RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Електроника и Електротехника | Electronics and Electrical Engineering => Цифрово / дигитално управление | Digital Command Control => Темата е започната от: emilchaushev в 08 Януари 2012, 20:59:07
-
Като сме подкарали та да дам малко инфо и за този звяр- Flieschmann на BR38 в N (кат. номер7159)
Локомотив: Flieschmann на BR38 в N (кат. номер7159)
Декодер: Flieschmann без звук по NEM651 (6 Пинов)
Digital формат: DCC
Интерфейс: Не
Фрезоване: Да. Леко, с подръчни инструменти.
Сваляме корубите на тендера и машината...
(http://media.snimka.bg/9899/026053619-big.jpg?r=0)
Махаме и тежестта от тендера..
Направих доста дълъг оглед, че мястото е много, ама много оскъдно. Има вариант за тендера, който е доста удобен, но трябва да се режат въглищата отгоре и да се повдигат и това ме отказа окончателно. Другия вариант е да се фрезова тежестта, но сърце юнашко не трае и трябваше да е сложен декодера още днес така, че и това отпадна... И се насочих към корпуса на машината... В кухината до лампата не можах да го намъкна, хоризонтално зад лампата също не ми вдъхна доверие заради двустранно стърчащи елементи на декодера и реших да го набутам (буквално) в правоъгълничето между отвора за винта, държащ корубата, и задната стена, което наложи снемане на малко пластмаса от задната част и от основата на оста. Бъдете внимателни защото задната страна е доста тънка , а лицето и от външната част е от кабината и има доста дребни елементи!
(http://media.snimka.bg/9899/026053612-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/9899/026053641-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/9899/026053649-big.jpg?r=0)
и малко изолация за да няма БАУ
(http://media.snimka.bg/9899/026053658-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/9899/026053667-big.jpg?r=0)
Махам бобината и кондензатора и кабелите, които са от тендера до захранващите шини в локомотива(кафяв и черен).
(http://media.snimka.bg/9899/026053629-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/9899/026053625-big.jpg?r=0)
Прекъсва се шината, която върви към лампата, сори, че снимките са с обърнат локомотив. На срязаната шина, която остава към лампата в края капвам лепило за фиксация, защото остава само с една опорна точка.
(http://media.snimka.bg/9899/026053629-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/9899/026053669-big.jpg?r=0)
Запояваме проводниците на декодера:
червен и черен от захранващите шини,
Сив и оранжев към двигателя,
Бял към лампата.
Жълтия може да се изреже из дъно... аз съм го оставил един ден ако реша че ще слагам светлини и в тендера.
(http://media.snimka.bg/9899/026053678-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/9899/026053690-big.jpg?r=0)
И тук идва най- големия ад на този вариант с разположението на декодера в корубата... сглобяването. Изисква много яки нерви, ръка на хирург... и ловка уста за бързо произнасяне на ругатни... и тънки пинсети за наместване на кабелите. Гледайте белия проводник да легне между двете захранващи пластини. И първо затворете лока, за да можете да изтеглите авансите на кабелите към тендера после.
И ето го резултата:
(http://media.snimka.bg/9899/026053703-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/9899/026053710-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/9899/026053714-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/9899/026053732-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/9899/026053721-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/9899/026053724-big.jpg?r=0)
-
:hi: :hi: :hi:
:hi: :hi:
:hi:
:thank_you:
:clapping: :clapping: :clapping:
-
Малиии.. Цифровата манифактура в N набра яко скорост... :good: :drinks:
-
Аз не че нещо, ама за при такава вопиюща липса на пространство си се справил блестящо :hi:
-
с декодера добре :) сега и звук ако сложиш :good:
-
с декодера добре :) сега и звук ако сложиш :good:
Аха, ще стане, ама ако закачи втори тендер... :haha: :lol: :lol:
-
Браво Емо ! Какви декодери ползваш ? От къде ги взмаш, че се заинтригувах и аз.
-
DCC-Decoder mit 6pol. mit Litze 80 mm.
DCC, Analog - automatische Erkennung; Lastregelung mit 15 - 22 KHz; Fahrstufen
(14/28/128) einstellbar; 4 x Funktionsausgänge je 400 mA, max. 800mA; 2 x Lichtausgänge je 200 mA, einzeln dimmbar, vertauschbar, schaltbar; alle Ausgänge Kurzschluss und Überlast geschützt; für Glockenankermotoren (100 Hz) geeignet.
Kurze und lange Adressen; vielfältige Programmiermöglichkeiten (POM, Register und CV direkt).
DCC konformes Bremssignal; Function Mapping.
Größe: 12,9 x 9,0 x 3,4 mm / Abbildung ähnlich
Daten & Details:
Hersteller: Fleischmann
Art.-Nr. 685402
EAN: 2000000158435
Spur N 1:160
Stromsystem 2L-Gleichstrom
-
Благодаря за инфото! Размерите, най-ме интересуват. Екстра !