RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models => Представете модел | Review a model => Темата е започната от: widowmaker в 24 Юни 2011, 20:03:59
-
Време е и този сет да го представя, макар и от Китай.
И понеже имам снимки само на локомотива, ще се опитам да бъда поне малко от малко изчерпателен по отношение на факти от историята.
А другите снимки ще ги има, но края на юли, когато се прибера обратно в България.
Историята на тази линия може лесно да бъде проследена в уикипедия, описанието е достатъчно подробно ТУК (http://en.wikipedia.org/wiki/Wannsee_Railway).
Wannsee Bahn е линия, която свързва Берлин (от Потсдамер плац) с предградията на югозапад (посока Потсдам) в района на езерата Großer Wannsee и Kleiner Wannsee.
Построена е като разлклонение на първата линия в Прусия - Берлин-Потсдам-Магдебург, започващо от гара Целендорф.
Открита е официално на 1 октомври 1891г. и е първата крайградска линия в тогавашна Прусия.
Свързана е с ринга на градската железница (S-Bahn) на Берлин при гара Schöneberg.
Понастоящем е част от маршрута на линия S1.
Електрифицирана е (частично) в периода 13 юли 1900 - 1 юли 1902 със 750 В прав ток в участъка Берлин-Целендорф.
Токоносеща е била 3-та релса, монтирана по трасето, а не контактна мрежа.
Не е написано дали е била трета релса между другите две или е странична, както е при нашето метро.
След електрификацията, по линията се движат влакове, теглени както от електрически, така и от парни локомотиви.
От 15 май 1933 трасето с дължина 18.61км е изцяло електрифицирано.
Продължение с историята на Ванзее бан в следващия ми пост.
Предпоследната гара по линията, Nikolassee (преди Wannsee):
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/52/S_Bahnhof_Nikolassee_200071021.jpg)
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/43/S-Bahn_Berlin_Wannsee.jpg)
Последната гара, Wannsee, класическа постройка от пруски тип:
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/91/Bahnhof_Wannsee_rueckwaertiger_Eingang_071021.jpg)
Локомотив Т9.3, KPEV, сет на Флайшман 481102 от 2011г:
(http://picbg.net/u/60105/45343/549546.jpg)
-
Виждал съм я и съм пътувал от край до край по тази линия, ;D точно това е причината да имам влака на 2-рата снимка. Гарата в Потсдам е уникална както и "Централна гара Берлин" (Berlin Hauptbahnhof) които са като молове :lol: Централната гара е на 3 нива. Изреждам ги от долу на горе : Най-долу минават ICE3 и всички по нови ИЦЕ-та без 1 и 2 , на 2-рото ниво е метрото което засега върви само от гарата до Райхстага , най горе на мост през целия град минават S-Bahn за който е темата както и влакове с двуетажни вагони, ICE 1,2 и Берлин-Варшава експрес и всякакви други МБВ-та (поне аз такива влакове видях , пожелавам на всеки да отиде в Берлин ! :drinks:)
П.П. Ако някой има път натам мога да дам адреси на магазини и съвети къде да отиде :)
-
Сегашната Anhalter Bahnhof в Берлин няма нищо общо със старата гара, а тя е изглеждала така преди войната.
Ако някой е ходил в мадрид, централната гара там (Аточа) е направена в подобен стил:
(http://sinfin.net/railways/world/anhalter/anhalter1910.jpg)
Много близо до нея е гарата при Потсдамер плац, т.е. началната по трасето до Ванзее:
(http://u1.ipernity.com/13/99/95/6929995.32b018fb.560.jpg)
Над входа е написано:
"Колелата трябва да се търкалят за победа"
-
(http://www.fleischmann.de/uploads/tx_commerce/thumb_m16628_w560.jpg)
Чудесия!! :good:
-
Вагоните в сета са познатите ни типове BC 3 pr 99 (2-ра/3-та класа), D 3 tr pr 02 (4-та класа) и Pw 3 pr 99a (багажен) от сета на Флайшман с Т10 №4903 от 2006г. (прусия и хесен).
Локомотивът Т9.3 е като този от сет 4902 от 2005г. с добавена табелка (дебела и грозна, аз веднага я махнах) Wannsee.
Интересното е, че първата колоос е лагерувана неподвижно в рамата на локомотива (с малък страничен разбег), което позволява на локомотива да се изглежда по естествено при вписването в радиуси.
Неприятната част е, че кинематиката на предния куплунг е набита във въздушния резервоар и той се движи наляво/надясно с нея (на всичкото отгоре като се махне куплунга, зее дупка отпред).
Мисля да пристържа един бронзов реззервоар със същите размери и да сменя оригиналния. така и така не планирам да ползвам преден куплунг, ще монтирам само бутафорната кука.
В общи линии локомотивът е можело да се доизпипа поне още малко, но предвид опита ми с Флайшман до тук, евреите не си дават много зор в тази насока.
Задвижването вътре е същото, както на останалите локомотиви клас 91 на фирмата (DRG, DR, DB), безшумно е заради червяка на оста на мотора,
но всички зъбни колела по трансмисията, включително и червяка са пластмасови.
Место за звук няма, така, че ще трябва да се простя с тая екстра.
Ето какво има вътре като трансмисия, снимката е на БР 91 от немски сайт (http://www.hp-pfeiffer.de/digi_umbau1/dcc/br91_flm_h0_4030/br91_flm_h0_4030.html) с обяснения за монтиране на декодер в локомотива:
(http://www.hp-pfeiffer.de/digi_umbau1/dcc/br91_flm_h0_4030/br91_flm_h0_4030_04.jpg)
-
(http://alfa.kachi-snimka.info/images/bwy1309163358g.jpg)
Дани, лека стъпка встрани от темата, но по една друга важна тема:
За снимката дето закачих горе: От какво ли се е получил тоя двоен образ
на предната врата на предпоследния вагон!?!
Двоен образ на дръжката, надписа, но и на пантата на вратата, а нагоре и
надолу всичко е наред!?!
С 2 думи: - Хванах ги ... (http://picbg.net/u/24294/22952/256590.gif) ...
-
(http://alfa.kachi-snimka.info/images/bwy1309163358g.jpg)
Дани, лека стъпка встрани от темата, но по една друга важна тема:
За снимката дето закачих горе: От какво ли се е получил тоя двоен образ
на предната врата на предпоследния вагон!?!
Двоен образ на дръжката, надписа, но и на пантата на вратата, а нагоре и
надолу всичко е наред!?!
С 2 думи: - Хванах ги ... (http://picbg.net/u/24294/22952/256590.gif) ...
Много ясно Сашо, здраво са рисували със фотоселянина.
-
Така, нека продължим с още малко история.
След цялостното електрифициране на линията през 1933г., движението на парни локомотиви е преустановено.
След свързването на ринга на Ес-бан-а със Северно-южния тунел (под централната част на града, между гарите Humboldthain и Potsdamer Platz),
Влаковете за и от Wannsee тръгват от и за Friedrichstrasse и Oranienburg (6 октомври 1939г.):
Friedrichstrasse 1900г. :
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/59/Berlin_Bahnhof_Friedrichstrasse_Schluetersteg_1900.jpg)
Oranienburg сега :
(http://h3.abload.de/img/dsc010579h5z.jpg)
Гарите Anhalter Bahnhof (много красива сграда) и Potsdamer Platz са разрушени в края на войната и по късно са построени наново.
Останалото е съвременна история.
Влакът от сета е от времето преди Първата световна война, периода 1911-1914г.
Както писах и по горе, като се прибера края на следващия месец, ще пусна подробни снимки и обяснения от дигитализацията на локомотива
и детайли по вагоните.
-
Малко снимки:
(http://picbg.net/u/60105/45343/611184.jpg)
(http://picbg.net/u/60105/45343/611185.jpg)
(http://picbg.net/u/60105/45343/611186.jpg)
(http://picbg.net/u/60105/45343/611187.jpg)
и едно допълнение - Т9.3 огрян от зимното слънце:
(http://picbg.net/u/60105/45343/603340.jpg)
(http://picbg.net/u/60105/45343/603341.jpg)
-
Започнах инсталирането на звуков декодер в локомотива.
Декодерът е на SL75 CT Elektronik, изборът е продиктуван основно
заради малкия размер на говорителчето.
Пароизпускането ще е синхронизирано със скоростта,
т.е. ще има по 4 (на 90 градуса) за всеки оборот на сцепните колооси,
синхронизацията е с магнити и датчик на Хол.
Ще има и снимки съвсем скоро.