RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Общ форум | Chit-chat => Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby => Темата е започната от: fpk1999 в 06 Май 2011, 21:05:02
-
По моята линия Пловдив-Панагюрище телефонните стълбове започват от гара Съединение и свършват на гара Стрелча.Защо по линиите по които съм пътувал винаги е така например линията до Пещера.Там пак стълбовете започват от първата гара след Стамболийски в случая Кричим и свършват на последната гара преди крайната Пещера.Излиза че започват от гарата до която е била първо линията например едно време е била до Съединение.Аналогичен е случаят на тесноленейката - стълбовете са от Велинград юг до Банско а първо линията е била до Велинград юг.Защо е така и въбще ми обяснете за телефонния способ като цяло защото този метод за осигуряване на движението ми е ЛЮБИМИЯТ :yahoo:.
:)
-
Наличието на стълбове не е показателно за способа за осигуряване на движението.
Едно време навсякъде е имало стълбове с телефонни/телеграфни проводници по тях.
Сега на някои места въздушните проводници са заменени с подземни кабели. Точно такъв е случая между Септември и Велинград, където също е имало стълбове някога, но движението продължава да се осигурява и сега по телефонен способ. Същото се отнася и за Пещера.
На някои места пък е запазена въздушната линия, но отделните проводници са заменени с кабел, окачен по стълбовете.
-
Дори наличието на стълбове да не е показателно за метода по панагюрската линия също и по пещерската линия такъв метод се ползва(л) защото по спирките си личат отрязаните жици за телефоните(телеграфите).На спирка Дюлево има стълб за такъв способ и има по него 4 отрязани жици а на спирката има три чашки точно за тях.Може ли да ми кажете по кои линии още се ползва телефонен способ и има ли линия по която се използат(използвали) телеграфи защото тези линии знам че са много малко.Когато пътуваме до Дюлево съм забелязвал че след като началникът на гара Съединение посрещне влака веднага тича към стаята си в гарата и след минута-две излиза и изпраща влака.Дори се е случвало влака да стои повече докато излезе да го изпрати.Данеби след посрещането на влака да отива и да се обажда например на Стрелча или Панагюрище и след отговора да го изпраща или тези телефони се ползват само при извънредни случаи. :search:.
-
http://www.rail-infra.bg/cms/export/backup/gallery/downloads/referenten_dokument/Figura_2.pdf
Пак казвам - стълбовете и отрязаните проводници не означават непременно телефонен способ. По линията Радомир - Кюстендил също има стълбове, но не е телефонен способ, а ПАБ (полуавтоматична блокировка), която също изисква наличие на телефон.
Независимо от използвания метод, телефонът е задължителен, дори при най-модерните осигурителни системи.
-
Данеби след посрещането на влака да отива и да се обажда например на Стрелча или Панагюрище и след отговора да го изпраща или тези телефони се ползват само при извънредни случаи. :search:.
Това е ръководител-движение.
Обикновено той е уговорил изпращането на влака още преди пристигането му, но след пристигането, ръководител-движение трябва да отвори изходния светофор, за да изпрати влака.
-
Като казвах телефонен способ имах предвид и ПАБ и въобще всички методи при които се ползва телефон.Извинявам се :agree: и ще поправя заглавието на темата :victory:.
-
:telephone: Вярно :wacko:.Сега се сещам че като ходихме на почивка във Велинград на места по линията имаше телефонни стълбове точно като пещерските панагюрските и кюстендилските.На Цепина най-много личи че че е имало стълбове :telephone:.
:lol: :lol: :lol:
-
При всички методи се ползва телефон.
-
При телефоннит способ на едно междуарие може да се движи само един влак. Няма обективен контрол върху заетостта и цялостта на междугарието,както при автоблокировките. Движението на влаковете между две съседни гари се осигурява,чрез определени форми телефонограми.Те се размянят от дежурните ръководители на двете съседни гари по телефона. Така например,преди да изпрати влак дежурният ръководител от гарата на изпращането иска писменно съгласие от рък.движение в приемащата гара. Деж рък. в приемащата гара също писменно по телефона дава съгласие с телефонограма. Само след като е получил съгласие от приемащата гара,рък.движение в гарата на изпращането на влака може да го изпрати. След като замине влака,деж.ръководител от гарата на изпращането дава заминаването на влака на съседната гара със следната телефонограма От гара..... до гара....Час..мин.... Влак№..... замина на час.....мин.... ,и се разменят квитанционни номера. Докато влакът не пристигне цял в приемащата гара,междугарието се счита за заето и не може да се изпраща друг влак. Цялостта на пристигащия влак се констатира от постовия стрелочник в приемащата гара,за което докладва на рък.движение.Влакът се счита за цял,когато е редовно сигнализиран и на последния вагон винтовия спряг е прикачен на тракционната кука,кноровите ръкави са на стойките и задните буфери са на лице. За цялостта на прстагналият влак,деж. ръководители разменят следната телефонограма От гара.... до гара....Час..мин... Влк№... тук цял. След размяната на тази телефонограма ,междугарието се счита за своббодно и може да се изпрати друг влак. Тефонният способ осигурява много ниска пропускателна способност на междугарията и се използва предимно по второстепенните жп линии,както и при повреда ПАБ/полуавтоматична блкировка/ или АБ/автоблокировка/. Движението на влаковете в междугарията Филипово-Съединение се осигяравя чрез ПАБ,а Съединение-Панагюрище на телефонен способ.
-
Благодаря за изчерпателния отговор :good:.Само не ми е ясно как така преди години съобщения са си разменяли всички гари и спирки между Съединение и Панагюрище а сега кабелите на спирките са отрязани и съобщения си разменят само Съединение и Панагюрище.Не става ли така че ако товарен влак до Панагюрище се повреди и спре тогава пътническият пред след него може да се удари в него.Ако бяха запазени телефоните и на спирките може ПВ да бъде задържан на спирката преди ТВ и когато междугарието се освободи от ТВ пътническият да прлодължи пътя си.Иначе ако по-горното се случи тогава няма как да се разбере че има спрял ТВ в междугарието и.......... :diablo: :diablo: :diablo:.
-
Не четеш добре!
В едно междугарие може да има само един влак. Няма как друг да го удари, защото другия не заминава от Съединение, преди предния влак да е стигнал в Панагюрище.
Затова служи съобщението (телефонограма) "Влак ХХХ тук цял", което Панагюрище предава на Съединение.
Всичко останало между Съединение и Панагюрище са спирки.
-
Спирките са закрити за служба по движението.В тях се продават само билети. Среща,разминаване или надминаване на влаковете може да става само в гарите,където има коловозно развитие. Всеки един влак си има разписание за движението си,което трябва да се спазва/ако няма повреди по локомотива,вагоните или инфраструктурата/. При повреда локомотивната и превозната бригада са длъжни да уведомят ръководител движение в гарата на приемането на влака за проблема. Когато влакът не може да продължи пътуването си се оказва помощ от едната гара/изпраща се локомотив,който да изтегли влака и да освободи междугарието/.
-
Сега само ми е любопитно защо и спирките са си разменяли съобщения по телефоните и дали това не е била единствената линия при която и спирките са организирали движението.Дори баба ми е разправяла че когато е пътувала до Пловдив и си е купувала билет на спирката е имало телефон на стената и от Стрелча са се обаждали на Дюлево да даде съгласие за влака.Еееееех да бях роден тогава да видя как си разменят съобщения по този стар и носталгичен метод за осигуряване на движението-ТЕЛЕФОНЪТ :angry2: :shout: :suicide: :suicide: :skull:
-
Правилата са еднакви за всички линии. Ако спирките организираха движението, нямаше да са спирки.
Това обаче не значи, че нямат нужда от телефон. Ако са обслужвани и имат билетопродавач, те разбира се имат телефонна връзка със съседните гари, чрез която получават информативни съобщения за идващ влак или подават информация на приемащата гара дали влакът е минал. Когато има охраняем прелез, прелезопазача има телефон, по който получава съобщения за заминаващ от съседната гара влак.
Някои сегашни спирки, навремето са били гари и като такива са участвали пълноценно в организирането и осигуряването на движението.
-
Еееееех да бях роден тогава да видя как си разменят съобщения по този стар и носталгичен метод за осигуряване на движението-ТЕЛЕФОНЪТ :angry2: :shout: :suicide: :suicide: :skull:
Тогава какво ли би казал за метода-"Движение без съобщения" :telephone:
:locomotive: А тоз дойде пускаме другия. :locomotive:
Найстина имаше доскоро и такъв метод по правилниците!
-
А имало ли е такъв метод-телеграфен способ или по-точно имало ли е линии по които движението се е осигурявало с телеграфни съобщения. :mda: :mda: :mda: :sarcastic:.
-
.... Цялостта на пристигащия влак се констатира от постовия стрелочник в приемащата гара,за което докладва на рък.движение.....
А кой констатира цялостта на влака в случаите, когато няма пост или стрелочник в поста ?
-
Кажете ми по хронология годините и съответните линии когато са заменяли телефоните и ПАБ с автоблокировка ::)
-
А имало ли е такъв метод-телеграфен способ или по-точно имало ли е линии по които движението се е осигурявало с телеграфни съобщения. :mda: :mda: :mda: :sarcastic:.
ОТГОВОРЕТЕ МИИИИИИИИИИ :wild: :wild: :wild: :wild: :wild: :wild: :wild: :wild: :wild: :wild: :haha:
:lol: :lol: :lol:
-
Жп линията Филипово-Панагюрще е открита за експлоатация на 03.12.1933год. с дъжина около 71км. Гарите по тази линия са били-Филипово-Съединение–Овчеполци-Стрелча и Панагюрище. На гара Овчеполци е имало и водна кула за зарждане на парните локомотиви с вода. Телеграфът,като средство за осигуряване на влаковете се използва масово до около 1956 год.след което започва да се замества с телефон и ПАБ. Трудно е да се намери информация за първата ПАБ в БДЖ, можеби поради факта че започва да се въвежда много масово на много междугария. За начало на ПАБ би трябвало се счита далечната 1956 год.,като до 1977год са съоръжени около 2350км жп линии.
-
Итересно ми е как се осигурявра движението по детската железница Пловдив.Виждал съм че на гара Пионер ръководителя говори по нещо като телефон :yahoo: :dance1: :yahoo:но с кой говори защото крайната гара Панорама е необслужвана. ;D
-
:wild: :wild: :wild: :wild: :wild: :wild: :wild:
-
Еееееех да бях роден тогава да видя как си разменят съобщения по този стар и носталгичен метод за осигуряване на движението-ТЕЛЕФОНЪТ :angry2: :shout: :suicide: :suicide: :skull:
Тогава какво ли би казал за метода-"Движение без съобщения" :telephone:
:locomotive: А тоз дойде пускаме другия. :locomotive:
Найстина имаше доскоро и такъв метод по правилниците!
Кажете ми линиите по които методът е бил такъв :blink: :blink: :blink:
-
По никоя линия не е такъв.
Този метод се прилага, когато се прекъснат всички видове съобщения.
Днес се предполага, че това няма как да се случи, затова такъв метод сега няма.
-
А при Септември - Добринище какво е положението? Спомням си, че при един репортаж по някоя телевизия гледах как един кантонер навива ръчката на телефона, за да се свърже със свои колеги.
-
Положението е следното-Използва се телефонен способ като до Велинград има подземни кабели а след Велинград има класическите телефонни стълбове :yes:.
-
Ми телефонен бре, Владо... :pleasantry: Методът без комуникация според мен е следният: има само разписание, което се следи. Идва влак от Хикс на гарата и спира за изчакване. По разписание от гара Игрек идва друг, който влиза на друг коловоз за разминаване. Като тръгнат двата по-нататък, се следи разписанието. Нищо не се предава, нищо не се изпраща /освен влаковете/. Дали влакът е стигнал цял, дали е закъснял по някаква причина, дали изобщо е стигнал, дали нещо не са се натресли в междугарието - се разбира "опитно"... :pardon: Ако влакът не стигне по разписание /по ред на движение/, просто не се пуска насрещният.
-
.
Днес се предполага, че това няма как да се случи, затова такъв метод сега няма.
Ама как ей така е решено че няма да се случи :angry: :angry: :angry:.Може да се случи има причини дори и да са малко налудничави :pleasantry:.Например бурен вятър да скъса телефонните жици и до там с телефона :telephone:........Или пък нещо :pleasantry: :pleasantry: :pleasantry: да повреди трите вида блокировки.Трябва този метод да се върне в правилниците според мен :suicide_fool: :angry:.
-
Абе, малък, ти в кой век живееш, а? Да си чул случайно за GSM? :pleasantry: Или за разни други безжични комуникации? :sarcastic:
-
Ми телефонен бре, Владо... :pleasantry: Методът без комуникация според мен е следният: ....
Мне. Няма да го описвам подробно, защото ДБС (движение без съобщения) без друго отдавна отпадна, но на разписание и "опит" не се разчита. Влаковете разбира се се проверяват дали са пристигнали цели в гарите.
Най-общо след прекъсване на съобщенията, пръв се пуска влак в посока срещу километража на линията. С този влак изпращащия ръководител-движение предава на другата гара писмен план за движение на следващите очаквани влакове, съгласно който се осъществява останалото движение. В някои случаи (например липса на влак срещу километража) е необходимо организиране на куриерски съобщения (някой търчи между двете гари с писма и телеграми).
Скоростта при ДБС е до 40 км/ч, като влаковия персонал писмено се уведомява, че се работи по този способ. Изпращане на два последователни влакове в едно направление става с разграничение по време, което е времепътуването при намалената скорост плюс 10 мин. Влаковия персонал и на двата влака се уведомява, че отпред (отзад) има друг влак.
На товарните влакове без превозна бригада изпращащата гара трябва да даде стрелочник или спирач, който да охранява влака, ако се наложи спиране в междугарието.
Счита се, че днес до ДБС не може да се стигне. При прекъсване на телефоните се работи с GSM или преносими радиостанции. А прекъсване на телефонното съобщение се случва почти всеки ден - крадат се кабелите.
-
Абе, малък, ти в кой век живееш, а? Да си чул случайно за GSM? :pleasantry: Или за разни други безжични комуникации? :sarcastic:
Да чувал съм за GSM и го имам но винаги ли ще се намери.Или ако е някоя висока линия в планината като Велинградската или Гюешевската може да няма обхват или както Гюешево е почти откъснато от света и няма мобилен телефон :scratch_ones_head:.
-
Всички гари имат служебни мобилни телефони. На Гюешево също има обхват.
-
Остава и един "железен" контактен метод... Тропане с чук на морзова азбука по самата релса... :sarcastic: Гаранция, че може и така да се пренася информация на голямо разстояние... :haha:
fpk1999, ти почваш с разни вариации на тема "какво ще стане, ако..." Ами ако падне метеорит с диаметър 5 км върху България за какво ще са ти тия всите комуникации, железници и изобщо живот???
-
Остава и един "железен" контактен метод... Тропане с чук на морзова азбука по самата релса... :sarcastic: Гаранция, че може и така да се пренася информация на голямо разстояние... :haha:
:lol: :lol: :lol:Наистина става и така.В учебника ми на урока за вибрациите пише че едно време в Америка индианците са разбирали че идва влак като си поставят ръката на релсата и така може да се усети тракането на идващ влак дори и да е на 10 километра от тях.Сигурно ще се усети и тракането на чука.
-
Ако ще да си залепиш ухото на релсата, няма да чуеш влак по-далече от няколкостотин метра, да не говорим за тропане с чук в съседната гара.
Авторът на учебника е прекалил с филмите.
-
Авторът на учебника е прекалил с филмите.
Учебника беше от миналата година а вече го нямам и може да не е пишело километри но все пак пишеше че се чува.Няма значение важното че такъв метод с чук няма и не може и да има.
-
Ако ще да си залепиш ухото на релсата, няма да чуеш влак по-далече от няколкостотин метра, ....
Това е съвсем вярно и ... в тази връзка се чудя - а на безнаставовия път на колко ли се усеща по релсата?!
-
На безнаставовия път се чува по-далече, но пък няма нищо за чуване (няма настави).
-
То вярно, че не тропа, но има един "плъзгащ" се шум ...подобен на нашите модули след неправилна баластировка! :sarcastic:
Мда, но общо взето е доста по-тихо, така че може би разстоянието на "чуваемост" ще е почти еднакво с наставовия... :scratch_ones_head: ;D ;D ;D
-
Всеки ден на път за работа минавам през гара Подуене и в източната й гърловина, тъй като път две е безнаставов, бързия от Димитровград винаги ме изненадва, идвайки тихо откъм Пловдив. Така че мога да потвърдя - безнаставовият път е много тих. Чува се само едно леко жужене, което я го чуе човек, я не.
-
Ей, един майтап пуснах и като захапахтеееее... :haha: :lol: :lol: :lol: До утре цяла дисертация ще вземе да се събере... :dance1:
-
Ами как е положението по Кюстендил-Гюешево :scratch_ones_head:.Там сигурно кабелите са подземни защото стълбовете са разпокъсани :pleasantry:.От Кюстендил до Соволяно няма стълбове след Соволяно има до Мазарачево до Кършалево имали няма ли не знам до Церовица не съм виждал стълбове(може и да греша :agree:)на Кутугерци има стълб а след Преколница съм сигурен че има до Гюешево.
-
Всеки ден на път за работа минавам през гара Подуене и в източната й гърловина, тъй като път две е безнаставов, бързия от Димитровград винаги ме изненадва, идвайки тихо откъм Пловдив. Така че мога да потвърдя - безнаставовият път е много тих. Чува се само едно леко жужене, което я го чуе човек, я не.
Другия път като се разминем там ще го направя шумно :locomotive: :patsak: :locomotive: :whistle: :locomotive: ;D
Иначе в действителност от безнаставовия път се чува само едно свистене.
-
В участъка Радомир-Кюстендил проводниците подземни ли са или въздушни :blink:???Виждал съм че има стълбове ама ми се виждат без жици :mda:.
-
Въздушни са.
Стоманените телове по стълбовете са заменени с кабел.