RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
ВАЖНО !!! | IMPORTANT !!! => Представете се | Introduce yourself => Темата е започната от: roger_taum в 24 Август 2012, 15:35:18
-
Здравейте, казвам се Димитър, на 36 г. от София. И аз като повечето от вас като дете имах влакчета на Пико– два броя. По това време бях изключително запален по влаковете. Голямата ми детска мечта беше да стана машинист и лятото като ходех на село по цял ден висях на гарата да зяпам влаковете и да надничам в локомотивите. E, не станах машинист, а и животът доста ме отдалечи от това ми увлечение. Изминаха много години от тогава. Един ден ден преди около четири месеца, съседът подари за рождения ден на сина ми влакче Mehano. До този момент си мислих, че този тип влакчета, движещи се с ток по метални релси, отдавна вече са в миналото и са изместени от пластмасовите китайски боклуци. Можете да си представите каква бе радостната ми изненада когато видях влакчето. Това моментално разпали с нов огън позабравената ми детска страст и се гмурнах в дебрите на това опасно и скъпо хоби...
Голямата ми страст са английските влакове. Любимият ми производител е Hornby – много солидна фирма, чието качество е от най-високите. Моделите им са в скала „ОО”, мащаб 1:76. Разстоянието между релсите е 16,5 mm, същото ката при „НО”, само моделите са по-големи. Това е най-разпространеният мащаб в UK. Там до колкото ми е известно не са възприети такива понятия като „епоха” и „администрация”, но ако отнесем това, което харесвам към тези понятия, то интересите са ми в епохи II и IIIa. В най-скоро време ще стана щастлив собственик на следните модели:
- The Flying Scotsman – описван в много „анали” като най-известният влак в света. Този легендарен експрес, теглен от LNER локомотив клас А1, е пътувал през 30-те години на миналия век между Лондон и Единбург;
- Orient Express – прекрасен сет, състоящ се от елегантия локомотив BR 4-6-2 Clan Line Merchant Navy Class, както и от три много красиви и детайлни British Pullman VSOE вагони;
- Локомотив клас А4 – Mallard – най-бързият парен локомотив в света. Прекрасен стриймлайнер с много добра аеродинамика.
Освен това имам още два влака на Mehano, както и чудесния Preussens Gloria Set на Fleischmann, администрация K.P.E.V, епохa II, който закупих от Нил Караджов, на когото съм много благодарен за информацията и препоръките, които ми даде.
Тъй като влаковете ми са аналогови, бих искал да ви попитам дали има някакъв начин да се изключват част от релсите от електрическата верига, така щото когато се включи захранването да не тръгват всички влакове едновременно, а да пускам влака, нойто искам като изключвам останалите по някакъв начин. Предварително благодаря!
-
Добре дошъл Мите. Радвам се да те срещна сред нас, членовете на форума. С малко помощ бързо ще навлезеш в хобито и много неща ще ти станат ясни и понятни. Благодаря за топлите думи. Надявам се да ти бъда от полза и за в бъдеще, ако имаш въпроси. Ще установиш, че не само Механо правят хубави неща, има много други фирми, които също са на ниво. Дерзай. :hi:
-
Добре дошъл Митко или по-точно добре завърнал се, защото всички тук знаем как е казал поета И.Вазов че "не се гаси туй що не гасне". Може да тлее дълги години но поддържа пламъка жив. Пожелавам ти много приятни моменти с хобито. Аз лично се чувствам радостен от факта че вече не съм единствената черна оФца харесваща британски влакове.
Отностно втория ти въпрос решението има, но задай си питането в друга техническа тема " Да попитам по-опитните и знаещи" и ще ти бъде отговорено, нека тук остане тема за твоето представяне.
Успех с начинанията :good:
-
Здравей Митко и добре дошъл сред нас. Тук наистина е хубаво, весело, а за скъпото не мисли.
Важно е да се чувстваш щастлив и да се радваш на хобито-- а това е безценно.
-
Здавей и добре дошъл.
Тъй като влаковете ми са аналогови, бих искал да ви попитам дали има някакъв начин да се изключват част от релсите от електрическата верига, така щото когато се включи захранването да не тръгват всички влакове едновременно, а да пускам влака, нойто искам като изключвам останалите по някакъв начин. Предварително благодаря!
Да може и отговора дори се съдържа във въпроса ти. Това което трябва да се направи е да се изолират участъци от трасето. Например ако имаш гара с три коловоза всеки от коловозите трябва да е изолиран между стрелките (може само едната релса) и да са захранени отделно, като всеки си има отделен прекъсвач. Май не обясних много добре, но тая картинка се надявам да изясни какво имам предвид.
(http://koliovite.abv.bg/public/b.gif)
Схемичката е книгата на Ю.Ботев
-
Добре дошъл! Много от твоите неща, межеш да видиш в тоя профил:
www.ebay.de/ac-collectables (http://www.ebay.de/sch/ac-collectables/m.html?item=120968648026&sspagename=STRK%3AMEWAX%3AIT&_sop=1)
(http://alfa.kachi-snimka.info/images/cqs1345821046j.jpg)
(http://alfa.kachi-snimka.info/images/rgh1345821072e.jpg)
-
Благодаря на всички за топлите приветствия и за помощта. Ще се радвам да се видим на някое от предстоящите събития и да се запознаем :)
-
Zdr Mite,dobre zavarnal sE v tozi 4yden svqt na bezvremie :sarcastic: :sarcastic: priqtni migove :hi: :hi: :hi:
Моля, пишете на кирилица!
-
Здравей Митко,
Добре дошъл и наслука.
Ако имаш въпроси чети и и ако не намериш питай. Мисля, че доста хора могат да ти помогнат.
-
Извинете ме за предния пост моля,но бях на друг комп.Все пак исках да приведствам колегата.Още веднъж извинете ме моля :hi: :hi: :hi:
-
Добре дошъл. Имай чудесни мигове с хобито!
-
Здравей, Митко!
Винаги съм се кефел на документалния филм по Дискавъри, показващ съревнованието между LMS и LNER.Макар моята страст да е другаде, се радвам, че и в БГ има кой да пресъздаде това.
Успех с хобито без значение от епоха и администрация! :hi:
-
Добре дошъл,адаш :hi: :good: