RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Общ форум | Chit-chat => Общи приказки извън хобито | Chit-chat away from the hobby => Темата е започната от: gzo в 12 Ноември 2012, 14:21:27
-
Колеги техичари,
от доста години си служа с акумолаторна отвертка на БОШ PSR 200Li, но се появи проблем с въртенето. При натискане на бутона работната лампа (диод) светва и двигателя завърта редуктора точно 1/2 оборот и спира (лампата продължава да свети). Индикатора за заряд на батерията странно светва в зелено, сякаш батерията е вече заредена и може да се махне от зарядното. Обичайно същия този индикатор светва в червено, когато батерията е изтощена, а свети в зелено, когато се зарежда в зарядното.
И аз като един виден представител на пишман техничарите реших да зарглобя отрвертката за да видя къде може да е проблема. На външен вид няма никакъв механичен проблем. Сглобих и разглобих зъбчатките на редиктора и той си върти. Няма разпоени жици и т.н. Замерих литиевите баретии- заредени са, без пад на напрежението.
Бутона всъщност задейства последователно 2 прекъсвача:
-1 лостов прекъсвач за работната лампа, която си свети без проблем и
-1 ЦК (МП) главно ключенце за мотора.
Интересното е че когато натисна много пъти бутона (примерно 15-20) понякога мотора зацепва и си върти нормално докато не отпусна бутона. Следващото натискане е пак същото- половин оборот и спира.
Знам, че има оторизирани сервизи, но аз лично не съм доволен от обслужването им, а през ръцете са ми минали доста машинки.
1- че се мотат много и 2 че взимат безумно много пари за ремонт извън гаранцията, понякога дори повече от стойността на повредената техника. Обикновенно БОШ-овете имат проблеми с прекъсвачите и ми се струва, че и моя случай е такъв.
Някой има ли опит с подобни проблеми на БОШ ?
(http://www.bosch.uni-miskolc.hu/userfiles/image/kepek_kut/PSR/PSR1.jpg)
-
купи си нов!
-
Всичко ново е многократно по-долнокачествено от старите производства. Печалбарстването такова мамата на качеството, или с други думи количествените натрупвания доведоха до качествени изменения - в минус естествено. Ей това е резултата от "подобряване" на технологичността, и подържане на ръста на печалба,за да те листват на коя да е борса. ;D
Има нещо тотално сбъркано в капитализма и неговите икономисти, и то е, че никой не им казва на студентчетата, че на земята всичко има начало и край. Няма такова понятие като безкрайно изстискване на даден продукт за генериране на печалба.
Аз бих си я ремонтирал отвертката, като потърся сътотвеното ключе за подмяна, па даже и в сервиза на БОШ. Много е вероятно обаче ключето да е стандартно и да може да се смени за някакви стотинки.
-
АМи смени го тоя ключ де, а за да си 100% сигурен преди това, дай накъсо клемите които той трябва да свързва ... със съвсем обикновена жица(тел) или дори отвертка ...
-
От доста време си мисля и аз да я пусна тас тема с мои въпроси към евентуални знаещи :yes:
1. Как мислите като потребители,кои вариант е по-добър:
-закупуване на нова батерия
-рециклиране на старата
-закупуване на нов винтоверт(този вариант най-не ми се ще имайки предвид че дадох 400лв за сегашния)
2.От години ползвам този лентов шлайф и така и немога да разбера защо ме удря статично електричество от филтъра към ръката държаща ръкохватката с бутона http://intercomersgroup.hit.bg/5.jpg
По повод казаното от Любо съм напълно съгласен.Бях фен на БОШ и 90% от инструментите ми са на тази марка но съм ги купував преди 10-12години,днешните нямат нищо общо и виза важи вече с пълна сила,а той е:
Жена,циганин и Бош,нещо което винаги може да те предаде :haha:
-
най вероятно наистина е заминал бутона , бърза проба с тел или отверка ще те обеди на 100% дали е така , макар че и аз както миро имам почти всякъкви инструменти на бош като почнеш от винтоверти та стигнеш до бояджийски пистолет но досега не съм имал проблем с тях макар и някои да са от "хоби" серията "зелените" иначе "сините" са на съвсем друго ниво.
като цяло няма смисъл да го изхвърляш , ако е заминал бутона можеш да го смениш с друг от магазин за електронни компоненти - няма начин да няма подобен ако не и същият.
-
... 2. От години ползвам този лентов шлайф и така и немога да разбера защо ме удря статично електричество от филтъра към ръката държаща ръкохватката с бутона http://intercomersgroup.hit.bg/5.jpg ...
Лиро, виж най-напред дали имаш свързана 3-та жица на щепсела на шлайфа. Тя, като знаеш, може да е с 2 странични пластини и/или с отвор в средата челно отпред на щепсела. А най-добре виж колко проводника влизат от кабела в самия шлайф. И ако се окажат 3, вероятно не ти е занулен контактът или удължителят, който ползваш в момента. Ако е контакт - занули го в стената, ако е удължител само с 2 проводника - трябва да го направиш с 3! Разбира се, при удължител с два проводника, може да занулиш направо контатка му директно на самия него, но това упражнение е много опасно, защото никога не трябва да обръщаш щепсела на удължителя в другия край - сбъркаш ли, имаш фаза на корпус!!!
-
..... преди това, дай накъсо клемите които той трябва да свързва ... със съвсем обикновена жица(тел) или дори отвертка ...
най вероятно наистина е заминал бутона , бърза проба с тел или отверка ще те обеди на 100% дали е така ...
Тая работа с телта на късо ставаше едно време, сега новите машини са пълни с какви ли не непонятни дивотии.
Ейго на, нищо и никаква отвертка пък вътре пълна с електроника и чипове повече от механиката.
Пусковия бутон така е направен, че първо задейсва бялото лостово ключе 585 и веднага след него МП ключето (с оранжевото копче)
Само по себе си нито едно от двете не завърта директно мотора, че да давам на късо. Лостовото задейства лампичките и "отключва" МП-то. За съжаление след кратък импулс въртенето спира (1/2 оборот). Кофти !
(http://storage4.album.bg/74b/pb130834_51701_30130623.jpg)
(http://storage4.album.bg/b06/pb130837_c61f3_30130624.jpg)
-
електрониката вътре ти е за баланс на литиевата батерия при зареждане , тя в случая не те бърка , другото което сега виждам е че имаш регулатор който е най вероятно за оборотите - "врътката отгоре" ако е така тя също е електронна при хоби серията докато при "профи" серията им е механичен регулатора за оборотите . Та на въпроса най вероятно машинката ползва общ минус което автоматично те поставя в положение че можеш да теглиш една жичка от чеврвения кабел на моторчето до белия кабел който идва от батерията /ако виждам правилно де/ демек да подадеш директно напрежение от батерията на мотора за да отпадне варианта да са ти заминали четките на моторчето което е капсуловано и принципно не се сменят четки. и като разберем дали е здрав мотора нататък е лесно.
-
Не съм отварял профи серия, ама не се сещам как воже да стане "механичен регулатор на оборотите".
gzo, погледни на платката къде са изводите на ключетата. Даваш с жичка на късо, или просто пипаш наъсо с пинсета, само изводите на едното ключе (това за мотора, а не за лампата). Гледай да не окъсиш нещо друго. И да ги сбъркаш (ключетата) - лампата ще светне и ще познаеш. Ако бръмне моторчето - дръж по-дълго късото и виж дали ще спре. Ако си работи добре - търсиш си ключе. Ако спре след половин оборот - план Б. (регулатора на оборотите).
-
... 2. От години ползвам този лентов шлайф и така и немога да разбера защо ме удря статично електричество от филтъра към ръката държаща ръкохватката с бутона http://intercomersgroup.hit.bg/5.jpg ...
Лиро, виж най-напред дали имаш свързана 3-та жица на щепсела на шлайфа. Тя, като знаеш, може да е с 2 странични пластини и/или с отвор в средата челно отпред на щепсела. А най-добре виж колко проводника влизат от кабела в самия шлайф. И ако се окажат 3, вероятно не ти е занулен контактът или удължителят, който ползваш в момента. Ако е контакт - занули го в стената, ако е удължител само с 2 проводника - трябва да го направиш с 3! Разбира се, при удължител с два проводника, може да занулиш направо контатка му директно на самия него, но това упражнение е много опасно, защото никога не трябва да обръщаш щепсела на удължителя в другия край - сбъркаш ли, имаш фаза на корпус!!!
Щепсела е капсолован и е двужилен.Днес ми подхвърлиха идеята ,че може да зависи от дрехите и има логика,ще обърна внимание.
-
Колеги,
това не е винтоверт, а отвертка и няма регулатор на оборотите. Стъпката на оборотите е винаги една и съща.
Врътката е за настройване на "силата" на завъртане (най-просто казано) от 1 до 6. При 1 малко след завъртане до край започва да "прескача" за да не разбие главата на винта и битчето. При 6 завива без прескачане докрай до разбиване на всичко що може да се разбива.
Пробвах всички варианти за даване на късо и на двата ключа- не върти. При директно подаване на напрежение от акумолатора -работи. С мултицета не мога да замеря нищо защото всичко е свързано и винаги дава контакт.
И накрая най-големия шаш ! :blink:
След пол.часово ровене из карантията на машинката, накрая взе че отпуши и сработи. Доста внимание отделих да видя как големия бутон натиска двата ключа, да не би случайно да натискам под точно определен ъгъл, когато сработва. Натискането е винаги едно и също. Първо задейства лостовия ключ и веднага сед това МП-то. След период на няколко нормални срабования пак настана момента на спиране след 1/2 оборот :wacko:
Общо взето на мен ми се струва, че проблема идва не от ключетата или мотора, а от платката защото когато спира след 1/2 оборот светва лампата индикираща, че се зарежда- което не е нормално. Ако ключетата са прецакани механично, то няма как да задейсват лампа, която трябва да свети само когато отвертката е поставена за зареждане. В редките мигове на нормално сработване, индикатор-батерията не сетва (както си е нормално)
И още нещо !
От как взе да ми прави проблеми, когато я посравя за зареждане индикатор-батерията светва за секунда и изгася, а преди светеше в зелено (т.е. заредено) до снемане от зареждане. Като, че ни някой чип се е прецакал и "запушва" системата 1 сек. след сработване, колкото да врътне 1/2 оборот
Я вижте все пак какво представлява цялата платка...
(http://storage4.album.bg/fae/pb130831_2__30059_30131156.jpg)
-
Не съм отварял профи серия, ама не се сещам как воже да стане "механичен регулатор на оборотите".
явно не съм се изразил правилно , в самия "спусък" има навит "съпротивителен" проводник около ферит в моя случай и пластина която се движи по направените намотки и колкото е по-близо "пластината" до единият край на намотката толкова са по-високи оборотите и обратно Чисто механично управление , в другия случай е потенциометър някой и друг резистор и кондензатор и накрая транзистор , тиристор ......... и така на татък - чисто електронен вариант , но така или иначе в неговият случай изобщо няма регулиране на оборотите.
при неговият си е натурален бутон но за да се спести място за някой по-мощен бутон му урясали микроключе което най вероятно управлява я транзистор или тиристор който подкарва мотора.Електрониката в случая е най вече заради литиевите клетки тъй като при зареждане трябва и да се балансират.
п.п. подай колега напрежение от батерията на мотора директно за по-дълго и виж дали ще работи.
п.п.2 обикновени крайният транзистор/тиристор който управлява мотора го слагат в дръжката и е в корпус ТО220 http://static3.tme.eu/katalog_pics/e/d/1/ed1aabe5187e4a079788ebc4ee4555fc/bd651.jpg (http://static3.tme.eu/katalog_pics/e/d/1/ed1aabe5187e4a079788ebc4ee4555fc/bd651.jpg) , виж като го пуснеш от копчето и спре след половин оборот дали ще започне да загрява много
имаш на платката един транзистор SMD монтаж с надпис на него PH48BCP51 ако нямаш друг "голям транзистор" отделно от платката тогава най вероятно ще е този за краен "превключвател" макар и да го дават до към ампер и половина което според мен е малко ама......... все пак го провери дали загрява !
-
нещо се случи тук с поста ама..............
-
подарих таблет на щерката ;
някой наясно ли е като кача филм с бг титри , какво не съм направил ,че излизат костенурки ?
-
подарих таблет на щерката ;
някой наясно ли е като кача филм с бг титри , какво не съм направил ,че излизат костенурки ?
Ами май трябва да му смениш Subtitle->Font/Charset. Пробвай докато костенурките станат буквички.
-
справих се :good: весели празници !!!