RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Общ форум | Chit-chat => Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby => Темата е започната от: TANO в 23 Август 2012, 19:43:11
-
Интересни локомотиви на тоя клип(особено единия)
http://www.youtube.com/watch?v=nxgHpSWIW0M&feature=em-subs_digest
-
Неразбирам от пара,ама това си е чисто БДЖ :bb:
-
2010: http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,2646.0.html
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,237.msg41660.html#msg41660
Много як и качествен клип. Ох, как ще се изкефя, като му резнат кривия балкон (http://picbg.net/u/24294/22952/256590.gif) и тогава наистина ще стане чисто БДЖ (http://picbg.net/u/24294/22952/256571.gif)
Но и французина е много готин и елегантен. Видях, че са му добавяли матрял върху противотежестите, интересно кога тоно са го балансирали толкова прецизно, дали сега, или някога си!?!
Данке хер ПроффесОрр
-
http://www.youtube.com/watch?feature=player_profilepage&v=KuMLkqm0NS4
Електрически локомотиви в долината на река Елба. Има доста шкоди чешка серия 372, включително такива на Дойче Баан и шкода на Чешке Драхи, теглеща австрийски пътнически вагони.
-
Интересни локомотиви на тоя клип(особено единия)
http://www.youtube.com/watch?v=nxgHpSWIW0M&feature=em-subs_digest
Радвам се, че са приключили с въстановяването на ходовата част, щом вече го теглят/бутат по релсите
на собствените му колооси и т.н. Надявам се догодина да го видим и под собствена пара.
Швейцалците макар и бавно, ще въстановят този локомотив - все пак това е тяхната гордост в производството
на парни локомотиви!!!
Супер си Стояне!!!
:hi: :friends: :hi:
-
Е какво са приключили - половината движение го няма.
-
Ми прочети си в сайта им за свършената работа.
Нали се вижда изваден от халетата им. Останалото ще го довършат все някога.
Ти какво очакваш? Все пак дружеството е почти доброволно...
:hi: :hi: :hi:
-
Естествено, че ще се движи на собствени колела, нали така го закараха до там. Ходовата част е ревизирана в България.
-
От както са взели локомотива - са направили един шатун и няколко табелки. Сиреч за над 5 години - нищо.
-
Сиреч ...колкото нашата БДЖ-36 .... :( :sarcastic:
-
В един момент, двете машини са дадени под такъв ъгъл, че се вижда(08:40) колко невероятно много е разкривена пасарелката покрай котела, а на другата машина е опъната като струна все едно току що е слязла от завода производител. Личи си коя от двете машини е работила и поддържана в аборигенски условия ;D и съответно и е взето здравето.
-
Доколкото съм чувал 01.22 е катастрофирала, че даже се говореше, че имала сериозни деформации по тендера. Дали е вярно, мога само да гадая!
-
Сиреч ...колкото нашата БДЖ-36 .... :( :sarcastic:
Нашата 36.10 дори не е започвана. Само дето за периода за които 01.22 е в Швейцария - при нас се възстановиха 03.12, 05.01, 16.01 и 609.76.
Нищо лично към пичовете които я взеха, ама за 7 години - един шатун и едни табели и правят пътуване... ами смешно някак си изглежда. Като прочетох за пътуването и се зарадвах, че са я възстановили.... но сега съм разочарован.
-
Не са се заели сериозно - не са я направили нова. Знаем, че там като се каже, че ще се прави и става като от завода. При нас само 03.12 е такава.
-
Разбира се, че могат - не съм си и помислял, че не могат да я направят. Въпроса е, че е някак си несериозно да се прави пътуване с полуразпаднал се локомотив.
-
Аз доколкото разбирам от написаното под клипа, пътуването е използвано, за да го преместят от едно място на друго, защото там където е стоял досега вече няма достатъчно място.
-
Това вече обяснява фактите. :)
-
Аз доколкото разбирам от написаното под клипа, пътуването е използвано, за да го преместят от едно място на друго, защото там където е стоял досега вече няма достатъчно място.
Аз не прочетох такова нещо. Може текста да е редактиран впоследствие. Нашият 01.22 все едно е изкаран от Асеново вчера. Даже и зелената боя си седи. Наистина учудващо как за толкова години нищо не е пипнато да се възстанови .....................
-
Аз доколкото разбирам от написаното под клипа, пътуването е използвано, за да го преместят от едно място на друго, защото там където е стоял досега вече няма достатъчно място.
Аз не прочетох такова нещо. Може текста да е редактиран впоследствие. Нашият 01.22 все едно е изкаран от Асеново вчера. Даже и зелената боя си седи. Наистина учудващо как за толкова години нищо не е пипнато да се възстанови .....................
Die Überfuhr der Tabaklok von Biel nach Full in ihre neue Heimat am 19. August 2012.
-
http://www.tabaklok.ch/tabaklok/Fahrt_18+19_2012_Flyer.pdf
-
...Аз не прочетох такова нещо. Може текста да е редактиран впоследствие. Нашият 01.22 все едно е изкаран от Асеново вчера. Даже и зелената боя си седи. Наистина учудващо как за толкова години нищо не е пипнато да се възстанови .....................
Натисни бутона за повече информация. Там ще намериш всичко, вкл. и цитираното досега
-
Да сме доволни, че е изтеглен от далеч от циганските набези и мераци за обогатяване от скрап... :sarcastic:
-
Ми да ги изпратиме всичките там тогава ?
-
Ми ако е сигурно, че ще оцелеят по-добре от колкото тун - давам ги ...одма!!!!!
Излишно е да се повишава настроението - сам виждаш какво става в БГ.
Няколкото въстановени локомотива са такива благодарение на шепа хора и ...въпреки държава, БДЖ и цял куп тъпи чиновници.
Дори големите възможности които предлага за атракциони и т.н. са всячески спъвани и отказвани отново заради скудоумието на
шепа некадърници на различни нива в системата. Да продължавам ли?
Да благодарим на хората които със собствен труд (а често и средства) все пак се борят, но когато и на тях им писне, остареят и т.н.
Какво ще правим тогава???? Нима някъде има програма, концепция, доктрина, политика ...за парните локомотиви???????
Нима не се нарушиха цял куп заповеди за локомотиви определени за музейни и все пак по неведоми пътища нарязани за скрап!!!!!!!!!??????
Това е кауза пердута в БГ, поне докато правило е да се управлява от възможно най-некомпетентните хора в системата!
В това отношение и тук можем само да завиждаме на чужденците, как се отнасят към историята си и как си пазят старините (техническите)!!!
-
А защо такава дейност трябва да се свързва с БДЖ? Купи си лок, реставрирай го, прави си атракционни пътувания. Може и музей да си организираш.
-
Бях ти написал доста точки защо това не може (съответно - не мога) да се направи в България,
но стигнах до извода, че поста ти по скоро е за кръчмарска маса, отколкото за сериозна тема във форума...
И наличието на достатъчно пари и малко лудост в очите, не е достатъчно условие такова нещо да се направи у нас
дори в следващите десет години.
-
Бях ти написал доста точки защо това не може (съответно - не мога) да се направи в България,
но стигнах до извода, че поста ти по скоро е за кръчмарска маса, отколкото за сериозна тема във форума...
И наличието на достатъчно пари и малко лудост в очите, не е достатъчно условие такова нещо да се направи у нас
дори в следващите десет години.
Не разбрах кога си ми написал и какво не може ...
Ако имаш в предвид поста си малко по-нагоре, явно не разбираш за какво става въпрос.
Над 30 са жп музеите в Германия, измежду тях такива като Бохум, ... - да не преписвам от интернет. Но само един от тях е DB museum, с експозиция на три места. Всички други са частни. И в резултат на конкурентните им отношения се предлагат какви ли не атракции. И никой не мърмори че нещо не е организирано както трябва. Ако го направиш - след по-малко от година си фалирал и музеят е продаден.
У нас - такова нещо няма. Чакаме БДЖ да организира атракционно пътуване, искаме БДЖ да си реставрира локомотивите за тези пътувания, да си организира музея и т.н. Те с основната си дейност не могат да се справят, пък какво да очакваме от музейната и атракционна такава! Естествено че не може да има резултат, а само разочарования. Със собствен труд (а често и средства) и с борба (цитат от твоя пост) - нещата отдавна не се правят по света, пък защо да станат у нас? Вижда се че и в Швейцария само с ентусиазъм не става - 01.22 все още е в плачевно състояние и ограничен на 40. Да не говорим за онзи смешник от Fulgurex, който май още очаква 100 поръчки по 2500 евра от български ентусиасти, пък тогава да изкара модела на пазара.
10 часа сутринта ми е малко рано за кръчмарска маса. Т.е. мисля си че написаното от мен си е за сериозна тема във форум, макар и не на това място (но гледам че това тук е нормално).
-
Момчета, дайте да запазим, добрия тон. Паралелите у между България и Германия ми се виждат неуместни, дайте да гледаме по наблизо.
-
Не си го разбрал, щото го изтрих преди да съм го пуснал тук....
Идеята беше, че на дълго и широко обяснявах защо не мога да си купя локомотив и да го възстановя...
...но открих че става твърде дълго и то от мен, само това което се сещам като неспециалист.
Ето началото как беше:
За да си купя локомотив трябва:
- да имам различни сертификати и разрешителни за оператор (иначе за чий ми е в движение ? като паметник!!!!???).
- да бъде организирана разпродажба на търг.
- да имам достъп до евентуален търг.
- да спечеля търга (тук и пмногото пари не са никакъв фактор).
- да имам коловоз за съхранението му, бил той закупен, под наем от НКЖИ или новопостроен с достъп до мрежата на НКЖИ.
- да имам поне едно ремонтно хале под покрив.
- да имам група квалифизирани специалисти оп въстановяването му.
- да мога да плащам достойно на тези хора още преди първото атракционно пътуване.
- да имам достаточно добре оборудвани машини или съответния достъп до тях - ще трябват за възстановяването.
- да имам достъп до горива и т.н. за него
ит.н. и т.н.
Сега пропускам и саркастимчните коментари по всяка точка, като например към тази:
- да имам достаточно добре оборудвани машини или съответния достъп до тях - ще трябват за възстановяването. (най-добре собствено депо от големината на Софийското)
и т.н. и т.н.
Сега разбра ли защо казах, че това е по скоро за кръчмата, отколкото за тук.
При това аз не съм специалист и само мога да се досещам за всичко което трябва по този въпрос.
Колкото до ентусиазма (или борбата на хората по възстановяванет) - той стига само до определено ниво - след това си трябва
и задължително всякакава външна (на ентусиастите) помощ.
В това последното съм сигурен от собствен опит - помогнал съм за възтановяването на 5 (пет) бойни самолета,
но само като паметници във музея на авиацията в Крумово, и много добре знам къде свършват силите на ентусиастите,
и къде си трябва външна помощ от всички институции на държавата.
За нашия случай - защо пък от БДЖ се дърпат като ощипани по тези въпроси? Не е само да наличието на пари май....
Ами са на принципа - има локомотив, има проблем. Няма локомотив - няма проблемV
Та така...
Не съм искал да те засягам с израза за масата...Исках да подчертая че такъв разговор във форумна тема си енапаво несериозен.
Освен ако не е организационен за тук наличните ентусиасти...но повярвай и това съм опитвал тук на два пъти - резулатата ли?
Пълно мълчание, игнориране до там, че някои ме питаха - "Ама това кога е станало...аз пък не съм разбрал!"
Та така...
-
А занинищо да не помисли това не е ли възможно от всички членувяащи,400 човека .....лв. за 2 или3 години на вноски?
-
Съжалявам за публикацията,имам проблем с клавиатурата!
-
Наско, обади ми се (0888947810 или 0897471216 имам и VIVACOM) или ми прати на Л.С. с твоя телефон и веднага Ти пращам 2 фактури за осребряване по възстановяването на локомотив от неправителствена организация с нестопанска цел в БГ, както и пълни и подробни разяснения за това как става в БГ и колко струва.
-
Тук наистина стана несериозно....Митеееее, това също трябва да се вземе под внимание.
...
Тук има регистрирани 426 члена (на форума) , като това е третото достигане на число над 400.
Добре че админите един път годишно разчистват неактивните регистрации.
От тези които остават (около 60 човека) приблизително 40 са активни зад клавиатурата.
От тях нито един не подкрепи къде-къде по-малко изискващо усилия начинание - дарение на 500W траф за
осветлението на локомотива при Царева ливада. Някои дори не разбрали....А трафа беше готов, само трябваше да се достави.
А тук се говори да се купи локомотив с вноски от членовете на форума.... :sarcastic: :sarcastic: :sarcastic:
Моля все пак да се върнем към сериозната част от темата!!! :hi:
Турбото знае достатъчно - нали се борят с "Павчо" (той им е втори), а това е едно малко таковка ...двуосно дизелче...ПРЕКРАСНО Е!!!
:clapping: :clapping: :clapping: :hi: :hi: :hi:
Ама така те трупат опит, по-малко говорят, повече работят ...и какво от това.
Освен скъсаните нерви, похарчените средства (често са лични) и едното удовлетворение,
какво ще стане после? Май и ясновидка не може да познае...
Една птичка пролет не прави...но всички искат да "убият" птичката май.... :(
-
Телефона ми е обявен във форума,мисълта ми е ,че с набиране на определени средства ще постигнат по добри резултати. А под каква форма вие решете.