RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм

Електроника и Електротехника | Electronics and Electrical Engineering => Цифрово / дигитално управление | Digital Command Control => Темата е започната от: emilchaushev в 24 Ноември 2012, 00:27:37

Титла: Преработка осветление на Eilzugpackwagen Tillig 13829 / TT(1:120)
Публикувано от: emilchaushev в 24 Ноември 2012, 00:27:37
Модел:             Tillig Eilzugpackwagen (13829)
Мащаб:            ТТ (1:120)
Digital формат:  DCC
Интерфейс:      Не
Трудност:        Лека
Цена:              ~50 стотинки/вагон.

(http://media.snimka.bg/s1/1419/029082758-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/1419/029082766-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/1419/029082770-big.jpg?r=0)


Отварям покрива за да огледам. Решавам да направя осветление само на кабината за служителите.
(http://media.snimka.bg/s1/1419/029082774-big.jpg?r=0)


Сглобката на крушката е малко неудобна, защото има винт, който обаче беше напълнен с тинол при запояването и изпитах леки трудности докато разглобя.
(http://media.snimka.bg/s1/1419/029082778-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/1419/029082780-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/1419/029082782-big.jpg?r=0)


От лентичка със светодиоди премахвам двата от тях, като оставям частта с резистора и единия светодиод. На мястото на втория светодиод слагам припой и го ползвам като (+), като подвеждам проводници.
(http://media.snimka.bg/s1/1419/029082784-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/1419/029082786-big.jpg?r=0)


Подготвям изправител от 4 диода 1N4004. Захранвам го от пластинката от едната талига и проводника, който е от другата талига.
(http://media.snimka.bg/s1/1419/029082788-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/1419/029082790-big.jpg?r=0)


Към (+) от Греца запоявам резистор 6,2 кОма/ 0,5 W. Запоявам и проводниците от светодиодната лента.
(http://media.snimka.bg/s1/1419/029082792-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/1419/029082794-big.jpg?r=0)


Тъй като при отваряне на багажната врата се виждаше резистора го завъртях на обратната страна. Залепвам лентата на покрива и затварям.
(http://media.snimka.bg/s1/1419/029082797-big.jpg?r=0)


Тестваме и караме.

(http://media.snimka.bg/s1/1419/029082799-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/1419/029082801-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/1419/029082803-big.jpg?r=0)
Титла: Re:Преработка осветление на Eilzugpackwagen Tillig 13829 / TT(1:120)
Публикувано от: nilfe в 24 Ноември 2012, 16:45:13
Емо, чудесно се справяш. Въодушевен от твоя опит и аз нещо измаисторих. Въпроса ми е, защо не ползваш готов грец с размери колкото диодната лента. Така осветлението става по-прегледно. Кондензаторите, които ползваш са прекалено големи. Аз ползвам 22 Фарада, които са доста по-малки и държат изключително дълго, няма никакво пресветване.

(http://media.snimka.bg/s1/1422/029087435.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/1422/029087439.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/1422/029087442.jpg?r=0)

Сменил съм съпротивленията на лентата с по-големи, защото с оригиналните съпротивления диодите греят много.
Титла: Re:Преработка осветление на Eilzugpackwagen Tillig 13829 / TT(1:120)
Публикувано от: mitko0888 в 24 Ноември 2012, 22:35:29
Я разкажи за този кондензатор от 22 фарада, сигурно поне ан 10 волта. Моите с такъв размер са 0.1 фарад на 5.5 волта.

А и да питам: тези топло бели диоди не ви ли светят малко силно с 10 - 20 мА ток? Имам поне 15 фара, изработени от мен, със допълнителни "световоди" от 5мм до около 3 см прозрачна пластмаса. На всеки лок си избирам резисторите "на око", т.е. както ми харесва най-много светлината, и диодите ми светят достатъчно силно при 0.25 мА (на VT135) до 2мА (при BR215). Сравнявам ги с оригинална роковска машина с диодно осветление ...
Титла: Re:Преработка осветление на Eilzugpackwagen Tillig 13829 / TT(1:120)
Публикувано от: emilchaushev в 25 Ноември 2012, 00:46:21
Странно, но при 6 диода и резистор от 2кОма+резисторите на лентите тока е около 1мА което ми се видя много малко, а и винаги може да се сложи по- голям резистор, ако светлината е дразнеща или се струва силна на някой. Всичко е въпрос на усещане на този, който преработва модела

Специално за този модел не съм мерил тока, но и резистора е 6,2 кОма.

Оtносно кондензаторите, аз слагам 100микрофарада/25V, но пак примигва... пробвах веднъж със 100микро/35 волта и там държи яко, но пък и кондензатора е много голям като размер...

@nlife: А тези кондензаторчета, които ползваш и да искам не мога да ги събера между покрива и световодния плексиглас- просто нямам шанс иначе са симпатични.
Титла: Re:Преработка осветление на Eilzugpackwagen Tillig 13829 / TT(1:120)
Публикувано от: nilfe в 25 Ноември 2012, 10:23:34
Цитат на: mitko0888 link=topic=4074.msg84024#msg84024 date=1353789329
Я разкажи за този кондензатор от 22 фарада, сигурно поне ан 10 волта. Моите с такъв размер са 0.1 фарад на 5.5 волта.

А и да питам: тези топло бели диоди не ви ли светят малко силно с 10 - 20 мА ток? Имам поне 15 фара, изработени от мен, със допълнителни "световоди" от 5мм до около 3 см прозрачна пластмаса. На всеки лок си избирам резисторите "на око", т.е. както ми харесва най-много светлината, и диодите ми светят достатъчно силно при 0.25 мА (на VT135) до 2мА (при BR215). Сравнявам ги с оригинална роковска машина с диодно осветление ...

Грешката е моя, пропуснал съм нулата. Кондензатор 0.22F 5.5V EECS0HD224V Backup capacitor. Това е кондензатора и няма премигване. Предлага се във вариант за вертикален и хоризонтален монтаж. Емо, при хоризонталния монтаж е необходимо да направиш само един отвор с диаметър, колкото диаметъра на кондензатора и да го монтираш в края на диодната лента. Става доста прегледно.

Митко и аз избрах съпротивленията "на око" , просто експериментирам, запален от ентусиазма на Чаушев. И четирите съпротивления са с различни параметри. Фабричните съпротивления са доста по-малки по стойност и светенето е още по-ярко и диодите греят много.
Титла: Re:Преработка осветление на Eilzugpackwagen Tillig 13829 / TT(1:120)
Публикувано от: mitko0888 в 25 Ноември 2012, 10:32:55
Цитат на: nilfe link=topic=4074.msg84030#msg84030 date=1353831814
Цитат на: mitko0888 link=topic=4074.msg84024#msg84024 date=1353789329
Я разкажи за този кондензатор от 22 фарада, сигурно поне ан 10 волта. Моите с такъв размер са 0.1 фарад на 5.5 волта.

А и да питам: тези топло бели диоди не ви ли светят малко силно с 10 - 20 мА ток? Имам поне 15 фара, изработени от мен, със допълнителни "световоди" от 5мм до около 3 см прозрачна пластмаса. На всеки лок си избирам резисторите "на око", т.е. както ми харесва най-много светлината, и диодите ми светят достатъчно силно при 0.25 мА (на VT135) до 2мА (при BR215). Сравнявам ги с оригинална роковска машина с диодно осветление ...

... 0.22F 5.5V ...

Това 5.5 волта не му ли е малко. Три последователни диода са почти 9 волта. А тези "кондензатори" (йонистори) гърмят доста неприятно - много цапат!
Титла: Re:Преработка осветление на Eilzugpackwagen Tillig 13829 / TT(1:120)
Публикувано от: nilfe в 25 Ноември 2012, 10:46:39
Ами, не знам. За експеримента се държи повече от добре. Дали гарми, също не знам, до сега не съм го ползвал. Това е сайт на който могат да се видят пълните характеристики и размери на кондензатора за хоризонтален монтаж, диаметъра му е 10 мм и мисля, че за малките мащаби е много подходящ.

http://bg.farnell.com/panasonic/eecf5r5u224/capacitor-0-22f-5-5v/dp/1305064
Титла: Re:Преработка осветление на Eilzugpackwagen Tillig 13829 / TT(1:120)
Публикувано от: mitko0888 в 25 Ноември 2012, 12:36:34
Цитат на: nilfe link=topic=4074.msg84035#msg84035 date=1353833199
Ами, не знам. За експеримента се държи повече от добре. Дали гарми, също не знам, до сега не съм го ползвал. Това е сайт на който могат да се видят пълните характеристики и размери на кондензатора за хоризонтален монтаж, диаметъра му е 10 мм и мисля, че за малките мащаби е много подходящ.

http://bg.farnell.com/panasonic/eecf5r5u224/capacitor-0-22f-5-5v/dp/1305064

Кондензаторите са хубави. Аз използвам 0.1F 5.5V, но след стабилизатор за 5 волта (2931AZ5). Слагал съм ги на всякъде, където може: http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,3264.msg72131.html#msg72131 (http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,3264.msg72131.html#msg72131), http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,3847.msg80194.html#msg80194 (http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,3847.msg80194.html#msg80194), http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,3666.msg73409.html#msg73409 (http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,3666.msg73409.html#msg73409) и т.н. Не те съветвам кондензатор за 5.5 волта да работи на около 9! До сега не ти е гръмнал само защото резисторите ти ограничават тока. Най-малкото, което ЗАДЪЛЖИТЕЛНО трябва да направиш, е да свържеш два последователно.
Титла: Re:Преработка осветление на Eilzugpackwagen Tillig 13829 / TT(1:120)
Публикувано от: emilchaushev в 25 Ноември 2012, 18:51:34
Имайте предвид, че напрежението след изправителя е 18 волта, което изисква кондензатор устойчив на такова напрежение..., а най- билзката стойност е 25, а предходнат ае 16, с която аз не бих рискувал. Това 5,5 си е недостатъчно, както и да ги гледаш. Даже и два последователно не стигат.