RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм

Общ форум | Chit-chat => Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby => Темата е започната от: lubomir в 22 Юли 2012, 15:02:38

Титла: ÖBB 1116 024-9 на гости в Пловдив
Публикувано от: lubomir в 22 Юли 2012, 15:02:38
Днес в 12 и няколко минути пристигна в Пловдив въпросната машина, като доколкото разбрах нащо ЖП ще я ползва както за тестване на новите турски вагони(надлежно прибрани в пътническо депо), така и да тестват трасето между ПЛОВДИВ  и ДИМИТРОВГРАД.

(http://farm8.staticflickr.com/7261/7621435152_bd55e53c31_k.jpg)

(http://farm9.staticflickr.com/8151/7621465360_efa8d06233_k.jpg)

(http://farm9.staticflickr.com/8018/7621440910_dea1c6fbde_k.jpg)

(http://farm8.staticflickr.com/7271/7621446548_47706435ab_k.jpg)

Пропускайки факта, че уж вече имаме високоскоростно трасе(на ужким, защото се оказва, че само 4км от трасето е за 160км/ч :lol:), а нямаме никакви локомотиви способни да поддържат въпросната скорост, явно нашите хора, ще ползват традиционното вече "разкарване" на машина на RCA из България(за да не загубят лиценза)  и за нещо по-ползотворно. Възможно е и да има някакво откриване, рязане на лентички и други темподобни мероприятия, за които въпросната машина ще седи чудесно за фон(представете си нашия премиер и зад него тоя яркочервен ТЕЛЕЦ с надпис ÖBB ;D), въпреки, че за запознатите това си е чисто "правене на помен с чужда пита"!!! Страната ни трябваше още преди 5-6г да има поне няколко от тези машини!
Доколкото разбрах машината ще е около 10 дни в Пловдив, така че за интересуващите се може да я срещнат тук там по гари и трасета.
Машината беше надлежно измита и подмита, и прибрана в същото пътническо депо, начело на 6-те турски вагона
Утре ще пусна всички мои снимки и видео в тая тема, тъй като качването на сървъра е възможно само от работата ми. Благодаря на Миро, че ме предупреди, щото иначе просто щях да пропусна да се видя на живо с тая машина, както и да я погледна изотвъртре...

P.S. Видях новите турски вагони и мнението ми за тях е, че са с ужасен дизайн отвън, спрамо немските, австрийските, чешките вагони построени последните години. Вътре не можах да вляза, но дано поне там да са по-читави. На прима виста забелязох и, че тук таме има места, по които производителя си е оставил ръцете. Но от Турция толкова. Ако искахме свестни вагони да не сме избирали най-евтината оферта. Явно такива са ни критериите или пък трябваше задължително точно тоя производител да спечели конкурса съгласно предварително заложените в конкурсната документация изисквания.
Това е положението.
Титла: Re:ÖBB 1116 024-9 на гости в Пловдив
Публикувано от: liro4605 в 22 Юли 2012, 16:30:15
(http://picbg.net/viewpic.php?u=678497COxA&i=656247)
Днес бе един от щастливите дни в живота ми.Срещнах моделното с реалното и то на родна земя!
OBB са  :good: :give_heart:
Титла: Re:ÖBB 1116 024-9 на гости в Пловдив
Публикувано от: KRAKOMOBILA в 22 Юли 2012, 18:54:07
Браво! Екстра е Тауруса.  :)
Титла: Re:ÖBB 1116 024-9 на гости в Пловдив
Публикувано от: liro4605 в 22 Юли 2012, 20:35:08
(http://picbg.net/viewpic.php?u=678497COxA&i=656283)
На такъв един хубавец се полага закрит„хотел“ подканен от стар немски съсед:
-Тук е банята,тук е......
(http://picbg.net/viewpic.php?u=678497COxA&i=656284)
Титла: Re:ÖBB 1116 024-9 на гости в Пловдив
Публикувано от: Milenski в 22 Юли 2012, 21:04:30
Красота и изящество !!!  :hi:

Ех момчета идея си нямате колко Ви завиждам, че сте успели да го видите. Качвайте още снимки (ако има) за да му се радваме :)
Титла: Re:ÖBB 1116 024-9 на гости в Пловдив
Публикувано от: gzo в 22 Юли 2012, 23:31:14
На всяка ли нова партида вагони ще се ползва и нова ливрея ? Няма ли някъде из БДЖ нормативен документ или заповед, която да регламентира рамките на шаренията ? Сега се ползват тамън 6 различни вида окраски, а с турската стават 7  
Титла: Re:ÖBB 1116 024-9 на гости в Пловдив
Публикувано от: liro4605 в 23 Юли 2012, 09:17:28
И малко видео   ;D
http://vbox7.com/play:c475263341
Титла: Re:ÖBB 1116 024-9 на гости в Пловдив
Публикувано от: gzo в 23 Юли 2012, 10:04:01
Тез големите въздухоотводи след четките, сешоар ли са ?
Титла: Re:ÖBB 1116 024-9 на гости в Пловдив
Публикувано от: nikolay.andonov в 23 Юли 2012, 13:19:09
А някой знае ли дали ще мине през Стара Загора и кога :clapping: :clapping: :clapping:
Титла: Re:ÖBB 1116 024-9 на гости в Пловдив
Публикувано от: liro4605 в 24 Юли 2012, 00:11:54
http://vbox7.com/play:deb12c3029
Малко и от днес,упсс вчера  :give_heart: Убавец!
Титла: Re:ÖBB 1116 024-9 на гости в Пловдив
Публикувано от: liro4605 в 24 Юли 2012, 01:03:19
(http://picbg.net/viewpic.php?u=678497COxA&i=656402)
Любо,ама тепетата му гиват маѝна  ;D

http://vbox7.com/play:d31a9796  :haha:
Титла: Re:ÖBB 1116 024-9 на гости в Пловдив
Публикувано от: lubomir в 24 Юли 2012, 12:23:49
Ето и обещаните снимки от мен:
Моя милост и Миро, файнали в кабината на Таури  :dance1:. Влизайки в кабината те посреща хладинкаката от балкана(климатика явно работи но не се чува), докато Миро вади неговото Таури от колекцията. Моето остана в колата, понеже реших че ще има време да се върна и да го взема.
(http://www.eltatech.com/upload/1116_024_In_Plovdiv/sany0007.jpg)
(http://www.eltatech.com/upload/1116_024_In_Plovdiv/sany0008.jpg)

Блажени са веруюшите. Няколко минути на гарата и машината отива в пътническо депо за подмиване и гариране заедно с новите турски вагони

http://www.eltatech.com/upload/1116_024_In_Plovdiv/vclp/vclp0001.mov

А ето как изглежда машината от вътре
(http://www.eltatech.com/upload/1116_024_In_Plovdiv/sany0009.jpg)

Вече в пътническо депо, машината я приготвят за подмиване
(http://www.eltatech.com/upload/1116_024_In_Plovdiv/sany0010.jpg)
(http://www.eltatech.com/upload/1116_024_In_Plovdiv/sany0011.jpg)
Част от маневрите на собствен ход в пътническо депо
http://www.eltatech.com/upload/1116_024_In_Plovdiv/vclp/vclp0002.mov

Още с влизането си се събра на практика всичко дето мърда да види нещо което е абсолютно непознато и абстрактно изглеждащо за Българските железници
Тук Миро слиза от Таури, след като "намаза" 1-2км возене от гарата до депото. Аз гОркия трябваше да си взема колата и 1116 021 от кутията и се разминах с возенето отпред в "самолета" ;D. Не е честно Миро!!! ;D
(http://www.eltatech.com/upload/1116_024_In_Plovdiv/sany0012.jpg)
Единия от машинистите подготвя машината(нещо по спирачната с-ма правеше за да не блокира, но така и не разбрах какво точно :))
(http://www.eltatech.com/upload/1116_024_In_Plovdiv/sany0013.jpg)
Забелязвам че епротекла някаква модернизация по въпросната машина, малко в източно европейски стил. Феродото, монтирано аксиално на колелета отвън вече липсва, като демонтажа е направен по най парспурджийския начин(някъде даже болтовете/нитовете си стоят все още). Дали е работа на австрийците?!?
(http://www.eltatech.com/upload/1116_024_In_Plovdiv/sany0014.jpg).
Една 52-ка поема Таури и го набутва в мивката
(http://www.eltatech.com/upload/1116_024_In_Plovdiv/sany0015.jpg)
(http://www.eltatech.com/upload/1116_024_In_Plovdiv/sany0016.jpg)
(http://www.eltatech.com/upload/1116_024_In_Plovdiv/sany0017.jpg)
(http://www.eltatech.com/upload/1116_024_In_Plovdiv/sany0018.jpg)

http://www.eltatech.com/upload/1116_024_In_Plovdiv/vclp/vclp0003.mov
Отиваме на втора четка
(http://www.eltatech.com/upload/1116_024_In_Plovdiv/sany0019.jpg)

Полузимити, полуразлигавени излизаме от мивката. Видно е че само от страни миенето имаше някакъв ефект
(http://www.eltatech.com/upload/1116_024_In_Plovdiv/sany0022.jpg)
И двете чела са си мръсни както си бяха. Мивката все пак е за вагони, а мивка за локомитиви в Пловдив поне няма. Явно се счита че това са излишни неща. Затова е и такова състоянието на машините ни, за разлика от вида на 10г Таури, което е все едно че сега излиза от фабриката.
Така измита, машината я подават на чело на влак от 6 нови турски вагона
(http://www.eltatech.com/upload/1116_024_In_Plovdiv/sany0026.jpg)
С Миро подскачаме като хлапета покрай машината и търсим момента да снимаме моделите и оригинала заедно за да се види какво значи мащаба 1:87. Спират за момент и ние ще си чупим ръцете да навадиме моделите и да се снимаме с тях и 24-ката. Успяхмееее :dance1:
(http://www.eltatech.com/upload/1116_024_In_Plovdiv/sany0027.jpg)
(http://www.eltatech.com/upload/1116_024_In_Plovdiv/sany0028.jpg)
(http://www.eltatech.com/upload/1116_024_In_Plovdiv/sany0029.jpg)
(http://www.eltatech.com/upload/1116_024_In_Plovdiv/sany0030.jpg)
(http://www.eltatech.com/upload/1116_024_In_Plovdiv/sany0031.jpg)
(http://www.eltatech.com/upload/1116_024_In_Plovdiv/sany0033.jpg)
(http://www.eltatech.com/upload/1116_024_In_Plovdiv/sany0035.jpg)

Машината е вече гарирана
(http://www.eltatech.com/upload/1116_024_In_Plovdiv/sany0036.jpg)
А ето ги и момчетата от Rail Cargo Austria, които бяха толкова любезни да ни обърнат внимание. Направихме си устата с Миро да си изпросиме фирмени фанелки на RCA с емблема, ама не ни огря ;D, аз даже и пари исках да дам, ама на най, не ни огря. Всъщност ако можеше да се купи аз бих си купил такава.
(http://www.eltatech.com/upload/1116_024_In_Plovdiv/sany0038.jpg)
Ето и една емблематична снимка
(http://www.eltatech.com/upload/1116_024_In_Plovdiv/sany0039.jpg)
Всъщност въпрсния моделе с номер 21 и като такъв е в групата от 5 машини, които имат лиценз да оперират в България, и въпреки че до сега не е идвала тук, чакам след пускането на моста на Видин, да я видим в действие и като оригинал. За мой късмет, точно този  модел с товарен влак ще е част от представянето на влаковете по българските железници в моя макет. Кой да знае преди 5-6г, когато купувах тоя модел, че точно така ще стане!
Ето и машиниста на 52-ката
(http://www.eltatech.com/upload/1116_024_In_Plovdiv/sany0040.jpg)

Тук се вижда за кои държави машината е лицензирана. Видно е че има място и за още ;D
(http://www.eltatech.com/upload/1116_024_In_Plovdiv/sany0041.jpg)

Като мивката не можа да измие челата на машината, се мина на нашенския си вариант на ръчното миене отпред
(http://www.eltatech.com/upload/1116_024_In_Plovdiv/sany0045.jpg)
...и отзад
(http://www.eltatech.com/upload/1116_024_In_Plovdiv/sany0046.jpg)
Че не се знае откъде ще снимат журналята ;D

А ето тук се вижда как някоя ръчичка  изключително некадърно е мазала със силикон или нещо друго подобно, в опит да спре явно някакъв теч поради не добра сглобка на прозорците по новите вагони. Предполгам, че омазаното по стъклата така и ще си остане. Както казах вече, вагоните изобщо не ме впечатлиха с дизайна си от вън, дано поне да са надеждни и качествени  по движението и от вътре(аз лично се съмнявам!)
(http://www.eltatech.com/upload/1116_024_In_Plovdiv/sany0042.jpg)
(http://www.eltatech.com/upload/1116_024_In_Plovdiv/sany0043.jpg)

Накрая, да пожелая на добър път, и чакаме с нетърпение да видим 1116 024, както и останалите машини от групата на RCA в движение с влакове из България, за да можем да кажем с гордост, че и в нашата страна се движат едни от най-съвременните локомитиви.











Титла: Re:ÖBB 1116 024-9 на гости в Пловдив
Публикувано от: Mixy в 24 Юли 2012, 13:49:24
Има ли някъде снимки от вси страни на турските вагони?
Титла: Re:ÖBB 1116 024-9 на гости в Пловдив
Публикувано от: lubomir в 24 Юли 2012, 14:06:42
Ц, на фона на Таури, въпросните вагони избщо не ми бяха интересни и почти ги дисквалифицирах. Вероятно като ги изкарат ще има кой да ги нащрака порядъчно.
Титла: Re:ÖBB 1116 024-9 на гости в Пловдив
Публикувано от: bdz43r в 24 Юли 2012, 14:21:06
Цитат на: lubomir link=topic=3921.msg80390#msg80390 date=1343121829
Феродото, монтирано аксиално на колелета отвън вече липсва, като демонтажа е направен по най парспурджийския начин(някъде даже болтовете/нитовете си стоят все още). Дали е работа на австрийците?!?
Този модел няма спирачки на колелата. Вместо това спирачните дискове са изнесени на специален спирачен вал, свързан към колоосните редуктори.
Титла: Re:ÖBB 1116 024-9 на гости в Пловдив
Публикувано от: lubomir в 24 Юли 2012, 15:10:38
В 14:15 Таури мина покрай мене на прелеза на бул Свобода посока Филипово, с 6 - те турски вагона. За съжаление прелеза е на крива и заради неизчистените дървета и храсти го видях стотина метра преди прелеза и нямах възможност дори да си извадя телефона да го щракна.
Титла: Re:ÖBB 1116 024-9 на гости в Пловдив
Публикувано от: lubomir в 24 Юли 2012, 15:24:40
Цитат на: bdz43r link=topic=3921.msg80396#msg80396 date=1343128866
Цитат на: lubomir link=topic=3921.msg80390#msg80390 date=1343121829
Феродото, монтирано аксиално на колелета отвън вече липсва, като демонтажа е направен по най парспурджийския начин(някъде даже болтовете/нитовете си стоят все още). Дали е работа на австрийците?!?
Този модел няма спирачки на колелата. Вместо това спирачните дискове са изнесени на специален спирачен вал, свързан към колоосните редуктори.
Това го знам, даже го коментирахме с Миро. В случая става въпрос за ето тези сивите елементи по колелетата
(http://www.1zu160.net/neues/neu11/FLM_1116_Taurus-9.jpg)

По спомени от Австрия, това си беше феродо, и винаги съм си мислил, че това е част от спирачната с-ма. Нямам представа, защо е свалено от 1116 24. Нитовете по колелетата все още си стоят тук там, което е видно и от снимката ми.
Титла: Re:ÖBB 1116 024-9 на гости в Пловдив
Публикувано от: bdz43r в 24 Юли 2012, 15:27:57
На някои модификации спирачките са си на колелата.
Не вярвам да е случайно, че някои болтове си стоят, защото между всеки два стоящи има един липсващ.
Титла: Re:ÖBB 1116 024-9 на гости в Пловдив
Публикувано от: liro4605 в 24 Юли 2012, 15:38:15
Любо аз пък изгорех да го чекам в таз жега но пък кефа цена няма ! :wild: :give_heart: :give_heart:
  http://vbox7.com/play:6c546f4b58
От преди няма и 20мин.
Титла: Re:ÖBB 1116 024-9 на гости в Пловдив
Публикувано от: gzo в 24 Юли 2012, 15:44:52
Цитат на: liro4605 link=topic=3921.msg80401#msg80401 date=1343133495
Любо аз пък изгорех да го чекам в таз жега но пък кефа цена няма ! :wild: :give_heart: :give_heart:
http://farm8.staticflickr.com/7038/6895521135_d469d7405c_b.jpg
От преди няма и 20мин.


Не можах да разбера ИЗГОРЯЛ или ИЗМРЪЗНАЛ  :lol:
виж какво си качил...
(http://farm8.staticflickr.com/7038/6895521135_d469d7405c_b.jpg)
Титла: Re:ÖBB 1116 024-9 на гости в Пловдив
Публикувано от: Adrian в 24 Юли 2012, 15:46:32


Хептен прегорехте ве , майниии!!
Титла: Re:ÖBB 1116 024-9 на гости в Пловдив
Публикувано от: lubomir в 24 Юли 2012, 16:07:49
Цитат на: liro4605 link=topic=3921.msg80401#msg80401 date=1343133495
Любо аз пък изгорех да го чекам в таз жега но пък кефа цена няма ! :wild: :give_heart: :give_heart:
  http://vbox7.com/play:6c546f4b58
От преди няма и 20мин.
Явно правят кръгче по околовръстната  :lol:
Бригадата верно са пичове, даже им махнах на прелеза, ама може би нямаше време да ме познаят от оня ден и да реагират. Пък ими се стори, че возещите се в кабината бяха доста ;D
Титла: Re:ÖBB 1116 024-9 на гости в Пловдив
Публикувано от: liro4605 в 24 Юли 2012, 16:25:20
При проби в кабината винаги е лудница.Въртят вагоните през ухото за да са изпитани двустранно,отделно ги пренареждат във влака.
Да оставим вагоните,лока е уникален а те-без коментар.
Титла: Re:ÖBB 1116 024-9 на гости в Пловдив
Публикувано от: Vlado в 25 Юли 2012, 14:44:31
Айде малко видео:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=GRhGrCrSoBY

http://vbox7.com/play:3c740fae4e

http://vbox7.com/play:6c329e0a8d

http://vbox7.com/play:b0f3916304

 ;)
Титла: Re:ÖBB 1116 024-9 на гости в Пловдив
Публикувано от: disell в 25 Юли 2012, 18:26:03
Цитат на: lubomir link=topic=3921.msg80399#msg80399 date=1343132680
По спомени от Австрия, това си беше феродо, и винаги съм си мислил, че това е част от спирачната с-ма. Нямам представа, защо е свалено от 1116 24. Нитовете по колелетата все още си стоят тук там, което е видно и от снимката ми.
Може би е от това , че колосите на ES 64 U2  и  ES 64 F4 са еднакви но на втория спирачните дискове са именно на колелата  а на първия както писа bdz43r са изнесени на външен вал.
Титла: Re:ÖBB 1116 024-9 на гости в Пловдив
Публикувано от: schatsi в 26 Юли 2012, 09:52:28
А забелязахте ли  , че  вагоните имат нов надпис - BG - BDZPP / БДЖПП ( Пътнически Превози ) ?
Титла: Re:ÖBB 1116 024-9 на гости в Пловдив
Публикувано от: Vlado в 26 Юли 2012, 10:27:23
(http://www.railfaneurope.net/pix/bg/car/night/WLABmz/61_52_70_71_002_-_8_24_07_2012.jpg)

Повече тук:

http://www.railfaneurope.net/pix/new/07_jul24-bg/pix.html
Титла: Re:ÖBB 1116 024-9 на гости в Пловдив
Публикувано от: liro4605 в 28 Юли 2012, 12:14:28
Днес текат спирачни проби на вагоните с вагон лаборатория от НИИТ
Отзивите за вагоните никак не са добри.Пример-при спиране вратите се самоотварят  :haha: и куп други.
Титла: Re:ÖBB 1116 024-9 на гости в Пловдив
Публикувано от: gzo в 28 Юли 2012, 13:38:41
Цитат на: liro4605 link=topic=3921.msg80468#msg80468 date=1343466868
Отзивите за вагоните никак не са добри.

Е, че то беше пределно предвидимо, че накрая ще ни нахендрят боклуците си, нима някой се е надявал на обратното ? Не го избивам на национализъм, но на турчин нямам вяра и сега виждам, че с право съм имал предубеждение специално за поръчката с вагоните. Сега някой може веднага да ми опонира как всичко турско е от хубаво по-хубаво давайки ми пример рахат локума, турските сериали и въобще с всичко допринесло за икономическия им напредък за последните години, но факта си е видим - яко дялат боклуци. Не знам на какво са се надявали, че ще ни бутнат некачествената си продукция ? Вероятно на занижен контрол от наша страна по приемането или с бутане на рушвет за затваряне на очите от проверяващите. Поне то тази схема от години действат всички турски фирми, които работят по асфалтиране на пътищата у нас. Но каквото и да си дрънкам накрая ще им приемем боклуците, ще им платим за да им вдигаме икономиката и много скоро пак ще им плащаме за да ни ремонтират и подържат боклуците си. Не може в подобен договор да няма един дребен шрифт, че се задължаваме да изпращаме за ремонт само у тях. Ще видим след колко годинки пак ще наболее въпроса за липсата на изправни спални вагони. И всичко това за сметка на умиращото вагоностроене на България.

П.С. "Българио, за тебе те умряха... "
Титла: Re:ÖBB 1116 024-9 на гости в Пловдив
Публикувано от: lubomir в 28 Юли 2012, 16:25:46
Цитат на: liro4605 link=topic=3921.msg80468#msg80468 date=1343466868
Днес текат спирачни проби на вагоните с вагон лаборатория от НИИТ
Отзивите за вагоните никак не са добри.Пример-при спиране вратите се самоотварят  :haha: и куп други.
Ти па, тва да им е  дерта! Ще им праснат по един райбер или ще ги вържат с тел и готово! В края на краищата,  както знаем  от черния опит на БДЖ, тези вагони пътуват с 3 заключени с катинар врати.
Титла: Re:ÖBB 1116 024-9 на гости в Пловдив
Публикувано от: liro4605 в 28 Юли 2012, 20:32:24
Утре пробите продължават.
Титла: Re:ÖBB 1116 024-9 на гости в Пловдив
Публикувано от: KRAKOMOBILA в 01 Август 2012, 12:35:58
024 си замина.
Титла: Re:ÖBB 1116 024-9 на гости в Пловдив
Публикувано от: lubomir в 01 Август 2012, 12:51:28
Мда, хубавите неща винаги напускат България, по една или друга причина :). Да се надяваме скоро  след като пуснат моста на Видин, да почнат да понаминават по-често.
Титла: Re:ÖBB 1116 024-9 на гости в Пловдив
Публикувано от: KRAKOMOBILA в 01 Август 2012, 12:52:46
Скоро май пак ще идва за някакви проби по 2-ра линия. Ама дали ще е 024... или 021,2,3,5.. незнам.
Титла: Re:ÖBB 1116 024-9 на гости в Пловдив
Публикувано от: liro4605 в 01 Август 2012, 13:07:02
От днес пробите са с
DB Шенкер
Титла: Re:ÖBB 1116 024-9 на гости в Пловдив
Публикувано от: Milenski в 01 Август 2012, 14:34:47
Вчера вечерта имах късмета да изпратя локомотива по пътя му от гара София. Голям красавец! Дано скоро пак да дойде  :)
Титла: Re:ÖBB 1116 024-9 на гости в Пловдив
Публикувано от: KRAKOMOBILA в 01 Август 2012, 17:59:03
Цитат на: liro4605 link=topic=3921.msg80513#msg80513 date=1343815622
От днес пробите са с
DB Шенкер

 Миро с кой лок на ДБ ? 86, 92 или 40 ?
Титла: Re:ÖBB 1116 024-9 на гости в Пловдив
Публикувано от: liro4605 в 02 Август 2012, 19:04:38
86