RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Общ форум | Chit-chat => Общи приказки извън хобито | Chit-chat away from the hobby => Темата е започната от: BDZ в 08 Октомври 2011, 22:02:29
-
Интересни сравнения, само че първото не е най-удачното. Куба е под строго търговско ембарго, резултатът от което е виден на втората снимка и не е най-подходящия случай за сравнение. Вместо Хавана, може би Пхенян или Пекин?
Рязането на лентички наистина адски разсмива - особено в днешно време на отсечки от 20-30 км асфалтиран път. Меркел трябва сигурно с вертолет ежедневно да се придвижва от аутобан на аутобан. Всеки народ си заслужава управниците - горчивата истина.
-
Вместо Хавана, може би... Пекин?
Ти сериозно ли мислиш това??? :swoon:
-
Вместо Хавана, може би... Пекин?
Ти сериозно ли мислиш това??? :swoon:
The People's Republic of China is a single-party state governed by the Communist Party of China (CPC).
А ти как мислиш?
-
Мисля, че тотално бъркаш комунизма на Куба с комунизма на Китай... :drinks: И съответно резултатите в икономиката и жизнения стандарт на двете столици... :hi:
-
Комунизмът е един. В случая, единия е под дългогодишно строго ембарго, а другия е подпомогнат с инвестиции, технологии и осигурени пазари от... капиталистите. :drinks:
-
....подпомогнат с инвестиции, технологии и осигурени пазари от... капиталистите. :drinks:
Не е баш тъй - хората са се наложили с дъмпингови цени на що - годе добро качество.Да, добро качество - не сравнявайте китайските боклуци доставяни на българския пазар с нещата произведени за щатите и останалия "бял" свят. :nono:
-
....подпомогнат с инвестиции, технологии и осигурени пазари от... капиталистите. :drinks:
Не е баш тъй - хората са се наложили с дъмпингови цени на що - годе добро качество.Да, добро качество - не сравнявайте китайските боклуци доставяни на българския пазар с нещата произведени за щатите и останалия "бял" свят. :nono:
Евтината работна ръка също е фактор. Но без инвестиции, технологии и осигурени пазари щяха още да гонят врабчетата с тъпани от дърветата и да превиват гръб над нивите (оризищата). Както между впрочем правят всички в повечето бедни страни по света.
-
Нещо пак обърнахте палачинката...
Китай прие западните технологии и иновации, след като вече беше започнал да развивава икономиката си.
А започна да развива икономиката си, след като спря да се занимава с щуротии от рода на "развит социализъм" и т.н.
Просто разбраха, че имат огромен потенциал...но гладен. Първото което направиха преди двадесетина години, бе да нахранят
народа си.(През 80-те години беше виц определението "дебел китаец") След като вече нямаха умиращи от глад (2-3 милиона годишно) се обърнаха и направиха "социализъм с човешко лице", което си беше чисто демагогско определение на китайския капитализъм.
.....и т.н.
.....и т.н.
...и след това западняците решиха, че си струва евтината работна ръка и "довлекоха всичко за производство в Китай.
Колкото до качеството - да при нас идват боклуците. Да не забравяме, че Китай е бивша английска колония (по един или друг начин управлявана от англичаните още от времето на опиумните войни) и са научени как трябва да го правят.
А в последните две години, качеството на Китайците рязко се диференцира от това което правят за Европейския съюз (така си и пише на боклуците) и тук е тънкостта - европейците си позволиха да свалят качеството в името на печалбата от продадени количества. Ако ви попадне китайска стока произведена след началото на световната криза (2008г) вгледайте се в качеството и
ако ви хареса намерете надписа "Произведено в Китай" - вече си го пишат, щото не ги е срам, а ако не ви хареса ще видите надписа "Произведено за ЕU".
;D
-
Абе не е точно така...
-
Е...винаги има и нещо различно.
Сега се сещам и още нещо - в Китай си имат свой екологични норми,
които са толкова отворени...че се прилагат май като искат някой да го прецакат.
Засега не им пука от замърсяванията, страна голяма.
..и мангали си нямат - има случай такъв.
Производствена зона. Улица с 5 (пет) фабрики произвеждали/щи една и съща стока.
На края на улицата вече се строи шеста такава фабрика.
В деня на откриването - 95 % от персонала е от петата (последна от работещите) фабрики.
Влизат и почват работа, като има известно забавяне - все пак имат нови модели машини,
(като част от технологичния цикъл. Екипа който ги е монтирал е българо-немски
...по-точно е немски с български наемни техници.
В края на деня немците коментират колко бързо са се справили китайците, та дори и камионите вече влизат и излизат единствено от най-новата им фабрика.
А българите си коментират как китайците си нямат мангали...та останалите (вече спрени да работят)
пет фабрики все още са цели и неограбени, при това заключени с обикновенни ключове и без охрана.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
На другия ден разбират допълнителна информация:
- първата фабрика в началота на тази улица е спряна преди 3,5 години.
- и че на китайците им е по-изгодно за сега, да купуват рециклирани поточни линии, от вън.
Да им добавят по-нови машини и да ги експлоатират до 1 година максимум. През това време строят новата фабрика отсреща,
и когато дойде момента за основен (или капитален ремонт) просто пресичат улицата и ...включват новите поточни линии.
А "старата" фабрика я заключват...
:blink: :blink: :blink: :blink:
...ама то така...като си нямат мангали зда крадат за скрап...кой ще им разглобява старите фабрики?
:scratch_ones_head: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
-
Всъщност технологичното нивo в Китай отдавна не е такова, каквото си го представя средно-статистическият българин. Току-що ми дадоха да пиша статия за ултра модерна химическа фабрика край Нанджин, собственост на съвместна компания между BASF и Sinopec YPC.
В общи линии политиката на Китай е "Искате екологично-чисти производства в Китай? Много добре, постройте ни ги. Ние нямаме нищо против."
-
Всъщност технологичното нивo в Китай отдавна не е такова, каквото си го представя средно-статистическият българин. Току-що ми дадоха да пиша статия за ултра модерна химическа фабрика край Нанджин, собственост на съвместна компания между BASF и Sinopec YPC.
В общи линии политиката на Китай е "Искате екологично-чисти производства в Китай? Много добре, постройте ни ги. Ние нямаме нищо против."
Ееей как успяваш до Китай да отидеш, статия да напишеш и във форума да постваш от България?! :hi:
-
Всъщност технологичното нивo в Китай отдавна не е такова, каквото си го представя средно-статистическият българин. Току-що ми дадоха да пиша статия за ултра модерна химическа фабрика край Нанджин, собственост на съвместна компания между BASF и Sinopec YPC.
В общи линии политиката на Китай е "Искате екологично-чисти производства в Китай? Много добре, постройте ни ги. Ние нямаме нищо против."
Много интересно, а всъщност ходил ли си в Китай? Въобще.
-
Не съм ходил в Китай, но шефката ми е. Мои приятели инженери също. Това, което те са ми казвали е, че китайската продукция първо качество заминава за САЩ, второ качество заминава за други азиатски пазари, трето качество остава в Китай и четвърто качество заминава за Европа. Не съм специалист по производствени процеси, но през нашия отдел минават много статии на ден и това позволява да се създаде обща представа. От тази обща представа се оформя следната картина - единствената индустрия, която върви стабилно в Европа е тази на производството на електричество от възобновяеми източници - соларни и ветрогенераторни паркове, защото там са заделени огромни субсидии. Имаше временен скок в автомобилната индустрия на Германия, но още докато БМВ, Даймлер и Порше регистрират рекордни продажби в историята си за по-малко от седмица всички се изредиха да дават изказвания "криза идва през януари, вземаме строги мерки, криза през януари, по-страшна от предишната" Цели компании от строителния сектор по възможност се ориентират изцяло към Бразилия, Русия, Индия, а такива като Билфингер-Бергер се преструктурират в консултанти, защото ако разчитат на Европейския пазар. Бразилия се готви за скок, толкова много компании строят заводи там, а след като вдигнаха вносните мита за автомобили Фолксваген, Фиат, Рено, Континентал започнаха залпово заводи около Сау Пауло. Сийменс бяха много притеснени след като прекратиха джойнт венчъра си с Атомстройекспорт, защото само за следващите две години имат поръчки за 12+ млрд. евро. Вчера Шкода е започнала производството на наследника на Октавия в Пуна, Индия и очаква само в него да произведе милиони. И докато другите икономики от BRICS все още развиват производства съвместно с европейски компании, а те са затруднени и тези процеси са забавени, то при Китай нещата са коренно различни. Постоянно се откриват нови производства, броят на частните автомобили се удвоява на всеки две години, китайски корабни компании поемат не само транспорта от Китай до Европа. Китайска компания пое основния трафик на контейнери в Балтийско море! Все повече производства на китайците са собствени разработки, а не лицензни/ безлицензни. Всяка европейска компания, търсеща растеж определя като първа грижа изграждането на представителство в Китай. Пресен пример отпреди месеци. Най-големият финландски производител на лагери с повече от 18 000 служители купи нищо и никаква шведска фирма със 170 работника, защото от пет представителства в чужбина три са в Шанхай, Хонг Конг и Сингапур. За това дали китайците държат на качеството ще приведа в заключение пресен пример. RWE Energie е дало поръчка за най-големите и модерни кораби за монтаж на офшорни ветро-генераторни паркове и първият ще е на вода през средата на 2012г. Това са чудовищни кораби, които се стабилират изцяло във въздуха, балансирайки на четири пилона, в състояние са на един курс да монтират пет огромни вегрогенератора с височина на витлата над 200 метра, и могат да вдигнат с кран товар до 1 000 тона. Преди години всякакви по-сложни и специфични кораби се строяха в Нидерландия или Норвегия. А тези се строят в Китай. И никой не се е засилил да вкарва шефа на борда на директорите в лудница. Та затова, да, Китай е много по-напред от общонриетото у нас мнение.
-
.....което те са ми казвали е, че китайската продукция първо качество заминава за САЩ, второ качество заминава за други азиатски пазари, трето качество остава в Китай и четвърто качество заминава за Европа......
Пък тези стоки, които излизат изобщо извън параметрите за качество, тоест са брак - за българия (не е правовписна грешка - таз държавица ще я пиша с главна буква тогава, когато си заслужи това :fie:).
-
Една продукция или отговаря на параметрите за качество или не отговаря и в този смисъл не мисля че съществува категория трето, четвърто и т.н. качество. Също не мога да се съглася, че "четвърто" качество заминава за Европа. Не може да слагаме под един знаменател Швейцария или Германия примерно, с Албания или България.
-
Не съм ходил в Китай, но шефката ми е. Мои приятели инженери също. Това, което те са ми казвали е, че китайската продукция първо качество заминава за САЩ, второ качество заминава за други азиатски пазари, трето качество остава в Китай и четвърто качество заминава за Европа. Не съм специалист по производствени процеси, но през нашия отдел минават много статии на ден и това позволява да се създаде обща представа. От тази обща представа се оформя следната картина - единствената индустрия, която върви стабилно в Европа е тази на производството на електричество от възобновяеми източници - соларни и ветрогенераторни паркове, защото там са заделени огромни субсидии. Имаше временен скок в автомобилната индустрия на Германия, но още докато БМВ, Даймлер и Порше регистрират рекордни продажби в историята си за по-малко от седмица всички се изредиха да дават изказвания "криза идва през януари, вземаме строги мерки, криза през януари, по-страшна от предишната" Цели компании от строителния сектор по възможност се ориентират изцяло към Бразилия, Русия, Индия, а такива като Билфингер-Бергер се преструктурират в консултанти, защото ако разчитат на Европейския пазар. Бразилия се готви за скок, толкова много компании строят заводи там, а след като вдигнаха вносните мита за автомобили Фолксваген, Фиат, Рено, Континентал започнаха залпово заводи около Сау Пауло. Сийменс бяха много притеснени след като прекратиха джойнт венчъра си с Атомстройекспорт, защото само за следващите две години имат поръчки за 12+ млрд. евро. Вчера Шкода е започнала производството на наследника на Октавия в Пуна, Индия и очаква само в него да произведе милиони. И докато другите икономики от BRICS все още развиват производства съвместно с европейски компании, а те са затруднени и тези процеси са забавени, то при Китай нещата са коренно различни. Постоянно се откриват нови производства, броят на частните автомобили се удвоява на всеки две години, китайски корабни компании поемат не само транспорта от Китай до Европа. Китайска компания пое основния трафик на контейнери в Балтийско море! Все повече производства на китайците са собствени разработки, а не лицензни/ безлицензни. Всяка европейска компания, търсеща растеж определя като първа грижа изграждането на представителство в Китай. Пресен пример отпреди месеци. Най-големият финландски производител на лагери с повече от 18 000 служители купи нищо и никаква шведска фирма със 170 работника, защото от пет представителства в чужбина три са в Шанхай, Хонг Конг и Сингапур. За това дали китайците държат на качеството ще приведа в заключение пресен пример. RWE Energie е дало поръчка за най-големите и модерни кораби за монтаж на офшорни ветро-генераторни паркове и първият ще е на вода през средата на 2012г. Това са чудовищни кораби, които се стабилират изцяло във въздуха, балансирайки на четири пилона, в състояние са на един курс да монтират пет огромни вегрогенератора с височина на витлата над 200 метра, и могат да вдигнат с кран товар до 1 000 тона. Преди години всякакви по-сложни и специфични кораби се строяха в Нидерландия или Норвегия. А тези се строят в Китай. И никой не се е засилил да вкарва шефа на борда на директорите в лудница. Та затова, да, Китай е много по-напред от общонриетото у нас мнение.
Ей за това използваните епитети за нашата преса примерно са думички от рода на:
парцал, гъзпапир, боклук и т.н.
Не си ходил, ама понеже някой бил ходил и ти бил казал нещо и ти си станал спец веднага.
Ей за това всичките ни медии са абсолютен боклук - щото всеки пише каквото му дойде.
Аз работя в Китай от ноември 2009.
Пускам в експлоатация соларни и конвертори за вятърни турбини.
Най голямата турбина в света (прототип, т.е. само една единствена) е с диаметър на ротора (витлото) 128м.
Най високата офшорна (пак прототип) е 160м.
RWE AG строят наистина такива кораби, но в (цитирам):
Korean shipyard of Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) in Okpo
Това драги мой е в Южна Корея, съвсем случайно работих 3 месеца в тази корабостроителница (с около 22000 работника) началото на 2009,
наша беше силовата електроника по задвижването на 5 250 метрови кораба за сондажи и търсене на нефт в шелфовата зона.
Китай нямат и никога не са имали традиции в корабостроенето,
виж малката ЮК има над 50% от световното производство на големотонажни океански и морски кораби.
За това колко е напред Китай пак изобщо не си познал.
По добре не пиши нищо, не е нужно да четем поредната глупост и да се смеем :)
-
Не си ходил, ама понеже някой бил ходил и ти бил казал нещо и ти си станал спец веднага.
Ей за това всичките ни медии са абсолютен боклук - щото всеки пише каквото му дойде.
Китай нямат и никога не са имали традиции в корабостроенето,
виж малката ЮК има над 50% от световното производство на големотонажни океански и морски кораби.
За това колко е напред Китай пак изобщо не си познал.
По добре не пиши нищо, не е нужно да четем поредната глупост и да се смеем :)
Това за нивото на българските медии явно беше насочено като лична обида, но не знам защо си решил, че съм такъв. Работя в информационна агенция, захранваща с информация корпоративни клиенти, няколко западни фондови борси и списваща онлайн изданието на Дау Джонс. Ройтерс не намира някакви сериозни проблеми с правдоподобността на нашата информация. Относно RWE официално се извинявам. Говорех наизуст, защото от вкъщи нямам достъп до базата данни. Грешката стана защото в рамките на два дни писахме за корабите на RWE и на A2SEA, в която 49% държи Сийменс. Понеже така прекрасно се справяш с гугъл провери, моля те къде се строи нейният Sea Instaler, после се върни тук да обясниш как това нищо не значи. Хайде, нека ти дам отправна точка - shipbuilding country: China Относно ветрогенераторите да съм казал, че са в производство? В момента са във финален стадий на разработка, а тя се забави, защото Сийменс мести развойния си център в Хамбург, за да е по-близо до немските, нидерландските и британските крайбрежия, където ще се реализират. Но ти разбира се знаеш тези неща. Няколко души тук ме предупредиха за арогантно отношение на някои хора, но аз очаквах поне тук да не попадам на такива. Но, моля те, ако ще ми обясняваш какъв [*цензурирано*] съм и как нямам ни най-малка представа за каквото и да било, направи го на лично съобщение. Темата се напълни с достатъчно спам, за което, опасявам се, и аз допринесох. Затова поднасям на всички извиненията си. :hi:
-
Не виждам къде съм написал, че си [*цензурирано*]?
За нещата в Китай имам много, ама много добри (разбирай качествени) впечатления,
които за съжаление нямат нищо общо с това, което си написал ти.
Примерно конверторите, които произвеждаме ние в Китай идват от Европа готови на части,
с нарязани на правилната дължина и надписани кабели.
При нас тук, в Елин Пелин се прави всичко от-до, но на китайците им трябва над 3 пъти повече
време за да съберат един шкаф. Та какви китайски технологии, какви пет лева?
Заплатата на един китаец в производството е 3500 юана, което е към 800 лв, но той е над
3 пъти по непродуктивен от българския си аналог. Единственото вярно нещо е, че няма спънки
(и законови, естествено) от управляващите за организирането на всяко едно производство.
Няма такова нещо като китайски инженеринг, всичко е копи-пейст с евентуален китайски ъпгрейд след това,
който пак е откраднат като технология.
Ей това е риъл Чайна, драги мой:
(http://picbg.net/pubpic/F6/96/c00b87012e4ef696.jpg)
P.S.
И няма фирма Сийменс, има Зименс или поне така се произнася на немски.
-
А бе, това тук тема за вицове ли е, или за "шаолински" изпълнения по "български"?
-
ДИТЦ (фирмата за почистване) - Димитър Иванов и тумба цигани
-
Незнам, но само на мен ли ми става някак "мило" и родно гледайки тая снимка с локвата и дините стоварени на улицата.
-
Незнам, но само на мен ли ми става някак "мило" и родно гледайки тая снимка с локвата и дините стоварени на улицата.
То имаше и по мили картинки, ама реших да не снимам и тях, че хората разправят било тенденциозно.
-
Незнам, но само на мен ли ми става някак "мило" и родно гледайки тая снимка с локвата и дините стоварени на улицата.
То имаше и по мили картинки, ама реших да не снимам и тях, че хората разправят било тенденциозно.
На туй му викам социализъм с Човешко лице!
-
Още една снимка, пример за социализма с "човешко лице":
(http://inapcache.boston.com/universal/site_graphics/blogs/bigpicture/china_09_24/c38_24539463.jpg)
Работниците не на оризището, а в хай-тек Фокскон фабрика (iPad, iPhone т.н.) вече като подписват договор за работа се подписват под клауза според, която им е забранено да се самоубиват. :nono:
-
Обаче освен забраната са взели и предпазни мерки срещу летящите от високо субекти. :spiteful: Че току виж отишъл там на работа някой Ганьо... "Ще ми кажат те на мен, че не мога да се самоубия, ай сиктир бе!" :lol:
-
Обаче освен забраната са взели и предпазни мерки срещу летящите от високо субекти. :spiteful: Че току виж отишъл там на работа някой Ганьо... "Ще ми кажат те на мен, че не мога да се самоубия, ай сиктир бе!" :lol:
По скоро е предпазна мярка за да не би някой, изхвърляйки нещо от прозореца, да убие някой минаващ отдолу...
Иначе за фабриката на Foxcon са взели други мерки:
(http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2011/02/17/article-1357833-09F25E05000005DC-76_468x286.jpg)
Там е нормално като работиш в дадена компания, да спиш и изобщо да живееш във фабриката.
Нещо като в казарма, по 10-20 китаеца в стая с кревати на 2 етажа.
-
Нещо криза в бранша има и при китайските производители на модели. Или хамериканците се усетиха, че някои производства трябва да се върнат у дома.
Hi all,
A large Chinese supplier of model trains closed down today. This factory employed 3000 people and was a major producer for North American manufacturers.
This is the second large supplier to shut their doors in two years. It will no doubt contribute to delays across the industry as that factory's clients try and move their production to other, overworked factories.
The reality is that model railroad price increases (averaging 10%-25%) have not kept pace with cost increases in China, and it is often difficult for the Chinese suppliers to stay in business while meeting the demanded price point from their major North American clients.
Our industry is currently tied to Chinese production, as southern China has developed the special skill set required to produce model trains. Bringing the manufacturing back to North America would cost even more, and there are no reliable model train factories set up yet in places like India. So I think we're looking at tough times ahead in our industry: more delays and even larger price increases. At some point many modellers will say "that's it - this hobby is too expensive!" and leave. With lower sales, the prices will increase more. So this could be the beginning of an escalating negative spiral.
So far, Rapido has largely been spared from most major cost increases, but I have been warned that our costs are going up soon as well. That being said, we are looking at ways to avoid getting caught up in that negative spiral and keep our quality high and prices competitive. I will keep you guys informed of our progress.
3000 people in China have just lost their jobs a week before Chinese New Year. Not a good day.
Best regards,
Jason
Уидоумейкъра може да внесе яснота по въпроса от мястото на събитието...
-
Той си е у дома от 1 месец насам.
-
Шанхай стана домакин на изложение за умалени модели на превозни средства
В Шанхай се проведе Международно изложение за умалени модели на превозни средства. Тази година шоуто привлече дори повече международни участници.
Влизайки в изложбената зала, посетителите се оказваха обградени от всякакви видове продукти. От лъскави модели самолети, изящни макети на кораби и влакчета до спортни автомобили, моторни лодки и много други. Звездата на изложението обаче бяха радиоуправляемите играчки.
Уан Юун е любител на умалените модели. Той казва, че местните производители са извършили огромен напредък през последните години. „Да вземем например мултироторните самолети, продуктите на много местни производители са далеч по-добри от чуждестранните. Чуждите марки са по-скъпи и е трудно да се намерят аксесоари за тях. Местните марки ни предлагат многообразие. Плюс това някои от системите за управление, разработени от китайски компании, са също по-добри.“
Въпреки издигането на китайските производители чуждестранните марки също има какво да покажат. Дан Родавиг е директор на отдел международно бизнес развитие към Horizon Hobby, американски производител на радиоуправляеми модели. Той сподели: „Китайският пазар е наистина важен за нас, тъй като на азиатския пазар като цяло нашите продукти не са разпространени достатъчно. Пазарът в Китай разполага с огромен потенциал, затова решихме да започнем първо от тук, след което ще разработим и останалата част от Азия“.
В Китай умалените модели на летателни апарати не са приоритет само на младите. Те са също и за хората с млади сърца. 66-годишният Ян Бугън пътува от Чанджоу до Шанхай, за да присъства на изложението. „Ние, възрастните, обичаме да купуваме различни части, аксесоари и модели за сглобяване. Изработваме си ги дори и сами. Този вид хоби ни помага да упражняваме ума и ръцете си. Заниманието помага и за предотвратяване на деменцията, която е типична болест сред възрастните“, казва г-н Ян.
Тазгодишното изложение привлече повече от 200 производители на умалени модели от над 30 страни и региони по света.
Източник - Китай днес:
http://kitajdn.dream.icnhost.net/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=372&Itemid=419&lang=bg