RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Главен форум | Main forum => Железопътен моделизъм | Railway modelling => Темата е започната от: zazo в 28 Февруари 2008, 12:07:04
-
Бях гледал преди време в сайта на някой от производителите релсов път с бетонни траверси. От една седмица обикалям пак и не откривам подобно нещо. Попадам на отделни артикули, а си спомям, че бях гледал доста широка гама. Някой дали може да помогне?
-
Ами виждал съм при Жоро на фирма Roco.
-
Със сигурност и Tillig произвеждат.
-
От бетонните траверси се отказах.
Но сега имам друго двоумене, какви релси и на кой производител? Код 100 или код 83? Само на старите неща на Piko ли му идват ниски 83 или и на други фирми?
Другото, което ме притеснява e, че "А" релсите на Piko са с доста удобни размери и варианти за комбиниране, но доколкото успях да разбера са код 100.
http://piko.de/produkt_db/check.php?page=Geometriebeispiele&grand_id=4&parent_id=3
Навсякъде много хвалят tillig HO elite, но ако нещата в програмката, с която си играя са верни (а те по-скоро са), поне откъм редене на релсите Piko печелят:
(http://mail.dir.bg/~zazo/track_example.gif)
Всичко това е все още на фаза обмисляне с цел правенето на макет в бъдеще, но ще се радвам по-опитните да споделят виждане по въпроса.
-
Коя фирма произвежда в момента туй нящо и как мога да се сдобия с подобно?
(http://img373.imageshack.us/img373/5494/gleisverbindungii5.jpg)
Това на снимката е Tillig ТТ (pach не злорадствай тържествуващо ;D ) , спомням си по време на детските ми години че Pilz го правеха, те нали сега са към Tillig... Гледах в сайта им - йок :( а може би Roco? ...въпреки че и там не го виждам :(
Мили хора, помогнете да си затворя гарата и от другата страна и да спестя малко пространство :'(
-
Да, това е така наречената "Английска стрелка". В моментта и аз не знам кой го прави, но може да си го направиш сам по следния начин: 2 леви и 2 десни стрелки + съединителни релси + малък хикс - ефекта е същия, с разлика 2-4 сантиметра. Опитай! Късмет! ;)
-
Имам един стар каталог на ПИКО от 80та г. в който това нещо го има ;D Би трябвало и сега да го произвеждат ;)
-
Да, това е така наречената "Английска стрелка". В моментта и аз не знам кой го прави, но може да си го направиш сам по следния начин: 2 леви и 2 десни стрелки + съединителни релси + малък хикс - ефекта е същия, с разлика 2-4 сантиметра. Опитай! Късмет! ;)
Не е това ,а ето това е английска стрелка:
(http://picbg.net/u/16413/12355/143350.jpg)
Но пък това дето го показвате горе успешно я заменя , но и то иска доста площ в сравнение с нея!!!
-
Благодаря pach за поправката. Пак бързане и недоглеждане, но принципът е същия.
-
За колегата дето го търси - Пико произвеждат англиска стрелка , система "А":
http://www.piko.de/produkt_db/check.php?page=detail&grand_id=4&parent_id=4&child_id=0&id=55224
;D
Би трябвало да го имат и в Система "G" , поне го имат в геометрията (виж фигура 8):
http://www.piko.de/produkt_db/check.php?page=g-geometriebeispiele&grand_id=6&parent_id=3
но го намат в производство (или пък в наличнаст :D):
http://www.piko.de/produkt_db/check.php?page=detail&grand_id=6&parent_id=4&child_id=0&id=35226
Та така...
-
Горното показано е двоен бретел, долното е английска стрелка. При мен съм се спрял на варианта с бретела и комбинацията от 4 стрелки + кръстачка.
-
Това което се оказа, че се казва двоен бретел, с пиковски релси можеш да го постигнеш по следния начин:
(http://piko.de/geo6.jpg)
само трябва да подмениш 15 градусовата кръстачка и английската стрелка отдясно, съответно с още по една лява и дясна стрелка.
Предполагам, че и при други производители има подобни решения.
-
Приложената схема не е лоша като идея, но в случая ще се получи дефакто един бретел и една английска стрелка. При мен ще е по - просто. След бретела ще има пак по една лява и една дясна стрелки за съответните отклонения, като първото отклонение от лявата стрелка ще води към локомотивно депо. В другия край гарата се се събира в един текущ път.
-
Показаната от zazo система с 1 бретел (1/2 от двоен бретел :D) + английска стрелка и кръстовище , на практика осигурурява с минимални средства и средна площ чудесно разклоненията от двоен входен път.Осигурява се достъп от всяка входна стрелка WR или WL до три коловоза!!!По надолу условно север е горната част на екрана ви.
За WR това са - през G107/север към DKW и съответно от нея към R9/север или G231/север - тоест тук са два .
Третия за WR е през К30 - К15 право в R9/юг.
За WL също са достъпни три коловоза :
1.ви и 2-ри са през К30 в DKW от където съответно в R9/север или G231/север
и третия е през G107 - през К15 в G231/юг.
Идеята както казах е при двоен път освен достъпа до три коловоза от всяка входна стрелка , да имат общ коловоз в близост до евентуално основният перон.При гара с перон на север от R9/север което е І-ви перон , основен перон ще се води този между R9/север и G231/север (или ІІ-ри перон).
Тази система е приложима в този си вид и когато WR е входна стрелка от основно трасе . Тогава R9/север и G231/север осъществяват разменни коловози по основното трасе. В такъв случай третият път от WR към R9/юг се явява трети (може и глух коловоз) за "паркиране" или спирането за изчакване (ако не е глух) на товарен влак , когато по разменните коловози се разминават два пътнически влака.
В продължение на горното - WL се явява входна стрелка от второстепенно трасе което има достъп до по-преден коловоз спрямо гарата (пътя през К30 - DKW - R9/север го извежда на І-ви коловоз : съответно пътя през DKW - G 231/север го отвежда на ІІ-ри коловоз ) или пък "паркира" на G231/юг (ако е глух) а евентуално преминава транзит през гарата без да навлиза в основните коловози (през G231/юг ако не е глух)=
Това е възможно най-доброто развитие на тази схема от тези части.
;) ;) ;)
Ако на мястото на К15 се сложи още едно DKW/юг става абсолютно пълноценна гара с четири коловоза достъпни от всяка от входните две стрелки WR и WL!!!
Те това вече е трепач !!!
;D ;D ;D
-
На мене точно това ми е идеята - достъп до всички коловози. Ето че научих и думичката "Бретел", което също ми е от полза ;D
Знам че може да се сглоби от 4 стрелки и кръстачка, просто се присетих как въздишах когато видях на снимка цял неделим бретел на Пилц (лошото е че кръстачки нямам никакви, още от ония мизерни времена, когато бяхме с ламаринени релси и стрелките бяха кът - кръстачките ме дразнят, но сега поне една ще се наложи да си купя :)
Е, не ме дразнят съвсем, някаква идея коя фирма произвежда кръстачка на 90 градуса?
а по темата за бретела, сега друга идея ми дойде - ще си го правя сам, но с английски стрелки, е така още малко място спестявам (тоест може още малко да си удължа коловозите 8)
-
Коя фирма произвежда в момента туй нящо и как мога да се сдобия с подобно?
(http://img373.imageshack.us/img373/5494/gleisverbindungii5.jpg)
Това на снимката е Tillig ТТ (pach не злорадствай тържествуващо ;D ) , спомням си по време на детските ми години че Pilz го правеха, те нали сега са към Tillig... Гледах в сайта им - йок :( а може би Roco? ...въпреки че и там не го виждам :(
Мили хора, помогнете да си затворя гарата и от другата страна и да спестя малко пространство :'(
В стария каталог на ПИКО, кода на средната част е 414/47, на стрелките 414/48, 414/49 (леви и десни), а цялата система е под код 414/31 На Английската стрелка, кода в този каталог е 414/29 ;D
-
Ако на мястото на К15 се сложи още едно DKW/юг става абсолютно пълноценна гара с четири коловоза достъпни от всяка от входните две стрелки WR и WL!!!
Те това вече е трепач !!!
Да, обаче се появява проблем при входните коловози. Имам предвид това, че разстоянието м/у тях е 92.8мм, т.е. място за перон. А "стандартното" разстояние на Piko между входни коловози или коловози в текущ път е 61.9мм и всъщност няма как да се премине от 92.8 мм към 61.9мм разстояние между коловозите. Освен с флекс релса, но не ми се струва много удачно. Разбира се това се отнася за хората, които имат двоен релсов път с разстояние 61.9мм м/у линиите.
:) ;)
-
Моля да извините невежеството ми!!
Оказах се в грешка. Има начин:
-
;D
Когато откриеш късно (на макета ;)) нещо такова се намесва последна инстанция (преди вбесеното му разрушаване ::)) и тя се казва - флексрелса... ;)
-
Интересно ми е какво ви е мнението относно различните видове релси с фабрична баластова призма, които се предлагат на пазара. Аз работя предимно с Флайшман-профи, от които съм доволен - призмите са здрави, и дума не може да става за огъване под тежестта на подвижния състав. Височината от основа до глава е 2.1 мм (код 85). От Roco Geoline нямам впечатления, скоро ще получа и дано не ме разочароват. Не особено добри отзиви съм чувал за старата релсова система на Roco - Roco Line with roadbed, които доста се огъвали при наличието на по-тежък подвижен състав.
-
Някъде има такова обсъждане тук - ще го прочетеш ...
На пръв поглед не става въпрос само за огъване ...
На много хора такива релси им стоят много изкуствено (то всичко е подредено и преброено...) , но основният им недостатък - от движението на подвижен състав през тях в следствие на резонанса , вместо да се намали паразитният шум , той се усилва...
Тъкмо за това всеки който иска да избегне този шум , за да се наслади на "истинското" потракване на колелата , полага релсите в макета си (или модула) върху корк или друг подходящ материал.
-
И аз съм изправен пред подобна дилема-ще трябва до нова година да начертая плана и да поръчвам.Имам много пико"П" профил,обаче като че ли няма да го ползвам,защото не контактува много добре и не е реалистичен-някак си "дървено" стои.Имам и "Роко" от старите една елипса и от новите геолайн един кръг.Скъпи са им стрелките,а и релсите не са евтини,освен,че ме ограничават откъм възможности за развитие.Всеки ме съветва да ползвам пиковски "Т",от новите-и стрелките , гледам са по-евтинки.Какво бихте ми препоръчали,приятели - все пак не се хвърлят с лека ръка 1000 лева за релсов път,нали?Повече мнения искам да чуя за да взема правилното решение. ???
-
Горещо ти препоръчвам тези на Тилиг , много са "жилави" , тоест при огъване не се пречупват и ако не си ги закрепил се изправят сами (става въпрос за сглобяемите флексове), от прекрасна смес на метал са - преобладава месинга , като ги тръкнеш малко и се спояват превъзходно , покрити са специално като цвета се приближава до истински "релси в употреба" тоест имат си цвят и не се окисляват , траверсите им са също от превъзходна пластмаса ,не е твърда , но не е и мека , не се вдървява , не се чупи , и по думите на по отдавна ползващите - не остарява!!!За детайлността е ясно - до глава на болт е ! ;D ;D ;DПредлагат бетон, стомана и дърво като вид траверси.
Който е опитал на Тилиг-елит , за други релси не ще и да чуе май...
Колкото до 1000-дата лева , ако вси вземеш на Тилиг - това ще ти е най - малко 250 (двеста и петдесет)метра релсов път!!!... ???
Аз си взех за 75 метра релсов път (но в ТТ) и ми излезнаха около 500 лв.
А да Тилиг имат и стрелки и т.н на по-скромни цени щото са за сглобяване - една стрелка (след първият опит) се сглобява за 15-20 минути !!!
Както казва Адри - вземи и ще ти олекне!!!
;D ;D ;D
-
А Бате Жоро доставя ли на Тилиг?Има ли ги като геометрия във Winrail или някоя друга програмка или аз ще трябва да ги вкарвам? ::)
А иначе ги изкарвам 1000,защото ще имам много стрелки,със сигурност. :P
-
И къде съм им цените?То това е най-важното... ???
http://www.tillig.com/cgi-bin/tillig.pl?templ=tillig-pl/index.html
Кои да ползвам - HO-elite или HO standard?Каква им е разликата и къде,най-важното,да намеря цените? ??? ??? ???
-
Аз продължавам да си пиша в тази тема,пък белким някой се реши да отговори.Значи,сега дилемата ми е друга.Имам "Роко" геолайн и понеже съм чувал , че старите локомотиви тракат с колелата си по тях,тоест опират с долната част в траверсите и реших ,не знам защо,и аз да видя как опират.Каква голяма изненада!От всичките ми стари парни на "Пико" никой не опира!Нито 01,нито 64,нито 55, а и другите също не тракат!А релсите очевидно са от ниските,с баластовата призма,от нов сет. Имам стари високи на "Роко" за сравнение.Та искам да питам знаещите дали тези релси не са достатъчно ниски,тоест това с опирането се отнася за по-ниски,или опират само някои локомотиви , от които аз нямам в колекцията си?(щом опира - не ми и трябва да го имам) ???
-
Опирането в "болтовете" на релсите се "извършва" само от най-старите Пиковски возила , да кажем произведени поне преди 10 години (ако бъркам , по запознатите да ме поправят) тъй като само на тях ребордите им са с по-голям диаметър (по дълбоки са).
Щом твойте не тракат , най-вероятно не са ти толкова стари моделите , колкото си мислиш.
Пак провери всичко.
-
От старите локомотиви на Пико, само тези на на бившия и сегашен Гютзолд, се разхождат по траверсите. Това са V100/BR110, V180/BR118, BR120, всички NOHAB-и и една чешка маневрена машинка серия BN. Останалите машини на старото Пико и новото производство имат по-ниски реборди и няма този проблем.
Това потропване съм забелязал само при Роковски релси. Същите машини върху Релси на Тилиг нямат проблем. Друго предимство на Тилиг е, че релсите не се нуждаят от боядсване, самият материал има цвета на истинските. Въпросът е, доколко това потропване те дразни, защото на движението на локомотива това не пречи.
Колкото за Роковския Geo-line, по-бездарна конструкция и изпълнение едва ли има. В Германия няма форум, който да не ги е оплюл. Преди три години, когато Роко беше докаран до фалит, бившия сотвеник държеше патента за Roco-line, дотогава най-добрата релса с призма. На новият собственик се наложи да пусне на пазара друга релса с призма в много кратък срок и тогава се появи системата Geo-line. Прилагането на тази геометрия на релсовото развитие (с тези големи градуси на отклонение на стрелките ) върна Роко поне 30г. назад. Във времето, когато всички бяха свикнали на геометрията на Мерклин и да се говори за стрелки с по-малът градус на отклонение от 22° си беше ерес. Мисля, че както изтече времето на патента на универсалния куплунг на Роко и той е отново в производство, така до няколко години ще се възобнови и това на Roco-line.
-
Жоро,а някакво електронно каталогче на Тилиг с цени дали ще можеш да ми предложиш?И аз на тях съм се спрял,не без вещата намеса на Pach , естествено.
Иначе и дума не може да става за геолайн на роко,да не говорим пък какви са им скъпи стрелките - просто експериментирам,а и добивам знания,полезни според мен.Ето,научих нещо ново:
Само Гютзолд опират.
Не се сетих да си пробвам V100 , понеже не е парен,а всички казват,че само старите парни машини опират.Оказа се,че не е точно така.Довечера ще пробвам и с V100. :)
-
Забравих парните машини, като BR64, BR75, BR52 и другите на стария Гютзолд.
Цените ти ги пращам на мейла. Там има стелки "Bausatz", сиреч за сглобяване, които са най-насметка.