RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм

Общ форум | Chit-chat => Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby => Темата е започната от: fpk1999 в 25 Май 2012, 20:49:31

Титла: Преживяванията Ви С ВЛАК
Публикувано от: fpk1999 в 25 Май 2012, 20:49:31
Здравейте,видях,че форума няма тема за впечатленията Ви,когато пътувате с влак.Във форумите Лок-форума и Български железници има теми Впечатления от пътувания,но нека нашата да има друго име. ;D И така,мисля да започна аз.
Днес,25.05.2012 имах шанса да разгледам София,признавам си............за първи път.... :blush2:.Исках да отидем с Диана Експрес.Купихме си билети и по говорителите съобщиха,че влакът се движи с 5 минути закъснение.Веднага се сетих,че е заради гадното,новопоставено намаление около Скутаре,заради което съм забелязъл,че влаковете идващи от посока Бургас почти никога не пристигат навреме.И изведнъж съобщиха,че влака се движи навреме.Евала на тая машина дето го теглеше,не я видях,но Евала.Дойде и международния Истанбул-Белград в състав от......един турски спален вагон и едно Ех-Db за вътрешно съобщение...И така Диана се зададе в далечината в състав от една първокласна 63-та,едно второкласно Екс Дб,три модернизирани второкласни 44-ки и един второкласен серия 74 накрая.Ние се оказахме в първия вагон първа класа,която днес се броеше за втора.След Стамболийски срещнахме Слънчевия бряг и успях нагледно да го видя.Теглеше го серия 46.Беше от пет-шест второкласни 97-ци,една първокласна 97-ца и един син бюфет.До Огняново скоростта беше доста голяма(мале как бясно минаваше през стрелките ;D),но след него,чак до Белово имаше много гадно намаление.Спряхме на Костенец,слязоха и се качиха доста хора и потеглихме.Влака започна да се мъчи с изкачването,но все пак го биваше за бърз.На Подуяне не слезе почти никой,не знам защо Дианата спира там,но тя си знае  ;D.На гара София видях семафора и мини ретро композицията с парен локомотив.Веднага си запазихме места за атракционния за Банкя.Разходихме се запознах се със София и с трамваите,и в 15.10 хванахме влака за Банкя.Заради почивния ден вагоните бяха почти празни,а в нашия нямаше никой.Машината 01.23 си е доста бърза и добре тегли.На връщане пак бяхме с Дианата,този път беше в малко по-мизерен състав...второкласна 74-ка,една първокласна 63-ка,една модернизирана второкласна 44-ка и едно второкласно Екс-Дб.Теглеше я 45 198 и беше още по-бърза,и мисля,че се движеше поне със над 100 км/ч.Този път имаше интензивен пътникопоток на всички гари,но след Пловдив влака остана почти празен.Не знам само защо хората мразят толкова тези Екс-Дб.Аз лично много си ги харесвам.Днес беше само запознаването ми със София,другия път на на БДЖ Отворените врати,живот и здраве,идвам да се запознаем.Доволен съм много от разходката и се чудя защо всички викат,че нашето не било експрес и било много бавно........Повече никой не може да ме убеди,поне за Дианата,че не била експрес. :beee:

П.П.
На връщане някъде към Пазарджик видяхме товарен влак теглен от немодернизирана 46-ца,някакъв друг локомотив(44 или 45) в състав от....два празни вагона,един,мисля че,зърновоз и една платформа.
Титла: Re:Пътуванията Ви С ВЛАК
Публикувано от: bdz43r в 25 Май 2012, 20:53:54
45 198 едно, че е 44 198, друго, че не се движи от 2 месеца. Друга е била машината.
Титла: Re:Пътуванията Ви С ВЛАК
Публикувано от: fpk1999 в 25 Май 2012, 21:22:42
Цитат на: bdz43r link=topic=3852.msg78431#msg78431 date=1337968434
45 198 едно, че е 44 198, друго, че не се движи от 2 месеца. Друга е била машината.
Ясно видях,че е 45 серията,значи е била може би 45 189.
Титла: Re:Пътуванията Ви С ВЛАК
Публикувано от: gzo в 25 Май 2012, 23:14:46
Фильо, голям образ си ! Радвам се, че иде ново поколение дето да се впечатлява от подобни неща, така както си описал пътуването си. 
Следващия път когато идеш в големото село ти препоръчвам да минеш и през политехническия музей. Със сигурност ще видиш доста неща, които ще те впечатлят: разни ретро брички и апаратури. Препоръчвам ти да минеш и през двора на военния музей да видиш ръждилниците с които дядовците ни са изкарали няколко войни, а и такива на които доста от нас са служили. Ако пък се врътнеш и през метрото хептен ще се впечатлиш.
Титла: Re:Пътуванията Ви С ВЛАК
Публикувано от: liro4605 в 29 Май 2012, 19:16:41
Аз пък ти препоръчвам като се возиш на "Дида"друг път да пишеш  ;D може и да покараш  :locomotive:

Някой от нещата който си написал не са точно така и тъкмо ще ти се изяснят.

Понеже си фен на гара Филипово само да ти кажа че вчера видях уникална неина черно бяла снимка .
Титла: Re:Пътуванията Ви С ВЛАК
Публикувано от: fpk1999 в 22 Юни 2012, 14:14:55
Днес се случи,видях го с очите си,нещо,което силно ме впечатли и реших да го разкажа тук.Днес изпращахме баба на село,а по това време дойде "Диди"-то ;D дойде.Беше в скромен състав от второкласна 44-ка,първокласна 63-ка,второкласна 50-ка и второкласно екс дб.Съобщиха,че ще потегли с 20 мин. зак.,тоест в 8.30,а не както е по разписание в 8.10.Шокирах се като видях следната гледка: МБВ Истанбул-Белград в обичайният си състав от турски  кушет и екс дб 45 серия,......ГО ПРИКАЧИХА КЪМ ДИАНАТА!?!?!?!Веднага се сетих,че белградският заминава в 8.30.Сега явно Диана трябваше да му върви по разписанието.Някой има ли обяснение за това ,случило се днес,паранормално нещо?!

ПС
Иначе се получи готинка композиция. ;D
Титла: Re:Пътуванията Ви С ВЛАК
Публикувано от: liro4605 в 22 Юни 2012, 14:50:18
Тъжно е за обяснение! :resent:
Титла: Re:Пътуванията Ви С ВЛАК
Публикувано от: Adrian в 22 Юни 2012, 14:54:46

fpk , снимай бе ,човек ! На гара не се ходи без фотоапарат  :thank_you:
Титла: Re:Пътуванията Ви С ВЛАК
Публикувано от: liro4605 в 22 Юни 2012, 15:01:01
Преди малко чувам звук на тифони неподхождащи за това време на деня.Излизам на балкона и виждам как любимият ми влак 4640 за Варна през Г Оряховица заминава от гарата с 07ма серия начело и зад нея 44ка го изстрелва  :neo:
Титла: Re:Пътуванията Ви С ВЛАК
Публикувано от: lubomir в 22 Юни 2012, 15:08:08
Цитат на: liro4605 link=topic=3852.msg79610#msg79610 date=1340365818
Тъжно е за обяснение! :resent:
Миро, всички знаем приказката за триците и маймуните. Ей това прави в момента БДЖ! Ако може пътниците да ги набутат по машините щото вагони няма пък и да има що да ги влачат като всеки вагон е 50т и си е чист разход на енергия да го караш. Освен това парка и структурата е в толкова плачевно състояние, че не достигат дори и машините за редовните бързи влакове и за пример ще дам мой личен опит. На 15-ти бързия влак Пловдив за София в 12:45, тръгна в 13:15, като машината излезна от депо в 13:05. В София пристигнахме с 35мин закъснение.
В един момент взех да си мисля дали няма да ни призоват от уредбата да слезем и да ги бутаме тия вагони до СФ ;D
2 месеца по рано, при закупуване на билети за Дианата в Сф на гишето ми казват че няма други места освен 1-ва класа, и се принудих да купя за мене и детето по-скъпи билети, а после се оказа че последния вагон 2 класа пътува празен до Пловдив с 2-3ма човека, а първата класа беше пълна до последно. Чиста проба изнудване!!!
Просто да се чудиш на очите с които искат да си плащаме билетите.
Титла: Re:Пътуванията Ви С ВЛАК
Публикувано от: liro4605 в 22 Юни 2012, 15:23:27
Не смятах да го пиша но ще го напиша.Влаковете са обединени поради липса на локомотив за вторият влак.Съответно се спазва разписанието на по късно пътуващият.
Вчера аз лично свалих инвентара от поредният локомотив спрян от движение поради превишен пробег за планов ремонт.Чак ми се ревеше като знам колко часове имам зад пулта му и колко добре се е справял с влаковете.Вчера просто като го прегарирах и свалих шалтера му..... Нищо хубаво освен резака не го чака  :focus: :skull:
Локомотивите макар и остарели са си точно за нашите условия и това го виждат и частните превозвачи с техните лигави техники.
Както се казва в един стар БГ филм“За нашите условия саааамо Москвич,от мен да го знаеш.“
 Това с билетите което ти се е случило си е чисто грешка в нископоставен служител незайнтересован от нищо от където са и корените на проблемите.
Титла: Re:Пътуванията Ви С ВЛАК
Публикувано от: fpk1999 в 22 Юни 2012, 15:40:12
Ясно!Аз си помислих ,че може да е заради това.Просто се зачудих. :yes:Иначе наистина се получи интересна композиция.Като гледам каква е криза,май и на моя макет трябва да прилагам тази практика :resent:
Титла: Re:Пътуванията Ви С ВЛАК
Публикувано от: lubomir в 22 Юни 2012, 16:31:33
Цитат на: liro4605 link=topic=3852.msg79616#msg79616 date=1340367807
Не смятах да го пиша но ще го напиша.Влаковете са обединени поради липса на локомотив за вторият влак.Съответно се спазва разписанието на по късно пътуващият.
Вчера аз лично свалих инвентара от поредният локомотив спрян от движение поради превишен пробег за планов ремонт.Чак ми се ревеше като знам колко часове имам зад пулта му и колко добре се е справял с влаковете.Вчера просто като го прегарирах и свалих шалтера му..... Нищо хубаво освен резака не го чака  :focus: :skull:
Локомотивите макар и остарели са си точно за нашите условия и това го виждат и частните превозвачи с техните лигави техники.
Както се казва в един стар БГ филм“За нашите условия саааамо Москвич,от мен да го знаеш.“
 Това с билетите което ти се е случило си е чисто грешка в нископоставен служител незайнтересован от нищо от където са и корените на проблемите.
Точно затова мисля че БДЖ е на изживяване.
Относно билетите: да ти кажа честно пробвах и на двете гишета на които даваха билетите за Дианата и на двете получих еднотипен отговор че няма места за 2-ра класа, така че изключвам възможността за уникална незайнтересованст на служителката. В такъв момент не ми идва нищо освен, че това си е заповед "свише" с цел увеличаване на постъпленията. Не забравяй, че работа на маркетинговите отдели в България се свежда единствено и само как все повече и повече да излъжем клиентите и да им вземем повече пари за по-малко свършена работа. Докато в нормалните държави се търсят какви са нуждите на клентите и търсене на идеи за по-доброто им задоволяване. Ей това е малката разлика между тук и там в правенето на бизнес.
Титла: Re:Пътуванията Ви С ВЛАК
Публикувано от: gzo в 22 Юни 2012, 17:11:29
Цитат на: lubomir link=topic=3852.msg79619#msg79619 date=1340371893
Точно затова мисля че БДЖ е на изживяване.

Работата на нашия прител Миро ми напомня до голяма степен работата на огнеборците в нашия град. Таз зима, дето мина имаше няколко пожара в ЖК-то над нас, а до там пътя се вие по едни серпентини с голям наклон. Вдигнали са ги по тревога момчетата и те хвърчат с надутата сирена по барчината. Да де, ама са тръгнали да вършат работата с една антика - Шкода 706 със сдвоена кабина и надпис на борда "МЛАДА ГВАРДИЯ". Наблъскали са се всички вътре, цистерната пълна (нищо че половината изтече по-пътя), баира стръмен а шкодата реве като за цяла танкова рота. Уж реве, а едвам пъпли по хем стръмния хем заледен баир. Целия квартал излезе по балконите да види какво е туй ревящо чудо. Голяма мъка ! Шофьора се озъбил и стиска зъби да изцеди машината още малко, че да стигне на магия до пожара. Чак ми се приплака, като гледах как са принудени да си вършат работата, а в същото време всички до един са я захванали по мерак още от детството. Та и на Миро работата е същата- всичко до дупка до пълно рухване ! Ей за това го уважавам и него и колегите му и всички професионалисти дето са принудени да работят на магия.
Титла: Re:Пътуванията Ви С ВЛАК
Публикувано от: choveka_vlak в 24 Юни 2012, 10:13:38
"Цирка никога не свършва!, той само започва!." ... :blind:
Титла: Re:Пътуванията Ви С ВЛАК
Публикувано от: anubis в 26 Юни 2012, 23:23:32
Днес пътувах по 4-та от ГО до Тулово. Влака малко закъсня защото локомотив се беше запалил. На Дъбово наистина видях една 42-ра със стария кош отделена от вагоните на трети коловоз, но следи от пожар не се виждаха. На отиване до ГО пък пресякохме Балкана с една мотриса 32-ра серия- нещо което до сега не ми се беше случвало, а още по-озадачаващо е как може да ги пуснат по този участък впредвид отказите на спирачките им. Но удоволствието от пътуването с влак по тази линия е наистина несравнимо, както неведнъж го е казвал Лиро  :hi:
Титла: Re:Пътуванията Ви С ВЛАК
Публикувано от: bdz43r в 26 Юни 2012, 23:37:37
Цитат на: anubis link=topic=3852.msg79720#msg79720 date=1340742212
как може да ги пуснат по този участък впредвид отказите на спирачките им...
Няма сведения 32 да имат повече откази на спирачките от другите ЖП возила у нас. Има тенденция персоналът да е по-некадърен и това е причина за почти всички изпуснати влакове.
Титла: Re:Пътуванията Ви С ВЛАК
Публикувано от: pach в 27 Юни 2012, 09:04:10
Доколкото знам отказ на спирачка се получи при замръзването на елементи от нея през тази зима ...и то както казва
Тодор, май по вина на персонала. Макар, че не съм в системата на БДЖ, ми се вижда някак...тъпо, да отиваш на работа и
едва тогава да ти казват с коя машина излизаш да работиш.
ПРеди локомотивите и мотрисите не се ли зачисляваха на определени бригади или аз нещо съм в заблуда.
Мисълта ми е, че кой ще се грижи за машина на която може да се качи отново след месец, и то след някой немарливец...!?!?

Не знам...не разбирам от вътрешните тънкости на професията, но това ми се вижда алогично... :scratch_ones_head:
Да кажат професионалистите!  :hi: :hi: :hi:
Титла: Re:Пътуванията Ви С ВЛАК
Публикувано от: KRAKOMOBILA в 27 Юни 2012, 09:08:11
Не е работа на машинистите да поддържат локомотивите/ЕМВ - тъй, че от тази гледна точка няма значение с коя ще работиш.
Титла: Re:Пътуванията Ви С ВЛАК
Публикувано от: Vlado в 27 Юни 2012, 09:21:42
В миналото се е прилагала "прикрепената езда" по соц. модел, доколкото съм чувал.
Титла: Re:Пътуванията Ви С ВЛАК
Публикувано от: KRAKOMOBILA в 27 Юни 2012, 09:31:26
Прикрепена езда е имало и през 90-те години. И в момента има при някои дизелови локомотиви.
Титла: Re:Пътуванията Ви С ВЛАК
Публикувано от: pach в 27 Юни 2012, 09:43:09
То е ясно, че не е работа на машинистите подръжката...ама нали ако знаеш че това е "твоята" машина,
ще гледаш по друг начин на нея. Ще я проверяваш по-добре, ще настояваш за това и онова по нея пред депо-майстора (има ли я още тази длъжност), и т.н.
Ватманите на трамвай, преди им зачисляваха мотрисите и се грижеха доста добре за тях (без да са монтьори).
Сега не знам дали и при тях не е "...ден да мине - самун да загине".

 :scratch_ones_head: При тези заплати, какво да искаме повече?

Или както казва Гервасии: "- Като даваш фъстъчки - ще ти работят маймунки!"
Титла: Re:Пътуванията Ви С ВЛАК
Публикувано от: KRAKOMOBILA в 27 Юни 2012, 09:55:39
Прикрепената езда си има и плюсове и минуси. Най-добрия вариант е да няма прикрепена езда, но да има поддръжка на ниво - така всички лок/емв ще са в добро състояние.

 Иначе да - все още има длъжност деломайстор (депо майстор).
Титла: Re:Пътуванията Ви С ВЛАК
Публикувано от: choveka_vlak в 27 Юни 2012, 13:04:45
Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=3852.msg79734#msg79734 date=1340780139
Прикрепената езда си има и плюсове и минуси. Най-добрия вариант е да няма прикрепена езда, но да има поддръжка на ниво - така всички лок/емв ще са в добро състояние.

 Иначе да - все още има длъжност деломайстор (депо майстор).

 
Красене!, форума се чете и от "краставичари" а знаеш че на краставичар  краставици не се продават!, та за прикрепената езда няма смисъл да говорим, да времената са други!, но не и у нас!, в тая измислена държава..., в белите държави технологично си обновиха всичко!, и спрямо новите технологии нещата стоят по съвсем различен начин, ( спрямо технологичното оборудване ).
   При тях има технологично (задължително) обслужване!, а при нас има ЕП!, с удължение:, протокол за над - пробег!,...
 Те това ни е лошото, че сме най-големите хитреци в света!, но виждаш накрая света ще ни се изсмее и забрави!, нещо да ми кажеш за Албания?.  :diablo:
Титла: Re:Пътуванията Ви С ВЛАК
Публикувано от: bdz43r в 27 Юни 2012, 13:21:37
В нормалните железници условията и начина на мислене обезсмислят прикрепената езда и ефектът от нея е по-скоро отрицателен.
Титла: Re:Пътуванията Ви С ВЛАК
Публикувано от: choveka_vlak в 27 Юни 2012, 14:18:14
Тъй де Тодоре, точно за това говоря,...
Титла: Re:Пътуванията Ви С ВЛАК
Публикувано от: liro4605 в 27 Юни 2012, 23:39:12
4та през БАЛКАНЯ е уникална,нали  :hi: През кабината понеже е по-панорамно е още по яко,ела и ще видиш :drinks:
Титла: Re:Пътуванията Ви С ВЛАК
Публикувано от: fpk1999 в 28 Юни 2012, 12:13:04
Инфо от последните дни:

~> Вчера,27.06.2012 двата сурешни влака Панагюрище(5.15) - (6.57)Пловдив(8.15) - (9.58)Панагюрище са били обслужвани от автобуси.Инфо-??????????

~> Вчера,27.06.2012 влак 8612 Варна(9.20) - Пловдив - (18.45)София пристига със 145 мин. зак. в 21.10.Причина: Цитат от сайта на БДЖ. "Инцидент с хора/животни и полицейско разследване."Повече инфо-????????

~> На 26.06.2012 влак 3622 Бургас(14.25) - Карлово - (21.03)София пристига в София със 190 мин. зак. в 00.13 на 27.06.2012.Инфо-??????????

~> И международните влакове последните дни с обичайните си закъснения от 60 до 160 мин. зак.

Който има инфо за причините за по-горните закъснения да пише в темата.
Титла: Re:Пътуванията Ви С ВЛАК
Публикувано от: lubomir в 28 Юни 2012, 13:43:07
В момента влака Пловдив- Панагюрище е досущ като влаковете от преди спирането на линията. За наша временна радост, след няколко години линята я постегнаха и пуснаха Дезирата. Резултатът беше, че влаковете тръгнаха да пътуват почти запълнени. Постепенно на Дезирата им таковаха майката и се мина на варианта дърти машини и вагони н-та употреба с комфорт от 70-те години на 20-ти век. Разбира се дезирата кибичат някъде полуразкостени, но ние трябва да продължиме да плащаме, падежите по тях. Пътниците пак отказват да ползват влак и сега гледаме филма "Безстопанственост, безотговорност и тъпотия в БДЖ" - 2-ра серия. В края на краищата линията пак ще я закрият. Аз разбирам, че на персонала и на хората дето наричат себе си "ръководство" на БДЖ им е по-лесно и евтино да таралянкат старите кошници, но пътниците това въобще не ги интересува и те си искат новите мотриси с климатици. Когато има такова рзминаване между търсене и предлгане, разрива е предопределен. Познайте кой ще е губещия?
Титла: Re:Пътуванията Ви С ВЛАК
Публикувано от: Loco-motion в 28 Юни 2012, 13:48:12
Искали ми били пътниците да пътуват с влакове, че на всичко отгоре и модерни, видиш ли! Откъде, накъде?! Някой от БДЖ да ги е канил? Какво само се натрапват, не разбират ли тия хора от намеци? :nono:
Титла: Re:Пътуванията Ви С ВЛАК
Публикувано от: fpk1999 в 28 Юни 2012, 18:38:04
Цитат на: lubomir link=topic=3852.msg79785#msg79785 date=1340880187
В момента влака Пловдив- Панагюрище е досущ като влаковете от преди спирането на линията. За наша временна радост, след няколко години линята я постегнаха и пуснаха Дезирата. Резултатът беше, че влаковете тръгнаха да пътуват почти запълнени. Постепенно на Дезирата им таковаха майката и се мина на варианта дърти машини и вагони н-та употреба с комфорт от 70-те години на 20-ти век. Разбира се дезирата кибичат някъде полуразкостени, но ние трябва да продължиме да плащаме, падежите по тях. Пътниците пак отказват да ползват влак и сега гледаме филма "Безстопанственост, безотговорност и тъпотия в БДЖ" - 2-ра серия. В края на краищата линията пак ще я закрият. Аз разбирам, че на персонала и на хората дето наричат себе си "ръководство" на БДЖ им е по-лесно и евтино да таралянкат старите кошници, но пътниците това въобще не ги интересува и те си искат новите мотриси с климатици. Когато има такова рзминаване между търсене и предлгане, разрива е предопределен. Познайте кой ще е губещия?
Да я закриват е абсурд.Не може да се случи,след като влаковете са пълни с пътници.Под "кошници" най-вероятно искаш да кажеш композициите с вагони.Чувал съм за мненията на пътниците и искам да ти кажа,че голяма част от тях си предпочитат добрите,стари вагони.
Титла: Re:Пътуванията Ви С ВЛАК
Публикувано от: lubomir в 28 Юни 2012, 23:00:45
Щеше да е чудно ако беше истина! За съжаление действителността е точно както я описах. Хубаво е мненията ти да са базирани на личен опит, а не на приказки от 1001 нощ. В България винаги има разминаване между желания и действителност.
Титла: Re:Пътуванията Ви С ВЛАК
Публикувано от: evrokoma в 29 Юни 2012, 07:31:54
Хората предпочитат комбинация между двете Любо.Искат си добрите стари купейни вагони ама да са с климатик и чистички и нови.Е да ама как  да стане като никой не пази,виж дезирата за няколко години им таковаха майката и те започват да са мръсни и без климатици заради безотговорноста и на БДЖ и на пътниците,едните не подържат а другите не пазят.Незнам на колко майки и бащи съм повтарял да не оставят децата си да стъпват с обувки по седалките или на разни индивиди да си изхвърлят отпадаците ама винаги получавам отговор "ми платил съм си ще изчистят щом трябва затова им плащат" ама после се възмущават че не е чисто.Е няма оправия за нас българите и товарни вагони са ни много, дизерата и новите спални вагони са си направо лукс който не заслужаваме :angry:
Титла: Re:Пътуванията Ви С ВЛАК
Публикувано от: TheJackal в 29 Юни 2012, 07:54:14
Ех, като вземете да ги усуквате разни теми от сорта, почвам да Ви се чудя! БДЖ имаше до демокрацията, Кремиковци фалира - един ненужен завод в България, както е и Нефтозавода, които бяха закупили заедно с пристанището "прочутите" "блейкове" или по - известни като 46 серия електровози. България все пак и винаги ще си остане селскостопанска страна. В цивилизованите страни е отдавна действаща и работеща системата, хората са го въртяли по 1 000 000 пъти варианта, за това имат и се развиват. На БДЖ и трябват 50 локомотива, 100 вагона пътнически и не повече от 300 - 400 вагона товарни. Линиите  - държавна собственост, всичко останало частни превозвачи, наеми, старите вагони и локомотиви се режат за скрап, а там пари има и то много. Локомотивите след 10 години експлоатация, айде на боклука или се продават, така както на нас ни ги пробутват. Който не му харесва в БДЖ да ходи на полето да копа, по хитрите колеги отидоха да карат в метрото. А теорията, че се краде, кой не е взел един кламер от работното си място - такъв човек поне аз не познавам! Все пак сме форум за ж.п. моделизъм и не смятам, че тук е мястото. Има си достатъчно форуми - локомотивния и прочие. Тогава и нещата ще са по - добри, цените ще имат основание да са високи, а не кондуктурите в мърляви дрехи, полицаите ходят като мухи без глави, машинистите да са в униформи, както е било преди, а не единия по дънки като директор, другия с мазен гащеризон, та на ли за това си има депа за ремонт и там има хора които са за тази цел. Айде със здраве!
Админите май щяха да правят нещо и по топи раздел!?  :hi:
Титла: Re:Пътуванията Ви С ВЛАК
Публикувано от: pach в 29 Юни 2012, 08:08:19
Стефане, вярно че работиш в радио, ама не съм очаквал да се подадеш на тази "пропаганда",
обслужваща определени интереси в железопътните превози. Жалко, защото заради подобни на твоето
мнение, тъпанарите в БДЖ си развяват байряка както си искат.
Съгласен съм, че България е започнала със селско стопанство и се е прочула с градинарството си,
ама се видя, че когато и бъди дадена възможност, може да се мери не със първите в индустрията,
но поне да тича някъде наоколо. Кремиковци, Радомир и т.н. са бутафорията на псевдосоциалистите,
но все пак имахме достатъчно добра индустрия особено в дните преди "избухването" на демокрацията.
Например правехме най-добрата електроника в соц.лагера, но както казваш форума е за ЖПмоделизъм.

Само искам обаче да те попитам, като "оставим" 50 локомотива, 100 пътнически и 300/400 товарни вагона,
какво ще моделираме (тя и без това колекцията ти е на чужд подвижен състав,
и  как ще идваш до София (може би на велосипед)!? А какво ще дишаме? И какво ще ядем (може би ГМО с въглерод...)?

Правил ли си си труда да сметнеш една товарна композиция от 40 вагона с локомотив какъв разход на
гориво има и колко са въглеродните емисии??? Дали са същите показатели като на 80 TIR камиона???
Титла: Re:Пътуванията Ви С ВЛАК
Публикувано от: evrokoma в 29 Юни 2012, 08:33:42
Чакале с тези 100 вагона немож върза само дневния график по една от главните линии с прилежащите второстепенни или ти харесва варианта 500 човека с един вагон :spiteful: еее тогава ще ни трябват не двуетажни ами 5 етажни вагони :lol:.Лично щефа на железницата е завил че дневно са нужни около 450 вагона без мотрисните влакове.
 Както казвате форума е за моделизъм,  но това не означава че щом на макета неможеш нареди композиция от 5 вагона и локомотив че в реалните железници 5 вагона са достатъчни за пътникопотока на един влак
Титла: Re:Пътуванията Ви С ВЛАК
Публикувано от: liro4605 в 29 Юни 2012, 08:46:12
Цитат на: fpk1999 link=topic=3852.msg79780#msg79780 date=1340874784
Инфо от последните дни:


~> Вчера,27.06.2012 влак 8612 Варна(9.20) - Пловдив - (18.45)София пристига със 145 мин. зак. в 21.10.Причина: Цитат от сайта на БДЖ. "Инцидент с хора/животни и полицейско разследване."Повече инфо-????????

Който има инфо за причините за по-горните закъснения да пише в темата.

Неразбирам голямото любопитство.Трябва сега да ти напиша че колегите с бургаската част бяха ударили човек и чакахме на Карнобат 2часа.Ако желаеш ела в една такава ситуация да те видя колко си мъж осбенно пък ако удареният е жп служител.Надявам се отговорих на 8те ти питанки.
Титла: Re:Пътуванията Ви С ВЛАК
Публикувано от: TheJackal в 29 Юни 2012, 08:46:42
Та колко гари останаха в България, и колко такива сме имали като бройка по времето до 09.09.1944 год и пак нещата са вървели. В експресите или там както вече се наричат УБВ от Бургас за София и обратно влачат точно в момента по пет вагона, в тях  има хора за по малко от 1 вагон сутрин. Да, някой би казал ама сега е лято, но е само 3 месеца и до там. Имам възможност да обикалям на вън и се чудя с какво нашите линии и електрофикация са по различни - няма такова по не за мен. Само дето подвижния състав се пази и се цени!
По въпроса за моделирането при положение, че нито един локомотив не е произведен в България и вагоните са ни такива, айде сега има вече и българско производство по лиценз, не смятам, че трябва да имам такъв състав в колекцията си. Дали нашите влакове могат да се движат с поне 100 километра, всичко е въпрос на политика. Бургас - София 7 часа и кусур, ако пък и закъснее малко идват за всеки в повечко, за това според мен спасението е едно и си е лично мое мнение. И да потретя форумът е за "моделизъм"!  
Титла: Re:Пътуванията Ви С ВЛАК
Публикувано от: pach в 29 Юни 2012, 09:08:17
Моделизъм на какво?
Нали моделизма ни е пряко свързан с това което е 1 : 1 ?!
Човек не трябва да забравя корените и от къде е тръгнал - сиреч перефразирано,
не трябва да забравяме че "първо беше железницата, а след нея и моделизма"!!!
 :hi:

Децата вече смятат, че млякото идва от фирмата, а не от кравите,
та трябва ли да си мислят, че имаш измислени модели тип "фентъзи"
 от някой комикс, подобно на Батман и Спайдърмен????  :fool:
Титла: Re:Пътуванията Ви С ВЛАК
Публикувано от: fpk1999 в 29 Юни 2012, 14:05:10
Цитат на: TheJackal link=topic=3852.msg79809#msg79809 date=1340948802
И да потретя форумът е за "моделизъм"!  
Не само аз пиша извън ЖП моделизма.Нали за това е разделът "Общи приказки,свързани с хобито".Ако Диспечер реши,нека изтрие темата.Просто я създадох за информация за движението на влаковете.Няма да споря.

Цитат на: lubomir link=topic=3852.msg79799#msg79799 date=1340913645
Щеше да е чудно ако беше истина! За съжаление действителността е точно както я описах. Хубаво е мненията ти да са базирани на личен опит, а не на приказки от 1001 нощ. В България винаги има разминаване между желания и действителност.
Разбрах го от мой личен опит. :hi:
Титла: Re:Пътуванията Ви С ВЛАК
Публикувано от: lubomir в 29 Юни 2012, 15:31:22
Цитат на: fpk1999 link=topic=3852.msg79823#msg79823 date=1340967910
...
Разбрах го от мой личен опит. :hi:
И твоя личен опит ти "говори", че мръсните, опикани и вмирисани шумни купейни вагони с немити стъкла от поне 3 петилетки са за предпочитане пред чистите панорамни стъкла на дезирата с относително по-чисти и модерни тоалетни, с климатици и
 с напрактика отсътвие на шум по време на движение?!?
Стига моля те, :lol: нека да сме по-сериозни а? Че току виж германци, австрийци и прочие западна паплач се наредят на опашка да ни изкупуват дъртите кошници :lol:, щот са "много фешън" разираш ли? :lol:
Както е тръгнало, за съжаление, желанието ти скоро ще се сбъдне. Само, че аз и моите познати изобщо не смятаме да пътуваме в такива влакове.
Така, че на добър път.... :lol:
Титла: Re:Пътуванията Ви С ВЛАК
Публикувано от: bdz43r в 29 Юни 2012, 15:58:55
Разбирайте го както искате, но и аз предпочитам купейния вагон в сегашното му състояние пред чисто ново Дезиро (а те вече не са нови и съвсем не са в гореописаното пожелателно състояние). Същото мнение споделят и много познати, външни на железницата.
Титла: Re:Пътуванията Ви С ВЛАК
Публикувано от: Loco-motion в 29 Юни 2012, 16:48:55
Нормално. Дезирото е трамвай на стероиди. А особено в нашите мотриси, които са поръчани с най-скапаното обзавеждане, аз се изръбвам на двадесетата минута. Иначе самото возене е приятно. Пътувал съм с тях по три направления:
- Пловдив - АБ Крумово
- Велико Търново - Дряново
- Своге - София
А за мен това са мотриси за градска железница, не за крайградска - да се качиш, да минеш 5-6 километра и да слезеш.
Титла: Re:Пътуванията Ви С ВЛАК
Публикувано от: lubomir в 29 Юни 2012, 18:41:56
Охххх, аз най-харесвам парните машини, ама защо ли не вървят по направлението Пловдив-Панагюрище :scratch_ones_head:?
А толкова ми харесват пущините!!!! ;D
Титла: Re:Пътуванията Ви С ВЛАК
Публикувано от: widowmaker в 29 Юни 2012, 19:19:28
Щото почти всичките ги нарязаха преди 30-на години :)
Титла: Re:Пътуванията Ви С ВЛАК
Публикувано от: Mixy в 29 Юни 2012, 20:31:18
Аз пък най-харесвам ICE-тата и Shinkansen-ите  :)  Ама никой не ме пита  ;D
Титла: Re:Пътуванията Ви С ВЛАК
Публикувано от: fpk1999 в 27 Март 2013, 21:55:58
Хора,някой знае ли дали Дианата още носи на гърба международния от Истанбул за Белград и закъснява с по 20 минути?
Титла: Re:Пътуванията Ви С ВЛАК
Публикувано от: KRAKOMOBILA в 29 Март 2013, 00:29:07
8610 го влачи.
Титла: Re:Пътуванията Ви С ВЛАК
Публикувано от: fpk1999 в 29 Март 2013, 21:17:18
Здравейте,днес разгледах София за втори път,този по-"подробно".Пак ходих и се върнах с ЕВ Дида 8640/1,но съвсем забравих за поканата на Лиро,да се обадя при път с Дида.Съжалявам!

И така.29.03.2013г.Обявявиха,че ЕВ ДиЛяна,че влака ще закъснее с 10 минути.Билетите не бяха със запазени места,тъй като почти всичко бе заето.Влакът се зададе чак в 08.15.Не видях локомотива.Съставът му беше червено-бял второкласен приличащ на с74,второкласна 44-ка,първокласна 63-ка и същия червено бял вагон,като първия.Влакът не беше толкова пълен,не знам защо билетопродавачката не ни запази места,но пък ние имахме избор.Тръгнахме към първа класа,но билетите ни бяха за втора и трябваше да доплатим.Качихме се в последния червено бял вагон.И когато видях интериора му-БЕШЕ ВАГОН СЕРИЯ 97,ЗАЕДНО С ПЪРВИЯ.Моля за разяснение,не че не харесвам разцветката-напротив,страхотна е,но защо ги пребоядисват,кои още ЕВ и БВ вървят с пребоядисан състав?Настанихме се в салонната част.През цялото пътуване бях сред комфорта на малко хаотично подредените серия 97.От някаква гара преди ФИЛИПополис до Септември,и после заминаващи към Велинград,пътуваха група ученици в съседното купе.Чуваха се типични тинейджърски изрази и разговори,така се чувствах в свои води ;D.Срещнахме по пътя два товарни и два пътнически влака.Видяхме новата разцветка на различните вагони на БДЖ Карго.На Подуяне нямаше голям пътникопоток.Когато слезнахме от влака,пристигнал с 10 мин закъснение,обичайният трамвай,после НДК,Руската църква,обяд,ЦУМ и др.Отидохме на гарата в...15.00ч. :swoon: .Час и половина преди тръгването на ЕВ Диана.Запазихме места във вагон "С".Видях състава на заминаващият в 15.30 влак 1625,а той бе: 3хВ серия74,1х1/2 сер.43,един турски кушет.Последните два са от влака Белград-Истанбул,обичайно движещи по разписание с този влак.Отидохме до близкото кафене за половин час.Когато отидохме да се качим в Дида,видяхме същия сутрешен състав + един първокласен,допълнителен вагон серия 63.Беше ЗЕЛЕН,вероятно от атракционна композиция,но пак не беше лош.Вагон С беше серия 44.Настанихме се на място с масичка.Този път имаше пътници за/от всички гари по време на пътуването.След Подуяне имаше разправии за дублирани места,хората стояха прави,но всичко,гара след гара постепенно се успокои.Единственото на серия 44,което не ми хареса,беше слабото осветление на вагона.Има лампички,които ги включваш по избор над седалките,но ако този до теб не е съгласен...Абе супер вагони са си,всичко си има недостатъци.Пристигнахме навреме,по тъмно,пак не успях да видя локомотива.Гарата беше пуста.

Направих снимки,но ми го няма устройството за качване на снимки.Когато го открия или си купя ново,непременно ще ги кача.
Коментирайте! :thank_you: :thank_you: :thank_you:

Ето снимките:
Първите три вагона и локомотива на ЕВ Диана
http://fpk1999.snimka.bg/hobby/kkk.647910.30235269.big (http://fpk1999.snimka.bg/hobby/kkk.647910.30235269.big)

Последният вагон серия 97,в който ние пътувахме.Маневрената серия 52 се прикачи по-малко от минута след пристигането.
http://fpk1999.snimka.bg/hobby/kkk.647910.30099002.big (http://fpk1999.snimka.bg/hobby/kkk.647910.30099002.big)

Следват снимки от София:
Не снимах самият НДК,но пък снимах фонтаните ;D
http://fpk1999.snimka.bg/hobby/kkk.647910.30098972.big (http://fpk1999.snimka.bg/hobby/kkk.647910.30098972.big)

Народен театър:
http://fpk1999.snimka.bg/hobby/kkk.647910.30235093.big (http://fpk1999.snimka.bg/hobby/kkk.647910.30235093.big)

Снимка на следобедната Диана.Вижда се зеленият първокласен вагон серия 63.
http://fpk1999.snimka.bg/hobby/kkk.647910.30098973.big (http://fpk1999.snimka.bg/hobby/kkk.647910.30098973.big)

И снимка на вечерна гара Пловдив
http://fpk1999.snimka.bg/hobby/kkk.647910.30235237.big (http://fpk1999.snimka.bg/hobby/kkk.647910.30235237.big)
Титла: Re:Пътуванията Ви С ВЛАК
Публикувано от: fpk1999 в 29 Март 2013, 21:35:49
Спешен послепис!!!
При пристигането в София видях композицията на пристигналата Чайка.Инвалиден червено-бял първа/втора класа вагон,три-четири моделнизирани вагони,като тези на Бургас Уикенд с оранжеви врати.
Преди да тръгнем към Пловдив видях състава на следобедната Чайка.Четири-пет вагона серия 74 един от тях първокласен,една модернизирана 44-ка.

Може ли снимки на този инвалиден вагон,много малко пъти съм го виждал.
П.П
Сега като видях разписанието на Чайка,видях,че тя пристига след Диана.Някаква друга композиция е била.Съжалявам,че Ви подведох!
Титла: Re: Преживяванията Ви С ВЛАК
Публикувано от: fpk1999 в 20 Април 2013, 15:19:22
Променям заглавието на темата,тъй като следващата история се случва не във влака,а на гарата.Вече може да се пише не само за пътувания във влак,но и за разходки до гари.

Днес посетих гара Пловдив,около обяд.Целта ми беше да проверя цвета,нюансите,и различните разцветки на вагоните,и въобще бояджийската част от вагона.Но не само тази "мисия" изпълнявах,просто исках да "посрещна" няколко БВ,защото истинските влакове също са ми интерес.Та...Докато отивахме видях на един от последните коловози композиция от две второкласни 50 и смесен 43,вероятно за Шумен,Варна.Първо видях на един челен коловоз композиран БВ 1624,потеглящ в 13.00 за София.Съставът му беше: лъскав фургон,нетолкова лъскав надраскан второкласен 43,чист лъскав смесен 1 и 2 класа серия 43,надраскан второкласен 43 серия.Локомотива още не се беше прикачил.Докато оглеждах състава от съседния коловоз потегли ПВ за София.С 5 мин. се зададена първи коловоз БВ 8610 от Бургас за София,който сега се движи през Сливен и Дъбово,заради ремонта около Ямбол.Пристигна с гръм и трясък теглен то банана 44 002.Съставът:второкласен серия 50,две второкласни 74-ки и съставът на МВ Истанбул-Белград-второкласен серия 43 и турски кушет.Именно този влак беше главната ми цел.Двете 74-ки излежда бяха минали ремонт,зщото бяха лъскави и чисти,цифрите за класата на вагона бяха уголемени,чисто бели.Кушетът беше пълен,за моя изненада,два пъти съм го виждал преди това и тогава почти нямаше пътници.Потегли почти веднага,заради закъснението.После пристигна обедният пътник от Панагюрище,от който слязоха доста пътници.Забелязах,че са прикачили локомотива на БВ за София,беше 44 123.Отправихме се към автобусната спирка,седнахме да чакаме,чакаме,чакаме...докато чакахме видях,че на 3-ти коловоз пристигна някакъв влак.Набързо изтичах да го видя.И ето го-БВ 8601 от София за Пловдив,Варна.Изненада ме съставът:второкласен 50,второкласна 74-ка,първокласен 19-40,второкласна 74-ка.Нали преди година-две това беше най-дългият влак-фургон+осем-десет седящи....

Извод: Новодоставените и минали ремонт вагони са чисти,лъскави,с ярки юанси на цветовете,а останалите:бледи,надраскани и състарени."Проучването" беше проведено във връзка с боядисването на бг модели на вагони.Честно казано не харесвам състарени вагони,колкото ѝ състареното да е реалистично много повече ме радват чисто новите,лъскави вагони.Направих две снимки на композицията на БВ за Шумен,Варна и на предната част на БВ 1624.Утре или други ден ще ги пусна тук,заедно с тези от последното ми пътуване да София.

Хайде,Вие нямате ли впечатления от гарите,не пътувате ли с влак,само аз ли ще пиша в темата...И Вашите истории ще са интересни.Особено полезни за ЖП моделистите,харесващи влаковете днес,ще са описанията на съставите.

Обещаните снимки:

Композицията за Варна,през Шумен.
http://fpk1999.snimka.bg/hobby/kkk.647910.30234787.big (http://fpk1999.snimka.bg/hobby/kkk.647910.30234787.big)

Предната част на БВ 1624,преди локомотивът да се прикачи,преди пристигането на БВ 8610.
http://fpk1999.snimka.bg/hobby/kkk.647910.30234828.big (http://fpk1999.snimka.bg/hobby/kkk.647910.30234828.big)
Титла: Re: Преживяванията Ви С ВЛАК
Публикувано от: fpk1999 в 21 Април 2013, 21:30:14
Фотосите от второто пътуване до София и от посещението на гара Пловдив са добавени.
Титла: Re: Преживяванията Ви С ВЛАК
Публикувано от: fpk1999 в 28 Април 2013, 23:28:45
Днес пак направих,този път кратко,посещение на гара Пловдив.Бяхме на разходка,минавахме бизо до гарата и си викам защо да не се отбия,беше 12.57 и се сетих за големия си шанс да видя БВ 1624 и БВ 8610.Излязох на първи перон откъм страна гара Тракия,тоест челните коловози,където беше композиран БВ 1624 за София,бяха в другия край.И като погледнах към тях...някакъв бял вагон с червена лента,а задните му светлини ярко светят в алено червено...Сетих се веднага какво се случва и се убедих,когато изтичах до челните коловози-БВ 1624 с прикачен вече локомотив,който не видях,фургон,второкласен 43,смесен 43,второкласен 43 и накрая...три чисто нови спални вагона...Без коментар...невероятна гледка...На 4-ти челен беше композиран КПВ за Панагюрище,съставен от два второкласни серия 43 вагона.Докато БВ 1624 бавно,като охлюв потегляше пристигна БВ 8610 за Варна.Не видях локомотива.Този път вече пътниците бяха много,влакът имаше и блестящ,чист,лъскав фургон+второкласен серия 50,първокласен серия 50 и два второкласни серия 74.Записах номерата на първите три вагона,влака потегли и не успях да запиша последните два.
Фургонът: 51 52 92 57 110-3  Второкласен серия 50:  50 52 21 50 091-9  Първокласен серия 50:  50 52 10 50 068-
                                             
Титла: Re: Преживяванията Ви С ВЛАК
Публикувано от: Petko Ivanov в 11 Ноември 2013, 21:10:19
Миналата седмица пътувах с "TGV Liria" от Женева до Париж. За мой късмет имах уникалния шанс влака да се обслужва от TGV 4402 - най-бързият влак в света, с който на 3.04.2007 г са постигнати зашеметяващите 574,8 км/ч! Прилагам няколко снимки на влака, направени на гара Женева:

http://media.snimka.bg/s1/2867/031978392-big.jpg?r=0
http://media.snimka.bg/s1/2867/031978395-big.jpg?r=0
http://media.snimka.bg/s1/2867/031978396-big.jpg?r=0
http://media.snimka.bg/s1/2867/031978399-big.jpg?r=0

Снимка за спомен пред влака:
http://media.snimka.bg/s1/2867/031978394-big.jpg?r=0

На тези снимки се вижда скоростта на влака, засечена с GPS. Рекорда бе 307 км/ч.

http://media.snimka.bg/s1/2867/031978401-big.jpg?r=0
http://media.snimka.bg/s1/2867/031978402-big.jpg?r=0
http://media.snimka.bg/s1/2867/031978403-big.jpg?r=0

Излишно е да казвам, че във влака по нищо не личеше, че се движим с такава скорост. За съжаление пътувахме по тъмно и не виждахме смяната на пейзажа отвън. Разстоянието от 540 км взехме точно за 3 часа при цена на билета 52 Евро на човек. Просто не усетихме как пристигнахме на гара "Лион" в Париж, където се прехвърлихме на метрото. Никое пътуване със самолет не може да е конкурент на тези влакове и като време и като цена.

В Парижкото метро също видях неща, които силно ме впечатлиха. За пръв път пътувах с влак, който не се управлява от машинист, а движението му е абсолютно автоматизирано. Поне две линии на метрото са с такива влакове. Ето една снимка, на която съм в челото на мотрисата на мястото на машиниста:
http://media.snimka.bg/s1/2867/031978437-big.jpg?r=0

Интересно е да се види и двуетажен влак в метрото. Такива са парижките RER влакове, които се движат между предградията или летището на Париж през централната част. Те могат да се вземат на почти всички метростанции и изпълняват ролята на бързи влакове, защото не спират на всички станции. Ето снимки на такива влакове в метрото и на гара Версай:

http://media.snimka.bg/s1/2867/031978436-big.jpg?r=0
http://media.snimka.bg/s1/2867/031978441-big.jpg?r=0