RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Общ форум | Chit-chat => Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby => Темата е започната от: Vlado в 04 Март 2011, 20:58:11
-
Днес с половинката се разходихме до терминала в Драгоман. Там, може би към средата на годината, на специално наети за случая вагони ще започне товаренето на камиони, които ще бъдат извозвани до турската граница, откъдето ще продължават на собствен ход по направлението си.
За интересуващите се, снимки може да намерите тук:
http://vkolev.snimka.bg/other/ro-la-terminal-dragoman.575223.22616327
-
Доста подробно разгледах снимките но рампи за натоварване не видях, помагай... :unsure:
-
И аз терминал не видях... Голяма пародия е това.
-
Доста подробно разгледах снимките но рампи за натоварване не видях, помагай... :unsure:
Мисля, че се намират в края на двата коловоза, в случая от ляво на сградата:
(http://media.snimka.bg/8180/022616314-big.jpg?r=0)
Но тъй като не съм запознат с технологията за натоварване на вагоните, може и да бъркам.
-
И аз терминал не видях... Голяма пародия е това.
Ти какво очакваше?
Товарането става през преносими челни рампи. Същите стоят встрани от коловозите, но са затрупани със сняг и не се различават добре на снимките.
-
След кратко търсене в Гугъл за итермодален терминал ето какви снимки излезнаха:
(http://www.logfac.com/images/memphsuperterm.JPG)
(http://www.terminal-gorizia.eu/public/images/contenuti/home1.jpg)
(http://3plwire.com/wp-content/rupert/Aerial_Landside%20over%20terminal.jpg)
(http://www.autoparts-marketplace.com/joliet_grand_open_web.jpg)
Не съм очаквал нещо толкова огромно колкото на снимките, но не съм и очаквал само да сложат 100 м. асфалт до релсите и телена ограда. Никакъв терминал не е това.
-
Не съм очаквал нещо толкова огромно колкото на снимките, но не съм и очаквал само да сложат 100 м. асфалт до релсите и телена ограда. Никакъв терминал не е това.
E, не очаквайте още от първия месец да товарят по 1000 камиона на ден... :pleasantry:
-
Е нали идеята е събота и неделя да не пътуват тирове. Очаква се още в началото голям наплив.
-
"Български транспортен вестник" :
Ро-Ла терминалът при Драгоман Вече е с Акт 16
От 11 март 2011 г. терминалът при гара Драгоман вече има Акт 16, потвърдиха пред сп. „Логистика" от Националната компания „Железопътна инфраструктура".
Финансирането на проекта е близо 6 млн. лв., а средствата са осигурени от капиталовата програма на НКЖИ.
Терминалът за комбинирани превози е с два коловоза с полезна дължина на всеки от тях по 300 м. Като основа са използвани съществуващите коловози на бившия ледопункт. Достъпът на подвижен жп състав е осигурен от гара Драгоман. Пътната част на Ро-Ла терминала включва обход, който осигурява маневреност на входящите камиони. За изчакващите камиони е изграден паркинг. Достъпът до терминала се осигурява чрез пътна връзка от международния път за Калотина. Съоръжението ще осигури работа за 20 души от региона.
Другата крайна точка за товарните автомобили е Свиленград. Именно заради ремонта, който прекъсна железопътното движение от южния ни град до Капъкуле, няма да може да стартира и терминалът при Драгоман. Ремонтът се очаква да продължи до 15 април.
Източник: "Български транспортен вестник" - стр. 3
Информацията е публикувана във форум "Български железници"
http://rail.bulboard.com/viewtopic.php?p=4469#p4469
-
И са дали за това 6 млн лв ?!!! :fie:
-
Текстът е малко объркващ - не за Акт 16 са дали 6 млн. лв., а за изграждането на целия терминал.
-
Да де - за асфалтирането на една улица от пътя за Калотина до Терминала (по-малко от 1 км), слагането на телена ограда и асфалтирането около коловозите - 6 млн. лв! БРАВО! :bad:
-
Да де - за асфалтирането на една улица от пътя за Калотина до Терминала (по-малко от 1 км), слагането на телена ограда и асфалтирането около коловозите - 6 млн. лв! БРАВО! :bad:
Еее, това нищо не е. Бате Бойко преди 2 години, като откри новите велоалеи, цената беше 2.5 млн:
(http://www.trud.bg/Images/Cache/Image_481040_3.jpg)
Или грубо казано, кофа боя струваше къде 500 000 лв. :haha: :haha: :haha:
-
Двете платформи за качване в далечината нещо такова ли са?
(http://bgphoto.net/photos/37794/o634396058176123750.jpg)
-
Абсолютно същите са и са 6.
-
Не се косете! За инсталацията за рециклиране на отпадъци в бившия стоманолеарен завод Шишманци
http://money.bg/news/id_1479862426 (http://money.bg/news/id_1479862426), Община Пловдив похарчи 42млн, за 1 гумено-лентов транспортьор + 1 въртящ се цилиндър с магнити за отделяне на стоманените отпадъци. Процеса ангажира 30-40 циганина, които ровят по транспортната лента, докато тя транспортира отпадъка вече преминал през въртящия магнитен барабан, в търсене на нещо по-интересно.
Всъщност в момента, бившия завод май се ползва само за сметище, и даже циганите ги няма.
http://www.btv.bg/az-reporterut/id/12/usernews/1130842091-Zavod_za_prerabotvane_na_otpadatsi_v_s_Shishmantsi.html (http://www.btv.bg/az-reporterut/id/12/usernews/1130842091-Zavod_za_prerabotvane_na_otpadatsi_v_s_Shishmantsi.html)
Едва ли има някъде по-света нещо по-пародийно от харченето на обществени средства в БГ. Навсякъде се краде, ама с мярка, а тук се краде най-безочливо и със задника когато може!
А "интермодалния терминал-Драгоман" (какво гръмко име за нещо толкова нищожно!), не знам дали изобщо ще се ползва. Такъв терминал е нужен на Свиленград, за да могат влаковете натоварени нейде по нормалния свят да се разтоварват на границата с Турция. За вътрешно съобщение цялата с-ма ми изглежда странна и май е единственно за отчитане на дейност и крадене на пари.
Ще поживеем, ще видим!
-
Да изтупаме темата от прахта. Няколко статии за терминала. Уви, съдържащи недобри перспективи:
http://www.capital.bg/biznes/kompanii/2012/09/28/1915690_terminal_za_nikude/?sp=0#storystart
-
Ще(ли?) строят още два такива...паметника може би...
Къде сме ние...къде са те...(?)
(риторичен въпрос)
Железници
Удължиха с месец крайния срок за кандидатстване по програмата на ЕС "Марко Поло"
Документи се приемат до 19 октомври 2012 г. вместо до 21 септември 2012 г.
С решение на Европейската комисия крайният срок за приемане на документи по поканата
за 2012 г. на програмата "Марко Поло" на Европейския съюз е удължен от 21 септември 2012 г. на 19 октомври 2012 г.
Решението е взето с очакването да се увеличи броят на предложенията и няма да се
отрази на правилата за подаване и избор на проекти, съобщават от програмата.
Средствата, предвидени за програма "Марко Поло" 2012 г., са 65 млн. евро.
Процедурата за набиране на предложения за проекти по "Марко Поло" беше открита на 24 юли 2012 г.,
като предварителното обявление беше публикувано на 20 юни 2012 г.
Програмата "Марко Поло" е една от основните инициативи на ЕС в подкрепа на интермодалния транспорт.
Основната цел, заложена в нея, е намаляване на задръстванията по пътищата и подобряване
на екологичността на транспортната система чрез прехвърлянето на товари от шосейния към
железопътния и вътрешноводния транспорт, както и към морските превози на къси разстояния.
След началото на "Марко Поло" през 2003 г. повече от 500 компании са получили финансова подкрепа за проекти.
По програмата могат да кандидатстват транспортни и логистични компании от Европа с нови проекти,
насочени към намаляване на дела на автомобилния транспорт. Най-иновативните идеи,
свързани с развитието на логистичните вериги, могат да получат значителна финансова подкрепа.
През 2009 г. правилата на "Марко Поло" бяха обновени, за да бъдат предприети решителни
действия за намаляване на шосейния транспорт. Ако това не стане, до 2013 г. общият
шосеен товарен транспорт в Европа ще се увеличи с повече от 60%. Това означава ръст на международния
шосеен превоз на товари с 20.5 млрд. тон/километра на година за ЕС до 2013 г.
Това от своя страна означава негативни последици за пътната инфраструктура:
допълнителни разходи за пътища,
пътнотранспортни произшествия,
задръствания,
замърсяване на локално и глобално равнище,
вреди за околната среда
и ненадеждност на процесите по логистичната верига.
http://stroitelstvo.info/show.php?storyid=1912094
-
ШЪ стане, НЕМА да стане, Шъ стане, НЕМА да стане...
От форум Български железници (http://www.bgrail.eu/forum/viewtopic.php?p=1957#p1957):
Белгийци искат да наемат интермодалния терминал край Драгоман. Транспортното съоръжение е влязло в полезрението на компанията Inter Ferry Boat, която обмисля да го наеме, съобщава председателят на УС на Клъстера за интермодален транспорт Любомир Сяров пред investor.bg. Дружеството, което е специализирано като оператор на интермодални терминали в белгийския жп транспорт, вече е провело срещи с бранша, а негови представители са били на оглед в Драгоман.
http://paper.standartnews.com/bg/article.php?d=2013-08-19&article=462094
Стандарт 19.08.2013г.