RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models => Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели | Creation, repairs and tuning up models => Темата е започната от: mitko359 в 29 Май 2011, 21:00:52
-
Не се усмелявах да пусна тази тема понеже почти бях сигурен че ще бъда залят от коментари казващи ми че е невъзможно. Забранявам тука такива коментари :stop: ;D Решил съм се да си направя 31-ва серия и ще го направя :wild: само че ще ми трябва помоща ви!!!
Така ето малко думи за проекта:
Ще ползвам резервни части от Дезиро на Пико, те могат да се поръчват отделно, вече имам долнище и преден прозорц с кабина.
За предницата, която за мен е невъзможна за направяне, ще я резна от рез. коруба на Дезиро както и покрива.
Както сте забелязали сигурно Дезирото и ЕМВ-то имат различни разположения на прозорците следователно ще трябва сам да си изработя страничните ,,панели" ;D Засега пробвах с някаква пластмаса и пилене с дучене но е безкрайно трудно да се направи всичко да е еднакво (сега рабирам колко му е трудно на Тони да прави влакове) но може би пластмасата ми е твърде дебела-затова сега съм в търсене на подходящия материал. Та за първо време чакам някакви предложения за материал да изработя страните на влака.
-
Ах ти Митко.Съвпадение :yahoo:.И аз утре се канех да направя такава тема.Значи и ти си фен на ел. Дезиро. :dance1:.И аз мислех да направя такава мотриса.Съвпадение!!!!! :drinks: :music: :dance1:.Ще следя темата :yahoo: :dance1: :dance1: :clapping:.
-
Ако си направиш на корел в криви проекта едно към едно в рамките най -много на 3 дена ти е готово
-
niki ти си в час с пвц-то ако може малко по-подробно като за начинаещ :lol: кво е корел и сичко това ? Като ми обясниш ще пробвам но вземи да кажеш и някаква цена че да не ме оберат ;D
-
ами корел -corel draw, прави се чертеж и се реже от фреза за 10 мин, от каквато дебелина искаш1мм, 2 мм, лепи се идеално, боядисва се после, лепят се от вътре вералитови прозорци и си готов. Това за страниците, пода 3мм примерно да се хванат здраво талигите
-
за цена, то е на изрязан линеен метър, но така на око мисля, че ще е в рамките на 40 лв, но все пак трябва да се види чертежа.
-
Ники много ти благодаря само това за прозорците какво представлява? Аз си имам под от дезиро но му трябва преработка ето линк на рез. частите аз имам 52010-11 / 52010-31 / 52010-07
а ето и линка http://piko.de/produkt_db/check.php?page=ersatzteil_neu&grand_id=3&parent_id=15&id=52010
-
добре сега започвам да се пробвам с корела само незнам как да направя краищата на прозорците заоблени? ПОМОЩ ;D
-
То зависи с кой корел работиш, но принципно във всичките е така или подобно:
В CorelDraw 7.0
(http://picbg.net/u/16413/45288/553545.jpg)
Правоъгълника (всичко е в червени означения) е начертан с командата за правоъгълници,
при предварително настроено закръгление на ъглите чрез скрола или направо с число, в прозорчето до скрола.
Ферщеензи?
ПП.Горе не съм си играл в милиметри да го правя, та е в инчове...впрочем от там,
можеш да си задаваш съвсем точно размерите, или чрез стрелките до числата,
или чрез вписване на кръгли числа - има значение дали слагаш точка или запетая! ;)
-
И да не ги направиш заоблени, те ще станат защото -ФРЕЗЕРА Е КРЪГЪЛ, и няма начин, когато е вътрешен ъгъл да не е на р-на радиус 2мм/според дебелината на фрезера/ на външните ъгли няма проблем и си е на 90 градуса ;) :drinks:ПП - външни или вътрешни, спрямо материала разбира се.
-
е чакай сега че нищо не разбрах т.е. прозорците ми немогат да са с заоблени краища ? :mda:
-
МОГАТ, това , което се опитвам да ти кажа е следното- представи си един квадрат- фрезера минава от външната страна и се засича траекторията на рязане на 90 градуса. След това почваме да правим прозорец вътре във вече изрязания квадрат-фрезера се движи/ фрезера -представи си бургия 2мм, кръгла е./ и поради формата си като правиш квадратен или правоъгълен отвор/ в случая прозорец/ъглите на тази форма ще са с R-2мм, това е :drinks:
-
Фрезера (работния инструмен с който се "реже" материала) е с цилиндрична форма.
Следователно може да мине по външни ъгли и да ги изреже под прав ъгъл, като отминава края на контура, което съм показал със застъпващи се стрелки/посоки на движение на фрезера.
Случай №1 от снимката:
(http://picbg.net/u/16413/45288/553627.jpg)
Но при вътрешните ъгли може да "влезне" в тях само до размера на диаметъра си, защото ако "отмине" вътрешния контур ще изреже и от прозореца, за това тук стрелките /посоки съм ги направил в последователност на рязането. Реже по едната дължина, стига до възможно най-близко, по другата дължина и сменя посоката на 90 градуса,
тоест от вътре не може да реже под прав ъгъл, заради (отново) цилиндричната си форма. Случай №2.
Най-малкия (в този случай) фрезер е с диаметър 2 мм (тоест радиуса на заобляне във вътрешния ъгъл ще е 1 мм).
Ники ти казва че дори и да ги направиш с прави ъгли, прозорците ще "слезнат" от машината със заоблени краища.
В случая теб това те облекчава (ако ти върши работа радиус от 1 мм), но ако ти трябва истински правоъгълни прозорци, ще трябва допълнително да ги обработиш (обикновенно с разпиляване) до вътрешен прав ъгъл.
В синьо е резултата от работата и оставащия материал.
Сега стана ли ясно!? :thank_you:
-
:good:, точно, така е да го наречем работния проект, видаях чертежите, и това е, каквото се направи на корела това се реже.САМО имай следното на ум- тъй като фрезера е 2 мм,ако има някъде да кажем 2 отвора на 2мм един от друг няма да може, защото физически няма да остане материал,.В този случай се прави разтояние 2, 5 мм, за да ти останат 0, 5 мм материал- или казано за конкретния случай, колонка между прозорзите. :drinks:
-
а ето и резултата от голямото чертане :yahoo: :)
(http://store.picbg.net/pubpic/9B/AF/4a216cb666a49baf.bmp)
та за да ми стане ясно за къде минава фрезата ето картинка а вие кажете по кой цвят ще мине фрезата
(http://store.picbg.net/pubpic/FF/F1/ab4d2a40645cfff1.bmp)
-
Би трябвало ,по синьото да мине!
-
в чертежа не са включени отворите на талигите ама тях и сам мога да ги направя :)
-
сегаааа, едно по едно- по синичкото , когато прави,,отвори,,. иначе от вън реже контур. Ако си направил това, което се вижда да са ти чистите размери, фрезата върви автоматично толкова на вътре или вън, колкото е сложеният и в момента фрезер :good:да не забравиш само да натиснеш ctrl q .
-
Митеее, погледнах чертежа, тези правоъгълните отвори и те ще имат минимален радиус, няма начин, фрезера е цилиндър, но завоя ти е 1/4 от 2мм диаметър, не се усеща :drinks:
-
защо да натискам ctrl q ?? Казах ти че съм начинаещ ;D виж сега последния коментар не го разбрах :blush2: земи си копни картинката и в паинт огради за това за което говориш а и също кажи колко горе-долу ще струва
-
Така, като си направиш чертежа, за да може да се реже ,файла трябва да е в криви. По този начин, изображението се възприема като точки/ минимални на брой/ , което е коректния начин за възприемане на файла. Начините са 2- 1ви маркираш всички обекти и ги групираш- натискаш едновременно ,, контрол,, и буквата G, след което, като всичко е един обект, натискаш контрол и буквата Q. втория начин е от менюто на ,, корела,,отиваш на опция arange- group, -после-convert to curves-това е, но пак си маркирал с мишката всички обекти. :good:
-
Хаааа, човек винаги има какво да научи...
Аз понеже ...таковата...винаги кълва с лявата ръка на клавиатурата (а дясната е на мишока),
винаги съм ползвал бутоните Ctrl+G и Ctrl+Q, но никога падащите менюта от интерфейса. :scratch_ones_head:
Макар сега като се замисля - :scratch_ones_head: от къде съм научил командите с бутони!!!
Така Митко, на въпроса.
Когато машината реже прозорците ти, ще минава точно по синята лента - това (и добре, че е така) е едно
улеснение при проектирането - правиш си квадратния отвор и машина си преценява как да го изреже.
При рязане отвън по контур, ще минава по червеното и ще получиш точен размер с прави ъгли, защото машината сама изчислява точно колко да се движи фрезера, за да "засече" правият ъгъл на ръб.
Или с други думи казано - при изчертаване на външен или вътрешен контур, машината сама си изчислява с колко да измести фрезера, с неговия радиус, за да получиш крайните размери които ти трябват трябва . ;D ;D ;D
-
и аз така, НОООООО, има един момент дето лявата ръка не стига, ако си обработвал отделно обекти, и искаш да ги направиш един, трябва да натиснеш контрол и L-трудно е и с брадичка съм пробвал,ама зор :haha: :drinks:
-
Мене са ми голуеми лапите - ползвам кутрето (Ctrl) + пауецу (L) ...а при програмата която ми е основната в работата имам и цели комбинации . "Alt + О + U + N" !!!...те тогава да видиш какво тръчане по клавиатурата настава (ако обаче съм "заловил" правилния обект с мишока) :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Прощавайте за офтопа ...ма се не сдържах!!! :blush2:
-
Хаааа, човек винаги има какво да научи...
Аз понеже ...таковата...винаги кълва с лявата ръка на клавиатурата (а дясната е на мишока),
винаги съм ползвал бутоните Ctrl+G и Ctrl+Q, но никога падащите менюта от интерфейса. :scratch_ones_head:
Макар сега като се замисля - :scratch_ones_head: от къде съм научил командите с бутони!!!
Така Митко, на въпроса.
Когато машината реже прозорците ти, ще минава точно по синята лента - това (и добре, че е така) е едно
улеснение при проектирането - правиш си квадратния отвор и машина си преценява как да го изреже.
Обаче не така е при обрязването по външен контур. Ако си го проектирал точно по габарити, а да кажем фрезера е с диаметър 2 мм, то той - фрезера ще се движи по средата на чертата която ти очертава външен контур (на твойта снимка - зелената ивица).
Тоест при рязането, с част от диаметъра, или по-точно радиуса от диаметъра на фразера, ще реже по 1 мм от двете страни на контура. Или практически ако имаш един начертан квадрат със страна 20 мм, след обрязването по контур, всъщност ще получиш действителен квадрат със страна 18 мм ...и то при условие, че режещият фрезер е с диаметър 2 мм.
Ако смяташ че си разбрал правилно, сметни при диаметър на фрезера 5 мм и начертан правоъгълник със страни 25 х 30 мм какъв детайл всъщност ще получиш???
Отговора го напиши тук! (то стана малко като в училище, но така е при дистанционното ...обсъждане на технология!
Или с други думи казано - при изчертаване на външен контур трябва да се взима предвид и диаметъра на обработващия фррезер, за да получиш абсолютно точен детайл.
;D ;D ;D
Найн, НЕ се движи по средата, приема се че линията е габарита, и среза е тангентен, отстъпа си го смята програмата в зависимост от диаметъра на фрезата/ поне машината за която говоря-тя е по ново поколение, на тексас инструментс- може и в движвние да смяна фрезери, било с друг диаметър, или ако се налага някъде да се реже на герум, на 45%, 35%, зависи от фрезера.
-
Ако мога да обобщя, май вече всичко може, ноооо от опит мога да кажа, че е по добре да не се бърза и да се отдели повече време за измислянето, така изпълнението става и по-бързо и по - лесно :drinks:
-
сегаааа, едно по едно- по синичкото , когато прави,,отвори,,. иначе от вън реже контур. Ако си направил това, което се вижда да са ти чистите размери, фрезата върви автоматично толкова на вътре или вън, колкото е сложеният и в момента фрезер :good:да не забравиш само да натиснеш ctrl q .
Мдааа, тогава по-горе трябва да си писал така:
... едно по едно- по синичкото , когато прави,,отвори,,...
След което така:
...иначе от вън реже контур, тоест по червеничкото...
Макар че ако контура ти е с дебелина 2 мм , познай какъв ще е резултата???
ПП. Отивам горе да коригирам поста...
ПП2. Коригирано е съгласно твойте обяснения.
Впрочем това е чудесно, особено за лаиците - те си правят контура, а машината обработва и после се получава
нещо от сорта "Лелеееее, страоооотно!!!!" :nyam:
-
ами, такава е практиката и принципа на работа, за да нямаза всеки файл обяснения, кое къде е, а това си е предпоставка за грешки, ВИНАГИ контура , който е на направения проект е краен, габаритен размер на направената,,форма,,.
-
Това си е функция на програматаи човека , който работи, да се направи изместване на вън или вътре в зависимост от диаметъра на фрезата, бай дъъъ уейй, така се смята и после за цената, програмата си събира изминатият ,,път,, от фрезата и е на линеен метър рязането, както съм казвал и в други постове, а не на квадратен метър. :drinks:
-
Каква бе цената на линеен метър??? :scratch_ones_head:
-
в зависимост от дебелината и естеството на материала, с колко паса се реже, но както си говорихме, ще издействам намаления. Сега ще звънна на колегата, защото не се напрягам да помня цифри.
-
в зависимост от дебелината и естеството на материала, с колко паса се реже, но както си говорихме, ще издействам намаления. Сега ще звънна на колегата, защото не се напрягам да помня цифри.
На едно място ми бяха казали 1,90 лв/лм на пас (дълбочината на потъване на фрезера). Обикновено е не повече от 3 мм, но както казва Ники зависи от материала.
-
да, защото 3мм, е за пвц то, ако е месинг примерно е доста по твърд материала, и ако потъне 3мм, фрезера в материала, с тази скорост - резултата е счупване) , за това пасовете в твърд материал са 0, 3, 0, 5 мм
-
:search: :search: :search:
-
Ако си пожелаваме идеалното- то това безпорно е рязането с вода, просто няма нищо друго , което да се сравни с него.За съжаление още няма много такива машини, и те са натоварени с големи и ,, дълги, поръчки и е много трудно за нас хобистите да се вмъкнем с малките си като размер и бройка детайли да режем. НООО, надявам се в близките може би 2 години, да се промени този факт. :drinks:
-
лепят се от вътре вералитови прозорци
Дай повече инфо за тези прозорци? Ще са вдлъбнати ли или просто е прозрачна пластмаса?
-
Това е , както съм писал и другаде, материал подобен на плексиглас.Разликата е, че го има от ,03, 0,5 мм,- което го прави много удобен за мащаба.Реже се с ножче, лесно и бързо, не се дере толкова лесно като плексигласа. А за вдлъбнато, изпъкнали - може но е въпрос на обработка. :drinks:
-
Ето до къде я докарах с мотриската:
Скъсих долнището отпред под кабината защото при дизеловите дезира кабината идва точно до мястото за талигата а сега кабината е леко над талигата както е на ЕМВ-то което правя. Запълних мястото между страните и покрива с кит и го заоблих. Залепих и кабината. Направих една средна секция но на нея не и е още изшкурен кита. Остава да се направят климатици и прозорци другото е песен. ;D
Ето снимки:
(http://photo-zona.net/images/user65187/album37912/large/1308773957_exli6183_IMG_2961.JPG)
(http://photo-zona.net/images/user65187/album37912/large/1308773961_ktfw3254_IMG_2962.JPG)
Тук ясно се вижда къде е скъсено долнището точно под кабината там където е кита за да се заравни свръзката.
(http://photo-zona.net/images/user65187/album37912/large/1308773966_osan0411_IMG_2963.JPG)
(http://photo-zona.net/images/user65187/album37912/large/1308773971_iuwq0292_IMG_2964.JPG)
(http://photo-zona.net/images/user65187/album37912/large/1308774175_yife3392_IMG_2968.JPG)
(http://photo-zona.net/images/user65187/album37912/large/1308774189_jnee9011_IMG_2965.JPG)
Ето това са частите които остават да бъдат сглобени. Едната е надраскана с маркери за да получа представа за цветовата схема.
Специални благодарности на Тони за съдействието :hi:
-
Така - мисля, че си започнал доста добре - но една забележка която ти предлагам да поправиш докато е време. На челните секции талигите завърват почти в края на втория прозорец - нагледно можеш да видиш тук:
(http://img90.imageshack.us/img90/9650/desiro.jpg)
Иначе продължавай в същия дух - мисля, че ще стане хубава.
-
Да прав си ама явно талигата на ДМВ-то е по-малка от тази на ЕМВ-то. Няма да го уголемявам защото ще е малка талига в голяма дупка. До сега от перфекционизъм видях голям зор със скъсяването (това дето е в червено е как беше преди а синьото е мястото от което я скъсих)
(http://store.picbg.net/pubpic/72/E9/8ab6da1694b172e9.jpg)
-
Това, което ще отнемеш от задната страна, прибавяш на преднатастрана,ако нямаш толкова дебел/колкото е мотрисата/ материал пвц, премери и ще ти дам :good:
-
Не едева ли ще го направя както казва Тони: Така ми харесва така ще бъде! Напълно излишно е ;)
-
Само да вметна, че талигите на ДМВ дезиро и ЕМВ дезиро нямат нищо общо.
-
И аз да вметна:
Страниците не са ли леко дъгообразни (говоря за профила им при вертикален разрез)?
Аз поне така ги виждам на снимката:
(http://i.data.bg/07/09/28/580054_orig.jpg)
-
Прекалено много се вталясвате!Митко няма да го прави заводско,а като моделист,според възможностите си!
-
Това са неща които може да промени - защо да не му ги кажем сега докато все още е възможно модифицирането им, вместо да си траем и после модела да няма много общо с ЕМВ 31 ? :)
-
И аз да вметна:
Страниците не са ли леко дъгообразни (говоря за профила им при вертикален разрез)?
Аз поне така ги виждам на снимката:
(http://i.data.bg/07/09/28/580054_orig.jpg)
Прав си ама хайде дай идея как да станат ;D с кит може би ма ще е голямо стържене :lol:
-
Ами много лесно, изрязваш си няколко "ребра",
т.е. рамка с напречното сечение на корпуса, като вземеш предвид дебелината на страниците, покрива и пода,
т.е. ако са от 1мм материал, правиш рамката по тясна с 2мм (2 страници) и по ниска с 2 мм (под и покрив).
На корела много лесно ще стане това. И всичките ще са еднакви на всичкото отгоре.
Така, тия рамки/ребра използваш при сглабянето на корпуса. Като са изрязани/олекотени отвътре и поставени на подходящото место, няма да се виждат.
Лепиш по тях страниците и покрива и пристягаш с хартиено тиксо, така, че страниците да легнат повъпросните ребра.
Като изсъхне всичко, имаш нужната дъга.
Ти защо тръгна да се занимаваш с това пвц, че на него му е зор залепването, китването, шкуренето, боядисването и каквото друго се сетиш.
От полистирол щеше да е пъти по добре - лепи се, шкури се, китва се и се боядисва.
Пвц-то по принцип става само за лайноотводни тръби предвид, че нищо не го разяжда.
Фотоец е другата алтернатива, но е по голяма галимация. Иска се сръчност с поялника и добро проектиране на детайлите.
-
полистерол е не е ПВЦ :good:
-
Има и друг вариант - да си купиш коруби от пико като резервни части.
Гледам, че цената на сайта на пико е 39 евра за коруба, но все си мисля,
че при дилърите цените ще са по ниски.
Предвид галимациите при изработването на корпуса, не е много ясно дали
няма в един момент парите, които ще похарчиш, няма да са същите...
Корпусът, излят в матрица ще е със сигурност по добър.
http://piko.de/produkt_db/check.php?page=ersatzteil_neu&grand_id=3&parent_id=15&id=52010
-
Да ама корубите на дизеловото не са като на електрическото.
-
Е еврика нали иначе просто бих използвал директно тези които Тони ми отля, а аз взех от тях само кабината защото е трудна за правене. Едва ли се бих мъчил толкова напразно с тези страни и кит ако е имало по-лесен вариант :sarcastic:
-
Сори, ама не съм прочел, че иде реч за електрическия вариант, да, то иначе е написано де :)
-
Е се пак благодаря за твоите критики но не разбрах как да направя дъговидната форма на страните (от ПОЛИСТИРОЛ са)
Аз ще пробвам с кит че идеята с рамката отвътре ми се струва трудна за моите възможности а и аз вече съм залепил кабината със страните.
-
Е се пак благодаря за твоите критики но не разбрах как да направя дъговидната форма на страните (от ПОЛИСТЕРОЛ са)
Аз ще пробвам с кит че идеята с рамката отвътре ми се струва трудна за моите възможности а и аз вече съм залепил кабината със страните.
ПолИстирол се пише. Polystyrol.
Та кое е трудното на рамките, че не разбрах?
Трябва ти нещо, подобно на това:
(http://picbg.net/pubpic/33/D9/d46c27fe0d7a33d9.jpg)
-
...
ПолИстирол се пише. Polystyrol.
...
(http://picbg.net/u/24294/22952/256604.gif)
Точно така, както има стирофлекс, така със същия корен е и полистирол,
а също и другата много често бъркана дума СТИРОПОР, а не СТЕРЕО-ПОР,
което иначе си е ... чист пор със стерео слушалки ... (http://picbg.net/u/24294/22952/256592.gif) ... (http://picbg.net/u/24294/22952/258010.gif)
-
Другото му наименование е полистирен.
Материалът е за пръв път е произведен от BASF в Германия през 30-те години.
-
С пистолета за топъл въздух и малко нагряване заема формата която желае човек.