз машина. Инак - никакъв край. Докарай машина и утре сутринта почваме!
Титла: Re:Възстановеният локомотив 03.12
Публикувано от: KRAKOMOBILA в 10 Май 2011, 17:36:54
Чакаме някоя 15-ка да завлечете в Горна.  :good:
Титла: Re:Възстановеният локомотив 03.12
Публикувано от: Saruman в 10 Май 2011, 19:41:26
В оная статия някой е ползвал мои снимки без разрешението ми, че не само мои!
Титла: Re:Възстановеният локомотив 03.12
Публикувано от: XRISTO в 10 Май 2011, 21:16:47
Е-е-е, хайде сега, и паспортна служба ползват моя снимка без да ме питат, ама не съм тръгнал да се карам с тях.  :pleasantry:
Титла: Re:Възстановеният локомотив 03.12
Публикувано от: Saruman в 10 Май 2011, 21:36:46
Не е баш тей, ама айди и аз имам вина че не слагам воден знак. Въпреки че го мразя, защото снимките стават адски грозни!
Титла: Re:Възстановеният локомотив 03.12
Публикувано от: TheJackal в 10 Май 2011, 21:43:45
Хм ..... Още не съм чул да има авторско право за нещо качено в интернет, без да е регистрирано като такова преди това. ;)

Моля, администраторите да изтрият ненужното, че разводнихме темата. Благодаря!