RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм

Общ форум | Chit-chat => Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby => Темата е започната от: misan в 10 Юни 2012, 12:52:52

Титла: опит за връщане на парната тяга
Публикувано от: misan в 10 Юни 2012, 12:52:52
   Университета в Дълъч,щата Минесота в САЩ  ще изпробват създаденото от тях ново гориво-биовъглища в парен локомотив. Биовъглищата ,подобно на нашите екобрикети се получават от дървени стърготини. Стърготините се нагряват до висока температура в пещ в отсъствието на кислород,а впоследствие се пресоват с високо налягане. Според университета новото гориво по каолричност не трябва да остъпва на черните въглища.

Новото гориво ще се изпробва в локомотива 3463 на компанията Аткинсън,Топика енд Санта Фе.
Ще се направи опит да се постигне скорост  от 130 мили в час,около 210 км в час, и така да се бие рекорда на Малард .

Ако пробите излязат успешни,е много вероятно да се направи опит за частично връщане на парнатя тяга в САЩ.
Новото  гориво абсолютно не допринася за увеличаване на въглеродния двуокис в атмосферата,защото отделения въглероден двуокис  преди това се абсорбирал от  дърветата от които са произведени биовъглищата.
За повече информация ,напишете Ultimate steam page.
Титла: Re:опит за връщане на парната тяга
Публикувано от: Best Ripper в 10 Юни 2012, 13:38:20
А КПД-то да не ми да му се увеличи от 6 на 60%, а? Тия янки пак някъде летят из техническия прогрес...  Не вземат да си електрифицират линиите, не вземат да махнат дървените траверси с конски клинци... Ама за това трябват истински пари /а не долари като тапети/... Пълни смешници са...
Титла: Re:опит за връщане на парната тяга
Публикувано от: BaHkaTa в 10 Юни 2012, 14:50:06
Go go yankees!!!
Титла: Re:опит за връщане на парната тяга
Публикувано от: misan в 11 Юни 2012, 20:26:31
    В случая е много интересно ,че е постигнато имитиране на процеса на получаване на каменните въглища. Получили са се практически изкуствени въглища, с относително тегло и калоричност отговарящи на естествените въглища.

По отношение на електрификацията в САЩ,тя е много трудно осъществима,защото  железопътните компании са частни, и просто няма откъде да вземат огромните капиталовложения за електрификация.

Преди няколко години отново имаше сериозен анализ,показващ,че в САЩ е по изгодно да работят с парни локомотиви,дори при техния нисък КПД. В САЩ са най богатите залежи в света на висококачествени въглища,така ,че един парен локомотив със съвременна конструкция,може да има перспектива.
Титла: Re:опит за връщане на парната тяга
Публикувано от: Best Ripper в 11 Юни 2012, 21:29:40
Още по-евтино ще им излезе, ако негрите дърпат влаковете...  :haha: :lol: :lol: :lol: И без това нищо не правят... Но по-скоро американците не са с най-много и най-качествени въглища, а по-скоро имат огромно количество дървесни отпадъци, дължащи се на ултрамодерното им строителство тип "американска мечта" оттатък гьола, или "дървена барака-мечта на мангала" в България...  :spiteful: А как да нямат пари - нали са най-богатата държава в света?!?! А, верно, тя цялата им икономика отдавна е извън САЩ, вътре само се яде и пълнят тоалетни...
Титла: Re:опит за връщане на парната тяга
Публикувано от: Mixy в 11 Юни 2012, 23:18:15
При растящите цени на петрола, нищо чудно да се възродят идеите за локомотиви с електрическа тяга, генерирана от парни турбини.

http://en.wikipedia.org/wiki/Steam_turbine_locomotive (http://en.wikipedia.org/wiki/Steam_turbine_locomotive)