RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models => Представете модел | Review a model => Темата е започната от: TANO в 29 Януари 2011, 22:05:49
-
С известно колебание го купих, защото на тая цена очаквах да дойде някакво опростено подобие на локомотив, което най вероятно ще се наложи да си го удрям в главата. Обаче се оказа много философски локомотив. Още се чудя какъв девиз да му лепна:
“Половин локомотив на половин цена”
“Цял локомотив на половин цена”
“Цял локомотив на нормална цена, а другите локомотиви на е*аси цената”
Колебая се между второто и третото.
И така ето три картинки за загрявка:
(http://media.snimka.bg/7991/022237200-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/7991/022237202-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/7991/022237205-big.jpg?r=0)
Ето го и модела
(http://lh3.ggpht.com/_s6e58-7Rm6Q/TN6mCqGCYJI/AAAAAAAALAI/-VXKWem6Uyc/s800/IMG_7899.jpg)
Много добре се вижда, че този модел са го докарали на външен вид най-близо до оригинала. Дразни единствено въртящата се престилка, но се оказа, че не се вижда много и бързо се свиква. Ето го и в детайли – буферната греда е доста постна.
(http://media.snimka.bg/7991/022237206-big.jpg?r=0)
-
Реших да залепя предната престилка за гредата. Акермановите кранове са направени добре, затова ги оставих. Изрязах със секачка само червата, изпилих отдолу, пробих дупки под крановете и си направих цели черва от обикновена жичка с малко шлаух накрая. Това, което забравих да направя на 46-цата - подбуферните ръкохватки. Те са от струна от китара.Куплата и фридмановия ръкав са купешки (от Роко), кабела за отоплението също е от жичка. Долу в дясно е задната буферна греда. Там сложих само главата на фридмановия ръкав, подбуферните ръкохватки и кабела за отопление, който обаче е закачен само за престилката и се върти заедно с нея.
(http://media.snimka.bg/7991/022237207-big.jpg?r=0)
Решетките намацани с тънкописец с туш:
(http://media.snimka.bg/7991/022237209-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/7991/022237211-big.jpg?r=0)
Тук отгоре надолу – боядисани с черно перата на чистачките, направена ръкохватка между предните стъкла на кабината от тънка тел (трябва да е бяла, но я направих сребриста като другите две под прозорците), мацнати с черно тия кръгчета отстрани на фаровете (подозирам, че това са свирките) и боядисани кранове и кабели. Отстрани на прозорците направих и ветрозащитните стъкла.
(http://media.snimka.bg/7991/022237212-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/7991/022237214-big.jpg?r=0)
-
От толкова снимки на 118 в гуглето тази е единствената която успях да намеря на кабината от вътре. И то с любезното съдействие на Любо. Така и не намерих снимка на задната стена на кабината – ако някой има да праща насам.
(http://media.snimka.bg/7991/022237215-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/7991/022237217-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/7991/022237218-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/7991/022237220-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/7991/022237222-big.jpg?r=0)
-
Ето ги и двете грешки на модела. Първата е, че тялото на талигите е направено от пластмаса. Т.е. колоосите лагеруват в пластмаса, която рано или късно ще се износи и осите ще хлътнат нагоре в посока към зъбните колела. Това беше проблем и при старата ми 118 (старо производство на Гютцолд). Там проблема беше решен като в изреза на буксата бях залепил тънки ламаринки и с тях машината върви успешно вече над 15 години. Така, че не е голяма трагедия, но все пак тялото трябваше да е метално. Втората грешка е, че предавката е така изпълнена, че машината върви някъде с 500 километра в час на максимална скорост. И това не е кой знае колко страшно – никой не ни кара да въртим регулатора докрай, но е все пак неудобство ако сте свикнали да си карате влаковете на определена позиция.
(http://media.snimka.bg/7991/022237226-big.jpg?r=0)
-
Ето и малко портретни снимки.
(http://media.snimka.bg/7991/022237229-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/7991/022237231-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/7991/022237232-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/7991/022237233-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/7991/022237235-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/7991/022237237-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/7991/022237239-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/7991/022237241-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/7991/022237243-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/7991/022237252-big.jpg?r=0)
-
Новото Пико и стария Гютцолд. Тази машина обаче ще бъде пенсионирана с почести. Помня като я купих от Люлин. Случайно открих в кутията касовата бележка – ноември 84 г. Особеното в случая е, че тези 26 години локомотива беше в абсолютно непрекъсната експлоатация и общия му пробег без особено преувеличение сигурно е някъде колкото дължината на Екватора. Е може и повече да е, но с малко. :yes:
(http://media.snimka.bg/7991/022237258-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/7991/022237264-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/7991/022237277-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/7991/022237284-big.jpg?r=0)
-
И още малко картинки за десерт.
(http://media.snimka.bg/7991/022237285-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/7991/022237288-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/7991/022237290-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/7991/022237292-big.jpg?r=0)
В заключение – това си е цял локомотив с някои съвсем дребни забележки ( пластмасовите талиги и ръкохватките отпред на кабината, които са отляти заедно с коша. Спомнете си финните отделни дръжки на 46 серия – определено кефят). Но на тая цена…е повече от добре.
-
Талигите сравнително лесно могат да станат каквито трябва - купува се
меесингова/бронзова тръбичка (примерно от конрад, има понякога подходящ размер и в практикер и бриколаж).
Доколкото си спомням имаше 1,1, 1,6 и 2,1 мм вътрешен диаметър (осите са 2мм, мисля).
Нарязват се на рингчета съобразно дебелината на пластмасата и се разпиляват диаметрално,
така, че да станат половинки черупки. Разширяват се отворите в талигата много внимателно,
така, че черупките да легнат вътре. Залепят се с подходящо лепило.
Другият, по лесен вариант е да се "облече" леглото на оста с 0.5мм месингова ламарина,
но е по трудно леглата да станат полукръгли (все пак може да се ползват 2мм оси като "пуансон", с които да се притисне ламаринката към леглото).
И при двата начина е важно да се уширят по еднакъв начин, за да не "куца" или да не стои водоравно талигата,
но това лесно може да се контролира - пластмасовото легло има удебеление, което може да се ползва като репер
а и хората са измислили и шублери за целта. Дори и да се отиде в "повече" при разпилването, винаги може да
се ползва шаблон за позиционирането на черупките, а излишното като обем да се запълни с подходящ пълнеж.
-
А как е осветлението на локомотива:
С лампички или LED? Добре ли е направено или не?
-
Яко суперосване! Изглежда супер.
Подозирам, че от Piko не са си решили проблема с кофти двигателите. Прав ли съм?
:)
-
Към колегата Widowmaker – няма нужда от такива сложни акробатики. Вече писах, че износването се компенсира с най проста ивичка от ламарина от бирена кутия, залепена към горната страна на буксата. Старата ми машина изкара с такива над 15 години и нито веднъж не се отлепиха и не мръднаха за толкова време.
Двигателя си е добре, но са прекалили с тежестта на маховиците. Машината има толкова голяма инерция при спиране, че при малко по висока скорост ми подминава изолираните участъци пред входните сигнали. Това го преглъщам с малко повече вино с лимонада.
Колкото до осветлението тука нещата са по засукани. Умишлено го премълчах в темата за 46-цата, пропуснах го и тук, но понеже има питане за фаровете ще напиша няколко думи. Изпълнено е със светодиоди, само, че и на двете машини съм монтирал клемни рейки с мостчета, за да мога да го прекъсвам. Защото изобщо не го харесвам. Не знам каква е тая масова мода на всички фирми да правят и червените светлини. Те се ползват само когато машината се движи изолирана на междугарие. И понеже в 99,99% от времето, когато си играете с един локомотив той е прикачен на влак, а не изолиран, то тогава светенето им е ненужно. Считам, че светенето на червените светлини на машина прикачена на влак е престъпление, което съгласно чл. 123 ал.1 от дисциплинарния моделистки устав трябва да се наказва с 10 удара с камшик на обществено място ( например площада пред Централна гара ), последвано от принудително напиване с комбинация от коняк и бира в р-т Терасата. Колкото до белите светлини, както и светенето на вагоните посред бял ден, за мен е доста неестествено и докато не се узакони като престъпление от горепосочения вид нека се счита като признак за не докрай изживяно детство. Единственото положение, когато светенето на фарове и вагони изглежда добре и на място е този:
http://media.snimka.bg/8000/022255963-big.jpg?r=0
http://media.snimka.bg/8000/022255967-big.jpg?r=0
http://media.snimka.bg/8000/022255971-big.jpg?r=0
http://media.snimka.bg/8000/022255977-big.jpg?r=0
http://media.snimka.bg/8000/022255980-big.jpg?r=0
Но вие си преценете дали ще седите цяла вечер на тъмно, за да се наслаждавате на движещи се светещи прозорци или ще ги видите за 5 минути, след което ще си запалите лампата в стаята и тогава светенето им става излишно. И заслужава ли си целия труд по осветяването за едни 5 минути. Да ви припомня и един политик от близкото минало, който в изблик на откровение каза по телевизията:
“За Бога, братя! Не си карайте локомотивите със запалени фарове посред бял ден!” Тогава всички му се смяха, но беше прав човека.
P.S. Казаното до тук е лично мнение. Признавам правото на всеки да си играе с неговите играчки както му е кеф. Затова и спор по темата тук може би е излишен
-
Ми то има декодери - цъкаш лампите само когато ти е кеф.
Примерно с F1 или F2 можеш да направиш да се разрешават/забраняват червените,
които иначе да си се командват от бутона за осветление.
-
Ми то има декодери - цъкаш лампите само когато ти е кеф.
Примерно с F1 или F2 можеш да направиш да се разрешават/забраняват червените,
които иначе да си се командват от бутона за осветление.
Да, така е. Само, че в този случай това ти струва 100 и кусур лева ( цената на декодера ). С клемна рейка излиза 20 стотинки. В друга тема вече писах какво ми е мнението за цифровото управление.
-
Хах , бачо Стояне , пичага си ти ! Смееш да говориш неща , които са странни за другите ! Абсолютно си прав обаче ...тия песни за осветлението , за цифровото , за гсм-ският звук , за претрупаните и ненужно усложнени макети ги пея много отдавана ! Наздраве , да си жив и здрав :drinks:
-
Ми то има декодери - цъкаш лампите само когато ти е кеф.
Примерно с F1 или F2 можеш да направиш да се разрешават/забраняват червените,
които иначе да си се командват от бутона за осветление.
Да, така е. Само, че в този случай това ти струва 100 и кусур лева ( цената на декодера ). С клемна рейка излиза 20 стотинки. В друга тема вече писах какво ми е мнението за цифровото управление.
Какъв е тоя декодер за над 100 лв? Има много добри декодери по 25-30 евра.
И колко локомотива с декодер си карал, че имаш негативно мнение?
То има и друго - добре настроен и недобре настроен декодер - единия те зарибява, другия те отказва от цифрата.
Аз си играх 2 дни да настроя гласкастена да тръгва и да спира както на мен ми се иска ( и както мисля, че би трябвало да бъде)
и съм много доволен от реализма, който се получи.
Особено ако пък туриш и звук и синхронизираш скоростта на машината със шума от двигателя (пароизпускането).
-
Хах , бачо Стояне , пичага си ти ! Смееш да говориш неща , които са странни за другите ! Абсолютно си прав обаче ...тия песни за осветлението , за цифровото , за гсм-ският звук , за претрупаните и ненужно усложнени макети ги пея много отдавана ! Наздраве , да си жив и здрав :drinks:
:drinks:Наздраве
Така е, но за момента цифровият фундаментализъм е взел връх пред железопътния моделизъм. ;DАма да знаеш, че все пак звука и на мен ми харесва. Но само толкоз. Е заслужава ли си на тая цена?
-
Ами при 150 лв декодера си заслужава.
(трябва да чуеш декодер от Любо!)
Тия дни ще пусна клип с гласкастена :)
-
Хах , бачо Стояне , пичага си ти ! Смееш да говориш неща , които са странни за другите ! Абсолютно си прав обаче ...тия песни за осветлението , за цифровото , за гсм-ският звук , за претрупаните и ненужно усложнени макети ги пея много отдавана ! Наздраве , да си жив и здрав :drinks:
:drinks:Наздраве
Така е, но за момента цифровият фундаментализъм е взел връх пред железопътния моделизъм. ;DАма да знаеш, че все пак звука и на мен ми харесва. Но само толкоз. Е заслужава ли си на тая цена?
Цифровият фундаментализъм - велик израз :) :) :)
-
Балъшки е да се плащат тия луди пари - цените са поне 4 пъти над реалната цена - познавам човек , който работи за голяма западна фирма производител на кукли - там също ползват семпли, говорители и слагат чипове - пряко сили е 8 евро . И това съм го казвал - няма смисъл да се купува на такива цени - по-добре да се изчака , догдина -2 цените им ще са 5 пъти по-ниски . Просто не си струва.
Да , превръща се във фундаментализъм - онзи ден слушах семпъла на 38-та - чак пък говорител да съобщава пътниците да влизат ... е на мен ми е малко нелепо !
-
За това си слагаш звуци каквито искаш, а не да купуваш готов с нещо сипано (недоизпипано).
Има си програми за аудио обработка (саунд фордж на сони примерно), е, де, галимация е,
но пък резултатите (като качество и реализъм на звука) са много над тия, които се купуват готови.
Всичко опира до това доколко те мързи или пък ти се занимава с това.
С DCC протокола може буквално да се настрои/промени всичко по декодера, така,
че движението и звука да са максимално близки до реалността.
-
Не отричам сгодата DCC ; но не тази цена ;)
-
Целия спор взе да взима крива посока. Тук първо не ставаше въпрос за управление на осветление ( с декодер или с рейка ), а за това, че аз самия не го харесвам по принцип - стои ми тъпо всичко да ми свети посред бял ден, а повечето от вас не признават локомотив без непрекъснато светещи фарове. И споменах, че всеки има право да си играе с неговите играчки както иска.
Един декодер може и да е 30 евра, но иска и централа за управление, която доколкото знам не е без пари. А към тези 30 евра май трябва да се добавят и още ако искаш и звук (тук може и да не съм прав - може би има и декодери за 30 Е заедно със звука?). И колко излиза тогава всичко? Всъщност за какъв реализъм при управлението говориш - бавното тръгване и спиране на един влак зависи от машиниста, не от някакъв декодер. Машиниста управлява влака, в локомотивите все още няма автопилот. В моя случай дясната ми ръчичка върти регулатора на трафа и влака тръгва и спира достатъчно реалистично. И това ми прави кеф. Не ми е интересно влака сам да ми се движи предварително програмиран и аз само да го гледам. Но нека да не спорим повече. Темата е за 118 серия - цифровото си го хвалете или оплювайте в някоя друга тема
-
Искам 118-ка, та ако ще да се разчуееееее! :wild:
-
Хах , бачо Стояне , пичага си ти ! Смееш да говориш неща , които са странни за другите ! Абсолютно си прав обаче ...тия песни за осветлението , за цифровото , за гсм-ският звук , за претрупаните и ненужно усложнени макети ги пея много отдавана ! Наздраве , да си жив и здрав :drinks:
Бря,тоя Стоян като мен ;D И аз не слагам осветления!Ни на фарове,ни на вагони!Преди години пробивах фаровете и слагах светловоди,сега и това не правя,боядисвам ги бели :lol:
Добро представяне на един любим,поне за мен,локомотив!Отдавна минах само на БДЖ,иначе щях да си го купя,цената е добра!Още малко можеш да пипнеш покрива,прекалено е бял.
-
офтопик:
...Всъщност за какъв реализъм при управлението говориш - бавното тръгване и спиране на един влак зависи от машиниста, не от някакъв декодер. Машиниста управлява влака, в локомотивите все още няма автопилот. В моя случай дясната ми ръчичка върти регулатора на трафа и влака тръгва и спира достатъчно реалистично...
Проблемът идва от използването на правотокови моторчета с постоянно възбуждане (статора вместо намотка с метална сърцевина е постоянен магнит) и невъзможността им
да имат голям въртящ момент при малки обороти (което не е проблем при независимо възбуждане - тогава, когато статора е намотка).
От там и неравномерният ход при малки обороти/ниска скорост на локомотива.
Декодерът управлява моторчето с ш.и.м., което ще рече, че при подходящо подбрана честота за шим-а поради факта, че фронтовете са стръмни и напрежението
по време на импулса е максималното се получава така, че локомотива има стабилно движение при ниски скорости. Ръчичката в този случай няма да ти помогне.
Обикновеният трансформатор за задвижване на жп модели е конструиран на принципа на автотрансформатора с плъзгач, по известен като латер.
Плъзгача се движи по намотките на вторичната намотка (има направена специална пътечка посредством зачистване на изолацията), като по този начин регулира изходното напрежение.
Има известни хитринки, които се прилагат и при чисто аналогово управление (описано е в книгата на Ю. Ботев), но шим управлението е най доброто за жп модели.
За аналогово управление може да се ползва и шим, изграден с таймер 555+мощен мосфет транзистор.
-
А ако може и някой да направи сравнение между 118-ката на Пико и тази от последното производство на Гютзолд - би било чудесно :hi:
-
А ако може и някой да направи сравнение между 118-ката на Пико и тази от последното производство на Гютзолд - би било чудесно :hi:
Вече има такова:
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,2947.msg53338.html#msg53338
-
А ако може и някой да направи сравнение между 118-ката на Пико и тази от последното производство на Гютзолд - би било чудесно :hi:
Вече има такова:
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,2947.msg53338.html#msg53338
И то е тук !!! В същата тема, но на първата страница!!!
:sarcastic: :sarcastic: :sarcastic: :sarcastic: :sarcastic: :sarcastic: :victory: :pardon: :ok:
-
Сравнението на първа страница май е меджу новата 118 на PIKO и стария GUTZOLD. Наистина е интересно сравнение между новата 118 на PIKO и новото производство на GUTZOLD.
-
Новото производство на хер Gützold е същото отвън, има турени едни маркучи в повече и толкова.
Обаче пък цената е х2.
П.П. Талигите при Gützold са метални:
(http://guetzold.de/ETB47700.JPG)
-
Новото производство на хер Gützold е същото отвън
точно затова идеше реч...
-
офтопик:
...Има известни хитринки, които се прилагат и при чисто аналогово управление (описано е в книгата на Ю. Ботев),
но шим управлението е най доброто за жп модели....
Като това тук например.
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,227.msg2562.html#msg2562
когато става въпрос за аналогови де...
;D
-
офтопик:
Много чаркове нещо...
Ето една елементарна схема, като за потенциометър може да се ползва такъв със среден отвод,
т.е да се получат две секции, които да се превключват от механичен реверсор (такъв като на пиковския траф)
така средното положение ще е нула, а двете крайни максимум:
(http://www.dprg.org/tutorials/2005-11a/2005-10a-004.gif)
Честотата се изчислява по формулата
F = 1.44 / (R1 * C1) (херц; ом; фарад)
и е добре да е в диапазона 30-150Хц.
Администратора да ръгне офтопика в аналогово управление, моля.
-
Този път няма да започна с "Както можеше да се очаква", защото се случи съвсем неочаквано.
В Германия е пуснат лимитиран вид 118-ка, с 2 прозореца и 2 решетки отстрани (по-точно казано 118.1) и с бяла линия само откъм фаровете (известен тук с прякора "Сомчето")... Това би трябвало да е същият вид локомотив, който летоска ще излезе в юбилеен или там както се води сет с 4 пощенски вагона за "Денят на отворените врати" на Пико. Само че не се знае дали ще е със същия номер... Номерът на този, който се продава отделно и само сега е 118 114-8, продава се само в една верига магазини в Германия, които пък от своя страна не предлагат никакъв вид онлайн търговия...
(http://img25.imageshack.us/img25/3337/118spiele.jpg) (http://img25.imageshack.us/i/118spiele.jpg/)
(http://img140.imageshack.us/img140/7286/118spiele3.jpg) (http://img140.imageshack.us/i/118spiele3.jpg/)
(http://img219.imageshack.us/img219/3535/118spiele4.jpg) (http://img219.imageshack.us/i/118spiele4.jpg/)