RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм

Общ форум | Chit-chat => Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby => Темата е започната от: Mixy в 19 Януари 2011, 12:58:37

Титла: Правила за композиране на товарни влакове?
Публикувано от: Mixy в 19 Януари 2011, 12:58:37
Има ли някакви специфични правила при подреждането на вагоните в товарните влакове - напр. по-тежките в началото или цистерните накрая или каквото и да било друго, което ще е интересно и полезно за пресъздаването на товарни композиции в жп-моделизма?
Титла: Re:Правила за композиране на товарни влакове?
Публикувано от: Жоро в 19 Януари 2011, 13:26:17
Милене, ще кажа как е в немачко.
С изключение на влакове, които се движат от т.А до т.В без прекомпозиране, вагоните се подреждат в зависимост от обхожданите гари. Примерно, ако влакът вози товари с маршрут гари A, B, C, D, E, в същия ред се пореждат и вагоните. Като пристигне на съответната гара, вагоните се откачат и ако има за прикачане други, се добавят към влака. В зависимост от гарата, маневрата се извършва от возещия локомотив или от маневрен.
До колкото знам, у нас при превоз на запалителни товари, след локомотива се закача обикновенно открит 4-осен(или друг)вагон. В Германия няма такова правило. Там карат цистерните без такъв предпазен вагон.
Титла: Re:Правила за композиране на товарни влакове?
Публикувано от: bdz43r в 19 Януари 2011, 14:11:11
1. За директни товарни влакове, които завършват движението си в разпределителни гари без промяна в състава преди това - пълните вагони в началото на влака;
2. За директни товарни влакове, които карат вагони за междинни гари, вагоните за тези гари се събират в групи, без групите да се подреждат по географски ред на гарите; вагоните за крайната гара се събират в една група;
3. За локални товарни влакове, които обслужват посредните гари в определен участък - вагоните се подреждат в групи по реда на получаващите гари. При маневрата в гарите, вагоните взети от гарата се поставят в съответната на местоназначението им група(обикновено групата за крайната гара).
Всичко това разбира се търпи изключения.
Във всички случаи обаче:
- Не се допуска в състава на един влак да има едновременно вагони със самозапалителни вещества и такива със сгъстени или втечнени газове;
- ЖП крановете се включват в началото на влака след локомотива;
- Вагони с взривни, лесногорими, леснозапалими, самозапалителни вещества, сгъстени и втечнени газове, силни отрови, както и празни цистерни от такива се отделят от локомотива с най-малко 4 оси;
- Вагони с придружители на товарите, фургони с превозни бригади, служебни вагони и др. подобни се отделят от опасните товари с най-малко 4 оси, само ако в тези вагони има горящи печки;
- Вагони с хора се поставят винаги пред вагоните с отровни вещества, отделени най-малко с 12 оси;
- Когато в един влак има едновременно вагони с взривни и такива със самозапалителни вещества, те се групират в групи до 12 оси, като еднородните групи се разделят с по един вагон, а самозапалителните вещества се включват след взривните и разделени от тях с най-малко 12 оси;
- Вагони с леснозапалими вещества се включват зад взривните и пред самозапалителните вещества, отделени от взривните с най-малко 12 оси;
- Вагони с дълги предмети (релси, стълбове и др), когато стърчат извън вагона и нямат предпазни вагони се включват в края на влака, най-много един вагон на влак;
- Релси, натоварени на два платформени вагона се включват на края на влака, най-много до два комплекта (4 вагона).
Титла: Re:Правила за композиране на товарни влакове?
Публикувано от: Mixy в 19 Януари 2011, 18:37:30
Мерси и на двамата - беше ми полезно :)