RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
		Макетиране и техники на макетирането | All about layouts => Полезни линкове към сайтове на готови проекти | Useful links to sites for other projects and layouts => Темата е започната от: Сaprycorn в 22 Май 2011, 04:21:50
		
			
			- 
				Много полезен за мен, а и за вас сайт, на който са събрани на едно място всички гари в НО, със снимки, размери на модела, кат. номер и т.н. 
 http://www.my1287.dk/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=48&Itemid=96
- 
				Много полезен сайт.  :good:
			
- 
				 :clapping: :hi: :drinks:
			
- 
				Полезен и интересен! :clapping:
			
- 
				Чакам да извадят ей тази в Н0 (Мерклин я правят в Z).
 
 
 Anhalter Bahnhof:
 
 (http://sinfin.net/railways/world/anhalter/anhalter1910.jpg)
 
 (http://2.bp.blogspot.com/_jZcj__4yviA/SvwkzNcHhKI/AAAAAAAADMU/hh3UGOOOmNM/s1600/blog_3_alteAK_2er.jpg)
- 
				Челна гара, влаковете спират на 2-я етаж, в Германия има много такива гари, у нас нито една.
			
- 
				Чакам да извадят ей тази в Н0 (Мерклин я правят в Z).
 
 
 Anhalter Bahnhof:
 
 (http://sinfin.net/railways/world/anhalter/anhalter1910.jpg)
 
 (http://2.bp.blogspot.com/_jZcj__4yviA/SvwkzNcHhKI/AAAAAAAADMU/hh3UGOOOmNM/s1600/blog_3_alteAK_2er.jpg)
 
 Не съм сигурен, че някой ще направи такава гара в НО, най-малкото защото тя ще бъде с размери около 2мХ1м. За сравнение гара Hamburg-Dammtor е с размери 134X59X29 см. А по принцип аз харесвам много такъв тип гари!
- 
				
 Ето подводния камък при варианта челна гара с "влак на втория етаж".
 
 (http://upload.wikimedia.org/wikipedia/de/8/85/Unfall_montparnasse.jpg)
 (http://de.academic.ru/pictures/dewiki/84/Train_wreck_at_Montparnasse_1895_2.jpg)
- 
				представям си го в Н0 !!
 
- 
				Но това  е във Франция? Германецът би ли допуснал такова нещо? 
 
- 
				22.10.1895: Гара Монпарнас в Париж, гарата на компания OUEST, локомотив 721 OUEST след проблем със спирачките
			
- 
				Преди повече от десетина години на гара Бургас, макар и на един етаж, на трети или четвърти коловоз една шкода се нахендри през стопбуфера, стълба за контактната мрежа та в чакалнята. :)
			
- 
				Чакам да извадят ей тази в Н0 (Мерклин я правят в Z).
 
 
 Anhalter Bahnhof:
 
 (http://sinfin.net/railways/world/anhalter/anhalter1910.jpg)
 
 (http://2.bp.blogspot.com/_jZcj__4yviA/SvwkzNcHhKI/AAAAAAAADMU/hh3UGOOOmNM/s1600/blog_3_alteAK_2er.jpg)
 
 Не съм сигурен, че някой ще направи такава гара в НО, най-малкото защото тя ще бъде с размери около 2мХ1м. За сравнение гара Hamburg-Dammtor е с размери 134X59X29 см. А по принцип аз харесвам много такъв тип гари!
 
 
 
 
 То я има направена, но явно е в единичен екземпляр (технически музей, Берлин):
 
 
 (http://art.kellmann.de/n_bilder/DSCN1942_g.jpg)
- 
				Леле, таз тема някак съм я изпуснал. Много добър сайт, има и други неща освен гарите, нищо че е на някакъв неразбираем език.
			
- 
				Чакам да извадят ей тази в Н0 (Мерклин я правят в Z).
 
 
 Anhalter Bahnhof:
 
 (http://sinfin.net/railways/world/anhalter/anhalter1910.jpg)
 
 (http://2.bp.blogspot.com/_jZcj__4yviA/SvwkzNcHhKI/AAAAAAAADMU/hh3UGOOOmNM/s1600/blog_3_alteAK_2er.jpg)
 
 ееееееееееее Тонката пак удари кьоравото, може и на нас в НО да ни я излее........ аз бих казал и да нямаш място за нея си струва да я сглобиш. много е красива!!!!!!!!!
- 
				Леле, таз тема някак съм я изпуснал. Много добър сайт, има и други неща освен гарите, нищо че е на някакъв неразбираем език.
 
 
 Сайта си е основополагащ за много начинаещи и настоящи хобисти - като малък справочник е!
 Има не само за гарите - мен страшно много работа ми свърши секцията с крановете,
 но и като цяло е добре структуриран.
 Абе справочник - жалко, че е само за Н0 (всъщност ТТ "върви" в Дания ама...)!
 ...но пък идеи колкото щеш (и чертежчета ;))
 Впрочем е датски (или поне гуглето така рече...)!
 ;D ;D ;D
- 
				Страхотен и много полезен сайт.
 Браво Яско!
 :hi:
- 
				Както  е  известно  има  само  две  истински  гари  в  НО,  които  се  помнят  вечно,  
 и  които  са  на  FALLER !  И  двете  задължително  присъстват  на  моя  макет !
 
 Station "Trossingen"
 
 (http://www.my1287.dk/images/my1287/products/buildings/stations/F110114_pop.jpg)
 
 Station "Schwarzburg"
 
 (http://www.my1287.dk/images/my1287/products/buildings/stations/F110116_pop.jpg)
- 
				Но това  е във Франция? Германецът би ли допуснал такова нещо? 
 
 
 Не е невъзможно, и аз се кълнях в акуратността, да исползвам и тази дума -екзактността на германеца, но когато видях с очите си, да им пада  2 етажен щанд на изложението в лондон, при това, още без посетители/ за радост/ тоест без да има натоварвания, съм си на мне ние, че няма начин, може да е по рядко, но си е човешко да има провали, проблеми, недообмислени неща.
- 
				Като се зачетох  в темата за гарите се сетих  за следното- преди година , май беше 99 та, правихме панаир на книгата в Лайпциг, та нещото което се хареса най- много беше следното. бяхме направили кът за четене, с масички, наподобяващо кафене на стара градска улица, с фенери, павета . Но фона на това ,, кафене,, беше старата централна гара/СОФИЙСКАТА/, на фотос- нямахме време да правим какъвто и да бил обем, но пак стоеше красиво и внушително, доколкото си спомням беше нещо от порядъка на 3м, на 12 метра, отпечатано в сепия, ще намеря снимки и ще постна :drinks:
			
- 
				непременно, това е интересно.... :good:
			
- 
				Да повдигнем и малко темата за гари и спирки - за любителите на пруската архитектура и Auhagen:
 
 http://stummiforum.de/viewtopic.php?f=22&t=55638&hilit=krakow (http://stummiforum.de/viewtopic.php?f=22&t=55638&hilit=krakow)
- 
				Да повдигнем и малко темата за гари и спирки - за любителите на пруската архитектура и Auhagen:
 
 http://stummiforum.de/viewtopic.php?f=22&t=55638&hilit=krakow (http://stummiforum.de/viewtopic.php?f=22&t=55638&hilit=krakow)
 
 
 Браво, чеТТник!!! :clapping:
 Тъкмо тия дни се чудех от къде "сме прихванали" някога архитектурата, на гари в стила на старата Владайска, Скобелево и т.н.
 Явно ще трябва и с пруската архитектура от същото време да се запознаем. :scratch_ones_head:
 Тенкю,баБА!!!
 :hi:
- 
				Всички архитекти/български/ работили след освобождението са завършили в 1- Прага ,2 Виена, 3 Германия, - това е обяснението
			
- 
				Всички архитекти/български/ работили след освобождението са завършили в 1- Прага ,2 Виена, 3 Германия, - това е обяснението
 
 Предполагам, че е така!
 От тук възниква въпроса - наши ли са си проектите, или сме купили строителни планове за някой гари?
 Соц. строителството си личи и то явно е по наши проекти. Но при по-старите сгради, какава е историята?
 :scratch_ones_head:
 Имаше един чиляк който бе обещал достъп до точно такива планове в архивите,
 но за жалост той напоследък се отдалечава от моделизма! :(
 ;D ;D ;D
- 
				Повечето гари са строени началото на миналия век предимно по проекти на чужди инженери.
 Например линията Радомир-Земен-Кюстендил е построена от италианци и е пусната в експлоатация 1909г.
- 
				Има и български автори има и чужди, това важи не само за гарите, а по принцип, но тогава е имало конкурси и всичко е ясно/само едно малко уточнение, говорим за архитектура- работата на инжинерите - що касае постройки е статиката и конструкцията- ако коментирахме мостове, язовири или тунели- то тогава  това е ,,терена ,, на инжинерите.
			
- 
				Има и български автори има и чужди, това важи не само за гарите, а по принцип, но тогава е имало конкурси и всичко е ясно/само едно малко уточнение, говорим за архитектура- работата на инжинерите - що касае постройки е статиката и конструкцията- ако коментирахме мостове, язовири или тунели- то тогава  това е ,,терена ,, на инжинерите.
 
 
 Грешно се изразих в предния си пост.
 Всички гари по линията Радомир-Земен-Кюстендил са дело на италиански архитекти.
 Можеш да ходиш да питаш, ако имаш някакви съмнения.
- 
				Гледам... гледам... е гарите на S&V Co (Спас и Владо) ги няма... значи не са "всички"  :sarcastic:
			
- 
				Още нещо интересно по темата:
 http://dioramaho.over-blog.com/article-grandes-gares-passerelles-et-metro-aerien-au-1-87-modelisme-ferroviaire-85294343.html
- 
				... беше старата централна гара/СОФИЙСКАТА/, на фотос- нямахме време да правим какъвто и да бил обем, но пак стоеше красиво и внушително, доколкото си спомням беше нещо от порядъка на 3м, на 12 метра, отпечатано в сепия, ще намеря снимки и ще постна :drinks:
 
 
 :scratch_ones_head: :search: :search: :search: :hi:
 Нещо по въпроса - дали си намерил тези снимки???
- 
				намерих снимки от реализирания проект/на изложбата/, но е чено бяла, ако е за цвета май няма да ти е от помощ :drinks:
			
- 
				Нищо..принципно също става, заради вида и...особено като е голяма, ще се виждат детайлите от фасадата и т.н.
 В помощ на моделиста ще е при всички положения.
 
 Иначе онази картичка е с червен цвят "ала пруските гари",
 ама е цапана не от фотограф-художника, щото и гранита е почервенен. Доколкото знам основните камъни са
 от дялан гранит, а фасадата е с гипсови фризове и т.н....тоест най-малко щеше да е червена.
 Явно някой с "криво разбрана цивилизация" си е играл да прилича на пруска гара та от там...
 
 Надявам се да метнеш снимките все пак, дори и да са с лошо качество!?!
 :hi: