RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Макетиране и техники на макетирането | All about layouts => Имам нужда от помощ при макетирането | Need help with layouts => Темата е започната от: JesusBlack14 в 15 Февруари 2012, 19:25:42
-
Колеги, искам да споделя един проблем, който често ме връхлита и когато вече е факт, единственото което ми остава е да чакам.
за смазване на втулки и зъбни колела използвам масло за шевни машини. И ето къде тръгват проблемите
- Преди 1 седмица смазах моя BR 24 на Пико, който започна да стърже. Смазах зъбните - нямаше проблем. След това съвсем леко омазах втулката, дори я попих с кърпа!!! Така, пускам си лока да се раздвижи- след 2 кръга той забавя, после спира, а и накрая прегрява трафа.
Пренасочвам се към един стар изправител, не помня точно от какво е , но е с доста ампери. Връзвам го към един кръг и пускам на максимален волтаж. Локът застава на едно място за 10 секунди, след което от четките изпушва един облак гъст бял дим и най сетне малко по малко се раздвижва. На следващият ден си пускам моделчето- пак не тръгва!!!! Хайде пак същата процедура ;D И така докато не мине поне 1 седмица и след въпросната процедура нещата не се върнат назад. Знам това на какво се дължи- маслото се намества около четките и пречи за добър контакт.... моля по-опитните от мен да ми дадат съвети как да предотвратя този проблем. Това не става с нови локомотиви, само със старите -- Br 24 Piko, E69 piko, Br 55 Piko и всички други мои стари локомотиви.
Не искам да не ги смазвам- смазвам си ги през 60 часа използване. Според мен старите локове имат повече нужда от смазка, тъй като вече са на светлинни години :)
Благодаря ви предварително :hi: :hi: :hi:
-
Както сам каза, проблемът е, че си зацапал с масло четките. Затова, разглоби двигателя и почисти със спирт колектора и четките. Двигателите на 24-ката и на 55-цата се разглобяват сравнително лесно.
-
Възможно е също така и след като си смазал моторчето, смазката да отива и на самите релси и по този начин да не може да контактува добре. Нямам представа, ако за тези модели които имаш да ползваш силиконова смазка, мисля , че самите производители предлагат - Roco, PIKO и останалите.
-
Друг проблем е също масло да влезне в самите четко държатели, там да се омеши с малко прах и да се получи нещо с гъстота вече на лека грес.Това нещо пък спира движението на четките, и те вече не се опират плътно към колектора.Почистването на колектора със спирт трябва да се продължи и на самите четки, както и на четко държателите. При смазването е добре да се мажат само триещите се части като втулките, не да се налива масло по много което след това служи като капан за улавяне на всяка една прашинка имала наглоста да се появи около локомотива.
Аз имах аналогичен случаи с Е69 как ли не се чудих защо този локомотив ту върви идеално ту спира ту прекъсва докато не извадих четките му и не видях каква кал имаше около тях та чак спираше движението им.При въртене колектора не е идеален кръг, а е в лека елипса износен от времето, тази елипса кара четките постоянно да си движат напред назад в четко държателите им, при всеки един оборот на вала на двигателя тоест на колектора.Ако има нещо което да спира или забавя това движение то се получават и проблемите като лош контакт, или даже липса на такъв.
-
Аз на втулките само допирам човката, дори не стискам бутилката. Много хитра тая смес :haha:
-
Принципно по заводско предписание на старите локомотиви им дават смазване през 20 работни часа, на новите през 40. 60 часа са някакво твое творчество. Масло се слага само на втулките, зъбните колела се смазват с грес... Иначе маслото се изхвърля и омазва всичко. Почне ли да стърже, работата вече е заорала - минало е на сухо триене, което бързо разрушава бронзовата втулка. Разбитата втулка води до неправилно лагеруване на ротора, което води до заораване на четките в колектора, оттам трудно завъртане. Юркането на максимално ударно напрежение, като не върти свободно мотора, може да те доведе само до изгаряне на ротора, прегаряне на колектора и четките - нищо друго хубаво.
-
Ок, 20 да бъде. :good: BR 24 няма изтъркани втулки. Горе имах предвид стърженето на зъбните, не втулките. Знам колко е гадно да имаш изтъркана втулка, но за щастие само един мой лок има този проблем - Е 69. Ако си купя нов ротор, тази болка с втулките ще мине ли :) съвсем малко слагам на втулката, когато смазвам. Не съм от тия които "къпят" локовете. ;D
Каква грес ми трябва за зъбните, ако можеш да споделиш :good:
-
Каква грес ми трябва за зъбните, ако можеш да споделиш
И аз не съм много наясно, но някъде гледах, че Piko имат едно специално масло, което една капка от него е достатъчна.
-
За зъбните колела и тяхното лагеруване използвай фина грес. Аз преди време си взех от Conrad една бяла силиконова грес в спринцовка, която върши чудесна работа. А за двигателя задължително ползвай някакво тънко масло, примерно за шевни машини.
:) :) :good: :good:
-
Ок, 20 да бъде. :good: BR 24 няма изтъркани втулки. Горе имах предвид стърженето на зъбните, не втулките. Знам колко е гадно да имаш изтъркана втулка, но за щастие само един мой лок има този проблем - Е 69. Ако си купя нов ротор, тази болка с втулките ще мине ли :) съвсем малко слагам на втулката, когато смазвам. Не съм от тия които "къпят" локовете. ;D
Каква грес ми трябва за зъбните, ако можеш да споделиш :good:
Смяната само на ротора изобщо няма да ти помогне, защото втулките не вървят към него, а оста на ротора е стоманена и има много по-малко износване от бронза. ;)
На PIKO маслото за локомотиви е това: http://piko.de/produkt_db/check.php?page=detail&grand_id=3&parent_id=16&child_id=13&id=56301 Търсете го по вносителите /аз поне съм го купувал от Хобиленд, цената му май беше 10 лв./. Реално всички производители предлагат, търсете из сайтовете им сред "Аксесоари" /ако нямате доверие на Пико - естествено, че винаги има такива, щом стана дума за Пико/.
МНОГО ВАЖНО: Не бъдете "умни" българчета, а бъдете "прости" германчета! Четене внимателно и не изхвърляйте упътванията за локомотиви, вагони и всякакви други неща! В тях са описани всички нужни процедури по поддръжката и ремонта на моделите, в това число и местата на смазване /втулките/ с масло! Освен втулките на мотора трябва да се смазват и втулките, в които лагеруват колоосите на локомотивите. Ако те не се смажат, нищо не сте направили.
Освен бялата силиконова грес може да се използва всякаква по-фина и високооборотна грес. Може да се ползва и грес за коли /руска/. И при нея важи правилото за количеството на поставяната грес. Имайте предвид, че с течение на времето греста също поема прах, мръсотия и микроскопични парченца материал и трябва старата грес добре да се почисти преди да се сложи нова. Това е задължително при дългогодишен престой на модел в кутия, тъй като греста има и свойството да изсъхва и да се втвърдява при стоене, което може да доведе до залепване на зъбните колела, блокиране на цялата трансмисия и изгаряне на мотора. :hi:
-
Аз на втулките само допирам човката, дори не стискам бутилката. Много хитра тая смес :haha:
Човката се допира до клечка за зъби, или до игла от спринцовка, карфица или нещо подобно, за да остане на клечката една малка капчица масло, която се допира до втулките. Направо от тубата - не е добра идея, дори и масльонката да е оригинална, с "апликатор" т.е. игла.
Добре е от време на време да разглобиш целия лок, като измиеш със спирт, ама после да избършеш хубаво и да извадиш всички косми, нишки, власинки и т.н.! Обикновено вътре се намират страхотни попадения и доволно количество боклуци. Внимавай с разглобяването на четките - по възможност да им запазиш мястото и положението, в които са работили, за да ги поставиш пак по същия начин. Това е добре да спазваш и с останалите части - след като са работили малко най-добре е да са си на оригиналните места.
Дори и да сложиш нов ротор с нови четки (или да обърнеш старите) това помага малко - втулките се разхлабват доволно бързо, а новият ротор има смисъл заради колектора, а не за лагеруването.
На старото Пико каквото и да му правиш след като е търкаляно известно време винаги зъбните колела започват да шумят. Включително се изностват (разширяват) и отворите на колелцата, както и геометрията на самите зъби. От този момент всякаква грес и масло е полезно, но е само временно решение, и то за много кратко време - намалява луфтовете и донякъде оправя шума. Още си спомням Людмилата как тихо мъркаше като млада и нова. След няколко десетки часа работа каквото и да правиш - резултатът ще е далече от истината.
Най-често бързото скапване на старото Пико идва от това, че никой не си отваря новия лок след само няколко дена търкаляне и радост. Така преди първото смазване вече са износени втулките на ротора, а малко след това и зъбните колела. След това може още дълго да се търкалят ...
При новото Пико има моторчета с каталожна цена от 17 евра, има по 25, има и по 35. Първите се използват в хоби серията, естествено са много по-добри от старото Пико, но са от доста нисък клас и имат малък живот. Особено ако ги въртите на мах. Има едни експерименти на Tamiya (http://www.pololu.com/docs/0J11/ (http://www.pololu.com/docs/0J11/)) със аналогично по конструкция 3V моторче на Мабучи, с пластмасова капачка, при което моторчетата се скапват само за няколко часа при надвишаване на напрежението, а при нормалното си напрежение издържат по-малко от 100 часа! Има и аналогични статии на Faulhaber, които препоръчват моторите им да работят до 1/2 или 1/3 от възможностите им (в зависимост от типа на четките). Така че не очаквайте чудеса при търкалянето на един лок.
-
Доста тъжна статистика за Пикото - Хоби - ... :( ще видим Таурито колко време ще издържи. Аз никога не си карам моделите на макс, това не не удовлетворява никак!! Кефа се да си ги пускам сравнително бавно и да ги гледкам :prankster:
-
Помощ с баласта ::)
Направих един тест за поставянето на баласт. Купих си корк 4мм и реших да тествам как ще се получи. Направих призмата , след което маскирах със хартиено тиксо дъската веднага до призмата, за да няма мръсно :) Намазах с С200 външната страна на призмата, след което поставих пясъка и внимателно го отъпках. Махнах тиксото и се махнаха останките. След това насипах пясъка между траверсите и минах с четка, за да няма пясък върху самите тях. След това във всяко междутраверсие капнах по една капка разредено С200 с вода и веро, за да се шмугне между пясъка. Отвътре нещата станаха добре, но не ми хареса че на някои места, краищата на траверсите отвън се покриват с малки прашинки от пясъка, а това хич не ми харесва :blink: За пръв път правя този експеримент и ще помоля по опитните от мен да споделят начини за предпазване на външната част на траверсите. Благодаря ви предварително :drinks:
-
Лично аз не виждам какво не ти харесва в затрупването на траверсите... Реално оголените траверси са в следствие на изоставен и занемарен откъм поддръжка релсов път... Виж тези клипове и смятам, че ще разбереш как реално трябва да изглежда релсов път, призма, траверси, затрупване и т.н. http://vbox7.com/play:d247a706 и http://vbox7.com/play:8ba7b21bf6
-
Хайде като начало в темата, която си започнал да се коментира поставения проблем...
За следващ проблем отваряй нова тема, ако не можеш да намериш вече започната.. Промяната на заглавието на темата пътво прави търсенето на конкретен проблем трудно, второ става голям хаос...
А по въпроса има отворена тема http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,25.0.html
Постарай се името на темата да е достаъчно за да се сети четящ какво се дискутира в нея... Като прочетах ПОМОЩ по- скоро си помислих, че някой получава инфаркт...
Съжалаявам за забележките, но има правила, които е добре да се спазват
Ако администрацията реши може да ми изтрие поста
-
Като прочетах ПОМОЩ по- скоро си помислих, че някой получава инфаркт...
И аз така ,Емо :yes:
-
Съжалявам за това :) Просто исках да имам тема, в която задавам въпроси за моя бъдещ макет, а да не правя за всеки въпрос нова тема. Ако не нужно да коригирам нещо, ще го коригирам :) Сори за грешката :(
-
Колеги, имам въпроси относо една локва ;D
Това възможно ли е да не направи
(http://media.snimka.bg/s1/0118/026480160.jpg?r=0)
Само идея е. Водата да минава под релсата и да се събира в нещо като малко езеро. Ако не става като идея, излиза от списъка :)
-
Трябва ти водосток иначе...
(http://www.picbg.net/u/53119/38227/624409.jpg)
(http://www.picbg.net/u/53119/38227/624410.jpg)
трябва да имитираш развоя на 1ва линия след скорошните наводнения. :scratch_ones_head:
-
Сакън дума да не става...
Или задигни леко релсите на сантиметър и направи имитация на плосък железен мост подпрян на две циментови основи.. Или вкарвай водата на по ниско ниво...
Ама предложената идея направо ми спря сърцето...
В темата днес за мостове, тунели подпори и какво беше още там има една страхотна снимка на водосток под линията направен точно със стоманена греда... Май на теснолинейката беше
(http://bgphoto.net/photos/37794/o634572995381300000.jpg)
-
Дотук си го мислех така - на мястото няма корк, само един който пресича двете линии. Тъй като е в завой , не ми се ще да вдигам още релсата. Ако вместо този корк, който пресича 2те линии сложа имитация на циментова основа става ли. :) Да дълбая дъската... :(
-
Ей тия мойте снимки ако са от полза ще знам да правя и занапред че нещо мерака взе да ми умира :hi:
Това е на дековилката да.Снимах го при една разходка там щото ми си стори лесно за изпълнение а и атрактивно.
-
Мирка снимай на макс.. Никога не знаеш от къде може да изкочи идея...пък аз само мога снимки да гледам, че на влак не съм се качвал от години та нямам никакъв шанс да пресъздам нещо, което не съм виждал... Как беше..in Liro we trust!
Ами издълбай малко и основата. Ако можеш на две височини на релсата. После водата като се прави с боички ще лъжеш окото за дълбочината и, но все паk трябва да има нещо, което да държи релсата и лек просвет между основата и водата
-
Като гледам има хора дето ти помагат ми се струва.Питай някой ,ако има оберфреза ,но и още не си заковал релсите ,ще ти направи супер рекичка. :paint:
-
Релсите са завинтени. Всичко сам си правя :)
-
Колеги, някой да има готини идеи какво да сложа в този ъгъл отпред вляво :)
(http://media.snimka.bg/s1/0096/026435822.jpg?r=0)
Единият вариант е ферма, тъй като имам овце :yes:
но да е по-скромна, тъй като в този ъгъл слагам камерата когато снимам. не трябва да заема цялото място :scratch_ones_head:
-
Ами една хубава, тучна поляна с пътечка, та като сложишкамерата все едно човек гледа спрял на пътеката и отстрани дървета
-
Супер идея :give_heart:
-
Нагрубо- така става ли :)
(http://media.snimka.bg/s1/0222/026688320.jpg?r=0)