RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models => Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели | Creation, repairs and tuning up models => Темата е започната от: pach в 19 Декември 2011, 08:39:48
-
(http://media.snimka.bg/9808/025871961-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/9808/025871964-big.jpg?r=0)
Мдаааа,,,,, :scratch_ones_head:......КЛАСИКА!!!!!!!!!!
Тази композиция май е в мокрите сънища на мнозина!!! :yes:
:lol: :lol: :lol:
Впрочем идеален начин да си види какво голямо значение има светлината при заснемането!
Един и същи вагон, при различна осветеност (специалистите фотографи да кажат ако бъркам ... :blush2: :hi:)
как има два коренно различни цвята в зеленото.
На мен лично долната снимка ми по-харесва цвета и се надявам, че това е оригиналния всъщност.
Тоест наситено но средно светло зелено, докато на горната снимка е едно такова...никакво тъмно зелено... :pardon:
-
Аз бих казал че горната снимка е по-истинкста :) Долната е с по-дълга експозиция отделно в обектива попада нежелана светлина от отражението на фототапета заради ъгъла на заснемане. Белия цвят просто изгаря.
Композицията си е трепач и в двата случая. И аз искам ама друг път :lol:
-
Мда... :scratch_ones_head: специалист/фотографите са ...заети... надявам се и за това не отговарят.
Това остава да се види на живо ...за зеленото говоря!
:spiteful: :drinks:
-
... изтрито ...
-
@ Пламен:
Паце, горната снимка НЕ е естествена поради една единствена причина:
Синее, защото е с настройки за дневна светлина, а реално обектът е на сянка.
Долната пък е прекалено "топла". Истината за цветовете е някъде по средата.
Ей за това се снима в RAW формат. Ако да е зелена ламБата, пак има оправяне.
Аз много отдавна не снимам jpg.
-
:hi: :hi: :hi:
В крайна сметка не схванах..пардон...по-точно схванах, че
за цвета на тези вагони НЕ МОГА (и не трябва) да преценявам поради различни технически причини,
като част от процеса на снимане...тоест не спазването им ...или не обръщането на внимание,
в този момент на тези техники, защото наистина ХОБИТО е на първо място (и кефа от него).
Така и предположих, та и за това по-горе споменах, че трябав да ги видя на живо (вагоните). :scratch_ones_head:
Интересуваше ме точния цвят, по понятни причини,
защото на мен ми харесва по-топлия, а имах съмненения, че по-студения е верния.
Но това също е субективно мнение, за което си давам сметка. :blink:
Опитвах се да изясня нюанса на зеленото, въпреки че Любомир направи такава тема.
Само, че там така и не се стигна до някакъв общ извод (а за стандарт да не говорим),
и се получи разнобой в оцветяването на БДЖ моделите, пример за което са различното зелено на
клубния локомотив боядисван от Васкопф, и трите парни машини от Zazo.
Предстои ми подобно боядисване и тъй като на Зазо ми "студенеят",
а на Васята мноооого ми светлее, търсех по-близко до истината оцветяване.
Може би ще трябва все пак да довършим темата на Любомир!?
Разбрах, че снимките са на проф. ТANO, но не разбрах тази класическа композиция чия е?
:hi: :hi: :hi:
-
Разбрах, че снимките са на проф. ТANO, но не разбрах тази класическа композиция чия е?
Паце, хубаво е любовта към писането да е съчетана и с любов към четенето:
На фона на слуховете за връщане на Дезирата БДЖ взе мерки за превоз на пътниците с внос на алтернативен подвижен състав.
-
Ами от това изречение на става ясно дали тази композиция е гост на някоя от сбирките ви,
или е собственост на Божанови Домашни Железници (БДЖ) ;) .
Не всеки се вижда толкова често с професора,
за да знае конкретните факти около обновяването на парка с подвижния състав.
Така, че не е въпрос на писане и четене все пак, а на знание!
А който не знае като мен - просто пита за доуточнение!!!
:hi:
ПП. Интересно ;) :scratch_ones_head:, професор Тано на кой точно ще връща Дезирото му в крайна сметка!!!???
:spiteful: :lol: :haha: :lol: :lol: :lol:
-
Най вярно става като се намери точното описание на цвета.
За пруското зелено примерно е RAL6003+6008, ползвано е за вагоните и в DRG до 1938г.
Дорян ме кара да му търся за вюртемберг преди време.
И това го имаше някъде из нета, т.е. намери се.
Ето малко линкове:
http://de.wikipedia.org/wiki/Eisenbahnfarben
Тук пък има сравнителна таблица:
http://www.tt-board.de/forum/showthread.php?t=19819
Това е положението с боята в швабските железници (според разни по-запознати пичове от нета):
Farbgebung:
Aufbau: Dunkelgrün (TGL 2233)
Dach: Grau (TGL 2006), später auch Hellgrau (TGL 1808)
Fahrwerk: Schwarz (TGL 0002)
http://www.lokschuppen-zinnowitz.de/reko/sitz.html
http://www.bahndienstwagen-online.de/bahn/BDW/BDW/bdwfarbe.html
и пак според тях в ГДР зелените вагони са били боядисани с TGL2233 (RAL6020)
-
Няма как на компютър да разберете кое е вярно и кое не - тъй като всеки монитор (щото често не са калибрирани) показва различен нюанс на даден цвят. Трябва си на живо.
-
Красен е прав...но моят компютър поради спецификата на работата ми с него
е съответно с калибриран монитор и видеоплатка. :yes: :spiteful:
Проблема е, че например:
Най вярно става като се намери точното описание на цвета.
За пруското зелено примерно е RAL6003+6008, ползвано е за вагоните и в DRG до 1938г.
...
...пак не е достатъчно точно, защото не е указано пропорциите на смесване.
Но пък в крайна сметка това:
...
Farbgebung:
Aufbau: Dunkelgrün (TGL 2233)
Dach: Grau (TGL 2006), später auch Hellgrau (TGL 1808)
Fahrwerk: Schwarz (TGL 0002)
http://www.lokschuppen-zinnowitz.de/reko/sitz.html
http://www.bahndienstwagen-online.de/bahn/BDW/BDW/bdwfarbe.html
и пак според тях в ГДР зелените вагони са били боядисани с TGL2233 (RAL6020)
дава достатъчно точна насока за истинността на цвета след смесване.
Останалото е ...проби-грешки-проби-грешки и накрая след окончателно боядисване
да се получи ефекта "Уауууууу!!!"
(което може да е въцклицание на възхита или...пОтрес!!! :haha: :haha: :haha:)
-
Ванка , Ванкааа ... скива ли к'во те чака , братле :lol: зеленото сиво ли е или синьо :haha: ??
Така че , кефи се , докато можеш , щото после е мъкаааа :this:
-
Пламене, твоя може да е калибриран - но този на който е обработвано изображението може да не е - и ето ти пак разминаване. Най-реално е на живо.
-
Пламене, твоя може да е калибриран - но този на който е обработвано изображението може да не е - и ето ти пак разминаване. Най-реално е на живо.
Красенчо, за да дадат немците (например) точни номера по RAL,
те винаги гарантират за точността им и това не зависи от калибровката на техния монитор.
За разлика от нас, те сравняват не на монитора си, а на място и след многобройни проверки в архиви и т.н.
Публикуват точните данни. А много често се позовават на заповеди от архивите им.
Но за всичко това си има и няколко условия, които не са валидни за съжаление при нас българите:
1. Не са им ограбени архивите от хората имали достъп до тях.
2. Не са им унищожени или разграбени старите машини (подвижен състав) и могат да се направят сравнителни тестове включително и по пластовете наслоени с времето върху съхранените експонати.
3. Не се правят на велики и споделят наученото както и източниците си.
... и т.н.
За съжаление това отчасти знам да го прави единствено един човек (включително люпене на пластове боя и откриване на надписи под нея) който много уважавам, но той не е железопътен, а е стендов моделист (Valkobg :hi:).
Та така.
ПП. май се отклонихме от темата, та нека някой от многобройните ни модератори ако прецени, да премести излишното в съответната тема (може би тази на Любомир, макар двете коментирани снимки тук да са на немски вагони!) :hi:
-
За RAL-овете ясно - ако ти е калибриран телевизора няма проблеми. Имах впредвид за изображенията пускани в нета (сиреч и във форума).
-
Понеже в новата тема Пламен е в началото, да вземе да я преименува на "цветова схема на подвижен състав".
-
Понеже в новата тема Пламен е в началото, да вземе да я преименува на "цветова схема на подвижен състав".
:good:
"Цветови схеми на подвижен състав"
:ok: :download:
-
Анджак!
Ето малко пруско инфо:
http://www.lbforum.com/RAL_KPEV.pdf
-
А ето и малко саксонско инфо (за цветовете):
http://www.hafenbahnhof.de/vorbild/farben/sachsen/farben_sachs_version.htm
ПП.Впрочем тук (горния линк) има освен това и цветовете на сигналите (семафори)
и униформи от тази част (Саксония) на първа епоха. :yes:
-
Абе ние каква я мислехме а тя каква стана :) Мен не ми се дискутираше в първия ми пост редицата причини за коренно резличните снимки. Източник на светлина, температура на светлиния източник, светло-отражаемост на обектите, светло-поглъщане на обектите, измервателната система на апарата, типа на обектива с какви лежи и т.н. Най лесния начин за избягване на подобни проблеми е като се снима с професионална техника. Специални обективи с дифракторна оптика, която намалява хроматичните абераций и винетирането. Светлинни източници като прожектори или "чадъри". Синхронизиране на светкавиците по първо или второ перде на затвора на фотоапарата. Отлетяхме твърде високо вече. Цветова дисперсия при фотографията е нещо с което всеки фотограф се е борил. Всичко казано до момента засяга само заснемането, но не и визуализирането :) А там най лесно се прилага както каза
Ей за това се снима в RAW формат.
, баланса на белия цвят определя цветовата температура на останалите. Отделно в RAW ако се налага се обработва всеки канал отделно. Обаче шапка ви свалям много сте погълнати от хобито. Големи сте изтрещелки всичките без да се засягате, направо си ме кефите. Тръгнахме от позата на "Пенчо" дето държал апарата с лявата ръка вместо с дясната и снимал на криво щото смигнал в тоя момент и до къде стигнахме до бояджиския цех и номера на диоптъра на "Генчо" който е трето поколение железничар и за който не е потвърдено дали е далтонист или не :)
Айде спирам че то ще стане материал за дисертация направо ::)
Поне знаем със сигурност че боята е зелена :lol: айде наздраве от мен :drinks:
-
Абе ние каква я мислехме а тя каква стана :) Мен не ми се дискутираше в първия ми пост редицата причини за коренно резличните снимки. Източник на светлина, температура на светлиния източник, светло-отражаемост на обектите, светло-поглъщане на обектите, измервателната система на апарата, типа на обектива с какви лежи и т.н. Най лесния начин за избягване на подобни проблеми е като се снима с професионална техника. Специални обективи с дифракторна оптика, която намалява хроматичните абераций и винетирането. Светлинни източници като прожектори или "чадъри". Синхронизиране на светкавиците по първо или второ перде на затвора на фотоапарата. Отлетяхме твърде високо вече. Цветова дисперсия при фотографията е нещо с което всеки фотограф се е борил. Всичко казано до момента засяга само заснемането, но не и визуализирането :) А там най лесно се прилага както каза Ей за това се снима в RAW формат.
, баланса на белия цвят определя цветовата температура на останалите. Отделно в RAW ако се налага се обработва всеки канал отделно. Обаче шапка ви свалям много сте погълнати от хобито. Големи сте изтрещелки всичките без да се засягате, направо си ме кефите. Тръгнахме от позата на "Пенчо" дето държал апарата с лявата ръка вместо с дясната и снимал на криво щото смигнал в тоя момент и до къде стигнахме до бояджиския цех и номера на диоптъра на "Генчо" който е трето поколение железничар и за който не е потвърдено дали е далтонист или не :)
Айде спирам че то ще стане материал за дисертация направо ::)
Поне знаем със сигурност че боята е зелена :lol: айде наздраве от мен :drinks:
Няма лошо и аз за това чакам от доста време...ама тази тема е ето тук:
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,2919.msg52326.html#msg52326
Дано като се включиш ти и я раздвижим отново!
:drinks:
-
Нов съм във форума :) Не знам всички теми, макар че повечето ги прегледах. Ще поствам и там. Фотографията ми е второ хоби, макар че напоследък се е превърнало в първо. Поне изкарва някакви пари, докато влаковете само смучат кинти :lol: :lol: :lol:
Ако админа прецени да измести постовете ми, за което се извинявам предварително.
-
Хубаво давате линкове с цветове. Естествено повечето цветове са според RAL - немска система. С боичките на разни модели се боря от 15 години, и ще ви дам само един пример:
(http://picbg.net/u/62092/44514/605286.bmp)
В ляво е увеличен 6003 и 6008 от KPEV, в дясно - същите цветове от някакъв сайт. Мога да ви покажа още доста сайтове, като в тях цветове с един и същи номер, име и т.н. изглеждат доста РАЗЛИЧНО. Също така доста различно изглеждат и RGB или CMYK дефинициите на цветовете.
Считам че единственото вярно възпроизвеждане на цвета става като се сравни с еталонните комплекти, които могат да се купят от официалния сайт на ral (http://ral-farben.de или само http://www.ral.de). И на официалния сайт, а и на много други места, вкл. http://www.ralcolor.com, въпросното маслено зелено си е доста кафяво - както в дясната снимка.
Затова - намираме еталонните цветове (май бяха около 10 евра), слагаме до вагончето и двете заедно - щрак.
Остава и друг въпрос - доколко а вярно аддена администрация и епоха в какъв цвят е боята. Немците имат навика да преписват от едно и също място, особено в жп моделизма! Така че спокойно може да се намери на няколко места едно и също неправилно оцветяване, просто защото е преписано от един и същи грешен източник.
От боите съм работил само с Revell, Humbrol и Model-Master. Намирал съм бои с различни имена, които визуално изглеждат еднакво, както и едно и също име на боята, която изглежда съвсем различно в зависимост от производителя, начинът на нанасяне, основата и т.н.
-
"същите цветове от някакъв сайт' си е направо sci-fi
-
"същите цветове от някакъв сайт' си е направо sci-fi
Не си спомням точно от къде ги взех, снимката си я имах свалена, но и в двата посочени линка - официалния на RAL и в ralcolor ще ги видиш абсолютно същите кафеникакви.
Въпросният sci-fi сайт: http://www.indu-color.de/images/Big/RAL-Colors2%20Kopie.jpg
А това е официалната таблица на RAL: https://www.ral-farben.de/uebersicht-ral-classic-farben.html със същите кафяви маслини
-
Таблицата не е много вярна, а и не мисля, че са я турили за еталон примерно.
6003 от пдф-а който съм постнал по мяза да е истинско, все пак я имам боята,
6008 обаче не е тази.
В гугъла като се напише рал6003 примерно и на изображения излизат какви ли не нюанси на зеленото...
-
Многа са вярните неща написани в темата, и от Дани и от Красен, аз само малко ще допълня, че има много фактори, поради , които не всички ще виждат един и същи цвят. Най прост пример, един и същи цвят по рал и фирма производител, положена върху различна пластмаса/защото най вече говорим за подвижен състав/ ще изглежда различен, поради различната степен на попиване от материала. С други думи нама пълно щастие и абсолютна стойност. :hi: :drinks:
-
И не само това. :hi:
1.Както каза и Красен - ако не ти е калиброван монитора, разбира се,
че RAL6003 ще ти излиза по различен начин.
Това се отнася преди всичко за тези които публикуват цветоотделките.
Ако на тях не им е калибрирана публикацията, ти колкото и да си калибрираш монитора,
резултата от по-горе е налице.
2.Да разбира се, че ще има (и винаги ще има) разлика по RGB и CMYK.
Двете имат различно предназначение и различни числови стойности за всеки цвят.
Даже броя на определящите стойности е различен. За това се ползват и в различни
приложения. Да не забравяме и стойността на яркостта която също много променя това което виждаме.
Точно заради яркостта при заснемане на снимките от началото на темата, стана тази дискусия.
Дори на примера който дава Митко, се вижда, че разликата не е чак толкова голяма
отново на RAL6003 например, защото в кръгчетата е на черен фон, ав квадратите е "обградена от посестримите си".
Веднага се варира с яркостта и резултата е, че ни се струва фрапантно различно.
Всъщност фонът допринася за субективност във възприятието.
Или пък както казва и Ники - материалът на който е положен този цвят.
3. Като стана въпрос за субективност (предполакам че Ники има предвид това)
практически и това да се виждат различните нюанси от даден цвят (в случая - зеленото)
е и чисто човешки проблем. По-точно възраст, опит на мозъка
в преработката на информацията (не че той не може да бъде заблуден) и
не на последно място - състоянието на зрението и работоспособността на очите.
Ако попитате един далтонист, за него всичките тези RAL6003-6008 са всъщност различни
нюанси на ...сивото (в 90% от случайте). Вярно че човешкото око различава над 2000 нюанса на сивото,
но животните които виждат и нощем различават 10 пъти повече нюанса на този "обикновен" цвят - сивото.
Ето "илюстрация" за очите... :on_the_quiet:
(http://www.indu-color.de/images/Big/schock_b676.jpg)
снимката е от началната страница на http://www.indu-color.de/
Митко е прав в едно - трябва да се снабдиш със физически носители на RAL-палитрата
но това е почти невъзможно заразди количеството на цветовете стандартизирани и просто не е необходимо.
Но ако си комплектоваш една палитра по RAL с основните цветове които ти трябват
и четири техни близки нюанса (2+1+2) би се получило едно прилично "ветрило",
което да е в джоба ти и при всеки удобен случай да го сравняваш с даден прототип на твоя модел.
Виждал съм го да го правят стендови моделисти, значи в една малка част и ние бихме могли така.
Но за съжаление това е валидно за наличния в днешно време подвижен състав,
и то при условие, че имаме осигурен достъп до него.
В останалите случай се надяваме на коректността на фирмите ни производителки, приятели ползвали
вече даден цвят по даден модел за което надявам се тази тема ще се развива и в бъдеще
...и разбира се основния но субективен фактор - кой цвят точно нас ни кефи най-много!!!
ПП. Впрочем някъде на домашната машина (РС) имам конвертор на цветове,
който много помага при такава дилема - RGB към СМYК или в една от останалите две-три системи за цветоотделки.
Днес ако ми остане време ще потърся линковете от където съм си го свалил,
както и програмките за цветово и яркостно калиброване на монитори, за тези които искат.
Хайде че пак стана дълъг поста и някои ще се вбесят ...
:hi: :hi: :hi:
-
Ама Пламене, това, което казах преди малко , касае, проблема, повтарям проблема, калибровки и всичко останало е вторично.Цвета- това е дължината на вълната, и в този смисъл, различният по структора , плътност и строеж материал, макар и боядисан с еднаква боя изглежда различно. Демек, разлики е имало, има и ще има, важното е да има моделите на живо, да им се радват собствениците и околните,Това е :hi:/ иначе колкото и калибровки да се правят, е от пусто в празно.
-
Към Ники (че докато го пишех се включи Адри)!!! ;)
Добре с какво това помага на темата?
Все пак навсякъде ли трябва да се пише само общи лозунги и лафове от типа:
"Напред към хобито!",
"Хобито е с нас!",
"Най-ме кефи това хоби!",
"Мнооого готини модели имам!!!",
" Страшен влак си купих за витринката!!!"
и т.н.
Нали уж форума е да споделяме и различни начини, съвети, технологии,
да представяме модели, макети и модули,
да показваме къде сме намерили нещо по даден въпрос, какво ние знаем или не знаем по него,
на какво ни е научил опита и на какво тепърва не смеем да се пробваме и т.н.
Аз смятам че достатъчно общи приказки се говорят в основни теми навсякъде от форума.
Къде явно, къде скрити, като обсъждането на шведските железни-ци /чарки/ и т.н.
Ако споделиш своя конкретен опит на дизайнер (или там какво то си... :victory:) както си го правил тук/там,
ще е нещо от което и ние ще се поучим.
Колкото до материалите - ми споменал съм го в горния си пост, та не разбрах за какво точно говориш!?!!! :scratch_ones_head:
ПП. Адри, разбирам че коледния дух ти е влезнал в главата,
ама моля те тук не е стената или чата!!!
Иначе приветствам всяка такава снимка ....(уауууууууу ти да не си садист бре :haha: :haha: :haha:)
ама стига да е на място и време пусната!!! :drinks: :hi: :music:
-
Как помага на темата? май наистина не четеш, това , което ти казвам е следното. Цветове има , които използват фирмите, и той е еди кой си, за еди коя си епоха, за еди кой си лок, вагон и тн. въпроса е , че няма абсолютни стойности, и всеки път ще са различни снимките, респективно цветовете, и го казвам това, защото реално темата се измести от Реалните цветове, към това как са представени тука, тоест колкото и да се калибрират мониторите погрешно е да се търси унифициране в изображенията/постовете, всеки снима различно с различен апарат, различна светлина, това и Дани ти го написа, за цветната температура и тн. тоест задълбаването точно в тази посока е безкрайна спирала и напълно ненужно. Темата ако държиш на формулировката и , има полза от схемите , които пусна Дани, /не всеки има скали по RAL / и да се изровят цветовете които са се използвали реално на времето и тези, които сега ползват производителите. И още нещо повярмай ми виждал съм схеми / не точно за локове/ , където хората са задали абсолютно точни параметри , не само за цветовете, а и за това, къде, как, може да се използват, и още по-важно- разграничение- ако се боядисва дърво, е един цвят, ако е мател е друг цвят/ разбирай нюанс/ :drinks: П.П . за материалите имам пред вид следното, - пластмасата, която се използва от фирмите , преи 15, 10 5 години и сега е различна, дори и една боя да се положи, ще има разлика в нюанса, заради съхнене, дълбочина на попиване и тн, по конкретно няма как да се каже :drinks: А за разликата ,между CMYK , RAL, там проблема е друг- примено трябва да направиш бордо, пишеш му 30% жълто, 95% червено, 90% синичко, 5% черно, и си казваш ок, съм, обаче, това става само за печат, по pantone, бъркат се от точното означение cmyk . сега идва момент да бъркаш боя не за печат а за боядисване, там се ползва основа, бяло и прозенти пигменти, принципа е друг, на пак има разлики и да забъркаш по едни проценти, но от различни производители на боя, та пак казвам, не търси унифициране, а точно обратното, на конкретен проблем, рещенията са строго индивидуални :drinks:
-
Как помага на темата? май наистина не четеш, това , което ти казвам е следното. Цветове има , които използват фирмите, и той е еди кой си, за еди коя си епоха, за еди кой си лок, вагон и тн. въпроса е , че няма абсолютни стойности, и всеки път ще са различни снимките, респективно цветовете, и го казвам това, защото реално темата се измести от Реалните цветове, към това как са представени тука, тоест колкото и да се калибрират мониторите погрешно е да се търси унифициране в изображенията/постовете, всеки снима различно с различен апарат, различна светлина, това и Дани ти го написа, за цветната температура и тн. тоест задълбаването точно в тази посока е безкрайна спирала и напълно ненужно. Темата ако държиш на формулировката и , има полза от схемите , които пусна Дани, /не всеки има скали по RAL / и да се изровят цветовете които са се използвали реално на времето и тези, които сега ползват производителите. И още нещо повярмай ми виждал съм схеми / не точно за локове/ , където хората са задали абсолютно точни параметри , не само за цветовете, а и за това, къде, как, може да се използват, и още по-важно- разграничение- ако се боядисва дърво, е един цвят, ако е мател е друг цвят/ разбирай нюанс/ :drinks: П.П . за материалите имам пред вид следното, - пластмасата, която се използва от фирмите , преи 15, 10 5 години и сега е различна, дори и една боя да се положи, ще има разлика в нюанса, заради съхнене, дълбочина на попиване и тн, по конкретно няма как да се каже :drinks: А за разликата ,между CMYK , RAL, там проблема е друг- примено трябва да направиш бордо, пишеш му 30% жълто, 95% червено, 90% синичко, 5% черно, и си казваш ок, съм, обаче, това става само за печат, по pantone, бъркат се от точното означение cmyk . сега идва момент да бъркаш боя не за печат а за боядисване, там се ползва основа, бяло и прозенти пигменти, принципа е друг, на пак има разлики и да забъркаш по едни проценти, но от различни производители на боя, та пак казвам, не търси унифициране, а точно обратното, на конкретен проблем, рещенията са строго индивидуални :drinks:
-
Бе то аз чета!!! И Дани, и теб, и Митко!!!
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Ама има една основна грешка при мен - още не съм запразнил ( :drinks:).
За последният ти пост, не схващам с какво мойте съждения противоречат на темата?
Ама спирала била...че то и живота е спирала, но важното е да е насочена нагоре!!! :umnik:
А от твоя пост само разбрах, че не бива да влизам(е) в спиралата!!! :nono:
Ми тогава как ще се развиваме и ставаме по-добри, моделисти, хобисти и т.н.
Добиването на нови знания (поне за мен) винаги е по изкачваща се спирала.
:aikido: :read: :beta: ... ... ... :aikido: :read: :beta: ... ... ... :aikido: :read: :beta:
Темата ще я продължим в следващата година, като свършат мезетата и прасетата,
виното и ракия, та да стане все пак нещо от нея!
:drinks: :drinks: :drinks: :drinks: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
-
Тази таблица на някой може и да му е полезна. Публикувана е към 195 и някоя година.
(http://picbg.net/u/62092/49260/618406.jpg)
-
Това е за DB епоха 3.