RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Макетиране и техники на макетирането | All about layouts => Похвалете се с вашия макет | Show us Your layout => Темата е започната от: stefanoff в 14 Октомври 2012, 20:43:43
-
Привет колеги,
След няколкоседмично редене, мислене, чертане, коригиране, редене, моделиране и четене(когато не помага нищо - прочети упътването) стигнах до този вариант.(http://www.picbg.net/u/70323/53218/670383.jpg)
Да разкажа за макета: Размера е съобразен с мястото, което съм му отделил в "Хоби зоната" и е 2200х1240. Макета се изгражда едновременно с дневната до момента, в който ще се постави на мястото. Принципно идеята е три кръга, най външен чист овал, само с големи радиуси за каране с висока скорост за кеф,не е свързан с останалите кръгове. Среден кръг, дефакто двоен овал пак само от големи радиуси, отзад на макета единия минава над другия в зоната на "Горната гара", където има връзка със най-вътрешния кръг, със разделяна на 2 коловоза в зоната на "Долната гара". Вътрешен кръг, класическа осмица с две отклонения - челен коловоз към "Долната гара" и към нещо , което не е решено.
В момента мисля как да задвижа стрелките, търся нискобюджетен и високоефективен вариант (трудно е да се отделят парички за хоби по време на строеж в криза),но съм свикнал. Основата е рамка с OSB, изкачванията и нивата са от стиропор, а баирите от гипсов бинт сложен върху предварително залепена с пистолет за топло лепило мрежа за топлоизолация. Работата върви бавно , скоро ще фиксирам релсите към основата. В момента са извършени тестове за това дали има конфликтни моменти на подвижния състав със трасето. Скоро ще има още снимки.
-
Ми екстра е :ok:
-
Дали го пробва с подвижен състав? Нещо ми се виждат много големи наклоните на изкачване и спускане в средата на макета. Може и снимката да лъже.
-
Принципно наклоните сега са около 4-5% , първоначално бяха 8-9% , но малките "пиковски джуниъри" не можеха да ги качват, та се наложи с лентовия шлайф да ги коригирам(наклоните са от стиропор 5 см, прорязан вертикално за гъвкавост при оформяне на завоите). В момента няма проблеми.
-
Добро начало! Успех! :good:
Само една забележка (условна) - струва ми се, освен ако перспективата не ме заблуждава, че десните завои, тези две успоредни криви на горното ниво са много близо една до друга и две успоредно движещи се композиции ще опират една в друга. Най-добре, преди да фиксираш, пробвай. То ще си покаже! :)
-
Вътрешния радиус е с 15-20 мм по ниско от нивото на външния и може би затова изглеждат приближени
-
Подобен на твоя макет - в случай , че ти е интересно .
http://www.ebay.de/itm/Komplettes-Zugbrett-/130781603380?pt=DE_Modellbau_Modelleisenbahnen&hash=item1e7330e634#ht_500wt_1288
-
Поздравления за този макет на няколко нива!
Успех и лека работа по макета! :yes:
-
StefanOff, в темата за машинките за стрелките си писал,
че напредваш по макета, и реших да видя до къде си стигнал.
А тук не си помествал снимки от доста време...
Надявам се, че има какво да споделиш. :yes: