RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм

Общ форум | Chit-chat => Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby => Темата е започната от: j.k.kolev в 11 Март 2012, 22:04:10

Титла: Среща на SBB фенове
Публикувано от: j.k.kolev в 11 Март 2012, 22:04:10
След дълго отлагане, най-после успяхме да осъществим дълго плануваната тематична среща на феновете на най-вълнуващата/според нас/ железница - швейцарската. Мястото - гара Костенец, кафене на втория етаж с панорама към оживената с влакове в неделния следобед
I-ва линия.
Ето и снимките:
в началото на масата преобладаваха кафетата
(http://storage4.album.bg/2aa/dsc07606_eb869_29263102.jpg)
(http://storage4.album.bg/d7d/dsc07608_2b2b5_29263104.jpg)
бързо обаче отстъпиха на влаковете
(http://storage4.album.bg/699/dsc07609_facc9_29263105.jpg)
(http://storage4.album.bg/e31/dsc07610_0ac67_29263106.jpg)
(http://storage4.album.bg/b68/dsc07611_c5740_29263107.jpg)
(http://storage4.album.bg/956/dsc07612_77c5a_29263108.jpg)
(http://storage4.album.bg/9cd/dsc07614_b6d96_29263110.jpg)
(http://storage4.album.bg/6e4/dsc07616_00ed8_29263112.jpg)
(http://storage4.album.bg/916/dsc07617_050a3_29263113.jpg)
(http://storage4.album.bg/8bc/dsc07623_8ef2f_29263123.jpg)
тук показваме къде ще се проведе някоя от следващите ни срещите:
(http://storage4.album.bg/c3d/dsc07625_9c1f1_29263125.jpg)
двата крокодила един друг :good:
(http://storage4.album.bg/ff0/dsc07626_7a363_29263126.jpg)
(http://storage4.album.bg/a14/dsc07627_d4206_29263127.jpg)
(http://storage4.album.bg/954/dsc07628_e9ac4_29263128.jpg)
(http://storage4.album.bg/c3b/dsc07629_0e6ba_29263130.jpg)
И така, съвсем неусетно времето на тази първа среща изтече.Както Миро каза: благодаря Ви приятели за чудесния следобед!
Благодаря Ви и аз  :hi: и до нови срещи момчета!
Титла: Re:Среща на SBB фенове
Публикувано от: gregary в 11 Март 2012, 22:24:23
Беше наистина зареждащо. :yes:
Със сигурност ще има и следващи срещи! :drinks: :friends: :give_heart:
Титла: Re:Среща на SBB фенове
Публикувано от: emilchaushev в 11 Март 2012, 22:25:29
Усещам подмолна сектантска (SBB) дейност... и как тайно някак, като партизани в мандра (моделисти на гара) се събирате... ама ялов ви ятака.. ей на поства тука тайните завери.

SBB forever!
Титла: Re:Среща на SBB фенове
Публикувано от: JesusBlack14 в 11 Март 2012, 23:13:37
Очаквам втората среща  :)  :hi:
Титла: Re:Среща на SBB фенове
Публикувано от: Adrian в 12 Март 2012, 08:42:23


Тази среща за мен е като гръм от ясно небе ?!! Кога се организирахте ?? - нищо не разбрах
Титла: Re:Среща на SBB фенове
Публикувано от: ankar в 12 Март 2012, 11:16:46
Чудесна среща се получи!Трябва да я направим редовна.
Титла: Re:Среща на SBB фенове
Публикувано от: eurostar в 12 Март 2012, 14:42:36
Aaaa, тези влакове са като - цитирам: "великденски яйца". Нямате ли нещо по-мрачно, маслено зелено по възможност? Ха-ха... на следващата среща ме бройте. Поздрави на всички симпатизанти на SBB!
 :hi: :hi: :hi:
Титла: Re:Среща на SBB фенове
Публикувано от: liro4605 в 12 Март 2012, 15:07:54
Ако някой се чувства ощетен ,че не е бил на срещата може да се сърди единствено и само на мен  :hi:

Целта ми беше да се съберем най-истинските фенове на SBB ,защото винаги когато сме се виждали покрай въпроси за парата и какво ли не ,нещата който нас ни вълнуват са оставали неизказани.3часа обсъждахме модели и пак не ни стигнаха  ,така че  надявам се ще има още срещи.

 Разберете ме правилно ,но едва ли на някой му е било приятно да присъства на сбирки и да не може да сподели това което го вълнува.Приемам всички негативи ако има такива ,но те едва ли ,ще са повече от емоцията в тези 3 часа  :drinks:

  Срещата беше много приятна феновете на SBB много истински а моделите уникални.Е да уникални за нас  :yes:

  Благодаря на всички присъстващи за приятния следобед  :hi:


  SBB  :clapping:


(http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSYzk0tzktYzxaS_j2WP6CRKNZTKQb2RlrXY9G1-LavFX_1c7Des3EU9bZs)
Титла: Re:Среща на SBB фенове
Публикувано от: liro4605 в 12 Март 2012, 21:10:58
 Смятам тази тема да я превърнем във всичко което има да си кажат есбибистите та ето първия отговор за влака с който Живко ни смая  :)
Благодарение на "43 309"- четящ форума но не пишещ се сдобихме с този превод от френски   :hi:

ЕМВ RABDe500 са част от ICN /Intercity Neigezug/ (Интерсити с накланящи се кошове, категория влакове на Швейцарските федерални железници).
Означение : RABDe500
Брой доставени мотриси : 43 с номера от 000 до 043;
Въвеждане в експлоатация:  2000-2005;
Производители: Бомбардие, Алстом, АББ, СИГ;
Максимална скорост 200км/ч;
Колоосна формула: (1A)(A1)+(1A)(A1)+2'2'+2'2'+2'2'+(1A)(A1)+(1A)(A1);
Работно напрежение: 15 kV/ 16.5 Hz
Мощност: 5400 kW
Teгло: 355т.

Първите изпитания със серия 500 са направени през 1999г. Първият редовен влак обслужван с тази серия е по трасето Женева-Цюрих-Сент Гален.
Основната разработка е осъществена от Бомбардие и Алстом със съдействието на експерти от Швейцарските федерални железници. Системата за накланяне на коша е разработена от СИГ, а аеродинамичнният дизайн е разработен от Пининфарина.
Основното предимствео на този вид подвижен състав е намаляването на времепътуването в участъци с преобладаващ планински профил и голям брой хоризонтални криви, без да се налага промяна на съществуващото железопътно трасе. Системата за накланяне снижава точката на гравитация на возилото и го накланя към вътрешността на кривата което позволява преминаването на криви с по-голяма скорост.Времепътуването се намалява с 10-20%.


ICN RABDe 500 е електромотрисен влак, оборудването му е разпределено по продължението на целия влак. Дължината на мотрисата е 188,8м ширина 2,83м, а теглото- 395т. В повечето случаи влаковете се обслужват от две куплирани мотриси, въпреки, че теоретично броя на куплираните мотриси в система много единици е неограничен, но поради факта, че Швейцарските федерални железници не позволяват слизането на пътници извън перонните,  се ограничава куплирането на повече от две мотриси. Максималната дължина на пероните в Швейцария позволява да се приемат влакове с дължина до 16 вагона.

ICN  притежава система за автоматично прикачване, която позволява, едновременно осъществяването на всякакви видове връзки между двете мотриси/ въздухопровод, управление, електирчество/.
Максималната скорост е 200км/ч. По настоящем мотрисите се движат със 160км/ч по конвенционални железопътни линии поради геометрията на железния път/ множество последователни криви/. В участъка Маттстен-Ротрист и Солюр-Ванзвил влаковете се движат с 200 км/ч багодарение на  въведената система за контрол ETCS. Поради интензивното движение в участъка Винтертур-Ленцбург мотрисите се движат със скоростта на конвенционалните влакове, във всички останали участъци тяхната скорост е повишена средно с 10-20%.

Мотрисата е съставена от седем вагона
Bt 500 1##  команден вагон 70 места втора класа;
B 500 2##   вагон с 93 места, втора класа;
AD 500 3##  съдържа: 3 отделения с по 4 места  1 класа /Бизнес клас/; 1 багажно отделение; 1 отделение за началник влак, 29 места 1 класа нормални;
A 500 4##  60 първокласни места;
•   WRA 500 5## : вагон ресторант съдържащ:
o   Ресторантна зала с 20 места ;
o   1 кухня ;
o   4 първокласни отделения с по 6 места;
o   
B 500 6## : второкласен вагон с 93 места;
•   Bt 500 7## : команден второкласен вагон със 70 места;
Както в първа така и във втора класа има монтирани контакти при всяко място, интернет WiFi в „Бизнес класа”
Във всяка мотриса са разположени общо 125 пъвокласн места и 326 второкласни. Сътавът от  тези 7 вагона е неделим, не могат да бъдат добавяни или изваждани вагони, в особени случаи съставът може да бъде разделен на две, като формира две независими единици.
Мотрисата развива мощност от 5200 kW. Тя е оборудвана с 8 двигателя и два пантографа разположени на вагон AD 500 3## и вагон-ресторанта (WRA 500 5##).По време на движение се използва само единият от двата. Трансформаторите са разположени под вагоните и понижават напрежението от 15000V на 400V. Осемте двигатея са разположени под второкласните вагони-между талигите, като всяка талига съдържа само по една двигателна колоос. Трансмисията се осъществява посредством кардан и фрикционен съединител.

ICN мотрисите се накланят в зависимост от скоростта и радиуса на кривата с максимален ъгъл от 8 градуса.Управлението на накланянето е изцяло компютъризирано и в случай на повреда скоростта на вака значително се намалява. За да се избегне чупенето на пантограите пантографа също се накланя с ъгъл до 6 градуса, но в противоположна посока.
Движат се по следните маршрути:

Genève-Aéroport / Lausanne – Neuchâtel – Biel/Bienne – Zürich HB – St. Gallen (от  10 юни 2001)

Genève-Aéroport / Lausanne – Neuchâtel – Biel/Bienne – Delémont – Basel SBB (от 14 декември 2003)

Basel SBB – Luzern / Zürich HB – Arth-Goldau – Bellinzona – Lugano – Chiasso (от 14 декември 2008)

Biel/Bienne - Berne (от 12 декември 2010)

Olten - Berne via Langenthal


Иначе общо казано става въпрос за това влакче

(http://4rail.eu/swi/swi_sbb_rabde500nrxx_icn_wassen_ongotthardroute_2009_L.jpg)

Снимки на модела от собственика му  :haha:  Уникален е Приятелю  :hi:

(http://farm4.static.flickr.com/3611/3588863940_d529705e2e.jpg)

Пожелавам ти още един!Както каза Грег -Това ако е куплирано ще е чудо 2пъти!