RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Макетиране и техники на макетирането | All about layouts => Имам нужда от помощ при макетирането | Need help with layouts => Темата е започната от: gzo в 23 Януари 2012, 18:44:43
-
Съвсем на скоро реших да обърна посоката на движение и за мой ужас установявам, че всеки път на едно и също място влакът ми дерайлира. Досега все го карах от ниското към високото. Проблема настъпи, когато взех да карам на спускане от виско към ниско и забелязах, че буфера на вагона във високото се качва върху куплуна на вагона който е в ниското. Щом веднъж буфера се качи над куплунга и се стигне до участъка в който пътя вече става равен (а баш там уастъка е в завой) настава и момента на дерайлиране.
На снимките добре се вижда как буфера на зеления вагон е яхнал закачалката на куплинга на кафевия вагон (означил съм точното място с перпендикулярни жълти) и се получава нещо като лост който повдига леко зеленя, но достатъчно талигата му да изскочи извън релсите.
Имате ли идея как да предотвратя този кофти момент ?
Давам и допълнитела информация:
-наклона е съвсем лек и няма как да бъде игнориран тъй като участъка свързва пътища на различни нива.
-завоя няма как да бъде изправен тъй като е на кръстопът и води към стрелка, която ако се мръдне и с малко ще изкриви другото направление.
-със сигурност няма как махна буфера или да сложа курц куплунг на кафевия вагон.
Сдухах се ! :blink:
(http://photo-zona.net/images/user57562/album22585/large/1327335101_fpmf6867_P1230262-Copy.JPG)
(http://photo-zona.net/images/user57562/album22585/large/1327335037_katn9198_P1230271-Copy.JPG)
-
При мен този проблем се получи и при равен завои, реших го като съвсем леко наклоних вертикалната ламаринка на куплунзите на двата вагона, а след това и на всичките ми вагони един по един. Идеята е следната - когато ламаринката на куплунга е леко под наклон то когато се допират двата куплунга един към друг разтоянието между двата вагона е по голямо с около 2мм спрямо преди когато ламаринката е строго вертикална.По този начин се получава и по лесно вкачване на два или повече вагона един към друг, и много по трудното им разкачване при преминаване през стрелки когато единия рязко подскача с 0,5мм нагоре. Та този наклон докато да го умеря да е правилен доста си играх, но накрая се получи идеално.
-
Куплунгът на кафявия вагон има ли изобщо страничен ход? Или е "твърд"?
-
...със сигурност няма как махна буфера или да сложа курц куплунг на кафевия вагон...
Като го гледам каква грозна отливка е и как няма надписи, май решението е съвсем лесно - изхвърля се!
-
При мен този проблем се получи и при равен завои, реших го като съвсем леко наклоних вертикалната ламаринка на куплунзите на двата вагона, а след това и на всичките ми вагони един по един. Идеята е следната - когато ламаринката на куплунга е леко под наклон то когато се допират двата куплунга един към друг разтоянието между двата вагона е по голямо с около 2мм спрямо преди когато ламаринката е строго вертикална.По този начин се получава и по лесно вкачване на два или повече вагона един към друг, и много по трудното им разкачване при преминаване през стрелки когато единия рязко подскача с 0,5мм нагоре. Та този наклон докато да го умеря да е правилен доста си играх, но накрая се получи идеално.
Благодаря ти за стахотната идея колега. Пробвах и проблема изчезна ! :drinks:
Само дето дето не беше уточнил накъде трябва да се изкриви ламаринката и по законине на Мърфи взех че първо я изкривих назад към вагона и така на 2 пъти се разкуплира докато иде до проблемния участък, където естествено пак си дерайлира. После чак загрях да я изкривя напред така, че контакта между буферите да е по долния ръб на ламаринките и взе, че се получи необходимото отблъскване, което да предотврати качването на буфера над куплунга. Това направих само с единия куплинг, тъй като другия е пластмасов няма как да се накривява, но той и така си е излят- с лек наклон напред.