RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Общ форум | Chit-chat => Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby => Темата е започната от: sachmata в 02 Юли 2011, 15:18:10
-
Искам да се занимавам с железопатен моделизам , но незная с кои мащаб да работя искам да взема този модел на Pico http://cgi.ebay.at/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=280702186113&ssPageName=STRK:MEWAX:IT
-
Здравей!! За мащабите тук може да намериш доста информация.Всеки от колегите ще ти даде някакъв съвет, но в крайна сметка решението си е твое в какъв мащаб ще колекционираш модели. Аз например колекционирам в НО, и съм заел половиният си хол в апатрамента ми.Ти трябва да прецениш с какво място разполагаш и така ще бъдеш улеснен в какъв мащаб ще се развиваш занапред.Като начало стартов сет е добра идея, особенно на фирмата Пико които са на по-достъпни цени..
-
Точно този сет не блести с нищо.
-
Здравей sachmata!
Това което ти написа hristo_t е така. Предимно се занимаваме с трите основни мащаба:
01. Н0 1:87;
02. ТТ 1:120;
03. N 1:160.
Въпреки, че аз се занимавам в ТТ 1:120, мен лично очите ми изтекоха по този модел:
(http://www.fleischmann.de/uploads/tx_commerce/thumb_m12379_w560.jpg)
В момента е на промоция за историческия експрес "Gambrinus" на DB - сега само за 358.00лв., сета е цифров, заслужава си. Но последната дума имаш ти! Успех с хобито и влаковете! :good:
-
Много барзо отговаряте това ми харесва :) много ви благодаря . Имам още няколко въпроса . И място имам .
1. Релсите за различните модели еднакви ли са? Сигорно не.
2. Кои мащаб е най-разпространен?
3. Коя марка?
4. Могат ли да се комбинират различните мащаби?
5. Да си взема ли стартов сет или да си ги купувам частите по отделно?
6. Когато влакчето е цифрово може ли на една линия да управлявам два локомотива на една линия? Примерно : Единият да тръгва, а другия да спира .
Много благодаря предварително.
-
Ето и отговорите:
01. И правилно си си отговорил - различни са:
Н0 1:87 - 16 мм.;
ТТ 1:120 - 12 мм.;
N 1:160 - 9 мм.
02. Различно е и спорно е, кой мащаб е най разпространен, според мен е Н0 1:87. Универсалният е ТТ 1:120 - златната среда. А N 1:160 по нищо не им отстъпва!
03. Марки дал Господ! Погледни тука: http://www.railwaypassion.com/?cid=28
04. Могат до толкова, ако са на макет Н0 и N. Лично не ти го препоръчвам.
05. Не съм привърженик на сетовете, но и те си имат достойнствата. Предпочитам да си купувам всичко по отделно.
06. Да може, за това служи цифровизацията - имат декодери (платки).
-
1. Релсите за различните модели еднакви ли са? Сигорно не. - Разбира се че не са еднакви. Няма как просто състав от мащаб Н0 да караш в мащаб ТТ примерно. Има и различни видове релси. Старите П-профил и новите Т-профил.И марките са различни. Има на Пико, Роко, Флайшман и така нататък.
2. Кои мащаб е най-разпространен-Според мен мащаб Н0.
3. Коя марка- Моделите и сетовете на Пико са по-достъпни.Тък вече и финансовата страна има думата.
4. Могат ли да се комбинират различните мащаби? - И тук като релсите няма как да се комбинират мащабите.Епохите може би, но мащабите --ще се неестествено отстрани!!
5. Да си взема ли стартов сет или да си ги купувам частите по отделно? - Най добре е стартов сет.Има много богат избор на стартове сетове.Но това е мое мнение..Аз например не приех съветите на колегите и си ги купувах вагонче по вагонче..По скъпо ми излезе но от сета не съм се отказал.Но до този извод стигнах след повече от година членство тук...
6. Когато влакчето е цифрово може ли на една линия да управлявам два локомотива на една линия? Примерно : Единият да тръгва, а другия да спира . --Нямам цифрово управление но съм виждал че това е възможно..
-
...
...
3. Коя марка- Моделите на Пико са по-достъпни.Тък вече и финансовата страна има думата.
...
6. Когато влакчето е цифрово може ли на една линия да управлявам два локомотива на една линия? Примерно : Единият да тръгва, а другия да спира . --Нямам цифрово управление но съм виждал че това е възможно..
Кое Пико е достъпно? Сегашното или ГДР производството?
Щото ГДР производството не си струва парите, а сегашното производство нито е толкова достъпно, нито пък има кой знае какъв избор.
Да се каже, че Роко е по достъпна е по-вярно, още повече, че може да се намери и в ибей на доста прилични пари (съизмерими с тия пари, за които се харчи тук 40 годишният пиковски бакелит).
Относно цифровото управление:
Могат даже да се правят даже катастрофи ако имаш влакове за чупене. Т.е. имаш съвсем независимо управление за всеки локомотив.
П.П.
бЪрз, сигУрен
-
Малко уточнения след колегите...
http://2007.railwaypassion.com/?cid=96&NewsId=61
Повече за мащабите тук - http://2007.railwaypassion.com/?cid=96&NewsId=5
не е за всички, но като начало за основа - прочети.
Там можеш да прочетеш и за релсите основното...
Основно, :scratch_ones_head: релсите са различни и се отличават
- по междурелсия:
1. Н0 (1:87) ------ 16 мм,
2. ТТ (1:120) ----- 12 мм,
3. N (1:160) ------ 9 мм.
- по профил на релсата:
1. "П"-профил --- предимно старо производство от калайдисана ламарина.
ако са добре съхранявани имат още какво да покажат. Трите мащаба
са еднакви (освен междурелсието)
2. "Т"-профил --- изцяло ново производство, което ги доближава до истинския
външен вид. Произвеждат се от месингови сплави и са перфектни. За трите мащаба
са с различна височина, което ги прави още по-добри.
Малко за цифровото управление можеш да прочетеш
и тук - http://2007.railwaypassion.com/?cid=89&NewsId=40
И двата вида управление , аналогово (DC) и цифрово (DCC),
имат свойте предимства и недостатъци.
Обикновенно се започва с аналоговото, като по-разбираемо и по-евтино.
Постепенно се преминава на цифрово , което е също сравнително лесно ,
но е доста по-скъпо. Най-близо до идеален вариант е комбинацията между двете.
Стартов сет е едно добро начало, но като $задробееш$ те е яд понякога , че си избързал да го купиш - доста детски си е и на външен вид, и на възможности . Ако купуваш поотделно пък трябва доста вече да си научил. По отоделно да ги купуваш е по-скъпо, защото и моделите не са стартови.
Това е и ...добре дошъл!!!
;D ;D ;D
-
аз пак ще споделя мойто мнение. незвисимо какъв мащаб и епоха ще избереш - почни с Brawa, дигитално (DCC) и релси Tillig........
-
аз пак ще споделя мойто мнение. незвисимо какъв мащаб и епоха ще избереш - почни с Brawa, дигитално (DCC) и релси Tillig........
Подкрепям с едно доуточнение, че Тилиг типове релси - различни.
Tillig Elite code 83 - това са най добрите релси въобще, по скъпи са, но си струват инвестицията.
-
аз пак ще споделя мойто мнение. незвисимо какъв мащаб и епоха ще избереш - почни с Brawa, дигитално (DCC) и релси Tillig........
Подкрепям с едно доуточнение, че Тилиг типове релси - различни.
Tillig Elite code 83 - това са най добрите релси въобще, по скъпи са, но си струват инвестицията.
По тях върви ли старото пико,с по-големите реборди?
-
аз пак ще споделя мойто мнение. незвисимо какъв мащаб и епоха ще избереш - почни с Brawa, дигитално (DCC) и релси Tillig........
Подкрепям с едно доуточнение, че Тилиг типове релси - различни.
Tillig Elite code 83 - това са най добрите релси въобще, по скъпи са, но си струват инвестицията.
По тях върви ли старото пико,с по-големите реборди?
Искат леко разпилване, пробвал съм с БР52 кондензтендер.
На прав участък няма проблеми, но в завой се чува как ребордът стъпва по болтовете.
-
Искат леко разпилване, пробвал съм с БР52 кондензтендер.
На прав участък няма проблеми, но в завой се чува как ребордът стъпва по болтовете.
Затова и съм се спрял на Тилиг "Стандарт" - качеството е същото, без състаряването, което не ме впечатлява лично мене много, но пък цената е в пъти по - ниска, а и нищо не им трака, опира и т.н. :good:
Елита си е за по - състоятелни моделисти или за модули - там не е кой - знае какъв проблем човек за закупи две пръчки флексове. :hi:
-
Искат леко разпилване, пробвал съм с БР52 кондензтендер.
На прав участък няма проблеми, но в завой се чува как ребордът стъпва по болтовете.
Затова и съм се спрял на Тилиг "Стандарт" - качеството е същото, без състаряването, което не ме впечатлява лично мене много, но пък цената е в пъти по - ниска, а и нищо не им трака, опира и т.н. :good:
Елита си е за по - състоятелни моделисти или за модули - там не е кой - знае какъв проблем човек за закупи две пръчки флексове. :hi:
Не е до състаряването, материалът е различен, при Елит е чист месинг. При тях проблеми с лошо токоотнемане няма, стига релсите да са почистени със спирт.
-
"Стандарт" определено не са от жИлязУ, току що пробвах. Някакъв бял метал, определено не е месинг. Но пък и ел. мрежата по трасетата дявол я знае каква е, но съм на 99 процента сигурен, че не е от месинг. :good:
-
Това ги прави Елит уникални - че са изработени от чист месинг.
Имат и други преимущества - най са близо до реалността.
-
И цената, и цената. И тя ги прави уникални. ;)
-
XRISTO, ако имаш в предвид контактната мрежа предполагам е някаква електролитна сплав, въпреки че някъде бях чел за направата и от кантал. Нищо чудно и да е направена от мед, която е галванично посребрена. Нека специалистите да кажат.:yes:
За релсите са от месинг с леки примеси на бронз (сигурно има и някакви други примеси) и в ТТ 1:120 са уникално направени. Вече съм с нови релси от известно време и смея да твърдя, че разликата е огромна.
-
И цената, и цената. И тя ги прави уникални. ;)
Всичките ми релси и стрелки (без английските) са баузац (кит) и са по евтини от обикновените на Тилиг.
Стига с тая цена!
Купувал съм си стрелките по 10 евра парчето.
Много хора тук реваха, че не могат да си ги сглабят.
Е аз пък мога :)
Метър профил е малко над 1 евро.
14 траверсни скари за прави релси 228мм са под 7 евра.
Та за какво си говорим? Цената, та цената.
Ами аз не съм богат, за да си купувам евтино (пък и старото Пико го изхърлих, че ме беше срам да го продавам).
А и да не е ядене, че да го купуваш всеки ден?
-
И аз съм с такива стрелки. Между другото, забележката ми за цената е, защото новите ентусисасти набързо охладняват като ги пратите при Брава, Роко, Флайшман и Тилиг - Елит. Щадете ги малко, и без това моделистката каста се топи, според последните проучвания. :hi:
-
И аз съм с такива стрелки. Между другото, забележката ми за цената е, защото новите ентусисасти набързо охладняват като ги пратите при Брава, Роко, Флайшман и Тилиг - Елит. Щадете ги малко, и без това моделистката каста се топи, според последните проучвания. :hi:
Това хоби не е като да събираш салфетки...
-
Че не е - не е, обаче не означава, че като е криза и ще го затрием, че не било като събирането на салфетки. Лично аз проблеми с цените нямам, защото съм си решил какви компромиси мога да направя, обаче съм сигурен, че новите като ги запукате с тези фирми и цените им - изпадат в шок. :hi:
-
Мда, отново известния проблем... Парите, салфетките, надуването на перки...
1. Бих препоръчал на колегите, силнозалитащи и пъчещи се с прескъпи /необезателно най-качествени модели/, когато дават "препоръки" за зверски изваждания на нови моделисти да им осигуряват и съответните финансови субсидии... Защото за пореден път трябва да го обявя на всеослушание, че когато не се знае финансовото състояние на моделиста, както и неговите маркови и житейски предпочитания, е чиста подигравка и гавра да му препоръчваш възможно най-скъпото /но не най-качественото - безсмислено е да ми се обясняват някои това положение, след като самите те реват из ревютата си, че един кой си "Велик" производител отново се е осрал с новия си модел в това и това отношение.../
2. Като следствие на първото... Когато препоръчвате на други "събиране на салфетки", "колекции от бирени капачки" и прочие неуместни сравнения, колко от вас биха купили на детето си локомотиви за по 300-500 евро и вагони по 100-200 евро и биха го оставили да си прави с тях катастрофи и прочие екшъни? А? Да ви чуя?
3. Не е зле да в подписите вече да се добавят и нови титли като "Пико-хейтър", "Мерклин fucker", "Брава лъвър", "Роко GOD" и прочие... Така независимите посетители на форума много по-лесно ще се ориентират в предпочитанията ви /личните/ и просто няма да ви ангажират и тормозят с въпросите си... :hi:
-
Мда, отново известния проблем... Парите, салфетките, надуването на перки...
1. Бих препоръчал на колегите, силнозалитащи и пъчещи се с прескъпи /необезателно най-качествени модели/, когато дават "препоръки" за зверски изваждания на нови моделисти да им осигуряват и съответните финансови субсидии... Защото за пореден път трябва да го обявя на всеослушание, че когато не се знае финансовото състояние на моделиста, както и неговите маркови и житейски предпочитания, е чиста подигравка и гавра да му препоръчваш възможно най-скъпото /но не най-качественото - безсмислено е да ми се обясняват някои това положение, след като самите те реват из ревютата си, че един кой си "Велик" производител отново се е осрал с новия си модел в това и това отношение.../
2. Като следствие на първото... Когато препоръчвате на други "събиране на салфетки", "колекции от бирени капачки" и прочие неуместни сравнения, колко от вас биха купили на детето си локомотиви за по 300-500 евро и вагони по 100-200 евро и биха го оставили да си прави с тях катастрофи и прочие екшъни? А? Да ви чуя?
3. Не е зле да в подписите вече да се добавят и нови титли като "Пико-хейтър", "Мерклин fucker", "Брава лъвър", "Роко GOD" и прочие... Така независимите посетители на форума много по-лесно ще се ориентират в предпочитанията ви /личните/ и просто няма да ви ангажират и тормозят с въпросите си... :hi:
:lol: :lol: :lol: :good:
-
Мда, отново известния проблем... Парите, салфетките, надуването на перки...
1. Бих препоръчал на колегите, силнозалитащи и пъчещи се с прескъпи /необезателно най-качествени модели/, когато дават "препоръки" за зверски изваждания на нови моделисти да им осигуряват и съответните финансови субсидии... Защото за пореден път трябва да го обявя на всеослушание, че когато не се знае финансовото състояние на моделиста, както и неговите маркови и житейски предпочитания, е чиста подигравка и гавра да му препоръчваш възможно най-скъпото /но не най-качественото - безсмислено е да ми се обясняват някои това положение, след като самите те реват из ревютата си, че един кой си "Велик" производител отново се е осрал с новия си модел в това и това отношение.../
2. Като следствие на първото... Когато препоръчвате на други "събиране на салфетки", "колекции от бирени капачки" и прочие неуместни сравнения, колко от вас биха купили на детето си локомотиви за по 300-500 евро и вагони по 100-200 евро и биха го оставили да си прави с тях катастрофи и прочие екшъни? А? Да ви чуя?
3. Не е зле да в подписите вече да се добавят и нови титли като "Пико-хейтър", "Мерклин fucker", "Брава лъвър", "Роко GOD" и прочие... Така независимите посетители на форума много по-лесно ще се ориентират в предпочитанията ви /личните/ и просто няма да ви ангажират и тормозят с въпросите си... :hi:
Е па това е да имаш дар - слово. :hi: Аз толкова постове изписах и пак не ме разбра колегата, че не бива да нафулим на най - евтиното новите хобисти, но пък и най - скъпото е безумно да им се прелага - не винаги е най - доброто, но пък цените..... :prankster:
Истината, както винаги съм казвал е някъде по средата. Когато купувам автомобилна част за някой клиент, го правя от един магазин в Ловеч, в който има по три производителя най - малко за част и съответно три цени. Опитът ми в началото ме убеди, че истината е в средния клас - скъпото не е кой - знае какво, често дори по - скапано от средния клас, а евтиното е най - често боклук. Така е и във всичко останало, в общи линии. ::)
-
:lol: :good: :drinks:
-
Мда, отново известния проблем... Парите, салфетките, надуването на перки...
1. Бих препоръчал на колегите, силнозалитащи и пъчещи се с прескъпи /необезателно най-качествени модели/, когато дават "препоръки" за зверски изваждания на нови моделисти да им осигуряват и съответните финансови субсидии... Защото за пореден път трябва да го обявя на всеослушание, че когато не се знае финансовото състояние на моделиста, както и неговите маркови и житейски предпочитания, е чиста подигравка и гавра да му препоръчваш възможно най-скъпото /но не най-качественото - безсмислено е да ми се обясняват някои това положение, след като самите те реват из ревютата си, че един кой си "Велик" производител отново се е осрал с новия си модел в това и това отношение.../
2. Като следствие на първото... Когато препоръчвате на други "събиране на салфетки", "колекции от бирени капачки" и прочие неуместни сравнения, колко от вас биха купили на детето си локомотиви за по 300-500 евро и вагони по 100-200 евро и биха го оставили да си прави с тях катастрофи и прочие екшъни? А? Да ви чуя?
3. Не е зле да в подписите вече да се добавят и нови титли като "Пико-хейтър", "Мерклин fucker", "Брава лъвър", "Роко GOD" и прочие... Така независимите посетители на форума много по-лесно ще се ориентират в предпочитанията ви /личните/ и просто няма да ви ангажират и тормозят с въпросите си... :hi:
:haha: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :good: :good: :good: :drinks: :clapping: :clapping: :clapping:
-
Може и да го изплашите с цените на скъпите, но по добре ли е да даде двойно и тройно по-висока цена за някоя 20 годишна трошка, която след като осъзнае за какво става въпрос или ще изхвърли или ще бъде принуден да се опитва да я продаде на огромна загуба или чакайки следващият се появил балък в пирамидата?
-
Може и да го изплашите с цените на скъпите, но по добре ли е да даде двойно и тройно по-висока цена за някоя 20 годишна трошка, която след като осъзнае за какво става въпрос или ще изхвърли или ще бъде принуден да се опитва да я продаде на огромна загуба или чакайки следващият се появил балък в пирамидата?
Именно, както написах в една друга тема, не е много разумно да се дадат едни пари за пиковски Е44 например,
като за същите може да се купи такъв на Роко, който е много по детайлен и изобщо няма место за сравнение между двата.
Да ме прощават търговците на бакелит, но такова нещо като стар пико локомотив на цени около и наад 100 лв няма (изключвам тунингованите).
Релсите са друго нещо. Имал съм и пико А-глайс и роко, флайшман също. Е, НЕ СТАВАТ! Рано или късно с тях започва да има проблеми - основно с токоснемането.
За това според мен е по-добре човек да инвестира повече пари, за да не се чуди после къде да продаде това, което е купил,
щото се е оказало, че не му върши работа (и в крайна сметка да се стигне до написаното по-горе от колегата).
@ Best Ripper:
Престани да търсиш под вола теле!
Не мога да те разбера що винаги "циклиш" в някакви невероятно тъпи схеми?
Защо търсиш някакъв скрит подтекст между редовете, които сме написали (а то такъв всъщност няма)?
Аз си купувам примерно Т9.3 на Флайшман, защото харесвам този пруски локомотив.
Пиша ревю, тъй като примерно съм харесал или не съм харесал това или онова.
Така съм се опитал да предпазя колегите си от грешен избор, т.е. да знаят какво има вътре и дали си струва или не.
Според теб кое е пъчене и изхвърляне?
Че дадох 100 лв за този локомотив преди 10 години (а после изхвърлих, щото не е нужно да участвам и аз в пирамидата на лапнишараните):
(http://www.harald-johns.com/SAMMLUNG/Fotos/0401_BR%2052%202006%20Kondens%20Piko.JPG)
или че дадох 220лв преди година и половина (от ибей, излезе 110 евра с транспорта) за този локомотив (който обаче не изхвърлих):
(http://picbg.net/pubpic/72/00/3fb0cf2249d17200.jpg)
Не коментираме какво има отвътре и че 2-ият е на светлинни години пред 1-я по вътрешното съдържание,
достатъчна е и само външната визия. Разликата в парите е над два пъти,
но приравнени заради разликата в годините на купуване, най вероятно цената да е еднаква.
Та предвид качеството на изработка, купуването на първия локомотив си е жестока набутвация.
Ама за теб ревюто на втория не е нищо друго освен пъчене и изхвърляне, нали така?
(то щото не виждаш по надалеч от носа си)
Същото е и с релсите, купуваш си 2 пъти по евтини и после шкуриш преди всяко пускане и псуваш.
В един момент ти писва, отиваш и си купуваш тези, които стават и се оказва, че си дал повече пари,
отколкото струват най добрите.
Хайде кажи ми кое му е пъченето и надуването?
Или и ти си от графата на лапнишараните с бакелитки от по 100 лева, яд те е, че си се набутал и не ти стиска да ги изхвърлиш?
Не е ли по добре да имаш само един влак, ама истински, отколкото да си напълнил един кашон с боклуци?
-
Всички сте прави ...ама не съвсем!!!
Пикото е старо, но на повечете хора не им дава сърце да го изхвърлят,
защото им е "първата любов", често ученическата, дето е най-чиста и рядко стига до секс. :blush2:
В това число съм и аз! :haha:
Но вече купувам страшно избирателно! :resent:
Защо ли? Защото и аз като всички вас (включително и ти Венци) съм се "набутвал" с какви ли не боклуци. :yes:
От къде ли не...но когато боклуци взеха да ми пробутват "приятели", се наложи да променя радикално вижданията си. :angry:
Сега боклуците си ги държа в мен, за разлика от доста хора които си ги разпродадоха включително и в този форум.
На мен някак не ми дава сърце, да ги "пробутам" на някой начинаещ, защото не мога да си представя как ще го гледам в очите,
след някоя друга година когато и той се "отрака" в моделизма и си спомни кой му е продал старите си вехтории!!!
Но това съм аз, а останалите тук за това ги наричам умалително..."търгашчета". Те се знаят кои са!
Но това е друга бира, която не е предмет на тази "маса"!!! :drinks:
Продължавам за старите боклуци...тъй като и сърце не ми дава да ги изхвърля като Дани,
аз си ги пазя за дребни части, разни фургони, диорами, учебни пособия за бояджилък и т.н. и т.н.
В крайна сметка много от тях стигат и до кофата с боклука.... :sarcastic:
Да, напълно вярно е че хобито ни е скъпо!!!
Но причинита не е само във цените на фирмите производителки, били те качествени или не съвсем. :nono:
Причината е в типично човешката лакомия!!!
А тя е неутолима, както всички знаем...тоест "Апетита идва с яденето". ;)
В това отношение витринкаджийте (истински колекционери у нас все още няма),
са най-зле, защото при тях винаги става въпрос за количества.
Не че подценяват качеството, ама и количеството ги кара да спят по-спокойно. :)
Ако човек подтисне вродената си лакомия (никой да не се обижда - аз също съм лаком),
всъщност хобито ни не е въобще толкова скъпо колкото изглежда!!!
Във форума има поне два макета (единия всички мноооого го тачат и уважават)
...че дори три, които напълно задаволяват собствениците си, а на нас ни харесва изключително много.
Тези момчета са успяли да постигнат оптимума между четирите основни неща в нашия моделизъм:
- витрина,
- макет,
- моделизъм и
...лакомия.
Витрините им не са голями (една не знам дали съществува). :preved:
Макетите им не са голями, но имат превъзходни възможности. :good:
Моделизма им идва "от ръки" и всички им се радват. :clapping:
Лакомията ли - ми нямат я. :im_so_happy: Не че не си мечтаят за още един модел...но умеят да балансират. :yahoo:
И така трябва ли да изреждам имената на тези момчета?
(трима са - в три основни групи тук)
Смятам, че всички се сещате кои са тези хора!!!! :this:
Значи можееееее, независимо от цените! :scratch_ones_head:
Който не се стреми към това... да събира на истина салфетки! :sarcastic:
Който не може да се пребори с лакомията - да си увеличава витрините!
А който не може да си направи добра сметка на парите, да излезне от хобито...
Това впрочем го направих и аз преди 21 години, та станах стендов моделист - заради цените и липсата на място. :angel:
Впрочем липсата на място, НЕ Е ОСНОВНИЯ проблем на моделистите при нас...
но това е предмет на още една бира...някога. ;) :drinks:
А когато се върнах в хобито преди пет/шест години
(което вбеси някой бивши "приятели", без да знам защо и до днес),
се почуствах и леко пречистен.
Сега остава да "догоня" въпросните момчета, защото те са ми показали, че може и по друг начин.
От там и тези мой умозаключения написани по-горе.
За които ще кажа така.
Който иска и може ще ги разбере, а който не иска, никога няма да схване за какво става въпрос.
Впрочем сега се сещам, че почти всички които "плачат" за новите по-качествени и по-скъпи модели,
отдавна разпродадоха боклуците си и също си купуват "новото"!!!
Дали пък нямат още нещо за разпродаване, та така скачат,
като се опитваме да предупредим новите, за бъдещите им разочарования!?!?!
Нищи лично към никой тук... :pardon:
Всичко друго май е излишно дърляне за глупости. :scratch_ones_head:
Да му мислят новите колеги хобисти! :sarcastic: :hi:
-
Човекът е писал за сравнително нов сет на Пико, а не за такъв от времето на социализма. Колкото до бакелитките - и с тях се прави моделизъм, защото мнозина от нас дето складираме разни скъпотии по кашоните, не можем да стъпим и на малкият пръст на Тони и Прогнозис, които творейки предимно с пико са доказали че кеф цена няма в друг смисъл, че може и с много по - малко пари да твориш хубави неща и да си щастлив в лоното на моделизма. Защо с тези Роцо, Флеш - мен и прочее скъпни се опитвате да убиете бъдещи нови техни последователи? Тони, поне ти вземи отношение, моля те.
Нали знаете, първата доза моделизъм трябва да е евтина, че да се захрани зависимостта от хобито. :lol: :lol: :lol: :hi:
И тази тема стана за отцепване май.... :blush2: :blush2: :blush2:
-
Побъркахте човека )). Повечето мнения са лични предпочитания, субективни или не, но лични.Според мен, особено като започваш отиди при ЖОРО или при Тихо, така ще можеш да видиш мащабите един до друг на живо, ще видиш разликите , ще видиш и моделите. Аз бих ти препоръчал само едно/защото е въпрос на късмет/ да не започваш пътя си от и - бей-защото с малки изключения , за да се продава нещо има някаква причина- тоест има риск. За това започни пътя си с нещо ново, макар и по евтино, но ново/тука ще примомня крилата фраза на Хенри Форд, когато журналисти го попитали коя е най хубавата кола/естествено очаквали да каже -ФОРД/ , а той отговорил- новата. :drinks:
-
Значи по отношение на Брава, дето толкова много хора в този форум, незнайно защо се изхвърлят и се прехласват по нея, се чудя защо се изпуска една много малка, но далеч не несъществена подробност, а именно: по отношение на всички големи дизелови локомотиви, електрически и мотрисни влакове, има такава хубава бомбичка със закъснител в задвижването, че в един момент човек става пишман, че се е захванал с тая фирма. Говорили сме, че при тях колоосите се състоят от две "полуоски", съединени с пластмасова втулка-зъбно колело, която на всичкото отгоре е и с прави зъби. Та тази втулка, чрез която се предава въртящия момент от двигателя към колоосите, с времето се износва, връзката с "полуоските" отслабва и в един момент втулката се троши. Сега мисля, че стана ясно защо Бравешката серия 07 е по-евтина от Роковската например. Ама някои хора тука вземат по 5-6 бона заплати и това не им прави впечатление - давай, да трупаме, да се фукаме...А това хоби е всичко друго, но не и "фукня". Пътническите вагони на Брава също не блестят - както и при Флайшман, интериорът е излят в кафяво "ан блок", докато при Роко са се постарали, доколкото това е възможно в 1:87, да го възпроизведат.
Роковската централа, въпреки че почти всички тук я ползваме, в никакъв случай не може да се каже, че е върха на съвършенството, особено откъм защита против късо съединение.
Така че пълно щастие няма...Колега, първо трябва да си прецениш кое повече ти допада - парни машини, дизели, електровози, старите или съвременните епохи.....Защото една и съща фирма има и много хубави модели, но и такива, които са пълен боклук. Като начало, според мен, е добре да се започне със стартов комплект, защото далеч не всички такива са със "стартови" или "детски" модели, а ако се започне цялото съдържание да се купува поотделно - локомотив, вагони, релси, централа и т.н. излиза доста по-скъпо.
Та конкретно в случая добър вариант е да се намери сет на Роко например, но произведен преди фалита на фирмата и нейното закупуване, примерно този от "платинената" серия 41250. В и-бей се намира за 600-700 лева, някой от и-бейяджиите може да ти вземе..При новите сетове релсите са абсолютен боклук.
Но в никакъв случай не вземай нещо "от нема и къде", просто защото е по-евтино. Защото аз точно по тази методология лично изгубих към 1300 лева....По-добре изчакай, събери си повече пари и тогава купувай...И Венци е абсолютно прав, че качеството въобще не е правопропорционално на цената, демек не винаги най-хубавото е най-скъпо. Истината обикновено е някъде по средата.
-
Аз бих ти препоръчал само едно/защото е въпрос на късмет/ да не започваш пътя си от и - бей-защото с малки изключения , за да се продава нещо има някаква причина- тоест има риск.
Ники, ти колко пъти си пазарувал от ибей, че даваш съвети? Явно николко, щото изобщо не си наясно, както се вижда.
Аз имам над 100 покупки - почти всичките ми локомотиви с малки изключения (2 са от Жоро) са от там,
отделно обективи за фотоапарата, окуляри за телескопа, инструменти, електроника, аудио и какво ли още не.
Там като е написано "ново", това означава, че е такова, иначе си има резолюшън център,
т.е. жалваш се, че стоката не отговаря на описанието и ти връщат парите до стотинка.
Отделно като плащаш през пейпал и там си има подобен начин да си вземеш парите обратно.
Т.е. да ти ги вкарат обратно в картата (а не просто в акаунта), с която плащаш в пейпал.
Хората са го измислили как да стане, за да няма гафове.
-
Ама някои хора тука вземат по 5-6 бона заплати и това не им прави впечатление - давай, да трупаме, да се фукаме...
Ееее, кои са тия с такива заплати?
Дай имена де, то така аз мога да твърдя, че някой си във форума взема 10000 евра и троши по два S9 на брава на месец, ей така, за кеф (че си няма друга работа де).
И другото не мога да разбера - кой се е фукал?
Ако някой има право да го направи, то това е Дорян (предвид нещата, които има), ама като гледам той освен един баварски пътнически влак, друго не е качвал.
Аз не влизам в тая графа на имащите - нямам и 10 локомотива.
-
Дани не се връзвай на някой хора, щото и един локомотив да покажеш,
а те го нямат, ще излезне че се фукаш!!! Не е само Дорян...а то като погледнеш май "лаладжийте" са повечето.
Хората които са моделисти и взимат такива заплати, не са в този форум и никога не са писали тук.
Те си имат свой форум, а за нас въобще ни ги интересува, колко пищим/квичим и тем подобни. :bad:
Тук все още има хора които са с над 200 (двеста) локомотива и повече от 1200 вагона,
кой от кои по хубави, от всякакви фирми, епохи, цветове и т.н. Доста от нас са ги виждали,
но никога не сме казали че се фукат. Въпрос на манталитет, човешко виждане и ...скромност. :yes:
Защото има хора които си правят тема в "Моята колекция" (което е добро нещо - да уточня де :clapping:),
та заради тях някой приятели не си правят такава тема,
защото не искат някой от момчетата с по десетина локомотива,
да се почустват засегнати , обидени и или както тук някой се изхвърли - че се фукат.
А за Стефан въобще не става въпрос - всички знаем, че той като купува (с кашони) фирмите го "записват",
като основен техен дистрибутор за България! Някой да го е чул да се хвали по този повод, или да се фука????
Аман от разни злобни и завистливи душички!
Не искам никой да обиждам, ясно е че не всеки има пари!!!
То реално погледнато на никой от нас не ни стигат парите (но всеки си е на неговото ниво ;) :yes:),
ама все едни и същи мрънкат и пищят като настъпани котараци!!!
Тази енергия които някой влагат в такова пищене, ако се насочи в положителна посока,
до една година всичките ще сте мноооого по-добре от хората на които постоянно си навирате в очите им,
вашите недостатъци,липса на пари и недоволства.
Христо, вярно и тази тема се заформя към отцепване (поне за 24 часа) щото форума започна да се "списва"
почти изцяло от сноби, които заети със собсвения си "сос" не виждат как им лъсва голия задник!!!
Да, не очаквай Тони да се включи тук. И той почва да се отвращава от снобарите налазили форума.
Ако се обади, току виж се окаже и той сред "най-богатите" моделисти.
"""Щото има огромен макет - следователно е богат и фукащ се"""!!!!
Жалко, защото това ще откаже и последните мохикани да пишат тук каквото и да е...
Някой го направиха отдавна, други се борим ама почва да ни омръзва...щото
и на нас ще ни писне да ни скачат като бълхи, по гъза на махленско куче!!!
:dirol: :dirol: :dirol:
-
Widow..не знам, защо нооооооо, пак не си допрочел, или разбрал, писал съм да не започва с и-бей, а не да не купува въобще, до сега си траех, но явно не става така, явно ТИ си човека , който разбира най -много и от всичко, по всички теми, Извинявай, но когато съм пътувал на вънка, ти не си подозирал, че съществуват карти, говориш за бакелитово пико, защото това си видял на снимките на макетите. А да си видял да поствам някъде в темата,,мойта колекция,, - не съм, още. Да бакелитовото пико на 30 години ми е от детските такива, и тогава съм си играл с тях, а както ти писа, тогава си се радвал на боклуджийски камиончета ,,шкода,,. Да използвам старите локове, и старите и изпосчупени вагони в процеса на правенето на макета, защото, ако старите локове, минат от всякъде, за новите , няма да е проблем, ако двуетажния мине през тунели, покрай скали, значи всички ще могат, просто, това са ми да ги нарека, шаблоните и тест, машините. Естествено, тука споделяме, и аз съм си намирал грешки, или по добри решения, това е поне една от целите на форума мисля, не знам, на какво се дължи, това, но не виждам смисъл винаги да използваш,,поучителен тон,,Приеми, че все пак, не за всичко си прав, и не всичко знаеш, ще се почувстваш по добре, гарантирам ти. :drinks:ПС, НЕ ме разбирай погрешно, нямам и най-малко желание да се карам или,,заяждам с теб/ не те познавам лично и ти мен, а познавам хора, които те познават и са ми казали, че си готин- и с радост бих си зепознал с теб/ . :drinks:
-
Ц..ц...ц...ц :lol: Даниеле, какво скочихте с Пламен като ощипани госпожици? Как пък реши, че точно за тебе става дума? Ами точно това исках да кажа-по-добре няма и десет локомотива, ама подбрани както трябва, отколкото сбирщайн или тюрлю-гювеч от скъпотии, в повечето случаи не до там читави. В тази връзка "фукльовците" и "лаладжиите" сами си знаят кои са, не ми е ясно защо точно ти се писа от тях? То за да подкараш 200 локомотива, трябва вкъщи цял Миниатюр Вундерланд да имаш...Ще си позволя да кажа и за т.нар. "месингови" модели, каквито не един път съм имал възможността да видя на живо. Ами...обективно погледнато, изглеждат някак си "сделани" в някой съветски ГАЗ, ЛАЗ, ВАЗ и т.н. То иначе и няма как да бъде, защото при машинното производство всичко се изчислява до микрон и съответно после роботът си свършва работата перфектно. Докато, когато се прави на ръка, колкото и прецизно да работи и да се старае човек, все някое детайлче се окепазява, я пясъчна тръба, я парапет, я нещо друго. А като се има предвид, че Ли Дзян Дзън по цял ден прави въпросната ръчна изработка срещу паничка с ориз в продължение на години...ами то нормално да вземе да му писне в един момент и да почне да попретупва нещата...Затова, по-добре като ще е месингово, да ми го дадат в "разфасовано" състояние, да си го сглобявам сам два, три, ако трябва и повече месеца, с търпение, с любов, но накрая удоволствието от получения краен резултат да е неописуемо, когато въпросното произведение тръгне по релсите. Много по-голямо от това да получиш всичко на готово. Пък ако нещо сбъркаш и не стане както трябва, да псуваш себе си, а не китаеца, тайванеца или южно-корееца - трябва да се внимава все пак, а не аман-заман, йок, та йок.
-
Ники,
Нещо и ти търсиш скрит подтекст между редовете май :)
Набиваш се на очи, щото си на всяко "гърне мерудия".
Ако си спомняш, Жоро беше написал "минаха 20 минути, а Ники още не е писал и в тая тема".
Нещо много набързо написа близо 500 мнения, а си се регистрирал преди малко повече от 3 месеца.
Нещо много плява май, а?
И що човека да не започва с ибей? Там ти вадят очи или ти правят нещо друго гадно?
Не плаши човека с ибей след като не си наясно с правилата там, все пак той е постнал стартов сет, който се продава точно в ибей.
Това, че въпросният сет е по скоро играчка, отколкото модел е друг въпрос.
Нататък...
Та излиза, че ти си почнал да пътуваш "на вънка" е имало живи динозаври все още, а?
Е, печелиш, аз толкова отдавна не съм започнал, по мое време имаше карти а динозаври нямаше.
И още нещо - вземи си оправи граматиката - начало, край на изречение, препинателни знаци - точки, тирета, кавички и т.н.
Че е невъобразим хаос във всеки твой пост (модераторите да трият като не може да му се разбира!).
П.П. Все още чакаме снимките от твоя много специален фотоапарат (които можеш да наредиш по протежението от Бг до Пекин, цитирам те).
Естествено искаме да видим и оная "неземна" десктоп конфигурация, с която работиш.
Някак си много "въздух под налягане" има във всеки твой пост (освен хаоса), не мислиш ли?
Не забравяй, че ние не сме лапнишарани по на 20-22 години, аз съм на 45, а Пламен е по голям от мен.
-
Ц..ц...ц...ц :lol: Даниеле, какво скочихте с Пламен като ощипани госпожици? Как пък реши, че точно за тебе става дума? Ами точно това исках да кажа-по-добре няма и десет локомотива, ама подбрани както трябва, отколкото сбирщайн или тюрлю-гювеч от скъпотии, в повечето случаи не до там читави. В тази връзка "фукльовците" и "лаладжиите" сами си знаят кои са, не ми е ясно защо точно ти се писа от тях? То за да подкараш 200 локомотива, трябва вкъщи цял Миниатюр Вундерланд да имаш...Ще си позволя да кажа и за т.нар. "месингови" модели, каквито не един път съм имал възможността да видя на живо. Ами...обективно погледнато, изглеждат някак си "сделани" в някой съветски ГАЗ, ЛАЗ, ВАЗ и т.н. То иначе и няма как да бъде, защото при машинното производство всичко се изчислява до микрон и съответно после роботът си свършва работата перфектно. Докато, когато се прави на ръка, колкото и прецизно да работи и да се старае човек, все някое детайлче се окепазява, я пясъчна тръба, я парапет, я нещо друго. А като се има предвид, че Ли Дзян Дзън по цял ден прави въпросната ръчна изработка срещу паничка с ориз в продължение на години...ами то нормално да вземе да му писне в един момент и да почне да попретупва нещата...Затова, по-добре като ще е месингово, да ми го дадат в "разфасовано" състояние, да си го сглобявам сам два, три, ако трябва и повече месеца, с търпение, с любов, но накрая удоволствието от получения краен резултат да е неописуемо. Много по-голямо от това да получиш всичко на готово. Пък ако нещо сбъркаш и не стане както трябва, да псуваш себе си, а не китаеца, тайванеца или южно-корееца - трябва да се внимава все пак, а не аман-заман, йок, та йок.
Не скачаме бре, просто питам де ги тез заплати?
И аз искам такава :)
Ли Дзян Дзън, дето живее в горно нанадолнище (разбирай в г*за на географията) взема заплата минимум 300 евра, нали съм в Китай.
Той не прави месингови модели, тук ако не е на конвейър, никой не се занимава.
Проблемът е, че месинга се сглабя от европейци (разбирай шваби и швейцарци), които обаче явно не са от най сръчните.
И аз съм на мнение, че е най добре да си купиш месинг на кит и да си го събереш сам.
-
Не си прав, но повече на лично. :drinks:
-
Аз да върна темата малко към началото й, а именно "Какво влакче да взема?". Според мен най-доброто начало ако се започва от нулата е и си остава старт сета и то чисто нов. Получаваш всичко необходимо наведнъж. Само трябва да се избере мащаб и ако е възможно и вида управление (цифрово или аналогово). Мисля си че е добре, да не се взимат играчко-подобните най-евтини сетове, освен ако наистина с влака няма да си играят деца. Ако се спазят тия изисквания, мисля че човек най-приятно и адекватно може да се запознае с очарованието на хобито. И да видим сега какви са цените. Нарочно ще ползвам цените на производителя, като ще търся най-евтиното, което горе-долу отговаря на горните неща.
Сетове в НО (аналогови)
Piko 57151 124,99 €
(http://www.piko-shop.de/media/oart_0/oart_9190/thumbs/2620_145.jpg)
Roco 51140 119,00 €
(http://www.modellbahnshop-lippe.com/article_data/images/1/80693_c.jpg)
Сетове в НО (дигитални)
Piko 57185 179,99 €
(http://www.piko-shop.de/media/oart_0/oart_9155/thumbs/2841_3208.jpg)
Roco 41338 179,00 €
(http://www.modellbahnshop-lippe.com/article_data/images/1/80667_c.jpg)
Та кое му е скъпото на Roco в случая или пък какви са преимуществата на Piko. Да Piko имат и по-евтини сетове, но всичките са с измислените несъществуващи в действителност локомотиви.
-
Роковските на визия и детайл са в пъти по добре, определено :good:
-
Аз да върна темата малко към началото й, а именно "Какво влакче да взема?"....
:clapping: :clapping: :clapping: :ok:
Та кое му е скъпото на Roco в случая или пък какви са преимуществата на Piko. Да Piko имат и по-евтини сетове, но всичките са с измислените несъществуващи в действителност локомотиви.
Сакън...пак ще загубим нишката на темата!!! ;)
(според мен това е полезно на само за попиталия, но и за всеки който не злобее... :on_the_quiet:)
:hi: :hi: :hi:
...на мен също Роко ми по-харесват...може би защото Пиковските, самите лакамотиви и вагони не ми "пасват"
Впрочем последните пиковски неща в Н0 които видях и отвътре във връзка с "доосветяването" им,
ми направиха добро впечатление. Не съм се заглеждал по зъбните колела, та не знам как са "полуоските" (ако имат де),
но не ми хареса запечатаните китайски (то има ли други вече) двигатели. Нема четки, нема мърдане...
Ама то не може и душата в рая - наскоро попаднах на едно форумно проучване,
според което дори "мерцедеса" на двигателчетата се оказа, че има доста недостатъци.
Та и тези двигатели имат "трески за дялане" но в сравнение с масовите, все пак са една идея (и повече де) по-добри.
-
Не ме разбирайте погрешно, Пико имат прекрасни модели, но и цената им е също толкова "прекрасна" както и на всички останали. Сега като се замисля пиковските сетове имат едно преимущество, релсите са им по-хубави ;)
-
"Пико-Експерт" <------> "Тилиг-Елит"
Ама не едно срещу друго, а като комбинация!
BR-118 на "Пико-Експерт" се разпродаде за дни (и аз съжалих че му се кумех...нищо че е в Н0)
А релсите на "Тилиг-Елит" са според мен по-добрите от "А-Gleis". Може би защото по- ... им знам геометрията.
От друга страна винаги съм се заглеждал по стрелките на Пико при Тихомир.
Но ако имат проблем с контактуването, значи за това са на по-ниската цена.
А ти що продаваш пиковските релси ...Аааа??? ;) :pleasantry:
:lol: :lol: :lol:
-
Щото след последните промени по макета, тия стрелки и кръстачки са ми в повече.
-
Абе пипнете елит и после ще си говорим :yes:
Определено е класи над всичко останало.
Аз преди години съвсем случайно попаднах на баузац-ите в конрад и понеже беше най евтино (от всичко друго)
да си купя скари и профил и така и направих.
Добре, ама тогава имаше една болест кинтонемия и няколко месеца се купуваха съвсем на дребно, докато събера овал със 2 стрелки.
Еййй, голям кеф беше. Тия релси са все още живи и дори стояли в кашона няколко години имат перфектно токоснемане.
После си накупих стрелки (пак в разглобено състояние). Последните две ги взех от Жоро, някой се беше пробвал да ги сглоби,
ама не беше успял. Хубавата част е, че има и флекс стрелки, т.е. можеш да си ги направиш с какъвто си искаш радиус,
включително се предлагат такива и от дългите (388мм).
Има и флекс траверсни скари (85051/85050) за стрелки за по няколко евра (в Жоровия ценоразпис пише 2 броя скари за 8.35/8.70лв),
с които може да се направи стрелка 284/228мм R1350/R866 15/12° или Y 6/7.5°, както и стрелка в крива (няколко варианта като фабричните).
Стига човек да има желание и да е малко изобретателен, нещата могат да станат с много малко вложения.
Трябва ти само да си сръчен с ръцете и с много малко инструментариум си в джаза (това на снимката е точно така направена стрелка):
(http://img515.imageshack.us/img515/1939/einfahrt2zf5.jpg)
-
Съветвам те да
- отиди в магазина на Хобистронг и чуй какво ще ти препоръча мустакатият спец :buba: ; там нещата са нови , на много добри цени , а пък напътствията - безлатни ;
- или се свържи с Misho-tabakoff тук , във форума - разгледай му рубриката в 'продавам' - нещата са нови , на ниски цени , а и напътствията - безплатни - все ще ти спретне нещо за начало с добра отстъпка .
Предполагам ,че си в H0 ( 1:87) по подразбиране ?