36.10 и 48.04 също са толкова запазени. :)
48.04 е в депо София от доста време вече. На открито е и вече е започнало демонтирането на разни части което не е добре...Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=2886.msg51508#msg51508 date=129378111236.10 и 48.04 също са толкова запазени. :)
А дано, но надали!
Щом са ги изкарали навън ... не им трябва много за да цъфнат ...
36.10 беше най-добре да си остане зад заварените врати на Синдел, но вече не е там,
а 48.04 беше достатъчно добре прибран в "Аквариума", но и той гледам вече е изкаран на двора.
Така локомотиви не се пазят!
Весела Нова Година! Наздраве :drinks:! Пийте по едно вино и за машината, че да върви по-мазно!
И още от Локфорума:
(http://lokforum.com/gallery/albums/userpics/10004/03-12_tabeli.jpg)
Евала, Емо! Прави се с мерак. Личи си!
Цитат на: Vlado link=topic=2886.msg51866#msg51866 date=1294316125И още от Локфорума:
(http://lokforum.com/gallery/albums/userpics/10004/03-12_tabeli.jpg)
Евала, Емо! Прави се с мерак. Личи си!
Евала наистина. Едно голямо браво на хората участващи във възстановяването. Не можете да си представите, колко много ме зарадва тази снимка, с този герб. :clapping: :clapping: :clapping:
Ето малко снимки от хода на ремонта в периода 08.2010 - 01.2011г. Не са качествени, но набързо, на тъмно и с мръсни ръце толкова можах. Макар и да имам голямо желание, нямам достатъчно време да давам подробно обяснение за всичко. Ако имате въпроси, питайте.
http://www.mediafire.com/?q8y5a6hokxkdb#0,2
http://www.mediafire.com/?xf7cmx72m8oce#0,2
http://www.mediafire.com/?65bd2ddy7zla8#0,2
http://www.mediafire.com/?gez28qyjuvlds#0,2
Ето малко снимки от хода на ремонта в периода 08.2010 - 01.2011г. Не са качествени, но набързо, на тъмно и с мръсни ръце толкова можах. Макар и да имам голямо желание, нямам достатъчно време да давам подробно обяснение за всичко. Ако имате въпроси, питайте.
http://www.mediafire.com/?q8y5a6hokxkdb#0,2
http://www.mediafire.com/?xf7cmx72m8oce#0,2
http://www.mediafire.com/?65bd2ddy7zla8#0,2
http://www.mediafire.com/?gez28qyjuvlds#0,2
Ето малко снимки от хода на ремонта в периода 08.2010 - 01.2011г. Не са качествени, но набързо, на тъмно и с мръсни ръце толкова можах. Макар и да имам голямо желание, нямам достатъчно време да давам подробно обяснение за всичко. Ако имате въпроси, питайте.
http://www.mediafire.com/?q8y5a6hokxkdb#0,2
http://www.mediafire.com/?xf7cmx72m8oce#0,2
http://www.mediafire.com/?65bd2ddy7zla8#0,2
http://www.mediafire.com/?gez28qyjuvlds#0,2
7. Йордан и Ивайло – братя-близнаци, шлосери
Имам едно питане относно 03.12: "Колоостната формула локомотива е 4-8-2 или 2-4-1, на кой локомотив в немската тракция отговаря?" :)Има все пак един локомотив в Германия, който е със същата колоосна формула 2-4-1! Това е локомотив 08 1001. Всъщност локомотивът е френски и по време на Втората Световна Война попада в Германия като военен трофей. Повече за този локомотив четете тук: http://www.railwaypassion.com/?cid=243&NewsId=75
Междо другото - на снимките явно никой не забеляза един интересен гост в Депо Горна Оряховица.Лятото дойде с изгорели ТД и повреди в дизела. ТД бяха пренавити и монтирани много бързо и от тогава вече 5 месеца се чака собственикът да достави бутала и сегменти. И за да не стои навън че да я оберат, я натикаха в парния цех с което блокираха единствения свободен коловоз и нормалния достъп до банята и клозета.
Номерът му е - 92 53 0 651005-6. Или иначе казано br 232 на Румънския DB Shenker. Интересно какво е правел тук.
Имам едно питане относно 03.12: "Колоостната формула локомотива е 4-8-2 или 2-4-1, на кой локомотив в немската тракция отговаря?" :)Виж тук:
Това значи ли, че още е в Го ?Да. И по 5 пъти на ден я псуваме. Не знам обаче кой ще плаща за охраняван гараж....
Кога ще е пробата ?Вторник скоростна, Сряда товарна, но всичко е предпоследно.
Браво!!! Страхотнено, дет се казва. Браво и на Тодор за снимките. :victory::good: :good: :good: :good: :good:
Товарна проба в Сряда на влак 40112, донякъде и обратно.Дано това е последното.
Имайте предвид все пак, че всичко е предпоследно.
че аз къде съм спал :lol:Съдейки по диалога, някъде наблизко си спал и си го проспал ... :on_the_quiet: :haha:
Романтика по релси сред царски лукс под пара от Левски през Ловеч до Троян
Публикувано от Красимира Коларова на май 2nd, 2011
(http://www.optitroyan.net/wp-content/uploads/2011/05/4.jpg)
За огромна радост на всички – малки, големи и още по-големи приятели на железницата- бригадири, строители, ветерани, железничари, граждани и гости на региона от долината на р. Осъм, на 5 май британска група железопътни туристи ще пътува по ж. п. линията Левски-Ловеч-Троян със специален туристически влак, съставен от най-луксозните вагони (личните вагони на членовете на последното Българско монархическо семейство) от бившия „царски влак”, возен от парен локомотив. По предварителна информация, новобрачната кралска двойка – техни превъзходителства Принцът на Уелс и Херцог на Кеймбридж Уйлям и Херцогиня Катрин, няма да са сред пътниците, за съжаление.
(http://www.optitroyan.net/wp-content/uploads/2011/05/5.jpg)
Влакът ще се тегли от нововъзстановения за движение със собствена сила действащ музеен парен локомотив № 03.12 от музейната колекция „Железопътно наследство” на „БДЖ” ЕАД, домуващ в Локомотивно депо – Горна Оряховица. Заложеното официално разписание за движение на специалния влак е както следва: Левски – тр. 15.00; Ловеч – пр. 16.42/ тр. 17.45; Троян – пр. 19.16/ тр. Обратно 21.20. Възможни са известни корекции в хода на „светското мероприятие”. По време на движението ще се реализират фотопаузи със спиране на състава, слизане на туристи, връщане на заден ход и заснемане на движението на влака от феновете. Такива са предвидени на: гара Летница 15.10-15.30; сп. Умаревци 16.01-16.31; РП Абланица 18.10-18.25, сп. Лешница 18.42-18.47 и сп. Ломец 18.53.18.58. Интересното е, че възстановяването на локомотива приключи с успешната приемателна пътна проба на 30.04.2011 г., като обслужи чифт редовни пътнически влакове по направлението Г. Оряховица – Русе и обратно.
(http://www.optitroyan.net/wp-content/uploads/2011/05/zawodska_snimka.jpg)
Практически първото му атракционно пътуване ще бъде именно това на 05.05.2011 г. до Троян. Любопитен исторически факт е, че точно този локомотив през август 1943 г. обслужва траурния влак, пренесъл тленните останки на последния действащ Български монарх Цар Борис III от София до Кочериново по пътя им към Светата Рилска обител. Ако към това добавим и вагоните от състава на влака – личните вагон-салони на самия монарх, на Царица Йоана и на Принц Кирил, то определено композицията добива изключителна и завършена историческа стойност на истински Царски влак.
(http://www.optitroyan.net/wp-content/uploads/2011/05/2.jpg)
Пикантна подробност е, че според някои не потвърдени данни, именно с вагон № S52, невръстния Симеон и царицата напускат територията на новообявената тогава Народна Република. Към това можем да отбележим, че машината е изключително импозантна, масивна и внушителна, с характерни за своето време и представителни черти и облик. Според много познавачи, тя е може би една от най-красивите парни локомотиви в цялата история на БДЖ. Още повече, че локомотивът е възстановен от горнооряховци с вещина и мерак в детайли и с изключителна прецизност, като резултатът е все едно че е излязъл току-що от заводските врати, а не е почти 70-годишен ветеран. Поклон и адмирации пред резултата от труда им, защитил за сетен път традицията и славата на града им като пулсиращо железопътно сърце на родината. Машината е трицилиндрова, тип „Drilling” и се движи под пара с характерен звук от „отсечките” на парата, като това внася допълнителна фамозност и неописуемо усещане от преживяваното удоволствие при пътуването с нея, особено на фона на живописния ландшафт в това зелено пролетно време и с много разцъфнали дървета. Нашите железници предлагат и организират по желание и при различни поводи туристически, атракционни, демострационни, кинематографични, представителни, бизнес и юбилейни пътувания с „Експрес Носталгия” по различни маршрути и графици, изготвени по желание на заявителя, даващи възможност да се усети лукса и комфорта на миналото в днешни дни. В състава на влака се включват луксозни вагони както от бившия „царски влак” (известен като „Корона” експрес), така и от правителствения влак на дългогодишния пръв държавен и партиен ръководител Тодор Живков (известен като „Витоша” експрес). Влаковете се возят вече с пет различни възстановени действащи музейни парни локомотиви за нормално междурелсие и с един за теснолинейно. Добрата новина за феновете на железниците и на историята, е че се работи по възстановяването на още парни локомотиви.
(http://www.optitroyan.net/wp-content/uploads/2011/05/chertev_obst_wid.jpg)
Кратка историческа справка за локомотива:
Машината е произведена през далечната военна 1942 г. от престижната немска фирма „HENSCHELL&SOHN” GmbH– гр. Касел, като част от серия от 12 единици, закупени за нуждите на нашите железници. Локомотивите от тази серия са предназначени за обслужване на бързи и пътнически влакове по нашите главни ж. п. линии. Те са с изключително съвършена за времето си конструкция, парна машина тип „Drlling” и отлични технически възможности. Основният експлоатационен живот на машините преминава в обслужване на бързи и пътнически влакове по тракционните рамена Г. Оряховица – Плевен и Г. Оряховица – Шумен (Варна), като домуват в локомотивно депо Горна Оряховица. В редовната си, над 30-годишна експлоатация, показват стабилна и завидна работоспособност и добри тракционни и динамични качества и само въвеждането на новите видове (дизелова и електрическа) тяги, водят до тяхното ранно извеждане от експлоатация. Локомотив № 03.12 е запазен за музейни цели и се съхранява десетилетия в депо Г. Оряховица. След оценяването на значението на атракционнните пътувания от страна на ръководството на железниците, и основно след неуморния, тежък и продължителен труд на колектив-реставратори от Локомотивно депо – Г. Оряховица, начело с пламенните радетели на идеята Алберт Иванов и Емил Стрезов, локомотива е възстановен, като действащ музеен експонат преди само броени дни.
(http://www.optitroyan.net/wp-content/uploads/2011/05/1.jpg)
Кратка справка за вагоните:
Луксозният влак “Корона експрес” се състои от вагони, произведени специално за цар Борис III, царица Йоана и принц Кирил през 1938 год. в Германия. Запазено е автентичното обзавеждане от преди Втората световна война. Със съвършените си динамично-ходови качества, влакът осигурява максимален комфорт при пътуване.
Вагон № 51 52 98 10 050-1 Личен вагон на Цар Борис ІІІ. Вагонът разполага с просторна спалня, кабини за личните прислужници на Царя, както и три служебни кабини. В едната част, вагонът разполага със салон са срещи, съвещания и хранене.
Вагон № 51 52 98 10 051-9 Личен вагон на Царица Йоанна. По оборудване, вагонът не се различава съществено от личния вагон на Цар Борис III-ти, с някои малки разлики.
Вагон № 51 52 98 10 052-7 Личен вагон на Принц Кирил. Вагонът разполага със салонче за срещи и хранене, лична спалня на Принца, служебни и битови помещения.
В последно време, атракционните пътувания по нашите железници са в своебразен „Ренесанс”. В медиите и в обществото като цяло, доби популярност движещия се по редовно разписание чифт крайградски пътнически влакове София – Банкя и обратно, возен от действащите музейни парни машини №№ 01.23 и 05.01 (също нововъзстановената) от депо София. Пускането им предизвика небивал фурор и изявен интерес на много Софиянци и гости на столицата, някои нарочно пропътували стотици километри за да почувстват сред мириса на пара и пушек дъхът на историята, за да се върнат в младежките си години или за да сбъднат детски блян. Така и малчуганите могат да видят, а и пипнат нещо наистина стойностно, истински влак, като излязъл от детските книжки, откъсвайки се от насажданата повсеместно „джип-мотор-чалга-барби-силикон-фейшън-метро-рамбо-супермен” култура. Е, ние живущите по протежението на ж. п. линията до Троян и нашите гости, имаме поредния щастлив шанс, да се почувстваме едновременно столичани и също така да срещнем историята, при това аристократично, луксозно и вълнуващо.
Атракционното пътуване на 05.05.2011 г. няма да е първото, а напротив – поредното в последните 5 години, очертаващо на световната туристическа карта ж. п. гара Троян, като жалон в маршрута на съвременните нашенски, а в същност Европейски „Ориент” експреси. Дефакто, стремежът и приоритетите на туристите, на туроператорските фирми, на железопътната администрация и на общините са композирани на един коловоз, в едно направление и семафора е отворен.Разбира се, това става възможно и поради съхраняването на ж. п. линията до Троян. Със следващото туристическо ж. п. пътуване, както и с редовното пътническо и товарно движение по линията, на фона на тежката икономическа, инфраструктурна и енергийна обстановка, все по-ярко се доказват на практика предимствата за всички на железопътния транспорт в миналото, сега и в бъдеще – сигурност, надежност, безопасност, организация и ред, комфорт, ефективност, икономичност на атрактивни цени. С това, разбира се ще расте и нашата обща отговорност не само по съхраняването на тази наша „врата към света” и „кръвоносна артерия” (колкото банално, толкова много по-вярно), но и по нейното поддържане, усъвършенстване и развитие. Дано скоро да се разминават влаковете под градския парк на Троян.Атракционното пътуване с парна тяга в предпразничния ден, осъществявано от нашите железници, допълнително ще допринесе за всеобщото приповдигнато празнично настроение на жителите и на гостите в региона на задаващия се, един от най-светлите и най-тачени, наши всенародни празници – Гергьовден- каза инж. Георги Стайковски, който е голям почитател на железниците и познавач на тяхната история.
Красимира Коларова
Мисля, че от заглавието на темата вече може да са махне думата "възстановяване". Машината е възстановена, премина изпитанията, сертифицирана е и въведена в експлоатация считано от дата 02.05.2011г.
Хаха - ще ви се да е краят... това е баш началото. :good:Имам предвид края на ремонта на таз машина. Инак - никакъв край. Докарай машина и утре сутринта почваме!