RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Макетиране и техники на макетирането | All about layouts => Имам нужда от помощ при макетирането | Need help with layouts => Темата е започната от: gzo в 06 Февруари 2012, 18:34:56
-
Дойде ми на акъла една идея за изолиране на гарови участъци и искам да се допитам до Вас доколко е изпълнима и къде може да има проблем.
Макета ми е аналогов с 1 общ енергозахрахранващ кръг, но искам едновременно да разположа 2 влака по линиите. Примерно, докато единия е на 1 коловоз да изчака пристигащия на 2-ри. Втория влак пристига на 2-ри и заминава другия, който е на 1-ви.
Възможно ли е чрез срязване на по 1 от релсите в двата края на коловозите (непосредствено преди стрелките) да постигна изолирането им ? Влака пристига и изключвам захранването на участъка (от срез до срез), в същото време включвам съседния участък и подкарвам чакащия до тогава влак. В същото време ключа който ще включва/изключва ще е командва едновременно 2 прекъсвача: единия е за участъка, а другия е за светофорите.
Възможни проблеми при срезовете ?
-
Няма проблем!Добре си го измислил,и при мен е така!На края не прави срязове,а просто премахни свързващите пластинки от релсите и участъка става изолиран от към захранване!
-
Принципно така се прави.. Обикновено за тая шашма се ползват сивите ТТ релета и клавиатури, но може и директно ЦК ключета... Възможният проблем е /ако изолираният участък е в единия край на коловоза/, ако влакът идва от обратната посока, той също ще спре - реално във входната гърловина.. Ако не ти се занимава със сложни работи, по-добре направи пълно изолиране на цял коловоз. :drinks:
-
А когато спреш единия влак в изолирания участък другия няма ли да започне да се движи по-бързо?
-
Зависи дали му е калпав трафът.. Ако е маломощен - да, ако е сив пиковски /а той има такъв/ - промяната на скоростта ще е незначителна...
-
Най лесно става като се ползват за тая цел стрелките, сърцето е изолирано даже и при старото производство на Пико.
Т.е. не е нужно да се реже каквото и да било, само се демонтират мостовете от бяло тенеке отдолу, а така получен,
изолираният коловоз се превключва посредством контактната система на ел. магнитното управление :
(http://salobahn10.sa.funpic.de/pictures/modellbahn/gleise/piko_ddr/weichen/SN158883.JPG)
П.П.
Тоест изолирана е само едната релса, което за DC е достатъчно :)
-
Аз когато съм си правил двойна тракция по аналогово трасе винаги скоростта е била приблизително 2 пъти по малка, отколкото ако има само един локомотив на релсите. Аз също съм с FZ1 на Piko. Случаят не е ли същия и тук - като изключи изолирания участък с влака в него и не пипа регулатора на трафа, все едно маха единия лок от релсите?
-
Аз когато съм си правил двойна тракция по аналогово трасе винаги скоростта е била приблизително 2 пъти по малка, отколкото ако има само един локомотив на релсите. Аз също съм с FZ1 на Piko. Случаят не е ли същия и тук - като изключи изолирания участък с влака в него и не пипа регулатора на трафа, все едно маха единия лок от релсите?
Нещо ти убагва ! Нали идеята тук е след изолиране на участъка консуматора който е върху него да отпадне от мрежата, а така цялото напрежение ще иде за движение по неизолирания участък. В моя случай при всички положения ще има само 1 влак в движение, а другия ще го чака докато му се освободи линия.....как ще падне напрежението наполовина ?
-
Тоест няма да имаш 2 консуматора в един и същи момент? Ако е така - съжалявам, не съм те разбрал правилно. :)
-
Аз когато съм си правил двойна тракция по аналогово трасе винаги скоростта е била приблизително 2 пъти по малка, отколкото ако има само един локомотив на релсите. Аз също съм с FZ1 на Piko. Случаят не е ли същия и тук - като изключи изолирания участък с влака в него и не пипа регулатора на трафа, все едно маха единия лок от релсите?
С големите локомотиви на старото Пико напрежението трябва да ти пада с не повече от 1 волт на локомотив, и то ако е с вагони. Ако наистина скоростта ти пада 2 пъти, по-добре намери причината. Можи да е в тънки жици и лош контакт, но най-често е от нагаряне на контактите на защитата в трафа. Най-добре е в такъв случай да преместиш (отвътре) жицата, която е на контактите на защитата, като използваш защитата за променливото напрежение (ако то не ти трябва).
-
Тоест няма да имаш 2 консуматора в един и същи момент? Ако е така - съжалявам, не съм те разбрал правилно. :)
Да, ще е само 1 консуматор, както съм го написал още в първия си пост- едния чака на гаровия коловоз докато дойде влак 2, изолирам го и давам трасе на влак 1...примерно. Но и да не е така пак скоростта не им пада наполовина (поне при мен с моето FZ). Пускал съм и 2 лока в гонка и като че ли съвсем леко се забавят (отколкото ако движат по еденично). Нали стартовия чайник на Пико има същия мотор като и на Людмилата на Пико ?
-
...... Нали стартовия чайник на Пико има същия мотор като и на Людмилата на Пико ?
На Людмилата моторът е 2331, на стартовия - 2234 - малко по-къс, другото му е същото, и на стартовия валът стърчи от другата страна (при колектора). Ако искаш мотор от стартовия лесно се слага на Людмилата - трябва да се подпре отзад и да му направиш жиците. Отпред, при зъбните колела става точно.
Има и стартови 80 с друг двигател, но те са много стари и с желязна рама.
-
Благодаря на всички колеги за включването и за идеите ви ! :drinks:
Смятам да направя както каза и Тонката със сваляне на пластинките, че не ми се ще да развалям стрелките. Първоначално наистина мислех да правя срезове не само заради изолирането, а за да може и колетата да тракат с любимото "тудуф-тудуф" :spiteful: Таз идея ми дойде от един от килиповете в клуба. Клипа беше сниман в план от долу-нагоре, баш където има срез на линията (от снадката на модулите ли, от какво ли ?) и там коелетата тракаха много ефектно.
Единствено имах притеснения, че утре други ден ще пусна по трасето влак с осветление в купетата и може би ще ми премигва на границите между участъците. Чудех се и дали при движение на бавен ход лока няма да спира на границата заради водещата бандажираната колоос :unsure:
-
Нека и аз да споделя скромния си опит по темата....
това е макета ми в N в процеса на работа :(http://media.snimka.bg/s1/0030/026304130-big.jpg?r=0)
...както забелязвате върху снимката съм надраскал няколко нещица , които ще обясня накратко....
Та идеята е следната:
На еднопътното трасе автоматично да се разминават два влака движещи се в различни посоки...За целта съм изолирал основното трасе / на него подавам напрежение 12 V и влаковете се движат прилично бързо/ от гарата състоящя се от два коловоза малко преди входните стрелки /вижда се отдясно/ ,защото там подавам напрежение от около 7,5-8 V.../през стрелки те се преминава с намалена скорост/и съответно на коловозите ...На северния коловоз има влак , който върви на ляво ..съответно на южния - на дясно.След като тръгне влака от северния коловоз и след обиколка по трасето влиза в гарата от дясно и стигаме до изцяло изолиран участък 1 на който има монтирано ЦК ключе/ЦК 1/. Локомотива превключва ключето , ато подава напрежение от 5 V на изолирания участък 2 на южния коловоз и съответно тръгва другия влак....След обиколка се завръща в гарата от ляво и спирайки на изолиран участък 2превключва ЦК 2 и подава напрежение на изолиран участък 1....Въртележката е безкрайна.../до като не спре тока :lol:/ и кефа е пълен...
изолирането става с пласмасови изолатори/конектори/ за релси(http://media.snimka.bg/s1/0030/026304051-big.jpg?r=0)...виждат се на снимката ...
дано съм ви бил полезен
-
Шатси, тя твоята работа е малко като перпетум мобиле ;D Хитро си го измислил, само да не ти омръзне да въртиш главата на ляво-дясно, ляво дясно, като на тенис мач :haha:
:drinks:
-
Шатси, тя твоята работа е малко като перпетум мобиле ;D Хитро си го измислил, само да не ти омръзне да въртиш главата на ляво-дясно, ляво дясно, като на тенис мач :haha:
:drinks:
...чак пък световъртеж....
то макетчето е малко ...1.25 х 0.60 м ....в стъклена витринка... :drinks:
-
Признай си направо, че ти стои под масата и си го гледаш, докато поркаш ракийкъ... ;)
-
Признай си направо, че ти стои под масата и си го гледаш, докато поркаш ракийкъ... ;)
...Между другото това беше една от идеите, ....но "сивият кардинал" т.е. ЖЕНАТА не се съгласи... :wild:
щеше да стане готин макет щото масата е с размери 1.80 х 0.90 м идълбочина 15 см ....със стъкло отгоре...
-
Мъъъ,тъпо е да гледаш макет от "птичи поглед"!
Трябва да ти е на нивото на очите!
Иначе в маса,какво ще видиш?!
-
Как какво бре, Тони... Всите гости ще си гледат в чиниите.. и около тях... :lol:
Шатси, ти не слушай кардинала, ами го направи... Ще има сръдня, мрънкане, заплахи... Обаче като дойдат първите гости и ще чуеш крилата фраза "Елате да видите с мъжа ми какво направиХМЕ"!!!... Вервай ми, чувството е уникално! :haha: :lol: :lol: :lol:
(http://www.picbg.net/u/53119/38227/619577.jpg)
:drinks: :drinks: :drinks:
-
Колеги, темата беше с друго заглавие, а не ЧАТ!
Защо създавате работа на горския?