RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Общ форум | Chit-chat => Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby => Темата е започната от: Vlado в 18 Януари 2011, 18:37:02
-
Абсолютно абсолютна гореща, та чак пареща НОВИНА:
36.10 ще се възстановява в депо София! В момента се подготвя от депо Варна за транспортиране другата седмица до столицата. До февруари трябва да се направи котелна проба и ако всичко е о.к., се започва с възстановяването на собствена тяга на поредния музеен парен локомототив.
:dance1: :dance1: :dance1:
-
Супер! :)
Аз като по-слабо запознат да питам: какво се случва с всички възстановени машини? В музей ли отиват, за атракционни пътувания ли се ползват, или за нещо друго?
-
Супер! :)
Аз като по-слабо запознат да питам: какво се случва с всички възстановени машини? В музей ли отиват, за атракционни пътувания ли се ползват, или за нещо друго?
За пътувания.
Трябва някой да направи списък с действащи и възтановяващи се машини,защото им загубих края.
-
Супер! :)
Аз като по-слабо запознат да питам: какво се случва с всички възстановени машини? В музей ли отиват, за атракционни пътувания ли се ползват, или за нещо друго?
За пътувания.
Трябва някой да направи списък с действащи и възтановяващи се машини,защото им загубих края.
Е, чак пък да си им загубил края?! Те са пет машини на кръст. Още се броят на пръстите на едната ръка. :blink:
-
Ако питаш мен, добре е, че все още има хора които милеят да има и да са в движение парните локомотиви. Пазят ги за атракции, но както гледам, те са от ден до пладне. Рано или късно някой хитрец ще им "гледа на кафе" - продажба. Или още по - лошия вариант, както се случва почти с всичко, ще си изгният от седени. Според мен трябва да се направи независимо звено от БДЖ, със собствена структура и управление от хора, които са вътре в кухнята и са работили по възстановяването на локомотивите. Дано да се възстановят и композиции - вагони, както е в другите държави. :yes:
Ето го и въпросния локомотив 36.10 преди 20 години, когато се е движел за последно:
(http://railwaymodeling.com/photogallery/steam/bdz36.00/loc36.10a.JPG)
(http://railwaymodeling.com/photogallery/steam/bdz36.00/loc36.10b.JPG)
-
БРАВО, БРАВО! Дано информацията да е вярна! :good:
-
Владо пусни инфо ако може малко по рано за дени час да го пречакам на Повеляново и да му направя някое друго фото мое и да накарам началник гарата да го спре за 10мин да го офотам убаво убавеца :sarcastic: :spiteful:
-
Страхотна новина! Най-после от БДЖ прогледнаха, че парните локомотиви са нещото,което може да носи сериозни доходи на позакъсалата им компания.
-
Владо пусни инфо ако може малко по рано за дени час да го пречакам на Повеляново и да му направя някое друго фото мое и да накарам началник гарата да го спре за 10мин да го офотам убаво убавеца :sarcastic: :spiteful:
За съжаление повече информация нямам. Само това разбрах и веднага го препредавам. Ако се докопам до повече инфо, веднага ще го пусна тук. Не се съмнявайте в това! :good:
-
Доколкото имам информация от разни агенти, целта е в София да се направи музей на подвижния състав, който се е търкалял по нашите линии. От локомотивите специално трябва да има по една бройка от всяка серия, която е оцеляла. Ако може да се докара до работещо състояние - добре, ако има сериозни проблеми за това - ще стои като неподвижен експонат. Ако има повече от една бройка, то те или ще се продадат навън, или ще се претопят, ако вече да докарани до необратимо състояние. В сегашно време на абсолютно никой в БДЖ не му дреме за налудничави идеи като атракционни пътувания... Техните ТВ кратуни не еб@ват дори да отговорят на запитвания от чужбина, па камо ли да организират нещо практически... :bad:
-
БДЖ не организират нищо. Туроператорите организират нещата. БДЖ само предоставя подвижният състав. :)
-
Малко снимки на лока след преместването му 2008 година в депо Варна.
Автор: chavdar71
(http://photos.streamphoto.ru/0/9/3/276ee536c48b5e480687f0e826bae390.jpg)
(http://photos.streamphoto.ru/3/4/a/a608864f07da9f477776d1fb7e4c0a43.jpg)
(http://photos.streamphoto.ru/4/2/4/0d1d691589707e85a853b1e673969424.jpg)
(http://photos.streamphoto.ru/3/f/9/a6c71bc9452987f87e97fb48115a19f3.jpg)
(http://photos.streamphoto.ru/4/d/2/6d57968fced79a8bca8f26a59e48c2d4.jpg)
(http://photos.streamphoto.ru/1/d/6/d1cabc273ac27433673a2550e137c6d1.jpg)
Доколкото зная от коментари по други форуми, машината е в отлично състояние, напълно окомплектована, без никакви липси и ако котелната проба е добра, ще е необходимо съответното за такава дейност време, за да бъде възстановена.
Още веднъж дано!!! :)
-
Няма причина според мен котелната проба да е отрицателна тъй като през 1991 година е бил под пара. След като е загасен е прибран в депо Синдел и не е мърдал до 2008 година - когато беше преместен в депо Варна и беше на открито съвсем малко време - след което беше прибран в едно от халетата. Тоест - машината е гледана като писано яйце и не би трябвало да има абсолютно никакви проблеми с нея. Единствено се притеснявам да не е останала вода в котела след гасенето през 1991 година. Но силно се надявам да не е така! :good:
-
36-та ми е еднa от любимите български серии. Дано по-бързо я видим в движение :search:
-
Красавец! Дано да спретнат и пътувания с него - обикновено ходят към Троян, защото е ненатоварена линия.За да мога и аз да му се порадвам. :spiteful: Е, първо трябва да го възстановят, но гледайки какви развалини възкръснаха от скрапа - не се съмнявам, че този симпатяга ще е под пара в най - скоро време. :good:
-
Ще го очакваме под пара. Само, че се дразня, че няма какво друго да тегли освен exdb вагони. :(
-
Ще го очакваме под пара. Само, че се дразня, че няма какво друго да тегли освен exdb вагони. :(
Има няколко оберлихт вагона в музея в Русе, да вземат да ги реставрират и тях :)
-
Ами дано най-сетне се сетят, че тея локомотиви трябва да теглят съответно и стари вагони.
Тъкмо няма да отидат на халост странстванията на Стефан Стоичков с едничката цел - описване на оцелелите вагони с историческа стойност, разпръснати из бази и депа. ;) Доколкото разбрах имаме осемдесет и няколко такива вагона.
-
Като се заговори за вагони, искам да попитам следното: "Преди години, като дете да съм бил 15 -16 годишен си спомням, че някъде преди Пловдив, посока, като се влиза от Бургас, от лявата страна имаше гара , не се сещам как се казва, там имаше нещо като горичка и в нея седяха композиции със санитарни вагони, операционни и прочие. Какво стана с тях и пазят ли се някъде?"
-
Санитарните вагони са нарязани.
Иначе Влади - вагоните са над 100 броя и са описвани не веднъж, но както виждаш в движение са минимален брой (да не кажа никакъв).
-
Днес 36.10 е била подготвена и по-късно в състава на товарен влак е поела първо към Горна Оряховица, а някъде към края на седмицата би трябвало да пристигне и в София. Малко снимки от Локомотивния форум преследяващи подготовката преди заминаването:
(http://photos.streamphoto.ru/7/3/2/6f93b5f1f2f8d89fcb5729bf8a707237.jpg)
(http://photos.streamphoto.ru/f/a/0/3a4a41adfed3b8c1f877ad59e76750af.jpg)
(http://photos.streamphoto.ru/9/a/5/0a2b3ae87742c5f6ac8b096dcd9ed5a9.jpg)
(http://photos.streamphoto.ru/9/9/c/e68bd5e78aec4c5a4e425f691b09bc99.jpg)
Повече снимки може да намерите на адрес: http://www.lokforum.com/viewtopic.php?p=68578#68578
:)
-
Красавицата тя! Пу да не и е уроки - ама дано до другата зима да и чуеме и на нея първата свирка. :good:
-
Една година бил срокът, приет за нормален, за възстановяване на парен локомотив. 05.01 я направиха бързо, но това е по-скоро изключение.
-
а тази красавица има ли си близък брат в немските железници :mda:
-
Близък - да. Еднакъв - не. :)
(http://www.trainsahead.com/images/Brawa_BR_65_before_l.jpg)
-
И моята е за възстановяване :haha:
(http://media.snimka.bg/6124/018504329-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/5357/016968832-big.jpg?r=0)
-
Тони - президент, ша-ля-ля-ля-ля! Тони - президент, ша-а-а-ля-ля-ля! :lol:
-
Тони - президент, ша-ля-ля-ля-ля! Тони - президент, ша-а-а-ля-ля-ля! :lol:
Да,ама на какво?! :haha:
-
Как на какво?!На фирмата Tonnymodelle! :good:
-
Неправилно си изписал фирмата - TonnyFINEmodelle! :good: :spiteful:
-
От Локфорума:
Съобщение от 26.01. (сряда):
Машината сутринта пристигна в депо ГО. Утре вечер вероятно ще замине за Сф.
-
Важна информация за всички желаещи да срещнат и заснемат 36.10 на път към София:
Машината заминава за Сф в събота, 29.01.2011, в състава на ДТВ 20624 (ГОРОП 23:10 - Л 0:15, 01:10 - ПлЗ 02:10, 03:50 - ЧБ 04:50, 05:20 - М (Мездра - бел. В.К.) 06:15), и на 30.01.2011 в състава на ДТВ 20610 (М (Мездра - бел. В.К.) 11:10 - Кр 12:44, 13:24 - Ил (Илиянци - бел. В.К.) 13:35, 14:15 - ПдР 14:36). Може би софиянци ще я вземат от Ил (Илиянци - бел. В.К.), за да не са налага да прави обиколки на Софийското поле.
Фотографите могат да я причакват по гарите, където има достатъчно дълги престои. За през нощта ще им трябват добри светкавици.
Цитатът е взет от Локомотивен форум.
-
Успешно посрещнахме 36.10 на Мездра и за да не се изгуби по пътя, я придружихме почти до София:
(http://media.snimka.bg/8000/022256046-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/8000/022256079-big.jpg?r=0)
Официалните придружаващи лица:
(http://media.snimka.bg/8000/022256105-big.jpg?r=0)
и
(http://media.snimka.bg/8000/022256112-big.jpg?r=0)
Повече снимки може да намерите на адрес: http://vkolev.snimka.bg/bulgaria/36-10.567497.22256043
И накрая да си пожелаем скоро да я видим под пара! ;D :good:
-
Басси ! Кога успяха да и свалят гербовете :blink:
-
От едната страна го няма! От другата си е на мястото.
-
Вчера, докато бях случайно в Новиискър го видях как премина. Голямо шоу! Три Шкоди и парния. Голяма атракция беше! :clapping:
-
Да от 4 машини на влака - само две бяха в работно състояние. ;D
-
Машинката пристигна благополучно в новата си къща. Пътуването мина идеално и без никакви проблеми като изключим зверския студ. Аз естествено бях в задната кабина на електровоза, бях включил калориферите и бях направил турска баня, но мазането на машината си беше изпитание. Макар че държах маслянките при мен на топло, още с изнасянето им навън маслото в тях са одървяше и отказваше да тече - точеше са като гъст мед, макар че бяхме взели масло втора ръка за да е уж по-тънко. През нощта температурата в гарите, където трябваше да са маже беше: ГО -8°С, Л -10°С, ПлЗ -14°С, ЧБ -11°С, М -10°С. Трябваше да държа маслянката вдигната много дълго и в неудобни пози, и макар с ръкавици ръцете ми ставаха на кокал и трепереха. Ето защо олях и оцапах машината. Не можех да използвам спринцовката, защото тя категорически отказваше да смукне масло от тубата. Добре че на М дойдоха колегите от Сф, че вече заспивах прав. Като тръгнахме от М беше вече почти обяд и слънцето беше понапекло, тъй че на Лк подкапахме за 5 минути.
Инак по целия път машинката са държа идеално, и макар с висока скорост вървеше спокойно, нямаше никакво загряване на лагери, нямаше тракане, хлопане и необичайни шумове. Нямахме късмет да ни вземат от Ил директно за депо и са наложи да обиколим през Бир и ПдР (през циганската махла мангалите зяпаха с ококорени очи и пресмятаха колко тона желязо им са изплъзва). Като са сякохме от влака в ПдР умните диспечери ни вкараха в депо Пд вместо в депо Сф, та трябваше да са водят телефонни разговори на висок тон. Както и да е, към 16ч влезе в правилното депо.
Ето от мен някоя и друга снимка. Първата я направих на разсъмване и е като бой на негри в тунел, но другите са към 8ч и са малко по-свястни.
(http://www2.mediafire.com/imgbnc.php/7bce7fece775a4f19637282fecff3af4f034de3dec0fe33f6002da7e9952aa475g.jpg)
(http://www1.mediafire.com/imgbnc.php/32883d276a36f1e1bc40a81682e15af4759d76643ac1a13d919abb9cdf00b7765g.jpg)
(http://www4.mediafire.com/imgbnc.php/d9c5cc0c2ab1e5a57f4e8cacd419194f0e5b48ecbdd2a90fd0c3e9c12687b8d55g.jpg)
(http://www2.mediafire.com/imgbnc.php/8095313530ec17d25be5b919e90ecd6f2e72b3b3211d96e8b7e0986aa47e5aee5g.jpg)
-
Все едно парният е начело на влака и ей сега ще тръгне... :spiteful:
-
Ама тя наистина беше начело на влака след като са сякоха електровозите. Само че не знам как таз спортна бегачка би дръпнала тоз влак, който според ВП-то беше 2200т до М, а там му дадоха още вагони...
-
Уф , няма ли кой да ни го направи тоз лок ...красавец !
-
Потвърждавам, че въпреки високата скорост 50-65 км/ч. Машината се държеше страхотно. Нямаше никакви излишни шумове и тропаше грациозно! :dirol:
-
Уф , няма ли кой да ни го направи тоз лок ...красавец !
Ако говориш за оригинала - затова го карат в София, за да го възстановят. ;D
А ако говориш за модела на "тоз лок... красавец", уви, засега няма начин това да се случи, защото липсва аналог сред немските си събратя, засега... :wacko:
-
Уф , няма ли кой да ни го направи тоз лок ...красавец !
Ами нали за туй го докарахме в Сф - да го направим! И ще видиш каква хубавица ще стане като я стегнем и лъснем! На мен таз серия също ми е много по душа - малка, компактна, спортна, бърза, лесна за обслужване - като 17 годишна тинейджърка (с таз разлика, че последната е доста трудна за обслужване в кревата :wacko:).... На тез машинки им казваха "малката тройка" - бързи и динамични като серия 03, като застанат една до друга са като майка и дъщеря.
А ако питаш за моделче, всеки може да си го направи като вземе немската 65-та серия и я пооформи малко.
-
Емо - между 65 и 36 и 65.10 и 36 - разликите са огромни - дори и в размерите. 65.10 е по-дълга с над метър, а 65 е по-къса с близо метър. Трудно ще се получи от тях сносна 36-та.
-
Този метър разлика може да се избие при буферните греди.Междуосното разстояние при BR 65 e 1750 мм;При 65 10 е 1850.
При 36.xx е1800 мм.Но в крайна сметка модифицирането е възможно,макар и мнoго сложно и трудоемко. :pardon:
-
Бихте ли ми казали освен Bra(д)wa, кой друг я прави BR65-цата и ако е възможно пуснете и снимка на лока, че да преценя дали ще ми е по силите такова префасониране. ::)
-
(http://www.eurotrainhobby.com/images/pictures/Gutzold/38301.jpg)
Gutzold
(http://www.trainsahead.com/images/Brawa_BR_65_before_l.jpg)
Brawa
-
То всъщност почти всякакво префасониране ще ми е по силите, но само като видях каква цифра е локът, се самообесих, саморазтрелях и за капак - самовризивих... :swoon:
-
BR 65 DB
(http://picbg.net/u/51641/35369/517998.jpg)
BR 65 10 DR
(http://picbg.net/u/51641/35369/517997.jpg)
36 xx
(http://picbg.net/u/51641/35369/517999.jpg)
-
Благодаря за чертежите - търсех на 65 и 65.10 :)
-
С две думи - нямам думи! :swoon: Ник'ъв шанс, скъпи деца! :blush2:
Засега ще я гледаме само в мащаб 1:1. Да се надяваме най-много до година време и на собствен ход. :spiteful:
п.п. Ся да видим котелната проба какво ще покаже. Да не ни полеят со студена вода преждевременно...
-
Аз съм на 99,9% сигурен, че ще е положителна. Просто няма никаква логика да е отрицателна. Дано само се вразумят и да не я режат тая проба, а да използват друг метод със сваляне на стружка.
-
Е, нали после шевът е много сигурен?! Или може да има проблеми?
-
С две думи - нямам думи! :swoon: Ник'ъв шанс, скъпи деца! :blush2:
Засега ще я гледаме само в мащаб 1:1. Да се надяваме най-много до година време и на собствен ход. :spiteful:
п.п. Ся да видим котелната проба какво ще покаже. Да не ни полеят со студена вода преждевременно...
Владо, залагам си главата че котелната проба ще е идеална! Нито една машина досега не е показала отклонение в резултатите. С изключение на 1076, на която якостното изпитание беше добро, само металографското показа малко изменение на структурата и то много спорно.
А собственият ход, ако са работи здраво, ще са получи за два месеца. По машината има само тенекиджийска, бояджийска и дърводелска работа. Останалото е само притриване на клапани и кранове, преобличане на котела, и вадене на предната водеща колоос защото ламаринените капаци на буксовите мазилни кутии са намачкани и накъсани и трябва да са сменят.
-
Аз съм на 99,9% сигурен, че ще е положителна. Просто няма никаква логика да е отрицателна. Дано само се вразумят и да не я режат тая проба, а да използват друг метод със сваляне на стружка.
Все още не може да са избегне рязането защото ПЛС302 е в сила. Борим са да го променим, но кога ще стане не знам.
-
Да - говорихме с тебе по тоя въпрос вчера. Дано обаче да се вразумят по-навреме тъй като сам знаеш, че всяко едно променяне на цялостта на котела - съкращава неговият живот колкото и да е добра заварката след това.
-
Това пък е в ТТ 1:120:
(http://www.guetzold.de/72400.jpg)
Производство е на "GUETZOLD"
-
Колеги, темата е за възстановяването на 36.10, ама оригинала, а не моделирането й.