RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models => Представете модел | Review a model => Темата е започната от: Сaprycorn в 24 Януари 2012, 00:31:05
-
През годините съм имал много парни локомотиви от всякакви фирми, от някои съм очарован, от други не чак толкова. Но напоследък една от най-малките фирми-производители на парни локомотиви ме очарова все повече, това е фирмата Гютзолд. До 1990 година тази малка фирма беше под шапката на Пико и само по каталожните номера започващи с 190 ххх, можеше да се разбере, че моделите са на Гютзолд. След 1990 фирмата тръгна напред с изключително големи крачки, като много бързо пригоди продукцията си с изискванията на съвременния ж.п. моделизъм, и в същото време при всяка тяхна нова разработка виждаме невероятно оригинални конструктивни решения.
Преди три години Гютзолд пусна на пазара поредния си нов модел-локомотив серия 58.30. Този локомотив е трицилиндров, като освен коляновата ос, със задвижен вътрешен шатун, Гютзолд е задвижил и целия вътрешен пароразпределителен механизъм. За сравнение ще кажа, че Брава, която преди три години изкара своя БР 14, на вътрешните цилиндри имаше само бутафорна имитация на паралели и кръстоглави, незадвижени!
Ходовите качества на 58.30 мисля, че не се нуждаят от коментар, невероятно плавен и тих ход! С две думи "пипнал немецо" :)
Ето и няколко снимки
(http://picbg.net/u/52907/49470/614729.jpg)
(http://picbg.net/u/52907/49470/614725.jpg)
(http://picbg.net/u/52907/49470/614726.jpg)
(http://picbg.net/u/52907/49470/614727.jpg)
-
Честито Яска :) :good: Машината е страхотна ... В събота ще я донесе ли в клуба.
(http://picbg.net/u/52907/49470/614725.jpg)
-
Да, много добре изглежда!
Единственият проблем на нашио човек са пластмасовите колела и щанги.
Добра детайлност за щангите, но никаква здравина и износоустойчивост.
А за колелата... даже евреите от Флайшман отдавна ги леят метални...
-
Ама верно ли са пластмасови колелата ??
-
Колелата на фирмата са много хубави, по-хубави са дори от тези на Roco и Fleischmann,
примерно на BR 75.5 и на BR 19.0 са върха просто, но на тоя модел големите оси дето
се виждат така, хич не ми харесва.
-
Моделът е много красив ! Яско в друга епоха ли минаваш ?
-
И щангите ама поне са много финни.
Ама верно ли са пластмасови колелата ??
-
Яско, напиши му някъде артикулния номер, най-добре в заглавието.
-
В заключение искам да кажа, че свалям шапка на Гютзолд, и докато има такива гении като него, железопътният моделизъм ще се развива напред и нагоре :hi:
Остава да направят и асортимент, щото до тук точно той куца сериозно...
А и доста от продукцията им е "вариации на тема..."
-
Моделът е много красив ! Яско в друга епоха ли минаваш ?
Не, не минавам в друга епоха! Но както много хобисти от моето поколение и аз съм закърмен с DR. Въпреки твърдата ми ориентация към DRG, остават няколко любими гедерейски локомотиви сред които BR 03 reko, BR 22, BR23.10, BR41 reko, BR 50.40, BR 58.30, BR 65.10, BR 83.10, V180 и Е11. Може да се каже, че това е втората ми колекция :)
-
Хора! Пипъли!
Хайде тук да коментираме модела на Guetzold BR 58.30 art.58201, а другите коментари да продължим в темата "За или против пастмасовите щанги и колела". Защото щангите са важна, но не единствена част, която характеризира машината. :buba: