RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм

Общ форум | Chit-chat => Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby => Темата е започната от: KRAKOMOBILA в 11 Май 2012, 17:43:33

Титла: Локомотивите по света
Публикувано от: KRAKOMOBILA в 11 Май 2012, 17:43:33
http://lokomotiwiteposweta.com/
 Списание с железопътни модели в мащаб N мисля, че беше.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=rrxGeTTIox0

 Аз до тука може би само 4-ти брой ще взема (полския Ty5 - сиреч БДЖ 14).
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: mitko0888 в 11 Май 2012, 21:13:00
Не очаквам нищо по-различно от аналогичната поредица за "бойните самолети" - моделчета нито за моделисти, нито за колекционери. И едва ли в текста ще има нещо ново ...
За начинаещи и за оборот - ОК. Пък и защо ли само първи брой има цена? Естествено промоционална ... Може пък и да се изкуша за някой брой - знае ли човек - като види и като пипне ...
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: CaLLlo в 11 Май 2012, 21:29:35

  Koй го издава това нещо?
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: mitko0888 в 11 Май 2012, 22:06:00
Твърди се че е българска версия на това: http://amercom.com.pl/ (http://amercom.com.pl/)

Разрових пак моделистките форуми - мъка, мъка... Но на който му харесва - честите поредица за влакове. 3 лв., 6 лв., 10 лв. Мащаб 1:100. Само да не започне тук "в Поредицата пише ..." че тогава на Администрацията на форума ще и се отвори работа от такива като мен.
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: BaHkaTa в 12 Май 2012, 02:55:23
Ето го въпросния Малард само че моя е от колекцията на "Атлас" а не на "Амерком"
Специално го изрових за да го щракна понеже не ми седи на витрината. Имам 20 локомотива от колецията на Атлас които са прибрани в кашони от години. Мога да ги нащракам ако има интерес, не да се хваля (то тия боклуци не са за хвалба) а да ги видите горе долу какво да очаквате. Отностно Амерком както Митко е казал не са нещо особенно както и при самолетите и такситата а от есен и при хеликоптерите. Но все пак да си дам мнението за Атлас-ските понеже ги притежавам огледал съм ги от вси страни. Истината е че хващат окото от далеко като ги погледнеш наредени на витрината и са ефектни. Обаче в близак план нещата са съвсем други. При някой от моделите има доста криви щанги и не добре залепени фарове, стълби, свирки и каквото друго се сетите дето може да се изкриви китаеца се е постарал да го направи криво. При други модели почти нямам забележки (имам предвид за тия пари толкова).
За матриците и изработката на Амерком не коментирам нищо докато не ги видя, но все пак не очаквам кой знае какво. Първия брой ще го купя за 3 лева за да го сравня с моя на Атлас. Надявам се да са направени с повече внимание. Като цяло "стават",но лично според мен имат нужда от козметичен ремонт всички модели щото надали ще ги харесате от раз. Като първа разлика се вижда че Атлас ги слагат върху дървен постамент с ковната месингова табелка, при амерком изглежда като пластмасов моноблок всичко но пък имат флаг и лого на страната и администрацията. За повече по темата след като се сдобия с първия брой след няколко дена.

В кратце мнението ми в едно изречение е че можете да си ги купите, но можете и да не си ги купите и пак ще сте доволни :)

>> Всички (40) снимки тук << (http://hobbyworkshop.org/gallery/index.php?folder=/models/atlas-edition/)

EDIT: Снимките от тук са изтрити и добавени в линка към галерията в този и долния ми пост
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: KRAKOMOBILA в 12 Май 2012, 07:42:02
Вие за 10 лв - Роко ли очаквате ?  :)
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: CaLLlo в 12 Май 2012, 14:08:13
(http://alfa.kachi-snimka.info/images/arx1336820443f.jpg)

избелих, за да видя ...
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: misan в 13 Май 2012, 12:36:08
 Но защо да са боклуци,много са си хубави моделчетата. За някои хора,както за мен например,не е важно модела да се движи,нито някакво свръхкачество на изработката.

Така,че новината е много интересна,и благодаря на Красен за информацията.
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: pach в 14 Май 2012, 09:55:01
Бла, бла, бла ... :beee: :hi:
Само кажете от пластмаса ли са или метал (подобно на самолетите)?

Въобще, такива модели стават за витрината (тоест имат приличен вид) както казва един приятел - стендовик,
ако искаш да опазиш от поражение и мазни пръсти, истинските си модели. Слагаш тези на място достъпно
за гостите-лаици, пък нека ги пипат и ахкат колкото искат!!! :sarcastic:
 :lol: :lol: :lol: :hi:

ПП. Впрочем някои от тях са доста близко до мащаб 1/120 и доста хора си играят да ги задвижват допънително.
Дали тези в продажба у нас ще са такива, също май не е ясно!? :yes:
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: KRAKOMOBILA в 14 Май 2012, 09:59:45
Всичките модели са пластмасови и с в точен мащаб 1/160.
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: pach в 14 Май 2012, 10:21:50
Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=3832.msg78039#msg78039 date=1336978785
Всичките модели са пластмасови и с в точен мащаб 1/160.
:hi:
Значи аз други съм пипал на живо...Ами N-сектата ще са може би щастливците,
ама от тях не виждам кой точно ще си играе да ги задвижва или слага във витрината си!?
 ;D ;D ;D
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: Der Hetzer в 14 Май 2012, 11:29:54
Mога само да бъда доволен от издаването на тези списания и най-чистосърдечно да пожелая успех в бизнеса и пласмента на тиражите на издателите (ясно е че го правят за пари), но дори и те не осъзнават какво добро дело с образователна цел правят сред и без това прогресиращо затъпяващото население. Искахте популяризация на хобито? Ето Ви! И то най-ефективната до момента популяризация, в пъти по-ефективна от всякакви вестникарски интервюта и участия в телевизионно предавания с инфантилни водещи-кокошки (а това с онзи лошото копие на азис дето постоянно говореше за "влака влиза в тунела" направо си беше "върхът"  :haha: )
Само за пример - имам познат, който принципно е доста тъпо парче и съм сигурен че никога не е виждал истински самолет на разстояние по-малко от 50 метра (при това включвам тази възможност ако евентуално някога като дете е посещавал терасата на летището когато беше отворена за да маха на някой близък или роднина)... да обаче това лице, незнайно и за мен как се запали и съвсем усърдно и редовно си купува поредицата за изстребителите, а покрай това и прочита списаниетои към тях и вече поназнайва това-онова за самолетите (дори и най-малкото кое е крило и кое е витло и в коя посока всъщност лети самолета). Сигурен съм, че когато започне да излиза поредицата с локомотивите ще има подобни случаи, най-малкото хора, които нямат нищо общо с железниците ще се образоват колкото за обща култура и поне ще могат да различават парен от дизелов и електрически локомотив. Разбира се не очаквайте след първия брой сто човека, запалени и готови да си купуват Роко или Брава, още по-малко пък 30-50 нови клубни членове... но със сигурност ще има такива, на които железницат ще им стане интересна и ще я обикнат. Колкото до детайлността - виждал съм ги на живо в други държави, очаквайте нещо от типа на бакелитено пико с картонени релси или когато ТТ-то се е казвало Цойке.

Моля, въздържайте се от подобни епитети и квалификации!

Dispatcher
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: BaHkaTa в 14 Май 2012, 18:11:38
Понеже Misan изказа мнение да не ги наричаме боклуци и заради него днес наснимах всички витринни модели които съм събрал от колекцията на Атлас. Замислих се от казанато от него и е прав. Имат си някакъв собствен чар. За справка мащаба е 1:100. Направени са предимно от пластмаса. Рамите на почти всички модели са метални както и колелата. Не са много леки, но може би и дървения постамент играе роля. Бях забравил как изглеждат вкупом всички но си припомних набързо. Идеални са за примамки и отвличане на вниманието от скъпите ви модели :) Всеки лаик би казал страхотни са, невероятни са! За съжаление съм загубил книжките на 12 локомотива  :( Има също така и метални "снимки" или плаки с цветна фотография и месингови винчета за монтаж.

(http://hobbyworkshop.org/gallery/pictures/models/atlas-edition/IMG_12563.JPG)
(http://hobbyworkshop.org/gallery/pictures/models/atlas-edition/IMG_12609.JPG)
(http://hobbyworkshop.org/gallery/pictures/models/atlas-edition/IMG_12610.JPG)
(http://hobbyworkshop.org/gallery/pictures/models/atlas-edition/IMG_12611.JPG)

Всички (40) снимки от Atlas Edition (http://hobbyworkshop.org/gallery/index.php?folder=/models/atlas-edition/)
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: zazo в 14 Май 2012, 21:59:02
Аз също не виждам нищо лошо в една такава колекция или модели от този тип. Това е един познавателени и достъпен начин начин да се "вкара" умалената железница в дома на хората. Не виждам защо човек,който не е изкуше от задвижените модели, да не може да се радва на железните коне вкъщи.
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: pach в 15 Май 2012, 08:56:53
Подкрепям напълно. Още повече че имаме на лице чудесен резултат.
Преминаване от такава "обикновенна" колекция в неизбродимите дебри
на задвижените модели и хобито като по...висше занимание от
обикновенното събиране (да не се бърка с колекционерството, моля)
и обикновенна игра с "влакчета".

Значи мащаба се оказа не 1/160, не и (за жалост) 1/120,
ами 1/100... мдаааа...жалко.

Но пък са красиви!!!  :good: :good: :good:
(може би щото аз си падам по парните локомотиви) ;)
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: KRAKOMOBILA в 15 Май 2012, 10:18:27
Аз пък казвам, че мащаба е 1/160. Поредицата е на Amercom, а не на Atlas.
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: daddy_g в 15 Май 2012, 19:00:30
1-ви брой вече е по будките
Определено съм разочарован, колоосите на локомотива не се въртят, а тези на тендера се въртят много трудно,изкушавам се да се опитам да го задвижа, но ще е голяма мъка с колелата на локомотива и щангите...
Надявам се дизелите и електричките да са по читави особено американския дизел...той ако става за търкаляне ще си взема няколко добавка към моя, за dummy
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: JesusBlack14 в 15 Май 2012, 19:34:19
Днес, случайно ходейки към даскало в 6 часа сутринта забелязах нещо да синее в будката. Заприлича ми на Малард, затова се приближих. Купих си списанието веднага, но само защото е 3лв, тъй като нататък сигурно ще е около 9лв. Моделчето не е лошо никак.
-- хора, какво искате за 3лв ---   :search:

(http://media.snimka.bg/s1/0495/027233406.jpg?r=0)
Мащабът със сигурност е N, дори и куплунгът е такъв  :haha: релсите са със същите размери  :)
(http://media.snimka.bg/s1/0495/027233392.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/0495/027233351.jpg?r=0)

Гледам че идват интересни модели занапред, ще реша какво още да си купя, тъй като както всички знаят - това са само малко по-детайлни играчки. :yes:

(http://media.snimka.bg/s1/0495/027233344.jpg?r=0)
Като гледам най-много да си купя ТЕЕ и нищо повече ....  :scratch_ones_head:

В списанието има интересна информация за модела, който получаваме  :)
(http://media.snimka.bg/s1/0495/027233347.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/0495/027233345.jpg?r=0)

Вече виждам 2 грешки в модела, като например - КОЛЕЛАТА ТРЯБВА ДА СА ЧЕРВЕНИ А НЕ ЧЕРНИ  :lol:

 Но въпреки всичко това е нещо, което може да ме разведрява когато съм на бюрото. Моля, хората което са си закупили списанието да кажат мнението си върху моделите  :good:
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: misan в 15 Май 2012, 22:21:19
           Мога да кажа само,че колекцията от подобни модели на Ванката  ми направи голямо удоволствие да я видя. Много  благодаря за снимките.

 И  мнението,че  с тези моделчета много хора могат да се запалят към железниците,също много ми хареса  и е абсолютно вярно. За 3,че и за 10 лв,моделчетата са си много хубави и найстина създават настроение и много хора ще си ги  купят. По отношение  на ниската цена,може да се направи аналог и с атракционните пътувания.

Може да е много по интересно да се пътува до Копривщица или до Пловдив,отколкото до Банкя,но цената ще е много висока и много от хората няма да могат да си го позволят. Докато до Банкя ще е максимално евтино.

Когато науча по подробно за разсписанието на влаковете,веднага ще  напиша . Но досега си се знае,че се започва от 24 май и ще продължи до 3 юни.
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: JesusBlack14 в 15 Май 2012, 23:01:53
Моделите са готини, а и аз имам няколко като на Ванката. Това си е зарибявка  :good:
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: mill в 16 Май 2012, 12:52:18
Готино.И аз си взех 1-я брой за 2лв.Направиха ми отстъпка ;) от цял лев
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: Loco-motion в 16 Май 2012, 14:06:51
С познавателна цел за начинаещи като мен долу-горе става, но адски много ме подразни табелката MALLARO. И какво, по дяволите, трябва да значи надписът BRTTINRALWAYS на тендера.
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: JesusBlack14 в 16 Май 2012, 15:53:51
Цитат
познавателна цел за начинаещи като мен долу-горе става, но адски много ме подразни табелката MALLARO. И какво, по дяволите, трябва да значи надписът BRTTINRALWAYS на тендера.

Нека и аз да кажа и покажа  нещо по въпроса  :agree:

1- Съвсем ясно пише MALLARD  :pleasantry:

2- То може да пише Малард, но най-смешното е че това всъщност не е точния Малард... Освен Малард има още няколко модела. Първото нещо което се набива на очи е тъмно синия цвят. Локомотивът трябва да е светло син  :)
Второ, номера на Малард е 4468..... Трето - Малард има капаци на колелата а този няма.
(http://blog.autospeed.com/static/images/blog/2008/06/mallard.jpg)


Ето накъде отивам - взели са друг прототип - SIR NIGEL GRESLEY.!!!!!!!!!!!!!!!!!!! --- И са сложили табелка MALLARD!!!!!!
(http://www.freefoto.com/images/809/14/809_14_4874---LNER-Class-A4-4498-Sir-Nigel-Gresley_web.jpg)
(http://www.railalbum.co.uk/steam-locomotives/images-lnera4/60007-tb-06jne2009-nb-5015%5B1%5D.jpg)
(http://media.snimka.bg/s1/0495/027233347.jpg?r=0)


ЗАГЛЕДАЙТЕ СЕ В СНИМКИТЕ И ВИЖТЕ, ЧЕ ВТОРИЯ ЛОКОМОТИВ Е ТОЗИ, КОЙТО Е ПРЕДСТАВЕН ЗА МАЛАРД СПОРЕД СПИСАНИЕТО
НА SIR NIGEL GRESLEY КОЛЕЛАТА СА ЧЕРНИ,  НЯМА КАПАЦИ И НА ТЕНДЕРА ПИШЕ BRITAIN RAILWAYS. А и освен това са сложили номер 60022 а не 60007. Казано направо - чифтосали са 2 реални модела и един измислен номер  :yes:

А най-смешното е че има и трети вариант - има тъмнозелен Малард със номер 60022. Много съм объркан  ;D
(http://www.loveless.co.uk/g1/images/g1_a4/g1_a4_thumbs/G1_60022_thumb.jpg)

Но въпреки всичко се радвам на моделчето - отдалече забравям тези грешки  :)
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: emilchaushev в 16 Май 2012, 16:12:44
Моделчето ми седи в офиса вече и що колеги минаха и всички се хващат за него, а после и за списанието. Определено ми харесва, независимо от корените му, а и не придирям към изработката. Внася ми настроение... то и без това целия офис е накичен с календари с влаци и това е напълно достатъчно за тези пари.
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: Adrian в 16 Май 2012, 16:24:28
не ме учудва 'чифтосването' - така не плащат copyrights  :good:
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: JesusBlack14 в 16 Май 2012, 16:43:02
Напълно съм съгласен, но думите написани в списанието просто отпадат, а именно-


КЪМ ВСЕКИ БРОЙ ОТ СПИСАНИЕТО ЩЕ НАМЕРИТЕ МОДЕЛ НА ЛОКОМОТИВ С КОЛЕКЦИОНЕРСКО КАЧЕСТВО. БЛАГОДАРЕНИЕ НА ИЗКЛЮЧИТЕЛНО ПРЕЦИЗНАТА ИЗРАБОТКА И ВНИМАНИЕ КЪМ ДЕТАЙЛИТЕ МОДЕЛИТЕ СА ТОЧНИ КОПИЯ НА ОРИГИНАЛИТЕ. В КОЛЕКЦИЯТА ЩЕ ПРЕДСТАВИМ НАЙ-ЗНАЧИТЕЛНИТЕ ЛОКОМОТИВИ В ИСТОРИЯТА НА ЖЕЛЕЗНИЦИТЕ ОТ СЪЗДАВАНЕТО ИМ ДО ДНЕС.


Ах не, недей!!  :haha: :haha: :haha:
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: Mixy в 16 Май 2012, 17:14:47
Признавам си, че съм лаик и не съм чел списанието, но ще ме осветли ли някой в какво точно се състои значимостта на този MALLARD за световната ЖП история?
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: JesusBlack14 в 16 Май 2012, 17:22:34
Официално се води се за най-бърз парен локомотив с рекорд от 202.7 kм/h  :)

Малард и Летящия шотландец са изработени от един и същи човек. И двата локомотива държат световни рекорди  :)

(http://www.suttonparkvideos.co.uk/wp-content/gallery/steam-trains/mallard.jpg)
(http://www.users.globalnet.co.uk/~emgeedee/jpgstore/f_scot.jpg)

Можеш да видиш във  Уикипедиа за подборности  :hi:

-------------------------------------------------------------------------------------------

Да заявя нещо относно казаното от мен по-горе. Това е моето предположение. Не намерих син Маладр със код 60022. Има минимална вероятност да греша, и ако е така - искрено се извинявам  :)
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: CaLLlo в 16 Май 2012, 17:30:41
(http://alfa.kachi-snimka.info/images/viu1337178349f.JPG)

                        Стъклена плака 8 x 10 cm от 1930 г.
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: Rizar в 16 Май 2012, 21:17:25
Аз също си купих моделчето много му се изкефих, като го видях... ще преценя дали да си купувам следващите броеве, ако все са си на 3 лева ще взимам, но ако ги качат на около 10 лева, в което почти не се съмнявам, спирам.
Цитат
Съвсем ясно пише MALLARD
На мен пък пише MALLARО...  :haha:
П.П. Мащаба е 1:160.
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: JesusBlack14 в 16 Май 2012, 21:56:45
Цитат
На мен пък пише MALLARО
Еми значи просто съм извадил голям късмет  :lol:
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: emilchaushev в 16 Май 2012, 22:25:46
А не се учудвай... Аз днес купих 4 бройки. Печата е шеметен. На единия светлите обръчи на котела са двойни... Хайде народе не придиряй толкова... Виж ако ми дойде локомотив за 200 евро в такъв вид бих опищял света.
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: emilchaushev в 30 Май 2012, 10:47:29
Дали е излезнал втория брой?

Между другото в Полша е излезнал брой 38
http://www.amercom.com.pl/44-kolekcja-lokomotywy-swiata?p=4

Да се надяваме и тук да пуснат пълната колекция
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: Loco-motion в 30 Май 2012, 10:49:38
Да, тази сутрин гледах по будките португалския лок. Сега чакам само заплатата. :lol:
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: jopeto в 30 Май 2012, 12:02:33
Горе-долу на какъв мащаб отговаря това ? За тия пари, стават идеално за ръждясали дъмита в някой глух коловоз, ако са в нужната администрация де. Кадо дойде "крокодила" бих си взел с цел състаряване, дори да не е моя мащаб.
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: atanas72 в 30 Май 2012, 12:05:16
N :boredom:
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: jopeto в 30 Май 2012, 12:12:40
Разгледах, полските издания има много яки неща за дъмита, За Жорж - Eurostar  има най-много неща! Има TGV, локомотиви SNCF и SNCB.  :hi:     
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: Vlado в 30 Май 2012, 12:13:42
БДЖ не видях обаче! Дали няма да ни пропуснат?
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: Loco-motion в 30 Май 2012, 12:31:48
100%
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: emilchaushev в 30 Май 2012, 12:58:43
Владе, идеален шанс да се учи човек да преправя към БДЖ... и да го изхвърлиш да не те е яд.  :)

Чист N си е.
Само кофтито е, че са обявени първите 10 лока за издаване в BG... амин дай Боже и другите после да ги пуснат.. ако не ще се поръчва от Полша, ...някак ми намирисва.
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: Vlado в 30 Май 2012, 13:25:25
Цитат на: emilchaushev link=topic=3832.msg78656#msg78656 date=1338371923
Само кофтито е, че са обявени първите 10 лока за издаване в BG... амин дай Боже и другите после да ги пуснат.. ако не ще се поръчва от Полша, ...някак ми намирисва.

Не се знае! Давам пример с De Agostini - корабът им е 100 бр., досега са пуснали 36 бр. от поредицата и няма данни да прекъснат по средата, че дори и обявиха, че гарантират пускането на всички.
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: Der Hetzer в 31 Май 2012, 09:02:43
Предполагам няма да бъдат пуснати само 10 модела, пък и тук ги пускат в произволна поредност, в другите държави номер 1, 2 итн са съвсем различни модели. БДЖ или локомотив отговарящ на БДЖ не видях, може би най-близките (ако не се държи на подробностите) са BR 01 и BR 52 DRG. По-любознателните могат да се информират по много лесен начин какво ще има за в бъдеще, просто идете на WWW.EBAY.CO.UK и в търсачката напишете DELPRADO LOCOMOTIVE и ще видите какво предстои да бъде издадено... и ако сте нетърпеливи за някой модел и не държите да имате списанието съм него може с малко търсене пак да го притежавате за около десетина лева...
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: pavel75 в 31 Май 2012, 09:07:28
Като стана дума за списанието - какво ви е мнението за него? Май е доста постничко.
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: jopeto в 31 Май 2012, 09:14:57
Ми то, ако имаше нещо интересно, нямаше да има модел в него. Както се вижда и в темата тук, всички сме се фокусирали върху моделчето, съдържанието е на втори план.  Иначе гледах, че има и полски парен лок в полското издание, Но за бдж- такъв се съмнявам да има. :blind:
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: mill в 31 Май 2012, 09:23:02
6 кинта...ще ме прощават. :nono:
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: liro4605 в 31 Май 2012, 10:25:49
Прогнозите за по-късните броеве са за 10лв
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: Adrian в 31 Май 2012, 10:44:32

абе и вие си нямате работа да изкупувате (http://imageshack.us/g/594/dscn0555us.jpg/) бутафории
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: Der Hetzer в 31 Май 2012, 11:33:18
"Ово е стандарт" са казали братята сърби. Със същите финансови усилия/лишения средностатистическият западноевропеец, жител на незасегната от комунизма страна си купува Роко и Брава, тук вече разликата на списание от 3, 6 или 10 лева е осезателна  :fie:
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: atanas72 в 31 Май 2012, 16:54:42
Здравеи те за тези пари са си супер,ТАКА се започва.Юсеин Болт и тои е бягал бос.
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: JesusBlack14 в 31 Май 2012, 17:57:07
Голямо започване. То като се пресметне колко се плаща за 15 моделчета можеш да си купиш истински модел в НО??? Издателите са достатъчно хитри... Да, така се почва - 10лв по 10лв........   ;D ;D  Разбирам 1-2 модела... По скоро препоръчвам самолетите - Много по-големи са и са от метал... Тези хлебарки.. А и списанието не е нищо особено и е много малко. Нямам нищо против, но то със започването да не направим пари за модел РОКО за няколко месеца
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: Rizar в 31 Май 2012, 17:59:49
Купих си и втория брой, лока ми много харесва, но ето качиха цената на 6 лв.  :angry:
Няма да купувам цялата поредица, а само определени локомотиви... сега като вдигнат цената на 10 лв, то по- добре да си събираш пари и да си купиш някое вагонче на Роко или Пико.  ;)
Цитат
Голямо започване. То като се пресметне колко се плаща за 15 моделчета можеш да си купиш истински модел в НО??? Издателите са достатъчно хитри... Да, така се почва - 10лв по 10лв........      Разбирам 1-2 модела... По скоро препоръчвам самолетите - Много по-големи са и са от метал... Тези хлебарки.. А и списанието не е нищо особено и е много малко. нямам нищо против, но то със започването да не направим пари за модел РОКО за няколко месеца
Докато пиша отговора си, си ми изпреварил мисълта.  ;D
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: JesusBlack14 в 31 Май 2012, 18:02:02
 
Цитат
Докато пиша отговора си, си ми изпреварил мисълта. 
Евала Ризар! Пак с тебе да имаме еднакви мнения  :friends:
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: Adrian в 31 Май 2012, 18:03:48
Off-Topic:
:lol: на всяка цена искам снимка с вас !!
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: Rizar в 31 Май 2012, 18:10:21
Цитат
Пак с тебе да имаме еднакви мнения
  :drinks:
Цитат
А и списанието не е нищо особено и е много малко.
Да не говорим, че на две от страниците има снимка на локомотиви и пише- "светлини"- "локомотивите имат един високо разположен фар или два по- малки, монтирани по- ниско",,, "ходова система"- "Типична ходова система с две четриколесни талиги"... такова инфо може и да се намери и в уикипедия.  ;D
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: JesusBlack14 в 31 Май 2012, 18:33:03
Цитат
такова инфо може и да се намери и в уикипедия
То дори няма нужда да го търсиш - то е очевадно че има 2 по-ниски фара и двуосни талиги...  :lol: :lol:
Все едно да се каже - вижте тази кола.. тя е с 2 фара отпред и 2 стопа отзад. С четири гуми е.

Или

Вижте този човек!! има 2 очи и една уста  :haha: :haha:
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: atanas72 в 31 Май 2012, 19:06:51
Според мен тук е място за позитивни мнения и съвети,всичко друго е общи приказки.
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: Rizar в 31 Май 2012, 20:29:04
Цитат
Според мен тук е място за позитивни мнения и съвети,всичко друго е общи приказки.
Няма как да са само позитивни мнения, ще има и хубави и лоши, всеки има свой вкус... ако бяха само позитивни това значи да им правим реклама.  ;)
Тук не виждам какви съвети могат да се дадат, освен мнения и съвет за състаряване и нещо от този сорт...  :)
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: atanas72 в 31 Май 2012, 20:34:38
Всичко започва с А и Б за останалото има книги енциклопедии и форуми,топлата вода отдавна е открита.
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: emilchaushev в 31 Май 2012, 21:44:29
Нека да разкажа един случай. Миналата година на конфер,енцията дойде една моя колежка със семейството си. От няколко години децата имат досег с моите влакове и се запалиха някак от само себе си. В тях се озрови влакчето от детството на таткото, купи се Лего с локомотива Томас и сега....Не можете да си представите в каква еуфория са в момента с тази поредица... Така, че има и друга гледна точка. Ето това е целта на поредицата и в този случай тя е постигната.

Нека не забравяме, че това е продукт за масовия пазар, което за разбиращите от материята е кофти като качество, но едва ли ако някой от нас  бъде поставен в сфера, в която не разбираме нищо би се впечатлил от продукти за 10 или 1000 лева. В крайна сметка колко от вас ходят облечени с маркови дрехи всеки ден, например?
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: Adrian в 31 Май 2012, 22:21:27


Емко , стига сте припадали по бутафории , елате на себе си  :hi:
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: Rizar в 31 Май 2012, 22:32:15
Цитат
В тях се озрови влакчето от детството на таткото, купи се Лего с локомотива Томас и сега....Не можете да си представите в каква еуфория са в момента с тази поредица...
За това си много прав. Аз нищо не казвам, че е лоша... Но има какво да се желае, за 10 лв, поне повечко информация, не мислиш ли?  :)
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: JesusBlack14 в 31 Май 2012, 22:34:53
Никога не съм казвал нищо относно реакцията на хората относно тези модели. :) Нека им се радват, просто изобщо не се изненадвам на хитростта на Издателите. Стремежът въпросното нещо да ви се види интересно, само и само да го купите не е нищо ново и тук случая  с тази поредица е точно такъв...   :boredom:Дори днес им видях рекламата- поредното пресилено нещо. Веднага мога да дам пример  но относно друга реклама

Дете се вози по лодка , плуваща в тоалетна хартия
-Всичко е тооолкова бяло и нежно
- и е меко!
Новата тоалетна хартия Емека, сега вече и с трети допълнителен пласт


Тука народа си казва - лелеее, това вече е нещо ново, което другите тоалетни хартии го нямат. Звучи много интересно.. ;D
(  А ВСЪЩНОСТ ВЕЧЕ ПОЧТИ ВСИЧКИ ТОАЛЕТНИ ХАРТИИ СА С 3 ПЛАСТА. САМО ЧЕ НЕ, ГЛУПАВИЯ НАРОД СЕ ХВАЩА И ЗАПОЧВА ДА КУПУВА. ТОЙ Е ДОВОЛЕН, НО ПЪЛНИ ДЖОБОВЕТЕ НА ХИТРЕЦИТЕ)

Съжалявам за нелепия пример, ама не се сдържах  :lol:

Един заблуден човек може да се е зарадвал че си е купил часовник Ролекс за 20лв, ама в крайна сметка да е купил някоя реплика.
Ако тази реплика е била рекламирана по телевизията и не е казано, че е такава, неразбиращия човек отива и напълва торбите  ;D
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: emilchaushev в 12 Юни 2012, 13:31:00
Някой видял ли е дали е пуснат новия брой?
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: niki в 12 Юни 2012, 14:09:57
преди малко ходих за димящи пръчки, но още не бяха го докарали в репа :drinks:
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: niki в 12 Юни 2012, 14:14:55
Вярно е , че не са върха на сладоледа, но  е по добре да ги има, аз лично мисля, че е добре за хобито, - до момента имаше самолети, коли, кораби , камъни и тн и тн,Сега поне има и влакове, с не лоши материали,снимки и оформление, така чеее, дори като се погледне под разбиращото и критично око на хобиста, плюсовете са повече от минусите. :drinks:
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: Petko Ivanov в 14 Юни 2012, 20:19:12
В събота и неделя имах удоволствието да посетя Одрин. Старата гара на града в квартала Караагач е запазена и пред нея е позициониран като музеен експонат един от най-известните и успешни локомотиви на Роберт Гарбе - G10, заедно с един пътнически вагон. Гарата няма коловозно развитие, а сградата е към Тракийския университет.
Локомотивът е запазен в чудесно състояние и е много приятен за гледане. Снимки може да видите на линка:
http://pivanov68.snimka.bg/hobby/lokomotiv-g10-odrin.683852.27543716
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: Adrian в 14 Юни 2012, 21:14:34
страхотно !! :good:
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: CaLLlo в 14 Юни 2012, 21:28:40

Благодаря за хубавите снимки и инфо ... както винаги досега!



Леко в страни от темата, малко инфо от мен за Одрин, което научих скоро.

Битката на Фердинанд за Одрин по фаталистични причини е планирана точно на 13.1.1913 г. и е завършила с успех. Старият български град е освободен, но не за дълго ... на по-късна дата цялото българско население е изселено по различни краища на страната и една много малка част само е останала и е приела турско гражданство. Един пример - изселници от Одрин са заселени в бургаско, на обработваеми земи малко преди Поморие и така се е появило днешното Сарафово и т.н. и т.н.

Думата ми обаче беше за града Одрин - къщите на изселниците там в момента са така, както са оставени преди 100 години, никой не ги пипа и нищо не ги прави ... местни жители казват - "Очакваме собствениците им някой ден ... просто да се върнат .... " . .................
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: Сaprycorn в 15 Юни 2012, 01:23:51
Най-интересното на този G10 е необичайното разположение на пясъчниците и парния дом! Обикновено, когато парният дом е в предната част на котела (както е тук), тогава пясъчникът е само един, а когато пясъчниците са два, парният дом е разположен по средата между тях. Такава конфигурация виждам за първи път!
Благодарност на Петко за интересните снимки!
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: Petko Ivanov в 15 Юни 2012, 08:50:19
Радвам се, че снимките са ви харесли. На мен също ми се стори необичайно разположението на пясъчниците спрямо парният дом, но явно е имало и с тази конфигурация.
Препоръчвам на всички да отидете до Одрин, но не с организирана екскурзия с автобус. Градът е само на 20 км от КПП "Капитан Андреево" и на 30 км от КПП "Лесово" до Елхово. Аз отидох след един семинар в Созопол през КПП "Малко Търново" за около 3 часа. Пътищата в Турция са великолепни, а хората много любезни и приятелски настроени. Превзетата от нашите войски  крепост е превърната в музей, също доста интересен. Най-известната забележителност е джамията "Султан Селим", която е истински архитектурен шедиовър.
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: Ivo Nedkov в 05 Юли 2012, 12:27:49
Когато почна тази поредица ми стана интересно и ходих до реповете да разглеждам моделите.
Престраших се и си взех парния локомотив Ту5 или BR50:

(http://img811.imageshack.us/img811/1561/br501m.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/811/br501m.jpg/)

(http://img140.imageshack.us/img140/22/br502.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/140/br502.jpg/)

Като изработка и детайност горе-долу бива.
Не ми допада че колелата не се движат.  :(
Затова ще го сложа във витринката на секцията.  :yes:
Други модели май няма да си взимам...
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: toniemi в 06 Юли 2012, 18:59:22

Аз пък го намерих в БДЖ вариант :pleasantry:

(http://media.snimka.bg/s1/0752/027748996-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/0752/027748995-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/0752/027748994-big.jpg?r=0)
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: Ivo Nedkov в 07 Юли 2012, 12:01:27
Брей, как с 2 боички Тони е сътворил чудеса!!!  :clapping:  :clapping:
А и като си имаш макет в N, можеш да го сложиш на някой глух коловоз!!!  :yes:
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: JesusBlack14 в 07 Юли 2012, 13:47:56
 :clapping: :clapping: :clapping: :clapping:
Евалата! Кога го взе, кога го направи нашенски!
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: novobranec в 09 Юли 2012, 01:23:47
Айде сега и аз да река нещо по въпроса. Нещо като поглед на новобранеца върху нещата, да ме прощавате.
До събота изобщо не знаех за тая серия, ама вече знам  :yes:
Абсолютно съм съгласен с повечето мнения тук, че за такива китайски боклуци 10 лева са повече от много. Ама тоя "полски" Ту5 не можах да го подмина. Не за друго, а защото както ви е известно, това си е немския BR50 и като се има предвид любовта ми към Райха и че Räder müssen rolen für den Zieg! изобщо не се колеб(ав)ах.
Първо по така нареченото "списание". Абсолютна отврат като текст. Специално изрових в нета полския оригинал - и там същото. Само че с нашенския вариант нещата са още по-зле. Според мене обяснението е в редакционното каре: "Превод Диана Попова-Котева". Нали съм си пусти филолог, а и с полския се справям все още, специално накрая погледнах и там. Защото това, че преводачът пикае клекнал, го подозирах още от момента, в който научих от текста на “списанието”, че локомотивите (а сигурно и вагоните) нямат бандажи на колелата, а обръчи. Научих и много други интересни неща, например за да спомена само още едно: че парните локомотиви имат ветропредпазители. Сигурно димната камера лесно настива, щом така я пазят от вятър (и защо само от страничен?), знам ли. Без повече коментар, който иска, да си го чете това "списание", голям майтап е. Препоръчително е обаче интелектуално ниво, не по-високо от това на второкласник.
А сега за така наречения модел. Некъф ужас, некъф ад. Като сглобка имам предвид. За съжаление не можах да хвана откъде е оригинала, въпреки че прерових всички каталози на Arnold, Minitrix, Fleischmann и т.н. производители на мащаб N. Обаче ясно е, че моторизирания оригинал ще е поне 50 пъти по-скъп от това китайско дърво, така че не ми се свидят тия 10 лева, дето ги дадох. Щото като се пипне тук-там моделчето, става си добър статист от него.
Сглобката конкретно на това, което на мене ми се падна е наистина ужасна - буферите криви и разногледи, един от предните стърчи нагоре като зенитно оръдие и е залепен с половин кило лепило, втвърдило се под него като топка борова смола. И въобще - лепилото не е жалено. Щангите са живописно синусоидални и очевидно трябва да се сменят изцяло, щото с такива щанги никой локомотив няма да тръгне ни напред, ни назад, ни даже настрани. Кабината е залепена накриво и повдигната в задната част, което придава на локомотива спортно-състезателен вид. Всички колела са боядисани ужасно, ама това не е болка за умирачка. Въпросните са отляти в монолитен метален блок, така че за въртене просто забравете. Същото се отнася и за двойките колооси на тендерните талиги. Които пък съответно са отляти (от пластмаса) като едно цяло заедно с дъното на тендера, така че забравете за поставяне на модела дори и в крива с почти незабележим радиус (изпробвано вече с flex-релса). Като цяло обаче тендерът е с по-добро качество. Предполагам, че е произведен в съседното село, където малките жълти работници са по-съвестни.
Тампонният печат е на добро ниво, обаче от това не ми става по-леко. Нещо не съм фен на “Полскйе колейе панствове”,  сигурно заради огромните изблещени фарове на локомотивите им. А при положение, че заготовката е сравнително добра за немска 50-ка или нашенска 14-ка, РКР просто няма никакъв шанс. При мене поне. Щото колелата трябва да се въртят за победата, нали се разбрахме още в началото.  :yes:
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: pach в 09 Юли 2012, 08:22:52
Не съм фен на този вид "модели", още повече, че за десетина лева мога да си купя работещ, детайлен и
точно копие на оригинала - вагон в ТТ. Вярно че за десет лева , само втора ръка, ама е ДВИЖЕЩ се!!!

Въпреки това си купих втория локомотив - от португалската серия - просто ми хареса визията му, па макар и в N.
А всъщност идеята ми е да си го моторизирам...като част от по-голям проект.

За списанието - както казват и прежде говоривщите - пълна боза.
Така и не съм потърсил данни за "португалчето" ама в списанието са написали,
глупостта че е "световно известен локомотив със голямо разпространение", което
не им пречи само десетина реда по-натам да уточняват, че локомотива е произведен в ...
60 (или 30 беше  :scratch_ones_head:) бройки!!!!!!!!!!!!

С други думи - поредицата е пълна мазня, но става за начално "зарибяване" на начинаещи и деца.

Впрочем за ТY-5 се колебаех до момента в който огледах всички налични модели на два репа,
за избягване на гадости по монтажа и боята описани по-горе...
Ами нито един, не беше поне боядисан свестно, камо ли сглобен добре. И това за десет лева!!!

Тони в това отношение наистина е "върхът на сладоледа"!!!!
 ;D ;D ;D
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: JesusBlack14 в 09 Юли 2012, 15:37:47
Майстор Тони, можеш ли да ми кажеш кой код зелена  боя  си използвал за да боядисаш моделчето в N :)
 :hi:
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: liro4605 в 09 Юли 2012, 17:52:35
Цитат на: Petko Ivanov link=topic=3832.msg79319#msg79319 date=1339739419
Препоръчвам на всички да отидете до Одрин, но не с организирана екскурзия с автобус. Градът е само на 20 км от КПП "Капитан Андреево" и на 30 км от КПП "Лесово" до Елхово.
Г-н Иванов
Познавам много добре вашият брат и сме добри приятели ,но смея да кажа ,че подобна пр.....да не ви подхожда! :hi:

Аз бих ви препоръчал уважаеми съфорумци да уважите труда на хората възстановили 03та серия и да се насладите на атракционите август месец особенно ако сте по това време на морето.Снощи имах удоволствието да изпия по бира в Горна :drinks: с един от главните виновници за възстановяването и за което  :hi: Маршрута за сега е Варна-Аспарухо :locomotive:во.

Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: novobranec в 09 Юли 2012, 18:23:26
Айде стига сте се заяждали, при това за неща, които нямат нищо общо със заглавието на темата!
По въпроса с тая "колекцийка" - забравих вчера да предупредя тия, дето се гласят да купуват всичко, да се приготвят за яко набутване. Оригиналната серия е 53 броя, дотука в Полша са излезли 41. Та по-добре вземайте само това, което според вас си струва да го имате. Бòли ме мене например некъф си южноафрикански локомотив. Е, ако има историческа стойност, тоест прегазил е над 1000 негри, бих си го взел и него. Интересно ми е обаче дали ще стеснят дисплейния коловоз или ще го оставят 9 мм и ще надуят локомотива до "едно към релсата". Щото доколкото знам в ЮАР сичкуту каливоз е 1067 мм.
Та ако още не сте ги видели нещата, излезли досега - те да ги видите, обаче номерацията им е друга:
http://amercom.com.pl/44-kolekcja-lokomotywy-swiata
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: toniemi в 09 Юли 2012, 18:24:01
Цитат на: JesusBlack14 link=topic=3832.msg80079#msg80079 date=1341837467
Майстор Тони, можеш ли да ми кажеш кой код зелена  боя  си използвал за да боядисаш моделчето в N :)
 :hi:
80 мат на Хумброу!
Моделчето има и кинематика между тендера и локомотива!
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: JesusBlack14 в 09 Юли 2012, 19:03:19
Забелязах кинематиката, и аз съм изненадан :music:!Като гледам кои локовотиви ще правят, със сигурност ще си взема Тауруса, Кроки и Шотландеца -- ако ги хвана де -- :)
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: emilchaushev в 09 Юли 2012, 22:23:01
Цитат на: ilfil link=topic=3832.msg80082#msg80082 date=1341847406
Айде стига сте се заяждали, при това за неща, които нямат нищо общо със заглавието на темата!
По въпроса с тая "колекцийка" - забравих вчера да предупредя тия, дето се гласят да купуват всичко, да се приготвят за яко набутване. Оригиналната серия е 53 броя, дотука в Полша са излезли 41. Та по-добре вземайте само това, което според вас си струва да го имате. Бòли ме мене например некъф си южноафрикански локомотив. Е, ако има историческа стойност, тоест прегазил е над 1000 негри, бих си го взел и него. Интересно ми е обаче дали ще стеснят дисплейния коловоз или ще го оставят 9 мм и ще надуят локомотива до "едно към релсата". Щото доколкото знам в ЮАР сичкуту каливоз е 1067 мм.
Та ако още не сте ги видели нещата, излезли досега - те да ги видите, обаче номерацията им е друга:
http://amercom.com.pl/44-kolekcja-lokomotywy-swiata

Май вече го дискутирахме кой, как и дали се набутва... Всеки има глава и си преценява. Могат да се намерят достатъчно аргументи и за двете тези. Аз понеже съм нетърпелив, та се чудих дали да не си ги поръчам накуп от Полша, защото до 53 прави точно две години чакане...
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: novobranec в 13 Юли 2012, 17:57:52
Появи се и № 5 - немската мотриса VТ 11.5 на експресите ТЕЕ. Като качество на сглобката е много по-добра от полския "Туполев", което е абсолютно логично - парният локомотив не е за всяка уста лъжица, особено в такъв малък мащаб (ама върви го обяснявай на китайците). Тука нещата са пределно прости - пет винта. Три за коша и по един за талигите. Даже и китаец не може да сбърка.
Добрата новина: талигите са подвижни, колоосите им също. Теоретично. Явно китайците са усвоили челния съветски опит и винтовете на талигите са забити с чук. Лекото им олабване обаче прави талигите по-сговорчиви и проблема е решен. Твърде е вероятно на вашия модел (ако решите да си го вземете все пак) някоя от колоосите да отказва да се върти, особено на предната двигателна талига. Това е, защото и тука жълтите човечета не са жалили лепилото. Решението: разглобява се талигата (лесно е) и се почиства лепилото в артък. Колооста тръгва.
Дъното е отлято от метал, кошът е пластмасов и добре детайлиран. Не е боядисан, само кремавата лента е ударена на полунекадърен тампон. Обаче пластмасата е по-скоро кафяволайняночервена, а не по-ярка, както е боядисан истинския прототип. И кремавото е малко по-жълто, ама се ядва. Това е едната от лошите новини. Ако решите да пребоядисате (или в случая по-точното е да боядисате) коша с правилния червен цвят, емблемата ТЕЕ отпред просто отива по дяволите. Тя впрочем не отговаря на истината, защото вместо в златисто е ударена тоже в сребърничко за по-евтино.
Другата лоша новина е, че някои от прозорците са задължително омазани с лепило и съсипани. Разглобих модела да видя дали може да се направи нещо по въпроса (май не) и установих потресен, че това нещо има даже и интериор. Верно - само седалки, тоест облегалките им, но го има. Понеже интериорният детайл е от черна пластмаса, трудно се забелязва на сглобен модел. Големият майтап е, че най-много и най-нагъсто са седалките в двигателното отделение!
С подвижните си талиги и колооси моделът тоя път може вече да се ползва не само като статист в права или крива, ами и да се бута и тегли насам-натам. Ама пак само теоретично. Щото стандартния N-ски куплунг отзад е закован неподвижно с лепило. Китайска му работа.
Да тегля чЪртата - според мене моделчето си струва парите и не съжалявам, че го взех (още повече, че още не съм го платил ;D) За себе си решавайте вие.
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: CaLLlo в 13 Юли 2012, 18:26:00

Образцов хобистки разбор, гарниран с щипка сарказъм, но омекотен
и почти приятелски звучащ ... това е той, бай ви Илиян  ;D

Все се сещам за друга крилата фраза - "грозен, грозен, толкова грозен, че как да не го заобичаш накрая!?!" - става дума за накакъв модел английски камиони ...

 :drinks:
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: novobranec в 13 Юли 2012, 18:38:45
Благодарим, та нема додека за убавите фалби, Сашо!
Ама си оставам новобранец и туйто. Както казваше един познат англичанин: "отново паднах жертва на голямата си уста". Щото проверих и се оказа, че има и мотриси с хромирана емблема ТЕЕ отпред, а не месингова, както е на най-първите. И като гледам колко разновидности на окраските има това чудо, 100% маркировките на китайското изделие са верни. Ама за лайняночервеното си настоявам, че е грешно  :yes:
По въпроса за камионите: това важи за почти всички английски камиони. Не само от войната, а чак до 70-те. Щото сега с тая глобализация и те вече са безлични.
Между другото, да не забравя - ходовите изпитания на модела VТ 11.5 преминаха не особено успешно. Поради некадърно отлятите колела модела се клати като инвалид 3-а група. Ама и това не е болка за умирачка - който му е мерак, може да смени колоосите, както и да си направи куплунга подвижен. Лесно е, щото отливката си е предвидена за подвижен куплунг.
А сега отивам да видя по каталозите откъде му растат крачетата на това моделче. Мирише ми нещо на Kato, ама де да видим.
За все още нерешителните дали да си го вземат тоя № 5, видеопоздрав с песента Trans Europ Express на вехтата култово-електронна група Kraftwerk:
http://www.youtube.com/watch?v=JKHfSwoALYE&feature=related
:good:
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: Марио Евстатиев - БЛФ в 15 Юли 2012, 13:01:26
И аз се престраших и си взех бр. 5. Моделчето се оказва наистина добро за парите си, даже при мен няма нито един омазан с лепило джам. Талигите са подвижни, колоосите също. Като цяло става за стационарно експониране, особено подходящ е за аранжиране на депа в N. В самото списание материалите също са интересни, макар написани на доста непрофесионален език, да не кажа лаишки написани.
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: novobranec в 17 Юли 2012, 09:17:39
Не са лаишки написани, Марио, а са идиотски преведени. Иначе в оригинал си звучат много добре. Преписват от Уикипедията, та пушек се вдига. Поне да превеждат като хората, ама не. Женска му работа.
Честито за неомазаните прозорци! Сигурно твоята мотриса е сглобявана в друго село.
Между другото, ровенето в нета доведе до редица интересни резултати. Преди да забравя - оказа се, че оригинала е на Роко, а не на Като. А един от доста интересните резултати е, че се намери опаковка на въпросното изделие на Ebay срещу скромната сума от 25 евро + 12 евро пощенски разходи = 37 евро общо. Кво му плащаш? Повтарям - става въпрос за ПРАЗНА кутия. Употребявана, както си пише. Който не верва да бега тука сам да види:
http://www.ebay.co.uk/itm/Roco-N-Boite-vide-pour-TEE-Parsifal-VT-11-5-/120908651981?_trksid=p4340.m263&_trkparms=algo%3DSIC.NPJS%252BSI%26its%3DI%26itu%3DUA%252BUCI%26otn%3D5%26pmod%3D170862628613%252B170862628613%26po%3D%26ps%3D63%26clkid%3D488317478274444409
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: emilchaushev в 17 Юли 2012, 10:13:14
С нетърпение чакам следващия брой- японския Ориент Експрес D51. Много се чудих дали да не си го взема на читав модел от Като, но реших, че като си взема вагоните на Ориента, ще го карам както е бил каран '88 година в Европа с 01, а моделчето ще си го взема само за снимки с хубавите вагони.
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: JesusBlack14 в 06 Август 2012, 15:28:42
Най-сетне се сдобих със ТЕЕ и Японският Ориент експрес. Това, което ми направи впечатление  за него е , че буталата са направени най-добре от другите парни локомотиви досега. Откъде си взимат матриците тез хора  :scratch_ones_head:
Относно ТЕЕ, също е направен доста добре. Изпуснали са червените светлини отпред и други джуджавки, но ми направи впечатление, че "моделите" стават все по-добре направени.  :nyam:
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: emilchaushev в 12 Октомври 2012, 17:01:19
Я вижте какво излезна в брой 47 в Полша- седмак, само, че на CSD... след година значи ще го чакаме  и тука
http://amercom.com.pl/kolekcja-lokomotywy-swiata/2597-nr-47-kolekcja-lokomotywy-swiata.html
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: refil в 12 Октомври 2012, 17:37:43
Списанието в Полша е с наша 07 на корицата  :pleasantry:
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: emilchaushev в 06 Февруари 2013, 08:54:10
М да всяко чудо за три дена...

За съжаляние тази сутрин не моах да си купя поредния локомотив, защото поредицата е спряна. И изгледи за пускане няма.
реди малко писах и на издателя в Полаша да внесе яснота какви ги мислят.
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: lubomir в 06 Февруари 2013, 10:03:01
Издателя направи фатална грешка! Трябваше съдържанието на изданието да си и е същото, но на челна страница с гола, предизвикателно надупена силиконова чалгаджийка или мозъчната гънка(разбирай задника :sarcastic:) на циганина азис, щеше да гарантира продажбите на 100% и всички щяхме да сме щастливи :sarcastic:
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: ritchie в 07 Февруари 2013, 16:40:12
Колегите  от  локомотивния  форум  организират  групова  доставка  на 
останалите  модели  от  Полша.  Който  ще  се  включва  да  побърза,  че  няма  време:
http://www.lokforum.com/viewtopic.php?t=2690&postdays=0&postorder=asc&start=135&sid=90e74787e146375cf277cb8862501a9a
Титла: Re:Локомотивите по света
Публикувано от: emilchaushev в 07 Февруари 2013, 17:16:14
Скъсани сме от всякъде.... 20 поста за 16 евро и никакъв резултат.. една такава дискусия като тяхната по- скоро ще ме откаже да участвам в каквито и да е групови поръчки.