RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм

Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models => Представете модел | Review a model => Темата е започната от: widowmaker в 07 Януари 2011, 12:40:16

Титла: T18 (86 4913) P.St.E.V. на Fleischmann
Публикувано от: widowmaker в 07 Януари 2011, 12:40:16
В тая тема мисля да направя едно подробно представяне на този локомотив.
Като за начало ето няколко снимки (едни жици стърчат от декодера, но той без друго ще бъде сменен по нататък):

(http://picbg.net/pubpic/34/89/6e98ffe6bfd23489.jpg)

(http://picbg.net/pubpic/4E/96/94c5f88220f04e96.jpg)

(http://picbg.net/pubpic/23/FF/c6f529f23faa23ff.jpg)

(http://picbg.net/pubpic/0F/D1/d0058afd9b380fd1.jpg)

Както и предполагах, единствено ревизията трябва да се поправи, както и да се тури орела от двете страни на будката:

(http://picbg.net/pubpic/E5/B7/17076de32465e5b7.jpg)
Титла: Re:T18 (86 4913) P.St.E.V. на Fleischmann
Публикувано от: Gervasii в 07 Януари 2011, 14:13:29
коя дата на ревизията ще му сложиш?
Титла: Re:T18 (86 4913) P.St.E.V. на Fleischmann
Публикувано от: widowmaker в 07 Януари 2011, 14:14:13
1914
edit:
Абе май 1914 е рано, по скоро 1917, нека стигна до там.
Титла: Re:T18 (86 4913) P.St.E.V. на Fleischmann
Публикувано от: CaLLlo в 08 Януари 2011, 00:10:42
Супер снимки, браво!

Ако няма грешка, това трябва да е 

8428 Stettin Т18 Fleischmann 4913 set ''90 Jahre Mitropa der P.St.E.V''

но гледам отзад кутия на сам лок ?! ...

Титла: Re:T18 (86 4913) P.St.E.V. на Fleischmann
Публикувано от: CaLLlo в 08 Януари 2011, 00:16:08
Сега видях заглавието на темата  ;D   - Fleischmann 86 4913, което значи сам лок   :)
Титла: Re:T18 (86 4913) P.St.E.V. на Fleischmann
Публикувано от: widowmaker в 08 Януари 2011, 12:51:30
Така, стигнахме до същината - какво е турил месаря (fleischmann/meetman) в този иначе добре изглеждащ еврейски локомотив?

Общ вид от ляво:

(http://picbg.net/pubpic/7E/F4/31a5bd24a9bd7ef4.JPG)


Общ вид от дясно:

(http://picbg.net/pubpic/2E/47/bc0d68f253852e47.JPG)

Нещо много постничко отдолу:

(http://picbg.net/pubpic/34/50/fd516183bc1d3450.JPG)

(http://picbg.net/pubpic/FB/C5/69de66877cd9fbc5.JPG)


Мястото за декодер (SL75 от Любо ще пасне перфектно във въпросното "корито"):

(http://picbg.net/pubpic/7C/63/16bf4f5720407c63.JPG)


С осветлението отзад ще берем месарски ядове - заради гадната конструкция на световода (снимка 4),
трябва или да се турят два чип диода 1206 срещуположно (които обаче нямат толкова добър интензитет)
или да се остави лампата, но и с нея е много слабо.
За отпред световода е по добре измислен и ще мина с един стандартен 3мм на мястото на лампата
(на пробите предните фенери светнаха убийствено добре):

(http://picbg.net/pubpic/B2/82/d6e5ef6bab2cb282.JPG)

(http://picbg.net/pubpic/22/AE/c972c38c800622ae.JPG)


С няколко думи:
Локомотивът изглежда много добре от вън, но не толкова добре от вътре (доста постно)
Задвижването не е лошо заради големият диаметър на ротора на мотора,
 но е по-шумно от това на Роко и Трикс, независимо, че го смазах точно преди пробите.
С това разположение на зъбчатките е гарантирано набиването им с боклуци по време на експлоатацията,
може би не би било зле да помисля за някакъв предпазител, който да се монтира допълнително.

Следва продължение с осветлението и декодера.
Титла: Re:T18 (86 4913) P.St.E.V. на Fleischmann
Публикувано от: XRISTO в 08 Януари 2011, 14:39:00
Тези 3мм са малко дебелички за моите флайшмански парни локомотиви.  ::) Досега ги търкам странично с една пиличка, та да влезат.Пробвал съм със свредло да разширя отворите, но така разсипах един пиковски лок - челният му фенер се спраска.  :blush2:Питах за по - тънки, но при нас няма по - мънички от 3мм.
Ти как се справяш с този проблем?Или не си стигнал до там?И какви им слагаш?От прозрачните има със бяло - синкава и със жълта светлина.Гледам, повечето колеги слагат от бяло - синкавите, което ги прави да изглеждат като със ксенонови фарове.  ;D
Мое лично мнение е, че е по - добре да жълтеят, все пак онези години не са имали халогени.  :hi:

Упс, сега ти препрочетох поста, и видях, че ще го ползваш 3 милиметровия като крушка зад светлопровода, тоест, няма да ги пъхаш като мене на вместо светлопровода.  :blush2:
Титла: Re:T18 (86 4913) P.St.E.V. на Fleischmann
Публикувано от: widowmaker в 08 Януари 2011, 16:38:57
Ползвам само топло-бели светодиоди - 3мм, както и smd - 1206;0805;0603.
Винаги ползвам световодите - когато диодът е 2000-3000 mcd,
светлината от фенерите осветява релсите поне на 15-20 см напред.

Ето как съм преформил челното осветление на Роковския Т12:

(http://picbg.net/pubpic/44/1B/f4807f2315dd441b.JPG)
Титла: Re:T18 (86 4913) P.St.E.V. на Fleischmann
Публикувано от: widowmaker в 10 Януари 2011, 10:27:06
Продължаваме.
Днес направих малко ходови проби на локомотива.
Веднага става ясно, че точно тоя тип задвижване не е нещо, с което Флайшман могат да се похвалят.
Трансмисията е шумна, моторчето също. Просто е класи под задвижването на Роко и Трикс.
Направих една справка в нета и на единственият видео клип, който открих, нещата не изглеждат по розови.
При малките скорости машината никак не я бива.
Локомотивът определено се нуждае от звуков декодер, вдигащ достатъчно джангър, който да заглуши
шума от трансмисията, а и предвид това, че pwm честотата за мотора ще трябва да е около 30-50Хц,
за да се повишат ходовите характеристики точно при малките скорости.
Това пък ще означава още по шумен мотор - тия правоъгълни 30-50Хц ще се чуват отчетливо добре - ротора ще "свири" като говорител.
Другото лошо нещо, на което се натъкнах е, че едната токоотнемаща пластина е свързана с корпус,
по същия начин е свързано и осветлението. Обаче в машината е монтиран куплунг за декодер!?
Обикновено общият терминал "+" за осветлението се вади след изправителя на декодера,
а свързването по този начин, по който е направено е недопустимо.
Все още не съм отворил долният капак, за да видя дали не може да се изолира от корпус токоснемането,
да се пусне 2-ри проводник и да се остави осветлението така и "+" след изправителя на декодера да се свърже към корпуса на локомотива.
Следва продължение...
Титла: Re:T18 (86 4913) P.St.E.V. на Fleischmann
Публикувано от: Vlado в 10 Януари 2011, 10:33:15
Смажи я! Може да намалее шума. :)
Титла: Re:T18 (86 4913) P.St.E.V. на Fleischmann
Публикувано от: pach в 10 Януари 2011, 10:40:12
Цитат на: widowmaker link=topic=2902.msg52004#msg52004 date=1294483890
...Задвижването не е лошо заради големият диаметър на ротора на мотора,
 но е по-шумно от това на Роко и Трикс, независимо, че го смазах точно преди пробите.
С това разположение на зъбчатките е гарантирано набиването им с боклуци по време на експлоатацията,
може би не би било зле да помисля за някакъв предпазител, който да се монтира допълнително.

Следва продължение с осветлението и декодера.


Владо, явно няма да стане по тих...
Но ако се сдобие със силен звук, няма проблем, струва ми се.
Даниеле, вярно че си перфекционист ...и представянето на локомотива е добро,
но пък не виждам защо те притеснява "постното" съдържание?

Колкото по-малко части и т.н. толково по-добре за модела,
стига да не е в негов ущърб, за движението или външността му (не вътрешността).
Тук всичко което му трябва си има, лесно за разглобяване, трудно за чупене, лесен (сравнително де) за подобряване и т.н.
мен повече ме дразни именно външните зъбни колела, всъщност  :scratch_ones_head:.
Не разбрах - ще им правиш ли капаци?

ПП.Как ще "подмениш" ревизионната дата?
Титла: Re:T18 (86 4913) P.St.E.V. на Fleischmann
Публикувано от: widowmaker в 10 Януари 2011, 11:47:17
Цитат на: Vlado link=topic=2902.msg52113#msg52113 date=1294648395
Смажи я! Може да намалее шума. :)

Нали точно това съм написал по-горе - прясно смазана си ручи...
:)
Титла: Re:T18 (86 4913) P.St.E.V. на Fleischmann
Публикувано от: Vlado в 10 Януари 2011, 11:50:13
Имах предвид всички детайли, при които има триене, да се смажат - колооси, зъбни колела, вкл. предавателните кутии. Ако вече не е сторено, де!  :blind:
Титла: Re:T18 (86 4913) P.St.E.V. на Fleischmann
Публикувано от: widowmaker в 10 Януари 2011, 11:54:18
Цитат на: pach link=topic=2902.msg52115#msg52115 date=1294648812
Даниеле, вярно че си перфекционист ...и представянето на локомотива е добро,
но пък не виждам защо те притеснява "постното" съдържание?

Колкото по-малко части и т.н. толково по-добре за модела,
стига да не е в негов ущърб, за движението или външността му (не вътрешността).
Тук всичко което му трябва си има, лесно за разглобяване, трудно за чупене, лесен (сравнително де) за подобряване и т.н.
мен повече ме дразни именно външните зъбни колела, всъщност  :scratch_ones_head:.
Не разбрах - ще им правиш ли капаци?

ПП.Как ще "подмениш" ревизионната дата?

Постно е положението с окабеляването на лампите примерно...
Просто евреите са икономисали чаркове вътре,
което не ми харесва и не се вързва с външната визия на машината.

Как ще подменя датата ли?
Ами мисля по старият и изпитан начин с тампон.
Може да пробвам да намеря декал. Или да си направя.

:music:
Титла: Re:T18 (86 4913) P.St.E.V. на Fleischmann
Публикувано от: widowmaker в 10 Януари 2011, 12:01:06
Цитат на: Vlado link=topic=2902.msg52122#msg52122 date=1294653013
Имах предвид всички детайли, при които има триене, да се смажат - колооси, зъбни колела, вкл. предавателните кутии. Ако вече не е сторено, де!  :blind:

Шумят само откритите зъбни колела на трансмисията...
Шумът също идва от четките, че колектора на ротора е като на старото гютзолдско задвижване (52-ка, 120-ца) - диск с доста голям диаметър, а не цилиндър.
Заради по голямата скорост спрямо цилиндричния колектор
(иначе същата ъглова, но диска в сравнение с цилиндъра е с по голям диаметър),
дисковия си шуми като за световно.
Титла: Re:T18 (86 4913) P.St.E.V. на Fleischmann
Публикувано от: Vlado в 10 Януари 2011, 12:09:18
Васко (vaskopf) е човекът, който трябва да ти даде акъл.  :yes:
Титла: Re:T18 (86 4913) P.St.E.V. на Fleischmann
Публикувано от: widowmaker в 10 Януари 2011, 13:29:54
Проблемът е, че в този случай не е използван червяк,
от там идва по-големия шум от предавката.
Този тип задвижване при новите им локомотиви не се използва вече.
Не е чак толкова трагично положението,
но сравнено със задвижванията на другите фирми е чувствително по зле.
Те обаче използват червяци. Всичките локомотиви, които имам са така.
Предавка, използваща червяк има голямо съотношение,
при обичайно използване на зъбни колела с поне 16-20 зъба,
съотношението е съответно 1:16-20. Червякът обикновено е монтиран на оста на мотора.
При това положение зъбните колела работят при доста по ниски обороти
и шум определено няма.

Иначе винаги съм смятал, че Флайшман е класа точно в задвижването,
но явно това не се отнася за всички типове техни трансмисии.
Титла: Re:T18 (86 4913) P.St.E.V. на Fleischmann
Публикувано от: Vlado в 10 Януари 2011, 13:35:48
Като й сложиш звук, точно след 5 минути ще си забравил за този проблем...  :good:
Титла: Re:T18 (86 4913) P.St.E.V. на Fleischmann
Публикувано от: XRISTO в 10 Януари 2011, 13:36:24
Ако ще си със старият мотор - имаш два варианта:

1.Моето решение - http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,114.msg40323.html#msg40323
2.Досега рових за линк....  :blush2: В ибея продават плочка, като я гледам е от гетинакс, с втулка за роторчето и четкодържачи.Не беше скъпа, изолира четките от корпуса.  :good:
Първият вариант не е лош - аз вече трети лок правя.
Обаче ако имаш възможност, сменяй гадните предавки ведно с шибания мотор - и моите бръмчат като за световно, но не ми се "кашлят" и затуй кинти.  :hi:

Апропо, изолирането на корпуса от колоосите ми се видя чутовно упражнение, а и май бяха само от едната страна изолирани от осите, а от другата - не.Тоест, трябва да се правят втулки в рамата, абе изобщо трудна работа а и разправията е повече.Като се вписва в завой ще опира и странично, тоест, трябва и странична изолация, която ще ограничи радиуса на завоя, в който машината се вписва.  :yes:
Титла: Re:T18 (86 4913) P.St.E.V. на Fleischmann
Публикувано от: widowmaker в 10 Януари 2011, 13:43:07
Локомотивът е 2006г.
Оригинално моторчето си е с нужната плочка :)
Титла: Re:T18 (86 4913) P.St.E.V. на Fleischmann
Публикувано от: XRISTO в 10 Януари 2011, 13:48:28
Е, извинявай, че споделям опит,който явно няма да ти е от полза в случая.  :blush2: Просто не виждам на снимката, пък и то на снимка трудно се разбира.Сега като видях SMD - тата и разбрах, че греша.Ама явно само затова са се сетили - предавките и моторът са си същите.Поне като ги гледам.  :hi:
Титла: Re:T18 (86 4913) P.St.E.V. на Fleischmann
Публикувано от: widowmaker в 10 Януари 2011, 14:27:39
Аз затова качих пълноформатни снимки - да се вижда :)
Да, сменили са само капачката на мотора, другото не е по различно от старото производство.
Абе преглъща се, но си задавам въпроса защо фирмата, която продаваше локомотиви до преди няколко години
доста по-евтино от конкуренцията, скочи в зоната на здрача с цени над 300 евра.
За какво да ги даваме, при положение, че метални брава или трикс са в пъти по добре като качество?
А са същите пари...
Новият T16 не изглежда зле (но има какво да се желае още!), но е 300 евра, а отливката на корпуса е предишната и задвижването му е същата порнография като на стария...
тук е трансмисията (http://www.fleischmann.de/fileadmin/downloads/Ersatzteilblaetter/4090.pdf)

(http://www.fleischmann.de/uploads/tx_commerce/thumb_m14443_w560.jpg)
Титла: Re:T18 (86 4913) P.St.E.V. на Fleischmann
Публикувано от: evrokoma в 10 Януари 2011, 14:34:30
Като гледам трансмисията на твоя лок не е по различна от  тази на един BR80 само че в мащаб 1 а в него къде-къде повече място ама на все същата работа така че явно не е само твоя и при тозиза който говоря масата е на корпус респвктивно полужителния полюс ако е на аналогово управление поне капачката на мотора с четкодържателя е пластмасова и изолирана от корпуса
Титла: Re:T18 (86 4913) P.St.E.V. на Fleischmann
Публикувано от: widowmaker в 14 Януари 2011, 13:04:29
Днес получих орлите за локомотива - поръчах ги, понеже УВ лампата ми е строшена,
а и при такива размери е нужно да се ползва шаблон на технически филм, а не такъв на разпечатка.
Мога само да адмирирам производителя, перфектни са!

(http://picbg.net/pubpic/99/CB/6dad53890d4c99cb.JPG)
Титла: Re:T18 (86 4913) P.St.E.V. на Fleischmann
Публикувано от: widowmaker в 13 Март 2011, 09:23:57
Да драсна някой ред в тая тема, че нещо я зарязах, а развитие реално има, но финала ще е като се прибера от китай.
Понеже производителят, както е видно на снимките от предната страница, не е ползвал нищичко, с което да закрие световода за предните светлини
(от което се получи ефект на добре осветен навес под локомотива след като монтирах много ярки, топло-бели светодиоди), се наложи да изрежа парче от старата ми
карта за мили на Луфтханза, което да изтъня, боядисам и залепя върху световода и така да "затъмня" отдолу локомотива. Като писах преди, че евреите са го оставили постен отвътре,
имах и това предвид - отдолу си свети и то доста силно, тъй като световодите са голи, а котела с будката са реално отворени от към рамата.
Залепих и едно парченце алуминиево фолио, точно под светодиода, така елиминирах разсейките при задния светодиод в посока надолу (там нещата около въглищарника са по добре направени заводски).
Остана да му туря декодер, но все още не съм приготвил звуковете, а и сега дилемата е, че есу извадиха 8 канална полифония във
версия 4 и смениха говорителчето с 4 омово...

Останаха да се турят само декодера и орлите... :


(http://picbg.net/u/60105/42707/513407.jpg)

(http://picbg.net/u/60105/42707/569957.jpg)