RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Общ форум | Chit-chat => Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby => Темата е започната от: ivo в 29 Октомври 2011, 19:32:42
-
(http://www.euromodeltrains.com/trains/images/390902-1.jpg)
(http://www.euromodeltrains.com/trains/images/390902-2.jpg)
(http://www.euromodeltrains.com/trains/images/390902-3.jpg)
-
И оригиналът 18508:
(http://picbg.net/u/62092/44514/591320.jpg)
-
Maffei 5558 1924
2'C1' h4v
1924 - 3709 bay S 3/6
1925 - DRG 18 508
1945 - DB 18 508
1962 - +
1972 - privat Schweiz
Боядисан е син специално за изложението в Seddin 1924,
дори и на черно-бялата снимка горе е син.
Това е последният S 3/6 с баварски номер,
следващите са излизали направо с DRG-номера - 18 509 ...
-
А по кое време са прекроявали якичката на комина?
-
А по кое време са прекроявали якичката на комина?
Правилният въпрос е: - "Защо моделът не отговаря на оригинала по отношение на ... "
Отговор: Не знам, питай Fleischmann!
Верно е, че повечето машини са с точно такъв комин, като на модела, но точно тоя не е ...
Има и друго, разновидностите на локомотива "bay S 3/6" за годите в които е произвеждан 1908-1930 са много, самата фирма производител към дата 1950 г. ги подрежда в 15 групи и ги означава с малки букви - "a-o", без "j" и една начална група без буква. Та едва ли за тия 22 години която и да е фирма няма да изпробва новите си идеи и хрумвания и в резултат, всяка партида излиза с някакви малки разлики, някои - с по-големи.
-
Едно интересно моделче на много специален локомотив:
(http://picbg.net/u/62092/44514/601243.jpg)
-
Tози не беше ли посредством задвижване чрез сгъстен въздух. Правен е на модел от Мерклин в АС и Трикс в DC.
-
Намерих си и по-хубавата снимка:
(http://picbg.net/u/62092/44514/601253.jpg)
Както и оригиналът:
(http://picbg.net/u/62092/44514/601244.jpg)
от другат страна е по-различен:
(http://picbg.net/u/62092/44514/601245.jpg)
Локомотивът е дизелов, 1000 конски сили, задвижването е пневматично - двигателят задвижва компресор, 7 атм, след това дозагряване до 350 градуса на сгъстения въздух с топлообменник от ауспуха, и накрая горещият въздух се подава в класическа "парна" машина - 700 мм диаметър и пак толкова ход на буталото. Твърди се, че им е било по-евтино отколкото да се направи с електрическа предавка. А за хидравлика през тези години май е било рано през 1924 - 1929 (за 100 PS).
За кратко е бил V3201, след това е прекръстен на V120 001.
Има някои неща в интернет: http://www.douglas-self.com/MUSEUM/LOCOLOCO/diesair/diesair.htm (http://www.douglas-self.com/MUSEUM/LOCOLOCO/diesair/diesair.htm)
-
Колата не е ли на 78 серия!?
И втори въпрос-какво е предназначението на челните страници?Сякаш са от друг материал!
-
Прилича на 78, даже и по книгите пише че била от Т18.
Само че диаметърът на свободните колооси на 78 е 1000 мм и са с по 10 спици, на дизела ми се вижда по-малък, и спиците са само 7. В модела на Trix май са от 78.
Ходът на буталото е 700 мм при дизела, а при Т18 (78) е 630 - и машината, и водещите колооси не се връзват. Диаметърът им се различава с 50мм.
Базата на големите колела е 2100 при 78, на дизела е 2700 мм. Общата база също се различава доста.
На двете чела има радиатори с по един голям вентилатор (перка) от вътре.
-
Между другото това е един от първите в света дизелови локомотиви. Официално за първи дизел се посочва руски локомотив - Ю001, който е правен в Германия, в Esslingen. Той е дизел-електрически. Двигателят му е същият, 1000 к.с., от немска подводница. Електро оборудването е швейцарско. Имало е доста проблеми с него и за това V32 е избран с дизел-пневматично задвижване.
-
Прилича на 78, даже и по книгите пише че била от Т18.
Само че диаметърът на свободните колооси на 78 е 1000 мм и са с по 10 спици, на дизела ми се вижда по-малък, и спиците са само 7. В модела на Trix май са от 78.
Ходът на буталото е 700 мм при дизела, а при Т18 (78) е 630 - и машината, и водещите колооси не се връзват. Диаметърът им се различава с 50мм.
Базата на големите колела е 2100 при 78, на дизела е 2700 мм. Общата база също се различава доста.
На двете чела има радиатори с по един голям вентилатор (перка) от вътре.
Аз също имам спомен, че е от Т18, но сравнявайки двата локомотива, имаше много голяма разлика в диаметъра на двигателните колела - 1650мм за 78-ма и 1250мм за дизела (ако добре съм запомнил)
-
Дизелът го дават с 1600 мм. Но всички други размери са доста различни. А защо го пишат че е на шаси от Т18 - не знам.
-
Esslingen 4140 1929 (Esslingen+MAN)
1929 - DRG V3201
1930 - DRG V120 001
1936 - +
Трябва да е бил доста успешен експеримент,
щом са произвели само един,
а и него са го нарязали толкова скоро!
-
И другите дизели от онова време не са били много успешни. Дизел хидравличният V16/V140 е живял няколко години. "Руският" дизел-електрически се е сдобил с тендер за охлаждане почти веднага след производството. Американците са имали "успешен" модел но само с 300 к.с.
Успешен модел е V80, но чак след войната.
Но на външен вид и като моделче V3201 си е хубав. Мърдат се щанги, сигурно има и звук "пуф-паф"
-
Така е, дизели преди войната почти няма, виж електровози - бол.
Вероятно това е причината по-късно в DB да сложат в номерацията на сериите електровозите преди дизелите:
01-99 - парни
101-199 - електровози
201-299 - дизели
а в DR обратното:
01-99 - парни
101-199 - дизели
201-299 - електровози
На мен някак по-ми допада DR-ската логика, но дали съм прав!?!
Освен бройката и многото повече серии при електровозите, има и още една голяма причина DB-ската система да е по-правилната от двете. Схващанията за дизеловата тяга въобще от '40 и '50 години са:
"Дизеловата тяга временно ще замести парната, до въвеждане на електрическа тяга навсякъде."
Е, щом дизелите ще са само временно ползвани, за тях по-подходящи се явяват по-задните серии 201-299.
А ние от опит знаем, че временните неща обикновено просъществуват най-дълго във времето.
-
Според мен логиката в DB-ската система, е че електровозите се явяват исторически преди дизелите.
-
Да, още един довод в полза на DB, за съжаление ...
-
Според мен причината в DB номерата да са такива е, че не са имали дизел с повече от 2000 кс., съответно с номер по-голям от V200. Така че като им дават нови номера от 201 нагоре не може да стане объркване - един и същи номер да е на два различни дизелови локомотива в една и съща стотица. Всичките им дизеляци са били с номера до V200, така че като кажеш 216 е ясно че е по новата номерация, като кажеш 160 е ясно че това е V160, а не е дизелът V60 с нов номер.
-
Готино обяснение, признавам! ;D
Но като разгледаш тия таблици надолу, много лесно ще направиш връзката между
старата V-система и новата и при двете администрации, които леко се раличават
Diesellokomotiven DR (http://de.wikipedia.org/wiki/Liste_der_Lokomotiv-_und_Triebwagenbaureihen_der_Deutschen_Reichsbahn_der_DDR#Diesellokomotiven_und_Kleinlokomotiven)
Diesellokomotiven DB (http://de.wikipedia.org/wiki/Liste_der_Lokomotiv-_und_Triebwagenbaureihen_der_Deutschen_Bundesbahn#Diesel-_und_Kleinlokomotiven)
и ще видиш, че стотиците нямат никакво значение и при двете и е все тая дали е
100 или 200 отпред, от значение са само следващите 2 цифри.
-
Само гадая, ама не обяснявам, защото не знам. По този въпрос просто хвърлям на боб ...
Кой ги знае немците точно защо са си избрали така новите номера преди 40 години, не съм срещал нищо конкретно по въпроса. Добре че са имали малко дизели, че да ги помним по-лесно.
-
Не виждам смисъл от тези разсъждения. Купете си някои от дебелите книги, подобно на Зазо тия дни - там са описани освен всичко друго и принципите за номерация в DВ и DR!
-
Принципите мисля че са ясни на тези, които разсъждаваха до тук. И за това не са нужни дебелите книги, пише го и в тънките.
-
Според мен причината в DB номерата да са такива е, че не са имали дизел с повече от 2000 кс., съответно с номер по-голям от V200. Така че като им дават нови номера от 201 нагоре не може да стане объркване - един и същи номер да е на два различни дизелови локомотива в една и съща стотица. Всичките им дизеляци са били с номера до V200, така че като кажеш 216 е ясно че е по новата номерация, като кажеш 160 е ясно че това е V160, а не е дизелът V60 с нов номер.
Да ти кажа Митко, имали са и с повече от 2000 к.с. Става дума за V320 001 произведен от Henschel-Kassel, с мощност 4000 к.с. Идвал в България на проби през декември 1964 година. За повече подробности "Локомотивното стопанство на БДЖ 1947-1990" от инж. Димитър Деянов
-
Според мен причината в DB номерата да са такива е, че не са имали дизел с повече от 2000 кс., съответно с номер по-голям от V200. Така че като им дават нови номера от 201 нагоре не може да стане объркване - един и същи номер да е на два различни дизелови локомотива в една и съща стотица. Всичките им дизеляци са били с номера до V200, така че като кажеш 216 е ясно че е по новата номерация, като кажеш 160 е ясно че това е V160, а не е дизелът V60 с нов номер.
Да ти кажа Митко, имали са и с повече от 2000 к.с. Става дума за V320 001 произведен от Henschel-Kassel, с мощност 4000 к.с. Идвал в България на проби през декември 1964 година. За повече подробности "Локомотивното стопанство на БДЖ 1947-1990" от инж. Димитър Деянов
Ясене, то това е само едничко! При създаването на унифициран дизел - V160, в Хеншел са направили и 2 по V160 в една кутия - и става V320-001. 3200 к.с. По същия начин са преди това от 2 по V100 и сe e получил известния V200. Само че DB не поръчват V320. V320-001 e използван за различни експерименти, затова в последствие става 3800 к.с. (2 х 1900). V160 става най-масовия дизел (май?) и където е необходимо и сега се използват двойна тяга 2x216(218).
Така или иначе той не пречи на номерацията в DB.
Иначе изглежда доста добре:
(http://picbg.net/u/62092/44514/602315.jpg)
-
Интересно откъде идва това разминаване в данните за мощността, Деянов твърди в книгата си, че двигателите са 2х2000к.с., а самата серия V320 показва, че конските сили са 3200?
-
Тоз е врял и кипял (буквално) из наще ж.п. линии. :lol:
-
Интересно откъде идва това разминаване в данните за мощността, Деянов твърди в книгата си, че двигателите са 2х2000к.с., а самата серия V320 показва, че конските сили са 3200?
Яско, ето тук с по едно кликане само
http://dampflok-bilder.jimdo.com/deutsche-dieselloks/ (http://dampflok-bilder.jimdo.com/deutsche-dieselloks/)
може дс се види че съответствията мощност PS/номер на V-серията в повечето случаи отговаря,
другаде горе-долу, а някъде въобще не отговаря, това и при DB, и при DR.
Може би някои серии по-късно са били усъвършенствани или някак променени, знам ли ...
-
Много полезен сайт, благодаря. От тук си харесах тази снимка
(http://www.picbg.net/u/52907/48523/602327.jpg)
-
Значи си изтървал това:
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,237.msg67832.html#msg67832
-
Яска :) какво е tуу животно ...
(http://i.ebayimg.com/00/$(KGrHqUOKjEE4vUiVtCOBOOoc!SMpw~~0_12.JPG)
(http://i.ebayimg.com/00/$(KGrHqYOKjwE45YkuRNeBOOocJtj4Q~~0_12.JPG)
(http://i.ebayimg.com/00/$(KGrHqQOKpME4vVT7Z0gBOOocGbyV!~~0_12.JPG)
(http://i.ebayimg.com/00/$(KGrHqYOKokE4uYQcy5qBOOocFPk4g~~0_12.JPG)
-
T18-турбина вместо цилиндрова парна машина. Но си остава само експеримент.
-
Демек ... ротационен двигател, който извлича енергия от флуиден поток ;) това ли имаш предвид.
-
Ето го тук
http://www.turbineconsult.com/?art=172&titel=Turbinenlok%3Cbr%3E