RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models => Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели | Creation, repairs and tuning up models => Темата е започната от: digitalman в 25 Октомври 2011, 22:58:27
-
Здравейте,
малко неочаквано за мен се появи един проблем с този локомотив.
Счупила се е една част - прилича на кардан, която е връзката между моторчето в средата и задвижването към едната страна.
Не съм много наясно с терминологията, но се надявам на снимката да става ясно (производител е Пико):
(http://store.picbg.net/thumb/02/A2/36889f9cbd5102a2.JPG) (http://picbg.net/img.php?file=36889f9cbd5102a2.JPG)
(http://store.picbg.net/thumb/43/BC/790bdb25cb9543bc.JPG) (http://picbg.net/img.php?file=790bdb25cb9543bc.JPG)
(http://store.picbg.net/thumb/23/64/2e952aa625722364.JPG) (http://picbg.net/img.php?file=2e952aa625722364.JPG)
Благодаря предварително ако може за съвет относно този технически проблем. Надявам се е лесно за отремонтиране.
Поздрави,
-
Първия вариант колега, е да закупиш резевна част от фирмата производител и да я подмениш,другия вариант за който се сещам е да наденеш шлаух който плътно да захване пречупването,но така ,че да не приплъзва,провери дали няма някакво натоварване от което да се е получило счупването.Поздрави и успех.
-
Благодаря за съвета. Да си призная мислех си, че този модел е популярен и някой вече се е сблъсквал с такъв проблем.
Часта която се счупи е много малка (като клечка от кибрит), не знам възможно ли е да се поръча нова такава или по-скоро да се отремонтира с подръчни средства.
-
По принцип всички резервни части могат да се поръчват
-
http://piko.de/produkt_db/check.php?page=ersatzteil_neu&grand_id=3&parent_id=15&id=52500
Виждаш ли 52500-08? Мисля това да е твоя чарк. Ако е така, при Тихомир в Малкия ЦУМ, номерчето, цената + 10 процента и след две седмици, ако си късметлия и по-рано си готов.
-
... номерчето, цената + 10 процента и след ...
До сега не си спомням Тихомир да ми е искал +10%, чувал съм че и Жоро не е на +% спрямо официалния ценоразпис ...
-
Най-добре си поръчай нова част, щом я има. Едва ли е кой знае какви пари. Отделно, че това е въртяща се част, предаваща цялото натоварване. Трябва да е здрава и отгоре на това и добре балансирана, за да не бие и не износва свързаните с нея елементи. Ако тръгнеш да я лепиш, гарантирано няма да спазиш това-онова и проблемът пак ще лъсне скоро, освен ако не доведе до допълнителни повреди и още по-голямо изваждане. ;)
-
Все пак говирим за обикновен моделен кардан с размери около ~ 25х2,3 мм нали????
Какво куцо куче, `кви пет ле`а ...
:lol: :haha: :haha:
-
Все пак говирим за обикновен моделен кардан с размери около ~ 25х2,3 мм нали????
Какво куцо куче, `кви пет ле`а ...
:lol: :haha: :haha:
Би ли го написал на български? Защото така май само ти си го разбираш... :fool:
-
... номерчето, цената + 10 процента и след ...
До сега не си спомням Тихомир да ми е искал +10%, чувал съм че и Жоро не е на +% спрямо официалния ценоразпис ...
Дано е така, но моите спомени са други. Както и да е. Важното е колегата да си поръча при Тихо или Жоро, а цената е 3.59 евра и не си заслужава нито коментарите, нито акълите за преправяне, лепене и други самоделни изпълнения.
-
Както казва и Гроздан - `кво куцо куче, `кви пет ле`а?
Тоест - "Какво куцо куче, какви пет лева?" - а това е перефраза сдобила се с
всенародно одобрение, когато трябва да се отбележи абсурда в дадено нещо.
Говорим за кардан с приблизителни размери 25 на 2,5 милилитра.
На цена заедно с приемните възли от 3,59 евро.
Тоест, не става въпрос за 359,00 евро и нито тишо,
нито Жоро някога са искали каквито и да е проценти за такъв резервен чарк.
Това просто е услуга.
...Но нали не се очаква те да платят и себестойността на въпросния чарк?
Първи абсурд.
Много ми е любопитно като как така се "балансира",
карданче в железопътен модел. На какво се измерва и как става промяната
в центровката на теглото участващо във въпросния баланс.
В железопътния моделизъм на баланс подлежат едиствено и само маховиците, при това - НЕ от всички фирми.
При моделистките конструкции, това също е според усмотрение и машинно/измервателните възможности
на всеки индивидуален моделист с прилична моделарска работилничка.
Втори абсурд.
С едно изречение и то на чист български език.
Какви врели некипели се говорят на човека по един елементарен въпрос! :blink: :wacko: :scratch_ones_head:
Присъединявам се към Гроздан в това отношение!
Тоест пак стигаме до ... "К`во куцо куче, к`ви пет ле`а???"
:fool: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
-
За твое сведение, pach, понеже пак нещо не си наясно и пак пишеш тонове спам... Бих се много учудил, ако просто беше написал два ЯСНИ реда... Добрата матрица и правилното шприцване на кардана /зъбно колело, вал и т.н./ осигуряват необходимия баланс, който е вследствие на спазените правилни размери, липса на огъване и правилно разпределение на материала... Като облекчаващо нещата в случая играе използването на пластмаса /лек материал/... Ако го залепиш такъв дребен чарк, вероятно да спазиш всички изисквания е твърде ниска, затова е за предпочитане заводски чарк...
digitalman, провери си и зъбните предавки в какво състояние са. Да не се движат трудно, защото ако не се въртят леко, като нищо може да строшиш и новия кардан /или да изгориш мотор/.
-
ок, планирам утре да отида до малкия цум (по-удобно ми е като място), ще взема и локомотива и ще видим какво може да направим.
-
Ми аз го написах в два реда, но ти не схвана.
Но когато някой не иска д а схване - то е за винаги.
Пълниш не със спам, а с абсолютни глупости главите на хората тук.
Локомотивите на някой са пълни със залепени кардани, било то направо (по-лошото въстановяване),
било то и чрез допълнителна външна пластмасова тръбичка.
Няма нито един да се е счупил, пък за балансировка на чарк - за трети път го казвам - с размери
~ 25 х 2,5 мм и тегло <0,5 грама е пълна идиотщина да се говори. При това този чарк, се върти с доста под
максималните обороти н а двигателчето.
Тоест центробежните сили заради които се извършва баланс на големите части (1 : 1)
тук са пренебрижимо малки. Именно за това при производството на шприц матрицата за тези части,
се следи то да е симетрично (което е различно от балансирано) и с правилно разпределение на материала.
Но дори и тогава понякога се появяват тъй наречените от стендовиците - смукнатини.
Те стават при неправилно разпределение именно на материала.
Вероятно такава смукнатина е довела и до скъсването на карданчето.
Ако има затруднение при въртенето на зъбните предавки, локомотива би се движил по различен начин,
или направо спрял,след което следва нагряване на двигателчето и последствията не са един скъсан кардан.
Знаеш ли каква сила трябва на двигателчето, за да скъса кардан? :fool:
Повярвай мощността е много малка (ако не отвори си довечера локомотива...ама не от единицата)
и виж каква е мощността на едно обикновенно моделно двигателче.
И то е ясно, защото мощностте е функция не само на двигатерля, но и на зъбните предавки.
Даже си има едно 4златно" правило при изчисления по формулите на зъбни предавки в нашия вид моделизъм.
При всеки вид моделизъм с такива задвижвания формулите са почти еднакви, само че правилата са различни.
Ти така и не ми отговори с какво би балансирал нов моделен кардан?
На какъв инструмент или машина?
И с какво точно би премерил разбалансирането?
Как би го отстранил - тоест как се балансира моделен кардан?
Питам те не от мерак за спамене, а защото до сега съм направил около трийсет различни карданчета,
а дори на знаем мерните единици с които се мери дебалансировката!
Сподели твойте знания с колегите от форума в крайна сметка - стига си дуднал като черна радиостанция!!!
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
ПП.Дали искаш да мерим дебалансировката или нещо друго тук - това е въпроса всъщност!!!! :yahoo:
-
Колега , вероятно Toniemi ще ти помогне ...in Toniemi we trust
-
Браво Адри!!! :clapping: :hi:
Прав си!!! :ok:
...но пък и той не е чувал за балансиране на моделни карданчета навярно!!!
:lol: :lol: :lol:
-
Колега , вероятно Toniemi ще ти помогне ...in Toniemi we trust
Още повече и да си се снимал с него за аватар :)
-
Колега , вероятно Toniemi ще ти помогне ...in Toniemi we trust
Още повече и да си се снимал с него за аватар :)
:lol: :lol: :lol: :good: :good: :good: