RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм

Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models => Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели | Creation, repairs and tuning up models => Темата е започната от: D2 в 13 Февруари 2012, 12:38:39

Титла: Изработване на челни дръжки на жп модел BR132/232 H0 (1:87)
Публикувано от: D2 в 13 Февруари 2012, 12:38:39
Идеално изпълнение!Браво Владо!
Титла: Изработване на челни дръжки на жп модел BR132/232 H0 (1:87)
Публикувано от: bdz43r в 13 Февруари 2012, 12:46:31
Цитат на: Vlado link=topic=1095.msg73036#msg73036 date=1329118832
Естествено!
Контактен проводник.
Титла: Изработване на челни дръжки на жп модел BR132/232 H0 (1:87)
Публикувано от: София 70 в 13 Февруари 2012, 15:07:10
Евала Влади ! Златни ти ръце!
Титла: Изработване на челни дръжки на жп модел BR132/232 H0 (1:87)
Публикувано от: Vlado в 13 Февруари 2012, 15:49:10
Цитат на: bdz43r link=topic=1095.msg73047#msg73047 date=1329129991
Цитат на: Vlado link=topic=1095.msg73036#msg73036 date=1329118832
Естествено!
Контактен проводник.
Цъ! Трета струна от класическа китара, огъната по подходящ начин наподобяващ челната дръжка, с двата си края влиза в коша (за здравина), а останалата й част е залепена с каноконлит на четири места към напречни мини парчета от същата струна (пак за здравина). :)
Титла: Изработване на челни дръжки на жп модел BR132/232 H0 (1:87)
Публикувано от: Vlado в 13 Февруари 2012, 19:02:20
Изработване на челни дръжки на бъдещ модел на 07-ма серия на БДЖ, част първа.

За целите на моделирането е избран модел на дизелов локомотив на Brawa BR 132/232.

Необходими инструменти - мини дрелка, шублер, струна от китара с дебелина 0,5 мм (трета струна), секачки, пинцети, секундно лепило и др.

(http://media.snimka.bg/s1/0057/026357538.jpg?r=0)

На първо място е необходимо да се свалят заводските дръжки на модела, които са неподходящи за целите на преобразуването на машината в български лок. Важното е така да бъдат демонтирани старите дръжки, че да се освободят заетите от тях отвори, които се намират в челото на коша (общо 7 на брой).
След като оригиналните дръжки са свалени, да преминем към направата и поставянето на новите, условно наречени от мен "бг дръжки". За сведение дебелината на стената на коша на модела е около 1,5 мм. Затова се режат малки парченца струна с приблизителна дължина поне 3 мм, които с помощта на пинцети внимателно се поставят в освободените отвори на челото на модела. Важно - първите два отвора, намиращи се най-долу, се оставят незаети! Така поставените парчета струна се залепят към коша посредством секундно лепило (лепилото задължително се нанася от вътрешната страна на коша), докато се получи това:

(http://media.snimka.bg/s1/0057/026357534.jpg?r=0)

След като се изчака известно време да засъхне добре лепилото, се пристъпва към внимателно престъргване с помощта на дрелката на парчетата струна, докато се получи това:

(http://media.snimka.bg/s1/0057/026357537.jpg?r=0)

Парченцата струна трябва да се показват от коша на разстояние не повече от 1мм.

Готови сме за следващия етап от моделирането - изработване на челните дръжки и поставянето им на модела.

Следва продължение...
Титла: Изработване на челни дръжки на жп модел BR132/232 H0 (1:87)
Публикувано от: daddy_g в 13 Февруари 2012, 19:05:37
Браво Владо супер е
Би ли споделил на ЛС каква е дрелката?
Титла: Изработване на челни дръжки на жп модел BR132/232 H0 (1:87)
Публикувано от: Vlado в 13 Февруари 2012, 19:12:04
Дрелката е производство на фирма "Puly" и е със следните характеристики: волтаж 12V, r.p.m. 10000. Закупена е от магазина на Конрад на Петте кьошета. Много удобна за фина работа, тъй като спокойно се събира в дланта на ръката.
Титла: Изработване на челни дръжки на жп модел BR132/232 H0 (1:87)
Публикувано от: Vlado в 13 Февруари 2012, 22:03:49
Изработване на челни дръжки на бъдещ модел на 07-ма серия на БДЖ, част втора.

Необходими инструменти - струна от китара с дебелина 0,5 мм (трета струна), секачки, клещи с изкривени човки, зъболекарска шпатула, тънък перманентен маркер.

(http://media.snimka.bg/s1/0058/026359161.jpg?r=0)

За съжаление тази втора част е толкова важна, че отклонението при работа, дори и на част от милиметъра, води до задължителен фалстарт на начинанието.

Важно! Дръжката трябва много точно да опише мислената линия под формата на П, очертана от сложените и закрепени стабилно в част първа малки части от струна по коша на модела:

(http://media.snimka.bg/s1/0058/026359160.jpg?r=0)

Първа стъпка - да направим с помощта на извитите клещи първата извивка на струната, която ще послужи в последствие на готовата дръжка да се вклинява в коша на модела (затова оставих празни двата отвора (тези над бялата линия) най-долу на челото на модела):

(http://media.snimka.bg/s1/0058/026359162.jpg?r=0)

Втора стъпка, особено важна, втора извивка, втората част от П-то на дръжката. С помощта на маркера много внимателно трябва да отбележите на око къде да бъде сгъната струната и после с извитите клещи внимателно извивате. Много е трудно! Не се отказвайте ако и на петия опит не стане. По-натам с овладяване на техниката ще става от първи път. Но и да не стане - търпение и... докато се получи това:

(http://media.snimka.bg/s1/0058/026359163.jpg?r=0)

Овалът се прави след това. Той служи, за да може дръжката добре да се вписва в овалната форма на челото на коша. Внимавайте! Трябва да се работи внимателно, защото стоманената тел не позволява много пъти да бъде извивана.

Трета стъпка, дори по-важна от предишната, трета извивка на бъдещата дръжка. Да оформим и третата част от П-то на дръжката ето така:

(http://media.snimka.bg/s1/0058/026359165.jpg?r=0)

Е, получи се! Но ако не внимаваме с последната, четвърта стъпка, язък за труда ни. Следва да направим последната извивка, служеща и другият край на П-то на дръжката да се вклинява стабилно в коша на лока ето така:

(http://media.snimka.bg/s1/0058/026359166.jpg?r=0)

Режем излишната част от телта и ето готовата засега дръжка:

(http://media.snimka.bg/s1/0058/026359167.jpg?r=0)

И на самия лок без да е извършено фино напасване:

(http://media.snimka.bg/s1/0058/026359168.jpg?r=0)

(http://media.snimka.bg/s1/0058/026359169.jpg?r=0)

Нормално е дръжката да е крива, защото всичкото напасване досега става на око и е в реда на нещата да има отклонения, които обаче не са фатални. Следващият етап ще го докаже. Но за него друг ден!

Следва продължение...
Титла: Изработване на челни дръжки на жп модел BR132/232 H0 (1:87)
Публикувано от: Julian в 14 Февруари 2012, 13:27:28
 :clapping: Много добре става, идеално и най-вече здраво!  :hi:
Титла: Изработване на челни дръжки на жп модел BR132/232 H0 (1:87)
Публикувано от: Vlado в 14 Февруари 2012, 16:37:54
Цитат на: Julian link=topic=1095.msg73091#msg73091 date=1329218848
:clapping: Много добре става, идеално и най-вече здраво!  :hi:

Дано!  :)
Титла: Изработване на челни дръжки на жп модел BR132/232 H0 (1:87)
Публикувано от: JesusBlack14 в 14 Февруари 2012, 17:14:31
Тази прекрасна модификация може ли да бъде направена с Людмилата на старото PIKO  :good: : :yes:
Титла: Изработване на челни дръжки на жп модел BR132/232 H0 (1:87)
Публикувано от: Vlado в 14 Февруари 2012, 17:20:29
Не би трябвало да има пречка това да се случи. :)
Титла: Изработване на челни дръжки на жп модел BR132/232 H0 (1:87)
Публикувано от: liro4605 в 14 Февруари 2012, 17:43:14
Интересното ми е в горната част какво кара дръжката да е на дистанция от коша?
Пробвал ли си да си направиш нещо като матрица.На една летвичка да заковеш две тънки пирончета на точното разстояние където да се огъне основното "П" и по тях да сгъваш.Така всички ще са абсолютно еднакви.С подобна "матрица" смятам да правя струните на КМ.
 Това отгоре дето стърчи е антената на радиостанцията което значи,че седмака трябва да е с местодомуване ГО.Само те са снабдени с такива от тез на БДЖ.
Титла: Изработване на челни дръжки на жп модел BR132/232 H0 (1:87)
Публикувано от: gzo в 14 Февруари 2012, 18:53:18
Миро, доколкото виждам в горната част той вече е залепил онези 5 къси парчета така, че остава П-образната част да легне върху тях и те да държат дистанцията от коша
Титла: Изработване на челни дръжки на жп модел BR132/232 H0 (1:87)
Публикувано от: Vlado в 14 Февруари 2012, 19:47:27
Цитат на: gzo link=topic=1095.msg73118#msg73118 date=1329238398
Миро, доколкото виждам в горната част той вече е залепил онези 5 къси парчета така, че остава П-образната част да легне върху тях и те да държат дистанцията от коша

Точно така!  :good:
Титла: Изработване на челни дръжки на жп модел BR132/232 H0 (1:87)
Публикувано от: Vlado в 14 Февруари 2012, 21:02:51
Изработване на челни дръжки на бъдещ модел на 07-ма серия на БДЖ, част трета.

Необходими инструменти - зъболекарска шпатула, тънък перманентен маркер, моментно лепило, мини дрелка.

(http://media.snimka.bg/s1/0060/026365047.jpg?r=0)

Първа стъпка: с помощта на перманентния маркер отбелязваме върху челната дръжка местата, където ще опират в нея малките парчета струна, фиксирани върху челото на модела:

(http://media.snimka.bg/s1/0060/026365044.jpg?r=0)

Втора стъпка: с помощта на мини дрелката внимателно се изпилват от вътрешната страна на челната дръжка вече маркираните места на контакт на челната дръжка с фиксираните малки парчета струна:

(http://media.snimka.bg/s1/0060/026365045.jpg?r=0)

Трета стъпка: върху шпатулата се намазва съвсем малко количество секундно лепило, което се нанася внимателно върху всяко едно мини парче струна, фиксирано върху челото на модела. После се поставя дръжката и се притиска към парчетата струна, като се внимава малките каналчета (виж стъпка две!) върху дръжката да съвпаднат с минипарчетата струна. Държи се докато лепилото не стегне. После отново внимателно се нанася с шпатулата ново количество лепило в контактната повърхност между дръжката и мини парчетата струна. Изчаква се да засъхне. Накрая се получава това:

(http://media.snimka.bg/s1/0060/026365043.jpg?r=0)

Четвърта стъпка: с моментното лепило се намазват от вътрешната страна частите от дръжката влизащи в коша:

(http://media.snimka.bg/s1/0060/026365050.jpg?r=0)

Забележка:
Първо: в случая направих грешка като преварително не отбелязах, съответно не изрязах прекалено дългите части от дръжката влизащи в коша. По принцип същите не бива да се показват от коша, защото ще пречат при сглабянето на вътрешността на кабината. Затова в последствие внимателно с дрелката ще изпиля толкова, че струната не спре да се показва от коша.
Второ: предупреждението за внимателна работа се отнася и за мен - челната дръжка е леко крива от едната си страна. Рисковете на работата "на око". Все пак съм спокоен! Детайлът е много малък и след окончателното боядисване, дори няма да се забелязва кривината.

Горната операция се прилага и на другото чело на модела!

Успех на престрашилите се да пробват този метод!  :good: