RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Макетиране и техники на макетирането | All about layouts => Имам нужда от помощ при макетирането | Need help with layouts => Темата е започната от: stefanoff в 30 Септември 2012, 21:01:15
-
Привет, вече представил се имам въпроси :)
Запоявате ли отделните звена на релсите едно към друго?
Идеята ми е за по-добро токоснемане (не изключвам подаването на напрежение в няколко точки на кръга) както и за монолитност на трасето.
-
В концепцията 'безнаставов път' е от голямо значение как заварката поема температурни разширения/ свивания .
Не знам някой от нас да заварява - просто се разчита на повече тоЧки захранване , както и стегнати пера за връзките`
-
В никакъв случай по няколко причини:
- става неразглобяемо съединение, а тук повече държат и на това качество.
- ще се стопяват траверсите (не всеки е "цар" на поялника).
- трябва да се "пилят" спойките, което е още едно "против сръчковците".
- изчезва така приятния звук от движение на моделите.
- температурно става пълна каша - вече сме виждали как се усукват дългите релси от температурни разлики.
- дължината на флекс релсите (гъвкавите) и въобще по големите модули на такива, дават и така наречения "безнаставов път".
....и още, и още.
-
Колега, продават се флекс релси. Най-добре ползвай тях. Наистина и те си имат край (даже два) и пак ще има настави, но ще са по-нарядко. С флекс релсите преодоляваш повечето опасности (неудобства и трудности при изпълнението), посочени в предишни постове, като най-важното - благодарение на наставите релсите ще могат температурно да се разширяват (свиват) и няма да има къдрили. И не на последно място флекс релсите са и по-евтини при по-голяма дължина на релсовото звено.
Успех в моделирането!
-
Просто ми стана интересно дали някой го е правил и евентуално какви наблюдения има, понеже във тубата в няколко клипа запояваха отделните релси една към друга. Свързващите звена при мен са малко разхлабени в следствие на многото сглобявания и разглобявания на релсите, а 40 % от релсите и няколко от стрелките са на "Механо" а те нещо не ми харесват като токоснемане(много се оксидират) и смятам да ги запоя една към друга (по-лесно е от това да подавам захранване през релса) Принципно смятам че температурните разширения при мен не са фактор, понеже отреденото място за макета е в постоянно обитаемо помещение с постоянна температура целогодишно, а и не смятам че макета ще е вечен дори и при евентуален неуспех, все пак е първи опит :).
-
Всичко казано до тук е по-валидно за новите релси с "Т"-профил. Особено за температурното разширение.
Старите релси просто трябва да се потегнат малко (или повече) и отново ще дават идеален контакт.
Оксидацията не е пръв приятел на спояването, особено ако нямаш под ръка специален течен флюс.
А при потягането не е лошо да погледнеш и от долу на траверсните скари - и там често се саморазхлабват,
или са калпаво сглобени още от производителя. За лрелси на Механо... не знам дори какви са... :scratch_ones_head:
-
Аз не съм особено голям професионалист, но според мен запояване е нужно само в градинските мащаби
-І,G- защото ако трасето е прекалено голямо токът може а избяга някъде ;) Иначе слушай съветите на опитните в това отношение във форума (без мое лице) и няма да имаш грижи. :yes: Няма да имаш проблеми ако релсите са чисти, затегнати са и щифтовете са чисти и спретнати :) Успех!
П.П. Пределно са ми ясни реслсите на Механо :) :good: въпросните са Т профил, с черни траверси и липсват детайли за болтове и т.н., просто има отляти бабунки в краищата на траверсите колкото да държат реслата добре. Не мисля че пластмасата която използват ще издържи на малко по-грубо запояване. :) :hi:
-
Май релсите и стрелките "Механо" ще ги разкарам, жалко, влака върви само ако е прясно изшкурен с шкурка 400 по цялата дължина на профила, понеже имам 20тина метра П-профил в доста прилично състояние Р1 и Р1 и стрелки ще променям концепцията на макета, в смисъл релсовия материал.
Благодаря Ви за бързата реакция и за компетентните и навременни консултации. Скоро , като ми се избистри идеята за трасето ще публикувам в "похвалете се с вашия макет"
Поздрави.
-
Имал съм от тези релси на механо. Започнат ли да се оксидират, няма оправия, по-зле е от П профила на пико. Моя съвет е инвестирай в хубави съвременни релси. От това зависи вървенето на влака, а нали най-големия кеф е именно в това.