RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм

Общ форум | Chit-chat => Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby => Темата е започната от: Boris 2-12-4 в 02 Септември 2012, 09:37:54

Титла: Скромно участийце в изложбица морска номер 4
Публикувано от: Boris 2-12-4 в 02 Септември 2012, 09:37:54
ПривеД!

От 24 август до 2 септември в една от  залите на Военноморския музей Варна се проведе втората изложба на Моделклуб Варна, същевременно и първа на IPMS BG, която инак си е четвърта по рода си в морската ни столица за последните години.  Първите две не бяхме организирани официално.
Колегите доста се постараха и това може да се види във форумите по  стендов моделизъм и други моделистки платформи.
Можете да ги посетите и изплакнете очи...
Разбира се, че имаше и гости от други градове. Заради високата цена на бензина, гостите бяха по-малко от друг път...
По-малка беше и площта за ЖП развихряне. Докато на първите две изложби имаше за ЖП модели над 30 квадратни метра, сега цялата изложбена зала беше около 50...
Гадното беше, че имаше само един участник и в конкурса и в изложбата./Динозавърът Борис Д. Чакъров/.С един кон не се прави кУшия - това за конкурса, където представих два модела в 1:45 т.е. типоразмера 0.
......Ноооооооооо за изложбата представих и караааааааааааааааааахме, две композиции в 1:32, т.е. 1. Едната типична за епоха 1-ва , края на период C и Д /1909-1918/. И една - в епоха 3а и началото на 3b /1950 - 1959/.
Карахме и невероятен трактор. Ланц Булдог мод. 1940.
Сега ще кача снимките, а по-късно ще ги коментирам.
Гаааф :diablo: Флашката с готините снимки вече е в София.
Тези които имам са преекспонирани...
Съжалявам :lol :hi: :hi: :hi:
Ще чакам да си ми я донесат обратно.
Трасето беше 750 см...

Титла: Re:Скромно участийце в изложбица морска номер 4
Публикувано от: Adrian в 02 Септември 2012, 09:41:20

Е слагайте ги правилно тия локомотиви ...хобисти сте все пак  :diablo:
Титла: Re:Скромно участийце в изложбица морска номер 4
Публикувано от: София 70 в 02 Септември 2012, 10:01:14
EEE, що не каза по-рано.Аз бях във Варна , в хотелчети ,в което бях видях мъж с фирмена тениска ма Scalemodelclub и предположих ,че може и да има нещо  ,ама не пооитах. Здраве да е , надявам се да е минало всичко както трябва.
Титла: Re:Скромно участийце в изложбица морска номер 4
Публикувано от: Boris 2-12-4 в 08 Септември 2012, 19:57:46
Ето част от снимките:
http://modelclubvarna.freeforums.org/post38.html

Железниците и спирката и водопойният кран са най-отдолу.
Това е част от жп моделите.
Титла: Re:Скромно участийце в изложбица морска номер 4
Публикувано от: BaHkaTa в 08 Септември 2012, 20:39:54
Браво Боре за участието. Без влаци не може  :good:
Титла: Re:Скромно участийце в изложбица морска номер 4
Публикувано от: Boris 2-12-4 в 09 Септември 2012, 20:45:23
Качвам снимките, в лошия им вид, защото ме помолиха и не можели да чакат до края на септември. :yes: :yes:
МОЛЯ за извинение за лошото качество! :hi: :hi: :hi:
Ще коментирам снимките следващите дни.
(http://picbg.net/u/66602/52807/665208.jpg)

(http://picbg.net/u/66602/52807/665209.jpg)

(http://picbg.net/u/66602/52807/665210.jpg)

(http://picbg.net/u/66602/52807/665211.jpg)
Влакова композиция на Кралските пруски железници (KPEV).Около 1911 година. Състояща се от:
1.Локомотив G 8. Години на производство 1902 - 1913. DRG съответка - BR 55 16-22. За този локомотив е писано във форума достатъчно, май... :yes:
Моделът е на Мерклин. 5508. Година на производство 1991-92. Перманентен мотор/буквален превод/. Звукова електроника в тендера. Пушещо устройство./Ако Ви харесва повече - димящо/. Дължина с буферите 574 мм. Знам, че липсва част от предния ляв буфер. Шъ гу сложъ...Не отговаря на рИализъмъ горният трети фар. По това време, са карали само с два. :(
Цвят на кожуха дълбоко черен - tiefschwarz RAL 9005.
За суууууууууперсециалистите, които непременно очакват маслено зелена машина, тип епоха 1, ще добавя, че след 1910 година има директива, постепенно да се минава на този черен цвят на локомотивите. Моля не отваряйте дискусия за това. Над десет книги ровя по въпроса...Изследванията след 1996 година твърдят това. ;D
2. Вагон покрит Gm (G 10) на KPEV. Altona 15026.  Първа година на производство 1910. Последна година на експлоатация 1976 при DB. Води се най-разпространеният вагон. Трябва да е червено-кафяв с RAL 9005. Българска съответка епохи 1-3: F вагон.Още наричан конски. За 48 войника или 6 коня. Модел на Мерклин 5501. Години на производство 1991-92. ДСБ /Дължина с буферите/ - 300 мм. Година на ревизия на модела 1.4.1912.
3. Вагон за газ. Stuttgart 513 988. DRG. За въглероден двуокис. Вагонът е в изпълнение епоха 2, но само като се сменят надписите и става епоха 1. Българска съответка епоха 1 - За въздушен газъ : Gw. Епоха 3 - За светлинен гас - Rg.
Модел на Мерклин 58072. Лимитиран модел. Само в музея на Мерклин. ДСБ - 275 мм.
4. Открит вагон/платформен/ XL на Кралските вюртенбергски железници. Натоварен с пощенски автомобил на Кралските вюртенбергски пощи. Württenberg 62643XL. Трябва да е в приблизително елхово зелено RAL 6009. Българска съответка епохи 1-3 : М вагон - Епоха 1-2 вагон за баласт. Епоха 3 - платформен вагон. Според вагоноописанието от петдесетте години, трябва да е с по-голямо междуосие - 5 -7 метра, а този е с 4 метра, но според подвижен състав на БДЖ издание 1915 година , този си е М вагон - там имаме междуосия от 2780 мм до към 5500 мм. Всяко нещо с времето си.  :yes:
Моделът е на Мерклин 85804 музеен лимитиран от 1991. Тук надписите не са съвсем пълни , но стават... :yes: ДСБ - 275 мм.
5. Като предният , но на KPEV. Stettin 47 783. Години на производство 1880 - 1910. Следват много преработки. Последна година на експлоатация при DB - 1971. Трябва да е в RAL 8012.
Модел на Мерклин 5501. Година на ревизия на модела - 5.11.1912.Произведен 1991-92.
6. Открит вагон Omk KPEV Magdeburg 67 397. Години на производство 1881 - 1911. Последна година на експлоатация при DB - 1963. Българска съответка епохи 1-3 : J вагон.
Моделът е на Мерклин 5838. ДСБ 275мм. Година на ревизия на модела 6.1.1911. Година на производство на модела 1990 - 1997. Моята Гордост тук - направих цялостна спирачна и отбивачно-теглична система. От китове и подръчни средства... :lol: :lol:
7. Хладилен вагон на Великохерцогските мекленбургски Фридрих - Франц железници. Großherzoglich Mecklenburgische Friedrich - Franz - Eisenbahnen. Mecklenburg Schwerin 600 184 Station Warnemünde. Трябва да е в сиво-бяла RAL 9002. Специфичното тук са вентилиращите устройства на покрива. Освен това, тези вагони са били и с втора вътрешна обшивка, която не е възпроизведена в модела.
Модел на Мерклин. 5837. Години на производство 1991 -97. ДСБ 300 мм. Година на ревизия на модела 14.7.1916.
8. Като 6 обаче, администрацията е на Кралските баварски железници. München 57 015. Трябва да е в елхово зелено RAL 6009.
Модел на Мерклин. 5838. Години на производство 1992 - 1995. Година на ревизия на модела 18.6.1917. ДСБ  275 мм.
Виждате, че моделите са с различна година на ревизия. Така Мерклин пречат на рИализЪмЪ.
Едно ново надписване е свързано и с ново боядисване и отидеее коньот в ряката... :angel: Трябва да се живее с това. Поне аз живея без угризения... :drinks:
Локомотивът си ходи много добре. Мноооого си ме кефи... Точа зъби за 56- ка...Вече епоха 2.

Снимката е твърде преекспонирана - с цели две бленди я отворих за да стане.
Това е дереджето. Надявам се, че ще ми донесат флашката с по-добрите ми снимки...
Само за сведение на новопристигналите и сие, може да прозвучи като изхвърляне, но тези всички данни, ги няма на едно място. Цуцам от много цицки. Т.Е. хвърлих доста архивна работа. Мерклин Ти го  дават  артикула само добре опакован. Другото сам си го търсиш... :bb2:
Ще продължа по-късно...


(http://picbg.net/u/66602/52807/665213.jpg)

(http://picbg.net/u/66602/52807/665214.jpg)

(http://picbg.net/u/66602/52807/665215.jpg)

(http://picbg.net/u/66602/52807/665216.jpg)

(http://picbg.net/u/66602/52807/665217.jpg)

(http://picbg.net/u/66602/52807/665218.jpg)
Титла: Re:Скромно участийце в изложбица морска номер 4
Публикувано от: Gervasii в 10 Септември 2012, 05:52:34
Боре, последната снимка е май някакъв мобилен ремонтен сет на моделиста! Сподели малко повече по темата. :hi: :hi: :hi:
Титла: Re:Скромно участийце в изложбица морска номер 4
Публикувано от: pach в 10 Септември 2012, 08:38:37
Вярно, че микрометъра е най-малкия който съм виждал, ама и аз да попитам - за какво ти е...заедно с шивашкия метър?
 ;D :hi:

ПП. А този вагон докато н ему оправиш интериора ...особено стъклата лепени по стените, по-добре не го показвай отворен, без покрив!!!
 :hi: :hi: :hi:
(http://picbg.net/u/66602/52807/665217.jpg)
Титла: Re:Скромно участийце в изложбица морска номер 4
Публикувано от: gzo в 10 Септември 2012, 11:55:09
Цитат на: pach link=topic=3963.msg81574#msg81574 date=1347255517
..ПП. А този вагон докато н ему оправиш интериора ...особено стъклата лепени по стените, по-добре не го показвай отворен, без покрив!!!

И като ги оправи, следващия път ще се хванеш за вдлъбнатината на пода  :lol:
Титла: Re:Скромно участийце в изложбица морска номер 4
Публикувано от: pach в 10 Септември 2012, 12:27:07
Както винаги тук някой си прави труда да обяснява мойте думи, под свойта лупа....
Не се "хващам", а си продължавам разгововора с Борето, като преминаваме през големината на мащаба,
детайлността му и стигаме до оригиналния звук който издават тези вагони при движение по релсите.
Колкото до вдлъбнатината на пода - разбира се, че и предстои  да се запълни - просто този мащаб "не търпи"
такива недомислици които обаче се пускат от фирмите за парите ни...И ако ти се примиряваш с разни рИалистични неща,
Борис Чакъров е в моделизма доста отдавна и не търпи подобни тъпни...
(http://i952.photobucket.com/albums/ae1/ivelin71/29082012659.jpg)
....пък били те и "джамове изработени" от дадена фирма!!!!

Интересно твоя коментар по темата какъв е? (ама по темата...не по мойте коментари!!!  ;))
Титла: Re:Скромно участийце в изложбица морска номер 4
Публикувано от: gzo в 10 Септември 2012, 14:37:52
Цитат на: pach link=topic=3963.msg81587#msg81587 date=1347269227
....
Интересно твоя коментар по темата какъв е? (ама по темата...не по мойте коментари!!!  ;))

Ами какъв може да е ?! Поздравление за колегата Чакъров.
Аз бях на изложбата през 2010 г. пак на същото място и явно от тогава до сега има някакво съвсееем мъничко развитие щом вече може да видиш ЦЯЛА ЖП композиция в състав повече от 1 лок+1 вагон (както беше преди 2 г.). И тогава и сега останах разочарован, че на подобни форуми у нас в НО не можеш да видиш и 1 кьорав представител от сферата на моите интереси и "стихия" за развитие в хобито, а именно -бойна техника. Явно всичко живо у нас работи до 1:72 и до там, а в НО се срещат само готови модели. В същото време НО като мащаб е долната границата до която може да се работи по детайлността на модели (специално за автобронетанкова техника) и направо се чудя защо съм единак щом мащаба го позволява ? Тогава си говорехме с Ивайло (с цайсите) и той за сефте чу от мен, че и у нас се работи на такъв мащаб по модели различни от ЖП. От тук натам лично за мен ходенето или участие по изложби, конкурси и срещи се обезмисля (по-точно не са оправдани средствата, които ще ми костват за да се вдигна от другия край на България)
Титла: Re:Скромно участийце в изложбица морска номер 4
Публикувано от: pach в 10 Септември 2012, 15:01:17
мда...това е вече друга приказка...

Всъщност и аз работя в 1/72 (за родните) и 1/144 за "западните" добавки при стендовите,
 но знам хора (поне един уважаван хобист тук) който работи изключително военна техника в 1/87.
 Само, че той май напоследък покрай първа епоха
се "заглежда" към периода от Първата Световна Война - а там знаеш колко "много" е бронетехниката!!!

Иначе си прав за изложбата - това не е "нашата" изложба, щото и там - във Варна, и предишната  (в ПЖИ-то)
са си чисто стендови изложби, където нашего брата се "присламчва" по покана.

Това е още една причина разните награди по такива изложби (знаем ги  и тези от минали години)
за железопътния моделизъм да нямат никаква тежест пред нас, макар да не може да се отрече, че носят
голяма радост на получилите ги....

В крайна сметка все пак и това е начин да се популяризира нашия моделизъм.
За съжаление такива изложби (вкл.и в нашето хоби) няма достатъчно коректни
 или се правят от абсолютно неподготвени хора, които рано или късно
се разбира, че си гонят някакви собствени интереси като нездрава слава,
 търговийка, самореклама, почесване на егото от типа "на кой му е по-голям..." и т.н.

Колкото за "напразно" похарчените средства - луд умора нЕма (казвам го абсолютно на шега, а не да обиждам някои)
Важното е че въпреки похарчените средства си си "начесал крастата със себеподобни", заредил си се с
"нови творчески планове" и мнооооого енергия и ентусиазъм за хобито - нали в крайна сметка то е за забавление,
 отмора и "презареждане на батерийте" от гадното ежедневие в света на "нормалните хора"!!!
 :hi: ;D
Титла: Re:Скромно участийце в изложбица морска номер 4
Публикувано от: gzo в 10 Септември 2012, 15:18:34
Цитат на: pach link=topic=3963.msg81598#msg81598 date=1347278477
.... но знам хора (поне един уважаван хобист тук) който работи изключително военна техника в 1/87.
 ...

И кой са тези "хора" ? Аз съм чувал единствено за Александър Краснов, чиито модели на БТ в НО могат да се видят на сайта на нашия колега BDZ. Ако има и други то моля дай координати, че поне да се познаваме по между си, не че се познавам и с Александър де  ::) (ако някой има мейла му моля да ми го прати на ЛС)

(http://bulgariancollection.com/others_yaxon_tin_bdz/thumbs/koka-kola/bmp-30.jpg)(http://bulgariancollection.com/others_yaxon_tin_bdz/thumbs/koka-kola/bmp-23.jpg)(http://bulgariancollection.com/others_yaxon_tin_bdz/thumbs/koka-kola/bmp-23d.jpg)

Боре, извинявай че мухабета тръгна в твоята тема, но вярвам няма да се сърдиш, нали и ти си фен на зелените машини.
Титла: Re:Скромно участийце в изложбица морска номер 4
Публикувано от: pach в 10 Септември 2012, 15:51:33
Никъде не съм казал, че той се интересува от български (или социалистическа) бронетехника и военни модели!!!
Ти защо така ме разбра е загадка за мен...

Тоооо... не че хората сред нас работещи в първа епоха са много, но дали той ще се "обяви официално"
или не ...не знам, защото не съм упълномощен да го представлявам, нито да говоря вместо него. :nono:

Ако реши той - ще се визира, но това което сме си говорили по между си в Терасата и по телефона,
си е наша "говорилня"...при това не съм много "в час" с бронирания влак който прави....
Титла: Re:Скромно участийце в изложбица морска номер 4
Публикувано от: gzo в 10 Септември 2012, 17:49:42
Цитат на: pach link=topic=3963.msg81602#msg81602 date=1347281493
Никъде не съм казал, че той се интересува от български (или социалистическа) бронетехника и военни модели!!!
Ти защо така ме разбра е загадка за мен...

Пламене, разсеян си !
Е па и аз никъде не съм казал от какво очаквам да се интересува твоя познат.  :haha: Просто споделих името на единствения за който ми е известно, че работи по военни модели в НО и показах негови неща, които по една дива случайност са български и соц. Не съм и очаквал да има други колеги, камо ли да знам какво точно ги интересува и по какво работят. Пък понеже ти самия спомена, че "знеш хора" (сиреч повече от 1 човек) та и за това се заинтересувах кои са тея "хора" и как да се свържа с тях. Но явно и от тия ти приказки пак нищо конкретно няма да излезе и само си приказваме ;D
По едно време, докато още я имаше борсата в стария и формат имаше колега, който продаваше вагони от немски ВСВ ЖП състав, но той пък не беше в 1 еп. а и не стана ясно дали нещата, които продава вобще са негово дело ?!

И за да се върна на темата (понеже ме пита за лично мнение) обобщавам, че прояви като въпросната среща са абсолютно осакатени откъм това, което би ми било най-интересно на мен самия- бронирана техника в НО без оглед на произхода, епохата или пътищата по която се движи. (пък ти ако искаш пак се сещай за соц.). А що се отнася до мое участие- то се обезмисля от фактите, че 1- на този клон на моделизма се гледа все още като на екзотика и 2-не може да има какъвто и да е конкурсен характер щом участника е само 1. Това за поканите от теб го научавам и би било жалко ако е така. Аз през 2010 когато говорих с Ивайло не останах с впечатление, за пречки ако искам да покажа върху какво и как работя. А пък ако е само за популяризирането на хобито, то това може да стане и по друг начин- в сайт по примера на колегата BDZ. Вече съм предложил сътрудничеството си с него и е добре дошъл щом реши да обогати bulgariancollection.
Титла: Re:Скромно участийце в изложбица морска номер 4
Публикувано от: Boris 2-12-4 в 10 Септември 2012, 23:39:30
Актуализация 1.  : Виж по-горе. Не знам обаче къде изчезна най-хубавата снимка на вагона за гас и газ?!?  :sorry: :sorry:
Титла: Re:Скромно участийце в изложбица морска номер 4
Публикувано от: Boris 2-12-4 в 11 Септември 2012, 02:10:24
Актуализация 2.
След като написах коментарите за композиция 1 и ми изчезна хубавата снимка с готиния гАзов вагон, реших за да избегна пореден гаф, да напиша коментарите за композиция 2 тук, в отделна публикация./ Ленивците му викат, отделен пост :haha:/.
Та към дело: композиция 2. Тя представя малък товарен влак към то 1959/60.
1. Локомотив на DB BR 911651. Бивш пруски 9.3. Години на стоеж 1901 - 1914. Бракуван при DB 1964, при DR началото на седемдесетте. В огромно количество е бил произведен...
Модел на Мерклин. 55031. Дигитален с много екстри...Брях, брях... :patsak: :patsak: ДСБ 335 мм. Особена екстра - дигитален куплунг - нъц, нъц - :yahoo: хайде на маневрите... :drinks: :drinks: Произвежда се от 2003 година насам.
2. Вагон на SBB - CFF  57 248 (Здрасти Миро! :drinks:) тип L 6 . Тези вагони са типични за епохите 2 - 3. Трябва да е в приблизителен RAL 7039 - кварцово сиво.
Моделът е на Хюбнер, но се предлага и от Мерклин 5891. Години на производство 1987-88.
Типично за Хюбнер - пружиниращи колооси, отварящи се врати, цялосто възпроизвеждане на долната част на вагона - спирачки и т.н. Вагонът тежи доста и се търкаля от самосебе си...ДСБ 310 мм. Година на ревизия на модела 2.8.1932.
3 и 4. Вагони на DB Kbs 443, предишен Rlmms(o) 58. Години на производство 1959 - 68. Произведени 9885 бройки. Трябва да е в червено кафяв RAL 8012.
Модел на Мерклин. 5853. Години на производство 1978 - 86. С твърди буфери. Единият даже е с пластмасови колела. Другият е леко фризиран, като му е вапцан пода и изглежда малко по-автентичен...
Върху единия вагон е качен култовият трактор Ланц Булдог. Година на производство на оригинала 1940. Моделът е на Зику. С инфрачервено управление. Дзвер цял.  :yahoo:
Реве като истински дизел и се катери по всякакви релси. Разбира се, че се качва и слиза сам от и на вагоните... :clapping: :clapping:
5. Широко известният триосен вагон с горно осветление/оберлихт/ и с купета с външна врата/абтайлваген/. C 3 Pr.09. Тук в изпълнение 2 класа DB. Този вагон също е представян във форума. ДСБ 391 мм.
6. B2 на  DB, ex. württ. Ci E 2914 , по чертежи 20 078. Години на производство 1905 -07.
Модел на Мерклин. 5801. ДСБ 310 мм. Години на производство - 1970 - 85. С твърди буфери.

Както се вижда, в тази подредба има доста старо  моделно производство. Твърди буфери, пластмасови колела. Зверски лепени прозорци. Нооо, и с това се живее, пък и фризирането им не е нещо трудно.
Останалите от композиция 2 обаче, са мноооого пипнати...

Сега за нЕкоИси други въпроси.
Няма нищо срамно да покажеш, моделът такъв какъвто си е и ЕВЕНТУАЛНО  да го коментираш. Просто, този си е на повече от четиридесет години...И ако, не го гледаш без покрив, си е нормален... Нека се види и от друг ракурс...Това, че не аз съм го качил, си е башкъ, вижда се благоутробието ми на тази СКАНДАЛНА  :diablo: снимка. Няма как от тази позиция, да съм снимал...
Колкото до военните неща - нещо се мъти - ще видим: здраво ли ще излезе или запъртък?!?
Инак имам още военни, макар и малко в 1:87 и ще ги пусна за продан... ЩО ЛИ ЗАТРИХА АРХИВА?!? :diablo: Само работа ще ми отварят... :( :(

ДОРИАНСКИ!!!
Хууууууууубав въпрос! :hi: :hi: Който отгатне ТОЧНО какво има вътре в кутиШката, ще получи един литър Столично или литър Астика или литър Старопрамен...
Разбира се, че предпочитам, заедно да си ги пием бирите. Той неговият си литър, и аз моят си. Ако му е много жадна жабката и два може да са, не съм циция. Но само, ако не е шифьорин. :angel: :angel:
Краен срок на загадката: 08 часа на 13 септемврийй.

То за влаковете ясно. Но си мислех, че спирката и водопойният кран заслужават повече фффнимание. Там си е вложен доста труд...Но хората си падат по шаренийката и се получава като на изложбите - обръща се внимание на нещо сглобено от кутия, а не създадено от нулата. То е ясно, че стендовиците са така насочени. Но от нашего брата очаквах нещо друго???
Нейсе, запуши я...
Титла: Re:Скромно участийце в изложбица морска номер 4
Публикувано от: Boris 2-12-4 в 11 Септември 2012, 07:30:03
Ха, добрЮтро! :give_rose: :hi:
Ей Ви на и актуализацийка 3.

Тя ще е само да допълня, че изложбата 2010 беше в Археологическия музей, не във Военноморския. И там бяха изложени доста повече от два жп модела. Имаше и теснолинейки и вагони от епоха 1 , Т 3 в зелена дрешка и т.н. Накрая имаше и каране. Може би си бил на малкото изложение, което си го правихме само за два дена?!?
Колкото до участие в различни изложения - то ледът тук е по-тънък и от цигарена хартийка . :unsure: :unsure: Поради нашенския си български табиет, да не желаем да спазваме НИКАКВИ ПРАВИЛА, дори и тези които сами си създаваме и кълнем в тях, все нещо се ок^ква или си ок^кваме... :nono: :nono: Това сме го писали хиляди пъти и все си е тая...с мааалко подобрения в крайна сметка. :yes: :yes:
А ако все се вързваме да отговаряме на тази и онзи, независимо от това колко наистина са добрите намерения, а те са доста повече от гадните, кога ще остане време за творчество, изследване, кефене и отдаденост?????
Между това да теглиш сам каруцата и песента на Пол Роджърс "Running with the pack" има толкова много пространство, че и стотици животи, надали биха ни стигнали... :give_rose: :hi: :yes:
Титла: Re:Скромно участийце в изложбица морска номер 4
Публикувано от: pach в 11 Септември 2012, 10:58:50
А такаааа....аз съм бил разсеян... :on_the_quiet:
Ето че един от `ората работещ с военна техника в 1/87 вече сам се обяви.
За другите двама - единия е командировка на паркет и .....не (го) вдига ...телефона,
 а с другия вече се чухме и не даде знак че иска да излезне от сянката ...си :hi:,
 но и на мен не ми стана ясно дали ще покаже нещо на конференцията,
 по този въпрос - броня  "върху" и  "на" релси ... :scratch_ones_head:
Така че колега gzo проблема не е мой ...!!!  :drinks:
Колкото до соца - не скачай като ощипана госпожица...може да не ми харесва, ама никога не съм го отричал като период.
Та термина го употребих за да визирам периода на показаната военна техника, а не от любов към....царя (например)  :fool:!!! :lol: :lol: :lol:

Гос`ин Чакъров - я ни разкажи по-подробно за електронните автосцепки...или както ти ги казваш - дигитален куплунг,
щото това никой до сега не го е правил...
в който и да е мащаб на нашият моделизъм - железопътния де (да върнем темата ;) в ...темата)!!!

Иначе във връзка с борбата за чист български език предлажам този странен "омлет" от
английски - "дигитален" и вашия втори роден...
немски език   - "куплунг", да ги прекръстим на наш си
шопски роден диалект...тоест да им окаме "цифров съединител" (дословен превод)
или просто - "електронна купла"....и ниииии ДА сме дали нещо на ---железопътния моделизъм у нас си.... :angel: :drinks:
 :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Титла: Re:Скромно участийце в изложбица морска номер 4
Публикувано от: Boris 2-12-4 в 14 Септември 2012, 09:49:28
Актуализация 4.
Доряне!  :)
Наборът е по-скоро за проверка, отколкото за ремонт. Нося го основно на битаци и други подобни. Там им кроя шапката на нещата за купуване, щото често продавачите или не разбират или мамят. Не е само за модели, а основно за купуване на техника и материали. Съдържа освен видимото и един малък шублер. Без нониус е/такъв е моделът/, но върши работа.
Пламене!  :)
Решението е организационно. Шивашкият метър/тук в изпълнение на Икеа/ заема много по-малко място от алтернативни модели. Не търся свръхточност...
Електронните спрягове в 0 съм ги описал в недовършената серия за "Едрите мащаби". Понастоящем имам и ново попълние Köf в 0. Опасен мъник. :dance1: :dance1:Може да се види на страницата на Ленц.
В единица  имам основно локомотиви с електромагнитно задвижване на електронните спрягове. Някои са специално преработени за да могат да закачат и откачат вагони с витлов спряг. А инак са за официалния мерклинов спряг.(Klauenkupplung).
Мътя нещо и със серво задвижване...
Може би трябва да се напише отделна тема?!?