RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм

Общ форум | Chit-chat => Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby => Темата е започната от: TANO в 23 Август 2012, 19:43:11

Титла: Проект Tabaklok 01.22
Публикувано от: TANO в 23 Август 2012, 19:43:11
Интересни локомотиви на тоя клип(особено единия)
http://www.youtube.com/watch?v=nxgHpSWIW0M&feature=em-subs_digest
Титла: Проект Tabaklok 01.22
Публикувано от: liro4605 в 23 Август 2012, 22:49:06
Неразбирам от пара,ама това си е чисто БДЖ  :bb:
Титла: Проект Tabaklok 01.22
Публикувано от: CaLLlo в 24 Август 2012, 00:59:01
2010:   http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,2646.0.html
           http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,237.msg41660.html#msg41660

Много як и качествен клип. Ох, как ще се изкефя, като му резнат кривия балкон (http://picbg.net/u/24294/22952/256590.gif) и тогава наистина ще стане чисто БДЖ (http://picbg.net/u/24294/22952/256571.gif)
Но и французина е много готин и елегантен. Видях, че са му добавяли матрял върху противотежестите, интересно кога тоно са го балансирали толкова прецизно, дали сега, или някога си!?!

Данке хер ПроффесОрр
Титла: Проект Tabaklok 01.22
Публикувано от: Loco-motion в 25 Август 2012, 15:17:20
http://www.youtube.com/watch?feature=player_profilepage&v=KuMLkqm0NS4
Електрически локомотиви в долината на река Елба. Има доста шкоди чешка серия 372, включително такива на Дойче Баан и шкода на Чешке Драхи, теглеща австрийски пътнически вагони.
Титла: Проект Tabaklok 01.22
Публикувано от: pach в 27 Август 2012, 09:01:37
Цитат на: TANO link=topic=416.msg81156#msg81156 date=1345740191
Интересни локомотиви на тоя клип(особено единия)
http://www.youtube.com/watch?v=nxgHpSWIW0M&feature=em-subs_digest

Радвам се, че са приключили с въстановяването на ходовата част, щом вече го теглят/бутат по релсите
на собствените му колооси и т.н. Надявам се догодина да го видим и под собствена пара.
Швейцалците макар и бавно, ще въстановят този локомотив - все пак това е тяхната гордост в производството
на парни локомотиви!!!
Супер си Стояне!!!
 :hi: :friends: :hi:
Титла: Проект Tabaklok 01.22
Публикувано от: KRAKOMOBILA в 27 Август 2012, 09:05:19
Е какво са приключили - половината движение го няма.
Титла: Проект Tabaklok 01.22
Публикувано от: pach в 27 Август 2012, 09:11:14
Ми прочети си в сайта  им за свършената работа.
Нали се вижда изваден от халетата им. Останалото ще го довършат все някога.
Ти какво очакваш? Все пак дружеството  е почти доброволно...
 :hi: :hi: :hi:
Титла: Проект Tabaklok 01.22
Публикувано от: bdz43r в 27 Август 2012, 09:38:38
Естествено, че ще се движи на собствени колела, нали така го закараха до там. Ходовата част е ревизирана в България.
Титла: Проект Tabaklok 01.22
Публикувано от: KRAKOMOBILA в 27 Август 2012, 09:41:28
От както са взели локомотива - са направили един шатун и няколко табелки. Сиреч за над 5 години - нищо.
Титла: Проект Tabaklok 01.22
Публикувано от: pach в 27 Август 2012, 09:43:09
Сиреч ...колкото нашата БДЖ-36 .... :( :sarcastic:
Титла: Проект Tabaklok 01.22
Публикувано от: lubomir в 27 Август 2012, 11:35:02
В един момент, двете машини са дадени под такъв ъгъл, че се вижда(08:40) колко невероятно много е разкривена пасарелката покрай котела, а на другата машина е опъната като струна все едно току що е слязла от завода производител. Личи си коя от двете машини е работила и поддържана в аборигенски условия ;D и съответно и е взето здравето.
Титла: Проект Tabaklok 01.22
Публикувано от: Vlado в 27 Август 2012, 11:43:39
Доколкото съм чувал 01.22 е катастрофирала, че даже се говореше, че имала сериозни деформации по тендера. Дали е вярно, мога само да гадая!
Титла: Проект Tabaklok 01.22
Публикувано от: KRAKOMOBILA в 27 Август 2012, 12:18:43
Цитат на: pach link=topic=416.msg81226#msg81226 date=1346049789
Сиреч ...колкото нашата БДЖ-36 .... :( :sarcastic:
Нашата 36.10 дори не е започвана. Само дето за периода за които 01.22 е в Швейцария - при нас се възстановиха 03.12, 05.01, 16.01 и 609.76.

 Нищо лично към пичовете които я взеха, ама за 7 години - един шатун и едни табели и правят пътуване... ами смешно някак си изглежда. Като прочетох за пътуването и се зарадвах, че са я възстановили.... но сега съм разочарован.
Титла: Проект Tabaklok 01.22
Публикувано от: bdz43r в 27 Август 2012, 12:31:55
Не са се заели сериозно - не са я направили нова. Знаем, че там като се каже, че ще се прави и става като от завода. При нас само 03.12 е такава.
Титла: Проект Tabaklok 01.22
Публикувано от: KRAKOMOBILA в 27 Август 2012, 13:39:50
Разбира се, че могат - не съм си и помислял, че не могат да я направят. Въпроса е, че е някак си несериозно да се прави пътуване с полуразпаднал се локомотив.
Титла: Re:Проект Tabaklok 01.22
Публикувано от: zazo в 27 Август 2012, 15:08:01
Аз доколкото разбирам от написаното под клипа, пътуването е използвано, за да го преместят от едно място на друго, защото там където е стоял досега вече няма достатъчно място.
Титла: Re:Проект Tabaklok 01.22
Публикувано от: KRAKOMOBILA в 27 Август 2012, 15:16:59
Това вече обяснява фактите.  :)
Титла: Re:Проект Tabaklok 01.22
Публикувано от: Petko Ivanov в 27 Август 2012, 18:56:55
Цитат на: zazo link=topic=3957.msg81244#msg81244 date=1346069281
Аз доколкото разбирам от написаното под клипа, пътуването е използвано, за да го преместят от едно място на друго, защото там където е стоял досега вече няма достатъчно място.
Аз не прочетох такова нещо. Може текста да е редактиран впоследствие. Нашият 01.22 все едно е изкаран от Асеново вчера. Даже и зелената боя си седи. Наистина учудващо как за толкова години нищо не е пипнато да се възстанови .....................
Титла: Re:Проект Tabaklok 01.22
Публикувано от: mitko0888 в 27 Август 2012, 19:30:43
Цитат на: Petko Ivanov link=topic=3957.msg81249#msg81249 date=1346083015
Цитат на: zazo link=topic=3957.msg81244#msg81244 date=1346069281
Аз доколкото разбирам от написаното под клипа, пътуването е използвано, за да го преместят от едно място на друго, защото там където е стоял досега вече няма достатъчно място.
Аз не прочетох такова нещо. Може текста да е редактиран впоследствие. Нашият 01.22 все едно е изкаран от Асеново вчера. Даже и зелената боя си седи. Наистина учудващо как за толкова години нищо не е пипнато да се възстанови .....................

Die Überfuhr der Tabaklok von Biel nach Full in ihre neue Heimat am 19. August 2012.
Титла: Re:Проект Tabaklok 01.22
Публикувано от: CaLLlo в 27 Август 2012, 20:55:27

   http://www.tabaklok.ch/tabaklok/Fahrt_18+19_2012_Flyer.pdf
Титла: Re:Проект Tabaklok 01.22
Публикувано от: mgirginov в 27 Август 2012, 21:54:56
Цитат на: mitko0888 link=topic=3957.msg81251#msg81251 date=1346085043
...Аз не прочетох такова нещо. Може текста да е редактиран впоследствие. Нашият 01.22 все едно е изкаран от Асеново вчера. Даже и зелената боя си седи. Наистина учудващо как за толкова години нищо не е пипнато да се възстанови .....................

Натисни бутона за повече информация. Там ще намериш всичко, вкл. и цитираното досега

Титла: Re:Проект Tabaklok 01.22
Публикувано от: pach в 28 Август 2012, 08:32:19
Да сме доволни, че е изтеглен от далеч от циганските набези и мераци за обогатяване от скрап... :sarcastic:
Титла: Re:Проект Tabaklok 01.22
Публикувано от: KRAKOMOBILA в 28 Август 2012, 08:43:30
Ми да ги изпратиме всичките там тогава ?
Титла: Re:Проект Tabaklok 01.22
Публикувано от: pach в 28 Август 2012, 09:05:44
Ми ако е сигурно, че ще оцелеят по-добре от колкото тун - давам ги ...одма!!!!!
Излишно е да се повишава настроението - сам виждаш какво става в БГ.
Няколкото въстановени локомотива са такива благодарение на шепа хора и ...въпреки държава, БДЖ и цял куп тъпи чиновници.
Дори големите възможности които предлага за атракциони и т.н. са всячески спъвани и отказвани отново заради скудоумието на
шепа некадърници на различни нива в системата. Да продължавам ли?
Да благодарим на хората които със собствен труд (а често и средства) все пак се борят, но когато и на тях им писне, остареят и т.н.
Какво ще правим тогава???? Нима някъде има програма, концепция, доктрина, политика ...за парните локомотиви???????

Нима не се нарушиха цял куп заповеди за локомотиви определени за музейни и все пак по неведоми пътища нарязани за скрап!!!!!!!!!??????

Това е кауза пердута в БГ, поне докато правило е да се управлява от възможно най-некомпетентните хора в системата!
В това отношение и тук можем само да завиждаме на чужденците, как се отнасят към историята си и как си пазят старините (техническите)!!!
Титла: Re:Проект Tabaklok 01.22
Публикувано от: mitko0888 в 28 Август 2012, 10:19:11
А защо такава дейност трябва да се свързва с БДЖ? Купи си лок, реставрирай го, прави си атракционни пътувания. Може и музей да си организираш.
Титла: Re:Проект Tabaklok 01.22
Публикувано от: pach в 28 Август 2012, 11:06:12
Бях ти написал доста точки защо това не може (съответно - не мога)  да се направи в България,
но стигнах до извода, че поста ти по скоро е за кръчмарска маса, отколкото за сериозна тема във форума...
И наличието на достатъчно пари и малко лудост в очите, не е достатъчно условие такова нещо да се направи у нас
дори в следващите десет години.
Титла: Re:Проект Tabaklok 01.22
Публикувано от: mitko0888 в 28 Август 2012, 16:04:49
Цитат на: pach link=topic=3957.msg81276#msg81276 date=1346141172
Бях ти написал доста точки защо това не може (съответно - не мога)  да се направи в България,
но стигнах до извода, че поста ти по скоро е за кръчмарска маса, отколкото за сериозна тема във форума...
И наличието на достатъчно пари и малко лудост в очите, не е достатъчно условие такова нещо да се направи у нас
дори в следващите десет години.

Не разбрах кога си ми написал и какво не може ...
Ако имаш в предвид поста си малко по-нагоре, явно не разбираш за какво става въпрос.

Над 30 са жп музеите в Германия, измежду тях такива като Бохум, ... - да не преписвам от интернет. Но само един от тях е DB museum, с експозиция на три места. Всички други са частни. И в резултат на конкурентните им отношения се предлагат какви ли не атракции. И никой не мърмори че нещо не е организирано както трябва. Ако го направиш - след по-малко от година си фалирал и музеят е продаден.

У нас - такова нещо няма. Чакаме БДЖ да организира атракционно пътуване, искаме БДЖ да си реставрира локомотивите за тези пътувания, да си организира музея и т.н. Те с основната си дейност не могат да се справят, пък какво да очакваме от музейната и атракционна такава! Естествено че не може да има резултат, а само разочарования. Със собствен труд (а често и средства) и с борба (цитат от твоя пост) - нещата отдавна не се правят по света, пък защо да станат у нас? Вижда се че и в Швейцария само с ентусиазъм не става - 01.22 все още е в плачевно състояние и ограничен на 40. Да не говорим за онзи смешник от Fulgurex, който май още очаква 100 поръчки по 2500 евра от български ентусиасти, пък тогава да изкара модела на пазара.

10 часа сутринта ми е малко рано за кръчмарска маса. Т.е. мисля си че написаното от мен си е за сериозна тема във форум, макар и не на това място (но гледам че това тук е нормално).
Титла: Re:Проект Tabaklok 01.22
Публикувано от: zazo в 28 Август 2012, 16:44:56
Момчета, дайте да запазим, добрия тон. Паралелите у между България и Германия ми се виждат неуместни, дайте да гледаме по наблизо.
Титла: Re:Проект Tabaklok 01.22
Публикувано от: pach в 28 Август 2012, 17:07:27
Не си го разбрал, щото го изтрих преди да съм го пуснал тук....

Идеята беше, че на дълго и широко обяснявах защо не мога да си купя локомотив и да го възстановя...
...но открих че става твърде дълго и то от мен, само това което се сещам като неспециалист.

Ето началото как беше:

За да си купя локомотив трябва:
- да имам различни сертификати и разрешителни за оператор (иначе за чий ми е в движение ? като паметник!!!!???).
- да бъде организирана разпродажба на търг.
- да имам достъп до евентуален търг.
- да спечеля търга (тук и пмногото пари не са никакъв фактор).
- да имам коловоз за съхранението му, бил той закупен, под наем от НКЖИ или новопостроен с достъп до мрежата на НКЖИ.
- да имам поне едно ремонтно хале под покрив.
- да имам група квалифизирани специалисти оп въстановяването му.
- да мога да плащам достойно на тези хора още преди първото атракционно пътуване.
- да имам достаточно добре оборудвани машини или съответния достъп до тях - ще трябват за възстановяването.
- да имам достъп до горива и т.н. за него

ит.н. и т.н.

Сега пропускам и саркастимчните коментари по всяка точка, като например към тази:
- да имам достаточно добре оборудвани машини или съответния достъп до тях - ще трябват за възстановяването. (най-добре собствено депо от големината на Софийското)

и т.н. и т.н.


Сега разбра ли защо казах, че това е по скоро за кръчмата, отколкото за тук.
При това аз не съм специалист и само мога да се досещам за всичко което трябва по този въпрос.
Колкото до ентусиазма (или борбата на хората по възстановяванет) - той стига само до определено ниво - след това си трябва
и задължително всякакава външна (на ентусиастите) помощ.

В това последното съм сигурен от собствен опит - помогнал съм за възтановяването на 5 (пет) бойни самолета,
но само като паметници във музея на авиацията в Крумово, и много добре знам къде свършват силите на ентусиастите,
и къде си трябва външна помощ от всички институции на държавата.
За нашия случай - защо пък от БДЖ се дърпат като ощипани по тези въпроси? Не е само да наличието на пари май....
Ами са на принципа - има локомотив, има проблем. Няма локомотив - няма проблемV
Та така...

Не съм искал да те засягам с израза за масата...Исках да подчертая че такъв разговор във форумна тема си енапаво несериозен.
Освен ако не е организационен за тук наличните ентусиасти...но повярвай и това съм опитвал тук на два пъти - резулатата ли?
Пълно мълчание, игнориране до там, че някои ме питаха - "Ама това кога е станало...аз пък не съм разбрал!"

Та така...
Титла: Re:Проект Tabaklok 01.22
Публикувано от: atanas72 в 28 Август 2012, 18:01:07
А занинищо да не помисли това не е ли възможно от всички членувяащи,400 човека  .....лв.  за  2 или3 години на вноски?
Титла: Re:Проект Tabaklok 01.22
Публикувано от: atanas72 в 28 Август 2012, 18:32:35
Съжалявам за публикацията,имам проблем с клавиатурата!
Титла: Re:Проект Tabaklok 01.22
Публикувано от: turboto в 29 Август 2012, 11:02:21
Наско, обади ми се (0888947810 или 0897471216 имам и VIVACOM) или ми прати на Л.С. с твоя телефон и веднага Ти пращам 2 фактури за осребряване по възстановяването на локомотив от неправителствена организация с нестопанска цел в БГ, както и пълни и подробни разяснения за това как става в БГ и колко струва.
Титла: Re:Проект Tabaklok 01.22
Публикувано от: pach в 29 Август 2012, 11:26:55
Тук наистина стана несериозно....Митеееее, това също трябва да се вземе под внимание.
...
Тук има регистрирани 426 члена (на форума) , като това е третото достигане на число над 400.
Добре че админите един път годишно разчистват неактивните регистрации.
От тези които остават (около 60 човека) приблизително 40 са активни зад клавиатурата.
От тях нито един не подкрепи къде-къде по-малко изискващо усилия начинание - дарение на 500W траф за
осветлението на локомотива при Царева ливада. Някои дори не разбрали....А трафа беше готов, само трябваше да се достави.
 
А тук се говори да се купи локомотив с вноски от членовете на форума.... :sarcastic: :sarcastic: :sarcastic:

Моля все пак да се върнем към сериозната част от темата!!! :hi:

Турбото  знае достатъчно - нали се борят с "Павчо" (той им е втори), а това е едно малко таковка ...двуосно дизелче...ПРЕКРАСНО Е!!!
 :clapping: :clapping: :clapping: :hi: :hi: :hi:

Ама така те трупат опит, по-малко говорят, повече работят ...и какво от това.
Освен скъсаните нерви, похарчените средства (често са лични) и едното удовлетворение,
какво ще стане после? Май и ясновидка не може да познае...

Една птичка пролет не прави...но всички искат да "убият" птичката май.... :(

Титла: Re:Проект Tabaklok 01.22
Публикувано от: atanas72 в 29 Август 2012, 11:41:31
Телефона ми е обявен във форума,мисълта ми е ,че с набиране на определени средства ще постигнат по добри резултати. А под каква форма вие решете.